Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW vyvíjí nové rychlonabíjení pro elektromobily

Mnichovská automobilka se vrhla na elektromobily a chce je zbavit jednoho z jejich neduhů. Potřebný čas k naplnění kapacity baterií je stále v řádu několika hodin.
Zpět na článek
24. 3. 2014 09:47
23. 3. 2014 16:32
co to je za blbost??
rychlost nabijeni je zjednodusene dana tim, kolik jak rychle to je schopny pojmout akumulátor, a ne tim jestli na stojanu je stridavy nebo stejnosmerny proud, samozrejme za predpokladu, za tam toho proudu je dost.
dobíječka nejspis funguje na principu rizeneho spinaneho zdroje, a rozdil mezi dobíječkou na stridavy a stejnosmerny proud je jen ten, ze u stridaveho se musí nejdriv usměrnit.
stridavy proud se lip distribuje, nevidim zadnou extra vyhodu aby ve stojanu byl ss proud
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
23. 3. 2014 17:07
Re: co to je za blbost??
Jj, psal to "rodilý" elektrikář, James Watt, Alesandro Volta a Andre Maria Ampér se pěkně otáčí v hrobě.
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2014 17:15
Re: co to je za blbost??
Co asi Nikola Tesla???
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2014 17:15
Re: co to je za blbost??
Faraday, ještě jsme na někoho zapomněli?
Avatar - Stejsn
24. 3. 2014 08:55
Re: co to je za blbost??
Křížík?
24. 3. 2014 11:15
Re: co to je za blbost??
ještě jste zapomneli na Edisona, ten propagoval stejnosmerne napeti, tesla stridave
23. 3. 2014 18:17
Re: co to je za blbost??
Trochu mimo téma: Že se AC lépe distribuuje, jsou relativně silná slova. V 19. století to střídavý proud vyhrál, ale stejnosměrný může být budoucnost. Těžko říct, jestli nakonec vystrnadí střídavý úplně, ale řekl bych, že v budoucnu uvidíme více HVDC dálkových linek a lokálních distribučních sítí (v rámci budov, komplexů atp.).

A k tématu: Souhlasím, rychlost nabíjení je v první řadě daná tím, co snese baterie.
24. 3. 2014 11:15
Re: co to je za blbost??
ano, ss proud muze byt budoucnost, ale zatím není, protože se hure distribuuje. u stridaveho lze jednoduse zvysovat a snižovat napeti, coz je dulezite při minimalizaci ztrat. u ss napeti to zas tak jednoduche není. o ss dalkovem vedeni se mluvi, ale nevim, ze by se nekde ve velkem realizovalo. mluvime o napeti cca milion voltu pro dalkove prenosy.
samozrejme, dnes je trochu jina situace nez na konci 19. stoleti, kdy zvýšit ss napeti nahoru nebo snížit dolu slo snad jedine pomoci ss motoru a dynama, kdezto u st napeti pomoci jednoduchého transformatoru.

ss napeti prosazoval edison, st napeti tesla. nakonec vyhral tesla, i když naskok i vic penez mel edison.
24. 3. 2014 12:16
Re: co to je za blbost??
Samozřejmě, že jsou. Z technického hlediska jsou dnes problémem jističe, ne měniče. A pak jsou dražší, takže se spíš používají tam, kde jsou třeba. V Evropě tedy například pro podmořské linky, v USA pro spojení různých rozvodných sítí (východ-západ). V Číně mají například +-800 kV (tedy 1,6 MV) linku dlouhou přes dva tisíce km (2 Mm ;-) ). Ze starších je tu rekordman z DRK, +-500 kV, 1700 km a rok dokončení 1982.

