Pro blízkou budoucnost se v automobilce BMW chystá zásadní obrat. Počínaje uvedením nové trojkové řady (2005) se totiž počítá s masivním užitím přeplňování v zážehových motorech...
Hele kluci stoupněte si k nový pětce, obejděte jí kolem dokola a pořádně si ty tvary prohlídněte. Vždyť je to paráda, opravdu. Osobně mi ze všech počinů Ch. B. vadí jen zadek sedmičky, ale jinak si myslím, že je to fakt moc dobrý. Šestka a Z4 jsou přeci taky krásný auta! A k tomu článku o filozofii - já se na všechno to, co v něm stojí, hodně těším a myslím, že BMW si svojí pozici absolutní špičky nejen udrží, ale ještě více upevní.
jo petka je zvenku vcelku OK, vadi mi ale ty divne protazene blinkry. Uplne sileny mi pak prijde design interieru, palubni deska i vyplne dveri. Zadni cast sedmicky sestky je hrozna, cekal jsem, ze se facelift 7 bude tykat i zade, ale nechali to uplne tak, jak to je a navic stejny zadek dostala i sestka :( X3 se mi nelibi uz vubec, je to ostuda BMW a to pritom X5 povazuji za nejkrasnejsi z luxusnich SUV ( ML class, Range Rover, XC90). Zato za Z4 Bangla chvalim, to je skvost!
1/ C jako coupé a i se oznacuji benzinove verze ( samozrejme, ze osmicka mela jen benzinove motory, ale to je proste tradicni bavoracke oznacovani).
2/ zadne BMW 850, tedy bez Ci samozrejme nikdy neexistovalo. Za ciselnym oznacenim je vzdy jeste neco (i, d, Ci, CSi,...). Osmicky se delaly jako 840Ci, 850Ci a 850 CSi.
Dobrý den, jen pro upřesnění:
1/ "i" se označují benzínové motory se vstřikováním, ať přímým, či nepřímým. Benzínové verze byly zpočátku bez písmenek na konci, což značilo karburátorovou verzi. Poslední, jestli se nemýlím, byla 318 E31. Vstřikování benzínu měly i verze 325e a 525e z osmdesátých let, kde "e" značilo ekonomickou variantu s nižší spotřebou a sníženým výkonem. Takže benzínových variant bylo víc, nejen "i". Na benzín jezdily i kombíky s možností provozu na CNG, které se jmenovaly 518g.
Aby v tom byl ještě větší zmatek, tak jezdí i 745h/750hL na vodík.
2/ osmičkové BMW existovalo bez "Ci" až do roku 1993, kdy se jmenovalo prostě 850i.
Za číselným označením písmenko nezbytně být nemusí, viz výše.
delas machry a vis prd: na zacatku existovala jen jedina verze s jednoduchym oznacenim 850i. Az po prichodu superverze CSi a ctyrlitru ma osma ty oznaceni co pises. HOWGH!
Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením naprosté
Jsem zákazníkem BMW již 6 let (2 nová auta po 3 letech) a v květnu letošního roku jsem si u Bychla objednal novou M3 v kompletně individuálním provedení. Potvrzený termín dodávky byl první polovina září.
Dodnes auto nemám a prožívám si jen samé libůstky jako např.:
a) dozvěděl jsem se po mnoha lžích a schovávaných, že auto možná bude vyrobeno až ve 46 týdnu (což znamená termín dodání na přelomu listopadu a prosince - což je o 3 měsíce po původním smluvním)
b) dozvěděl jsem se, že AuTec toto auto jaksi "zanedbal" při zadávání do výroby, čímž vše způsobil
c) dozvěděl jsem se, že AuTecu je toto všechno úplně jedno, neboť s rokem 2004 víceméně jako importér končí a prodejci si budou kupovat auta přímo v německu
d) nebyla mi dodnes nabídnuta žádná kompenzace (např. zápůjčka jiného vozu / sleva atp.)
e) dozvěděl jsem se, že BMW AG je to též úplně jedno, neboť Čechy mají (na rozdíl od Poláků a Maďarů - viz. tamní zastoupení) úplně u zadku
Je to naprosto neuvěřitelné, kam až to všechno s BMW v ČR došlo...
