Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW potvrdilo vývoj dvouválcového motoru

BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
31 Fotogalerie
Diskuze (22)
Ekologické miniauto i3 dostane přídavný benziňák, odvozený od motocyklového dvouválce. Přece by nedisponoval stejným motorem, jako zelený supersport i8...

BMW uvede do prodeje své elektrické miniauto i3 už v posledním čtvrtletí letošního roku a jak naznačovaly dřívější informace, nebude samo. Souběžně s čistým elektromobilem bude existovat i verze i3 REx, což je varianta s prodlouženým dojezdem, zajišťovaným přítomností spalovacího motoru, vyrábějícího elektřinu pro Li-Ion akumulátory.

Zatímco standardní i3 by měla mít jízdní dosah maximálně 160 km, i3 REx jej navýší až někam ke 400 km, což z tohoto malého hatchbacku udělá běžně použitelný vůz. BMW si myslí, že se pro Rexe rozhodne zpočátku polovina zájemců o i3 a s nárůstem ekologického uvědomění se zájem o ně ustálí na 20 %.

Doposud ale nebylo zcela jasné, jaký benzinový motor pro i3 BMW použije. Nabízela se možnost využití tříválce 1,5 l, určeného mimo jiné i pro topmodel ekologické řady, tedy supersport i8. Ten byl ale na i3 zbytečně velký a žíznivý. Herbert Diess, šéf vývoje BMW, teď prozradil, že se pro i3 REx chystá dvouválcový motor zatím neznámého objemu, převzatý z motocyklové divize značky.

V obou případech budou zadní kola i3 poháněna elektromotorem o výkonu 125 kW a s konstantním točivým momentem 250 N.m, dvouválec v REx nebude přímo propojen s koly a bude sloužit výhradně jako generátor. Tak co myslíte, počítá se s dvouválcem v budoucnu i pro Mini a jeho mnichovský ekvivalent?

Vstoupit do diskuze (22)