Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2011: Vyšší střední vyrostla o 66 %, vede BMW 5

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
BMW, Audi, Mercedes - Němci stále dominují vyšší střední třídě. Volvo bylo se svou velkou trojkou v dubnu až čtvrté.

Celý trh meziročně hodně získal, a to 66,5 %. Loni bylo nově zaregistrováno 158 vozů vyšší střední třídy, letos 263, tedy o 105 více. Jedna ze dvou skutečně prestižních kategorií tak pokračuje v razantním nárůstu. Do přehledu byly znovu započteny korektury loňských počtů BMW řady 5.

Mnichovské sedany a kombi skončily na vysokých 93 přírůstcích a patří jim tedy další triumf. Druhou příčku sdílejí Audi A6 (včetně Allroadu) a Mercedes-Benz třídy E, které ztratily na lídra propastných 51 registrací, mají jich tedy po 42. Velká Volva řad 70 a 80 se musela spokojit s nevděčnou bramborovou medailí za 33 kusů, Top 5 uzavírá ingolstadtský sportback A7 s 24 auty.

S dubnem 2010 je srovnatelná pouhá pětice zástupců této kategorie, navrátilec Legend od Hondy je ještě navíc raritkou, protože si ani nepolepšil, ani nepohoršil. Jeho prodej byl však v Evropě ukončen. Perličkou můžeme nazvat i výkon Mercedesu CLS, který poskočil o 1.300 %, protože se místo jediného prodalo 14 vozů. Generační obměna zkrátka vykonala v tomto případě své.

Pojďme se tedy raději podívat na čtveřici nejlepších, neboť Audi A7 se před rokem ještě nenabízelo.

Lídr BMW 5 si polepšil o mohutných 165,7 %. Loni našlo své majitele jen 35 aut, korektury jej připravily o 23 exemplářů ve prospěch menší série 3. Letos bylo zájemců o 58 více, což mu zcela dostačuje k titulu Skokan roku. Počty Audi A6 mírně poklesly (o 2 registrace, respektive 4,5 %). Mercedes E má o 10,6 % méně (-5 kusů), tento výsledek mu zároveň přinesl nelichotivou nálepku propadáku. No a švédský vyzyvatel německých konkurentů navýšil své počty o 37,5 %, čili 9 aut.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20111-4/20114/20111-4/2011
1.BMW 59327935,4%32,9%
2.Audi A6/Allroad4212116,0%14,3%
2.Mercedes-Benz E4213616,0%16,0%
4.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC703313712,5%16,1%
5.Audi A724939,1%11,0%
6.Mercedes-Benz CLS14315,3%3,7%
7.Renault Latitude6232,3%2,7%
8.Saab 9-5481,5%0,9%
9.Jaguar XF3121,1%1,4%
10.Honda Legend110,4%0,1%
10.Infiniti M140,4%0,5%
-Ostatní modely040,0%0,5%
-CELKEM263849100,0%100,0%

Jak vypadá český trh v segmentu vyšší střední třídy po první třetině roku 2010? Jeho objem se oproti totožnému období toho uplynulého zvýšil, a to o 253 vozů, tedy z 596 na 849. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o 42,4 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě řada 5 z Mnichova. Vévodí mu zatím s 279 kusy a podílem 32,9 %. Volvo 70/80 sice zůstává druhé, ale již jen těsně (137, 16,1 %), v patách mu totiž je Mercedes-Benz E (136, 16 %).

Za ním jsou Audi A6 a A7. První jmenovaný má 121 exemplářů a okupuje 14,3 %, druhý pak dosáhl 93 kusů a 11 %. Zbytek už notně ztrácí, Mercedes CLS se dostal na 31 registrací, korejsko-francouzský Renault Latitude jich má 23 a Jaguar XF 12, ostatní soupeři zatím nepřekročili ani desítku.

V meziročním srovnání si vedoucí pětková série pochopitelně polepšila, navíc hodně, o 150 vozů (+116,3 %). Její navýšení se tak vyhouplo znovu nad stoprocentní hranici. Volva 70 a 80 vykazují +38,4 %, mají o 38 kusů více.

Třída E se neprodává tak dobře, je v záporných číslech, má o 22 registrací méně (-13,9 %). Za ní následuje další ztráta v podání Audi A6: -52 kusů a -30,1 %. Skončeme několika perličkami: trojciferné nárůsty mají kromě BMW 5 ještě Mercedes-Benz CLS a Saab 9-5, největším šplhounem ze všech je ale Jaguar XF, ten vyletěl dokonce na +1.100 %.

