Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední vyrostla o 66 %, vede BMW 5

BMW, Audi, Mercedes - Němci stále dominují vyšší střední třídě. Volvo bylo se svou velkou trojkou v dubnu až čtvrté.
Zpět na článek
29. 5. 2011 22:23
29. 5. 2011 23:04
29. 5. 2011 23:24
29. 5. 2011 23:58
21. 7. 2011 10:19
28. 5. 2011 12:08
ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Tabulka snů. V podstatě ideální rozměry aut, ideální rodinné vozy. Bezpečnost, styl, kvalita, jízdní vlastnosti, image.

Pochvalme BMW, dokázat střihnout model do pobangleovské éry, to vyžaduje ruku hodnou prémiového mistra. Povedlo se, a s odkazem na BMW 6 je vidět, že mnichovský genofond má stále na silnicích své výrazné slovo.

Jenomže je tu ještě E-klasse, a to jak známo stvořili jiní mistři, mistři ve Stuttgartu. A čas vizuality E-klasse pozvolna přichází...

Oba dva modely jsou však v rovině pocitů takřka rovnocené - dokonalý design, dokonalý styl. V technice, v jízdě, nemají konkurenci.

Za špičkovou druhou třídní dvojici můžeme označit AUDI a VOLVO, a to nikoliv jen proto, že jedou na spřízněném pohonu předních náprav. AUDI vede v technice, VOLVO vede samozřejmě uvnitř.

Mám-li vybrat třídního exklusivního solitéra, takříkajíc třídní klenot, pak je volba jasná, esem třídy je Mercedes-Benz CLS.

Ale jak vidíš, jsou i tací, co v této třídě přezíravě opovrhnou pětkou,šestkou sedmičkou, sedmdesátkou i osmdesátkou, éčkem i ceeleskem a vyberou si v této třídě třeba... Latitude. Máš recht, žádnou prémiovou masovku, chce to originál do pěti set, jenom tak se z tebe na silnicích stává rázem elitní jezdec formule diamant.

Alfréde, mokrej hadr...

Číslem měsíce je číslo - 93. Ostře nabroušený diamant do garáží těch pravých diamantových kovbojů.

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
16
28. 5. 2011 12:34
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Me spis zajima, proc se prodalo tak malo Jaguaru, nez kolik lidi si koupilo Renaulta. 3 usmudlany kousky, to je ostuda.