Vypadá to tedy, že si jejich vinou koupím sporťák v prosinci s rokem výroby 2003 před přelomem roku...
Fuj no to jsem se ale lekl!!! Já mám novou M3 SMGII asi 14 dní a to by mě teda dostalo, kdyby měl bejt facelift! No stejně v roce 2005 bude nová 3, ale jestli bude vypadat jak nová 5 (nic proti ní, elegantní auto), tak mi to vadit nebude, protože E60 si jako M5 neumím představit, není to vůbec agresivní auto. Jo ale M3, to je dravec!! Tomáši, máš se na co těšit. Btw Bychlovi tam stojí ojetá červená, sice žádnej individuál, ale cena 2.360.000,- Mohl Ti ji aspoň půjčit.
... mas pravdu. Pouze abychom nematli ostatni ctenare, tak stoji za to pripomenout, ze se samozrejme nejedna o omezeni typu: "auta pres 900 tis. Kc se nesmi kupovat", ale jde o danove znevyhodneni
To neni znevyhodneni, ale pekny svinstvo! Doufam, ze dovozci vymysli nejakou fintu, kterou to pujde o***. Nejen ze te oberou o DPH, ale v podstate te jeste potrestaj za to, ze jsi vydelal nejakou tu kacku a chces si koupit slusny auto. Kolik modelu od BMW, Jagu, MB a ostatnich "lepsich" vyrobcu je do 900k,-? Moc ne a navic to jsou vetsinou uplny holatka. A co teprve, kdyz si chces, nebo musis koupit off-roada...... Skoda mluvit, uz aby ty srace co jsou ted ve vlade vypraskali a nekdo rozumny zacal tvorit zakony pro lidi a ne proti nim! Jenom nevim jestli tohle prani nespada do oblasti zazraku
Souhlas,je to hnus.Špidlík a spol. totiž nechápou základní věc platnou všude na světě,že totiž lidi,kteří si kupujou takto drahá auta si je sice odepisují z daní,ale stát ve finále o nic nepřichází,protože o to větší daně zase platí výrobci těchto luxusních aut.
Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením naprosté
Můj osobní názor je takový:
Myslím si, že situace s vozy BMW z hlediska podpory prodeje v České republice již dosáhla opravdu nesnesitelného stavu. Všichni vědí dobře, že to není názor pouze můj, ale celé řady ostatních klientů - zákazníků. Nelze neustále spoléhat na zapálenost a fandovství opravdových nadšenců – navíc je za jejich loajalitu takto trestat. Osobně jsem přesvědčen, že je dále neudržitelný postoj výrobce, kdy ČR zanedbává působením jakéhosi průměrného dealera AuTec v poloze oficiálního dovozce. Jejich práce je opravdu velmi špatná. Ve srovnání s péčí např. Audi (reprezentované skutečným zastoupením IVG) či Mercedes Benz (zastoupené opět přímo výrobcem) je na tom značka BMW špatně. Areál AuTec ve Stodůlkách je navíc zanedbaný a nedosahuje zdaleka potřebné kvality a rozsahu. MB ve spolupráci s M3000 například v Praze provozuje autosalon AMG, kde je vidět většina sportovních modelů (očekával bych pěkné a atraktivní místo, kde by byly vystaveny všechny M modely – ale to je asi nad ochotu či možnosti AuTecu). Též vlastní prodejní centrum MB je poněkud jiné třídy nežli AuTec ve Stodůlkách, který spíše připomíná prodejce ojetých vozů v menším Německém městě.
