Uz je jen otazka casu (roku) kdy head up dispaly bude soucasti povineho vybaveni auta, aby lide nekoukali porad dovnitr vozu na Sat Nav ci skrze volant misto na vozovku.
Před dvěma týdny jsem měl na den sedmičkového baworáka, který barevný head-up měl. Ten obraz se nepromítá přímo do zorné linie, ale kousek pod něj (jakoby kousek nad přední hranou kapoty), takže výhled na jiné "účastníky silničního provozu" tím neruší. Navíc ten obraz není tak sytý a neprůhledný, jak na fotkách, takže věci "za obrazem" jsou furt vidět. Za ten den jsem si na to fakt zvykl, je to hodně fajnová vychytávka. A komu to nevyhovuje, může to vypnout a jezdit na "normální" přístroje...
Nezkoušel, vyjížděl jsem ráno za deště a vracel se večer / v noci za úplný tmy. Jo taky je ještě zajímavý, že intenzita (jasnost, nebo jak by se to dalo nazvat) se dá regulovat odděleně od intenzinty podsvícení přístrojovky. A pozice promítanýho obrazu je výškově nastavitelná, ačkoliv přímo do zorného pole to nastavit nejde.
nenutilo tě podvědomě mžourat na ten obraz při každý změně na něm? třeba přepnutí číslice apod?
já bych tam mžoural furt proto taky nemám v autě navigaci protože bych na ní podvědomě pošilhával
další důvod je že nejsem idiot abych si nepamatoval kudy jet....
Jo, to jsem si myslel taky, než jsem měl navigaci, že je to pro idioty. Nikdy jsem nezabloudil, ale přecejen s tou navigací je to jiná. Tak se moc nevymlouvej, zkus a uvidíš.
Nedokážu si představit, že bych se třeba loni v létě motal centrem Florencie bez navigace... v tom provozu ještě hledat cestu... 8-s
Tvůj mozek ignoruje spoustu věcí, naučil by se ignorovat i tohle. Je to příjemné, protože dění před autem nespouštíš ze zorného pole. Já bych tenhle příplatek chtěl mít na výběr v každém autě. Fakticky mi stačí k řízení pouze HUD. Vzhledem k tvému problému předpokládám, že nemáš v autě například hodiny, nebo otáčkoměr, tam se také pořád něco mění. ;-)
Jinak k tvému dotazu, mou pozornost přiláká nečekaná změna. Pokud mám v zorném poli televizi, tak se v ní může dít cokoli a mou pozornost to neláká. Mozek ví, že se to tam má hýbat, tak to ignoruje. Takže mě HUD skutečně nenutí "mžourat" při každé změně.
Zkus jen podle mapy projíždět a něco hledat v jakémkoliv větším evropském městě. Lovit něco v mapě ? Jistě, jde to. S navi je to ale 100x pohodlnější a také bezpečnější.
To můžu potvrdit, s navigací se v cizím prostředí jezdí daleko pohodověji, není to takový stres. Samozřejmě u toho člověk nesmí vypnout mozek, protože ty navigace nejsou (a z podstaty věci ani nemůžou být) bezchybný. Ale pokud ta navigace za něco stojí, je to dobrý pomocník.
Nenutilo. Tím, že ta projekce není přímo v linii pohledu, ale kousek pod ní, přímý výhled to neruší. A jak řekl MT - tím, že víš, že se tam furt něco mění, nerozhodí tě každá další změna.
Překvapilo mě, jak rychle jsem si na to zvykl. Ani v noci, kdy venku byla tma jak v pr..., to vůbec nerušilo. Head-up display společně s adaptivním tempomatem byly dvě věci, který se mi na tý káře líbily nejvíc - obojí je silně návykový!! Ten display je dost promyšlený, vidíš na něm nejen aktuální rychlost, ale i rychlost tempomatu, kterou sis nastavil, jestli systém tempomatu "vidí" to auto, za kterým jedeš, jaký máš nastavený odstup, jestli je zapnutý hlídání jízdního pruhu, ukazuje to symboly navigace atp. A to všechno je řešeno úsporně a přitom velice přehledně, takže nemáš obraz přes celý okno, ale stejně máš přehled.
Narozdíl od naší firemní audiny A4 je u toho baworáka hodně vidět, odkud ta šílená kupní cena (cca. 105.000€) pochází...
