10% manuálů...No tak kde jsou ti ortodoxní bavorákaři, kteří by nikdy, ale nikdy, automat nechtěli? Mezi kupci nových BMW asi není ani jeden, jinak si to neumím vysvětlit...
Smutne je ze je to trend hlavne v evrope, v USA se manualu proda vic. Plus navic v manualu i modely ///M jdou za morem lepe nez kdy sli v evrope (nevim jestli v USA dokonce nemela e9X m3 nadpolovicni podil manualu, v evrope to bylo snad 85% pro DCT).
Na druhou stranu, tam kde zbytek premie na manual uz rezignoval je fajn ze alespon BMW jeste svym pravovernym dopreje moznost volby, ne? ;-)
Nic smutného na tom nevidím.
Možnost volby je i u nás, jak vidíš, tak v jůesej si lidi myslí, že s manuálem je to echtovnější sporťák.
Moderní automaty nedávají moc prostoru pro diskusi, jestli je lepší manuál, nebo automat, za mně v 99% najetých km automat, a kdybych měl i pádla, tak po manuálu ani nevzlyknu :-)
Tak bych to nevidel, vsechna cest pred ZF a jejich 8hp, ale automat jen do DD nebo do GT (kam bych vsadil i M5 treba), jinak do aut typu chystane M2, dale M3, M4, Z4 atd... patri manual stejne tak jako automat. Je to o preferencich, ale treba M2 bych si bez manualu predstavit nedovedl.
Tak M2 nemám, takže neznám, takže nehodnotím, ale pokud máš podobné auto jako čistě na vyřádění a zaježdění si, tak manuál = OK. ALe pokud je to auto pro všechno a občas si zablbneš, tak tě automat při blbnutí nebude limitovat, či vadit ti natolik, jako manuál při běžném ježdění. Taky si rád zakvedlám, ale čím dál méně...
Taky nemam, taky neznam. 8hp jsem jel jen v F10 a tam mi to svou povahodou dokonale sedl. Dovedl bych si ho predstavit i v takove M235i, ktere by bylo jako auto na kazdy den.
Ostatne, ten pomer tech 90% pro automat mi tak nejak i sedi, k 90% motorizaci bych ho taky volil, ale zrovna tak jsem rad ze k tem 10% je furt k dispozici manual bo prave tam dava smysl.
Tak oni testuji nasazeni klasickeho hydromenice i v M235i racing co jezdi 24 hodinovky... takze to muze byt takova prvni vlastovka jestli ma smysl DCT nebo se pujde cestou levnejsiho 8hp.
Ale taky spis sazim na nasazeni DCT.
Souhlas. Mám teď ten osmistupňový automat v F31ce a když ho přepnu do sportu a do "manuálu" (tj. řadím tlačítky pod volantem), jízdní režim taky do sportu, tak mi to přijde jako nejlepší "z obou světů" - řadím, kdy chci a co chci, ale nepotřebuju k tomu spojku a řadící páku (je to tudíž mnohem rychlejší). Převodovka ve sportovním nastavení řadí bleskově, takže prostě jen stojím na plynu a pravým tlačítkem tam láduju kvalty v otáčkách, ve kterých chci. V tomhle tlučou moderní automatické převodovky hřebíčky do rakve manuálům velkým tempem.
Mám. :-) Zatím zajíždím (mám cca 4000 km). Dal jsem jednu fotku teď z víkendové dovolené na konec fotogalerie k mojí bývalé 330xd. :-) Recenzi napíšu o prázdninách, až najezdím víc kilometrů a auto se víc zajede.
Neumím řadit líp než automat od ZF. U jiných převodovek tak intenzivní pocit nemám, ale tady je to velmi zřetelné.
Proto mně překvapuje, proč nepřejde BMW na novější 9-stupňový automat. Podle mého ZF dříve nebo později přestane osmikvalt vyrábět a přejdou tak jako tak...
neni aktualni 9 stupnovy automat nahrada jen za 6 stupen pri motory pricne ulozene?
Pokud vim nebyl planovan jako nahrada klasickych 8hp, ale doplneni portfolia.
Fakt? To budou mít příčně uložené motory lepší převodovku než podélné? Navíc se mluvilo o tom, že i ZF má být desetistupňový automat dříve nebo později...
Sledoval jsem to s uvedenim v Evoque, tam nahrazoval prave stary 6hp novy 9hp protoze pro pricne ulozene motory 8hp urcen nebyl. Ta prevodovka je docela kompaktni a dava smysl jako nahrada stareho sestikvaltu, ale proti 8 stupnum uz mi smysl spis unika, zvlast u turbomotoru.
Ano, to máš pravdu. A právě RWD mívaj často větší krouták (typicky diesly a silné benzíny) proto to tam dávají ty 8st. ZF (jag,lr, bmw, chrysler,dodge, jeep atd.)