Samotný AuTec Group a.s. je navíc poměrně neprůhlednou společností – je přímým nástupníkem původní společnosti, která byla vlastněna nepřehlednou skupinou více firem jako je např. JAVICO (Švýcarsko), Taja Holding (Švýcarsko), ALLTECK Consulting (Německo), CATCO Finanzierungs - und Beteiligungs (Švýcarsko), které asi opravdu nemohou být seriózními stavebními kameny oficiálního dovozu BMW do ČR.
Čtenáři diskusí Auto.cz jistě vidí, že jsem přístupem BMW prostřednictvím AuTecu opravdu dotčen. Potom určitě pochopí, že jsem pověřil mou partnerku (rodilá mluvčí německým jazykem) aby zpracovala můj dopis v tomto smyslu adresovaný panu Helmutovi Pankemu a dalším členům vedení BMW AG. Doufám, že se při jeho čtení pobaví stejně dobře, jako se baví pan Udo Richter (bývalý člen jistých německých bezpečnostních složek operující na území ČR - nyní ředitel AuTec) na mnoha společenských a sportovních akcích, jichž je v rámci svého náročného pracovního angažmá účasten...
K čertu s tím už ! Dělejte v BMW AG něco, ať můžete v ČR fungovat alespoň trochu důstojně a neděláte hlupáky ze sebe i ze zákazníků, kteří jsou doposavad nuceni si auta kupovat v ČR. Je Vám asi jasné, že mé příští BMW bude nové zcela jistě koupeno za hranicemi ČR...
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
M3 je super volba! Jinak je mi te uprimne lito. Takovy pristup vice nez jen obycejne "nasere". Pro uklidneni ti muzu rict, ze takovy pristup neni ojedinely a setkas se s nim prakticky u vsech automobilek V Cechach je jedina sance a to byt v uzkem osobnim kontaktu z dovozcem nebo alespon vetsim dealerem. Pak se moznost takoveho excesu vyznamne minimalizuje Bohuzel i po tolika letech "svobody" v Cechach stale plati "ja brachu, bracha na me". Preju pevne nervy a potom skvele svezeni
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
Co se týče mě, tak já bych sice nasranej byl (a ne málo), ale určitě bych to vydržel, protože M3 je auto, který aspoň podle mě nemá konkurenta.. (možná tak porsche gt3, ale to bis zaplatil tak cca o 1mega víc a čekal bys tak eště půl roku..) bavorák je bavoraák..
1. Lituju Tomáše, ale věřím, že on už litovat nebude, až si poprvé sedne za volant... Jinak si vybral NEJhezčí auto z produkce BMW...
2. Bangla bych nevyhazoval... chce to jen trošku jiný pohled na věc a trošku víc času a hned si člověk najde něco, co je na autech od něj krasné a zajímavé a co ostatní (MB a AUDI) nemají... a občas raději přehlédnout nějaký ten detailík...
3. Už se těším na turbiko na nějakém středně velkém motoru a větším... Rázem splaskne bublina kolem MB AMG a AUDI RS, a jejich "neuvěřitelných" motorech typu Objem+Turbo (popřípadě dvě)((u MB kompresor))...
Osobně si totiž myslím, že je umění udělat výkonnej motor bez turba... a je mi líto, že BMW asi nejspíš bylo k tomuto kroku dotlačeno...
4. Někde sem taky četl, že je možná v plánu i DEVÁTÁ řada s drobkem motorem o objemu SEDUM litřiků, muheh, společnost pro Maybach :)
Ještě hele, je to vše jen můj názor, tak mě tu prosím hned nesejměte... thx
BMW POWER FOREVER!!!!
Čau,
v zásadě máš pravdu - až to všechno bude za mnou, tak se na ledaccos mohu vybodnout. Problém je trochu v tom, že pomalu přestávám mít jistotu v to, že vlastnictví vozu BMW uživateli v Čechách je výrobcem relativně dobře zajištěno.
