Však i TO (2 i 3 turba) u BMW umí.. ;-)
PS: A myslím že se zas tak moc NE"lopotili" - Alpina D3 (2 litr 4 válec nafta) měla již v minulé generaci 157 kW a současné BMW 25d (stále 2 litr 4 válec) má 160 kW - kdo umí ten (holt) UMí :yes::yes::-)
Klasickej čip tuning.... nic jiného to není. Ten radiátor je tam jen aby se neřeklo.... a chtěj za to balík jako prase. Navíc vteřinu dolů z 0-100 kvůli 16 koním? HA HA HA HA. Navíc u jedničky o tom dost pochybuju, protože aspoň minulá generace načipovaná na 200hp + se sotva zlepšila v řádu 0,3-0,4 vteřiny, má to prd trakci -- vlastní zkušenost. U trojky je to jinde, ale ta vteřina je taky utopie.
Každopádně dobrej tah od BMW jak z lidí vytahat další prachy... chtělo by to aby AMG dělalo něco podobného, pak bych nebyl nucen hledat aftermarkety, jenže lobby Brabusu u MB je dost silný,... až moc.
Odpověděl sis sám. S turbem, ne s turby ;-) Ale hlavně tady nejde jen o ten motor, ale o další dílčí úpravy, které z obyčejného BMW udělají funkční krásku.
Audi představilo 150 kW 2.0 TDI s jedním VGT pár let zpět (tak 2008/9, musel bych se podívat). Nicméně to nebyl sériový motor, jen demonstrace schopností.
Ano ;-) , "není problém" udělat i s jedním turbem takhle výkonný motor. To ale není gro téhle úpravy od BMW Performance jak si zde většina lidí myslí. Chip tuning dělá kde kdo. Tady jde o to sladění komponent dohromady. A taky o peníze, proč nechat lidi utratit těch, plácnu, 40 000Kč třeba u Hartge, když je může nechat přímo u dealera. ;-)
On to taky nebyl jen chip tuning. Jeho nabídka by se prý nezaplatila (v té době). Určitě přispěl k vývoji dalších iterací. V relativně blízké době by se měla ve standardní nabídce objevit 140 kW verze, opět s jedním turbodmychadlem.
Je mi jasné, že BMW si chce ukrojit kus z trhu úpravců. Nicméně mne na BMW Performance nejvíc zajímaly kity pro atmosférické motory (jako má Porsche), protože ty nejsou vidět. Přeplňované upravuje každý trouba. A jak to vypadá, než se k tomu dostanou, BMW žádnou atmosféru mít v nabídce nebude.
Pokud jde o foukané motory, asi největším limitem je odezva na plyn. A tady má Audi skrytou výhodu, protože čtyřkolkám laxnější pohonné jednotky tolik nevadí.
Ano - v jednom roce NÁSKOCI DÍKY TECHNICE dohnali (8mi leté zpoždění) BMW (původní 535d bylo představeno zjara 2004) s 6tiválcovým bi-turbem s 230ti kW (ti odpověděli tri-turbem a 280ti kW) a "dorovnali" 147mi kW "normálním" R4 2litrem... :-)
..přičemže jeho silnější verze (již nějakou dobu) má 160 kW ;-)
PS: Ne (sorry), audi si palec nahoru za naftové motory spíš NEzaslouží..
Ano - to co před pár lety nabízela Alpina je dnes "běžný" 2.0d..
..a současné 25d (stále "jen" 4váleček 2litr) nabízí již 160 kW :yes::-)
..sem konkurence (včetně "NÁSKOKu DÍKY TECHNICE" možná NEdojde ani v příští generaci.. ;-)
Nesouhlas. Pokud jste někdo měl osobně tu čest s oturbeným dvoulitrem. I ten nejslabší třílitr s podobným výkonem dělal a dělá mnohem lepší službu!! Obrovský rozdíl!! Nějaké papírové hodnoty ať si BMW strčí za klobouk.
Mám tu čest stále. Můj motor 2,0d má 135 kW a 415 Nm. Nebýt kontroly trakce tak to na mokru hrabe i na trojku. Vidím jak zabliká kontrolka. Kolega má starší šestivál 3,0d taky se 135kW a nestíhá.
To se nepřu, píši o projevu a pocitu z těch motorů. 3.0 ve srovnání s 2.0 mi prostě příjde lepší a vzal bych si jí určitě raději, i kdybych neměl stíhat. Já je samozřejmě nezkoušel současně, jen jsem je měl možnost krátce odzkoušet.