Ja by som netvrdil, ze vyssi pocet stupnov znamena hned lepsiu prevodovku. Okrem toho 9hp zvladne "len" 280-480 NM a je urcena pre mensie vozy s (ako uz bolo spominane) motorom ulozenym napriec.
To je přesnější info ;-) Hodně záleží na celkovým sladění s motorem. Nejel jsem se čtyřválcem, kterej by neponoukal při náročnějším podélným profilu silnice 8° k neustálýmu řazení. Oproti tomu sladění RRE s novým 9° působí výborně.
Jsem bývalý ortodoxní bavorákář,ale automaty jsou asi to poslední,co mi na dnešních BMW vadí.Daleko víc mě s.rou divné tvary karoserií,nepěkný vnitřek aut a necitlivé řízení,což je patrné hlavně u emkových modelů,které mají sice raketové motory,ale stará empětka E39 s "jen" 400k je mnohem příjemnější a zábavnější.
Zrovna před pár dny jsem projížděl M3 E36 a proti mojemu autu mi řízení nepřišlo o nic citlivější, ten největší rozdíl dělala kola (18 na semislickách proti 17 RFT). Myslím, že kdybych přehodil kola mezi těmi dvěma auty, vyšlo by to v podstatě na stejno.
To je tak - když člověk sedne do M3 v manuálu, tak určitě nemůže říct ani popel k tomu, jak se s tím autem dobře jezdí. Jenže sedni si pak do téhož auta s DTC (samozřejmě s pádly pod volantem) a napadnou tě jen dva důvody, proč ho nechtít (jsou to kila navíc - cca 40 kg u nové M4 a je to dražší - cca 4 000 EUR u nové M4), ale z hlediska jizdního komfortu si na manuál ani nevzpomeneš (bože, ta dvouspojka u M3 je tak báječná; a jaké rozkošné meziplyny při podřazování dávala). :-)
Dnes má manuál smysl jen do ryze sportovních aut, která se kupují pro zábavu a i tam těžce odolává, protože dvojspojky jsou prostě rychlejší a o rychlost jde u sportovního auta lidem většinou až v první řadě. U aut na běžné ježdění je naopak moderní automat jasná volba, čím výkonnější/dražší auto na běžné ježdění, tím je automat jasnější volba. Takže udávaná čísla jsou logická, pár šetřílků co si koupí X1 nebo 1er v manuálu podíl manuálu na celkových číslech nezachrání.
Niekedy nikto nemal problém s 5 stupňovým automatom , keď prišiel 6. stupeň všetci jasali , teraz je im 9 málo ... To som zvedaví kam sa dostaneme , osobne si neviem predstaviť , žeby mi auto preradilo do 50km/h 9 krát.
Však ten 6ti stupnový automat plně stačí, 8st se dává jen kvůli nižší spotřebě a v rámci toho, že někdo chtěl být invoátor a první a ostatní se musí hend o***t, aby nevypadali zaostale.
Mám 8° a necítím nějakej diskomfort. Hladký, jemný. Ještě před nedávnem velebená 6° ZF je citelně horší než její novější sestra.
Tuším, že za strop bylo označeno 10°...
Mě ta 6st 6HP26 řadila a řadí v jagu a bmw sametově, pravda u jagu až po ohrátí aTF, což jak sem se dočetl je závada na měniči. Je docela zajímavé, že tou závadou trpěly jen ZFka u jaguarů. Na netu sou kolem toho celkem vleklé diskuze, někde navrhoval překalibrovat sw převodovky, jiný že repasovat měnič, každopádně když se ujelo tak 8 km, začlo to řadit jak víno bez nejmenších rázů a sametově.
me us ani nenapda duvod proc mit manual? snad jen do nejakeho slabsiho sportaku kde se da jeste ta sila ukvedlat, do limuziny jedine automat, do supersportu jedoine automat, do mestskeho auta jedine automat, do SUV a podobnych hracek zas jen automat
opravdu s manualem bych dnes chtel asi jen neco jako Lotus Elise nebo nejaka MX5, ale asi by me to bavilo kvedla taky jen chvili, kdys si vezmu treba asi nejultimatnejsi stroj co jsem mohl kdy ridit, tedy GTR, tusim rocnik 2011-12, tak tam bych automat nechtel ikdyby nanej jeste automobilka prizpivala, behem prvnich asi 10-12 sekund jsem tukal do praveho padla 5x a nedovedu si predstavit ze bych musel 5x smrdlat s radickou a jeste u toho tapat do spojky a jeste myslet nato ze jsem v prvni zatacce, a jak jsem se * s tim autem pobalil na Brnenskem okruhu >:D budoucnost je proste v automatu