Nikomu by nebylo dobře, kdyby si koupil pěkné sportovní auto a přitom žil s vědomím, že se na něj AuTec jako oficiální dovozce s přehledem vybodne, kdykoli půjde o jakýkoli závažnější problém...
Já v podstatě jenom čekám na auto, který snad (při troše štěstí) nakonec někdy získám v pořádku. Ale co ty zákazníci, jejichž auta stojí odstavena bez motoru, převodovky či důležitého kabelového svazku...
Blby je, ze jsi urcite slozil slusnou zalohu a oni te ted maj trochu v hrsti. Zaroven si myslim, ze treba u brnenskyho Renocaru bys takovy problem nemel. Nevim jestli nahradni dily jdou taky prez dovozce, ale jestli jo, tak celkem chapu tvoje obavy. Na tvem miste bych ale urcite nejezdil na servis k tem, u kterych jsi to auto objednal.
Ke cti Miloše Bychla jde to, že se zrušením objednávky a vrácením složené zálohy nedělají žádný problém. Sami asi dobře vědí, že takový postup by již hraničil s gauneřinou, která by je mohla stát definitivní ztrátu dobrého jména. Představte si třeba toto: "Dealer BMW v pořadu TV Nova - Na vlastní oči (nebo jak se to xakru jmenuje)
Uznávám dvě automobilky pro to, že dokážou udělat skvělé a výkonné benzínové motory i bez "pomůcky", zvané turbo a to BMW a Hondu. Proč? Má to BMW zapotřebí?
Mam SAAB 9-5 2.3 s turbem, takze vim o cem mluvim - turbo neni zadna pomucka, ale nezbytnost u motoru s mensim obsahem. Bez toho je to zmrzacena herka, kterou musis tocit a tocit, aby se vubec neco delo. Az si sednes do kary, ve ktery na petku seslapnes plyn pri 1800rpm a ono te to zamackne do sedadla, tak pochopis.
IMHO:
Od toho jsou ale motory s větším obsahem... nikdo nemůže chtít po maloobjemovém motoru, aby mu trénoval krční svaly při každém šlápnutí na plyn... malé motory jsou od toho, aby byli ekonomičtější a dostupnější...
Ale ti výrobci kteří ani z velkoobjemových motorů nedokážou vydolovat pořádný výkon a nechtějí být pořát druzí se stejným obsahem jako konkurence, tak sem musí uchýlit k turbu (kompresoru).
BMW POWER FOREVER!!!
nesmysl. Nevim proc bych pri kazde otacce motoru proleval 5 litrovym motorem kvanta benzinu jen proto, zbych dohnal kroutici moment plochou pistu? S turbem muzu jezdit s ~2.5 litrovym motorem i za 7-8 litru a kdyz chci bezpecne predjet (akcelerace neni jen pro piraty, ale i pro bezpeci!), tak proste prislapnu plyn. Proste Turbo rulez!
... cha cha :-) 2,5 litrové turbo se spotřebou 7-8 litru? To jsou DREAM RULEZ! Pokud Impreza WRX Sti mého kolegy není ZCELA MIMO MÍSU Vaší diskuse, tak její 2litrový boxer s turbem bere cca 12-16 litrů na běžnou jízdu. Normální VW Passat 1.8T (průměrných 150PS) bral kolegovi při normální jízdě též 10-12 l/100km. Porsche 911 s nádherným atmosferickym 3,4l 6ti valcovym boxerem mi bralo pouhych 12-14 litru - a melo s powerkitem cca 330PS+370Nm (navic to byla ctyrkolka).
Takze se hodte do klidu - M3, S2000 a P911 GT3 maji nejlepsi motory - neni vubec o cem diskutovat !