Vznětových BMW 5 si zákazníci v dubnu odvezli celkem 86. To dává 92,5 % z celkového počtu, písmeno i na zádi mělo sedm aut. Audi A6 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 38 nových majitelů, což je 90,5 %. Zážehový agregát se nacházel v útrobách čtyř exemplářů včetně jednoho Allroadu. Mercedes-Benz E vykazuje 35 CDI (88,3 %), jeden další spaloval CNG a zbylá šestice náleží do zážehové kategorie. Velká osobní Volva mají na kontě 27 kusů s turbodiesely, tedy 81,8 %. Po pouhé čtvrtině minulý měsíc se tak Švéd vrátil do normálu. Sportback A7 z Ingolstadtu má poměr 6:18 ve prospěch TDI, což znamená z Top 5 nejméně: 75 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Avatar - CIZEK
21. 7. 2011 10:19
Re: P
Pravda C5 nemohla konkurovat e39, ta byla ve své době (alespon podle mě nelepší volbou ve vyšší střední). C5 byla dosti poruchová a byl to takový převlečený passat B6 což mu na prestiži příliš nepřibralo. Mercedes-Benz s E-masařkou se vzdálil od typu w124(designem ale i kvalitou) a ztratil tím mnoho tradičních zákazníků a na tom BMW dosti profitovalo. A když se podíváme za hranice SRN, tak například můj oblíbený Jaguar byl v té době ještě ve spárech Fordu a všichni známe přístup amerických koncernů k tradičním evropským automobilkám. Díky bohu za nové XF, které je dnes plně konkurenceschopné, škoda že se i v tabulkách prodejnosti neumístilo výše :-O
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2011 20:49
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Nu, "tipla" bych si že nakonec to s V8 TDi dopadne podobně (v příštích letech nás čeká skoro NEpředstavitelná "downsizingová revoluce" ;-\ ) jako u BMW - reálný smysl v tuhle chvíli V8 do jisté míry ztrácí - v příští generaci bude už nejspíš všude "jen" V6 bi ;-)
Jak si možná pamatujete, já osobně na údaj o zrychlení na 100 km/h "moc nejsem", nicméně údaj to je "půvabný" a vykřičník si opravdu "zasloužící" :-)
PS: Pro případné další diskuze vám dám k tomuto údaji "tip" - z dob co jsem pracovala u jedné automobilky si pamatuji zrychlení tehdy docela pěkného velmi rychlého modelu s "dramatickým" vzhledem (který i dnes - hlavně v Itálii - potkáte) - jmenoval se Ferrari 348 a měl "famózní" zrychlení z 0 na 100 km/h za neskutečných 5,4 s ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - white label
30. 5. 2011 17:57
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Mám k němu ještě údaj z aktuálního německého AMuS ohledně zrychlení. A6ka by s tímto motorem měla zrychlit za 5,4! s.
On ten motor vlastně "nahradí" V8 TDI v řadě A6/A7, ale pro A8, Q7 a Touareg zůstane dál V8 TDI a ty naopak v nabídce V6 biTDI mít (zatím) nebudou...
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2011 17:48
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
Děkuji - nějak jsem pozapomněla, vlastně jsem už (někde) něco takového četla. Sice opradu trochu POZDĚ, ale zase má šanci být v této kategorii NEJlepší (uvidíme až budou další data a hlavně jaký bude v praxi). Ovšem může nastat to co před lety u BMW, kdy příchod třílitrového biturba znamenal ukončení vývoje a výroby V8
PS: BMW 760i se jistě v nějak velkých počtech NEprodává ...
... což je podle mne ŠKODA, ten motor je VYNIKAJÍCÍ a kdyby byl k mání v něčem jiném snad bych o něj měla zájem nejen teoreticky.. :-)
PPS: On vlastně k mání bude - v nějaké té "obludě" X9? Nebo jak se to bude jmenovat..
Pěkný den :-)
Avatar - white label
30. 5. 2011 00:22
Re: V nizsich konfiguracich vede BMW
A kolik se v dnešní době prodá třeba těch 760i? :*)

Nejvýkonější V6 TDI má mít stejný výkon jako (tebou vzpomínaný) někdejší V10 TDI, tedy 230kW/313PS!
[odkaz]
Dobrou... ;-)