Vzdy som bol fanusik systemov bmw aj audi a to hlavne preto ze su nedotykove, podla mna dotykova obrazovka nepatri do auta. Dotykovo ovladat nieco co je daleko pred vodicom a na slovenskych cestach a vymoloch vyzaduje az nadludsky vykon. A neake gesta a podobne. Aby som sa zahanal pred neakou kamerou? >:D ludia sa budu trochu cudne pozerat :)) ale tak snad to neako vychytaju a bude to naozaj fungovat a nebudu tie "pokyny" vodica vyvolavat uplne ine reakcie akoby mali
Pro mně osobně, a to nejsem velký fanatik do pořádku, byla noční můra mít v autě klavírní lak a zrovna tak to bude s umatlanou obrazovkou na čestném místě...
předevčírem Golf a dnes BMW. Celé mi to přijde na pytel, ale doufám, že tam BMW bude mít aspoň nějakou delikatesu jako třeba rozpoznání vztyčeného prostředníku, které automaticky podřadí, zvedne plnící tlak turba a přitvrdí podvozek. :-)
Jen u Q7 to vyřešili zvětšením touchpadu. Opuštění multifunkčního ovladače je podle mne krok zpět. Zajímalo by mě, odkud to přišlo, protože jsem si nevšiml, že by byla poptávka po dotykovém iDrive. Tedy kromě toho, že ovládání aplikací na mobilním telefonu skrze palubní počítač (MirrorLink, CarPlay, Android Auto) by nebylo tak přímočaré.
V Peugeotu 308 bylo to dotykové ovládání strašně a všude v testech kritizováno. Je vidět, že doba postoupila a dotyk bude časem ve všech autech. Uvidíme jestli bude kritizováno i jinde.
No jo, jenže je rozdíl mít v autě dotykovou obrazovku a přes ní ovládat všechny funkce a mít v autě dotykovou obrazovku, kdy panel klimatizace zůstává a můžeš jí ovládat stejně tak přes iDrive, prostě BMW zachová všechno jako doposud, akorát že přidá funkci dotykového ovládání ... tímto nechci nějak "hanit" řešení Peugeotu, nezkoušel jsem, proto mi toto právo nenáleží ... :-)
Tak ovládat vše dotykově je zdlouhavé a nepohodlné. Já vidím, že základní funkce zůstaly na tlačítka a točítka.
Tlačítkové peklo je proti vše na dotyk ráj.
Já nevím co vám pořád vadí.
Přjdu, anstartuju, zapnu rádio, navolím co chi posloucat, jedu a nešáhnu na to celou trasu.
To samý pokud chci navi, navolím, jedu.
Pokud potřebuju změnit trasu, ěnkde si zastavím.
Pohooda.
Klima,/topení + vyhřívaný/ventilovaný sedadčky se ovládá mimo tlačítky na palubovce. Takže není důvod na ten dotykáč za jízdy šmatat. Pokud chci zvýšit či snížit hlasitost, přeskočit skladbu atd, ovládám to tlačidly na volantu.
A na to nacvakat tam něco když auto stojí žádný i drive nemá, tam je dotykova 3x rychlejší, než se v idrive proklikám menu a protočím kolečem někam do pryč, mam to prstě dávno natukaný.
Doslova horor je pak u BMW reset různých intervalů jako výměna oleje, brzdovky atd. Práce na 20 minut, jinde na 4 >:D
Jednak máš evidentně zkušenosti asi s prvním iDrivem, což naprosto chápu, že je to pro tebe opruz, ale hlavně on zmiňoval řešení v peugeotu, kde je i ovládání klimatizace, přes dotykové rozhraní a to asi moc lidem nevyhovuje ...
Idrive byl opravdu povedeny az od roku 2009, ta verze s vetsim mnozstvim cernych tlacitek vsude kolem ovladace a klasickym listovym menu. Ten puvodni kriz byl blby napad od sameho pocatku.
Jednou výhodou pro mne je, že mohu mít ruku opřenou. Největší slabinu - zadávání dat - před lety odstranili touchpady. Nemluvě o hlasovém ovládání, které je špičkové, když funguje. A vadí mi, když jsou to čistě vizuální systémy - tedy ověření, že systém zaregistroval můj dotyk, je vizuální.
Neresetují se intervaly přes diagnostiku? Tohle jsem nikdy řešit nemusel.
