BMW vyvíjí nové rychlonabíjení pro elektromobily
Elektřinou poháněná vozidla mají stále omezený dojezd, jsou (až na výjimky) nekřesťansky drahá a dobíjení baterií trvá několik hodin. U BMW cenu příliš řešit nemusí, o jejich futuristický malý hatchback i3 je poměrně značný zájem, i když základní verze stojí u nás skoro milion. Akční rádius může zvýšit ještě dražší hybridní verze, ale i ta je pochopitelně kompromisem. BMW i3 je tak určen hlavně „zeleně“ smýšlející klientele, a to jak soukromé, tak i firemní. Po více než čtyřiceti letech vývoje představuje první sériový počin mnichovské automobilky v tomto ohledu. A jako ukázka technické vyspělosti, kterou si lze za patřičný obnos postavit do garáže, také funguje velmi dobře.
Problémem je zatím délka nabíjení, která praktickou využitelnost dosti omezuje. Stojany, které dodávají akumulátorům potřebnou „šťávu“, totiž používají střídavý elektrický proud. Řešením je použití stejnosměrného. Na tom se právě v Mnichově pracuje. Šéf oddělení korporátní komunikace divize BMW i Weiland Bruch byl zatím v tomto ohledu na slovo velmi skoupý, vývoj takového zařízení ale připustil. Dobu potřebnou k naplnění akumulátorů na 100 % zkrátí na několik minut místo hodin. Oficiálně, bohužel bez dalších detailů, Bruch prohlásil: „Tiskovou zprávu vydáme již brzy“.
Evropská poptávka po i3 překvapila samotné vedení výrobce. V továrně v Lipsku vzniká sedm desítek vozů denně a produkce je vyprodána na půl roku dopředu. A to se ještě nenabízí v USA, ani v Číně, Američané se dočkají příští měsíc, zákazníci v Říši středu pak v létě. Bruch k tomu podotkl: „Pochopitelně nechceme, aby lidé čekali na svá auta pět, nebo šest měsíců. Po uvedení vozu na další trhy budeme zvažovat navýšení jeho výroby.“