Automobilová móda je dnes divná. Čierno-čierny interiér so stredovou konzolou jak z auta o dve triedy väčšieho... Kde sú tie časy, keď ku športovým autám patrili interiérové doplnky vo farbe karosérie k štandardu...
Zvonka to celkom ide, ale predný spojler je vskutku hnusný, a bije sa so zvyškom auta, ktoré je inak strihnuté celkom elegantne.
Dnesni sportaky maji ty "interierove doplnky" v barve karoserie taky, ale schovane pod polstrovanim, prekrytym nejmekci kuzi z klokanich predkozek nebo Alcantary :-)
Tak konečně přišli s něčím pořádným - kompaktní rozměry, pohon zadních kol, řadový šestiválec a manuál - tak přesně takto si představuju pravé BMW! :-):yes::yes::yes:
No bez turba už to dnes v těchto výkonových sférách fakt nejde, ale spíš mohli zapracovat na odlehčení, přes 1,5 tuny je na takto kompaktní auto s pohonem jedné nápravy fakt příliš! ;-\
Malá hnidopišská poznámka na rozvírenie diskusie: M2 má 370 k, maximálku 270 km/h a stovku dá za 4,3s; kde sa potom stala chyba, že spraví Nordschelife v rovnakom čase, ako Cupra ST s 280k a parametrami 250/5,8? V motore to evidentne nie je, povesť divízie M garantuje, že ani v podvozku, tak prečo potom M2 nevytrie na tom okruhu s oveľa slabším rodinným kombíkom s "nevhodnou" koncepciou pohonu podlahu? ;-)
Hmm, zeby hmotnost ?
A z nej vyplyvajuce skorsie brzdne body, prejazdy zatackami v nizsich rychlostiach ( podla typu zatacky samozrejme ) a pod... ? ;-)
RS6 to podla mna vystihol presne,ze hmotnost a odstrediva sila v zakrute spravia svoje pri vyssej hmotnosti.M2 nie podla mna auto na okruh,ale na fun zabavu.Pokial si dobre pamatam tak ani nove RS so svojimi 350 konmi neporazi na Norde Type R a pritom ma 4x4..hold zasa ta vaha urobi svoje..
350 k na motoru neni 350 k na kolech, pohon 4x4 ma vzdycky vetsi ztraty, nez pohon jedne napravy. Potom spolecne se svou celkovou zvysenou hmotnosti musi mit o hodne vyssi vykon.
Oproti tomu pohon 4x4 na suchem asfaltu neni skoro zadna vyhoda. Tou by byl za zhorsenych adheznich podminek, za kterych se ale rekordni casy nezajizdi.
1. Otázkou je, za jak rozdílných podmínek to M2 opravdu zajelo
2. Vyšší hmotnost, částečně daná koncepcí R6 + RWD vs R4 + FWD
3. "Nevhodnou" koncepci (Cupra) v jakém smyslu? Na honění časů v rychlém kompaktu je to spíš velmi vhodná koncepce (relativně lehká, efektivní, snadnější na řízení).
2/ + opulentni vybava a materialy v interieru
3/ diky elektronice se smazava handicap nevhodne koncepce a spatneho rozlozeni hmotnosti vozu. Vyhoda koncepce "vsechno vpredu" je jenom pro nas, obycejne smrtelniky, protoze je jednodussi na rizeni a odpusti i hrubsi chyby. Profi ridic zajede bez chyb i s ridicsky narocnym vozem.
ad 2) ano, napsal jsem "částečně" (daná koncepcí), navíc jsou tam i komponenty z o třídu větší M3/M4.
ad 3) Výhodou koncepce vše vpředu (navíc s R4), je konstrukční jednoduchost spojená s úsporou hmotnosti, zvlášť vzhledem k faktu, že se běžně jedná o pětimístné automobily s relativně prostorným kufrem.
Vyhodou (bez ohledu na motor) je ta hmotnost, kdyz nemusis resit pohon vzdalenejsi napravy. A ten vetsi kufr. Pokud ale mluvime o nejakem casu na okruhu, jde vicemene jenom o ty popsane nevyhody- ktere ale vyrobci uspesne kompenzuji tou sofistikovanou elektronikou (tj. potlaci nevyhody, neziskaji vyhody a charakter jinych koncepci).
Pokud vedle sebe postavis "oholena" auta obou koncepci (HW bez SW :-) ), i pres o neco vyssi hmotnost bude mit jakakoli zadokolka daleko lepsi jizdni vlastnosti a predokolce ujede.
I ty brute? 8-s
1) nikdo do ted nevi v jake specifikaci ona cupra ten cas zajela, jestli jej zajela. V case kdy upravy one cupry z VW novinari tahali jak z chlupate deky a ve svetle toho jak rad VW podvadi rekneme ze ten cas beru s rezervou jak pro cupru, tak pro hondu i renault, ale to dulezitejsi je za
2) na jakem pneu ta cupra (a ostatni) ten cas pry zajela? ;-) Okruh kde semislicky udelaji 10-20s na kolo, tam hledej odpoved. ;-)
kolego, asi ti budem musiet dat 1 dost brutalny priklad, aby si sa trosku ukludnil... ;-)
WTCC
Neviem, co tam jazdi teraz, ale kedysi, ked tam jazdievali kadejake 320i, Leony a pod., tak bolo to trat od trate, co bolo rychlejsie. Aj ked neskor uz tie 320i nestihali celkovo.
Toto boli auta s defakto rovnakym vykonom a rovnakou hmotnostou, s rovnakymi pneumatikami.
Myslis, ze ked vybavis M2 a Cupru ( tu co ma 280 PS ), alebo Megane RS Trophy, CTR a pod., porovnatelnymi gumami ( teda cestnymi HP ), ze by mal mat ten tazsi Bawor sancu proti tym lahsim superom ?
Najlepsi to robia cca 7:50, on 7:58 - ofic., Takze ak si uvazis plusy ( vykon ) a minusy ( hmotnost ) a pozries na vysledny cas, tak zistis, ze nieje dovod si tu M2 nejako idealizovat. Jasne - klasicka koncepcia, manual, R6, RWD, LSD... - co viac si priat ? :-)
Ale netreba si robit iluzie, ze porovnatelny sofer na horeuvedenej konkurencii, by ti nielen na okruhu, ale hlavne v beznej mimo okruhovej nahanacke proste usiel. ;-)
M4 GTS to ma pry pod 7:30, vazi stejne jako m2, pouziva stejne napravy, ma proti obyc M4 jen neco malo vykonu navic a cas lepsi nez Audi R8 plus, nez carrera GT atd.
Tohle je proste hra bez pravidel, kazdy muze tvrdit co se mu zachce. Vsechno co z toho pak lidi, vcetne tebe ted, zvyknou malovat pak stoji na vode.
Promin, ale nemam duvod si myslet ze cupra, civic nebo MRS jsou nejak zazracne a ze jim k casum hodne nepomohli prave gumy. S obyc pneu by samozrejme byli nemalo pomalejsi, vsadim se ze do jednoho nad 8min a znovu, to jeste nevime nakolik naladene ty HH byli. ;-)
A abych nebyl spatne pochopen, to neni nic proti te nebo one koncepci, jen proti tomu humbuku kolem NR kde novinari (a po nich to prebiraji i lidi) srovnavaji hrusky s jablkama.
Ved jasne, aj ja by som meral tie auta na "zazitky za volantom" a nie casmi na NR.
Vid nedavny test Audi RS6 >:D:yes::yes::yes::yes:
2 tony ? Ziaden problem ! Ale velmi vychytane quattro a celkovo genialne zladeny voz ! ;-)
Ja viem, ze som trosku odbocil ( asi trosku hoooodne >:D ) lenze pre niekoho moze byt zlaty gral prave takato klasika, akou teda M2 ( v dnesnom svete kompaktov uz vynimka ), je. ;-)
No odbocil si az tak ze uplne. >:D Kdyby slo jen o hmotnost, cemu se tu v tomto vlakne nejcasteji prisuzuje zazracny cas typeR a spol, tak by nemohl byt cayman S s nizsi hmotnosti, vyssim vykonem, podvozkem a brzdama porsche v tele s dokonale rozlozenou hmotnosti a nizsim tezistem pomalejsi nez cupra. To jednoduse nejde, ne ve svete kde by obe auta meli stejne gumy, jenze nemaji a o tom to je. U M2 to muze byt stejny duvod (muze pisu proto ze jak nepovazuju za relevantni cas u cupry stejne jej nepovazuju za relevantni u M2). Proto nema smysl ty casy porovnavat, bylo by to jen "kdyby" a odhadovani.
Jestli ty casy nekoho bavi mel by sam pro sebe udelat tabulky dve, jednu na obyc cestnich gumach a jednu na (polo)okruhovych. Ostatne i lidi z chevroletu se sveho casu vyjadrili ze minula Z06 s Z07 packem (mimojine semislicky) zajela o skoro 20s lepsi cas nez na jaky jinak mela diky gumam (btw. to kolo bylo na youtube a je pekelne :-) ). Tohle nejde zanedbat. ;-)
:yes: Taky pravda. Casy na NS jsou spis marketing, navic kdo z nas se vubec aspon vzdalene priblizi svymi schopnostmi a moznostmi treningu spickovym profi jezdcum. Je to neobjektivni divadlo, ale v nasi soutezive chlapske prirozenosti nas stejne bavi to sledovat a donekonecna se nad tim dohadovat :-)
Docela objektivni porovnani se daji najit napr. v nemeckych motoristickych casopisech Sportauto a AutoBild-Sport Cars. Vetsinou stejni ridici zajizdeji na opravdu objektivne seriovych a vubec porovnatelnych vozech (spolujezdec, stav nadrze, ..) stejne okruhy- Hockenheim, Lausitz, NS zdaleka ne tak casto. Temhle vysledkum se da verit rozhodne vic, nez PR prohlasenim manazeru automobilek. Hlavni ale je, ze jsou tyhle casy uvedene v kontextu obrovske spousty dalsich informaci o danych vozech, jde jenom o hodne malou cast hodnoceni auta.
NS je specificky okruh ze spousty duvodu. Jednim z nich je uz jeho naprosto silena delka, kazdy, i nepatrny rozdil v nastaveni auta se projevi rozdilem v case klidne ve vterinach.
Ako som písal, chcel som rozvíriť diskusiu. ;-) A inak vieš Ty, aké pneu mala M2 pri tom pokuse na NBR? A ak by i mala "len" sériové obutie, pokiaľ viem, má Micheliny Pilot Super Sport a to sú hodne lepivé UHP, ktoré má v sérii aj Mercedes AMG GT a sú rozhodne o triedu lepšie, ako Bridgestony S001 (či čo tam Seat normálne dáva), takže možno tie Piloty Cup2, čo mala Cupra, sú vlastnosťami bližšie sériovému obutiu M2ky.