Na konkurenčním webu je video toho gesty ovládaného systému u VW, podle mně jako ukázka nesmyslnosti takového řešení je to video výborné. Je vidět zpoždění a trhnanost reakcí, každý úkon bude třeba zrakem ověřit, jinak si místo ztišení rádia přihřeješ zadek například. Efektní ale slepá ulička podle mého.
A ano, sdružený ovladač s touchpadem, toto umístěno v dosahu ruky opřené o loketku je ideální rozhraní, v kombinaci s funkčním hlasovým ovládáním těžko vymyslet něco pohodlnějšího a intuitivnějšího. :yes:
jde směrem k požadavkům trhu. Její modely dnes už nemají např. podvozky s jedním setupem zaměřeným na řidičské pojetí jízdy, ale je možno v rámci jednoho modelu nakonfigurovat auta, která oscilují mezi houpavým "pohodlím" až po sportovní tvrdost, vzájemnou kombinací pohonů a diferenciálů či akt. silentbloků lze dostat auto, které umí zatáčet i auto, které je "bezpečně" nedotáčivé. Podle gusta každého soudruha. Jestli je to pro značku dobrá cesta, je jistě otázka úhlů pohledu a hlavně na jinou diskusi.
Ale zjevně zvolili stejný přístup i pro rozhraní infotainmentu, mají akt. nejlepší systém ovládaný sdruženým ovladačem, jenže je část zákazníků, kteří jsou díky smartphonům zvyklí na dotyk. displeje jako na už neodmyslitelnou součást života, tak proč jim ho nedat i v autě. A podobně se to má i s ovládáním gesty, je to trend oznámený i jinými výrobci, tak BMW prostě nabídne rozhraní, které bude umět všechny varianty ovládání, stačí si vybrat. Jinými slovy, sdružený ovladač nekončí, jen se k němu přidávají další možnosti ovládání.
Dinar, súhlas. Mimochodom, dnes to nie su extra horibilné náklady na vývoj a zákazník má viac možností, čo ho v konečnom dôsledku "rozmaznáva".
BMW potrebuje byť pripravené - nie ako Nokia - inak moja srdcovka...
Stále je lepšie zachytiť trendy a pokiaľ sa neuchytia, tak na tom prerobia všetky firmy ( v TV sfére napr. 3D technológie ), ktoré do daných technológií investujú, ako zaspať dobu. To si v dnešnej dobe jednoducho nemôže dovoliť žiadna automobilka, ani IT firma.
ide bmw o to aby usetrilo.... ono lowendovy dotykac ( ktory ma dnes aj kdejake bezne mimiauto ) je nepochybne lacnejsie riesenie ako implementacia ovladania kdesi do kolecka v stredovom tuneli ( co na tom ze to bolo spolahlivejsie a premiovejsie riesenie, koho to dnes zaujima, dnes uz kazdy len setri ) ..... tu nejde o ziadne zlepsenie ovladania.... lebo idrive s koleckom nemalo chybu a nikto sa nestazoval.... pozrite si fora bmw kde takmer kazdy idrive s koleckom chvali..... premia schytala dalsi klinec do rakvy pre par usetrenych centov ... gratulujem.... bezna konkurencia je takto k premii zase o kusok blizsie a ani sa nemusela moc snazit.... :yes:
...Takze pokud sedim vzadu a chci si pritopit, tak misto abych v podstate bez koukani otocil knoflikem doprava, musim vythnout z kapsy mobil (jeste k tomu Samsung a pokud mozno s tou spravnou verzi operacniho systemu bez hacknuti a bla bla bla...), odblokovat klavesnici, najit tu spravnou aplikaci, spustit ji, pockat, az se to sparuje s aplikaci v aute a pak se muzu konecne zacit hrabat v nekonecnych menu a podmenu...a nakonec to nejak nastavit.
User friendly...
Ale chapu, ze na svete jsou hracickove, kteri by bez podobnych hovadinek o auto ani pohledem nezavadili.
A to predpokladám, že sa používajú pasívne displeje a nie aktívne multi-touch panely.
Trochu s tým robím a niekedy ti vie v lete mucha na aktívnom multi-touchu nablokovať položky a pri troche polietania na správne pozície aj potvrdiť doklad 8-s
Podľa mňa je to na použitie za jazdy veľmi nebezpečné.
Jediná zmysluplná technológia je hlasové ovládanie.
P.S. Už sa prichádza na to, že android má IQ húpacieho koňa (a to som, ešte zistil, že je inteligentnejší ako iOS), ale automobilky skrátka nechcú zaspať dobu...