,
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2011 15:12
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
S tím SOUHLASím - tabulka tentokrát (kupodivu) asi víceméně ODPOVÍDÁ "reálné kvalitě" - ovšem s výjímkou velmi příjemného povedeného JAGUARu XF
(já osobně bych ho dala hned na druhé místo za BMW 5 ;-)
Pěkný den :-)
28. 5. 2011 18:34
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
A kde by sis toho Jaguara zde koupil, dejme tomu, že budeš z Českých Budějovic, z Ostravy a z Liberce, kam bys doporučil každému kupci zajet koupit a kam jezdit na servis? Nezapomínej, že auto, to není jenom ta hmota, je to i o službách.
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 08:13
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Slusnej prodejce auto vyzdvedne u tebe doma a po provedeni servisu opet priveze zpatky. Tohle povazuji za samozrejmost, zvlast u premiove znacky.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 10:19
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
To je PRAVDA. Tahle služba je třeba STANDARDem pro majitele CITROËNů řady DS :yes: :-)
Avatar - boost.
28. 5. 2011 12:49
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Mně se Banglova E60 líbila, sice zadní část byla trochu tlustší, ale ten design dle mě vyzrál. Pětka má design, který se většině lidem líbí. Nenásilné, zakulacené křivky. I to je třeba důvod, proč F10 kraluje v prodejnosti. Hrany třídy E ne každý skousne, ale v bílé barvě a AMG paketu to vypadá úžasně :yes:
Škoda toho Jaguaru, myslím, že je to trochu nedoceněné auto...
28. 5. 2011 18:35
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Hlavně tu Jaguar nemá zázemí. Věřme, že se to snad nyní začne lepšit, souhlasím, že by si to zasloužil.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 10:24
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Milá G(alino) T(atjano) I(vanovno) - vy mi RADOST děláte (a trochu překvapujete ;-) )
PS: Dobrá, od příštího měsíce máte o 100 kč víc (to jsou asi 4€)
Pěkný den (třeba s nějakým JAGUARem vám přeji :-)
Avatar - white label
28. 5. 2011 13:23
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Já bych spíš řekl, že nová A6/A7 vede právě uvnitř nejen nad tím Volvem, ale i nad Ečkem a dokonce i nad 5er... ;-)
Avatar - Righ
28. 5. 2011 14:10
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Souhlas, mezi soucasnou A6 a Volvem zeje doslova propast, a to mam pro volvacky interiery slabost. Volvo srazi do kolen predevsim az komicky archaicky pusobici diplay radia, stejne tak i jeho ovladani pres "telefonni" panel. Volic prevodovky jak pred 20-ti lety ve srovnani s BMW ci Audi taky zrovna nezari. Brzy prijde facelift odstranujici ten nejhorsi zminovanej prohresek - ostatni vsak bohuzel zustanou a navic se prida pomerne kontroverzni pojeti kaplicky s navigaci ala banglovsky bavoraky (viz [odkaz] ).
28. 5. 2011 18:44
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Labele, pohybujeme se nyní doslova v kabinovém nebi :-) a to komplet ve všech. Jde tedy více méně o subjektivní vnímání každého z nás. Píši tedy za sebe - Materiálově, včetně volby barev mi nejvíce harmonizují kabiny Volv, na druhé msto byl dal kabinu Mercedesu a současně kabinu BMW, oba dva mají vnitřky přesně takové jaké mají mít. AUDI, tam vnímám jistý problém, neb dokonalost materiálů (památný bodík, kde se sbíhají čtyři druhy materiálů) není (v konfrontaci s volvem) to, co má v kabině trčet jako priorita. Ta dokonalost materiálů musí být jaksi... mimovolná, automatická. Jde o estetiku každého z nás, takže ergonomicky a samozřejmě materiálově není co AUDI vytknout, no, pro mne je tam uvnitř málo té legendární skandinávské průzračné nadstavby, která v harmonii materiálů, dekorů, barev a tvarů asi nejvíce odráží to, čím by mělo komfortní auto být. Stručně řečeno - evokovat v autě kajutu jachty, to mi tak nějak nepadá do hlavy. Ale jak píši, u všech čtyř se pohybujeme v kabinovém nebi, takže případné výtky vnímej v rovině jemného letního vánku. Ještě mi napadlo, že uvnitř audin je pro mne příliš technicistního chladu (obecně to však nevnímej jako kritiku).
Avatar - white label
28. 5. 2011 22:59
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Jistě, v těchto diskusích obvykle vyjadřujeme své subjektivní názory, proto i má reakce začíná slovy: "Já bych spíš řekl, že..." ;-)
Takže logicky jen reaguju na tvůj subjektivní názor, svým subjektivním názorem a nikde nepíšu, že tvůj názor je nějaký objektivní "nesmysl".
Jen to v tomto ohledu vidím jinak, než ty . Interiér současného Ečka považuju za současně nejslabší z vyšší střední D3 a Volvo dle mě (v tomto ohledu) nedosahuje na D3 hlavně nabídkou příplatkových položek, včetně možné ("kabinové") techniky.
28. 5. 2011 16:27
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
jaka drzost, skoro 3% lidi si ve vyssi stredni dovolila utratit SVE penize za auto, ktere se TOBE nelibi
nastesti jim to je ukradene
28. 5. 2011 18:45
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Doufám mi alespoň dovolíš tu psát....
Avatar - escorpion
28. 5. 2011 22:08
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Ideálne rodinné vozy ? Iste, sedany za 1,5 milióna :-O
Avatar - Emel
28. 5. 2011 23:06
Re: ALFRÉDE, MOKREJ HADR
Pro rodinu raději v kombíku.. ale jinak... samozřejmě! Pokud neulítáváš na SUV, v čem lepším bys chtěl svou rodinu vozit? Pokud bych nemusel řešit peníze, stálo by jako základní auto v garáži nějaké 535 touring (i nebo d).
28. 5. 2011 13:43
subjektivne
vidam na silnicich xf mnohem casteji nez odpovida tabulkam
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2011 15:13
Re: subjektivne
Na ČESKÝCH silnicích? ;-)
28. 5. 2011 15:14
Re: subjektivne
jo...
mozna je to proto, ze se mi libi, tak se vzdycky ohlednu ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 5. 2011 15:16
Re: subjektivne
... to by MOHLO být ono! :-)
PS: Také se ohlížím JEN po tom co mne "zajímá" ;-)
Pěkný den :-)
28. 5. 2011 13:49
ciste rozmerove
by se do tehle tabulky vlezlo i mondeo, ze...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Righ
28. 5. 2011 14:35
V nizsich konfiguracich vede BMW
Sam jsem ted stal pred vyberem auta tyhle kategorie, s rozpoctem nastavenym na v dany tride skromnych 1,5 mil. vcetne DPH. Presto se uz za podobnou sumu vyplati zvolit vyssi stredni, a to predevsim z jednoho duvodu - 520d. Tenhle motor, ac zakladem nabidky, ma pro beznyho ridice naprosto dostacujici parametry a spolu se sportovnim 8st. automatem tvori skvelou kombinaci (jak potvrzuje test na ACZ nebo treba dinaruv blog). Mrzi me, ze moje oblibeny Audi dava poradnou prevodovku az od 3.0TDI quattro, pricemz pro nizsi modely nuti zakaznikovi manual nebo debilni multitronic. Takhle vyhral Mnichov, kterej mi umoznil v ramci nastavenyho budgetu prihazet obvyklou vybavu za 400-500 koliku.