Tak 6ti válec bude mít vždy příjemnější projev než 4 válec. Spíše se ale ptej, kdo ze 4 válců v současné době doluje tyto výkony. Takže čistě z pohledu počtu válců a objemu je BMW hodně vepředu. Další otázkou je, pokud má někdo v této výkonové kategorii objemnější 6ti válec, proč by měl tlačit na podobný výkon menší 4 válec, že. ;-)
Ano, na to přesně jsem se snažil narazit: "Další otázkou je, pokud má někdo v této výkonové kategorii objemnější 6ti válec, proč by měl tlačit na podobný výkon menší 4 válec, že." Navíc, ten rozdíl v projevu tam je :). Taky možná bude brzo 4 válec, co zvládne v naftě 190kW, SUPER!, ale bude to komplet na *. To u mě u BMW zaráží, spíš bych to čekal u Audi a pod. Navíc si tedy přestávám myslet, že je BMW motorářskou špičkou, jejich benzín mě o tom přesvědčuje den co den.
Lze se na to dívat i tak, že dnešní trend je downsizing a dle tohoto trendu je BMW prakticky na špičce. A opět si neodpustím "opačnou" poznámku, že druhou stranou je, co si zákazníci o tomto trendu myslí.
Na příkladu jedný velký německý firmy...management má nárok každý 4 roky na nový auto z D3...můj příbuzný radši vybral špičkově vybavený auto se čtyřválcem, než hůř se šestiválcem. Právě v těchto vodách fleetů je to tedy téměř jedno.
(naprostý) NEsouhlas! :-)
Vy to totiž "špatně" chápete - i u BMW si můžete koupit 6ti válce - jen holt mají VYŠŠí výkony.. ;-)
PS: Kdyby bylo "po vašem" - NEní to tak dávno co 525 tds měl 105 (?) kW :-)
..i pro tento výkon chcete V6? ;-)
Prostě tady JE někdo trochu "napřed" - za pár let jistě i audi zvládne nabídnout 4válec s výkonem 150 kW (tak jako ho už leta nabízí Citroën, Hyundai, Mercedes..), bi-turbo TDi 2.0 se ale "nějak NEpovedlo" - tak se prostě čeká na jeho příští verzi a zatím musel (za zastaralý 2.7 Tdi 140 kW) "zaskočit" V6 3.0 Tdi se sníženým výkonem..
..NE pro "vyšší kulturu chodu" apod., ale prostě "z nouze" :-)
No to se nepřu, ale tady řešíte zase ty "papírové" záležitosti a já jsem psal o pocitu z těch motorů. Mimochodem v otcově 508 je taky 4 válec, co umí 150kW. A je to sice celé takové solidní, ale absence těch 2 válců je tam prostě cítit. Takže za sebe raději V6 se sníženým výkonem, než 4 válce, zatím to můžu prohlásit s obecnou platností.
Kylie, ruku na srdce, kdyby ti někdo nabízel do jednoho typu auta technologickou hitech R4 anebo podladěnej šestiválec sáhneš právě po něm. Takže tady se mi zdá bejt to "technologický" zaostání Audi naopak výhodou.
Jein (tedy "ano-ne" ;-)
JEDNOZNAČNĚ bych sáhla po V6 - jen NE po verzi "podladěné" na úroveň běžných 4 válců, ale po "normálním" výkonu = v případě 3litrové nafty tedy po nějakých ca 180ti kW (brzy možná po 190ti - jak naznačuje Range Rover.. :-)
PS: Ano, svým způsobem je tento "nedostatek" (to že se 2.0 Bi-Tdi nějak "nepovedl") opravdu truchu KLAD.. ;-)
..a doufám že STEJNÝ pohled budou všichni "obhajitelé" V6 3.0 TDi 150 kW (a tohle opravdu NEmyslím zrovna "na vás" :-) ) i pro ostatní V6 s "ne až tak velkým výkonem" - nad kterými jinak "ohrnují nos" ;-)
Vis co bych si mila Kylie pral. Abyses svezla poradne ( nekolik tisic kilometru) s audi a6 a pak tu samou porci ujela v uzasnem mnichovskem zazraku, ktery jsem si koupil. Pominu motor, ten me proste nezajima. Podvozkove je toto bmw horsi prumer. O kdejake dire ti da vedet, u podlenych nerovnosti se musis prat s volantem a kdyz brzdis nekdy se neocekavane strhne rizeni doleva. Packy od blinkru se mi zarezavaji do kuze a dost neprijemne to boli. Dreveny dekor nema absolutne zadnou upravu proti sebemensimu poskrabani (setreno jelenici jemne a dlouze :-) a vysledek desitky novych mikroskrabancu). Okrasne listy na prazich se posouvaji o ctyri centimetry sem a tam. Strop vrze pri kazde nerovnosti. Nove zacaly vrzat dvere. Hifi neni hifi ale nejaky lepsi wov efektovy audiosystem. Klicek od auta vypada jako u dacie apod. Radost z jizdy je skvela ale co je mi po tom kdyz nemam pocit vynalozenych a vydrenych penez. Audi je naproti tomu uplne jina liga. Podle meho nazoru je audi v oblasti komfortu a pocitu hodnoty opravdu dale nez BMW.
