Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW AirTouch: Budoucnost interiérů je v ovládání gesty

Mnichovská automobilka představuje vylepšenou verzi ovládání gesty z nové řady 7. Nově umí pracovat s trojrozměrnými příkazy.
Zpět na článek
28. 12. 2015 12:19
28. 12. 2015 12:29
28. 12. 2015 12:50
28. 12. 2015 13:09
28. 12. 2015 13:55
28. 12. 2015 15:48
28. 12. 2015 16:11
28. 12. 2015 20:52
28. 12. 2015 22:09
28. 12. 2015 18:36
28. 12. 2015 13:11
28. 12. 2015 13:21
28. 12. 2015 13:31
28. 12. 2015 14:27
28. 12. 2015 16:07
28. 12. 2015 16:11
28. 12. 2015 16:25
28. 12. 2015 13:45
28. 12. 2015 13:51
28. 12. 2015 22:10
28. 12. 2015 14:41
28. 12. 2015 18:06
28. 12. 2015 18:51
28. 12. 2015 19:44
28. 12. 2015 22:15
28. 12. 2015 12:16
Nudia sa?
Taká hlúposť... Už nevedia, čo od radosti do tých áut napchať. Keby radšej venovali viac úsilia alternatívnym pohonom, recyklácii alebo zníženiu nákladov na prevádzku...
Rozbalit vlákno
14
28. 12. 2015 12:19
Re: Nudia sa?
Presne tak. Ovládanie gestami je nielen drahé a zbytočné, ale aj nepraktické. Navyše keď sa to pokazí, už to ani stará mama neopraví >:D
28. 12. 2015 12:29
Re: Nudia sa?
vyrobni cena je v radu jednotek dolaru, tedy na urovni mechanických ovladacich prvku.
hovadina to ale je.
a taky hrozi nebezpeci ze si ten co sedi vedle v aute ve vedlejsim pruhu ty gesta spatne vylozi a skoncis s prerazenym nosem ..
Avatar - fOE
28. 12. 2015 12:50
Re: Nudia sa?
Kdo z premiantu se aktualne venuje alternativnim pohonum vic nez BMW? Nebo obecne kolik i mainstreamovych vyrobcu si muze rict, ze ma v produkci elektromobil a nekolik hybridu a na spouste dalsich pracuje?
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 13:09
Re: Nudia sa?
Toyota? VW?
Vlastně dnes už pomalu každý, akorát to neprodávají v zaostalé EU.
Avatar - fOE
28. 12. 2015 13:55
Re: Nudia sa?
Co konkretne ma VW?
Toyotu (lexus) beru. Celkove ale tvuj seznam ma jen dve jmena, to "pomalu kazdy" klidne rozved, rad si na ten vycet elektromobilu a hybridu hlavne od MB/Audi/Volva/Jaguaru pockam.
Avatar - white label
28. 12. 2015 14:17
Re: Nudia sa?
Zřejmě má na mysli něco jako e-UP! e-GOLF, Golf GTE, hybridní Touareg...
A3 sb e-tron
Avatar - fOE
28. 12. 2015 15:48
Re: Nudia sa?
Tohle vsechno napadlo i me, ale nejak nechapu cim je tohle nad hybridni 3er, 5er, 7er, i3, i8. Zvlast berouc v potaz velikost koncernu BMW vs VW (2 vs 10 mil aut rocne). Vzhledem k velikosti BMW jsou ta cisla velice pekna. Kdyz se clovek mrkne na cca stejne velkou mazdu, na PSA, onen MB nebo samostatnou Audi atd. tak mit 5+ elektro/hybridnich modelu neni vykon spatny, spise hodne nadstandartni (daji li se tak obecne pozitivni slova vubec spojit s hybridy jak je zname dnes). :-)
Avatar - white label
28. 12. 2015 16:05
Re: Nudia sa?
Jenom jsem odpovídal na (tvou) otázku: "Co konkretne ma VW?"
Avatar - fOE
28. 12. 2015 16:11
Re: Nudia sa?
Jasne, ona taky ta (dale rozvedena) otazka o "pomalu kazdy" furt miri na modre slunicko. ;-)
28. 12. 2015 20:52
Re: Nudia sa?
Měli i hybridní Q5, A6 a A8, nevím, jestli je ještě dělají. Možná nějaké další. Z nových modelů budou hybridní jak Q7, tak A4.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 22:09
Re: Nudia sa?
Děkuju, že jsi to za mé nepřítomnosti napsal. :-)
28. 12. 2015 18:23
Re: Nudia sa?
Otázka skôr znie, kto vôbec sa týmto veciam dostatočne venuje? Odpoveď je, že nikto. Nebolo to namierené na BMW konkrétne, ale na súčasny smer vývoja všeobecne. Namiesto podstatných problémov sa riešia blbiny.
Avatar - praděda7
28. 12. 2015 18:36
Re: Nudia sa?
Ano, nudí se! EU jim "podvázala pytlík" a s mechanikou tedy už ani ťuk, tak se vymýšlí různá elektronická kurrvítka... >:-[], ...aby jimi oblbli nové potenciální zákazníky... ;-\
Avatar - KANKUNEN
28. 12. 2015 12:53
Kdysi to šlo jednoduše, pro přidání teploty stačilo otočit
ovládačem, pak došlo ke zhoršení a půlkolečka je plus a druhá půlka mínus, teď už se jde na to složitě pře patlání displeje. Nakonec bude člověk uvažovat co udělat, aby něco nastavil a řídit budou pomocníci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 13:11
Řidiči
Bude krásné sledovat, co budou auta dělat, až takový průměrný telefonující řidič začne rozkládat rukama na všechny strany, jak je běžné. Nebo průměrná rodinná hádečka v autě. Vlastně stačí i lecjaká větší diskuse a ruce hned krouží celým interiérem... Pak chudák počítač, aby vůbec správně vyhodnotil, co se děje.
Rozbalit vlákno
9
28. 12. 2015 13:21
Re: Řidiči
Podla testu tohto videa, kde je "rozoberana" aj spominana ovladatelnost pomocou giest, sa mi javi, ze by to nemal byt problem. Avsak zhodujem sa s komentarmi, ktori povazuju tuto "hracicku" za zbytocnu.