Lidi, ktery se se svym rozpoctem pohybujou kolem podobny castky je urcite rada - ne kazdej ma na vyssi stredni 2+ milionu, aby mohl zvolit konfiguraci podobnou tem z novinarskejch testu. A pro ne je dneska 520d jasna volba. Neco podobnyho by se dalo napsat i o Ecku s ruzne naladenym vybornym dvoulitrem, lec v designu exterieru i interieru vidim oproti obema bavorskejm konkurentum takovej odstup, ze takrka okamzite vypadlo z uzsiho vyberu. No a S80 od Volva uz ztraci technikou i image.

Inu - bravo BMW. :yes:
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Emel
28. 5. 2011 20:15
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Souhlas, pětka se povedla až neskutečně a i ten dvoulitr je výborný. Osobně bych možná něco z toho půl milionu investoval do koní místo do výbavy, ale přiznávám, že ceníky načtené nemám.

Exteriér Mercedesu mě taky nenadchl a podle mě se žádná jeho renesance neblíží. Mistrovské dílo byla minulá generace v kombíku.
Avatar - Righ
28. 5. 2011 21:52
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Priznam se, ze za mistrovsky dilo nepovazuju zadnej kombik od MB, minuly ecko pak uz vubec ne - zepredu baroko, zezadu pohrebak. 8-s Navic se utkavalo s podle myho vubec nejvydarenejsim kombi vyssi stredni vsech dob - odchazejici generaci A6 Avant. Nemuzu si pomoct, ale Mercedes zkratka nehraje na moji notu, mozna to bude tim, ze mi jeste nebylo 60. >:-[]

Jinak s tema priplatkama pro 5-er je to krusny, ale pokud si chces udrzet uroven odpovidajici tride, nemas moc na vyber - 70 klacku za paket obsahujici takovy ty nezbytnosti jako bixenony, parkovaci senzory, vyhrejvany sedaky, aut. dvouzonovku apod.; dalsich 70 za designovy prvky (lak, kola, oblozeni); 80 za infotainment (pouze navi a modrej zub); pres 60 za prevodovku; 90 za sedacky (sportovni tvarovani, zakladni kuze, elektrika) a jeste par malickosti a ses nad 400 tisici. O nejakejch bezpecnostnich nebo podvozkovejch ficurach, nedej boze pak BMW Individual doplncich ani nemluve. Chces-li se tim padem skutecne drzet uvedenyho financniho limitu, setsakramensky si stotisicovej priplatek za 525d rozmyslis. Navic kdyz ten zakladni motor jede tak dobre. :-) ;-)
Avatar - Emel
28. 5. 2011 22:58
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Trošku baroko zepředu i zezadu, ale pro mě nádherně harmonické, ze všech úhlů, zvenku i zevnitř. I přes velké rozměry působí elegantně a kompaktně (zejména v kontrastu s předchozí generací, ale i tou A6). Za povšimnutí stojí řešení zadní části, kdy klesající boční okno evokuje dynamiku a linie střechy udržuje vnitřní prostor, aniž by tam vznikla nějaká disproporce.