Impreza WRX a Porsche je opravdu mimo tuto kategorii a pri jejich vyvoji se jiste nehledelo na spotrebu, ale hlavne na vykon. A VW motor 1.8T je pekne nenazrana sracka. Mluvil jsem samozrejme o turbu od vyrobce, ktery to umi - proto jsem taky na zacatku psal, ze mam Saaba...
len potom neviem, prečo tento rok motoru pridali 200 ccm, výkon zostal rovnaký, len ho posunuli nižšie a zvýšili krúťak. Takže až taká pecka pri bežnom jazdení to zas nebola. Kto má stále držať motor nad 7 tis, ab vôbec chodil ako sa patrí?
miluju hondy a tahle zprava mne pred casem docela rozemutnila. ale tohle oni obcas delaj. viz treba nahrada motoru 2.0-108kW za 2.3-113kW u stareho Accordu, taky nesmyslne a smutne. Nejlepsi hondy jsou ty prvni a faceliftama to casto kazi....
Tomasi, gratuluji k vyborne volbe vozu, doufam, ze jste po tolika letech zkusenosti s BMW zkuseny ridic s chladnou hlavou, ktery si neleci sve komplexy za pomoci stovek koni. Chtel jsem jen reagovat na spotrebu 1,8T, kde pisete o nejakych 10-12 litrech pri normalni jizde. Rad bych upozornil nato, ze ma 1,8T v oct. RS ma pri klidne jizde (pokud chci opravdu usetrit) kolem 6.5 litru. Vcera mi pri pohodove jizde na Jeseniky a zpet (z Ostravy) ukazoval palubni pocitac po 123 km prumernou spotrebu 5.6 litru (je cca o pul litru optimistictejsi). Takze jakych 10-12 litru, kdyz mam v technicaku pri 90km/h 6.4 litru. Pokud ovsem kolega nepovazuje za normalni jizdu 180 km rychlost.
Tomáš RULES!!! Tomu říkám názor, turbo je pocit, ale jen tak od 3000-5000 otáček (mluvím o STi). Pohcybuju, že je auto s přeplňovaným motorem. Impreza je proti M3 fujtajbl, v M3 si člověk točí od 2 do 8 tisíc s PLYNULOU akcelerací.
... no, Subrau Impreza WRX Sti rozhodně není fujtajbl. Je to skvělé nářadí pro nadšence. Kdybych nechtěl s M3 jezdit pohodlně dálnice do Německa atp., tak bych si do Prahy rozhodně koupil Sti. Podle mého názoru to je nejlepší odpověď na provoz, stav silnic a pirátství ostatních pražských frajírků. Na hrubý pytel hrubá záplata, řekl bych (samozřejmě v tom dobrém smyslu):-)
IMHO:
Na tom něco bude... ale vynechal bych z toho AUDI a mnoho dalších siláků... ty totiž nemají jinou možnost, protože jejich přední náhon je dosti trapnej a nezvládl by ani motor nad sto koní bez ESP :)
Na druhou stranu je spousta super sportů s mnohem větším výkonem, co se spokojí s náhonem na zadek... a nikdo nebrečí, že by byli nepoužitelný, protože jejich podvozky jsou mnohem vychytanější než others...
A na další stranu, když napadne snížek, tak je každej vděčnej i za trapnou čtyřkolu třeba by Škoda nebo VW :)
.... no ty siláky bych zas tak jednoznačně nevynechával. Například jedno z nejúspěšnějších japonských sportovních aut - Nissan Skyline GTR má turbodmychadly silně povzbuzený šestiválec - a je to čtyřkolka - navíc s dokonalým systémem řízení všech kol! Vynechal bych spíše kompresory - zejména MB. Naložit si ale 600 PS se 750 Nm s mohutným turboefektem na zadní nápravu může opravdu jenom velký nadšenec driftu :-)
Re: Konečne Bmw dělá čemu rozumí: koloběžky- cca 700 Euro
tady někdo nemá rád MB. Až Vám někdy naloží MB SL55 AMG tak se budete divit. 508 koní je 508 koní. Vím co to je z vlastní zkušenosti. Měl jsem tu čest. Ale to je stejně mimo diskuzi.