Kouiám, milý stealth(u)01, že (ve vašich rukou) je nové BMW 5 (jaký jste zvolil motor - když vás pohonné jednotky NEZAJÍMAJí?) zřetelně NEJHORŠÍM vozem (možná nejen) své třídy.. ;-)
..to já jsem při výběru vozů "pečlivější" - není potřeba tisíců kilometrů aby člověk poznal že KRÁLem poměru výkon - kultivovanost jízdy je Alpina B5 V8 4.4 Biturbo.. :yes::yes::-)
..to alespoň pro ty které zajímá jak podvozek tak MOTOR (věřil byste tomu, že jsou fandové do aut, kteří jsou schopní napsat: "MOTOT, TEN MĚ PROSTĚ NEzajímá"?!?!?
PS: Jinak MŮJ favorit vyšší střední a LÍDR kvality je Lexus GS 450h - doporučuji :yes:;-)
(a "sympaťák" třídy JAGuar XF 3.0 Bi-turbo)
Nejmilejší velkopísmenková Kylie. Jaký je rozdíl mezi 4.4 BiTurbo a 520d, když pojedu konstantně třeba 120 km/h? Odpověď zní žádný. Oba motory nepůjde jednoduše slyšet. Racionální důvody, proč si pořídit tohle motorové monstrum jsou v zásadě tři. Zaprvé chci vyšší aktivní bezpečnost a v jakékoliv situaci mám dostatek výkonu, zadruhé chci cítit zátah v sedačce a dělá mi to nesmírně dobře. Zatřetí chci slyšet nádherný zvuk osmiválce a to co se mi přes uši dostává hluboko do mozku uvolňuje další chemické látky, způsobující malé orgasmy. Iracionální důvody jsou dva. Potřebuji mít pocit, že to všem vždy natřu a potřebuji ostatním lidem v městské zástavbě vnutit, že právě zvuk mého osmiválce je to, co by měli poslouchat. Zmíněné iracionální důvody jsou pro zakomplexované jedince, takže je nechme stranou, oni i ti samí jedinci jsou víceméně neškodní, když mají pocit, že je v jejich autě obdivuje dostatek očí a uší.
Pro mě je opravdu motor na posledním místě při výběru, protože jsem si už dost užil a nevidím důvod ve svých pětatřiceti kličkovat mezi auty trojnásobnou rychlostí. A věři mi, že vím, co to znamená zrychlení. Před několika lety jsem nějaký čas jezdil po Praze ve žlutém Ferrari F430. Tak tedy finálně, miluju motory, zvuky osmi a více válců, stahuji okýnko, když kolem mě projíždí nadupané porsche nebo erosmička, ale nepotřebuji to mít ve svém autě.
A k tomu hodnocení. Ono to možná tak vypadá, ale já svou pětku (520d F11) opravdu miluji, jenom k ní musím přistupovat tak, jako to dělají majitelé Alfy Romeo. Odpustit jí vrzající interiér, nedodělky, špatné slicování některých dílů, laciné detaily apod. Jenže ono to je dost těžké. Oni totiž v BMW řeknou, že jsou prémiovou automobilkou. Kdyby řekli "hele, nejsme schopni udržet kvalitu na úrovni Audi A6, nemáme tam tak nádherně zpracované detaily, používáme laciné materiály, ALE umíme dělat pořádné motory a skvělé podvozky", tak bych to bral. Bylo by to takové evropské Subaru. Jenže oni, považ, udělají HiFi s Harman Kardonem a považují to za HiFi Professional. Jsou vůbec normální? Vždyť je to podvod na zákazníky. Jinak si myslím, že BMW5 je nejkrásnější kombi planety, zvenku i zevnitř (bohužel se špatným zpracováním).
