Diskuse

BMW představuje radikální změnu systému iDrive

8.1.2015

BMW na CES představilo nejen infotainmentový iDrive s dotykovou obrazovkou, ale také ovládací systém Touch Command pro pasažéry na zadních sedadlech.

 

  • 10 Reagovat !

    foto PERNO

    PERNO 08.01.2015  09:06

    Ach

    Vzdy som bol fanusik systemov bmw aj audi a to hlavne preto ze su nedotykove, podla mna dotykova obrazovka nepatri do auta. Dotykovo ovladat nieco co je daleko pred vodicom a na slovenskych cestach a vymoloch vyzaduje az nadludsky vykon. A neake gesta a podobne. Aby som sa zahanal pred neakou kamerou? >:D ludia sa budu trochu cudne pozerat :)) ale tak snad to neako vychytaju a bude to naozaj fungovat a nebudu tie "pokyny" vodica vyvolavat uplne ine reakcie akoby mali
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 08.01.2015  09:34

      « Re: Ach

      Pro mně osobně, a to nejsem velký fanatik do pořádku, byla noční můra mít v autě klavírní lak a zrovna tak to bude s umatlanou obrazovkou na čestném místě...
      • 00 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 08.01.2015  09:47

        « Re: Re: Ach

        Taky tomu nerozumim. iDrive v posledni inkarnaci jde jen tezko neco vytknout, mozna fakt jen to ze ma clovek az zbytecne cistou obrazovku. 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 08.01.2015  09:07

    No vida

    i BMW přechází na dotykovku >:D To budou místní kolečko fans jistě nadšeni >:D
  • 20 Reagovat !

    foto Gvick2

    Gvick2 08.01.2015  09:17

    Koukám, že s ovládání gesty se roztrhl pytel

    předevčírem Golf a dnes BMW. Celé mi to přijde na pytel, ale doufám, že tam BMW bude mít aspoň nějakou delikatesu jako třeba rozpoznání vztyčeného prostředníku, které automaticky podřadí, zvedne plnící tlak turba a přitvrdí podvozek. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 08.01.2015  09:37

      « Re: Koukám, že s ovládání gesty se roztrhl pytel

      Jen u Q7 to vyřešili zvětšením touchpadu. Opuštění multifunkčního ovladače je podle mne krok zpět. Zajímalo by mě, odkud to přišlo, protože jsem si nevšiml, že by byla poptávka po dotykovém iDrive. Tedy kromě toho, že ovládání aplikací na mobilním telefonu skrze palubní počítač (MirrorLink, CarPlay, Android Auto) by nebylo tak přímočaré.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 08.01.2015  09:41

        « Re: Re: Koukám, že s ovládání gesty se roztrhl pytel

        Odkud to přišlo? Všichni ostatní to maj - japonci, amíci, jaguar atd >:D
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 08.01.2015  10:11

          « Re: Re: Re: Koukám, že s ovládání gesty se roztrhl pytel

          A můžou si to nechat.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.01.2015  11:19

            « Re: Re: Re: Re: Koukám, že s ovládání gesty se roztrhl pytel

            Dyt si to taky nechávaj >:D
            Točit kolečkem je pasé >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Kasprik

    Kasprik 08.01.2015  09:31

    Peugeot vs zeměkoule

    V Peugeotu 308 bylo to dotykové ovládání strašně a všude v testech kritizováno. Je vidět, že doba postoupila a dotyk bude časem ve všech autech. Uvidíme jestli bude kritizováno i jinde.
    • 00 Reagovat !

      foto guze

      guze 08.01.2015  09:36

      « Re: Peugeot vs zeměkoule

      No jo, jenže je rozdíl mít v autě dotykovou obrazovku a přes ní ovládat všechny funkce a mít v autě dotykovou obrazovku, kdy panel klimatizace zůstává a můžeš jí ovládat stejně tak přes iDrive, prostě BMW zachová všechno jako doposud, akorát že přidá funkci dotykového ovládání ... tímto nechci nějak "hanit" řešení Peugeotu, nezkoušel jsem, proto mi toto právo nenáleží ... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 08.01.2015  09:38

      « Re: Peugeot vs zeměkoule

      Tak ovládat vše dotykově je zdlouhavé a nepohodlné. Já vidím, že základní funkce zůstaly na tlačítka a točítka.
      Tlačítkové peklo je proti vše na dotyk ráj.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 08.01.2015  09:46

        « Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

        Já nevím co vám pořád vadí.
        Přjdu, anstartuju, zapnu rádio, navolím co chi posloucat, jedu a nešáhnu na to celou trasu.
        To samý pokud chci navi, navolím, jedu.
        Pokud potřebuju změnit trasu, ěnkde si zastavím.

        Pohooda.

        Klima,/topení + vyhřívaný/ventilovaný sedadčky se ovládá mimo tlačítky na palubovce. Takže není důvod na ten dotykáč za jízdy šmatat. Pokud chci zvýšit či snížit hlasitost, přeskočit skladbu atd, ovládám to tlačidly na volantu.

        A na to nacvakat tam něco když auto stojí žádný i drive nemá, tam je dotykova 3x rychlejší, než se v idrive proklikám menu a protočím kolečem někam do pryč, mam to prstě dávno natukaný.
        Doslova horor je pak u BMW reset různých intervalů jako výměna oleje, brzdovky atd. Práce na 20 minut, jinde na 4 >:D
        • 00 Reagovat !

          foto guze

          guze 08.01.2015  09:51

          « Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

          Jednak máš evidentně zkušenosti asi s prvním iDrivem, což naprosto chápu, že je to pro tebe opruz, ale hlavně on zmiňoval řešení v peugeotu, kde je i ovládání klimatizace, přes dotykové rozhraní a to asi moc lidem nevyhovuje ...
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.01.2015  10:03

            « Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

            To sem měl v jagu, ovládání klimy a topení přes navi a taky si na to šlo zvyknout, byly tam velké ikony, takže se šlo prstem snadno trefit i za jízdy.

            No I-drive v autě z roku 2007. Krásné tlačítko Menu a back už to mělo, ale furt pomalý >:D
            • 00 Reagovat !

              foto guze

              guze 08.01.2015  10:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

              Ale v Jagu si mohl treba teplotu foukanyho vzduchu a vyhrivani/odvetravani nastavovat iskrz tlacitka jak tak koukam na fotky, ne? :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 08.01.2015  11:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

                Jo, nastavení teploty a rychlost větráku šlo tlačítky, ovšem směr kudy to fouká (okno, nohy, tělo) už nikoliv, to pouze přes obrazovku :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto guze

                  guze 08.01.2015  12:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

                  Dík za vysvětlenou ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Atila-

              Atila_ 08.01.2015  10:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

              Idrive byl opravdu povedeny az od roku 2009, ta verze s vetsim mnozstvim cernych tlacitek vsude kolem ovladace a klasickym listovym menu. Ten puvodni kriz byl blby napad od sameho pocatku.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 08.01.2015  10:25

          « Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

          Jednou výhodou pro mne je, že mohu mít ruku opřenou. Největší slabinu - zadávání dat - před lety odstranili touchpady. Nemluvě o hlasovém ovládání, které je špičkové, když funguje. A vadí mi, když jsou to čistě vizuální systémy - tedy ověření, že systém zaregistroval můj dotyk, je vizuální.

          Neresetují se intervaly přes diagnostiku? Tohle jsem nikdy řešit nemusel.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 08.01.2015  11:15

            « Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

            Jo resetují. Ale abys s každou pí**vinou nemusel hned do servisu, dá se to udělat i jinak, nicméně u BMW to byl porod.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 08.01.2015  12:19

            « Re: Re: Re: Re: Peugeot vs zeměkoule

            Na konkurenčním webu je video toho gesty ovládaného systému u VW, podle mně jako ukázka nesmyslnosti takového řešení je to video výborné. Je vidět zpoždění a trhnanost reakcí, každý úkon bude třeba zrakem ověřit, jinak si místo ztišení rádia přihřeješ zadek například. Efektní ale slepá ulička podle mého.

            A ano, sdružený ovladač s touchpadem, toto umístěno v dosahu ruky opřené o loketku je ideální rozhraní, v kombinaci s funkčním hlasovým ovládáním těžko vymyslet něco pohodlnějšího a intuitivnějšího. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 08.01.2015  09:39

      « Re: Peugeot vs zeměkoule

      Zatím to bylo kritizováno snad všude - ať už ve Fordech, Cadillacích, nebo v tom tvém Peugeotu.
  • 20 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 08.01.2015  10:29

    BMW

    jde směrem k požadavkům trhu. Její modely dnes už nemají např. podvozky s jedním setupem zaměřeným na řidičské pojetí jízdy, ale je možno v rámci jednoho modelu nakonfigurovat auta, která oscilují mezi houpavým "pohodlím" až po sportovní tvrdost, vzájemnou kombinací pohonů a diferenciálů či akt. silentbloků lze dostat auto, které umí zatáčet i auto, které je "bezpečně" nedotáčivé. Podle gusta každého soudruha. Jestli je to pro značku dobrá cesta, je jistě otázka úhlů pohledu a hlavně na jinou diskusi.

    Ale zjevně zvolili stejný přístup i pro rozhraní infotainmentu, mají akt. nejlepší systém ovládaný sdruženým ovladačem, jenže je část zákazníků, kteří jsou díky smartphonům zvyklí na dotyk. displeje jako na už neodmyslitelnou součást života, tak proč jim ho nedat i v autě. A podobně se to má i s ovládáním gesty, je to trend oznámený i jinými výrobci, tak BMW prostě nabídne rozhraní, které bude umět všechny varianty ovládání, stačí si vybrat. Jinými slovy, sdružený ovladač nekončí, jen se k němu přidávají další možnosti ovládání.
    • 00 Reagovat !

      foto guze

      guze 08.01.2015  10:43

      « Re: BMW

      Tak tak :yes: :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 08.01.2015  10:48

      « Re: BMW

      Zachování ovladače mi ke štěstí stačí - nejsem proti možnosti volby.
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 08.01.2015  11:14

      « Re: BMW

      Tva posledni veta by stacila :-) . V takovem pripade je vse v poradku.
    • 00 Reagovat !

      foto HitmanPB

      HitmanPB 08.01.2015  23:44

      « Re: BMW

      Dinar, súhlas. Mimochodom, dnes to nie su extra horibilné náklady na vývoj a zákazník má viac možností, čo ho v konečnom dôsledku "rozmaznáva".
      BMW potrebuje byť pripravené - nie ako Nokia - inak moja srdcovka...
      Stále je lepšie zachytiť trendy a pokiaľ sa neuchytia, tak na tom prerobia všetky firmy ( v TV sfére napr. 3D technológie ), ktoré do daných technológií investujú, ako zaspať dobu. To si v dnešnej dobe jednoducho nemôže dovoliť žiadna automobilka, ani IT firma.
  • 00 Reagovat !

    foto eniel-lorien

    eniel lorien 08.01.2015  11:13

    vcera vw

    vcera vw dnes bmw.... Ale ked s tym prisla tesla pred dvoma rokmi to bolo kecov aka e to slepa cesta
  • 11 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 08.01.2015  11:24

    predpokladam ze v prvom rade

    ide bmw o to aby usetrilo.... ono lowendovy dotykac ( ktory ma dnes aj kdejake bezne mimiauto ) je nepochybne lacnejsie riesenie ako implementacia ovladania kdesi do kolecka v stredovom tuneli ( co na tom ze to bolo spolahlivejsie a premiovejsie riesenie, koho to dnes zaujima, dnes uz kazdy len setri ) ..... tu nejde o ziadne zlepsenie ovladania.... lebo idrive s koleckom nemalo chybu a nikto sa nestazoval.... pozrite si fora bmw kde takmer kazdy idrive s koleckom chvali..... premia schytala dalsi klinec do rakvy pre par usetrenych centov ... gratulujem.... bezna konkurencia je takto k premii zase o kusok blizsie a ani sa nemusela moc snazit.... :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 08.01.2015  12:21

      « Re: predpokladam ze v prvom rade

      Když se podíváš na fotky v článku, pod tím displejem, co vidíš? Kolecko na stredovom tuneli. Tak vidíš... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto MariAchi

