Po příchodu přeplňovaných osmiválců se obavy o budoucnost ušlechtilé kombinace uspořádání V12 začaly stupňovat. BMW ale své nejcennější zákazníky nezklame a i v nové generaci řady 7 nabídne špičkový dvanáctiválec.
taka sprava potesi, v case kedy sa umelo preferuju rozne hybridy, maloobjemove preplnane motory, sialene emisne limity atd.. a ten krutak je nehorazne plochy >:D >:D
Tak to tady máme hošani - diamantové kladivo pro diamantové kovboje. Momentálně asi to nejlepší nářadí ve své třídě co dostaneš pod kopyto. Nebudu tady doktorovat - myslím, že skuteční znalci si již dávno udělali jasno ve své volbě a poučovat ostatní by vyznělo poněkud dětinsky. Takže chvalme BMW za jeho vlajkovou loď, vzpomeňme mnichovské při pohledu na RR Ducha a nenechme se dráždit články o tom, co kterému z nás stojí v garáži či před domem a kam chodit onanovat či zpytovat svědomí...
Tedy v rychlosti a šmahem - velké BRAVO BMW - zdá se že dvanáctiválcům doposud ještě neodzvonilo.... ;-):yes:
Za ty háky ti nedajú ani ten "fyrmatyk", bo aspoň "iksdrajf", ale ani ten "lančmit" na cestu nedostaneš, natož nejakú "lančkontrolu"..., a gdyž tak bude stáť věc, jak tažné, bez kerého nechcu doma žádné auto ani viděť... 8-s >:-[]
Na co ti bude u 7er (se zadkem) při tahání ze závěje zadni oko?
Tam budeš určitě potřebovat (a často) přece jen to přední! >:-[]
A navíc na takovém autě už se nešetří a tažné se snad zaškrtává automaticky, nebo jinak je pak u nás takové auto neprodejné! >:D
Mně se to tedy ještě nestalo (v našem městě sněží 3x za rok a to ještě vždycky přes noc), ale čekal bych, že do závějě zahučím po předku. Pak se IMO hodí oko vzadu, aby bylo za co mě vytáhnout bez destrukce 760Li za 3,5 míče.
Teda 3,5 míče + takových 30 tisíc tažný (taky se musí ale zaškrtnout gumový koberečky, když to má jezdit v zimě!)
Sedmičkový báwo může parkovat kde chce, protože se mu každej bojí dát pokutu, to tady na mě zase nezkoušej zbytečnosti. Stačí mít značku třeba 7B60760 >:D
Takže ruka zákona dolehne jen na obyčejný lid... A jsme zase u toho, nejlepší je mít u strýčka na účtu odlitých těch 3,5+ milionu na 760 s tažným :-) >:D
Bylo jich na to 4 nebo 5, zloději jsou tipuju lepší profíci. Jednak by se jim to asi povedlo naložit a jednak by nezatěžovali tolik lidských zdrojů >:D
prave ze nema a to je kamen urazu... nejprodavanejsi mercedesy S jsou S320 cdi 4 matic a S500 4matic, taky se nabizi srovnani: kolik se prodalo mercu s600 a kolik audin A8 W12? tu audi vidis na kazdym rohu
To bude mít (HODNĚ) jiný důvod :-)
PS: NENí "náhoda", že Mercedes dělá 4kolku u mého oblíbeného CL naopka JEN u té nejslabší verze (problémy s trakcí rozhodně NEjsou a 4kolka vás VŽDY do určité míry "limituje" při jízdě/ovládání vozu - ostatně přečtěte si něco o nové verzi Lamborghini Gallardo se zadním pohonem ... dle testů JEDNOZNAČNĚ LEPŠí než verze 4x4 - což je ale "logické" a ODPOVíDÁ to i teorii..
PROČ se "nabajkaří" tolik o tom jaký je "problém" se zadním pohonem NEchápu (mám pocit, že to říkají spíše lidé kteří s tím NEmají vlastní praxi/zkušenosti)
Pěkný den (s nějakou povedenou SILNOU ZADOkolkou - já bych doporučila třeba SL 6.3 AMG :yes::-)
Taky Audi je levnější než V12 od BMW a M-B a je to u nás nejoblíbenější prémiová značka... Navíc i tak A8 W12 nevidím na každým rohu. Mimochodem, jakej pohon by měla A8 bez quattra? Přední! :-)
Byla jsem i jinde :-)
PS: Na Ž(l)alok(a) stále ještě "čokám"
PPS: A "testovala" jsem 630 Nm na zadní nápravě (takže bych přešla na "další level" - třeba na těch 750 ;-)
(Veskrze) kladné :-)
PS: Tedy krom toho když se sklopenou střechou na předjetí podřadíte a přišlápnete plyn - to pak máte pocit že vám ten zvuk UTRHNE hlavu a je TAK "hrozný/hrozivý", že se chviličku obáváte, že se TRHÁ zadní část auta..