HVDC linek rozhodně přibývá. A do budoucna podle mne jen bude. Spotřeba DC jen roste a stejně tak produkce. Přitom má své výhody. Jen v Číně vím o třech +-800 kV linkách v provozu, třech ve výstavbě a šesti plánovaných. K tomu plánují i +-1,1 MV linku. Na druhé straně se začínají objevovat DC rozvody v budovách, nebo třeba univerzitních kampusech.
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2014 17:12
DRAHÁ HRAČKA
Pro lidi, kteří již mají normální auto v garáži, a kupují si to jako hračku, hlavně ale jako druhé auto do rodiny.
Nabití baterií za několik minut myslím parádně zkrátí životnost baterií a bez pochyby budou baterie hořet. Nabíječka bude extrémně drahá, musí se počítat se značným odvodem odpadního tepla, kterého může být klidně 50%.
Na straně přívodu bude muset být takováto rychlonabíječka značně dimenzována, což znamená že bude nepoužitelná v domácnostech:
- dotyčný teoretický vlastník musí bydlet v rodinném domě
- bude muset být proveden přívod mnohem silnějšího kabelu
- v garáži to nebude moci být
.........
Takže to budou stanice pro veřejnost. Zaplatí to stát, potažmo EU, my všichni, kdo o to nestojíme. Zpočátku bude elektřina zdánlivě zdarma, jakmile se EV trošku rozšíří, tak na něm začnou vydělávat distributoři elektrické energie a potom si přisadí stát podobnou spotřební daní, jako je dnes na běžná paliva.
A budeme tam kde jsme byli, pouze bude vyrobeno opravdu hodně baterií, které se stanou opožděnou ekologickou hrozbou.
A infrastruktura se stane velice zranitelnou, úplný ráj pro případné tevovisty a podobné šílence - což takhle vyřadit síť v celém Německu nebo třeba v ČR? Velká sranda pro řadu pošuků.
V každém případě bude veselo. ;-)
Rozbalit vlákno
2
23. 3. 2014 19:20
Re: DRAHÁ HRAČKA
V EU se pomocí nesmyslných zákonů tlačí na vynucenou spotřebu. Lidé jsou potom doslova nuceni kupovat něco, co nechtějí a je jim znemožňováno používat zboží, které si už koupili. Politici si myslí, že zbytečnou výrobou a zbytečnými nákupy rozhýbou ekonomiku. Typickým příkladem je honba za snižováním CO2 u aut a domácností, přitom to nemá žádný praktický dopad. Ale hned je příležitost ke zdanění těch, kteří produkují CO2 podle nějakých nesmyslných měřítek moc. Je to samozřejmě celé blbost.
K budoucím výpadkům elektrické sítě nebudou teroristé potřeba, díky silně nestabilním, tzv. obnovitelným zdrojům se přenosová soustava brzo dostane za svůj limit. To bude potom velká sranda.
Avatar - Mangalica
24. 3. 2014 09:21
Re: DRAHÁ HRAČKA
Problémy se budou muset vyřešit, ale od toho ten vývoj je. Uvědomme si, že to není jen kvůli ekomaniakům, ale také kvůli prostému snížení energetické závislosti na nestabilních a totalitních zemích jako je třeba... hmmm... RUSKO!
24. 3. 2014 09:47
ježíííš BMW
v tom BMW maj snad uplne same tupce, staci aby si procetli zdejsi diskuzi a hned je jasne jak se to ma delat a kde je problem >:D
Rozbalit vlákno
3
24. 3. 2014 12:42
Re: ježíííš BMW
Otázkou není inteligence a schopnosti inženýrů, ale kvalita informací po té, co si je vezmou do parády věci neznalí novináři a lidé z PR.
24. 3. 2014 15:25
Re: ježíííš BMW
zde bych to shrnul ciste na ty "novinare" :-) ovsem i zdejsi diskuteri/stamgasti jiz asi musi vedet co od tech zdejsich "novinaru" maji cekat za bludy ktere se strati v prekladu z prekladu co prelozil nejlepsi nejlepsich zvany to po pravu Google translator :-)
24. 3. 2014 16:49
Re: ježíííš BMW
Také to beru jako šťouchání do autora článku. Ten tu prezentuje nějakou myšlenku. A může si přečíst reakce.