Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW bude spolu s Volkswagenem budovat síť rychlonabíječek

Německé automobilky BMW a Volkswagen se rozhodly společnými silami vybudovat v USA do konce roku téměř 100 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a plug-in hybridy.
Zpět na článek
29. 1. 2015 12:07
29. 1. 2015 14:04
29. 1. 2015 14:32
29. 1. 2015 17:41
29. 1. 2015 18:05
29. 1. 2015 20:26
29. 1. 2015 12:37
29. 1. 2015 19:52
29. 1. 2015 10:09
Zalezi co je to rychle
Jsou rychlonabijecky a rychlonabijecky.
Tyhle podle evropskeho standardu nabiji 2x pomaleji nez rychlonabijecky Tesla.
A tak si je Tesla proste stavi vsude po svete sama a na tyhle evropsky jim z vysoka...
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2015 11:35
Re: Zalezi co je to rychle
Tyhle nabíječky ale budou používat americký (SAE J1772) a japonský standard (CHAdeMO), ne evropský (Mennekes), který zvládne větší výkon než současné Superchargery (měl by zvládnout přes 200 kW). Ano, CHAdeMO zvládá zhruba polovinu. J1772 by měl v budoucnu také zvládat více než dnešní Superchargery (mluvilo se až o 240 kW).

Pak je také otázka samotná nabíječka. Nevím, jaká je teď situace, ale Superchargery nebyly všechny stejně výkonné a dvě místa myslím typicky sdílí jednu nabíječku - pokud máš souseda, tak máš k dispozici jen část kapacity.
29. 1. 2015 12:48
Re: Zalezi co je to rychle
a dela dobre a Tesle v tomto fandim :-)
29. 1. 2015 10:10
nj MASTODONTŮM UJEL AMERISKÝ VLAK
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
srágorky brambo a konzerva chytajÍ nepolapitelné = AMERICKÉ NACIONALISTICKÉ CÍTĚNÍ a SMYSL PRO VLASTENECTVÍ
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2015 12:07
co?
"Stanice ChargePoint jsou v tomto ohledu flexibilnější - sice pro změnu nejsou kompatibilní s Teslou"

jak nejsou kompatibilni s Teslou? pane Fokt vite vubec jak funguje nabijeni elektromobilu a jake jsou rozdily mezi nabijeckama a nebo jake nabijecky maji samotne elektromobily? Tesla a jeji modely samozrejme nabit na tech nabijecnach jde a slouzi k tomu 1-2 nabijecky ktere jsou primo soucasti toho elektromobilu, v tomto pripade modelu Tesla S ktere treba maji 1-2x 11kW/16A tri fazove nabijecky, nejakou takovou nabijecnu ruznych vykonu si vozi uplne kazdy elektromobil aby byl vubec schopny se nabijet z bezne zasuvky, a meni stridavi (AC) proud na jednosmerny (DC), a dale je to jiz jen o konektoru, a tam staci jen redukce ;-)

co se casto opomiji je fakt ze spousta nabijecek vlastne nabijeckama vubec nejsou (vsechny ty AC) a tam se elektromobil muze nabijet jen tak rychle, jak to zvladne jeho interni "nabijecka", a samozrejme je to take omezeno samotnou stanici a jejim vykonem v jakem dokaze proud dodavat,... skutecne nabijecky jsou as ty co jiz dodavaji DC, a tam se vpodstate hovori o rychlonabijeckach, ale i ty muze majitel Tesly pouzivat, protoze mu staci jen redukce na konektor, da se tedy rici ze modely Tesla S jsou elektromobily s vejvetsi kompatibilitou dobijecek a zaroven zvladaji jako jedny z mala i rychlodobijeni tam kde rychlonabijecka vubec neni, protoze maji jako moznost mit nabijecky zvladajici dohronady 22kW/32A primo na palube vozu

a jen pro doplneni, vyrobci samozrejme nechteji aby si lide dibijeli doma ze zasuvky, ale aby jezdili k placenym stojanum, a tak casto osazuji slabsi nabijecky, takze pak nabijeni doma trva hodiny, ale u stojanu (DC) desitky minut :-!
Rozbalit vlákno
11
29. 1. 2015 14:04
Re: co?
"...a jen pro doplneni, vyrobci samozrejme nechteji aby si lide dibijeli doma ze zasuvky, ale aby jezdili k placenym stojanum ..."
Ale no tak ... tých platených zasa toľko nie je. Pokiaľ viem, nejaké sú v USA (komerčné), v EU to (zatiaľ) je zadarmo - je to síce na kartu, ale tá sa, myslím, vydáva na vyžiadanie, nie?
29. 1. 2015 14:32
Re: co?
a nato jsi prisel kde? vse od CEZu je placene pausalne za kazdy ctvrtrok to stoji 450 korun, a pokud nemas dobijecku nekde primo u baraku/prace atd.. a tedy asi tam nenechas auto dele nez par hodin, tak jsou zajimave jen nabijecky nad 16A tedy ne bezna zasuvka a pak jsou vetsinou ty nabijecky taky placene, zdarma je jich jen par, na cem asi myslis ze firmy jako ChargePoint vydelavaj? ano na tom ze si zaplatis predplacenou kartu ktera ti umoznuje dobijeni za pausal, nebo ze dane misto pronajimaji treba retezci ktery tak laka zakazniky, funguje tak vetsina spolecnosti provozujici dobijeci stanice

si jako myslis ze ti nekdo zadara da elektrinu? a ze ty stojany stavej jen tak pro radost :-) i tak se to ale vyplati jak tem co pronajimaji, tak tem co plati, protoze plati relativne malo
29. 1. 2015 17:41
Re: co?
Ako to má ČEZ netuším, ale v Anglicku to je zadarmo - minimálne najväčšia firma Ecotricity ti (ak si majiteľ EV), po zaregistrovaní sa do systému, pošle kartu na odblokovanie stojanu zadarmo. A len tak mimochodom - v UK to, okrem podobných firiem, stavajú (a platia) hlavne mestá ako službu občanom.
Tuto z Ecotricity FAQ:
How much does it cost to use the Electric Highway?
It's free – just register for a swipe card on our website.
We have no immediate plans to charge people to use our network. We want to en***ge as many people as possible to join the electric vehicle revolution.
Takže, trocha som to prešiel a: niektoré sú zadarmo (ako Ecotricity), niektoré požadujú za kartu peniaze (nejakých 20 libier) a potom nabíjaš zadarmo, niektoré za nabíjanie platíš. Takže tak aj tak - aj zadarmo aj platené.
29. 1. 2015 18:05
Re: co?
tak to je system ktery chtela vetsina, ale to je dlouhodobe neudrzitelne, spise se osvedci systemy jake zavedlo treba Estonsko nebo Japonsko (mimojine zeme kde jsou nabijecky celkem rozsirene a treba to Estonsko ma snad nejhustsi sit na svete, mona i proto ze tamni urady nemaji bezna auta, ale Mitsu i-Miev, tusim ze nabijecky tam maj co 30-50km) ale i tam jsou placene, ale vpodstate simbolicky tak aby se to uzivilo a zaroven aby to pripadne zajemce prilakalo k elektru, mam dojem ze pro neomezene mesicni dobijeni z jejich verejne site dobijecek to stoji za mesic 30ecek

jinak ano, i ja v textu psal o nabijeckach ktere jsou sponzorovane, a ty ktere plati mesta tam samozrejme patri take, zadarmo to ale asi vecne nebude
29. 1. 2015 20:26
Re: co?
To asi áno - v budúcnosti, ak sa elektromobilita viac rozvinie, sa bude platiť takmer všade, to je isté.
29. 1. 2015 15:44
Re: Chaos v dobíjení
Dokud bude potřeba k dobití elektromobilu vysoká elektrotechnická a postgraduál v oblasti dobíjecích standardů, není šance, že by se elektromobily masově rozšířily. Ale není to vina zákazníků, je to vina výrobců, že chaos v dobíjecích standardech dopustili. A když už ho dopustili, tak že v tom chaosu neudělají pomocí marketingové kampaně jasno. Já tedy, jako technik se zájmem o elektromobilitu v detailech jasno nemám. Natož běźný zákazník.
29. 1. 2015 17:49
Re: Chaos v dobíjení
Není to jen o konektoru, různí se i signalizační protokoly.

