Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X1 xDrive28i: První turbo-dojmy

Pod kapotou X1 xDrive28i se místo atmosférického třílitru zabydlel dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll.
Zpět na článek
11. 3. 2011 10:26
11. 3. 2011 11:01
11. 3. 2011 11:42
11. 3. 2011 12:29
11. 3. 2011 11:49
11. 3. 2011 12:09
11. 3. 2011 13:33
11. 3. 2011 12:14
12. 3. 2011 22:50
12. 3. 2011 15:21
4. 4. 2011 08:52
15. 6. 2011 15:34
10. 6. 2012 08:09
10. 6. 2012 08:10
10. 6. 2012 08:10
10. 6. 2012 08:10
21. 3. 2019 08:51
11. 3. 2011 10:26
Auto i motor
na výstavu, ale ten volant už proboha dejte do muzea jako památku.

Co spotřeba testeři? ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 3. 2011 10:35
Re: Auto i motor
Jak je uvedeno v textu - na dálnici velmi orientačně 8,5 litru (samozřejmě zimní pneumatiky a zimní podmínky). Pro mě je to skvělý výsledek, protože jen o půl litru překračuje udávanou kombinovanou spotřebu, a u čtyřválcových benzinových SUV 4x4 je i s mnohem nižším výkonem standardem spíš 10 litrů.
K volantu - existuje přece i pro X1 volant M ;-)
11. 3. 2011 10:44
Re: Auto i motor
Jistě Lukáši, ale tenhle volant pamatuje ještě Řím v plenkách ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 3. 2011 10:47
Re: Auto i motor
No a to je z ekonomického hlediska pro BMW hned 2x dobře...
11. 3. 2011 11:57
Re: Auto i motor
Menil bys za ten usmevavy ze Superbu? >:D
11. 3. 2011 13:43
Re: Auto i motor
Ja bych radeji ten usmevavy z BMW 7
Avatar - Johny.Rico
11. 3. 2011 10:40
Testy zde nečtu...
... ale na tohle jsem opravdu čekal a jsem rád, co jsem se dozvěděl - posun vpřed.
Jasně, chybí tam prostě R6 zvuk (což je asi nenahraditelný problem), ale jak tak koukám, auto jede skvěle, spotřeba superní, výkon velmi dobrý na takového prcka a hlavně Nm... to je to, oč tu běží... těch tam je faaakt dost.

Takže u mě za :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
11. 3. 2011 10:45
vypadá to slibně
Vypadá to, že motor je k tomu autu naprosto přesně vybraný. Dle mě to je ideální motor pro X1. Parametrově svého předchůdce překonává. Doufám ale, že downzing bude mít v podání BMW své meze (avizované tříválce až do tříd 3 zní jako horor), takže za po technické stránce za X1 Xdrive28i :yes:
Bohužel to nic nemění na tom, že je to auto děsně ošklivý až hnusný a na živo je ještě hnusnější. Pro mě jedno z nejhnusnějších BMW, které by jsem zařadil po bok přišer jako je X6 a 5GT.
Rozbalit vlákno
7
11. 3. 2011 11:29
Re: vypadá to slibně
Vidis - a treba mne se X1 libi a to tak ze hodne. Takze ja davam :yes: >:D
Avatar - kari.laz
11. 3. 2011 11:40
Re: vypadá to slibně
někdo holky jiný vdolky... >:D
Avatar - iudex
11. 3. 2011 12:07
Re: vypadá to slibně
Toto kľudne podpíšem, píšeš akoby za mňa. Len na tú X6 som si časom zvykol, na 5GT, ani na X1 nie.
Avatar - kari.laz
11. 3. 2011 13:15
Re: vypadá to slibně
To mě naopak X6 moc nevadila, ikdyž se mi nikdy nelíbila, ale poslední dobou mi přijde čím dál hnusnější.
11. 3. 2011 12:30
Re: vypadá to slibně
Poslední dvě věty :yes: (ačkoliv je to spíš na :'-( )
Avatar - twistedTSD
11. 3. 2011 16:20
Re: vypadá to slibně
já ho zas řadím mezi nejhezčí BMW, setkání na živo to jen umocnilo.
11. 3. 2011 11:01
Výběr?
Věřím, že ten motor je vynikající, ostatně motoráři BMW málokdy šlápnou vedle (pohříchu narozdíl od designérů). Klidně věřím i tomu, že ve většině parametrů bude lepší než R6.
Problém vidím jinde: že tímto motorem začíná labutí píseň pro poslední atmosférický R6, který BMW má. Nebude trvat dlouho a nebude možné ho získat vůbec. A to je škoda, R6 je významným kusem tradice Bavorských :-(

Čili za mě: čtyřválec turbo ano, ale nechte v nabídce TAKY R6 atmo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kari.laz
11. 3. 2011 11:42
Re: Výběr?
Spíš by jsem upřesnil, že tím končí Atmo u BMW úplně.
11. 3. 2011 12:29
Re: Výběr?
No jo, pravda... Ale u čtyřválců mě to tak moc nemrzí a V8 + V12 jdou lehce mimo mě a krom toho u nich ta tradice není tak silná.
11. 3. 2011 11:49
Re: Výběr?
Jo, to resi ted muj kolega.
Jezdil v G3 VR6, pak R32 a ted projizdel novy Golf R. Prohlasil, ze je sice ve vsem o kus lepsi nez R32, ale ten zvuk a pocit z reaktoru v pridi tam proste neni. Jde o pocit, ne o rychlost, ono 5,9 z 0 na 100, nebo 5,5 - to uz je fuk...
A i kdyz je mi tato kategorie aut vzdalena, stejne je mi lito, ze sestivalce vymiraji.
Avatar - iudex
11. 3. 2011 12:09
Re: Výběr?
Súhlasím, Golf R môže byť rýchlejší, ľahší i úspornejší, R32 si ale muselo podmaniť každého len naštartovaním a prehrabnutím plynu, to bol koncert. To R4 turbo ani pri sebelepšom vyladení výfuku skrátka neposkytne. ;-\
11. 3. 2011 13:33
Re: Výběr?
Ten koncert, o kterem pises, to je neco neskutecneho... Normalne se cloveku ani nechce verit, ze to, co slysi, leze z kompaktniho HB... :yes:
Avatar - Johny.Rico
11. 3. 2011 12:32
Re: Výběr?
TOHLE může být dle mě největší problem...
Avatar - iudex
11. 3. 2011 12:14
Re: Výběr?
Súhlas, BMW verím aj pri R4 turbo, parametre špičkové, i realita podľa redaktora slušná, len ten R6 je tak bytostne s BMW spätý, že jeho odchodom do večných lovíšť odchádza z BMW kus histórie a image. Nič na tom ale nezmeníme, tu nejde o chýbajúci dopyt po R6, ale jednoducho emisné limity.
12. 3. 2011 22:50
Re: Výběr?
Mě vadí ta představa, že vyhubí atmosférické R6 v otevřených autech. Zka, kabriolety 1er, 3er a 6er, tam prostě přímé vstřikování a přeplňování nepatří. A když to někdo chce, je tu 35i. V otevřeném autě je to hodně o zvukovém projevu motoru - výfuk mohou ladit jak chtějí, ale motor bude pořád znít jako traktor.
11. 3. 2011 11:18
výkonová špička
V článku jsem se ke své radosti dozvěděl, že motor miluje otáčky, a že meta nejvyššího výkonu 5tis.ot. nic neznamená :yes:

