Kupé (E92) a kabriolety (E93) BMW řady 3 série E92 prošly drobnými změnami exteriéru, interiéru i techniky. Novinky najdeme také pod kapotami sedanů a kombi Touring.
zraje tohle kupátko, facelift v typickém decentním stylu, jak je u německých premiovek zvykem, v té nové červéné mu to sekne asi nejvíc. :-):yes:
A k motorům, nejvíc debat je asi kolem 35i, který má teď jen jedno turbo. Důvod je prostý, atmosferické šestiválce skončí u BMW s touto generací trojky, ale BMW chce zachovat co nejvíce charakter svých motorů, což v případě turba znamená, co nejvíce připodobnit reakce na plyn atmosféře. Kdo zná 35i z dosavadních modelů ví, že je to téměř dokonalé, srovnáváme-li s konkurencí, ale dokonalosti vlastních atmo šestiválců 35i v reakci na plyn nedosahuje, i když změnami sw v průběhu let se i dvouturbový motor velmi zlepšil. Twinscroll je lepší, ať v 5GT nebo 135i, kde jsem s ním jel, se v reakci na plyn může srovnávat s atmo šestiválcem. Má to ovšem háček, a tím je výkon resp. plnící tlak turba, který je pro zachování reakcí klíčový, tedy verze s jedním turbem bude v modelech s výkonem do cca 300 koní, a do verzí s vyšším výkonem, např. příší M1 nebo i nová M3, která má dostat také přeplňovaný šestiválec se budou i nadále dávat turba dvě.
Motory nechám odborníkům, tedy Tobě. Přidám jen můj základní poznatek. Bavorákům až na výjimky neslušela nikdy červená barva, nicméně od nástupu nového směru a jeho evolučních kroků se situace změnila a BMW jednoznačně červená sluší. To jak úžasně a přitom klasicky trojkové kupé i po letech vypadá jen dokresluje nadčasovost základního konceptu designu a vzhledem k tomu, že i nová pětka, sedmička jsou tvarově sice jasně BMW, přesto konzervativnější (nebo možná lépe napsat méně kontroverzní) dává vytušit, že jejich stárnutí bude pomalejší než u konkurentů.
Pevně věřím, že s novou trojkou přijde jednotné ztvárnění palubní desky, bez rozlišení zda má vůz navigaci, či ne a zmizí efekt levné základní verze.
S tou červenou je to fakt, BMW prakticky používalo jen jednu, a takovou docela jalovou základovku, snad vyjma M5 E39, tam byla spec. červená, která tomu autu sedla. Je dobře, že se vrací jak červená, navíc super odstín, tak i další barvy, např. hnědá (na X1 je dokonalá), protože trend minulých let, černá, stříbrná a pak šedá stokrát jinak, opravdu nebyl nic moc. Takže ještě nějakou světle zelenou metalízu, oranžovohnědou a bude to o.k., k současnému bmw designu se zlomy a linkami barevnost sedne. No, a přístrojovky s kapličkami jsou už minulostí, nadále vše á la nová sedmička či pětka.
...tak asi takhle nějak má vypadat pořádné moderní BMW. Facelift naštěstí nic nezkazil, bohužel ani moc nepomohl vnitřku, ale co už. Jako 330i kupé s manuálem, pohonem zadních kol a minimem "elektronické" příplatkové výbavy bych si tohle auto celkem dovedl představit ve své garáži.
Jen moc nechápu, kdo si koupí verze 318i nebo 320d, ale taky nemusím rozumět všemu...