V nějaké světlé barvě úžasné rodinné auto - aspoň pro mě.

Ad 5er: jasně, otázka priorit... já bych oželel lak, možná i kola a obložení, možná i ten infotainement. Sedačky jsou základ, ale ty základní prý taky nejsou marné. Příplatek 100k za 525d vypadá ve srovnání s 80k za navigaci víc než přijatelně :-).
Avatar - Righ
28. 5. 2011 23:29
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
S tim lakem to myslis tak, ze bys sel do zakladni bily? Nevypada spatne, ale tech petadvacet tisic by te beztak nevytrhlo. To samy u kol - chce to aspon 18ky, zakladni 17ky jsou maly (ja vybral [odkaz] za solidnich 35k). Oblozeni by ozelet slo, ale cernej lesklej plast v zakladu uprimne receno neni zadnej odvaz. No a s navi a modrym zubem nic neudelas, nedokazu si predstavit lepit v tomhle aute tomtoma na sklo a zdobit palubku dodatecnou kabelazi. Savlovat s mobilem pri jizde je zase nepohodlny i nebezpecny zaroven (hlavne kdyz ti nekdo vola a ty lovis mobil hluboko v aktovce, pripadne potrebujes nekomu zavolat ty a hledas v mobilu prislusnej kontakt).

Na tom medvedovi se zkratka neshodnem, ja v tom vidim konzervativne-barokni pohrebak pro nemeckyho duchodce, kterej ve mne zadnou dynamiku neevokuje. Pravda, oproti predchozi generaci je to nepomerne kompaktnejsi, ale to pri vedomi toho, jak vypadala "masarka" (W210) v kombiku, neni zase tak tezky zadani. >:D A propro W210ka mela ve svy dobe ohromny charisma a predstavovala pro MB velkou revoluci. Proti nemu stala snad jeste progresivnejsi A6 C5 (hlavne sedan - vzpomen tu kulatouckou zad, byl jsem z toho tehdy uplne vyjevenej :-) ), naopak BMW hralo se svou e39 tezce konzervativni notu. Pak zrovna BMW zkusilo s dalsi petkou silne rozvirit vody, jinak ale od ty doby vsichni jedou na konzervativne-usedly vlne. Neni se cemu divit - trh si to zada.
Avatar - white label
28. 5. 2011 23:13
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Taky bych raději slevil něco z výbavy, výměnou ta šestiválcovou motorizaci, protože R4 ve vyšší střední prostě "jen stačí"...
Exteriér Mercedesu mě nijak vyloženě nenadchl, ale větší designovou slabinu vidím spíš v jeho interiéru.
Ečkové kombíky? Mistrovské dílo, co se týše prostornosti, ale vnějšího designu (za mě) rozhodně ne, minulou generaci nevyjímaje...
Avatar - Emel
28. 5. 2011 23:20
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
První generace s kulatými světly byl fakt pohřebák, ale ta minulá... no, možná pro ní mám prostě jen slabost. I pro interiér, mimochodem.