Proč by měly být "skutečné" nabíječky až ty dodávající DC? V obou případech je nabíjení v režii auta; stojan se nestará o to, jakou baterii v autě máš. V podstatě jde o zdroje. Jen v případě AC se auto musí postarat o usměrnění.
29. 1. 2015 18:08
Re: Chaos v dobíjení
prozatim vsechny seriove vyrabene elektromobily maji nejakou palubni nabijecku ktera slouzi pokud dobijeci stojan/zasuvka dodava pouze AC, pokud dodava DC, tak jsou palubni nabijecky obchazene a jde to rovnou do baterek, aneb ma to tak Tesla, Renailt, Nissan, Citroen, Peugeot, BMW, Mercedes, koncern VW a dalsi znamejsi hraci s elektromobily :-)
29. 1. 2015 19:15
Re: Chaos v dobíjení
To je přeci nesmysl. Můžeš se vyhnout usměrňovači a tomu před ním. Ale přímo připojit baterii? Jak by sis pak poradil například s podporou různých napětí?
29. 1. 2015 19:44
Re: Chaos v dobíjení
elektronika ktera si to reguluje tam samo nadale zustava, obchazi se jen dobijeci soustava zabudovana ve voze, Tesla to ma vypsane primo ve specifikacich
30. 1. 2015 00:01
Re: Chaos v dobíjení
Pak záleží, čemu říkáš nabíječka. Stojan můžeš realizovat jako cokoli od zásuvky po univerzální nabíječku. Například CHAdeMO je někde mezi, kdy stojan dodává, co si auto řekne. Stojan je tedy v mých očích regulovatelný zdroj a dohromady tvoří nabíječku.
29. 1. 2015 12:37
vpodstate
Tesla sla nato lisacky a dobudoucna umoznuje vlastne strasne levne rozsireni rychleho nabijeni, kdys si spocteme ze rychlodobijeci stojan (ten DC) prijde na cca 150 tisic korun, tak uplne stejnou sluzbu majitelum Tesla S udela jakakoliv 32A 3 fazova zasuvka kde jim plne nabiti 85kW baterie zabere asi 4 a pul hodiny (takova zasuvka prijde asi na 2000-3000,- a muze ji mit doma vpodstate kazdej kdo si od energeticke spolecnosti zajisti jeji instalaci a rozsireni jisticu, rodinne domy mivaji zcela bezne jeji sestricku v podobe 16A 3 faze (takova ta cervena zasubka na michacky, pily, drtice a podobny pristroje ) a na rozsireni na 32A neni nic narocneho a bezne to u rodinnych domu tak lidem energetici delaji) , takze kdyby nejaky obchodak chtel, tak u bezneho parkoviste s rekneme 200 parkovacima mistama by instalace takovich zasuvek vyslo na asi 10 mega, tedy naprosto smesna vzhledem k cene parkovaci plochy a mohlo by se tam dobijet klidne 50 Tesel S najednou

a docela verim ze s necim takovim Tesla i casem vyrukuje, as bude mit dostatene pokrytou sit Superchargeru, tak upozorni par svetovich retezcu supermarketu, ze jeji auta jdou dobijet i takto snadno a ze by natom dane supermarkety mohli vydelavat, treba nejaky smesnym zpoplatnenim dobijeni na jejich parkovistich, a dobijeni by bylo mozne vlastne vsem elektromobilum, jen s tim ze Tesla dava proste do jejich modelu silnejsi dobijecky jiz v zakladu :-)
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2015 15:54
Re: vpodstate
No nevim. Investice 10mil + odhadem několik milionu ročně za rezervovanou kapacitu 5MW od ČEZu (pro 50 dobíjených Tesel). Taky téch míst, kde ČEZ vydoluje 5MW na počkání je minimum. Nebyl bych takový optimista, že řetězce za to budou nadšeně utrácet.
29. 1. 2015 19:52
Re: vpodstate
vis jak se kupuje elektrina ve velkem? a vis jak vypada elektricky privod a rozvod pro stavbu nakupniho centra? nekolik pointu, pro zalohy a svazky ktere bys rukou opravdu neuzvednul ;-) a velkoobchodni cena za 1Kw je dlouhodobe pod 1 korunou, pro elektromobili by ale CEZ jiste pristoupil na jinci podminky, tak jako to dela i jinde ;-) oni ale radsi otviraji kazdy mesic jednu malou nabijecku, je to totiz strasne popularni a "papalasi" se radi predvadej u kazdeho otvirani takove nove, kde je krasny stojan trcici alepon 1.5m nad zem a nejlip jeste s pristreskem :-!
Avatar - jozephko
29. 1. 2015 13:01
Elektromobilom sa začína dariť aj u nás...
V pondelok som bol dopoludnia v Nissane v Žiline a za pár hodín sa pri nabíjačke elektromobilu vedľa showroomu vystriedali 3 elektromobily - 2 Leafy a jeden Nissan NV200. Jedna pizzeria v Žiline má hneď 2 Leafy...
Rozbalit vlákno
0