Re: Konečne Bmw dělá čemu rozumí: koloběžky- cca 700 Euro
508 koní sice je 508 koní, ale SL 55 AMG jich má "jenom" 476:)
S tímto motůrkem, sem měl tu čest, se svézt v E... teď v neděli... jestli si dobře vzpomínáte tak pršelo... OMFG na to v životě nezapomenu... v jakékoliv rychlosti ste přišpendlili plyn na podlahu, okamžitě se rozblikala kontrolka TC, spustila se libozvučná árie laufů a motoru a autu začala driftovat *, tak půlmetru doleva a doprava... a to by snad trvalo naprosto pořát dokud ste nepovolili nohu z plynu... neuvěřitelný zážitek...
Nicméně BMW POWER FOREVER!!! :) NEW M5 tomu natrhne *kdykoliv :D
[odkaz]
1. se mrkni a pak něco kecej pls...
2. TC = Traction Control a je úplně jedno jak to mu která znacka říká...
3. M5 bude NEJ a říkej si co chceš :)
BMW POWER FOREVER!!!
Ještě doplnění, čekal jsem, kdo to připomene, ale nedočkal jsem se :) BMW samozřejmě dosud dlouhodobě preferuje nepřeplňované motory, nicméně po několik dlouhých let se zúčastňoval i F1 ve zlaté éře turba, kdy turbomotory BMW úspěšně poháněly vozy stáje Brabham. I v historii sériové výroby jsou k nalezení auta se zážehovým motorem a turbem, ovšem vždy šlo o ojedinělé počiny ve špičkových typech, proto v titulku zmínka o změně filozofie. Nejznámější jsou asi BMW 2002 Turbo (1973-1974, vyrobeno 1672 ks, čtyřválec SOHC, 170 k, 0-100 za 7,5 s a maximálka 210 km/h) a BMW 745i/Executive (1980-1986, šestiválec SOHC 3,2, od roku 1983 3,5 l, 252 k, 0-100 za 7,8, resp. 7,9 s a maximálka 221/227 km/h). Pražáci možná znají černý exemplář, kterým děsil začátkem devadesátých let noční Braník a Podolí Lou Fanánek Hagen a pak o tom skládal písničky :)
Hezký den.
... ano ano - správně. Zejména BMW 2002 Turbo bylo údajně velmi splašený auto. Turbo údajně zabíralo na velmi omezeném otáčkovém rozsahu, neuvěřitelně zatáhlo a následně stejně rychle povadlo. Prý to bylo pouze pro velmi zkušené jezdce
Hezkou noc.
Každopádně doufám, že BMW kromě výše plánovaných experimentů zachová alespoň jednu modelovou řadu či typ, který bude mít úžasný atmosférický motor a klasickou koncepci - dovedenou výrobním zpracováním na samý vrchol blaha...
V srdci i garáži je trocha místa pro Lotuse 7, klasickou Corvette Sting Ray, Cobru, Toyotu Supru (Turbo má i svoje klady, Tomáši :-)), BMW M1, Audi S1, čtyřválcovou M3 Evo II, Ferrari 250 GTO, Lancii Stratos, TVR Chimaera, Maserati Shamal, Aston Martin DB4, Jaguar XK, Morgan Eight atd. atd. atd.
Další nápady? Je to teprve začátek :)
No jo nedávno jsem se díval na novou 5xx. Zvenku to vypadá jako extravagance z Koreje, interiéru je to beznadějně chudé a lacině působící. I když technologie bude dobrá, není to nic co by konkurence neměla a tak se těžko divit že nové Ečko od MB je nejprodávanějším modelem celé historie MB a dokonce se jich prodalo víc než VW Polo... holt někdo umí a někdo to jen zkouší.