Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v červenci 2010: Pětkové BMW uniká ve vyšší střední třídě všem ostatním

Nová generace BMW řady 5 dosáhla v červenci takřka stovky prodaných vozů. Ostatní nestačili a kromě Mercedesu E a Audi A6 stále paběrkují.
Zpět na článek
3. 9. 2010 08:02
3. 9. 2010 08:55
3. 9. 2010 09:04
3. 9. 2010 09:13
3. 9. 2010 09:18
3. 9. 2010 09:20
3. 9. 2010 09:54
3. 9. 2010 10:09
3. 9. 2010 10:12
3. 9. 2010 10:15
3. 9. 2010 10:24
3. 9. 2010 09:10
3. 9. 2010 09:16
3. 9. 2010 09:21
3. 9. 2010 10:18
3. 9. 2010 09:14
3. 9. 2010 09:20
3. 9. 2010 09:22
3. 9. 2010 09:24
3. 9. 2010 09:27
3. 9. 2010 09:31
3. 9. 2010 09:48
3. 9. 2010 11:12
3. 9. 2010 11:29
3. 9. 2010 10:41
3. 9. 2010 08:59
3. 9. 2010 09:12
3. 9. 2010 09:45
3. 9. 2010 09:51
3. 9. 2010 13:24
3. 9. 2010 15:07
3. 9. 2010 09:02
3. 9. 2010 09:09
3. 9. 2010 12:40
3. 9. 2010 13:20
3. 9. 2010 14:46
3. 9. 2010 17:44
3. 9. 2010 20:01
4. 9. 2010 06:09
3. 9. 2010 13:22
3. 9. 2010 14:47
3. 9. 2010 13:25
3. 9. 2010 08:12
neregistrovaný "Capacek"
3. 9. 2010 14:15
3. 9. 2010 14:19
3. 9. 2010 14:56
3. 9. 2010 15:17
3. 9. 2010 14:18
4. 9. 2010 06:12
3. 9. 2010 08:02
Vládce
Je až s podivem jak BMW utíká svým konkurentům. Stále ještě totiž nenabízí plný záběr všech variant a xdrive bude nasazen až na sklonku tohoto roku. Přes všechny možné negace motoristických novinářů plačících nad málo ultimativním charakterem nové pětky a posunu ke komfortu jsou to právě tyto vlastnosti, které se ve vyšší střední třídě cení.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - T613
3. 9. 2010 08:55
Re: Vládce
A6 je stará, E-klass je hnusný. Pětka je líbivá .. prakticky jasná volba. Pokud tedy nepůjdeš do XF, ale to je u nás moc nápadné. A lidi mají Jag zafixován jako hogofogo auto.
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:04
Re: Vládce
Aj za 5er sa ľudia (vrátane mňa) obzerajú, takže nejak dramaticky nápadný by som ten Jag nevidel. Každopádne je to live snáď ešte krajšie auto, ako päťka a má väčší potenciál zostať "eye-catcher-om" ako (v budúcnosti iste veľmi rozšírená) 5ka.
3. 9. 2010 09:13
Re: Vládce
Pětka má úžasně vyvážené linie a není na ní žádný kontroverzní prvek (u M-B je to zadní část, XF trochu ubližují přední světla).
Avatar - T613
3. 9. 2010 09:18
Re: Vládce
ty světla prakticky nestojí za řeč ;-)
3. 9. 2010 09:20
Re: Vládce
Bylo by fajn, kdyby byly štíhlejší, nebo do nich dát tmavý podklad
3. 9. 2010 09:54
Re: Vládce
Domnivam se, ze podobnost 5 a 7 ublizuje sedme rade a napomaha rade 5 a na daleky vychod od nas pokud muzes mit v budoucnu 5kovou radu long jak maji treba radi v Cine ci v arabskych zemich, tak postradam smysl 7 rady. Jinak je to ikona jak se patri.

XF si to nejspis pokazilo tema kozenejma sedackama... klouzeto na nich jak na igelitu + slabe bocni vedeni, to alespon byla moje zkusenost z autosalonu v prvnim roce tohoto modelu. Jinak ja bych se tezko k takovemu auto dostal.

:yes:
3. 9. 2010 10:09
Re: Vládce
XF jsem nejednou projel a nesmíš v něm sedět v šusťácích...v obleku mi nic neklouzalo :-)
3. 9. 2010 10:12
Re: Vládce
Nejsme ten typ co ma heslo "Vice pruhu vice addidas"... takze sustaky to teda ne! ;-)
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 10:15
Re: Vládce
Ale tak víme oba, že ty sedačky jsou bída, a nejde ani tak o klouzání. ;-)
3. 9. 2010 10:24
Re: Vládce
Pro lidi nad 185 určitě. Jinak zaváhá ten, kdo neobjedná příplatkové sportovní.