Video k spominanemu tematu od 2:30 [odkaz]
28. 12. 2015 13:31
Re: Řidiči
Ale zase ta možnost odmítnout příchozí hovor vztyčeným prostředníkem ... >:-[]
Avatar - white label
28. 12. 2015 14:27
Re: Řidiči
Zvlášť, když tě pak za to vztahovačně vybrzdí agresivní borec před tebou a následně si tě vytáhne z kabiny k přímé konfrontaci ... :-O :*) >:D
Avatar - white label
28. 12. 2015 16:11
Re: Řidiči
Určitě pak bez problémů pochopí vysvětlení, že jsi tím gestem chtěl pouze odmítnout hovor. >:-[]
Avatar - Warrual
28. 12. 2015 13:45
Re: Řidiči
U BMW 7 je třeba položit loket (pravé ruky) na loketní opěrku aby systém zaznamenával gesta
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 22:10
Re: Řidiči
Na to si vyloženě vzpomenu. Nemluvě o tom, že za volantem vidíš lecjaké šílené chování...
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2015 13:40
No, páni řidiči... přesněji kupující, je to jen na nás!
Já třeba mám jasno a auto s podobnými ptákovinami prostě nechci.
Tohle je jen "třešnička". ale podobných nesmyslů, co se hezky ukazují na prodejně, ale po zbytek života auta jsou jen k vzteku je hodně.

Jediná cesta, jak to výrobcům znechutit je prostě to nekupovat.

