Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M Performance posílí dvoulitrový diesel na 200 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (74)
Řada BMW M se rozrůstá. Divize M Performance uvede na trh posilu pro dvoulitrový přeplňovaný vznětový motor.

Nový „power kit“ se dostane do jedničkové, trojkové a pětkové řady, konkrétně se tedy jedná o provedení 120d, 320d a 520d. Přeplňovaný vznětový motor 2,0 l dostal přeprogramovanou řídicí jednotku a větší chladič stlačeného vzduchu. Těmito úpravami jeho výkon vzrostl ze 135 kW (184 k) na rovných 200 koní, tedy správně 147 kW. Maximální hodnota točivého momentu se zvýšila z 380 na 420 Nm.

Všechny modely zrychlují z 0 na 100 km/h zhruba o vteřinu dříve než jejich sériovější sourozenci. BMW ujišťuje, že se aplikací kitu nezvýší ani normovaná spotřeba, ani s ní úzce související emise CO2. Vzhledem k tomu, že se jedná o tovární tuning, modifikovaný vůz nepřijde o důležité záruky.

Úpravy jsou připraveny také pro nové třídveřové hatchbacky řady 1 a

kombi Touring série 3. Zahrnují mimo jiné sportovní modifikace podvozku včetně zavěšení. Nemohou chybět karbonové doplňky exteriéru (například zrcátka) i interiéru, zadní difuzor, sada spoilerů a několik druhů litých kol, vše s logem M Performance. Toto příslušenství se začne prodávat ještě letos na podzim.

BMW s posíleným dvoulitrovým turbodieselem se objeví na pařížském stánku automobilky se spolu s výše zmíněnými komponenty. Mluví se také o podobném upgradu pro zážehové jednotky, zatím ale není známo, kdy se dostane na trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (74)
Avatar - Hammunasakra
31. 10. 2012 11:28
Re: Novinka
Nad 2litrovými 4válečky vskutku "obdivem NE...ám" ;-)
..ale 214ti koníkový 2.0 diesel v BMW Alpina D3 mne před pár lety "zaujal" :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
31. 10. 2012 11:24
Re: Nepochopeni
Příjemné NE"odolávání" :yes: ;-)
21. 9. 2012 23:22
Re: Kdo umí..
:-)
21. 9. 2012 20:32
Re: Rok 2007 - BMW 123d
Teda, zvláštní! Já mám taky F10, jen s jiným motorem, a tyto problémy neregistuji. Ale co se podvozku týče, tak to souhlas. Osobně jsem pak došel k závěru, že nejlepší podvozek z německého tria má Éčko. Ultraepicky pohodlný!!! A přitom krásně drží.
21. 9. 2012 09:08
Re: Rok 2007 - BMW 123d
Nejmilejší velkopísmenková Kylie. Jaký je rozdíl mezi 4.4 BiTurbo a 520d, když pojedu konstantně třeba 120 km/h? Odpověď zní žádný. Oba motory nepůjde jednoduše slyšet. Racionální důvody, proč si pořídit tohle motorové monstrum jsou v zásadě tři. Zaprvé chci vyšší aktivní bezpečnost a v jakékoliv situaci mám dostatek výkonu, zadruhé chci cítit zátah v sedačce a dělá mi to nesmírně dobře. Zatřetí chci slyšet nádherný zvuk osmiválce a to co se mi přes uši dostává hluboko do mozku uvolňuje další chemické látky, způsobující malé orgasmy. Iracionální důvody jsou dva. Potřebuji mít pocit, že to všem vždy natřu a potřebuji ostatním lidem v městské zástavbě vnutit, že právě zvuk mého osmiválce je to, co by měli poslouchat. Zmíněné iracionální důvody jsou pro zakomplexované jedince, takže je nechme stranou, oni i ti samí jedinci jsou víceméně neškodní, když mají pocit, že je v jejich autě obdivuje dostatek očí a uší.
Pro mě je opravdu motor na posledním místě při výběru, protože jsem si už dost užil a nevidím důvod ve svých pětatřiceti kličkovat mezi auty trojnásobnou rychlostí. A věři mi, že vím, co to znamená zrychlení. Před několika lety jsem nějaký čas jezdil po Praze ve žlutém Ferrari F430. Tak tedy finálně, miluju motory, zvuky osmi a více válců, stahuji okýnko, když kolem mě projíždí nadupané porsche nebo erosmička, ale nepotřebuji to mít ve svém autě.
A k tomu hodnocení. Ono to možná tak vypadá, ale já svou pětku (520d F11) opravdu miluji, jenom k ní musím přistupovat tak, jako to dělají majitelé Alfy Romeo. Odpustit jí vrzající interiér, nedodělky, špatné slicování některých dílů, laciné detaily apod. Jenže ono to je dost těžké. Oni totiž v BMW řeknou, že jsou prémiovou automobilkou. Kdyby řekli "hele, nejsme schopni udržet kvalitu na úrovni Audi A6, nemáme tam tak nádherně zpracované detaily, používáme laciné materiály, ALE umíme dělat pořádné motory a skvělé podvozky", tak bych to bral. Bylo by to takové evropské Subaru. Jenže oni, považ, udělají HiFi s Harman Kardonem a považují to za HiFi Professional. Jsou vůbec normální? Vždyť je to podvod na zákazníky. Jinak si myslím, že BMW5 je nejkrásnější kombi planety, zvenku i zevnitř (bohužel se špatným zpracováním).
[odkaz]