Mrknul jsem na konfigurátor u vrtulky a za 1.6 jsem nakonfiguroval 535d v kombíku... automat je v sérii, advantage packet s Xenony a pár drobnostmi za 50, sportovní sedačky v polokůži za 30. Dalších 100 by se dalo nasypat do podvozku.. a holt se třeba spokojit se zlatou střední 530d. Inu, ne náhodou se jich prodává nejvíc...
Avatar - white label
28. 5. 2011 23:40
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Určitě, 30d je u 5er tzv. "zlatý střed"...
Avatar - Righ
28. 5. 2011 23:48
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Idealne v kombinaci s x-drivem. Skoro bych si tipnul, ze 530xd bude "obycejnymu" decku slapat v Cesku v prodejich slusne na paty.
Avatar - Righ
28. 5. 2011 23:36
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Vybava i motory kazdymu dle jeho gusta, to by melo platit vzdycky a v premii zvlast. Podivejme se na premiovy japonce, kterak nam nuti kombinace toho ci onoho, jako bys kupoval Yarise nebo dvojkovou Mazdu. Tak tedy trikrat hura nemecky premii za moznost nakonfigurovat si auto presne podle svych predstav. :yes: ;-)
29. 5. 2011 06:32
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Negeneralizoval bych to, je spousta lidí, co se neorientují a vědí, že potřebují navi a chtějí krémovou kůži ;-) .
A 3x hurá zvolám až bude navi, vyhřívaná křesla a parkovací senzory zdarma, automat bez příplatku. Takhle si kupuješ 70% extras protože musíš.
Avatar - Emel
29. 5. 2011 11:31
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Přesně tak, je to otázka úhlu pohledu... svým způsobem je navigace za 80k nehoráznost, stejně jako příplatek za parkovací senzory. Nákladová cena pro automobilku maximálně pár tisíc u navi a pár stovek u senzorů (pokud tam teda nejsou nějaké vychytávky).
29. 5. 2011 11:12
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
v Autobilde c.19 z minuleho tyzdna je test sedanov Audi A6 3.0TDI, BMW 525d a Mercedes E250 CDI. Vitazom testu je BMW. Cena BMW 525d so Sport-Automatic zacina od 49000Eur s DPH .
trosku cisiel z testu pre BMW
150kW /4000 450Nm/1750
max 236
0-50 2,6s, 0-100 7,3s, 0-130 12,1s
60-100 4s, 80-120 5,1s
vaha auta1844kg, pre naklad 471kg
polomer zatacania do lava, do prava 11,7/12m
brzdna draha zo 100km studene brzdy 34,7
zo 100km zahriate brzdy 35,4
hluk 50km 56dB
100km 64dB
130km 68dB
spotreba test 7,2l
objem kufra 520l
225/55R17Y Goodyear Exellence

