Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 a M4 dostanou čtyřválcové motory

Michal Fokt Michal Fokt 13. 5. 2014
42
52
Zobrazit náhledy (42)
BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3
Už příští generace sportovních modelů BMW M3 a M4 by se mohly vrátit ke kořenům a zase používat řadové čtyřválce... nebo snad až ta další?

Není pochyb o tom, že BMW je mezi prémiovými značkami průkopníkem a velkým fanouškem downsizingu, jenž se nevyhýbá ani sportovním modelům divize M, nosný typ M3 (a M4) nevyjímaje. Ani současná šestiválcová motorizace ale nejspíš nebude definitivní a z V8 u minulé verze by v té příští klidně mohla být těch válců polovina, jako svého času u kultovní M3 E30.

Šéf Product Managementu divize BMW M Carsten Pries řekl australskému webu Motoring, že "bylo předvídatelné, že by příští generaci kultovního sportovního modelu mohl pohánět čtyřválcový motor." Zvláštní kombinace oznamovacího a podmiňovacího způsobu, co říkáte?

Ba co víc, Pries dodává, že "zatím nezapočal vývojový proces, nicméně BMW M má připraven balíček vlastností, jaké musí nový model splňovat. Samozřejmě můžete spatřit budoucí M3, poháněnou čtyřválcovým motorem." Pokud by k této změně došlo, jako že Pries naznačuje hodně (ne)nápadně, motivací je snaha BMW o co nejnižší hmotnost vozu.

"Výkonnost lze docílit větším výkonem, ale pokud v budoucnu vstoupí do hry emise a spotřeba, musíme se více zaměřit na hmotnost", vysvětluje Pries a dodává, že pokud bude mít auto menší váhu, cíle v oblasti výkonnosti se budou moci dosáhnout právě použitím čtyřválce.

BMW M3 zatím v každé generaci nabídlo více síly, než v modelu předešlém, současný přeplňovaný šestiválec 3,0 l se dvěma turby je přibližně o 40 % silnější a o 25 % úspornější, než předešlý V8, to by se ale mohlo s novým, lehčím autem propříště změnit. Podle Priese trend downsizingu bude pokračovat i v dalších letech a generacích, ale snad nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že pod čtyři válce (snad) BMW M nikdy nepůjde...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Downsizing
SamanAR
| 14. 5. 2014
dowsizing neni jen vysadou EU, ale vpodstate celeho sveta, dokonce i v tech emiratech kde i bezne uklizecce zarucivali donedavna V8 se odtoho upousti a elektrifikuje se v takovem rozsahu, ze by i Norove se Svicarama by mohli zavidet ;-) spotrebu zacinaj resit jiz i samotni Americane
pohoda
Vywern
| 14. 5. 2014
Já s 320i jezdim v reálu za stejnou nebo nižší spotřebu než uvádí výrobce na rozdíl od konkurence. Takže za mě to u bmw funguje :-)
Avatar - King
pohoda
King
| 14. 5. 2014
Jak říkáš. >:D
Avatar - King
pohoda
King
| 14. 5. 2014
Já vím. Ale i přesto - díky. :-) :yes:
R4 v BMW M2
fOE
| 14. 5. 2014
To urcite ne, ale charakter auta neni jen o motoru, ale i o pocitu z rizeni (tu znova pochybuju) a o hmotnosti, kde by mohla M2 s r4 zabodovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku