Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW: I v budoucnu pouze s osmistupňovými převodovkami

BMW nemá v úmyslu se účastnit honby za co největším množstvím rychlostních stupňů. Je spokojena se současnými maximálně osmi.
Zpět na článek
28. 5. 2014 14:50
28. 5. 2014 15:14
28. 5. 2014 15:36
28. 5. 2014 20:01
28. 5. 2014 12:08
Desítka ležák
10% manuálů...No tak kde jsou ti ortodoxní bavorákaři, kteří by nikdy, ale nikdy, automat nechtěli? Mezi kupci nových BMW asi není ani jeden, jinak si to neumím vysvětlit...
Rozbalit vlákno
41
28. 5. 2014 12:34
Re: Desítka ležák
...však víš, je to vždy do první zkušenosti ;-)
28. 5. 2014 13:02
Re: Desítka ležák
Přesně tak :-)
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 14:49
Re: Desítka ležák
Souhlas, kdo s automatem nikdy nejel, tak ho zarytě odmítá, pak se tím dvakrát sveze ve městě a už je z toho nadšen a honem to chce. >:D
28. 5. 2014 12:41
Re: Desítka ležák
Zestárli, zpohodlněli a přesedli do SUV s automatem. A ti dnešní mladí, ti už jsou leniví od začátku. ;-)
28. 5. 2014 13:36
Re: Desítka ležák
SUV s automatem je fajn na denní ježdění,ale starý dobrý manuál je zase fajn na víkendové vyřádění se. ;-)
Avatar - fOE
28. 5. 2014 12:58
Re: Desítka ležák
Smutne je ze je to trend hlavne v evrope, v USA se manualu proda vic. Plus navic v manualu i modely ///M jdou za morem lepe nez kdy sli v evrope (nevim jestli v USA dokonce nemela e9X m3 nadpolovicni podil manualu, v evrope to bylo snad 85% pro DCT).

Na druhou stranu, tam kde zbytek premie na manual uz rezignoval je fajn ze alespon BMW jeste svym pravovernym dopreje moznost volby, ne? ;-)
28. 5. 2014 13:11
Re: Desítka ležák
Nic smutného na tom nevidím.
Možnost volby je i u nás, jak vidíš, tak v jůesej si lidi myslí, že s manuálem je to echtovnější sporťák.
Moderní automaty nedávají moc prostoru pro diskusi, jestli je lepší manuál, nebo automat, za mně v 99% najetých km automat, a kdybych měl i pádla, tak po manuálu ani nevzlyknu :-)
Avatar - fOE
28. 5. 2014 13:52
Re: Desítka ležák
Tak bych to nevidel, vsechna cest pred ZF a jejich 8hp, ale automat jen do DD nebo do GT (kam bych vsadil i M5 treba), jinak do aut typu chystane M2, dale M3, M4, Z4 atd... patri manual stejne tak jako automat. Je to o preferencich, ale treba M2 bych si bez manualu predstavit nedovedl.
28. 5. 2014 13:58
Re: Desítka ležák
Tak M2 nemám, takže neznám, takže nehodnotím, ale pokud máš podobné auto jako čistě na vyřádění a zaježdění si, tak manuál = OK. ALe pokud je to auto pro všechno a občas si zablbneš, tak tě automat při blbnutí nebude limitovat, či vadit ti natolik, jako manuál při běžném ježdění. Taky si rád zakvedlám, ale čím dál méně...
Avatar - fOE
28. 5. 2014 14:36
Re: Desítka ležák
Taky nemam, taky neznam. 8hp jsem jel jen v F10 a tam mi to svou povahodou dokonale sedl. Dovedl bych si ho predstavit i v takove M235i, ktere by bylo jako auto na kazdy den.
Ostatne, ten pomer tech 90% pro automat mi tak nejak i sedi, k 90% motorizaci bych ho taky volil, ale zrovna tak jsem rad ze k tem 10% je furt k dispozici manual bo prave tam dava smysl.
28. 5. 2014 14:42
Re: Desítka ležák
Vidím to stejně :-)
Avatar - boost.
28. 5. 2014 15:25
Re: Desítka ležák
Dneska jsou automaty tak vymakaný, že volba často bývá těžká, ne-li už jasná... Dneska bych už asi volil 8HP do daily driveru.

Ale je zajímavý, že nějakej vedoucí vývoje (myslím) v BMW M GmBH jezdí em-šestku v manuálu. Na konkurečním webu s ním byl rozhovor.
28. 5. 2014 15:10
Re: Desítka ležák
M2ka...jestli bude možnost volby manuál/automat, tak volím manuál, ale jestli bude volba manuál/DCT, tak to bude těžká volba.
Avatar - boost.
28. 5. 2014 15:19
Re: Desítka ležák
Proč by neměla M-DCT? Slushboxes jsou jen pro standardní a M Perf. auta. ;-)
Avatar - fOE
28. 5. 2014 15:51
Re: Desítka ležák
Tak oni testuji nasazeni klasickeho hydromenice i v M235i racing co jezdi 24 hodinovky... takze to muze byt takova prvni vlastovka jestli ma smysl DCT nebo se pujde cestou levnejsiho 8hp.
Ale taky spis sazim na nasazeni DCT.
28. 5. 2014 19:38
Re: Desítka ležák
Tak to bude dilema. ;-)
28. 5. 2014 15:08
Re: Desítka ležák
Souhlas. Mám teď ten osmistupňový automat v F31ce a když ho přepnu do sportu a do "manuálu" (tj. řadím tlačítky pod volantem), jízdní režim taky do sportu, tak mi to přijde jako nejlepší "z obou světů" - řadím, kdy chci a co chci, ale nepotřebuju k tomu spojku a řadící páku (je to tudíž mnohem rychlejší). Převodovka ve sportovním nastavení řadí bleskově, takže prostě jen stojím na plynu a pravým tlačítkem tam láduju kvalty v otáčkách, ve kterých chci. V tomhle tlučou moderní automatické převodovky hřebíčky do rakve manuálům velkým tempem.
Avatar - boost.
28. 5. 2014 15:22
Re: Desítka ležák
Už ji máš, Alpinu? :-)
28. 5. 2014 19:35
Re: Desítka ležák
Mám. :-) Zatím zajíždím (mám cca 4000 km). Dal jsem jednu fotku teď z víkendové dovolené na konec fotogalerie k mojí bývalé 330xd. :-) Recenzi napíšu o prázdninách, až najezdím víc kilometrů a auto se víc zajede.
28. 5. 2014 21:46
Re: Desítka ležák
Zdá se, že jsi byl spatřen -> [odkaz] . :-)
28. 5. 2014 21:51
Re: Desítka ležák
No jo, sem jel do práce, no. :-)
28. 5. 2014 13:12
Re: Desítka ležák
Neumím řadit líp než automat od ZF. U jiných převodovek tak intenzivní pocit nemám, ale tady je to velmi zřetelné.
Proto mně překvapuje, proč nepřejde BMW na novější 9-stupňový automat. Podle mého ZF dříve nebo později přestane osmikvalt vyrábět a přejdou tak jako tak...
Avatar - fOE
28. 5. 2014 13:53
Re: Desítka ležák
neni aktualni 9 stupnovy automat nahrada jen za 6 stupen pri motory pricne ulozene?
Pokud vim nebyl planovan jako nahrada klasickych 8hp, ale doplneni portfolia.
28. 5. 2014 14:18
Re: Desítka ležák
Fakt? To budou mít příčně uložené motory lepší převodovku než podélné? Navíc se mluvilo o tom, že i ZF má být desetistupňový automat dříve nebo později...