Základní sedadla jsou krátká, mělká, bez bočního vedení.
3. 9. 2010 09:10
Re: Vládce
Po Ově jezdí E63 AMG a to už vypadá hezky. Éčko potřebuje velká kola a AMG paket, aby vypadalo dobře. Pětka je hezká už v základu.
Avatar - T613
3. 9. 2010 09:16
Re: Vládce
viděl jsem ji, ale já prostě ten zadek nemůžu překousnout.
3. 9. 2010 09:21
Re: Vládce
Mě víc vadí vnitřek, palubka CLS je už mnohem hezčí
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 10:18
Re: Vládce
Přesně, stačí amg paket, a spec. v MB stříbrné (u ostatních aut je stříbrná hnusná) je éčko krásné auto. Ovšem vnitřek je horší, srovnání s pětkou i novou A6kou (srovnáváno s A7) pro něj je a bude prohra.
3. 9. 2010 09:14
Re: Vládce
A propos, už 14dní se chci jít podívat na nové XJ a ještě jsem se k tomu nedostal. ;-\
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:20
Re: Vládce
Potom čakáme na blog. ;-)
3. 9. 2010 09:22
Re: Vládce
Tam není o čem, mají to v autosalonu, nemíním je tahat za nos a tvrdit, že jdu kupovat. Předváděčka je podle mě jen v Brně, nebo Praze.
Jsem o třídu níž ;-)
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:24
Re: Vládce
To je stále vyššie, ako ja. ;-)
Tak daj aspoň statické dojmy.
3. 9. 2010 09:27
Re: Vládce
Když bez projetí je to takový nic moc :-) To jsem si dovolil jen u F458.
Za 3 týdny mám A7, tak tu sem hodím :-)
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:31
Re: Vládce
Nooo, to by ma zaujímalo viac.
Vás olympionikov si predajca/importér hýčka viac, ako mňa, ja tak dostanem časopis a hotovo, ale nejaké premiéry a pod., nič. 8-s
3. 9. 2010 09:48
Re: Vládce
Zákazník jako zákazník, v tomhle jsou někteří importéři ujetí ;-\ .
Nejsem pevně rozhodnutý jestli u nich zůstanu, srdcem to pořád táhne zpátky do vrtule a místní dealer nemá podle mého názoru slušný servis, ale obchodníci jsou šikovní, nevtíraví...
Teď jsem propásl DEMO X6hybrid, 7er hybrid, ale na další sejšn se snad už dostanu ;-)
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 11:12
Re: Vládce
XJ jsem jel jak V8 tak dýzl. Je to jízdně parádní auto, jen člověk nesmí věřit masáži o skvělém komfortu na 20ti palcových kolech a stylovém vnitřku či bezchybné ergonomii. Na dvacítkách je to na dírách rána za ranou, kombinováno navíc houpáním na delších pérech, možná to v Anglii na sice hrbolatých, ale ne rozmlácených (díry, krátké zlomy) silnicích funguje, jako "plavnost", u nás je tohle nastavení horší než bavorácké do tvrda se stabiní karoseríí a podvozkem pracujícím pod ní, kdy na velkých kolech (s RFT) slyšíš rány, ale auto se hrne s neochvějnou stabilitou. Motoricky je na tom XJ z hlediska nabídky nedostatečně, s V8 je to nádhera, jenže to je pro všechny ve třídě dnes už méně podstatná motorizace. Šestiválce chybí, dýzl je naopak parádní, v této kombinaci pro 730d nebo A8 3,0tdi těžký soupeř. Co ovšem dostatečné není, to je vnitřek, stylovost kombinace černého lesklého plastu s matným dřevěným dekorem je možná takto chápána v okolí Birminghamu, pro mě navíc s modrým podsvícením a nezvládnutou atrapou budíků naprostý kýč. Skvělý je posaz i volant, ergonomie ovladače převodoky nebo ovládání infotainmentu je u aktuální německé konkurence dále, ta auta působí mnohem domyšleněji. XJ zůstává dál spíše alternativou, i když ve verzi s dýzlem při troše umírněnosti při výběru materiálů do vnitřku, alternativou velmi zajímavou. Musí být ovšem v černé a na dvacítkách, na osmnáctkách ve světlé barvě vypadá o půl milionu levněji. :-) ;-)
Avatar - positivemind
3. 9. 2010 10:06
Re: Vládce
Nemyslím si, že se XF nekupuje kvůli tomu, že je to hogofogo. Spíš budou mít případní majitelé problém se spolehlivostí
3. 9. 2010 10:41
Re: Vládce
omezená servisní síť + absence fleetových prodejů, k tomu ještě nějaký ten hogofogo efekt z minulosti = současné prodeje Jaga v ČR
Avatar - kari.laz
3. 9. 2010 08:59
Re: Vládce
A6 se představí ještě letos nová, takže je pochopitelné, že její prodeje nebudou takové. A BMW je zase novinka, takže má navrch i v tomto.