prijemne vyberanie, kde dvojlitre nie je jedina moznost ako sa zmestit do 1.5 miliona (60 000Eur)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 11:37
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
BMW krom verze 525d vyhrálo ale i srovnávací test ve verzi 520d - pouze s nejsilnějšími diesly (v britském AUTOCAR) zvítězil Jaguar 3.0D (verze s 202 kW/600 Nm) ..
.. trochu překvapivě ve VŠECH kategoriích dieslových motorů prohrálo nové Audi A6 - nejvíce "nekonkurenceschopné" bylo ale právě v kategorii dvoulitrového dieslu, tam je dominance 520d (právě díky mimořádně povedenému motoru) až "zdrcující"
Pěkný den :-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 14:34
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Obliba Autocaru srovnávat "nesrovnatelné" je známá (např. turbodiesel vs biturbodiesel), navíc, to že u anglické redakce zvitězil zrovna Jag není nic divného, jak by naopak případně dopadl v německém srovnávacím testu proti srovnatelné 535d (F10), není vůbec těžké uhodnout... ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 16:59
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Oni to NEdělí jaký automobilka nabízí motor, byly to prostě naftové "top" verze - navíc cenově (víceméně) SHODNÉ.. že tam "nahoře" Jaguar a BMW již roky nabízejí biturba je ... jejich plus ;-)
PS: Popravdě stejná (podobná) situace nastala v NĚMECKÉM testu při srovnání BMW 525d, Audi 3.0 TDi a Mercedes(u) 250 CDi - zatímco BMW a Audi tuto motorizaci "pokrývají" třílitrem se sníženým výkonem Mercedes (a nově Jaguar) zde mají (ultra)silný 4 válec 2,2
PPS: Domnívám se že "problém" A6 ale není (jen) v motorech, přes všechna pochvalná slova o tom že to je kvalitní auto a stále se přibližuje konstrukční sofistikovanosti soupeřů ho nejlépe vystihuje "mínus" (nebo-li NEMŮŽEME VYSTÁT) právě z britského AUTOCARu: "Kvalita jízdy stále zaostává za špičkou" (+ "Hluk od kol" - a teď to od mne bude HODNĚ "ošklivé" - v obou parametrech je lepší i proti Audi až "opovrhovaný" Citroën C6 ;-)
Prostě: "fanděte" JINÉMU Audi - nový model A6 NEní vůbec špatný, ale zjevně není "skvělý/výjímečný" atd.
Pěkný den (NEpodceňujte Jaguar - s "vyladěností" XF si tvůrci možná "vyhráli" VÍC než ... byste čekal :-)
(a v NĚMECKÉM srovnávacím testu Jag. právě s nejsilnějším dieslem minulou A6 "smetl" - no a podle britů mu to "vydrželo" i na na tu novou ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 20:34
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Srovnání třilitrového turba a biturba je prostě "mimo"...
Dieselový XJ taky nemá na V8 TDI v současné A8 šanci...
Stejně jako nikdo nemá srovnatelnou motorizaci k V12 TDI v Q7.
Ale to se ti asi naopak zrovna moc do "krámu" nehodí...
Objektivně srovnávat lze pouze srovnatelné...
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 21:08
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Ano, SOUHLASím že A8 nemá např. proti BMW 760 co nabídnout a stejné je to v případě BMW X6 M... ;-)
Nicméně tohle je JINÝ případ. Autocar vzal 4 vozy vyšší střední třídy VELMI PODOBNÉ (cca "stejné"!) ceny. To už byste mohl za "nefér" považovat že (stejně velký) motor určité značky má vyšší výkon než ostatní (což se prostě "stává").
PS: Nabídka naftových motorů A6 je prostě "slabší" (užší) než třeba u MERCEDESu E, šíří nabídky je snad srovnatelná s JAGUARem..
Já si myslím že srovnávali "správně", stejně jako když (za stejnou, resp. podobnou) cenu v jiném časopise ke srovnání vzali E 250CDi se 4 válcem proti Audi A6 3.0 TDi s 6tiválcem - a jak víte ani to "nepomohlo", nicméně to srovnání bylo "správné"..
.. prostě CO a ZA KOLIK v dané kategorii autobilka nabídne je JEJí "rozhodnutí" (VW prostě CHYBí něco jako je 250CDi nebo 35d od BMW) - ale zase má to V12 TDi :-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 21:16
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Nejen V12 TDI, ale hlavně to zmíněné V8 TDI..., což je současný dieselový "majstrštyk"... ;-) V6 biTDI přijde až letos koncem léta, určitě už mohlo/mělo být na trhu dřív, stejně jako už měl být nějaký podobný motor od MB...
Jinak to srovnání XF s A6 bude dost "mimo" i s tím novým V6 "biTDI". A6 to je quattro, prostor, možnost kombi i crosoveru a nic z toho XF nenabízí, naopak jen klasiku - sedan se "zadkem"...
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2011 00:10
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Nu, mě tedy nejvíce sedí jen "ta klasika" - nicméně i Jaguar se ("chápu to" ale NEbere mne to) "odhodlal" a kombíkové BUDOU ;-\
Přiznávám že s tím V12 TDi to ode mne bylo myšleno spíš trochu "škodolibě", stejně jako V10 TDi je to motor kde NEní náhoda že "soupeři" NEnabízí = jsou to totiž motory které se NIKDY NEzaplatí (což prý - trochu kupodivu - NEní až tak výjímečné!).
Takže "chválit" z mého pohledu lze jedině V8TDi (a na V6 bi TDi jsem zvědava - už jsou nějaké konkrétní zprávy o kW, Nm ... prostě jakékoli konkrétnosti?)
Zív-zív, DOBROU :-)
Avatar - white label
30. 5. 2011 00:22
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
A kolik se v dnešní době prodá třeba těch 760i? :*)