Avatar - fOE
28. 5. 2014 14:39
Re: Desítka ležák
Sledoval jsem to s uvedenim v Evoque, tam nahrazoval prave stary 6hp novy 9hp protoze pro pricne ulozene motory 8hp urcen nebyl. Ta prevodovka je docela kompaktni a dava smysl jako nahrada stareho sestikvaltu, ale proti 8 stupnum uz mi smysl spis unika, zvlast u turbomotoru.

[odkaz]
28. 5. 2014 14:44
Re: Desítka ležák
ZF9 je i v Jeepu a tam je motor podélně, ne?
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 14:54
Re: Desítka ležák
9st je pro předohraby většinou nebo pro 4x4, zatímco pro RWD sou 8st. automaty.
28. 5. 2014 15:11
Re: Desítka ležák
Myslím, že je omezenej velikostí krouťáku. Tuším do 500Nm.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 15:19
Re: Desítka ležák
Ano, to máš pravdu. A právě RWD mívaj často větší krouták (typicky diesly a silné benzíny) proto to tam dávají ty 8st. ZF (jag,lr, bmw, chrysler,dodge, jeep atd.)
28. 5. 2014 14:43
Re: Desítka ležák
Ja by som netvrdil, ze vyssi pocet stupnov znamena hned lepsiu prevodovku. Okrem toho 9hp zvladne "len" 280-480 NM a je urcena pre mensie vozy s (ako uz bolo spominane) motorom ulozenym napriec.
28. 5. 2014 15:17
Re: Desítka ležák
To je přesnější info ;-) Hodně záleží na celkovým sladění s motorem. Nejel jsem se čtyřválcem, kterej by neponoukal při náročnějším podélným profilu silnice 8° k neustálýmu řazení. Oproti tomu sladění RRE s novým 9° působí výborně.
28. 5. 2014 21:22
Re: Desítka ležák
Dokud BMW bude kupovat 8-mi stupeň, ZF ho bude vyrábět. ZF emisní limity plnit nemusí, to je starost BMW.
28. 5. 2014 13:33
Re: Desítka ležák
Jsem bývalý ortodoxní bavorákář,ale automaty jsou asi to poslední,co mi na dnešních BMW vadí.Daleko víc mě s.rou divné tvary karoserií,nepěkný vnitřek aut a necitlivé řízení,což je patrné hlavně u emkových modelů,které mají sice raketové motory,ale stará empětka E39 s "jen" 400k je mnohem příjemnější a zábavnější.
28. 5. 2014 13:38
Re: Desítka ležák
Pokud tedy zrovna nestávkuje,což se u nich občas stává. :'-(
28. 5. 2014 14:05
Re: Desítka ležák
Zrovna před pár dny jsem projížděl M3 E36 a proti mojemu autu mi řízení nepřišlo o nic citlivější, ten největší rozdíl dělala kola (18 na semislickách proti 17 RFT). Myslím, že kdybych přehodil kola mezi těmi dvěma auty, vyšlo by to v podstatě na stejno.
Avatar - Individualita
28. 5. 2014 14:10
Re: Desítka ležák
Přesně. Tady je vidět kdo je potrefená husa, která křičí. Ten kdo skutečně kupuje a jezdí chce AT a šmitec :-!
28. 5. 2014 15:03
Re: Desítka ležák
To je tak - když člověk sedne do M3 v manuálu, tak určitě nemůže říct ani popel k tomu, jak se s tím autem dobře jezdí. Jenže sedni si pak do téhož auta s DTC (samozřejmě s pádly pod volantem) a napadnou tě jen dva důvody, proč ho nechtít (jsou to kila navíc - cca 40 kg u nové M4 a je to dražší - cca 4 000 EUR u nové M4), ale z hlediska jizdního komfortu si na manuál ani nevzpomeneš (bože, ta dvouspojka u M3 je tak báječná; a jaké rozkošné meziplyny při podřazování dávala). :-)
Avatar - Ham.
