daju k stvorvalceku 4 turba .. bude to mat 500 koni, spotreba v tabulkach bude 4,9L ..... nakoniec kazdy bude spokojny , priznam sa ze som ohromeny ( ale nie prekvapeny ) smerom akym sa automobilovy priemysel vyvija, uz len cakam na dobu kedy pocet turboduchadiel sa vyrovna poctu valcov.... iste uz to dlho nepotrva
ked si predstavim ze nedavno mala M3 dokonca este 8 valec a dnes sa tu ohaname buducnostou so 4 valcom... je to do placu
co uz ..... tak si aspon zaspominajme na stare zlate casy ktore sa uz nevratia [odkaz]
Moc si protiřečíš, spousta plakátů i zkušených se dodnes modlí k M3 e30... Ty sám píšeš jednou o purismu, podruhý ti downsizing vadí. Je potřeba reálně vnímat co bylo řečeno a co jakým způsobem.
Jako příznivce značky, kterou proslavily čtyřválcové benzinové motory pochopitelně tomuto rozhodnutí fandím, protože by znamenalo, že M3 přestane být vyžraný mastodont, na druhou stranu nelze nevzpomenout doby, kdy se hovořilo o tom, že prémii od zbytku světa odlišují právě motory V12 a V8, popřípadě ještě V6 a dnes má kdejaká Kia víc válců, než BMW.
Z celé slavné prémiové exkluzivity už nám tak zbyla pouze přemrštěná cenovka a v případě poněkud puristických (nebudu psát low-cost) mnichovských interiérů dokonce ani ta guma na palubce není zrovna Tier1. A až bude polovina modelové škály jezdit s předním pohonem, pojem "prémiová značka" se stane poněkud neuchopitelným.
Jak to vnímám? Že aktuálně je jeden model s předním pohonem, že i v nižší střední má BMW R6, že má pěkně široký portfolio M modelů, že se stále jedná o ikonu, který se mnozí snaží neúspěšně přiblížit.
TY můžeš všechno. :-) Tak třeba, když vezmeme dvě naprosto stejná auta, tedy i vzhledově - Carens a 2 Active Tourer. Kiu s tříválcem bys hledal marně. >:D BMW prostě ví, co je [odkaz] . >:-[]
Spousta skalních bmw fans v komentářích k novému (slabší výkonnostní verze) V6 TDI ex audi přiznává, jak je fajn, že díky 6-válci zůstává alespoň u audi zachován punc prémiovosti v porovnání k podobně výkonným motorizacím u 5er..
Nemyslím si, že má smysl cokoliv řešit teď, článek obsahuje velkou míru pochybnosti nad tím, kudy se bmw vydá, tudíž se jedná tak max. o testování ohlasu (i když nevím, kolik skutečných majitelů M3 se tady v diskusi najde, pravděpodobně všichni :-) )
Osobně považuji 4 válce v případné další M3/M4 za špatnou volbu (argumenty typu "ikona = e30" jsou překonané).
BMW je jedína automobilka, ktorá na svojích stránkach uvádza realnu spotrebu v normálnej premávke čo tvoj HNOJDEEE už pár súdnych sporov prehral, že klame aj v tých laboratornych >:D ... Vždy máš plnú hubu BMW, ale ani raz v živote si v žiadnom nesedel, lebo takéto bludy by si tu nepotil!!!
Reálnou spotřebu?
Když jsem vletěl na stránky BMW a dal si technické údaje k tolik propíranému modelu M550d, tak kombinovanou spotřebu uvádí 6,2. Na spritmonitoru jsou teda jen 4 tyto vozy, ale jejich průměr je 11,02.
To je téměř dvojnásobek a hlavně tohle je ta realita.
Nezpochybnuju co je napsane v clanku, ale osobne pochybuju ze by se uz pristi gen M3 vyjela s r4. Ve hre, ale 4 valec byl docela dlouho u chystane M2 a jelikoz je ta rozmerem/hmotnosti bliz puvodni M3 nez aktualni M3 nedivil bych se kdyby bylo mluveno ne o M3 ale o "ideovym nastupci M3". Precijen by s pouzitim karbonu a R4 misto R6 sla hmotnost stlacit nekam k 1300kg.
Otazka ale je jestli novy motor b48 (a z nej odvozena s48?) budou k dispozici behem roku aby stihli produkci M2 v roce 2016, nebo pujde jen o posilnenou N55 ( za co se asi vetsina lidi zlobit nebude).
Jj, ale osobne by mne zajimalo jak by si vedla M2 s R4. Precijen by ztratila nemalou vahu na cumaku a jeste na blbem miste cumaku. Ano, charakter R6 zadny R4 mit nikdy nebude, ale nemyslim ze by za tim majitele e30 m3 breceli.