.. jinak opravdu PRIMA - příjemné "normální" auto s fajn motorem - vážně :yes::-)
PPS: Také jsem kdysi (před 15-20ti lety?) jezdívala Sovereign(em) - konkrétně 4litrem - "pohodové" auto, že? :-)
Upřímně 3.6 je mi bližší, ať už jde o digitální přístrojovou desku, design detailů, točivější charakter motoru (byť s nižším momentem), nebo drobnosti jako mechanický kickdown, digitální páčky pod volantem a další věci, co zpříjemňují život. Na druhou stranu novějíš verze měly spoustu věcí doaženějších.
Nicméně XJ generace XJ40 je fantastické auto (ano musí fungovat, ale to je daň za značnou komplikovanost, u dnešních 5m sedanů to až zestárnou nebude lepší). Ve své době to musel být přízrak z budoucnosti, tak jako dnes nové XJ :yes:
Jinak svezení závidím, 63 AMG jsou asi jediné současné Mercedesy (vedle nějakých těch naprosto zvrhlých V12), co mě oslovují. A SL v AMG je velmi vkusné a schopné přibližovadlo, přesně mně sedí na rým kolegy GTI "po RIu v kabriu"
Já tedy NEJradě v cabriu spíše tak po (jiho)francouzském pobřeží, ale proti gustu .. :-)
6.3 AMG považuji momentálně za sice NE nejsilnější/nejrychlejší atd. ale asi NEJ-LEPŠí motor vůbec - tedy co do kombinace "normálnosti" a když je nutno SÍLY a "stylu" jejího podání.
V12 AMG je sice vskutku NEuvěřitelné - ale mne osobně (také) až tak NEoslovuje.
Přiznávám že od toho Sovereignu jsem jezdila už MNOHA auty, takže "detaily" už jaksi "vyšumněly", nicméně ve své době to bylo (pamatuji-li si, tak i tehdy maličko "poruchovější") MIMOŘÁDNÉ auto, mající "charisma" - ten 4litr mi z dnešního pohledu (nepletu-li se, byl to řadový 6ti válec?) příjde relativně "slabý" (co do výkonu), ale co do JÍZDY byl a asi i je "pohodový/dostatečný" i dnes (asi už jsem také ovlivněna tím NEsmyslným "honěním se za číslíčky" - přitom u motoru jde z .... řekněme více jak z 90ti% o něco jiného - něco jako "charakter/charisma" je v praxi DALEKO důležitější, nežli "lepší číslíčka" = pár PS/Nm navíc)
Prostě staré Jaguary byly "bezva" vozy na jízdu a myslím že už faceliftovaný S-Type se k tomu vracel a docela povedený mi přijde i současný XF a XJ vypadá také MOC "zajímavě" (diesel má velmi slušný, snad ještě nějaký nový benzín - ty V8 5.0 nejsou určitě špatné, ale nevím jak obstojí v opravdu "DRSNÉ" konkurenci..
Dobrou noc ;-)
Ano výkon je "jen" dostatečný. Ale když jsme u těch Mercedesů - nedávno tady byl test nového benzinového E 350. Při srovnání z XJ40 mně vyšlo hmotnost skoro stejná (to je ten generační růst a bezpečnost), M-B o tři převody víc, ovšem spotřeba benzinu naprosto stejná! Ano S-Type musel vyzrát a nakonec se mu to v rámci možností povedlo.
To francouzské pobřeží bych osobně taky preferoval víc. Motor 65 AMG poněkud deklasuje především cenový rozdíl...
Já couvám MOC ráda - ale mám to ZAKÁZANÉ od té doby co jsem Buřtíka povozila pár minut po parkovišti :-)
PS: A C5ka (3.0 Biturbo) má kvůli převodovce "jen" 450 Nm (alespoň že "od nevidím do nevidím" :yes::-)
PPS: A zrovna vy VÍTE v jakém to je autě - nebo myslíte že ty fotky byly z Photoshop(u)? ;-)
Určitě! Kopnout tam těch +300Nm nemůže přece být zas takový problém...! :yes: >:D
A na "převodofku" sa klidně vys.er, šak je to v záruce nééé...! >:-[]
Já se raději "uskrovním" (ono ta C5ka má v praxi "agilitu/elasticitu" asi jako současný Golf GTi - což je dle některých docela POVEDENÝ hot hatch, tak já zkusím "vydržet" s tím co Citroën nabízí "v originálu" ;-)
:-) - já vím, ale docela ffftipné je, že v elasticitě i brzdé dráze jsou si OPRAVDU (pro někoho možná NEčekaně) "podobné" ;-)
PS: No a samozřejmě C5 má lepší trakci (včetně "v nouzi" elektronického přeroznělení vlevo/vpravo) - a ehm ta dynamika/elasticita je navíc "přibržďována" sice POVEDENOU, ale stále jen "normální" AUTOMATickou převodovkou .. a asi tak půlTUNOU NADváhy :-)
:-) - to je právě ten VTIP - (opravdu) NEní ;-)
PS: Ale přitom jeden z těch vozů je "v představách" lidí "fantastický" hot hatch a ten druhý "pomalý houpací kočár co neumí pořádně projet ani zatáčku" :-)
Já vás chtěla jen maličko "potrápit" - a (opět) "naznačit" jak MOC je C5 podPodPODceňovaná :-)
PS: Škoda že to tak "limituje" ta převodovka, třeba "jen" s 500 Nm by byla VĚTŠÍ legrace ;-)
To by možná ŠLO, ale já takové věci NEdělám (no Brumlu mám malinko maličko "čipnutého" - "natékalo" to /myslím software/ do něj /do řízení motoru a pak do převodovky/ pár hodin, ale byť mu přibylo jen pár kw a 5 Nm, tak to docela JE poznat - to byl ale "ofic" CITROËNní software - takové ty úpravy "made in doma po večerech, na to já NEjsem ... ale "plnou" verzi tohoto motoru s 202 kW/600 Nm bych MOHLA mít - třeba nějaká "silnější" bude v DS5 :-)
no ja mam nedobrou zkusenost a to s bmw zadokolkou a myslim ze ten kroutak mohl bejt kolem 500 (byla to 650i) a kdyz sem s tim vyjel do ulic mesta s lehounce (fakt minimalne) namrzlou rosou na cestach tak sem si pripadal jak jeliman, elektronika se mohla zblaznit a i tak to hrabalo a smykovalo tam kde si mne predokolky typu HyperTurboPlechovka davaly jak nic
Co vás to taky napadlo, jezdit na slickách po namrzlých silnicích :-)
PS: Nevím jaké je 6kové bmw, ale příjde mi to HODNĚ přehnané, na "normálních" pneu to prostě NENí (a to VŮBEC žádný!) problém (a když to nedělá problém MNĚ, při mých váhorozměrech/síle, tak ... :-)
PPS: To MNOHEM větší "legrace" to bývala se sportovními auty ještě v dobách kdy vás permanentně NE"ochraňovala" elektronika - zkuste nějaké starší Porsche/Ferrari apod. z let 80tých :yes::-)
Tak to MUSELO mít nějakou "příčinu" (špatné pneu, tlumiče ...)
Mám naježděno "pár" km s předokolkou s "příkladnou" trakcí Citroën C5 (úplně nejlepší trakci ze všech předokolek má C6) a zadokolkou s POŘÁDNOU porcí výkonu a točivého momentu (řekněme "variantou" právě BMW 6) a krom nějakých ZCELA extrémních situací je řízení ovládání trakce JASNĚ lepší u pohonu zadního (zadní kola mají "z principu" LEPŠÍ trakci a nezanedbatelné je i to že se u zadokolky jeden pár kol "v klidu" věnuje JEN pohonu a jeden JEN řízení/směrování vozu ... u předokolky je naopak stejně "z principu" vždy maličko "problém", když se přední kola musí SOUČASNĚ věnovat pohonu vpřed a současně i směrování vozu)
PS: Určitý vliv může mít i zkušenost, přeci jen projíždění, resp. průjezd nebo ještě lépe vyjezd ze zatáčky u předo- a zado-kolky je ... řekněme "jiný" (mně osobně nejdéle trvalo "naučit se" 4kolku)
PPS: Vrátím se na začátek - pokud se ono bmw 650 chovalo jak popisujete, opravdu bych řekla že MUSELO být něco "v nepořádku", mám zkušenost i s levným bmw 1 (kdysi jsem na ní psala do jednoho časopisu "testík") a ani tam NEbyl nejmenší problém, naopak její chování i ve "spirálovitém" stoupání na úzké horské silničce pokryté vlhkým/"slizkým" listím bylo PŘÍKLADNÉ a zcela BEZproblémové.
Myslím že jistý PROBLÉM s přenosem kW/Nm na vozovku pomocí zadní nápravy se týkal naposled (super)sportů v dobách "předelektronických" - což už je přeci jen "dávno" - včera tu padla zmínka o 20 let starém Jaguar(u) Sovereign se 4litrovým motorem s kterým jsem kdysi také jezdila a už s tím "nebyl nejmenší problém".
Mne "těší" každá ZADOkolka a já (velmi!) OCEŇUJi přístup firem bmw a LEXUS které "přinesly" celkově náročnější/dražší ale "z principu" (opravdu JEN krom nějakých zcela EXTRÉMních podmínek) lepší/sofistikovanější systém pohonu zadních kol i kompaktních vozů
Tak a tím jsem se "vymluvila"...
Pěkný den (s nějakou povedenou ZADOkolkou ;-)
Děkuji za optání.. ;-)
.. jako bych pár set km urazila a právě odcházela se dívat "na autíčka" ;-)
PS: Jsem ve Frankfurt..
Pěkný den (tam "daleko" na východě :-)
Přátelé před cca. 14 dny jsem se ocitl na nejzápadnější výspě evropského kontinentu, na mysu Cabo da Rocca. Počasí sice stálo za hovnňajz a zpočátku i poprchávalo, ale krom majáku a útesů semi poštěstilo potkat švýcarské novináře testující BMW 5-er GT (pro neználky ten zvláštní krosouvr). Hoši od presse byli v pohodě, fotil jsem jak o salonu a nakonec - dostalo se mi cti se v novém baworáku se i projet... ;-) Ač se mi celkově nelíbí, ač jsem s tím autem najel jakožto řidič cca. 15 kilometrů, společnost mi dělal redaktor švýcarské odnože Auto Tipu a za možnost řízení mu mnohokrát děkuju. Fantasticky mi to vynahrailo jinak ošklivé počasí a nemožnost focení. Takže hošani, jestli bude budoucí pětka vypadat zepředu jako 5-er GT a sdílet i krásný interiér, bude nová pětka opět tím nejlepším ve své třídě. Dočkejme času, jak ty husy klasu a nebudeme litovat. ;-)
V Portugalsku bylo dobře, až na nic moc počasí a studený Atlantik to byla paráda. Sveezní s bawem byla souhra náhod - nicméně potěšující. A pivo?? Nejlepší portugalské je Super Bock... ;-)
Pětka bude zepředu vypadat velmi podobně a interier resp. palubní deska bude zcela stejná. O to, že by opět nebyla nejlepším autem své třídy, se vůbec nebojím. ;-) Jinak, zajímavý zážitek. :-):yes:
Tak ty valíš do Portugalska a ani se nepochválíš. Hned bych tě oškubal o jednu pohlednici z rohu Evropy.
Příště tedy ústřednímu výboru shrnovaček tyto rekreace hlásit, ať můžeme připravit personální opatření jakožto náhradu v době tvé podnikové nepřítomnosti >:-[]
Jinak s tím 5 GT závidím, jde vidět, že jsi mrskal jazyky a makal na sobě z čehož sbíráš zasloužené ovoce v dorozumívání se Švýcary >:-[]:yes::-!
Tak, já už se můžu pochlubit, že jsem měl možnost 760ku poškádlit. Motor je prostě zážitek, ostatně jako každý dvanáctiválec, i když z těch pár setkání, která jsem s podobnými motorizacemi měl, jsem asi nejvíc ucvrkával právě z tohohle. Jestli 750 zní pod plynem jak tlumený hotrod, tak tohle je zvuk tichounkého jumbo jetu, nádhera. Jiná věc je, že tu 760 jsem jel při srovnání s panamerou turbo, a musí říct, že jestli se někdo dokázal přiblížit mixu mixů, tj. velký lux. sedan se sportovními schopnostmi, pak je to Porsche, bohužel musím říct, že o kolik lépe působí v tomto směru sedmička oproti ostatní konkurenci, o tolik ji panamera zašlape do země, dělá prostě všechno o kousek líp. ;-)
salamoone, přeji ti to štěstí, aby tě v podobném autě někdo alespoň svezl. Pochybuji, že bys našel odvahu si sednout za volant. Až poznáš o čem je dvanáct hrnků v luxusním županu, pochopíš co je to mnou již zmiňované diamantové kladivo. Z tvého příspěvku mluví závist a zaprdlost. Promiň. Pokud budu svět vidět z tvého pohledu (pojazdné spalovne) nebude trvat dlouho a budem všichni jezdit s Tatou Nano. Asi jako za komoušů, kdys měl výběr mezi škodylakem, žigulíkem anebo trábošem či warťasem. A pak bůh s námi... :-! Dám ti jednu dobrou radu - zkus si vydělat alespoň na deset, dvanáct roků jetou sedmu s vrtulí. Jezdi s ní alespoň 14 dní a pak napiš. Ta sranda tolik nestojí. ;-)
no, svym zpusobe pravdu ma, 200 kW je opravdu solidni hodnota a da se s tim jezdit prakticky stejne jako s tema 400 kW (jako fakt), akorat je ten pisatel pri psani prispevku zelenej zavisti ze si to nekdo muze dovolit... s tou spalovnou nevim nevim... myslim ze to bude zrat plusminus stejne jako stara generace benzinovejch osmivalcu tzn 15-17 L (a ony ty stary mely tech 200 kW, tohle ma 2x tolik pri stejny spotrebe!)