Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW - nové motory, nové řady, nová filozofie

Pro blízkou budoucnost se v automobilce BMW chystá zásadní obrat. Počínaje uvedením nové trojkové řady (2005) se totiž počítá s masivním užitím přeplňování v zážehových motorech...
Zpět na článek
22. 10. 2003 09:30
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 09:31
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 10:50
neregistrovaný "samper"
22. 10. 2003 12:14
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 13:16
neregistrovaný "Petr"
22. 10. 2003 18:16
neregistrovaný "850Ci"
22. 10. 2003 19:04
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 21:18
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 21:40
neregistrovaný "Yaroukh"
23. 10. 2003 04:40
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
28. 10. 2003 21:42
neregistrovaný "dada"
24. 10. 2003 11:51
neregistrovaný "anonym"
25. 10. 2003 16:18
neregistrovaný "AMG"
22. 10. 2003 11:07
neregistrovaný "HUFUH"
22. 10. 2003 16:43
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 16:46
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 16:51
neregistrovaný "HUFUH"
23. 10. 2003 23:32
neregistrovaný "Pinďa"
22. 10. 2003 17:21
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 19:44
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 20:28
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 08:16
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 17:45
neregistrovaný "CHameleon"
22. 10. 2003 19:38
neregistrovaný "HALELUJA"
22. 10. 2003 20:23
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 08:10
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 09:00
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 12:24
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 12:21
neregistrovaný "W"
23. 10. 2003 12:54
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 13:33
neregistrovaný "HALELUJA"
23. 10. 2003 14:03
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 14:42
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 15:34
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 16:37
neregistrovaný "Lowrider"
26. 10. 2003 18:55
neregistrovaný "martin"
28. 10. 2003 21:52
neregistrovaný "dada"
2. 11. 2003 08:13
neregistrovaný "Radek"
23. 10. 2003 22:27
neregistrovaný "Peeeeepoooooooo"
23. 10. 2003 23:24
neregistrovaný "Pinďa"
24. 10. 2003 12:19
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 14:51
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 16:00
neregistrovaný "clk"
23. 10. 2003 16:30
neregistrovaný "Carlsson"
23. 10. 2003 17:21
neregistrovaný "HALELUJA"
23. 10. 2003 20:53
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 21:55
neregistrovaný "E 55 AMG"
23. 10. 2003 22:33
neregistrovaný "Peeeeepoooooooo"
24. 10. 2003 14:52
neregistrovaný "HALELUJA"
24. 10. 2003 18:47
neregistrovaný "E 55 AMG"
24. 10. 2003 23:22
neregistrovaný "HALELUJA"
25. 10. 2003 00:15
neregistrovaný "Michal"
25. 10. 2003 16:26
neregistrovaný "AMG"
1. 11. 2003 23:00
neregistrovaný "Ace2"
24. 10. 2003 18:57
neregistrovaný "Michal"
23. 10. 2003 23:19
neregistrovaný "Pinďa"
24. 10. 2003 00:13
neregistrovaný "shrek"
24. 10. 2003 11:48
neregistrovaný "anonym"
25. 10. 2003 02:21
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
25. 10. 2003 23:20
neregistrovaný "Tomas"
26. 10. 2003 01:16
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
26. 10. 2003 22:18
neregistrovaný "Martin"
1. 11. 2003 23:08
neregistrovaný "Ace2"
5. 11. 2003 00:53
neregistrovaný "petr"
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 09:30
"nova filozofie"
u BMW clovek nevi, jestli ma tohle slovni spojeni brat jako nadeji (odchod Ch.B.) nebo hrozbu (dalsi novinky od Ch.B.)
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 09:31
Re: "nova filozofie"
jo tak to je presny :) jsem pro tu nadeji, ze pan Bangle odejde ...
neregistrovaný "samper"
22. 10. 2003 10:50
Re: "nova filozofie"
Hele kluci stoupněte si k nový pětce, obejděte jí kolem dokola a pořádně si ty tvary prohlídněte. Vždyť je to paráda, opravdu. Osobně mi ze všech počinů Ch. B. vadí jen zadek sedmičky, ale jinak si myslím, že je to fakt moc dobrý. Šestka a Z4 jsou přeci taky krásný auta! A k tomu článku o filozofii - já se na všechno to, co v něm stojí, hodně těším a myslím, že BMW si svojí pozici absolutní špičky nejen udrží, ale ještě více upevní.
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 12:14
Re: "nova filozofie"
jo petka je zvenku vcelku OK, vadi mi ale ty divne protazene blinkry. Uplne sileny mi pak prijde design interieru, palubni deska i vyplne dveri. Zadni cast sedmicky sestky je hrozna, cekal jsem, ze se facelift 7 bude tykat i zade, ale nechali to uplne tak, jak to je a navic stejny zadek dostala i sestka :( X3 se mi nelibi uz vubec, je to ostuda BMW a to pritom X5 povazuji za nejkrasnejsi z luxusnich SUV ( ML class, Range Rover, XC90). Zato za Z4 Bangla chvalim, to je skvost!
neregistrovaný "Petr"
22. 10. 2003 13:16
Re: "nova filozofie"
5 by s maximalni davkou tolerance usla, ale 7 je hruza a 6 je zlocin. Toho mamlasa ze statu, nebo odkud prisel, by meli vykopat.
neregistrovaný "850Ci"
22. 10. 2003 18:16
Re: "nova filozofie"
Nejkrasnejsi BMW byla stejne 850Ci..
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 19:04
Re: "nova filozofie"
souhlas - 850 byla a porad je nejkrasnejsi BMW ... i bez toho Ci (stejne ani nevim, co to oznacuje :o)
neregistrovaný "clk"
22. 10. 2003 21:18
Re: "nova filozofie"
1/ C jako coupé a i se oznacuji benzinove verze ( samozrejme, ze osmicka mela jen benzinove motory, ale to je proste tradicni bavoracke oznacovani).
2/ zadne BMW 850, tedy bez Ci samozrejme nikdy neexistovalo. Za ciselnym oznacenim je vzdy jeste neco (i, d, Ci, CSi,...). Osmicky se delaly jako 840Ci, 850Ci a 850 CSi.
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 21:40
Re: "nova filozofie"
THNX za nfo
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
23. 10. 2003 04:40
Re: "nova filozofie"
Dobrý den, jen pro upřesnění:
1/ "i" se označují benzínové motory se vstřikováním, ať přímým, či nepřímým. Benzínové verze byly zpočátku bez písmenek na konci, což značilo karburátorovou verzi. Poslední, jestli se nemýlím, byla 318 E31. Vstřikování benzínu měly i verze 325e a 525e z osmdesátých let, kde "e" značilo ekonomickou variantu s nižší spotřebou a sníženým výkonem. Takže benzínových variant bylo víc, nejen "i". Na benzín jezdily i kombíky s možností provozu na CNG, které se jmenovaly 518g.
Aby v tom byl ještě větší zmatek, tak jezdí i 745h/750hL na vodík.
2/ osmičkové BMW existovalo bez "Ci" až do roku 1993, kdy se jmenovalo prostě 850i.
Za číselným označením písmenko nezbytně být nemusí, viz výše.
neregistrovaný "dada"
28. 10. 2003 21:42
Re: "nova filozofie"
delas machry a vis prd: na zacatku existovala jen jedina verze s jednoduchym oznacenim 850i. Az po prichodu superverze CSi a ctyrlitru ma osma ty oznaceni co pises. HOWGH!
neregistrovaný "anonym"
24. 10. 2003 11:51
Re: "nova filozofie"
Ci? C jako Coupé i jako benzínový motor.
neregistrovaný "AMG"
25. 10. 2003 16:18
Re: "nova filozofie"
neregistrovaný "HUFUH"
22. 10. 2003 11:07
Re: "nova filozofie"
... no já myslel, že tenhle článek je hlavně o moteorech a k tomu dodávám, že turbou i v benzínech už u BMW bylo takže to zas tak nové není ;)
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 16:43
Re: to bylo kecu
řikal sem že bmw přejde na turbo, ale chytráci co maj bmw měli jinej názor .Ze prej nikdy.
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 13:07
Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením naprosté
Jsem zákazníkem BMW již 6 let (2 nová auta po 3 letech) a v květnu letošního roku jsem si u Bychla objednal novou M3 v kompletně individuálním provedení. Potvrzený termín dodávky byl první polovina září.

