Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW potvrdilo vývoj dvouválcového motoru

Michal Fokt Michal Fokt 23. 1. 2013 • 13:16
31
22
Zobrazit náhledy (31)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3
Ekologické miniauto i3 dostane přídavný benziňák, odvozený od motocyklového dvouválce. Přece by nedisponoval stejným motorem, jako zelený supersport i8...

BMW uvede do prodeje své elektrické miniauto i3 už v posledním čtvrtletí letošního roku a jak naznačovaly dřívější informace, nebude samo. Souběžně s čistým elektromobilem bude existovat i verze i3 REx, což je varianta s prodlouženým dojezdem, zajišťovaným přítomností spalovacího motoru, vyrábějícího elektřinu pro Li-Ion akumulátory.

Zatímco standardní i3 by měla mít jízdní dosah maximálně 160 km, i3 REx jej navýší až někam ke 400 km, což z tohoto malého hatchbacku udělá běžně použitelný vůz. BMW si myslí, že se pro Rexe rozhodne zpočátku polovina zájemců o i3 a s nárůstem ekologického uvědomění se zájem o ně ustálí na 20 %.

Doposud ale nebylo zcela jasné, jaký benzinový motor pro i3 BMW použije. Nabízela se možnost využití tříválce 1,5 l, určeného mimo jiné i pro topmodel ekologické řady, tedy supersport i8. Ten byl ale na i3 zbytečně velký a žíznivý. Herbert Diess, šéf vývoje BMW, teď prozradil, že se pro i3 REx chystá dvouválcový motor zatím neznámého objemu, převzatý z motocyklové divize značky.

V obou případech budou zadní kola i3 poháněna elektromotorem o výkonu 125 kW a s konstantním točivým momentem 250 N.m, dvouválec v REx nebude přímo propojen s koly a bude sloužit výhradně jako generátor. Tak co myslíte, počítá se s dvouválcem v budoucnu i pro Mini a jeho mnichovský ekvivalent?

Témata
22. 6. 2013 16:54
Nárast ekologického uvědomnění
No Pánbů potěš! To zní jak z materiálů Komunistické strany. Já si nikdy čistý elektromobil nekoupím. Budoucnost má podle mně elektomobil s malou turbinou, něco jako projekt Bladon Jets. Běžte už s G-Wizem, Leafem a iOnem do pr....
23. 1. 2013 23:02
přečíst
Kdyby jste si to někdo celé přečetli ,tak zjistíte že ten dvouválec má fungovat jako generátor energie.
23. 1. 2013 21:34
Re: Konec BMW
Myslíš ten Mercedes, co kupuje motory od Renaultu (ano, ty motory, co vrčí i v Dacii)?
Proč si všichni ti, co nehledí na spotřebu kupují diesely?
A komu se má to BMW omlouvat?
Snad ne všem těm, co si BMW kupují tak hromadně, až mu z toho stoupaj prodeje?
Zkus si uvědomit, že abys mohl věšet na zeď plakát s M135i, tak musí BMW prodat i hromadu těch nízkoemisních aut, která tě pak nutí psát podobné blbosti. Stálí zákazníci rodinné auto uvítají s otevřenou náručí a pohon řešit nebudou...
23. 1. 2013 21:31
Re: Jednoválec
:yes: Přidal bych necítit.
23. 1. 2013 21:22
Re: Vse dava smysl.
To víš, že to fungovat bude, ale jen an EU certifikované měřící stolici v laboratoři.
A že to nebude fungovat v reálném životě?
Pche, koho to asi tak zajímá?
Maximálně tak nějaké ty...eee...zákazníky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud