Ekologické miniauto i3 dostane přídavný benziňák, odvozený od motocyklového dvouválce. Přece by nedisponoval stejným motorem, jako zelený supersport i8...
Proč se zatěžovat dvouválcem? Ekonadšenci jistě snesou i jednoválec. Spousta motorek jezdí s jednoválcem, dvoutakty, čtyřtakty ..........
Bravo, BMW, jen tak dál. Nezapomenout že jako range extender se dá použít i lidská síla. >:-[]
Tříválec nebo čtyřválec by v roli range extenderu byli o.k.? Nějak nerozumím, o co ti jde? Přece principielně u podobného typu auta, kde není motor spřažen s koly, je úplně jedno kolik válců tam někde běží. Jediný smysluplný požadavek směrem k projevu takového motoru je, aby nebyl slyšet.
skor ako motorizaciu myslim, ze diskusie vyvola osobny kontakt s i3 ale aj i8. Par krat som mal tu moznost si ho pozriet u BMW vo vyvojovom centre FIZ v Mnichove a uz teraz sa tesim na tie rozporuplne reakcie, ktore tu diskuteri budu publikovat k dizajnu a funkcnosti tohto auta. Nieco ako novy Citroen C4 Picasso/ Grand Picasso. To ak tu zverejnia tak to bude masaker.
Moje najtajnejšie želania boli vyslyšané. Dvojvalec od BMW BUDE! :-):-):-) .
Jednovalec bude už len povinná jazda, ale taký polvalec či štvrťvalec - to bude niečo. :-)
Neviem síce, ako to tí nemeckí inžinieri vyšpekulujú, ale niečo určite vymyslia, aby EÚ bola spokojná.
Nehcapu ty rozpaky. Jde u BMW o zcela novou platformu kde motor ma byt pouzit pro generovani el. energie a ne jako pohon primo. Klasicka produkce BMW neni ochuzeni ani dotcena ale naopak obohacena o novou platformu.
V takovemto pripade ma vyvojar zcela jine priority. Zakladem je co nejvyssi efektivita klidne ve velice uzkem spektru otacek (stejne ten motor pobezi jen jedny a ty same otacky) a vykon jen dostatecny aby dokazal generovat dostatek el. energie, pokud to casem dovede 1valec tak bude spravne reseni pro takove auto 1valec.
Priklad: mam 0,5L 1 valcovy motor ktery spotrebuje 2,5L paliva za hodinu a pritom vygeneruje tolik el. energie ktera tomu autu postaci na to prejet vzdalenost 80km za ten cas. Proc do takoveho auta davat vyrobne nakladnejsi vicevalec s vyssi spotrebou?
K tvému příkladu : pokud bude mít vozidlo celkovou hmotnost +/- 400 kg a pneumatiky široké jako moped a dokonalou aerodynamiku, pak je možná reálné dosáhnout průměrné rychlosti 80km/h se spotřebou 2,5 litru.
Když ale dáš ten tvůj jednoválec do jedenapůltunového normálního auta na pneu třeba 225/50 R17, tak se to nepovede ani náhodou. Ani rychlost, ani spotřeba.
To víš, že to fungovat bude, ale jen an EU certifikované měřící stolici v laboratoři.
A že to nebude fungovat v reálném životě?
Pche, koho to asi tak zajímá?
Maximálně tak nějaké ty...eee...zákazníky.
Všechno už "raz bolo". Jednoválci počínaje a šestnáctiválci konče.
Až všichni vyhodí auta s normálními motory a koupí si ty s těmi mikromotůrečky a baterkami, trvalými stresy vyjančené lidstvo rozpoutá celosvětovou revoluci, při které dojde k velmi krvavým střetům s ekoteroristy, kteří budou nemilosrdně, do posledního, vyvražděni. Pak se začnou zase vyvíjet větší a větší motory se třeba až čtyřmi nebo i pěti válci. Nechci se raději rouhat a pomýšlet na číslovky 6, 8 nebo - proboha - snad 12.
........... jejichž partnerky si neholí nohy, rodí děti jen doma, výkaly celé rodiny rozprostírají na své záhonky, recyklují vše včetně vlastní moči, tam kde žijí není elektřina ani vodovod, prostě žijí v souladu s přírodou a neničí životní prostředí, jsou tak chytří, že chápou, že úplně bez aut to nejde.
Když, dejme tomu, moje auto spotřebuje v ideálních podmínkách 8 litrů paliva, tak, podle nich, odříznutím sedmi zbytečných válců získám auto, které spotřebuje 1 litr a vyprodukuje osminu zplodin a třeba i pojede. Bohužel, zde přímá úměra neplatí.
BMW už nebude co bývalo. Myslím, že je škoda aby automobilka takhle upadala a vzdávala se své prestiže. Myslím, že už dost obdivovatelů a stálých zákazníku zklamala zpráva o vývoji rodinného automobilu s předním náhonem, což by se dalo ještě omluvit, ale tříválec se už omluvit nedá. Když už si člověk kupuje vůz prestižní značky nehledí už na to jestli mu motor spálí 8.5/100km nebo 8/100km.
Ted už jedinou německou značkou zůstal MERCEDES BENZ opomenu li PORSCHE.
Každý zákazník BMW možná na spotřebu nehledí, ale hledí na ní ve vztahu k emisím euroekoteroristé, kteří chtějí pokutovat výrobce za množství emisí, které všechny nově vyrobené automobily vyprodukují. ;-\ [odkaz] [odkaz]
To není jen konec BMW, to je konec více aut, která jsme měli, někteří z nás, rádi.
Myslíš ten Mercedes, co kupuje motory od Renaultu (ano, ty motory, co vrčí i v Dacii)?
Proč si všichni ti, co nehledí na spotřebu kupují diesely?
A komu se má to BMW omlouvat?
Snad ne všem těm, co si BMW kupují tak hromadně, až mu z toho stoupaj prodeje?
Zkus si uvědomit, že abys mohl věšet na zeď plakát s M135i, tak musí BMW prodat i hromadu těch nízkoemisních aut, která tě pak nutí psát podobné blbosti. Stálí zákazníci rodinné auto uvítají s otevřenou náručí a pohon řešit nebudou...
No Pánbů potěš! To zní jak z materiálů Komunistické strany. Já si nikdy čistý elektromobil nekoupím. Budoucnost má podle mně elektomobil s malou turbinou, něco jako projekt Bladon Jets. Běžte už s G-Wizem, Leafem a iOnem do pr....