Jednoduse mi M2 prijde jako spravne pokusni misto pro r4 v ///M, ne M3.
Pokud tomu tak bude az v pristi gen M2 a prezpristi M3/M4 nikdo se asi zlobit nebude ;-)
ŠESTIRAŇÁK
Sázet na čtyřválec, ausgerechnet ve vyšší střední můžeš jen do té body, než se svezeš v šestiválci. Věta jak fík, co? Neplatí to ovšem absolutně a neplatí to pro všechny. Pokud jsi fajnšmekr, citař, vnímáš jízdu a umíš jezdit (to znamená, že patříš mezi dva/tři šoféry ze sta), pak má pro tebe šestiválec neodolatelné kouzlo...
No nic, tady nejsme ve vyšší střední a neplatí to absolutně, což si přeložme, že pro německou svatou trojici to neplatí >:-[];-)
Pre fajnsmekra ma neodolatelne kuzlo 8 a viac valcov ;) Ja mam sice 6 valec a bol som snim spokojny ale po presadnuti do 8 valca uz by som radsej tych 8 valcov a urcite aj viac ;)
No a teď si představ, že přelezeš směrem dolů na čtyřválec, fůůůrt tam něco chybí, při rozjezdech, na volnoběhu, ve špičce u červeného pole. A teď to vysvětli některým hojně zde přispívajícím diskutérům odrostlých na HaTlaPatce, že čtyřválec sice není špatný, ale že existuje něco fajnovějšího. :-!
Klasicky nechápeš psaný text, zkus si to (jako malé děti po slabikách) rozkouskovat a pro začátek se zaměř na ty "dva/tři šoféry ze sta", možná ti to pak docvakne.
Osobně si myslím, že na to, aby M3 měla pod kapotou jen čtyřhrnek, by muselo BMW odstranit z řady 3 šestihrnky celkově.
M3 je top této řady a osobně nevidím jediný důvod platit za vrchol s R4, když bych mohl mít nejen benzín, ale i diesel R6 za menší prachy.
Jediné, co mně ještě napadá, že 3er se trochu posune do mainstreamu (včetně M3 s R4) a výš bude pak 4er s topem M4 s R6.
Ale kdy to nastane, si cucat z prstu nebudu.
Tak V8 byl úlet (byť opravdu hezký) a že v další generaci M3 pude z domu bylo nad slunce jasné, to samé V10 z M5.
Ale věřím, že šestihrnky BMW minimálně v top verzích podrží co možná nejdéle.
Nech žije V12 biturbo a V8 biturbo v Mercedesoch. Štvorvalec by som nechcel mať ani v bežnom aute, ktoré používam každý deň (ani nemám), o športovom ani nehovorím.
"že pod čtyři válce (snad) BMW M nikdy nepůjde..." opravdu nekdo ceka ze treba za 30-40 let tu budou jeste i 4 valce natoz pak 6 a 8 valce v bezne produkci? s i8 ukazali ze to jde i se 3 valcem, a to mame teprve rok 2014! jeste pred 5-10 lety by neuvazovali o nicem mensim nez 8-12 valci a dnes tam je 3 valec :-)
pokud se i u pristich hybridu uplatni nejake vicevalce, tak to urcite nebudou ty na ktere jsem dnes zvikli, ale spise neco jako to co vyvyji Toyota a bude to stejne slouzit jen k tomu aby to vyrabelo elektrinu pro elektromotory :-)
Ja myslim, ze u sportaku je jedno, jestli 3, nebo 4 valce. Trivalec bude o neco mene kultivovany a asi i nervoznejsi v nizkych otackach, ale zase se u nej da vykouzlit zvuk pripominajici R6. Ale opravdu nema cenu si stezovat na diskusi. Je potreba zformovat petrolheadi lobby a psat do bruselu ;-)
dowsizing neni jen vysadou EU, ale vpodstate celeho sveta, dokonce i v tech emiratech kde i bezne uklizecce zarucivali donedavna V8 se odtoho upousti a elektrifikuje se v takovem rozsahu, ze by i Norove se Svicarama by mohli zavidet ;-) spotrebu zacinaj resit jiz i samotni Americane
preco sa riesia emisie a spotreba v EU pre auta ktore sa predaju v promile.a najazdia podstatne menej ako bezne auta? to ako tych par aut ci ma emisie 200g namiesto 100g naozaj spasi zem? a to ze s 3 litrovym 6 valcom najazdim za rok asi tak 20% toho co niekto s 1.2 TSI uz nikoho nezaujima.