28. 5. 2014 15:16
Re: Desítka ležák
Dnes má manuál smysl jen do ryze sportovních aut, která se kupují pro zábavu a i tam těžce odolává, protože dvojspojky jsou prostě rychlejší a o rychlost jde u sportovního auta lidem většinou až v první řadě. U aut na běžné ježdění je naopak moderní automat jasná volba, čím výkonnější/dražší auto na běžné ježdění, tím je automat jasnější volba. Takže udávaná čísla jsou logická, pár šetřílků co si koupí X1 nebo 1er v manuálu podíl manuálu na celkových číslech nezachrání.
Avatar - boost.
28. 5. 2014 15:17
Re: Desítka ležák
Kde jsou? Tady jsem. >:D
Avatar - EauRouge
28. 5. 2014 17:06
Re: Desítka ležák
Taky zvedám ruku. A další bude taky s manuálem.
28. 5. 2014 14:03
Tohle říkali u Mercedesů taky.
Tuším že jim tenkrát "stačilo" pět.
Rozbalit vlákno
1
28. 5. 2014 14:06
Re: Tohle říkali u Mercedesů taky.
Taky jim stačily vlastní motory... 8-s
Avatar - Aladeen
28. 5. 2014 14:50
"Iba" 8
Niekedy nikto nemal problém s 5 stupňovým automatom , keď prišiel 6. stupeň všetci jasali , teraz je im 9 málo ... To som zvedaví kam sa dostaneme , osobne si neviem predstaviť , žeby mi auto preradilo do 50km/h 9 krát.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 15:00
Re: "Iba" 8
Však ten 6ti stupnový automat plně stačí, 8st se dává jen kvůli nižší spotřebě a v rámci toho, že někdo chtěl být invoátor a první a ostatní se musí hend o***t, aby nevypadali zaostale.
28. 5. 2014 15:14
Re: "Iba" 8
Mám 8° a necítím nějakej diskomfort. Hladký, jemný. Ještě před nedávnem velebená 6° ZF je citelně horší než její novější sestra.
Tuším, že za strop bylo označeno 10°...
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 15:22
Re: "Iba" 8
Mě ta 6st 6HP26 řadila a řadí v jagu a bmw sametově, pravda u jagu až po ohrátí aTF, což jak sem se dočetl je závada na měniči. Je docela zajímavé, že tou závadou trpěly jen ZFka u jaguarů. Na netu sou kolem toho celkem vleklé diskuze, někde navrhoval překalibrovat sw převodovky, jiný že repasovat měnič, každopádně když se ujelo tak 8 km, začlo to řadit jak víno bez nejmenších rázů a sametově.
28. 5. 2014 15:36
Re: "Iba" 8
8kvalt je ještě vymazlenější a rychlejší. Problém je u motorů, který nemají dostatečnou sílu.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2014 15:42
Re: "Iba" 8
S tím mělo problém třeba XF s nejslabším dieslem, vím.
28. 5. 2014 20:01
manual
me us ani nenapda duvod proc mit manual? snad jen do nejakeho slabsiho sportaku kde se da jeste ta sila ukvedlat, do limuziny jedine automat, do supersportu jedoine automat, do mestskeho auta jedine automat, do SUV a podobnych hracek zas jen automat

opravdu s manualem bych dnes chtel asi jen neco jako Lotus Elise nebo nejaka MX5, ale asi by me to bavilo kvedla taky jen chvili, kdys si vezmu treba asi nejultimatnejsi stroj co jsem mohl kdy ridit, tedy GTR, tusim rocnik 2011-12, tak tam bych automat nechtel ikdyby nanej jeste automobilka prizpivala, behem prvnich asi 10-12 sekund jsem tukal do praveho padla 5x a nedovedu si predstavit ze bych musel 5x smrdlat s radickou a jeste u toho tapat do spojky a jeste myslet nato ze jsem v prvni zatacce, a jak jsem se * s tim autem pobalil na Brnenskem okruhu >:D budoucnost je proste v automatu
Rozbalit vlákno
0