[odkaz]
Teda, zvláštní! Já mám taky F10, jen s jiným motorem, a tyto problémy neregistuji. Ale co se podvozku týče, tak to souhlas. Osobně jsem pak došel k závěru, že nejlepší podvozek z německého tria má Éčko. Ultraepicky pohodlný!!! A přitom krásně drží.
Nepochybuji o současné vysoké úrovni použité techniky u těchto motorů.
Ale na mě působí pětkový bavorák s dvoulitrovým čtyřválcovým dieselem s označením "M" nepatřičně.
Připomíná mi to doby po krátce po revoluci, kdy šikula začal ta emka (myslím tím nalepovací označení) vyrábět a prodávala se na každé burze a vesnické pouti. Výsledek byl ten, že 95% všech BMW u nás byla emka.
Tak to pojdme uvest na pravou miru. Toto tovarni zvyseni vykonu je k dispozici uz vice nez rok. Cena mi byla recena 34890 kc vcetne montaze. Bohuzel jen a pouze pro motory s manualni prevodovkou. Kdyz jsem mluvil primo s lidmi z M performance, tak mi rekli ze pro automat bude tento tuning k dispozici pozdeji. Snad jsem se dockal.
To je tedy novinka. Nejenže tuning tohoto motoru je v nabídce M performance už pro rok 2010 - pro starší nemám info - (ze 130 na 145 kW a z 350 Nm na 390 Nm), ale článek nějak nepostihuje ten samý tuning pro 35i. To asi bude v dalším článku.
A pro Kylie - pokud chceš tady nad čiptuningem BMW učůrávat obdivem, tak se koukni na stránky MTM, kde pro motor 2.0 TDI nabízí dokonce 205k. A je jedno v čem, od OII RS po Audi A6.
Já bych to zase tak černě neviděl.
Když chceš vyšší výkon a továrně ho zrovna nemají v nabídce, tak se stačí optat v salónu. Vždycky ti nabídnou nějakou možnost. Že se jedná o úpravu od externí firmy, je ti snad zcela jasné. To, že záruka poté běží bez problému dále, to je také vyzkoušená realita (u dvou značek).
jj, zrovna třeba u Peugeotu se chipuje na 100% a bez ztráty záruky :-) Vím, že svého času dali chip k P308 zdarma, z 66 na 82kW. 82kW verze byla tehdy o dost dražší než 66, která navíc neměla filtr pevných částic. Jinak totožné motory..
Mam pocit jakoby to tu hodne lidi nepochopilo. Tovarni tuning bude vzdy pred jakymkoliv jinym uz kvuli zachovani zaruky, dolozeni o co presne slo pri dalsim prodeji atd. Proto srovnani s cimkoliv jinym je nesmyslne. Co dovedou jine firmy (nejlepe garazove se stazenym programkem z netu) je nepodstatne. Nedovedu si predstavit ze by velka cast majitelu treba 320d sla hned po koupi k mistnimu tunerovi a chtela prijit o zaruku, zvlast kdyz na zapad je 320d pracant ala octavia v CR, oblibene flotilove auto. Takovy kupec si pro zvyseni vykonu nepujde, ale mit to jako dalsi moznost priplatkove vybavy mozna by uvazoval.
Tento program mi vic nez co jineho pripomina AMG, kde u MB si krome doplnku ozdobnych muzete u jistych motorizaci i priplatit za zvyseni vykonu.
Ad 20d s jednim turbem a 200k. Sekunda ve zrychleni rozdil je bez zmeny prevodu utopie, nic to ale nemeni na tom ze je to perfektni vysledek. Nejsem si vedom ze by konkurence nabizela neco podobne. A s podladenyma 6 valci to prosim ani neskousejte :-) bo ikdyz nepatrne, ale vzdy maji vyssi spotrebu nez 2L s jednim turbem a navic male auto docela zabiji svou hmotnosti (ani 2L neni zadnej atlet, ale porad lepsi nez 3L).
Pal jsem to už někde výše. Otcova 508, R4 150kW :). Kdyby to byla raději V6 o tom samém výkonu. To mi prostě nikdo nevymluví :-) Takže věřím a u mě povede vždy, i kdybych za to měl "platit" trošku vyšší spotřebou.