"Ekonomická" verze je 325i s klackem, sport sedačky a máš prakticky všechny silné bmw stránky toho auta, "rozmařilá" verze je 335i s dvojspojkou v individualu. Xkrát jsem tu psal o své mírné skepsi k 35i, ale je to pořád lepší, a teď v kombinaci s dvojspojkou při tom výkonu po manuálu nevzdechneš. ;-)
Já před dvěma lety taky, ale za tu dobu jsem nějakou zkušenost s různými dvojspojkami udělal a říkám, že u auta kolem tříset koní a víc je to dnes lepší volba, přijde mi, že jeho sílu jako řidič dokážu víc využít (nemluvě o druhé poloze toho auta jako cruiseru). U motorizací se slušným ale nijak omračujícím výkonem, tj. kolem dvouset koní je naopak manuál lepší, má-li motor sportovní charakter, o čemž u bmw atmo šestiválců není sporu, pak je s manuálem využitelnější a pořád, co do síly, "ukočírovatelný". Takže to celé fakt spíš vidím jako otázku ceny, jestli auto v řekněme ekonomické nebo už trochu rozmařilé cenové kategorii. ;-)
318i tiez netusim kto si najde, ale v dieselovej europe bude motor 20d jeden z najrozsirenejsich. Ponuka vyborny pomer vykonu a spotreby... Napr. 20i skoro vobec nevidiet no 20d kazde druha trojka ci jednotka...
"Výkony byly zvýšeny také u turbodieselů. Základní dvoulitrový čtyřválec 320d má nyní 135 kW (184 k) ve 4000 min-1 a 380 Nm v 1900 min-1. Kupé s tímto motorem jede až 237 km/h, kabriolet o 9 km/h méně a zrychlují z 0 na 100 km/h za 7,5, respektive 8,3 s."
toto sa ti zdaju slabe hodnoty?
184k, takmer 400 Nm, 7,5 s na stovku a takmer 240 km/h? ved to su vyborne hodnoty.
Přesně tak, pokud nehodlám s autem primárně sportovat a strávím hodně času na dálnici, je to ideální volba. Ten motor dokáže rozhýbat i BMW 5 a ani tam to není žádná bída.
Apropo nemas skusenost s 20i ?? dost ma ta masinka zaujima no je velmi malo skusenosti na nete, kedze vecsinou ludia maju 20d alebo uz rovno 30i. Niekto vraj chodi za 9 litrov cim sa zrazu pre mna tento motor velmi neoplati!
Mám velmi dobrou zkušenost s E39 528i... o tom motoru se taky moc nemluví, bazaroví kovbojové se mu vyhýbají kvůli povinnému ručení, a přitom rozdíl oproti 530i není zase tak dramatický. 320i bohužel neznám.
Měl jsem jak 528i tak i 530i E39 a rozdíl je celkem výrazný, souhlasím, že ve své době tu nebyl lepší šestiválec než 28i ale 30i byl pokrok výrazný, při stejné spotřebě dával o 40 koní víc, pro ilustraci, tam kde jsem měl s 528i problém ve zrychlení ujet tehdy oblíbené motorizaci déjedničkových stíhačů 1,8T, tam se 530ce díval koncernový pilot akorát chvilku na zadní lampy. Obecně, motory řady M54 jsou vůbec jedny z nejpovedenějších motorů celé historie BMW. ;-)
Já narazil spíš náhodou na 528i E39 v automatu a v modré kůži, jeden známý to přivezl ze Švýcarska... žádné závody jsem nepořádal, ale celkově jsem byl dost mile překvapen jak dynamikou, tak spotřebou. Asi právě proto, že jsem nic extra nečekal.
Myslíš aktuální 20i tj. čtyřválec 170 koní nebo chceš ojetinu tj. šestiválcovou verzi 2,2 nebo 2,0 motoru? Pokud jde o aktuální 320i pak jde o jeden z nejlepších čtyřválců do konvenčního auta, sametový běh, nahoře zajímavý zvuk, krásně se vytáčí a lineárně táhne. Spotřeba je ale u něj mnohem víc závislá na stylu jízdy než u šestiválce, přece jen E90 není lehké auto a pokud chceš aspoň trochu využít schopností podvozku budeš muset dvoulitr dost točit a pak se dostaneš, tedy budeš-li jezdit dynamicky, v kombinaci přes deset litrů. Při běžném ježdění i nad rámec limitů je kombinace kolem osmi. Starší šestiválce 2,0 nebo 2,2i v E46 jezdí také do deseti litrů, nejmíň tak za 9, zvukově je to pochopitelně lepší, a jsou trochu živější odspodu.