Znamená to, že tento turbomotor má má taky jasně postřehnutelnou výkonovou špičku?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 3. 2011 12:23
Re: výkonová špička
Ano, je tam, jako by to byl atmosférický motor.
Avatar - CHerokee
11. 3. 2011 12:40
Re: výkonová špička
Vymírání atmosférických motorů mě mrzí. Ale tohle auto vypadá dobře...akorát bych si ho nikdy nekoupil s manuálem. Zajímala by mě ale konečná cena, která pude asi dost přes milion,a pak v této cenové relaci už se dá uvažovat i o jiných vozech (Volvo, MB, Audi, VW).
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 3. 2011 13:03
Re: výkonová špička
Není důvod se té manuální převodovky obávat, naopak patří k tomu nejlepšímu. Bohužel trend je daný, ale snad si BMW udrží manuály alespoň u čtyřválců, protože to je přece jenom součást "sportovního ducha". Dnes nejde o rychlost řazení a poslední dobou už ani o spotřebu, ale zážitek z jízdy je (s dobrou manuální převodovkou) prostě bohatší. A to i v běžném provozu - pokud neobtěžuje příliš tuhá spojka, což dnes nebývá problém ani u dieselů, natož u tohoto univerzálně laděného BMW.
Avatar - CHerokee
11. 3. 2011 14:50
Re: výkonová špička
S automaty jezdím řadu let a po celé Evropě. Manuál je podle mě přežitek. Možná do některých vybraných sportovních aut na víkend, ale pro denní potřebu přežitek. Dnešní automaty jsou rychlejší než manuály, ušetří palivo a na sport mají sportovní mody a pádla pod volantem. U nás je to takový manuálový přežitek, ale kdo bydlí ve větším městě a automat měl mi musí dát za pravdu. Pořád jsme v některých věcech za Západem a toto je jedna z nich. Ale je to jen otázka času.
11. 3. 2011 18:35
Re: výkonová špička
Moc bych si přál ať nemáš pravdu, naštěstí ne všichni bydlíme ve velkých městech. Když chce někdo automat proč ne, nehodlám ho shazovat. Ale ať AT proboha nikdo nenutí, když ho nechci, doufám, že vždy bude existivat manuální alternativa. Nebo snad na Západě mají manuál jenom zaostalci ? 8-s
Avatar - CHerokee
11. 3. 2011 21:20
Re: výkonová špička
V USA traktory a Viper a nejsilnější Shelby Mustang. Berou to jako vchol sportovna. :-) Ale jinak jo, ať je možnost alternativy to jo, ale dnešní moderní automaty jsou prostě paráda. A když chcu hážu to tam sám bez spojky. :-!
Avatar - Ricardo
12. 3. 2011 19:05
Re: výkonová špička
Ale právě ta spojka a mechanické ovládání převodovky dodává manuálu kouzlo
12. 3. 2011 23:06
Re: výkonová špička
BMW dodávalo exkluzivně pro americký trh manuální převodovku do M5 a M6, v Evropě jsme měli jen SMG. Nakonec jí začali prodávat i tu, ale mylím že jen pro M5. Celkem mě to překvapilo, čekal jsem, že spíš Evropané nadávali nad vnucenou sekvenční převodovkou.
12. 3. 2011 23:13
Re: výkonová špička
Máš pravdu. Pokud má člověk víc aut, tak na denní ježdění je lepší automatika. Ve městě i na dálnici. Hlavně v kombinaci s adaptivním tempomatem je to skvělé. Ale do sportovního auta patří manuál. Sžívání se s novým autem, to je něco nádherného. Každý víkend trénovat dvojité meziplyny, abys mohl v zatáčce bezpečně podřadit i bez stabilizace, učit se zvládat smyk, číst auto. To ti prostě automat nedá. K řadě technik potřebuješ spojku. Takový clutch kick je pro bavoráky velmi vhodný, relativně šetrný k autu, ale s automatem neproveditelný.
11. 3. 2011 13:38
Re: výkonová špička
To jsou ale reci :-)
V kazde cenove relaci muzes uvazovat o jinych vozech, ne? Bud chces X1 a neresis, co stoji, nebo studujes ceniky a skoncis v nejake koreji a budes se snazit si namluvit, ze je to skoro totez.
Neni.
11. 3. 2011 13:50
Re: výkonová špička
Mam namysli, ze kolega narazel na slavny cenik doplnkove vybavy...

Placnu priklad:

Mit na auto dejme tomu 890 000Kc a pote zjistit, ze v plne polni musis zaplatit + 250 000Kc se uz mnohym nemusi chti ci nato nemaji...a radeji to utrati na dovolenou.
11. 3. 2011 14:01
Re: výkonová špička
Jasne, vzdyt kdyz mam na auto 890, tak jdu pro auto za 700 a zbytek pocitam na extras.
A i za cenu 700 muzes zase najit jina auta, nez to, pro ktere jdes.
Avatar - iudex
11. 3. 2011 15:12
Re: výkonová špička
Presne tak, keď mám 890t. na auto, nekupujem auto za 890t. (aj bez doplnenia výbavy o extras sú tu veci, ktoré tak či tak musíš platiť: zimné gumy, poistky a pod.), skrátka auto ako nevýrobný prostriedok, resp. ako vec, ktorá len stráca na hodnote sa nekupuje za posledné. Ale samozrejme chápem, ako to myslel subaru.in; jedna vec je cenník a druhá realita ceny auta podľa Tvojich predstáv (rozpätie medzi ktorými je u prémie obzvlášť veľké).
11. 3. 2011 13:27
Re: výkonová špička
Tak to je dobrá zpráva ;-) Oni prostě v Mnichově opravdu umí, je jedno jestli R6 nebo 4válec turbo :yes:

A ta špička přijde v 5tis. nebo to subjektivně graduje ještě dál.....? Možná se v tom moc pitvám, ale přijde mi to u BMW důležitý vědět (dřív než se svezu) ;-)
Avatar - CHerokee
11. 3. 2011 14:59
Re: výkonová špička
Někomu to jedno je, někomu ne. Většině asi je, proto se teď všude dávají další a další turba. Tímto tempem za 4 roky bude nová generace X1 oslovovat zákazníky výkonem 200 koní z objemu 1,1 quatro turbo >:D => :'-( . Já dávám přednost objemu, proto jsem teď vyměnil 3,0 za 3,5 litr ;-)
Avatar - Dinar
12. 3. 2011 15:21
Rozpaky
Tohle je zlomový okamžik, a přiznám se, že vůbec nevím, jak se k tomu postavit. Nové turbo v X1 jsem také projel, s automatem, a s hodnocením redaktorů můžu jen souhlasit, jestli někdo dokázal udělat turbo s charakterem atmosféry, pak to je to bmw právě s tímto motorem. Není tomu co vytknout, pro ty co se ptají po špičce jen dodám, že je, je cítit a to kolem pěti a půl tis. Motor má smysl dotočit do šesti a odřadit, sice jde točit opravdu až k sedmi, ale už nahoru nijak nespěchá a kvůli zvuku to taky smysl nemá. A to je to hlavní, proč nevím, jestli je to celé dobře nebo špatně, prostě tenhle motor jede, má charakter, pravděpodobně i méně žere (to jsem nezkoumal), ale chybí mu to nadšení s jakou se ručička otáčkoměru řadové šestky zarazí o omezovač a pak ten nádherný mechanický jekot. Ano, v autech typu X1 resp. crossoverech či esůvéčkách dává turbo smysl, ale co trojka a pětka bez atmo šestiválců, pořád se s tím nějak nemůžu srovnat, přestože tenhle 2,0 turbo je skvělý a jsem si jist, že z něj bude další motor roku pro bmw. ;-\ :-) :-!
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2011 08:52
Re: Rozpaky
Ja uz jsem to nekde psal - podobne pocity ma ted kolega s VW R32.
Nove Rko je rychlejsi, lepe zataci a ma i nastavitelny podvozek, ale to jeceni VR6 3,2 tam proste neni a tudiz nedokaze smysly ridice stimulovat tak, jako "stara" R32.
Takze R zatim stale nic a kolega ceka na kazdou zpravicku o tom, jestli naaaahodou nebude R36...
15. 6. 2011 15:34
Nádhera
Rozbalit vlákno
5