;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Warrual
28. 12. 2015 13:47
Re: No, páni řidiči... přesněji kupující, je to jen na nás!
Libí se mi nová Astra že se klima a další věci nastavují ''obyčejně'' po staru :yes:
Avatar - Dylan McKay
28. 12. 2015 13:51
Pokrok nezastavíš...
...a když ho budeš bojkotovat, tak ti ujede vlak. Zase >:D
Rozbalit vlákno
32
Avatar - _Karel_
28. 12. 2015 14:22
Re: Pokrok nezastavíš...
Pokrok má být zlepšením. Oč lepší je ovládat auto gesty než tlačítky?
28. 12. 2015 15:09
Re: Pokrok nezastavíš...
A oč lepší je psát SMSku na dotykovém displeji než na klasické devítkové klávesnici? Asi k tomuhle bych to přirovnal ... V dnešní době se do aut cpe víc a víc sračiček, pomocníků, systémů, které se prostě nějak ovládat musí a holt se to vše na přístrojovou desku už nemůže vlézt.

A než aby vznikaly interiéry, kde kam se člověk podívá, tam čudlik, přetlačítkované volanty, tlačítka pod volantem, vedle volantu, na dveřích, před řadící pákou, za řadící pákou, u loketní opěrky ... nebo ještě hůř aby vznikaly tablety ala Tesla a všechno někde "hledat" a patlat na displeji ... to si myslím, že jsou gesta ještě dobou cestou, ale strašně záleží na zpracování. "Pojistka" BMW co má v 7er, že pro vnímání gest musí člověk v určitém bodě na loketní opěrce opřít loket, mi přijde rozumná a snad nebude pro člověka tak těžké si tohle u "hádky s drahou polovičkou" uvědomit ... Navíc v dnešní době rozlišovacích schopností kamer se z tohohle dá opravdu hodně vytěžit.
Avatar - white label
28. 12. 2015 15:30
Re: Pokrok nezastavíš...
Tak hlavně aby to fungovalo podstatně lépe/spolehlivěji, než např. ovládání gesty u některých aktuálních "chytrých" TV.
Avatar - Dylan McKay
28. 12. 2015 19:37
Re: Pokrok nezastavíš...
Přesně to jsem si hned vybavil- kdo vstává a chodí přepínat telku? Jsou ovladače. A teď se vylepšují gesta na ovládání TV.
Takový chci i kávovar. "Dělej, haj.zle, udělej mi kafe!" A ne mačkat tlačítka a furt u toho stát a čekat co zase bude chtít, jestli vodu nebo vysypat lógr.
Dostávám se do stádia, kdy i automatická převodovka nebo startování tlačítkem mi přijde archaické. Manuál a klíčky ani nekomentuju. Chci sednout do auta a říct "start", "světla", "jeď". Ale samotného řízení se budu vzdávat těžce. Když si to ale doba vyžádá...
28. 12. 2015 21:15
Re: Pokrok nezastavíš...
To já radši zmáčknu to tlačítko, než abych otevíral zobák - noha jde automaticky na brzdu, ruka na tlačítko.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2015 16:07
Re: Pokrok nezastavíš...
S telefony to vidím stejně. Máme doma 3 tablety, já jediný mám notebook, já jediný mám doma tlačítkový telefon. Nemám vůbec nic proti pokroku, ale ne vždy vidím pokrok v tomtéž, co výrobci.
Avatar - white label
28. 12. 2015 16:20
Re: Pokrok nezastavíš...
Myslím, že třeba tablet ani neměl ambice obecně plně nahradit notebook, stejně jako před tím notebook PC.