Zdravim, ano a ano = oboje >:D tak ojetinu a 4valcek 170k.
Dik za info, no prave ten rezim je problem, brzda nesom, no blazon tiez nie...cize typujem podla tvojich referencii cca 9, co je uz dost, ved 25i by na tom malo byt cca rovnako.
Mam rad bendziny, B,C segment jednoznacne, no comment, no od D-cka sa to zacina lamat, vies, podobna dynamika a 6 litrov... ba dokonca V6 a cca 7,5l...to su hriesne pokusenia. No bojim sa u jazdieniek stavu + DPF. Hoci viem, ze diesle od BMW toho vydrzia dost, len po chiptuningu sa nejak skoro poruca do vecnych lovist turbo, inak ok.
Je na to este cas, no ako vidim rozhodnu trasy ake sa budu jazdit...
Ale ne, ty výkony jsou OK, ostatně moje auto má podobné (při zhruba dvojnásobné spotřebě :-) ) a na čtyřválcový diesel jsou dokonce výborné.
Ale to je právě ono - BMW kupé s čtyřválcovým dieselem? Proč?!? Když kupé (a kabrio dvakrát), tak to má být auto pro potěšení a tudíž i s motorem pro potěšení a ne tím "nejrozumějším"...
Měl jsem v cabriu jeden sporťák a zásadní poznatek je, že jsem s ním stejně nezávodil. Ano, bylo příjemné, když se na výjezdu z horské serpentýny šláplo na plyn a auto vyrazilo s přiměřeným zvukovým doprovodem... ale hlavní požitek byl v relativně pomalé jízdě krajinou bez střechy. Samozřejmě s takovým autem člověk moc nenajezdí a tak ho nemusí trápit rozdíl ve spotřebě mezi naftou a benzínem, tak proč ne benzín...
Co se ale týče kupé, tam už je to jiné. Pokud bych měl třeba jako obchoďák hodně cestovat po evropě, tak proč ne kupátko, když stejně budu jezdit sám? A dvoulitrová nafta v podání BMW, to je přece dálniční optimum...
No - věc názoru. Mně by vůbec přišla hrozná škoda, koupit si BMW a NEmít v něm řadový šestiválec, když už je taková motorářská lahůdka v nabídce. Proto mi taky vadí, že 320i už je jen čtyřválec.
S kabrioletem taky jezdím spíš klidně (ostatně s veteránem se to sluší), ale nedovedu si představit, že by to pod kapotou chrochtalo :-(
Jaké máš cabrio? Od Alfy mě napadá takové to s kulatými světly jako Porsche...
I BMW je jen auto, kamarád ho kupoval ze zcela pragmatických důvodů koncem loňského roku a jediné co řeší je Stop&Go. Mimochodem, právě ve zmiňované bílé...
Kabrio nemám Alfu, ale veterána Fiata (124 Spider od Pininfariny). Spider starého střihu, bez ochranného oblouku, ale motor DOHC s krásným zvukem, pětikvalt a čtyři kotoučové brzdy. :-)
Do Alfy Spider bych se s mou figurou sotva vešel, v tom Fiatu je místa o ten potřebný kousek víc...:yes:
Alfu (poslední GTV kupé, čili předokolku) používám jako běžné "moderní" auto.
mne sa tie stare predne svetla viacej páčili. tvar ale aj denne svetlo. tie "žeravé očká" tomu dodávali taku prijemnu auru (aspon ja to tak vnímam) ale inak je to OK. :yes:
Hnědá tam je, Havana, je o trochu světlejší než ta Marakéš na X1, spolu s klasickou spacegrau, co jsem měl na E60, je to můj favorit, ale celkově je to bída, pořád by to chtělo nějakou tmavě červenou, světle modrou, světle zelenou.
Mě se vždy líbila bílá, tím spíš u menších aut... pokud by mělo být auto pro parádu. Jinak mám rád tmavou modrou metalízu, to je taková moje náhrada za černou. Různé antracitové jsou pak volba nenápadné elegance, která pokud možno nepopudí sousedy.
Mimochodem, slyšel jsem od lidí co jezdí s BMW, že jakákoliv jiná barva než černá snižuje cenu auta při dalším prodeji :-).
Emele, černá je i při "tom prodeji" taková nekonfliktní barva a ať je to punto, nebo S class, tak autu dodá určitou eleganci. Já si 20 let kupuju jen černou s černou uvnitř a věř, že nikdo nikdy při prodeji barvu neřešil, spíš naopak. Pokud bych kupoval auta typu "smart", nebo podobný knedlíky, tak volím nějakou úchylnou barvu pro dokreslení ... legrace? Asi...
Moje poznatky z MB jsou, že jedině černá, nebo stříbrná, ale to si myslím, že platí u každý prémie. Koupil by sis bílou S class, i když je to dneska módní barva a nebral kokain? Já bych si myslel, že jsi dealer. ;-)
PS: teda musím dodat, že jsem měl 2x barvu "blauschwarz", což považuju za černou...
U Punta nevím, černé Punto bych asi nechtěl. Ale u prémie máš pravdu, hlavně u těch větších kousků... C, 3 i A4 si v bílé dovedu představit docela dobře, respektive je čas od času potkávám a líbí se mi. Ve Vysočanech třeba stává kombík MB-C od AMG (6.3) a vypadá dobře.
Co se S-klass týče: jak říkám, moje náhrada za černou je právě ta blauschwarz metalíza... takže tu bych volil já. S má pak zajímavou ještě tmavou vínovou, antracitem člověk taky nic moc nezkazí... no, jenže já bych nebral S-klass, když MB tak E-klasse v kombíku a ta už snese ledacos, moc pěkná je třeba v minulé generaci modrostříbrná.
Starej konzervativní páprda, to se hned pozná. >:D;-)
Ale s těmi MB máš pravdu, žádné jiné značce nesluší stříbrná tak jako MB, těžko říct, čím to je, ale prostě to platí, BMW nebo Audi ve stříbrné jsou stejně tuctové jako cokoliv jiného v těchto barvách, ale MB prostě sluší. A černá je univerzál, to souhlas, já si ale klidně umím představit pětku v tmavých metlách, pěkné vínové, hnědé nebo naopak ve světlých perletích dozelena nebo domodra. Bílá patří na sportovně laděné modely a spíš menší auta, navíc ještě je otázka jaká bílá, většina je kredenc, musí to být čisté a jiskřivé jako např. bmwí Alpine Weiss. ;-)
Taky bych asi vybíral mezi vínovou nebo tmavě modrou metalízou, dobře umí vypadat i "anglická" kombinace tmavě zelená venku + světlá kůže a dřevo uvnitř :yes:
interiér na 3. fotce je přímo dokonalý.. chtěl sem se podívat po přečtení diskuze jestli tam uvidím nějaký ten náznak low-end verze bez navigace s divným tmavým plastem ale tohle mi vyrazilo dech. krásná barva sedaček, dřevěný dekor (i když se prý k bmw moc nehodí) a úžasná přístrojovka a volant. tohle sem nečekal
Tak co sa tyka sedanu je facelit ovela krajsi. No vo verzii coupe je v mojich ociach skaza krasy. Viem je to vec vkusu. No facelit by som si urcite nekupil. Predok mi pomaly pripomina sedan, co nie je ziadna vyhra.
Tak sme sa v diskusii dozvedeli, ze ti pravi, rozumej ozajstni automachri sedlaju jedine 6valce a jedine v benzine, ti ostatni su len diletanti co autam nerozumeju. Skoda preto, odhadujem 80 percent BMV 3er su v mojom okoli (SRN) jazdia na 318-320d alebo 530d>530i (5:1) a nejak im to nedochadza. V autorizovanom bazari mozem mat 3rocnu 550i alebo 630i za babku, asi 4tinovu cenu a nejak nie su predajne. Doporucujem preto fajknsmekrom od auto.cz.
V marketingovom oddeleni BMW by spravili pekny prievan.