3. 9. 2010 09:12
Re: Vládce
A6 si zákazníky spolu s BMW5 moc nekrade. U ní se jen čeká na nový model. Spíš diference oproti M-B je překvapující.
Avatar - kari.laz
3. 9. 2010 09:45
Re: Vládce
Tak ono se nedá zaze jednoznačně říci, že si zákazníky nekradou. Celá německá trojka bojuje mezi sebou o zákazníky. Ikdyž každý má své, tak je skupinka, která se rozhoduje. Ono je to hodně taky prvotní BUM nového modelu. Až přijde A6, tak bude taky určitě v prodejních číslech jinde, když bude nejnovější.
3. 9. 2010 09:51
Re: Vládce
Přímou konkurenci vidím mezi M-B a BMW, alespoň u nás. Pokud chci něco na běžný cestování a nejlíp nebýt moc vidět půjdu do Audi.
A souhlas, nová A6 půjde okamžitě do topu.
3. 9. 2010 13:24
Re: Vládce
Tady v ČR je to prašť jako uhoď. Za zloděje budeš jak v BMW a MB, tak v Audi - pakliže to nebude Audi 80 ;-)
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 15:07
Re: Vládce
Hlavně ve zdejších diskusích budeš za šupáka, ášestkou jezdí přece jen cesťáci, v Německu je to bráno jako passat s kruhy na kapotě atd. atp. Co na tom, že právě v tom Německu běžně potkáváš majitele firem se stomilionovými obraty v ášestkách s třílitrovým dýzlem, kteří by mohli mít auta v cenových kategoriích několika set tisíc eur, ale v jejich očích je A6 naprosto společesnkému postavení odpovídající auto.
Dokonce jsem měl nedávno jednání s jedním podobným "chudákem", který přijel, ó hrůzo, novým touaregem (před tím měl 730d). Kdybych mu řekl, že takový mariánek by trapným volkswagenem nejel koupit ani krmení pro soby, asi by čučel, jak si ti čeští fousci žijou. :-) ;-)
Avatar - iudex
3. 9. 2010 09:02
Re: Vládce
No ja by som to tak nevnímal s tým "plačom" novinárov. Naopak väčšinou ten vačší komfort hodnotia pozitívne (ono málo vodičov vyššej strednej sa chce dať vytriasať tvrdým podvozkom, notabene keď ide o auto na diaľkové presuny; na to sú tu hothatche).
Inak stále keď vidím novú päťku, so záľubou sa za ňou obzriem (čo sa o E Klasse nedá povedať). Je to kus krásneho auta.
3. 9. 2010 09:09
Re: Vládce
Já to vnímám jak to píší, ačkoliv s tím nesouhlasím. Podle mě je to nejkomplexnější auto vyšší střední splňující všechny nároky.
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 12:40
Re: Vládce
Dnes se můžeš dočíst, že E60 byla pomalu ultimativním řidičským autem a F10 oproti ní vyměkla atd., atp. Bylo by zajímavé vytáhnout pár článků od stejných lidí z roku 2003, abychom viděli, jak se z toho marného auta (E60) stal postupem doby řidičsky nejzábavnější velký sedan, a teď, že jde BMW do kytek, protože F10 nemá charakter, nevtáhne do děje a bla, bla. Pravdou je, že E60 nejezdí líp než F10 v žádném ohledu a v žádné specifikaci, navíc je schopna poskytnout podobný komfort jízdy jako F10 jen do urč. rozměru kol a na nonRFT gumách. K tomu stačí přičíst manýristický vnitřek s kvalitou provedení neodpovídající zvyklostem bmw, a vychází mi naprosto jiný výsledek. Měl jsem dvě E39, druhou proto, že jsem byl z první nadšený a po fl. to bylo ještě lepší auto, E60 jsem měl jen jednu, druhou jsem nechtěl protože... F10ku mám projetu prakticky ve všech variantách a určitě si ji koupím, a vzhledem k celkovým kvalitám je možné, že budou opět dvě za sebou. Co se konkurence týká, tak ať mám k éčku respekt, sám bych si je nekoupil, ostatní jsou na tom v mých očích ještě hůře, po čerstvé zkušenosti s A7 předpokládám, že největším soupeřem pětky bude do budoucna v každém ohledu nová A6. ;-)
3. 9. 2010 13:20
Re: Vládce
535i, diesel takřka stejně rychlý, ale mě moc nesedí, 8mi stupňový automat, příplatková sedadla, černé čalounění střechy, jj tak nějak by to mělo být. Po dlouhé době fakt skvělé auto, škoda té šílené váhy, ale ledvinky to celkem statečně maskují.