Nejlepším důkazem je fakt, že vše dál existuje na trhu vedle sebe a žádná platforma zcela nenahradila/nevytlačila jinou a každá má stále jak své přednosti, tak nevýhody. Spíš vznikají "hybridní" formáty typu 2 v 1, jako notebook/tablet, nebo smartphone/tablet.
Avatar - praděda7
28. 12. 2015 18:54
Re: Pokrok nezastavíš...
...skoro by se dalo říct, že se tablet pomalu mění v notebook....a smartphone v tablet... ;-)
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 22:12
Re: Pokrok nezastavíš...
Jen kdyby existovaly taky nějaké vyspělejší nedotykové telefony...
28. 12. 2015 22:15
Re: Pokrok nezastavíš...
U některých spotřebitelů může, protože je dobrý pro konzumaci obsahu. Ale dobře se na tom nepíše, omezení je tedy jasné a chce to alespoň stojánek plus pěknou kompaktní klávesnici, pokud alespoň trochu píšeš. Nebo nějaký ten hybrid, když ne lehký notebook. Notebooky s dotykovým displayem se dostaly do podobného bodu, jen jsi nemohl odpojit display od klávesnice, protože "střeva" byla pod klávesnicí. Byly mnohem těžší. A po dotykové stránce fungovaly asi tak dobře jako staré telefony s Windows Mobile. Poslední dva body dnes nejsou takový problém, ale hlavní rozdíl zůstává. Tyhle hybridy mají potenciál vytlačit notebooky u spotřebitelů. A notebooky v minulosti celkem úspěšně vytlačovaly stolní počítače. Nepočítám, že by zmizely, ale koncept tabletu s klávesnicí/ základnou je podle mne celkem solidní z pohledu spotřebitele. Já budu pořád používat notebook, protože takový hardware prostě v tabletu nedostanu (alespoň zatím), a i stolní počítače, protože větší display je prostě lepší a více výkonu neuškodí.
Avatar - boost.
29. 12. 2015 00:05
Re: Pokrok nezastavíš...
Mně doma telefon s větším displejem (5,3" myslím) nahradil tablet. Nijak jsem s ním nesžil - používal jsem ho v podstatě jen na prohlížení a na tohle mi přijde komfortnější mobil. Pravda, hry se na tom hrály o něco lépe...
Avatar - white label
29. 12. 2015 02:03
Re: Pokrok nezastavíš...
Mám teď mobil s 5.7", takže vím o čem píšeš..., jediným mírným omezením je fakt, že na blízko už nevidím tak dokonale (jako dřív), takže na čtení drobnějšího písma by se hodila selfie tyč! >:-[] ;-)
29. 12. 2015 11:58
Re: Pokrok nezastavíš...
Tak pro mne 5+ palců už je tablet. :-) Je to spíš šedá zóna, od 7 je to jasnější, proto také někdo vymyslel tu zkomoleninu phablet. Na čtení i prohlížení mám radši něco trochu většího než 5-6". Většinou čtu dokumenty a A4 zmenšená na výrazně méně než polovinu není nic extra.
Avatar - white label
29. 12. 2015 14:18
Re: Pokrok nezastavíš...
Já už bych displej menší jak 5,5" na "mobilu" (phabletu, chceš-li) nechtěl. Právě proto, že jej používám nejen i jako tablet, ale i jako (kompaktní) fotoaparát a mobilní prohlížeč fotek/videa, případně mobilní TV.
Dnes se uživatelsky stává většina smartphonů mobilním multifunkčním zařízením, čemuž se přizpůsobují jak jejich výrobci, tak i operátoři.

