Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW: Head-up displej nově v barvách

Head-up displej je už několik desítek let běžnou součástí stíhacích letounů, od ledna 2004 jej používají i vybrané vozy BMW.
Zpět na článek
6. 11. 2011 00:55
6. 11. 2011 13:22
8. 11. 2011 16:50
8. 11. 2011 19:11
5. 11. 2011 11:14
Proste parada
Uz je jen otazka casu (roku) kdy head up dispaly bude soucasti povineho vybaveni auta, aby lide nekoukali porad dovnitr vozu na Sat Nav ci skrze volant misto na vozovku.

:yes:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 12:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2011 12:53
Re: Proste parada
Nikdy jsem s tím nejel, ale přijde mi z fotek, že by takhle člověk klidně trefil třeba psa, protože přes tu navigaci by ho prostě neviděl.
5. 11. 2011 15:41
Re: Proste parada
Před dvěma týdny jsem měl na den sedmičkového baworáka, který barevný head-up měl. Ten obraz se nepromítá přímo do zorné linie, ale kousek pod něj (jakoby kousek nad přední hranou kapoty), takže výhled na jiné "účastníky silničního provozu" tím neruší. Navíc ten obraz není tak sytý a neprůhledný, jak na fotkách, takže věci "za obrazem" jsou furt vidět. Za ten den jsem si na to fakt zvykl, je to hodně fajnová vychytávka. A komu to nevyhovuje, může to vypnout a jezdit na "normální" přístroje...
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2011 17:35
Re: Proste parada
Nezkoušel, vyjížděl jsem ráno za deště a vracel se večer / v noci za úplný tmy. Jo taky je ještě zajímavý, že intenzita (jasnost, nebo jak by se to dalo nazvat) se dá regulovat odděleně od intenzinty podsvícení přístrojovky. A pozice promítanýho obrazu je výškově nastavitelná, ačkoliv přímo do zorného pole to nastavit nejde.
5. 11. 2011 20:14
Re: Proste parada
nenutilo tě podvědomě mžourat na ten obraz při každý změně na něm? třeba přepnutí číslice apod?
já bych tam mžoural furt proto taky nemám v autě navigaci protože bych na ní podvědomě pošilhával
další důvod je že nejsem idiot abych si nepamatoval kudy jet....
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 23:15
Re: Proste parada
Jo, to jsem si myslel taky, než jsem měl navigaci, že je to pro idioty. Nikdy jsem nezabloudil, ale přecejen s tou navigací je to jiná. Tak se moc nevymlouvej, zkus a uvidíš.
Nedokážu si představit, že bych se třeba loni v létě motal centrem Florencie bez navigace... v tom provozu ještě hledat cestu... 8-s
6. 11. 2011 00:55
Re: Proste parada
Tvůj mozek ignoruje spoustu věcí, naučil by se ignorovat i tohle. Je to příjemné, protože dění před autem nespouštíš ze zorného pole. Já bych tenhle příplatek chtěl mít na výběr v každém autě. Fakticky mi stačí k řízení pouze HUD. Vzhledem k tvému problému předpokládám, že nemáš v autě například hodiny, nebo otáčkoměr, tam se také pořád něco mění. ;-)

Jinak k tvému dotazu, mou pozornost přiláká nečekaná změna. Pokud mám v zorném poli televizi, tak se v ní může dít cokoli a mou pozornost to neláká. Mozek ví, že se to tam má hýbat, tak to ignoruje. Takže mě HUD skutečně nenutí "mžourat" při každé změně.
6. 11. 2011 09:06
Re: Proste parada
Až někdy pojedeš jinam, než pro rohlíky, tak to třeba pochopíš.
6. 11. 2011 11:44
Re: Proste parada
v takovém případě jsem schopen se orientovat v mapě
zkus to trénuje to mozek :yes:
6. 11. 2011 14:30
Re: Proste parada
Zkus jen podle mapy projíždět a něco hledat v jakémkoliv větším evropském městě. Lovit něco v mapě ? Jistě, jde to. S navi je to ale 100x pohodlnější a také bezpečnější.
6. 11. 2011 16:48
Re: Proste parada
To můžu potvrdit, s navigací se v cizím prostředí jezdí daleko pohodověji, není to takový stres. Samozřejmě u toho člověk nesmí vypnout mozek, protože ty navigace nejsou (a z podstaty věci ani nemůžou být) bezchybný. Ale pokud ta navigace za něco stojí, je to dobrý pomocník.
6. 11. 2011 11:16
Re: Proste parada
Nenutilo. Tím, že ta projekce není přímo v linii pohledu, ale kousek pod ní, přímý výhled to neruší. A jak řekl MT - tím, že víš, že se tam furt něco mění, nerozhodí tě každá další změna.
Překvapilo mě, jak rychle jsem si na to zvykl. Ani v noci, kdy venku byla tma jak v pr..., to vůbec nerušilo. Head-up display společně s adaptivním tempomatem byly dvě věci, který se mi na tý káře líbily nejvíc - obojí je silně návykový!! Ten display je dost promyšlený, vidíš na něm nejen aktuální rychlost, ale i rychlost tempomatu, kterou sis nastavil, jestli systém tempomatu "vidí" to auto, za kterým jedeš, jaký máš nastavený odstup, jestli je zapnutý hlídání jízdního pruhu, ukazuje to symboly navigace atp. A to všechno je řešeno úsporně a přitom velice přehledně, takže nemáš obraz přes celý okno, ale stejně máš přehled.
Narozdíl od naší firemní audiny A4 je u toho baworáka hodně vidět, odkud ta šílená kupní cena (cca. 105.000€) pochází...
6. 11. 2011 11:42
Re: Proste parada
jo tempomat automat
a můžeš si v autě dát 20
na druhou stranu nechápu proč člověk který nechce řídit jezdí autem...
6. 11. 2011 13:22
Re: Proste parada
Já ti nevím, to je taková záhada, že by se chtěl dostat z A do B v relativním pohodlí? Řekni mi, co je na ježdění po dálnici nebo ploužení v kolonách tak zajímavého, že bys chtěl řídit sám? Jediná nevýhoda adaptivního tempomatu v zácpě je, že se před tebe každou chvíli někdo nacpe. Jinak je to skvělý pomocník.
6. 11. 2011 16:46
Re: Proste parada
Tím člověkem, který nechce řídit, jsi myslel mě?? Jestli jo, tak jsi totálně vedle, řízení miluju, krásně se u toho odreaguju... Na druhou stranu tam, kde jsem s tím bawem jel, byl z velký části takovej provoz, že to zrovna řidičskej sen nebyl. A tam adaptivní tempomat oceníš, je to naprostej relax.
Taky mě hodně překvapilo, že ten radar asi "kouká do zatáčky". V táhlý levý dálniční zatáčce to na kamiony v pravým pruhu nereagovalo, na auta v levým pruhu přede mnou bez problémů. Ten systém je fakt vychytaný (narozdíl od automatických dálkových světel - ten systém je dost nepoužitelnej)...
8. 11. 2011 16:50
Re: Proste parada
Tyhle systémy stojí na analýze pohybu. Když zatáčíš, tak ví, že do něj narazit nemůžeš. Novější verze sledují víc okolí vozu a umí například upozornit na chodce, který ti před auto teprve vleze (na základě jeho směru a rychlosti). Potom stacionární předmět u cesty nechá systém klidný a pohybující se předmět, který je pořád v bezpečném pásmu, ale vlezl by ti před auto, spustí varování. Nic převratného - jde o techniku desítky let starou, která se teprve teď dostává do aut. Taková spolehlivá detekce konce obce je trochu jiný oříšek. Mám takový pocit, že Audi se při řízení dálkových světel víc spoléhá na navigaci.
8. 11. 2011 19:08
Re: Proste parada
To řízení dálkových světel není odvislé od začátku / konce obce. Kamera pod zrcátkem sleduje provoz před autem a když "vidí" jiný auto, přepne na potkávačky. A v tom "vidění" je očividně problém. Typická situace, kterou systém nezvládá je jízda na dálnici, kdy středový svodidla odcloní světla protijedoucích aut, takže systém přepne na dálkovky, který pak oslňujou řidiče vyšších aut (dodávky, kamiony, SUV). I zatáčky na okreskách jsou problémem... Každopádně todle společně s rozpoznáváním značek byly jediný dva z těch všech asistentů, který v tom báwu zrovna ideálně nefungovaly.
5. 11. 2011 20:12
to bych vydržel tak 5 km
pak bych vzal kladivo sklo rozmlátil a nechal si tam dát normální
protože by mě z neustálýho mžourání a změn zaostření očí bolela hlava
FUJ větší hovadinu jsem snad v životě v žádným autě neviděl :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 23:15
Re: to bych vydržel tak 5 km
Možná proto, že jsi to neodzkoušel. A můžeš to vypnout, skoro jako cokoliv v autě.
6. 11. 2011 01:01
Re: to bych vydržel tak 5 km
To by ti moc nepomohlo. Fólie tam je kvůli zlepšení kvality obrazu. Vyměníš sklo a budeš to vidět dvojitě, rozmazaně a nejspíš i zdeformovaně. Co takhle nekupovat to a ušetřit 35 tisíc?
6. 11. 2011 11:43
Re: to bych vydržel tak 5 km
já už vidím do budoucnosti kdy EK vydá směrnici že to má být povinné z důvodu vyšší bezpečnosti :no:
6. 11. 2011 13:29
Re: to bych vydržel tak 5 km
V palubním systému to půjde nejspíš vypnout (byť to bude povinná výbava), jak říkal Ronault. Kdyby ne, tak bych možná zkusil ústí projektoru přelepit neprůhlednou páskou, nebo jinak zakrýt. Pokud by to mělo vlastní pojistku, tak by to bylo ještě snadnější. Nebo si to nechat v servisu odpojit. Máš zvláštní metody řešení problémů.
Avatar - Ham.
5. 11. 2011 22:50
BMW má barevnej biják,
zatímco ostatní ještě nesbouchali ani černobílou telku. :yes:
Rozbalit vlákno
3
6. 11. 2011 01:11
Re: BMW má barevnej biják,
Promitat navigaci na celni sklo auta barevne umi i iPhone.
6. 11. 2011 11:46
Re: BMW má barevnej biják,
TV nemám ani doma natož abych si ji dával do auta
to bych musel být král všech hnupů
6. 11. 2011 14:32
Re: BMW má barevnej biják,
Jo, na to pozor. Toho krále hňupů si hlídej.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
6. 11. 2011 20:54
Doporučuji
vyzkoušet a pak dělat velkou hubu. Mám zkušenosti s první nebarevnou generací a jak zde již bylo více krát psáno dá se to různě nastavit nebo až vypnout. Nicméně sem se nesetkal s majitelem vozu s touto fíčurou, který by si ji vypínal. Je to prostě nehorázný pomocník. Rychlost a rychlost tempomatu je běžná věc, ale když už sem se nechal navigovat a krásně mi to vykreslovalo šipky, stačilo prostě jen mrknout a hned sem věděl. Poté co sem přesedl zpátky do trojky a koukal do navi v palubce tak sem si až uvědomil kolik tím ztratím času a kolik tím vznikne nepozornosti.

Někdo se ptal na polarizované brýle. Záleží asi na síle polarizace nebo nevím od čeho se to odvíjelo, ale otec má brýle přes které jsou promítané informace prakticky neviditelné, možná s přidáním na head up displeji by to bylo lepší. Moje polarizované brýle to tolik neomezovaly, ale bylo to taky vidět slaběji. Každopádně tohle je nevýhoda, otázka, jestli se to dá nějak řešit, nejjednodušeji asi koupí nepolarizovaných slunečních brýlí do auta.
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2011 19:11
Re: Doporučuji
Možná záleží na směru polarizačního filtru v brýlích - neboli kterou rovinu světla to odfiltruje...
Avatar - Barrichello
18. 1. 2012 14:23
Mě stačí ten od Valea
co umí ukazovat rychlost a má varování při překročení limitů, které si jdou nastavit...
Na zbytek mam navigaci
Rozbalit vlákno
0