..ano VELKÁ škoda že do P508 se (již) NEdává V6 3.0 Bi-turbo.. ;-\
..byť pro "běžný provoz" samozřejmě R4 2.2 150 kW "bohatě" stačí + ty 6ti válce (2.7 a 3.0 HDi) si stejně moc lidí NEkupovalo... (u "mne" v servisu/u prodejce jsme prý jen 3 3.0 HDi biturbo :-|
Ano R6 ma obrovskou vyhodu proti R4, ale taky ma jiste nevyhody. Beru to z pohledu cloveka ktery si poridi naftu aby maximalne setril a pri 2L s 200k uz si nikdo nemuze stezovat na nedostatek vykonu na predjizdeni a vyssi spotreba u 3L je tak pro me stopka. Ale je to o preferencich, nekdo radeji o 1L vyssi spotrebu a drazsi pojistku ALE zase sametovy chod, chapu obe volby ;-)
Když je všeobecně možnost a i budget není proti, půjdu vždy do šestiválce. I přes veškerý tlumící materiály ve střední nebo vyšší střední ten rozdíl cejtíš od prvního protočení klikovky ;-)
Z toho podtrhnu ten "budget". Ano, pokud jsou orisky i veverka bude lepsi, ale nejprodavanejsi motorizace v BMW 3 nebude 2L jen proto ze lidi chcou slabsi/min kultitovany motor, jen ten R6 proste vic stoji.
Tento tovarni tuning vidim jako peknej nastroj na rozumne zvyseni vykonu za cenu ktera snad bude vyrazne pod cenou 330d, jinak by samozrejme postradal smysl.
200 PS není u běžně velkého vozu vůbec nějak velký výkon. Stačí, ale při potřebě rychlého předjetí kolem 140km/h a výš je zejména u do těžka zpřevodovaných turbodieselů utahaný.
140km/hod a vys neni uz bezne jezdeni a takove rychlosti zvlast snad vetsina jezdi jen na viceproudovych cestach => vic pruhu predjizdeni usnadni i s "jen" 200k. Osobne povazuju 180-200k jako zaklad bezpecneho auta (kdyz ma clovek vse v hlave srovnane), a vykony navic uz jsou proste jen navic.
Bezne velke auto povazuju do stredni tridy a do 1600kg a tam jeste par let dozadu byl 200k naprosty vrchol nabidky a "stacilo" i auto s 130k ;-)
200k je i na dnesni dobu dle me dost.
Já vím, souhlasím.
Já ale beru ježdění jako relax a zábavu, proto mě baví předjíždět s autem, které má např 620 nebo 400PS. Je to prostě jako jít na masáž nebo do kina. Není to pro lidi, kteří mají jízdu autem jako povinnost. Ti asi ani neví, o čem mluvím.
Sam auto rozhodne nepovazuju jako povinnost (a proto taky nikdy neskoncim v 320d :-! ), mam to jako konicek ktery je teda hodne nakladny, ale to rozepisovat asi nema smysl.
K takovemu svezeni ti muzu jen poblahoprat. Sam jsem tam jeste (bohuze) nedospel (hlavne financne :-) ) Kazdopadne jednou snad.
A chapu ze po presedlani z 620 benzinovych koni do 200 naftovych te to nemuze nadchnout, ale taky asi sam vis ze nespadas do kategorie "prumerny zakaznik" >:D
620 koní? To je kolem 450kW, ne?? Čím to jezdíš?? Mi i těch 300kW příjde jako strop a neumím si moc dobře představit, že bych tam měl víc >:D A i 997 nešla přes 400kW >:D
To logo - ten Avatar :-!
GT-R R35 2010 poladěno (COBB jednotka, výfuk, filtry HKS a obtokové ventily zvané též BOV)
Nemá chybu :yes:
Příští rok uvažuji o 750PS
Ou! Tak to je teda nástroj :yes: !!!! Já si právě chci splnit sen a pořídit 911, ale když už byla na dosah, tak se na obzoru objevila nová generace, a teď čekám, až se objeví i jako Turbo >:D Pak budu plnou měrou spokojen. Ale stejně to nebude tomu GT-Rku sahat ani po výfuk >:D
..při všem (zaslouženém) respektu k vozu i motoru - 750 PS by na NE až tak objemný a už vůbec ne "moc" válci vybavený (byť POVEDENÝ) V6 3.8 mohlo být "trochu moc" - myslím ve smyslu VLIVu na ŽIVOTnost motoru.... nebo? ;-)