Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW bude spolu s Volkswagenem budovat síť rychlonabíječek

Michal Fokt
Diskuze (20)
Německé automobilky BMW a Volkswagen se rozhodly společnými silami vybudovat v USA do konce roku téměř 100 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a plug-in hybridy.

Síť dobíjecích stanic pro elektromobily se asi nerozvíjí tak rychle, jak by si automobilky přály, proto se dva konkurenti rozhodli spojit síly při jejich budování. Volkswagen a BMW společně s firmou ChargePoint uzavřely dohodu, jejímž výsledkem má být vznik téměř stovky nových rychlodobíjecích stanic ChargePoint, určených jak pro elektromobily, tak plug-in hybridy.

Jedná se o aktivitu pouze ve Spojených státech amerických, konkrétně na jejich východním a západním pobřeží. Obě automobilky chtějí touto cestou více zpropagovat své modely e-Golf a i3, což by se mohlo příznivě projevit na prodejních číslech.

Ne, že by ChargePoint pomoc obou značek příliš potřeboval, už nyní provozuje v Severní Americe více než 20 tisíc dobíjecích stanic, jedná se spíše o morální podporu konkurentovi Tesly, která stále tvrdohlavě omítá sjednotit dobíjecí adaptéry a buduje dobíjecí síť pouze pro své vozy. Stanice ChargePoint jsou v tomto ohledu flexibilnější - sice pro změnu nejsou kompatibilní s Teslou, ale disponují nejen přípojkou SAE Combo, kterou využívají právě BMW i3 a e-Golf, ale i CHAdeMO, kterou disponuje třeba Nissan Leaf. Tyto rychlonabíjecí stanice nabijí německé elektromobily na přibližně 80 % kapacity za 20-30 minut.

Michal Fokt
Diskuze (20)
30. 1. 2015 00:01
Re: Chaos v dobíjení
Pak záleží, čemu říkáš nabíječka. Stojan můžeš realizovat jako cokoli od zásuvky po univerzální nabíječku. Například CHAdeMO je někde mezi, kdy stojan dodává, co si auto řekne. Stojan je tedy v mých očích regulovatelný zdroj a dohromady tvoří nabíječku.
29. 1. 2015 20:26
Re: co?
To asi áno - v budúcnosti, ak sa elektromobilita viac rozvinie, sa bude platiť takmer všade, to je isté.
29. 1. 2015 19:52
Re: vpodstate
vis jak se kupuje elektrina ve velkem? a vis jak vypada elektricky privod a rozvod pro stavbu nakupniho centra? nekolik pointu, pro zalohy a svazky ktere bys rukou opravdu neuzvednul ;-) a velkoobchodni cena za 1Kw je dlouhodobe pod 1 korunou, pro elektromobili by ale CEZ jiste pristoupil na jinci podminky, tak jako to dela i jinde ;-) oni ale radsi otviraji kazdy mesic jednu malou nabijecku, je to totiz strasne popularni a "papalasi" se radi predvadej u kazdeho otvirani takove nove, kde je krasny stojan trcici alepon 1.5m nad zem a nejlip jeste s pristreskem :-!
29. 1. 2015 19:44
Re: Chaos v dobíjení
elektronika ktera si to reguluje tam samo nadale zustava, obchazi se jen dobijeci soustava zabudovana ve voze, Tesla to ma vypsane primo ve specifikacich
29. 1. 2015 19:15
Re: Chaos v dobíjení
To je přeci nesmysl. Můžeš se vyhnout usměrňovači a tomu před ním. Ale přímo připojit baterii? Jak by sis pak poradil například s podporou různých napětí?