Nejvýkonější V6 TDI má mít stejný výkon jako (tebou vzpomínaný) někdejší V10 TDI, tedy 230kW/313PS!
[odkaz]
Dobrou... ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2011 17:48
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Děkuji - nějak jsem pozapomněla, vlastně jsem už (někde) něco takového četla. Sice opradu trochu POZDĚ, ale zase má šanci být v této kategorii NEJlepší (uvidíme až budou další data a hlavně jaký bude v praxi). Ovšem může nastat to co před lety u BMW, kdy příchod třílitrového biturba znamenal ukončení vývoje a výroby V8
PS: BMW 760i se jistě v nějak velkých počtech NEprodává ...
... což je podle mne ŠKODA, ten motor je VYNIKAJÍCÍ a kdyby byl k mání v něčem jiném snad bych o něj měla zájem nejen teoreticky.. :-)
PPS: On vlastně k mání bude - v nějaké té "obludě" X9? Nebo jak se to bude jmenovat..
Pěkný den :-)
Avatar - white label
30. 5. 2011 17:57
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Mám k němu ještě údaj z aktuálního německého AMuS ohledně zrychlení. A6ka by s tímto motorem měla zrychlit za 5,4! s.
On ten motor vlastně "nahradí" V8 TDI v řadě A6/A7, ale pro A8, Q7 a Touareg zůstane dál V8 TDI a ty naopak v nabídce V6 biTDI mít (zatím) nebudou...
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2011 20:49
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Nu, "tipla" bych si že nakonec to s V8 TDi dopadne podobně (v příštích letech nás čeká skoro NEpředstavitelná "downsizingová revoluce" ;-\ ) jako u BMW - reálný smysl v tuhle chvíli V8 do jisté míry ztrácí - v příští generaci bude už nejspíš všude "jen" V6 bi ;-)
Jak si možná pamatujete, já osobně na údaj o zrychlení na 100 km/h "moc nejsem", nicméně údaj to je "půvabný" a vykřičník si opravdu "zasloužící" :-)
PS: Pro případné další diskuze vám dám k tomuto údaji "tip" - z dob co jsem pracovala u jedné automobilky si pamatuji zrychlení tehdy docela pěkného velmi rychlého modelu s "dramatickým" vzhledem (který i dnes - hlavně v Itálii - potkáte) - jmenoval se Ferrari 348 a měl "famózní" zrychlení z 0 na 100 km/h za neskutečných 5,4 s ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 14:23
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
V téhle srovnávačce nová A6 neuspěla především díky multitronicu, nachápu, proč na něm Audi (u slabších verzí) stále tak lpí, bezestupňová převodovka nemá v téhle třídě co dělat a osobně bych si ji nikdy nekoupil v žádném voze, to už raději začnu znovu kvedlat...
Jinak nová A6 3,0 TDI quattro s S-tronicem už v Německu dvakrát porazila své dva největší německé soky...
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 17:05
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
SOUHLASím, ta převodovka stojí za ...
PS: Ale NEmám pocit že ve všem ostatním A6ka soupeře "rozdrtila" a prohrála JEN díky té "nicmoc" převodovce (to že A6 postupně prohrála německé i britské testy ve všech dieslových verzích (nejslabší, "střední" i nejvyšší) spíš NEbude náhoda - viz ono hodnocení "kvalitou jízdy se NEvyrovná soupeřům" (a hluk od kol v této kategorii také NEní příliš vítaný) = mám pocit že při "vážení na laboratorních vahách" při konstrukci vozu, inženýři Audi prostě hlídali výrobní náklady "o fous/fousíček" VÍCE než ... (opravdu se domnívám že ZDE je "podstata")
Pěkný den :-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 20:26
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Zatím ze tří německých srovnávacích testů prémiových turbodieselů vyšší střední, prohrála nová A6 jen jednou, a to především! (nikoli jen) díky multitronicu (stačí si ten test pozorně přečíst), ale v dalších dvou naopak vyhrála nad svými dvěma největšími německými rivaly (v konfiguraci s qattrem a S-tronicem), takže celkově z těchto tří německých testů vychází zatím A6 pořád nejlépe..., i když jsou to pořád jen testy... ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2011 21:17
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Záleží holt CO testujete ;-)
Četla jsem testu již ... opravdu HODNĚ a domnívám se že to co si o aktuální A6 můžete přečíst v němčině, češtině angličtině - tedy že to JE kvalitní auto, ale určitá sofistikovanost jízdy soupeřů mu prostě chybí - bude asi PRAVDA = plánujete-li si pořídit Audi A6, prostě protože vám je "sympatické", NEní to problém!
PS: Já bych (asi) volila -
v dieslu Jaguar XJ 3.0D.. :yes: :-)
.. a v benzínu Alpina B5 BITURBO :yes: :-)
Avatar - white label
29. 5. 2011 21:23
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Mě se sedan A6 nikdy moc nelíbil a ani teď zvlášť nelíbí (sedan spíš 5er F10), z A6 bych raději počkal na avant a nejlépe rovnou na allroad, který má sériově jak qauttro, tak "vzduch" a jako bonus větší obvod kol...
Avatar - Ji/Ri
29. 5. 2011 22:23
P
ĚTKA......
To je neskutečně prďácké vozítko. Z dnešní prémie, má společně s Latitůdou, nejpořádnější koule.
Ale todlencto BMW je opravdu krásné. Myslím, že s aktuálním modelem to A6 kapku prokoučovala...někdy prostě vyměnit světla a vyčačat interier nestačí pokud to není celé nějak propojené, což pětka zvládla naplno. Krásný vůz.....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
29. 5. 2011 23:04
Re: P
Pokud se budeme držet tématu nadpisu, tak prodeje nové A6 u nás, jsou teprve v "plenkách", zatím nejsou v nabídce všechny motorizace a hlavně chybí avant/allroad. Srovnávat jeho prodeje (nejen) na českém trhu je mírně řečeno předčasné. Zatím tu můžeme srovnávat prodeje 5er a Ečka, vysoké prodeje A6 logicky teprve přijdou a je velmi pravděpodbné, že budou právě na našem trhu nejvyšší ve své třídě, otázka je spíš jen to, jak dlouho.
5ka (F10) u nás taky předběhla Ečko až po náběhu kombi, x-drivu a M-paketu...
Avatar - Ji/Ri
29. 5. 2011 23:24
Re: P
....o tom žádná.... já jen, že mi se v nové a6 trošku, pocitově, vytratila Audi.... sám bych ji ještě pořád dal přednost, ale když vidím ten mezigenerační skok u konkurence a pokrok u Audi, tak .... uvidíme. Každopádně každá z těchto voleb je dobrá. Mi sice sedí Volvo nejvíce, ale tohle 5er je prda....
Avatar - white label
29. 5. 2011 23:58
Re: P
S tím mezigeneračním skokem je to dost relativní. Zatímco 5er (F10) se v mnoha ohledech vrací spíš k předminulé E39, Audi jen formou evoluce rozvíjí předchozí C6 a na C5 už si ani nevzpomene. A pokud mám hodnotit posun 5er od E39 k F10 a srovnat ho s posunem A6 od C5 až po dnešní C7, pak mi vychází celkově lépe posun A6ky.
Hlavně 5er E39 byla ve své době celkově zřetelně lepší, než tehdejší A6 C5, tento rozdíl se však velmi výrazně smazal právě po příchodu 5er E60 a A6 C6...
Avatar - CIZEK
21. 7. 2011 10:19
Re: P
Pravda C5 nemohla konkurovat e39, ta byla ve své době (alespon podle mě nelepší volbou ve vyšší střední). C5 byla dosti poruchová a byl to takový převlečený passat B6 což mu na prestiži příliš nepřibralo. Mercedes-Benz s E-masařkou se vzdálil od typu w124(designem ale i kvalitou) a ztratil tím mnoho tradičních zákazníků a na tom BMW dosti profitovalo. A když se podíváme za hranice SRN, tak například můj oblíbený Jaguar byl v té době ještě ve spárech Fordu a všichni známe přístup amerických koncernů k tradičním evropským automobilkám. Díky bohu za nové XF, které je dnes plně konkurenceschopné, škoda že se i v tabulkách prodejnosti neumístilo výše :-O