P.S. Teď mám nějakou chvíli SG S6 Edge Plus (64GB), se skvělým foťákem i displejem (5,7"). Na nic "hardwareově" vhodnějšího (pro mě) jsem zatím nenarazil (včetně jappka").
A vleze se mi i do přední kapsy kalhot/kraťasů, naštěstí je hodně tenký a celkové rozměry jsou menší, než u jablečného 6S+ s o něco menším, navíc ne tak výborným, displejem (5,5").
30. 12. 2015 11:12
Re: Pokrok nezastavíš...
Jasně, tady šlo o tu myšlenku, že telefony vytlačují tablety. Můj argument je, že ty telefony už jsou prakticky tablety. Tu zkomoleninu nemám rád, ale vyjadřuje, že je to jakýsi hybrid mezi tabletem (velikost) a telefonem (telefonní funkce; i když v době VoIP tohle rozdělení není tak pevné).

Kde je ta doba, kdy se mi telefon vešel i do té malé kapsy, která bývá v pravé přední kapse džín. :-) Mně by se líbilo něco malého, jen na ty základní věci (řekněme telefon, SMS, kalendář). Tahle pádla jsou někdy příliš velká (nemůže být větší než peněženka). A když píšeš, že se ti vejde do kapsy kalhot, tím myslíš, že si pohodlně sedneš (pohodlně znamená, že telefon nijak netlačí)?
Avatar - white label
30. 12. 2015 13:06
Re: Pokrok nezastavíš...
Jo, v určité poloze (telefonu) se s ním dá sedět, někdy na něj při tom dokonce "zapomenu" (že ho mám v kapse).
Taky jsem mě dřív malé mobily, třeba na tohle malé "mýdlo" vzpomínám dodnes:
[odkaz]
30. 12. 2015 16:31
Re: Pokrok nezastavíš...
Já měl jako dítě SL10. Také na něj vzpomínám, hlavně na ten dok - takové se dnes nedělají a je to škoda. Malé, slušně udělané telefony mi chybí. Pro Japonsko (i Čínu, Koreu) ještě nějaké dělají, což je trochu paradox vzhledem k image Japonska (vůbec regionu), pokud jde o elektroniku.
Avatar - Dylan McKay
30. 12. 2015 19:56
Re: Pokrok nezastavíš...
Siemens SL10- můj nejoblíbenější telefon! Nejdříve jsem měl S10 a pak po sobě 3x SL10. Ten byl nádhernej! [odkaz] :yes:
Avatar - white label
30. 12. 2015 20:13
Re: Pokrok nezastavíš...
V dobách SL10 jsem měl malý tenký BOSCH 908
[odkaz]
a po něm jeho nástupce BOSCH 909 Dual S:
[odkaz]
Pak BOSCH s mobily skončil a já přešel k Siemensu, který později skončil s mobily taky....
Avatar - Dylan McKay
30. 12. 2015 20:27
Re: Pokrok nezastavíš...
Taky jsem je měl. V tu dobu jsem vlastnil prodejnu mobilů v Praze. Určitě vzpomeneš i na Sony CMD Z1 nebo jak se jmenoval ten telefonek s tím výklopným mikrofonem.
Avatar - white label
30. 12. 2015 22:49
Re: Pokrok nezastavíš...
No jasně:
[odkaz]

Teď máš co za mobil?
28. 12. 2015 16:24
Re: Pokrok nezastavíš...
Jojo, on i pokrok je dost subjektivní věcí a ne každému vyhovuje daný směr, ať je to jakákoliv oblast. Ale vždy se jde s většinou a jak píše výše "Švihák", odklonění se od tohohle směru často znamená "zaspání doby", což se pak velmi těžko dohání ...

Ale za mě - dokud bude existovat možnost volby, tak je vše v pořádku a až se i inovace, která se mi zpočátku nezamlouvá, během té doby vyvine do dokonalosti, tak ji nakonec ještě rád přijmu (někdy člověk pak ani nedostane na výběr >:D ). A já věřím, že lidstvo jakožto pohodlná, líná rasa s touhou vše co nejvíc odrbávat a co nejmíň se namáhat svým užíváním "neprosadí" nějakou inovaci, která by byla ve finále složitější, než to co má nahradit. Proto bych se toho nebál, dal tomu šanci a možná za pár let bude takové ovládání naprosto běžné a bude zpříjemňovat používání všech bazmeků, které se pořád do aut přidávají ...
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2015 18:14
Re: Pokrok nezastavíš...
No - v tomhle s Tebou souhlasím.. i když jsi asi nechtěl napsat to, co tam já čtu: smsku jsi napsal na tlačítkovým telefonu i poslepu... i když souhlasím, plná klávesnice je lepší.

Dotyková je k zlosti, věčný překlep, pokud nejseš dvanáctiletá holka s tenkýma prstama. A jedinou výhodou je omezená životnost = kupuješ nové a nové telefony... omezená výdrž na aku už je jen okolnost.
I když ve spojení s akumulátorem, který sám nevyměníš to taky funguje dobře = jdeš si koupit novej telefon, protože za výměnu baterie dáš 1/3 až 1/2 ceny toho nového...
28. 12. 2015 21:51
Re: Pokrok nezastavíš...
Záleží, co používáš. Jak na dotykovém, tak na tlačítkovém. Co se týče toho, že se to nemůže vlézt, ani dnes nemáš tlačítko pro všechno (ani zdaleka). A iDrive podle mne funguje dobře jako univerzální ovladač. Nakonec je pro mne důležitější, jak pokračuje vývoj hlasového ovládání.
Avatar - fOE
28. 12. 2015 15:49
Re: Pokrok nezastavíš...
Aktualne BMW planuje obohatit ovladani o gesta, ne jimy nahradit ovladani tlacitky, aneb k dnesnim moznostem dostanes neco navic => dokud neodstrani klasicky iDrive je to zlepseni.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2015 16:10
Re: Pokrok nezastavíš...
Pokud to zůstane v poloze "výbava navíc" , pak super. Ale jak vidno u auto-tabletů, snaha je nahradit tlačítka.
Avatar - fOE
28. 12. 2015 16:16
Re: Pokrok nezastavíš...
Tak tohle je u D3 furt v rozumne mire. Pravdu maji ti co tvrdi, ze tolik funkci ktere dnesni auta umi ovladat tlacitky jednoduse nelze. Zdruzovani ovladacu ci uz do ovladacu mechanickych nebo dotykovych je jedina cesta. Umeni je najit tu spravnou hranici cemu jeste osobite tlacitko ponechat a co je naopak mozno presunout mimo palubku a tohle bude dost o vkusu kazdeho soudruha, kde je ta spravna hranice. Ja jsem spis fanda tlacitek pokud jde o ovladani klimatizace, vyhrevu/ventilace sedadel/volantu, radia atd.
a uplne super mi prijde u audi mit programovatelne tlacitko kteremu ja muzu prirarit co ma delat. Audi to ma dokonce na volantu, BMW ma neco podobne u tlacitek radia atd.), tohle je za me cesta a jak jsem psal. Dokud se to neprezene a gesta jsou jen featura navic tak proc ne.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2015 16:36
Re: Pokrok nezastavíš...
Jo, souhlas. Hlavní věci jako klima+rádio intuitivní tlačítka, hlubší nastavování čehokoli pak klidně dotek, to si člověk udělá kdykoli před či po jízdě.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 22:13
Re: Pokrok nezastavíš...
Jenže tlačítka jsou drahá na výrobu, takže se časem tak či tak dočkáme tabletů všude. :-(
Avatar - praděda7
28. 12. 2015 18:57
Re: Pokrok nezastavíš...
Nejsmutnější na tom je fakt, že vývoj všech těch "výbav navíc" částečně zaplatí i ten, co tu výbavu ani nezatickne.... ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2015 18:10
Re: Pokrok nezastavíš...
Pokrok?
Možná pro výrobce, zcela jistě ne pro uživatele...

Přesně, jako s telefonama, co se o nic píše dole. Dotykový krámy lezou uživatelům na nervy... a já denně blahořečím své BlackBerry s plnou klávesnicí...

Dotykový "pádlo" vyhovuje tak puberťákům, typicky pubeťačkám... co si s tím fotí vykozený selfíčka s našpulenýma rtama...

;-)
28. 12. 2015 18:24
Re: Pokrok nezastavíš...
Pofidérny pokrok...
28. 12. 2015 14:41
Proč?
Nevím proč, ale po autě chci, aby jezdilo, brzdilo, zatáčelo, couvalo a klimatizovalo... nic víc!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2015 18:06
Re: Proč?
No, ano může umět víc... ale musí to fungovat spolehlivě, nenáročně na obsluhu - abych se mohl soustředit na to, co se děje na silnici... a hlavně: nesmí to omezit funkce ježdění, brždění, zatáčení, couvání a klimatizace.
>:D

Tvrdit, že budoucnost interiérů je v grafice ovládané gesty v době, kdy na specializovaném auto serveru, prý nejlepším na webu, nedokážou zprovoznit galerii obrázků je úsměvné, nic víc.

>:-[]
Avatar - praděda7
28. 12. 2015 18:51
Re: Proč?
I zde jde bohužel jen o to, aby "jeden" byl "in".... ;-) Píše se rok 2020......"Kuwa, ty máš bavoráka a on nemá Air Touch.....kuwa, vrať se do hrobu".... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 12. 2015 19:44
Re: Proč?
No - a přesně o tom mluvím... jen to na nás.
;-)
Nenechat se zblbnout... ať neskončíme u systému tří mušliček.

>:D
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2015 22:15
Re: Proč?
A dodnes nevíme, co ty tři mušle uměly. >:D