Já ti nevím, to je taková záhada, že by se chtěl dostat z A do B v relativním pohodlí? Řekni mi, co je na ježdění po dálnici nebo ploužení v kolonách tak zajímavého, že bys chtěl řídit sám? Jediná nevýhoda adaptivního tempomatu v zácpě je, že se před tebe každou chvíli někdo nacpe. Jinak je to skvělý pomocník.
Tím člověkem, který nechce řídit, jsi myslel mě?? Jestli jo, tak jsi totálně vedle, řízení miluju, krásně se u toho odreaguju... Na druhou stranu tam, kde jsem s tím bawem jel, byl z velký části takovej provoz, že to zrovna řidičskej sen nebyl. A tam adaptivní tempomat oceníš, je to naprostej relax.
Taky mě hodně překvapilo, že ten radar asi "kouká do zatáčky". V táhlý levý dálniční zatáčce to na kamiony v pravým pruhu nereagovalo, na auta v levým pruhu přede mnou bez problémů. Ten systém je fakt vychytaný (narozdíl od automatických dálkových světel - ten systém je dost nepoužitelnej)...
Tyhle systémy stojí na analýze pohybu. Když zatáčíš, tak ví, že do něj narazit nemůžeš. Novější verze sledují víc okolí vozu a umí například upozornit na chodce, který ti před auto teprve vleze (na základě jeho směru a rychlosti). Potom stacionární předmět u cesty nechá systém klidný a pohybující se předmět, který je pořád v bezpečném pásmu, ale vlezl by ti před auto, spustí varování. Nic převratného - jde o techniku desítky let starou, která se teprve teď dostává do aut. Taková spolehlivá detekce konce obce je trochu jiný oříšek. Mám takový pocit, že Audi se při řízení dálkových světel víc spoléhá na navigaci.
To řízení dálkových světel není odvislé od začátku / konce obce. Kamera pod zrcátkem sleduje provoz před autem a když "vidí" jiný auto, přepne na potkávačky. A v tom "vidění" je očividně problém. Typická situace, kterou systém nezvládá je jízda na dálnici, kdy středový svodidla odcloní světla protijedoucích aut, takže systém přepne na dálkovky, který pak oslňujou řidiče vyšších aut (dodávky, kamiony, SUV). I zatáčky na okreskách jsou problémem... Každopádně todle společně s rozpoznáváním značek byly jediný dva z těch všech asistentů, který v tom báwu zrovna ideálně nefungovaly.
pak bych vzal kladivo sklo rozmlátil a nechal si tam dát normální
protože by mě z neustálýho mžourání a změn zaostření očí bolela hlava
FUJ větší hovadinu jsem snad v životě v žádným autě neviděl :no:
To by ti moc nepomohlo. Fólie tam je kvůli zlepšení kvality obrazu. Vyměníš sklo a budeš to vidět dvojitě, rozmazaně a nejspíš i zdeformovaně. Co takhle nekupovat to a ušetřit 35 tisíc?
V palubním systému to půjde nejspíš vypnout (byť to bude povinná výbava), jak říkal Ronault. Kdyby ne, tak bych možná zkusil ústí projektoru přelepit neprůhlednou páskou, nebo jinak zakrýt. Pokud by to mělo vlastní pojistku, tak by to bylo ještě snadnější. Nebo si to nechat v servisu odpojit. Máš zvláštní metody řešení problémů.
vyzkoušet a pak dělat velkou hubu. Mám zkušenosti s první nebarevnou generací a jak zde již bylo více krát psáno dá se to různě nastavit nebo až vypnout. Nicméně sem se nesetkal s majitelem vozu s touto fíčurou, který by si ji vypínal. Je to prostě nehorázný pomocník. Rychlost a rychlost tempomatu je běžná věc, ale když už sem se nechal navigovat a krásně mi to vykreslovalo šipky, stačilo prostě jen mrknout a hned sem věděl. Poté co sem přesedl zpátky do trojky a koukal do navi v palubce tak sem si až uvědomil kolik tím ztratím času a kolik tím vznikne nepozornosti.
Někdo se ptal na polarizované brýle. Záleží asi na síle polarizace nebo nevím od čeho se to odvíjelo, ale otec má brýle přes které jsou promítané informace prakticky neviditelné, možná s přidáním na head up displeji by to bylo lepší. Moje polarizované brýle to tolik neomezovaly, ale bylo to taky vidět slaběji. Každopádně tohle je nevýhoda, otázka, jestli se to dá nějak řešit, nejjednodušeji asi koupí nepolarizovaných slunečních brýlí do auta.