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 14:46
Re: Vládce
Jo, pro výraznější rozdíl v dynamice mezi 530d a 535i musíš tlačit otáčky hodně nahoru a stejně se rozdíl dostaví až v rychlostech i na dálnici už těžko dosahovatelných, ale ten zvuk stojí za to. Přesto pochopím volbu 530d. Mě se naopak začíná zamlouvat myšlenka 528i, to auto je sice výrazně pomalejší, a výkon si musíš zasloužit, ale nějak si říkám, že by to mohl být poslední atmosferický motor, který si kdy ještě vůbec budu moct pořídit. Po této generaci potopa. :-) ;-)
3. 9. 2010 17:44
Re: Vládce
Nebude Tě štvát fakt, že tam přece jen nějaký ten kůň a ještě spíš Nm chybí? ;-)
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 20:01
Re: Vládce
Já vím, všechny ty dvanulabiturbo co přijdou postupně do passatů, mondeí a pak oktávek a focusů ty si tuhle těžkou váhu dají k obědu, jenže to pořád narážíme na to samé, třista koní ve vyšší střední nebo dvěstě plus v nižší střední, které jedou podobně, jsou pořád výrazně nad rámec toho, co se bude dát v nějakých příštích třech až pěti letech na silnicích potkat. Dvěstěšedesát atmosferických koníků tedy sice není žádný zázrak, ale z mého už mírně vyzávoděného pohledu to stačí, navíc, s tím osmikvaltem je radost "klikat", a hlavně bylo by to opravdu naposledy. Další auto bude nejspíš nějaký třistakoňový superturbodýzl s tichým chodem a spotřebou pět na sto a pak už jen bzzz, bzzz. Takže tak nějak z piety, aniž bych se extrémně omezoval, na atmosféru jsem zvyklý, a ani ti závodníci ve služebních žihadlech za zadkem nebudou nic nového, vždyť už s původní E39 528i mě tehdy na D1 zkoušel kdejaký majitel prvního českého supersportu octavia 1,8T. :-) ;-)
4. 9. 2010 06:09
Re: Vládce
Pěkný vyznání ;-) :yes:
Avatar - iudex
3. 9. 2010 13:22
Re: Vládce
Napr. citácia z testu 5er v slovenskej verzii AMS: "Že to bude za volantom novej päťky príjemné vozenie, to sme čakali. Ale ono to bolo ešte lepšie! So všetkými spomenutými pomocníkmi bolo nové BMW úplne famózne. Ale najviac nás prekvapila poddajnosť a prispôsobivosť podvozka, s akou kopíroval povrch aj rozbitej vozovky. Prepracovaná kinematika náprav auto doslova prilepila k ceste, najmä v zákrutách. Aktívne stabilizátory udržiavali karosériu v rovine, čo zrýchľovalo prejazdy."
Takže asi najviac sa (teoreticky) plakalo nad stratou charakteru 5er na ACZ.
3. 9. 2010 13:25
Re: Vládce
Když ono je to auto fakt povedené
neregistrovaný "Capacek"
3. 9. 2010 08:12
nové modely
Situace A6 je pochopitelná, je na konci kariéry a čeká se na nový model. Je ale zvláštní velký rozdíl mezi novou 5 a "novym" Ečkem....jakpak to asi vypadá v Německu?
Rozbalit vlákno
3
3. 9. 2010 08:47
Re: nové modely
Tam bude silné Ečko hlavně jako taxi...
3. 9. 2010 10:12
Re: Vyšší střední v D 07/2010
1. M-B E: 5,891
2. BMW 5: 4,479
3. A6 : 2,439
Avatar - iudex
3. 9. 2010 10:15
Re: Vyšší střední v D 07/2010
Tie taxislužby asi hromadne obmieňajú vozový park... >:D
Avatar - euro89
3. 9. 2010 10:44
pohled na prodeje zamrzí
Všichni jenom BMW, Audi a MB ;-\ Když se podívám na prodeje Jaguaru XF - podle mě jasný jedničky ve svý třídě - tak je mi z toho smutno. Takhle krásný auto by si zasloužilo prodeje mnohem, mnohem větší... Jinak koukám, že tam chybí Saab 9-5. Nevíte, jestli se už nová 9-5 v ČR už ofiko prodává? Já měl za to, že už od léta jo.
Rozbalit vlákno
5
3. 9. 2010 11:53
Re: pohled na prodeje zamrzí
9-5 se dá objednávat už tuším od jara, a touhle dobou by se měli už první kousky pomalu dostávat k majitelům. Už jsou v ČR předváděčky, dokonce se nabízejí už i skladovky (samozřejmě sloužící zároveň jako předváděčky). Možná už příští měsíc se začně v tabulkách objevovat ;-)
3. 9. 2010 12:29
Re: pohled na prodeje zamrzí
Ano, ano. Individualismus se v Čechách prosazuje ztěžka a stádní masovost se projevuje. Hlavně moc nevystrkovat a hlavu a nelišit se od kolektivu. Již v mateřské školce smečka divokých a přirozených zvířátek (dětí)odstrkuje jedince zaostalé nebo výjimečné. Zbytek se přizpůsobí. Hlavně se moc nelišit. Podvědomě myslíme na to, že když už to mají dva lidi v ulici, tak to nebude tak bít do očí. 5kový bavorák. Má to kdejaký jouda dotažený z reichu za pár švestek (3-6 leté kousky). O kvalitě nediskutuji, ale škoda že víc nepěstujeme originalitu. Vypadá to smutně a jednotvárně na našich silnicích.
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 12:47
Re: pohled na prodeje zamrzí
>:D >:D Je vidět, že máš naprosto perfektní přehled o duševních pochodech lidí kupujících si auta s cenou kolem jeden a půl mega. Jen dál pěstuj svou názorovou originalitu ve zdejším exkluzivním stádu rozumbradů. ;-)
3. 9. 2010 13:22
Re: pohled na prodeje zamrzí
Blbé je, že alfa nic v téhle třídě nemá ...
3. 9. 2010 13:31
Re: pohled na prodeje zamrzí
No, na hlubší odbornou psychoanalýzu průměrného českého kupce funglovky 5 kového BMW bych byl opravdu zvědavý. Bohužel se jí z odborných kruhů zřejmě nedočkám, takže fantazíruju. :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 9. 2010 14:15
9-5
Výsledky BMW mě nepřekvapují, tvrdím od představení F10/F11, že to je nejlepší auto na trhu. Zajímá mě niná věc. Jak si asi povede nový 9-5 od SAABu. To kára mě totiž tak uchvátila, jako dlouho žádná kára ne (když nepočítám BMW...). Nové 9-5 má určitě minimálně na skalp Volv XC70/S80/V70. Moooc to SAABu přeju! ;-) A taky už se moc těším na test.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - pelikoš
3. 9. 2010 14:19
Re: 9-5
fandím jim,ale...[odkaz]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 9. 2010 14:37
Re: 9-5
Hm...Snad se z toho dostanou. Fakt se mi nová 9-5 hodně líbí a to se nestává často, aby se mi líbilo něco jiného než BMW ;-)
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 14:56
Re: 9-5
Jel jsem 2,8T se všemi fičůrkami a docela si myslím, že tohle auto může "skalpovat" tak akorát přerostlé zástupce středního mainstreamu viz. mondeo nebo superb. A to bych ještě superbu 3,6 dal před tímhle autem přednost. Nutno dodat, že jsem ale nikdy nebyl nějaký saab fan. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 9. 2010 15:00
Re: 9-5
Hm, on je 9-5 celkem špekoun, ta váha tam je velká. Je spíš zaměřen na komfort. Líbí se mi hlavně designově, to prostě nemá chybu.
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 15:17
Re: 9-5
Zvenku má určitě něco do sebe, je to hezky propojená moderna s klasickými prvky saabu, vypadá neotřele a je svůj, to se určitě cení. Uvnitř jsem zatím žádnému saabu, vč. této 9-5, na chuť nepřišel, to je jistě věc osobního vkusu, protože kvalitně provedené to je.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 9. 2010 16:12
Re: 9-5
Přesně jak říkáš, design je udělaný moc hezky. V interiéru jde vidět, že se chtěli co nejvíc přiblížit tradicím SAABů a naopak co nejvíc oddálit Insignii. A to se myslím si podařilo.
Avatar - pelikoš
3. 9. 2010 14:18
OT:servis
oprava bmw (nepovedená)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2010 06:12
Re: OT:servis
Co k tomu dodat...šetřil... ;-\