      MariAchi 08.01.2015  14:25

      « Re: predpokladam ze v prvom rade


      Jasne, BMW chce setrit, tak namontuji navic i 3D snimac na strop, proste jsi to zase odhalil, Watsone.
    • 10 Reagovat !

      foto bigsoul

      bigsoul 08.01.2015  14:26

      « Re: predpokladam ze v prvom rade

      Prosim ťa ty sa už k ničomu nevijadruj, lebo tvoje sprostosti sa nedajú cítať. U príspevkov Hnoojdeee mi to nevadi.
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 08.01.2015  13:39

    Infotainment

    Zdá se, že s přibývající zábavou "on board", bude autopilot v autě opravdu nutností.
  • 00 Reagovat !

    foto MariAchi

    MariAchi 08.01.2015  14:21

    To je pecka...

    ...Takze pokud sedim vzadu a chci si pritopit, tak misto abych v podstate bez koukani otocil knoflikem doprava, musim vythnout z kapsy mobil (jeste k tomu Samsung a pokud mozno s tou spravnou verzi operacniho systemu bez hacknuti a bla bla bla...), odblokovat klavesnici, najit tu spravnou aplikaci, spustit ji, pockat, az se to sparuje s aplikaci v aute a pak se muzu konecne zacit hrabat v nekonecnych menu a podmenu...a nakonec to nejak nastavit.
    User friendly...
    Ale chapu, ze na svete jsou hracickove, kteri by bez podobnych hovadinek o auto ani pohledem nezavadili.
    • 00 Reagovat !

      foto HitmanPB

      HitmanPB 08.01.2015  23:56

      « Re: To je pecka...

      >:D :yes:

      A to predpokladám, že sa používajú pasívne displeje a nie aktívne multi-touch panely.

      Trochu s tým robím a niekedy ti vie v lete mucha na aktívnom multi-touchu nablokovať položky a pri troche polietania na správne pozície aj potvrdiť doklad 8-s

      Podľa mňa je to na použitie za jazdy veľmi nebezpečné.

      Jediná zmysluplná technológia je hlasové ovládanie.

      P.S. Už sa prichádza na to, že android má IQ húpacieho koňa (a to som, ešte zistil, že je inteligentnejší ako iOS), ale automobilky skrátka nechcú zaspať dobu...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Znáte topinambur? Je skvělý pro cukrovkáře a neobsahuje škrob! Plus 4 recepty

Znáte topinambur? Je skvělý pro cukrovkáře a…

Už jste vyzkoušeli topinambury? V našich obchodech jsou sice už nějakou dobu k mání, přesto je ale přehlížíme.…

Centrum Prahy je zalité tukem! Kanalizaci zalepila páchnoucí hmota. Jak zlikvidovat olej po smažení?

Centrum Prahy je zalité tukem! Kanalizaci zalepila…

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) provádějí čištění odpadní stoky v centru metropole. Pracovníci v podzemí…

 

iSport.cz

Ledecká už válí na prkně. Na úvod SP v Carezze skončila druhá

Ledecká už válí na prkně. Na úvod SP v Carezze…

Olympijská vítězka Ester Ledecká skončila na úvod Světového poháru snowboardistek v italské Carezze druhá.…

Baník shání střelce! Vyhlédl si Holoubkova obra, loví i ve druhé lize

Baník shání střelce! Vyhlédl si Holoubkova obra,…

V ofenzivě to drhne a Baník to ví. Proto ostravský klub zintenzivnil jednání o koupi gólového útočníka, který by…

 

Reflex.cz

Europarlament vyzval k pozastavení evropských dotací pro Agrofert. Fond mu dotace nevyplácí od srpna

Europarlament vyzval k pozastavení evropských dotací…

Evropský parlament dnes schválil usnesení vyzývající Evropskou komisi k přijetí kroků ve věci možného střetu…

Pes, co se dívá jako člověk i oškubané kuře mutant: Fotografie zvířat, které vás zneklidní

Pes, co se dívá jako člověk i oškubané kuře mutant:…

Mezinárodně uznávaný britský fotograf Tim Flach se v minulosti věnoval reklamní fotografii. Prestižní a extrémně…