Dodnes auto nemám a prožívám si jen samé libůstky jako např.:

a) dozvěděl jsem se po mnoha lžích a schovávaných, že auto možná bude vyrobeno až ve 46 týdnu (což znamená termín dodání na přelomu listopadu a prosince - což je o 3 měsíce po původním smluvním)

b) dozvěděl jsem se, že AuTec toto auto jaksi "zanedbal" při zadávání do výroby, čímž vše způsobil

c) dozvěděl jsem se, že AuTecu je toto všechno úplně jedno, neboť s rokem 2004 víceméně jako importér končí a prodejci si budou kupovat auta přímo v německu

d) nebyla mi dodnes nabídnuta žádná kompenzace (např. zápůjčka jiného vozu / sleva atp.)

e) dozvěděl jsem se, že BMW AG je to též úplně jedno, neboť Čechy mají (na rozdíl od Poláků a Maďarů - viz. tamní zastoupení) úplně u zadku
Je to naprosto neuvěřitelné, kam až to všechno s BMW v ČR došlo...

Vypadá to tedy, že si jejich vinou koupím sporťák v prosinci s rokem výroby 2003 před přelomem roku...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 16:46
Re: Pro tomaše
Bud rád tomaši.doufam viš co se připravuje???????????????
neregistrovaný "HUFUH"
22. 10. 2003 16:51
Re: Pro tomaše
... CO SE PŘIPRAVUJE?
neregistrovaný "Pinďa"
23. 10. 2003 23:32
Re: Pro tomaše
Fuj no to jsem se ale lekl!!! Já mám novou M3 SMGII asi 14 dní a to by mě teda dostalo, kdyby měl bejt facelift! No stejně v roce 2005 bude nová 3, ale jestli bude vypadat jak nová 5 (nic proti ní, elegantní auto), tak mi to vadit nebude, protože E60 si jako M5 neumím představit, není to vůbec agresivní auto. Jo ale M3, to je dravec!! Tomáši, máš se na co těšit. Btw Bychlovi tam stojí ojetá červená, sice žádnej individuál, ale cena 2.360.000,- Mohl Ti ji aspoň půjčit.
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 17:21
Re: Pro tomaše
... facelift popřeli i u výrobce, jestli máte na mysli toto.
neregistrovaný "Carlsson"
22. 10. 2003 19:44
Re: Pro tomaše
Myslim že si auto beres na FIRMU,vid.tak se podrž: od 1.1.04 je limit na firemní vozy 900 000 Kč, a to je v *.
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 20:28
Re: Pro tomaše
... mas pravdu. Pouze abychom nematli ostatni ctenare, tak stoji za to pripomenout, ze se samozrejme nejedna o omezeni typu: "auta pres 900 tis. Kc se nesmi kupovat", ale jde o danove znevyhodneni
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 08:16
Re: Pro tomaše
To neni znevyhodneni, ale pekny svinstvo! Doufam, ze dovozci vymysli nejakou fintu, kterou to pujde o***. Nejen ze te oberou o DPH, ale v podstate te jeste potrestaj za to, ze jsi vydelal nejakou tu kacku a chces si koupit slusny auto. Kolik modelu od BMW, Jagu, MB a ostatnich "lepsich" vyrobcu je do 900k,-? Moc ne a navic to jsou vetsinou uplny holatka. A co teprve, kdyz si chces, nebo musis koupit off-roada...... Skoda mluvit, uz aby ty srace co jsou ted ve vlade vypraskali a nekdo rozumny zacal tvorit zakony pro lidi a ne proti nim! Jenom nevim jestli tohle prani nespada do oblasti zazraku
neregistrovaný "CHameleon"
23. 10. 2003 17:45
Re: Pro tomaše
Souhlas,je to hnus.Špidlík a spol. totiž nechápou základní věc platnou všude na světě,že totiž lidi,kteří si kupujou takto drahá auta si je sice odepisují z daní,ale stát ve finále o nic nepřichází,protože o to větší daně zase platí výrobci těchto luxusních aut.
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 13:11
Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením naprosté
Můj osobní názor je takový:

Myslím si, že situace s vozy BMW z hlediska podpory prodeje v České republice již dosáhla opravdu nesnesitelného stavu. Všichni vědí dobře, že to není názor pouze můj, ale celé řady ostatních klientů - zákazníků. Nelze neustále spoléhat na zapálenost a fandovství opravdových nadšenců – navíc je za jejich loajalitu takto trestat. Osobně jsem přesvědčen, že je dále neudržitelný postoj výrobce, kdy ČR zanedbává působením jakéhosi průměrného dealera AuTec v poloze oficiálního dovozce. Jejich práce je opravdu velmi špatná. Ve srovnání s péčí např. Audi (reprezentované skutečným zastoupením IVG) či Mercedes Benz (zastoupené opět přímo výrobcem) je na tom značka BMW špatně. Areál AuTec ve Stodůlkách je navíc zanedbaný a nedosahuje zdaleka potřebné kvality a rozsahu. MB ve spolupráci s M3000 například v Praze provozuje autosalon AMG, kde je vidět většina sportovních modelů (očekával bych pěkné a atraktivní místo, kde by byly vystaveny všechny M modely – ale to je asi nad ochotu či možnosti AuTecu). Též vlastní prodejní centrum MB je poněkud jiné třídy nežli AuTec ve Stodůlkách, který spíše připomíná prodejce ojetých vozů v menším Německém městě.

Samotný AuTec Group a.s. je navíc poměrně neprůhlednou společností – je přímým nástupníkem původní společnosti, která byla vlastněna nepřehlednou skupinou více firem jako je např. JAVICO (Švýcarsko), Taja Holding (Švýcarsko), ALLTECK Consulting (Německo), CATCO Finanzierungs - und Beteiligungs (Švýcarsko), které asi opravdu nemohou být seriózními stavebními kameny oficiálního dovozu BMW do ČR.
Čtenáři diskusí Auto.cz jistě vidí, že jsem přístupem BMW prostřednictvím AuTecu opravdu dotčen. Potom určitě pochopí, že jsem pověřil mou partnerku (rodilá mluvčí německým jazykem) aby zpracovala můj dopis v tomto smyslu adresovaný panu Helmutovi Pankemu a dalším členům vedení BMW AG. Doufám, že se při jeho čtení pobaví stejně dobře, jako se baví pan Udo Richter (bývalý člen jistých německých bezpečnostních složek operující na území ČR - nyní ředitel AuTec) na mnoha společenských a sportovních akcích, jichž je v rámci svého náročného pracovního angažmá účasten...
K čertu s tím už ! Dělejte v BMW AG něco, ať můžete v ČR fungovat alespoň trochu důstojně a neděláte hlupáky ze sebe i ze zákazníků, kteří jsou doposavad nuceni si auta kupovat v ČR. Je Vám asi jasné, že mé příští BMW bude nové zcela jistě koupeno za hranicemi ČR...

... a možná i to mé současné!
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "mates"
22. 10. 2003 14:15
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
M3 je super volba! Jinak je mi te uprimne lito. Takovy pristup vice nez jen obycejne "nasere". Pro uklidneni ti muzu rict, ze takovy pristup neni ojedinely a setkas se s nim prakticky u vsech automobilek V Cechach je jedina sance a to byt v uzkem osobnim kontaktu z dovozcem nebo alespon vetsim dealerem. Pak se moznost takoveho excesu vyznamne minimalizuje Bohuzel i po tolika letech "svobody" v Cechach stale plati "ja brachu, bracha na me". Preju pevne nervy a potom skvele svezeni
neregistrovaný "anonym"
22. 10. 2003 14:21
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
no ja bych se v takovem pripade na bmw uplne vykaslal a koupil si auto jine znacky. takhle s prominutim vyjebavat bych se sebou nenechal...
neregistrovaný "ace3"
22. 10. 2003 16:40
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
Co se týče mě, tak já bych sice nasranej byl (a ne málo), ale určitě bych to vydržel, protože M3 je auto, který aspoň podle mě nemá konkurenta.. (možná tak porsche gt3, ale to bis zaplatil tak cca o 1mega víc a čekal bys tak eště půl roku..) bavorák je bavoraák..
neregistrovaný "HUFUH"
22. 10. 2003 16:52
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
za to nemůže BMW, ale blbej českej prodejce
neregistrovaný "Yaroukh"
22. 10. 2003 19:06
Re: Nová filozofie by měla do ČR hlavně přijít zrušením napr
no ale toho prodejce prece nemuze delat hned tak nekdo, ne? musi k tomu mit nejakou formu souhlasu od BMW, rekl bych ...
neregistrovaný "HALELUJA"
22. 10. 2003 19:38
bez titulku
1. Lituju Tomáše, ale věřím, že on už litovat nebude, až si poprvé sedne za volant... Jinak si vybral NEJhezčí auto z produkce BMW...
2. Bangla bych nevyhazoval... chce to jen trošku jiný pohled na věc a trošku víc času a hned si člověk najde něco, co je na autech od něj krasné a zajímavé a co ostatní (MB a AUDI) nemají... a občas raději přehlédnout nějaký ten detailík...
3. Už se těším na turbiko na nějakém středně velkém motoru a větším... Rázem splaskne bublina kolem MB AMG a AUDI RS, a jejich "neuvěřitelných" motorech typu Objem+Turbo (popřípadě dvě)((u MB kompresor))...
Osobně si totiž myslím, že je umění udělat výkonnej motor bez turba... a je mi líto, že BMW asi nejspíš bylo k tomuto kroku dotlačeno...
4. Někde sem taky četl, že je možná v plánu i DEVÁTÁ řada s drobkem motorem o objemu SEDUM litřiků, muheh, společnost pro Maybach :)
Ještě hele, je to vše jen můj názor, tak mě tu prosím hned nesejměte... thx
BMW POWER FOREVER!!!!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Tomas"
22. 10. 2003 20:23
Re: bez titulku
Čau,
v zásadě máš pravdu - až to všechno bude za mnou, tak se na ledaccos mohu vybodnout. Problém je trochu v tom, že pomalu přestávám mít jistotu v to, že vlastnictví vozu BMW uživateli v Čechách je výrobcem relativně dobře zajištěno.

Nikomu by nebylo dobře, kdyby si koupil pěkné sportovní auto a přitom žil s vědomím, že se na něj AuTec jako oficiální dovozce s přehledem vybodne, kdykoli půjde o jakýkoli závažnější problém...

Já v podstatě jenom čekám na auto, který snad (při troše štěstí) nakonec někdy získám v pořádku. Ale co ty zákazníci, jejichž auta stojí odstavena bez motoru, převodovky či důležitého kabelového svazku...
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 08:10
Re: bez titulku
Blby je, ze jsi urcite slozil slusnou zalohu a oni te ted maj trochu v hrsti. Zaroven si myslim, ze treba u brnenskyho Renocaru bys takovy problem nemel. Nevim jestli nahradni dily jdou taky prez dovozce, ale jestli jo, tak celkem chapu tvoje obavy. Na tvem miste bych ale urcite nejezdil na servis k tem, u kterych jsi to auto objednal.
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 09:00
Re: bez titulku
Ke cti Miloše Bychla jde to, že se zrušením objednávky a vrácením složené zálohy nedělají žádný problém. Sami asi dobře vědí, že takový postup by již hraničil s gauneřinou, která by je mohla stát definitivní ztrátu dobrého jména. Představte si třeba toto: "Dealer BMW v pořadu TV Nova - Na vlastní oči (nebo jak se to xakru jmenuje)
neregistrovaný "mates"
23. 10. 2003 12:24
Re: bez titulku
Docela jsi me prekvapil. U Bychla bych tohle necekal. Vzdy jsem mel tuhle firmu v podvedomi jako jednoho z nejlepsich prodejcu BMW
neregistrovaný "W"
23. 10. 2003 12:21
Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Uznávám dvě automobilky pro to, že dokážou udělat skvělé a výkonné benzínové motory i bez "pomůcky", zvané turbo a to BMW a Hondu. Proč? Má to BMW zapotřebí?
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 12:54
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Mam SAAB 9-5 2.3 s turbem, takze vim o cem mluvim - turbo neni zadna pomucka, ale nezbytnost u motoru s mensim obsahem. Bez toho je to zmrzacena herka, kterou musis tocit a tocit, aby se vubec neco delo. Az si sednes do kary, ve ktery na petku seslapnes plyn pri 1800rpm a ono te to zamackne do sedadla, tak pochopis.
neregistrovaný "HALELUJA"
23. 10. 2003 13:33
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
IMHO:
Od toho jsou ale motory s větším obsahem... nikdo nemůže chtít po maloobjemovém motoru, aby mu trénoval krční svaly při každém šlápnutí na plyn... malé motory jsou od toho, aby byli ekonomičtější a dostupnější...
Ale ti výrobci kteří ani z velkoobjemových motorů nedokážou vydolovat pořádný výkon a nechtějí být pořát druzí se stejným obsahem jako konkurence, tak sem musí uchýlit k turbu (kompresoru).
BMW POWER FOREVER!!!
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 14:03
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
nesmysl. Nevim proc bych pri kazde otacce motoru proleval 5 litrovym motorem kvanta benzinu jen proto, zbych dohnal kroutici moment plochou pistu? S turbem muzu jezdit s ~2.5 litrovym motorem i za 7-8 litru a kdyz chci bezpecne predjet (akcelerace neni jen pro piraty, ale i pro bezpeci!), tak proste prislapnu plyn. Proste Turbo rulez!
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 14:42
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
... cha cha :-) 2,5 litrové turbo se spotřebou 7-8 litru? To jsou DREAM RULEZ! Pokud Impreza WRX Sti mého kolegy není ZCELA MIMO MÍSU Vaší diskuse, tak její 2litrový boxer s turbem bere cca 12-16 litrů na běžnou jízdu. Normální VW Passat 1.8T (průměrných 150PS) bral kolegovi při normální jízdě též 10-12 l/100km. Porsche 911 s nádherným atmosferickym 3,4l 6ti valcovym boxerem mi bralo pouhych 12-14 litru - a melo s powerkitem cca 330PS+370Nm (navic to byla ctyrkolka).

Takze se hodte do klidu - M3, S2000 a P911 GT3 maji nejlepsi motory - neni vubec o cem diskutovat !
neregistrovaný "anonym"
23. 10. 2003 15:34
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Impreza WRX a Porsche je opravdu mimo tuto kategorii a pri jejich vyvoji se jiste nehledelo na spotrebu, ale hlavne na vykon. A VW motor 1.8T je pekne nenazrana sracka. Mluvil jsem samozrejme o turbu od vyrobce, ktery to umi - proto jsem taky na zacatku psal, ze mam Saaba...
neregistrovaný "Lowrider"
23. 10. 2003 16:37
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Honda S2000 = 1998 ccm3 = 241 PS (bez turba!!!!!) = 9500 rpm = spotřeba okolo 10 - 12 litrů, a hlavně - ta nádhera....
HONDA RULEZZZZ.......

Pokud chcete vidět, kolik má S2000 s turbem a coolerem, mrkněte sem: [odkaz]
neregistrovaný "martin"
26. 10. 2003 18:55
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
len potom neviem, prečo tento rok motoru pridali 200 ccm, výkon zostal rovnaký, len ho posunuli nižšie a zvýšili krúťak. Takže až taká pecka pri bežnom jazdení to zas nebola. Kto má stále držať motor nad 7 tis, ab vôbec chodil ako sa patrí?
neregistrovaný "dada"
28. 10. 2003 21:52
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
miluju hondy a tahle zprava mne pred casem docela rozemutnila. ale tohle oni obcas delaj. viz treba nahrada motoru 2.0-108kW za 2.3-113kW u stareho Accordu, taky nesmyslne a smutne. Nejlepsi hondy jsou ty prvni a faceliftama to casto kazi....
neregistrovaný "Radek"
2. 11. 2003 08:13
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Tomasi, gratuluji k vyborne volbe vozu, doufam, ze jste po tolika letech zkusenosti s BMW zkuseny ridic s chladnou hlavou, ktery si neleci sve komplexy za pomoci stovek koni. Chtel jsem jen reagovat na spotrebu 1,8T, kde pisete o nejakych 10-12 litrech pri normalni jizde. Rad bych upozornil nato, ze ma 1,8T v oct. RS ma pri klidne jizde (pokud chci opravdu usetrit) kolem 6.5 litru. Vcera mi pri pohodove jizde na Jeseniky a zpet (z Ostravy) ukazoval palubni pocitac po 123 km prumernou spotrebu 5.6 litru (je cca o pul litru optimistictejsi). Takze jakych 10-12 litru, kdyz mam v technicaku pri 90km/h 6.4 litru. Pokud ovsem kolega nepovazuje za normalni jizdu 180 km rychlost.
neregistrovaný "Peeeeepoooooooo"
23. 10. 2003 22:27
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Dobrá blbost. Já jezdím z Ibizou 1.4 75k za 7-8 litrů. A to nejsem prase.
neregistrovaný "Pinďa"
23. 10. 2003 23:24
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
Tomáš RULES!!! Tomu říkám názor, turbo je pocit, ale jen tak od 3000-5000 otáček (mluvím o STi). Pohcybuju, že je auto s přeplňovaným motorem. Impreza je proti M3 fujtajbl, v M3 si člověk točí od 2 do 8 tisíc s PLYNULOU akcelerací.
neregistrovaný "Tomas"
24. 10. 2003 12:19
Re: Benzíňáky BMW s turbem ?!?
... no, Subrau Impreza WRX Sti rozhodně není fujtajbl. Je to skvělé nářadí pro nadšence. Kdybych nechtěl s M3 jezdit pohodlně dálnice do Německa atp., tak bych si do Prahy rozhodně koupil Sti. Podle mého názoru to je nejlepší odpověď na provoz, stav silnic a pirátství ostatních pražských frajírků. Na hrubý pytel hrubá záplata, řekl bych (samozřejmě v tom dobrém smyslu):-)
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 14:51
Navíc by to mělo svádět k pohonu vsech 4 kol
... neboť alespoň podle mého názoru a zkušeností lze motor silně přeplňovaný turbodmychadly lépe a bezpečněji zkrotit při pohonu všech 4 kol. Viz:

Subaru WRX STi
Mitsu Evo
P911 Turbo
AUDI RS4/6 - ostatně i bývalá S8
a mnoho dalších podobných siláků

Na což jsem u BMW moooc zvědavý - tím by to už "dodělali" úplně.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "clk"
23. 10. 2003 16:00
Re: Navíc by to mělo svádět k pohonu vsech 4 kol
S8 mela turbo?
neregistrovaný "Carlsson"
23. 10. 2003 16:30
Re: S8 je bez Turba!!!!!!!!!!!!
neregistrovaný "HALELUJA"
23. 10. 2003 17:21
Re: S8 je bez Turba!!!!!!!!!!!!
IMHO:
Na tom něco bude... ale vynechal bych z toho AUDI a mnoho dalších siláků... ty totiž nemají jinou možnost, protože jejich přední náhon je dosti trapnej a nezvládl by ani motor nad sto koní bez ESP :)
Na druhou stranu je spousta super sportů s mnohem větším výkonem, co se spokojí s náhonem na zadek... a nikdo nebrečí, že by byli nepoužitelný, protože jejich podvozky jsou mnohem vychytanější než others...
A na další stranu, když napadne snížek, tak je každej vděčnej i za trapnou čtyřkolu třeba by Škoda nebo VW :)
neregistrovaný "Tomas"
23. 10. 2003 20:53
Re: S8 je bez Turba!!!!!!!!!!!!
.... no ty siláky bych zas tak jednoznačně nevynechával. Například jedno z nejúspěšnějších japonských sportovních aut - Nissan Skyline GTR má turbodmychadly silně povzbuzený šestiválec - a je to čtyřkolka - navíc s dokonalým systémem řízení všech kol! Vynechal bych spíše kompresory - zejména MB. Naložit si ale 600 PS se 750 Nm s mohutným turboefektem na zadní nápravu může opravdu jenom velký nadšenec driftu :-)
neregistrovaný "E 55 AMG"
23. 10. 2003 21:55
Re: Konečne Bmw dělá čemu rozumí: koloběžky- cca 700 Euro
asi potřebujou dohnat ztrátu 7čky.Jen tak dál.
neregistrovaný "Peeeeepoooooooo"
23. 10. 2003 22:33
Re: Konečne Bmw dělá čemu rozumí: koloběžky- cca 700 Euro
tady někdo nemá rád MB. Až Vám někdy naloží MB SL55 AMG tak se budete divit. 508 koní je 508 koní. Vím co to je z vlastní zkušenosti. Měl jsem tu čest. Ale to je stejně mimo diskuzi.
neregistrovaný "HALELUJA"
24. 10. 2003 14:52
Re: Konečne Bmw dělá čemu rozumí: koloběžky- cca 700 Euro
508 koní sice je 508 koní, ale SL 55 AMG jich má "jenom" 476:)
S tímto motůrkem, sem měl tu čest, se svézt v E... teď v neděli... jestli si dobře vzpomínáte tak pršelo... OMFG na to v životě nezapomenu... v jakékoliv rychlosti ste přišpendlili plyn na podlahu, okamžitě se rozblikala kontrolka TC, spustila se libozvučná árie laufů a motoru a autu začala driftovat *, tak půlmetru doleva a doprava... a to by snad trvalo naprosto pořát dokud ste nepovolili nohu z plynu... neuvěřitelný zážitek...
Nicméně BMW POWER FOREVER!!! :) NEW M5 tomu natrhne *kdykoliv :D
neregistrovaný "E 55 AMG"
24. 10. 2003 18:47
Re: maš v tom trochu zmatek!!
SL55 ma 500 ps, E55 ma 476ps.A ta kontrolka je na ESP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NEW M5 tomu natrhne *kdykoliv :To ses asi zbláznil lojzo
neregistrovaný "HALELUJA"
24. 10. 2003 23:22
Re: maš v tom trochu zmatek!!
[odkaz]
1. se mrkni a pak něco kecej pls...
2. TC = Traction Control a je úplně jedno jak to mu která znacka říká...
3. M5 bude NEJ a říkej si co chceš :)
BMW POWER FOREVER!!!
neregistrovaný "Michal"
25. 10. 2003 00:15
Re: maš v tom trochu zmatek!!
To bylo první SL55AMG.Po púl roce dostalo 500 ps,ted se připravuje 620 PS :)))))))
neregistrovaný "AMG"
25. 10. 2003 16:26
Re: 1. se mrkni a pak něco kecej pls... Rozumbrado
SL 55 AMG

500PS

700N.m

V8

5439

4,7s

300Km/h

14,2l
neregistrovaný "Ace2"
1. 11. 2003 23:00
Re: 1. se mrkni a pak něco kecej pls... Rozumbrado
ta kontrolka je pro ABS, ESP a TC... tedy jestli myslíte ten žlutej občas blikající trojúhelniček :)
neregistrovaný "Michal"
24. 10. 2003 18:57
Re: Oprava 1000 N.m CL65AMG
Mögen 612 PS 1000 Newtonmeter
neregistrovaný "Pinďa"
23. 10. 2003 23:19
Objem turbem nevyrovnáš
Kampak se podělo toto rčení, co? Je přece nádhera točit M3 od dvou do 8tis. otáček bez TURBO efektu, no ne? Turbo je fuj a BMW jsou strupi!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shrek"
24. 10. 2003 00:13
BMW
sux
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
24. 10. 2003 11:48
BMW..............:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ladislav Čermák (Auto.cz)"
25. 10. 2003 02:21
bez titulku
Ještě doplnění, čekal jsem, kdo to připomene, ale nedočkal jsem se :) BMW samozřejmě dosud dlouhodobě preferuje nepřeplňované motory, nicméně po několik dlouhých let se zúčastňoval i F1 ve zlaté éře turba, kdy turbomotory BMW úspěšně poháněly vozy stáje Brabham. I v historii sériové výroby jsou k nalezení auta se zážehovým motorem a turbem, ovšem vždy šlo o ojedinělé počiny ve špičkových typech, proto v titulku zmínka o změně filozofie. Nejznámější jsou asi BMW 2002 Turbo (1973-1974, vyrobeno 1672 ks, čtyřválec SOHC, 170 k, 0-100 za 7,5 s a maximálka 210 km/h) a BMW 745i/Executive (1980-1986, šestiválec SOHC 3,2, od roku 1983 3,5 l, 252 k, 0-100 za 7,8, resp. 7,9 s a maximálka 221/227 km/h). Pražáci možná znají černý exemplář, kterým děsil začátkem devadesátých let noční Braník a Podolí Lou Fanánek Hagen a pak o tom skládal písničky :)
Hezký den.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Tomas"
25. 10. 2003 23:20
Re: bez titulku
... ano ano - správně. Zejména BMW 2002 Turbo bylo údajně velmi splašený auto. Turbo údajně zabíralo na velmi omezeném otáčkovém rozsahu, neuvěřitelně zatáhlo a následně stejně rychle povadlo. Prý to bylo pouze pro velmi zkušené jezdce

Hezkou noc.

Každopádně doufám, že BMW kromě výše plánovaných experimentů zachová alespoň jednu modelovou řadu či typ, který bude mít úžasný atmosférický motor a klasickou koncepci - dovedenou výrobním zpracováním na samý vrchol blaha...

Nechci se opakovat, ale M3,S2000 a GT3 RULEZ !!!

BTW: Taky trochu P911 Turbo RULEZ!

kua ještě Murcielago RULEZ!

HM a taky ještě možná trochu F360 RULEZ!

ostatní jistě doplní ostatní
neregistrovaný "Ladislav Čermák"
26. 10. 2003 01:16
Re: bez titulku
V srdci i garáži je trocha místa pro Lotuse 7, klasickou Corvette Sting Ray, Cobru, Toyotu Supru (Turbo má i svoje klady, Tomáši :-)), BMW M1, Audi S1, čtyřválcovou M3 Evo II, Ferrari 250 GTO, Lancii Stratos, TVR Chimaera, Maserati Shamal, Aston Martin DB4, Jaguar XK, Morgan Eight atd. atd. atd.
Další nápady? Je to teprve začátek :)
neregistrovaný "Martin"
26. 10. 2003 22:18
bez titulku
BMW fandim,akorat se trochu obavam,ze ten jejich avantgarni design mnoho lidi moc nechape a prodejni cisla klesaji.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ace2"
1. 11. 2003 23:08
Re: bez titulku
No jo nedávno jsem se díval na novou 5xx. Zvenku to vypadá jako extravagance z Koreje, interiéru je to beznadějně chudé a lacině působící. I když technologie bude dobrá, není to nic co by konkurence neměla a tak se těžko divit že nové Ečko od MB je nejprodávanějším modelem celé historie MB a dokonce se jich prodalo víc než VW Polo... holt někdo umí a někdo to jen zkouší.
neregistrovaný "petr"
5. 11. 2003 00:53
Re: bez titulku
bmw presunulo svoje designer centrum do ameriky a takto vypada hlavne ze se prodava v usa kde jsou jine naroky jak v evrope