Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW X5 Le Mans: Dvanáctiválcové SUV přijelo do Amelia Islandu

Tento víkend je v Amelia Islandu k vidění jediný exemplář prototypu BMW X5 Le Mans. Na velké SUV se závodním dvanáctiválcovým motorem se za šestnáct let trochu zapomnělo...
Zpět na článek
13. 3. 2016 19:32
13. 3. 2016 20:24
14. 3. 2016 05:51
14. 3. 2016 08:02
14. 3. 2016 08:05
14. 3. 2016 10:28
13. 3. 2016 20:37
14. 3. 2016 06:43
14. 3. 2016 07:57
14. 3. 2016 08:05
14. 3. 2016 08:40
14. 3. 2016 09:17
14. 3. 2016 09:46
14. 3. 2016 11:15
14. 3. 2016 12:14
14. 3. 2016 12:29
14. 3. 2016 13:21
14. 3. 2016 13:54
14. 3. 2016 14:20
14. 3. 2016 14:27
14. 3. 2016 14:36
14. 3. 2016 15:51
15. 3. 2016 07:57
14. 3. 2016 12:10
14. 3. 2016 13:16
14. 3. 2016 13:29
14. 3. 2016 13:14
14. 3. 2016 07:32
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 3. 2016 10:16
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 3. 2016 12:17
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - Uživatel_5340709
13. 3. 2016 18:20
Krásná ukázka
marketingového tahu /mimochodem mistrně dotaženého dokonce/, která těm všem pozérům za volanty dokazuje, že ta neforemná a hmotná krabice co si kupují, je "sportovní". ;-) :-! :yes:
Rozbalit vlákno
9
13. 3. 2016 20:27
Re: Krásná ukázka
Šestnáct let staré auto, vyrobené v jediném exempláři o kterém nebylo prakticky vůbec slyšet, lze pokládat spíš jen za raritu a článek jako připomenutí této zajímavosti. Já osobně bych ho rohodně nehodnotil jako "mistrně dotažený marketingový tah", který má něco pozérům dokazovat.

Skoro mám z tebe pocit jako kdyby jsi měl poměrně rozšířenou chorobu zvanou bmw-komplex, postižení vidí rudě jen při zmínce o BMW, nejlépe X6 nebo X5. Přitom tyto pacienty nikdo nenutí, aby v nich jezdili, když se jim nelíbí nebo jim nevyhovují. ;-)
13. 3. 2016 20:30
Re: Krásná ukázka
No podle mého soudu je škoda, že dvanáctivál ze sedmy nebyl použit minimálně ve velkém kupé, pokud tedy ne v SUV...
13. 3. 2016 20:42
Re: Krásná ukázka
...otázka je, zda je šestkové kupé dost velké na takové kladivo jako je V12, nic většího (kupé) zatím nemají a ani v blízké minulosti neměli.

V SUV takový motor možná někdo vyhledává, ale tím, že nemám blízko ke kategorii SUV, proto ani nechci hodnotit absenci V12 v této kategorii.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2016 21:02
Re: Krásná ukázka
Občas nějaký eště potkáš [odkaz] :yes: :-)
13. 3. 2016 21:06
Re: Krásná ukázka
:yes: Hodně občas. :-( Proto jsem napsal "v blízké minulosti". :-)
14. 3. 2016 07:42
Re: Krásná ukázka
Aston není nijak velký, Ferrari taky ne.
Avatar - wakantanka
14. 3. 2016 09:07
Re: Krásná ukázka
Presne to isté ma prvé napadlo, keď vošiel V12 do 850 so štíhlou a nízkou kapotou, tak by to hádam nebol až taký problém dostať do 6er coupé. Na druhej strane je otázka, či a koľko kupcov by si to našlo. Nehovoriac o tom, že sa mi marí niečo , že Hamman? presne toto robil? Ale je možné že sa mýlim.
14. 3. 2016 10:04
Re: Krásná ukázka
Individuální přestavby proběhly
[odkaz]
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 07:47
Re: Krásná ukázka
Většina těch kupců bere suv zcela logicky jako rodinná auta, to k těm pozérům.

Pokud jde o slovo "sportovní", to lze chápat velmi široce, na jedné straně sport hlavně jako zábavu za volantem až po, na straně druhé, maximální efektivitu, rychlost, mezi tím spousta prostoru pro libovolný mix. Když jsem před lety na Salzburgringu honil v tehdejší novince X5M empětku, byl jsem vyřehněnej, v každé zatáčce jsem kroutil hlavou, jak to auto funguje, a že se M5ky dá pohodlně držet. A zábava to byla taky, jen jiná než v nějaké placce, prostě pořád žasneš jak takový mastodont zaklekne, podrží a se zafuněním vystřelí ze zatáčky. A to ta X5M působí např. proti stodole stodol Rangi V8 jako ryzí športler, a s Rangem je na okruhu prd.el nejskutečná, při akceleraci sedne na zadek, pak ho mrskneš do zatáčky, náklon, limit, plyn, kousek se sklouzneš, a bim, s krásným duněním do další... Ano, nejsou to auta jemných nuancí při hledání ideální stopy, ale efektivní jsou. A nejen na okruhu, věř že i obyčejná verze jízdně schopnějšího suv typu cayenne nebo X5 si třeba na hřišti všech zaklínačů se sportem, na klasické rozbité okresce, dá libovolný HH ke svačině, už jen proto, že HH s tuhým podvozkem na hrbolech a dírách skáče zleva doprava, kdežto podstatně měkčí podvozky suv s delším zdvihem odpružení se drží povrchu. Sám preferuju posaz co nejníže k zemi a mám radši menší a lehčí auta, ale protože jsem esuvéček vyzkoušel hodně a vždycky nějaké doma mám, jsem dalek toho, abych se ušklíbal nad jejich ostrými verzemi, když vidím nějaké to SVR, X?M, GTS tak určitě nemám o majiteli jasno, v tom autě může být klidně pozér, ale tak i řidič, který ví, a chce prostě all in one v esuvéčkovém balení. ;-)
13. 3. 2016 19:32
Vždyť
je to SPORTS Utility Vehicle, tak to snad dá rozum, nééé >:D >:D :-! :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
13. 3. 2016 20:24
Re: Vždyť
v tej dobe bolo toto auto zjavenie ako jazdilo a ten sound. A hlavne e53 bolo v tých časoch krásne auto.
Avatar - dewill
14. 3. 2016 05:51
Re: Vždyť
X5 nebyla nikdy a nikde hezké auto ;-\
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 08:02
Re: Vždyť
Druhá generace ano. :-)
Avatar - speedfred
14. 3. 2016 08:05
Re: Vždyť
Vec názoru, prvá X5 mi prišla najkrajšia.
Avatar - simon_sez
14. 3. 2016 10:28
Re: Vždyť
SUV idu mimo mna, ale co sa vzhladu tyka, tak X5 2.gen. (asi poFL?) niet zaco kritizovat :yes:
Avatar - kosmonaut
13. 3. 2016 20:37
špatně
"Měli i kousek štěstí, když vedoucí Toyotu TS020 GT-One zastavil defekt..."
To máte špatně, Toyotu s japonskou posádkou defekt nezastavil, nýbrž pouze hodně přibrzdil ve stíhací jízdě a ztratila navíc jedno kolo. To se stalo asi 50 minut před koncem, kdy japonci sice jezdili kvalifikační kola, ale rozhodně nevedli, ztráceli pořád skoro celý jeden okruh a protože měli o dost vyšší spotřebu, nebylo moc reálné, že by se to stáhlo. Toyota měla smůlu spíš v tom, že havaroval jak Brundle s jedničkou v brzkých hodinách, tak Boutsen s dvojkou v noci. Byť pokud mne paměť neklame, už v té chvíli bylo BMW z výše uvedených důvodů v čele. A navíc pozdě dopoledne ještě havaroval Lehto na druhém BMW, v té době vedoucím už o nějaké 4 okruhy. No 1999 super závod, každopádně. Ultrarychlá Toyota TS020, úsporné BMW V12 LMR, létající Mercedesy CLR, první start pozdějšího rekordmana Audi R8R či jeho sourozenec, nedodělek Audi R8C, ze kterého se později stal vítězný Bentley Exp Speed 8, nepovedený Nissan R391, atd. Takových továren, to už se dnes nikde nevidí, nádhera
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
13. 3. 2016 21:10
SQ 7 sním vytře podlahu
;-)
Rozbalit vlákno
7
13. 3. 2016 21:27
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Akorát, že v roce 2000 bylo Q7 mínus šest let a té SQ7 mínus 16 let. :-) A lepší bude tak maximálně ve spotřebě.
13. 3. 2016 22:07
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
tak to těžko >:D
Audi na poli motorů v12 hrálo vždycky druhý housle. Nicméně q7 prý w12 dostane.
Avatar - beibej
13. 3. 2016 22:52
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Audi používalo hlavně špatné palivo v Q7 V12 TDI >:D
Avatar - white label
14. 3. 2016 01:09
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Ovšem u dieselu to bylo jinak, Q7 V12 TDI nemělo (přímou) konkurenci... a V8 TDI nemá konkurenci (minimálně v rámci D3 ani dnes.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2016 23:44
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Si magor? 8-s

Na tohle letitý BMW současný audi Q7 nemá. A víš to i ty!
Avatar - AUDIRS6
13. 3. 2016 23:55
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Nestracaj cas a neries nezmyselne porovnanie 16 rocnej V12ky vyrobenej v 1 kuse s najnovsim a najsilnejsim naftakom v quattre so sport. diferakom vzadu a aktivnymi stabilizatormi... :-!

btw.: neviem preco som zil v tom, ze to bolo RWD-cko...
Avatar - Hammunasakra
14. 3. 2016 00:20
Re: SQ 7 sním vytře podlahu
Máš pravdu :-!
14. 3. 2016 06:43
Posměšky
Všem posměváčkům bych přál, vzít jednou plnotučný a výkonný SUV s aktivními stabilizátory a diferenciály uzpůsobenými na dynamickou jízdu k projížďce na okruhu.

Způsob jakým sebou tyto mastodonty dokážou fláknout do zatáčky, vykroužit jí a ještě zanechat černou stopu zadních driftujících pneu je okouzlující. Ne, není to ten způsob, který je známý z krocení sportovních aut, ale minimálně impozantní a jedinečný. ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 07:57
Re: Posměšky
Pevne verim, ze s dostatkem financnich prostredku pujde vyrobit i rychly autobus. Jeste jedinecnejsi a impozantnejsi. A jeste vic nesmyslny, nez SUV na okruhu.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 08:05
Re: Posměšky
Touto optikou je na okruhu nesmysl sport varianta jakéhokoliv konfekčního auta, proč dělat z rodinného hatchbacku sporťák, když všichni víme, že na okruhu bude přirozeně mnohem líp fungovat dvoumístná placka.
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 08:40
Re: Posměšky
Svym zpusobem si to myslim i o tech HH. Ale nejsou zdaleka nijak absurdni jako rychle stodoly, umoznuji sportovni svezeni za rel. nizke naklady kazdemu a pritom funguji jako normalni rodinna auta.
Ale kazdy at si dela radost necim jinym, at si nekdo postavi klidne nadzvukovy bagr :-)
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 09:17
Re: Posměšky
Míra absurdity je tady víceméně určována obsahem peněženky. Ano, HH zejména v segmentu B opravdu lze považovat za auta s nízkými náklady, o třídu výše A45AMG už ale těžko, no, a audi RS6 kombi už ne zcela určitě. Je to na okruh míň absurdní auto než cayenne GTS nebo X5M? Nemyslím.

Na druhou stranu, do HH B segmentu nenaložíš celou rodinu s vybavením a hurá na lyže, do X5M ano. Někde výše píšu, lze se na to dívat jako na all in one v SUV balení, samo v jiné cenové kategorii než Leon cupra v kombíku, ale princip je stejný.
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 09:46
Re: Posměšky
Praveze ani tim obsahem penezenky. Porad mne prijde normalni prohnat po okruhu to A45 AMG, ale mnohem min ojete SUV klidne za polovic.
Naopak kazda univerzalnost je vzdycky kompromis a "vic aut v jednom" resi obvykle ten, kdo tolik penez nema. Kdo ano, tak spis za tim SUV taha na podvalu sportovni auto a nenuti do sportovani tu samotnou obludu. Verim ze to muze jet rychle, ale proste povazuju za absurdni to zkouset.
Avatar - fOE
14. 3. 2016 11:15
Re: Posměšky
""vic aut v jednom" resi obvykle ten, kdo tolik penez nema" to rekni vsem tem v M5, RS6, E63 AMG atd. Taky 2t auta AllinOne kde by si za stejne penize clovek mohl snadno dovolit 530d + boxster, a verim tomu ze se najdou i taci, ale zrovna tak se nedivim lidem, ktere to kompromisni AllinOne reseni zlaka. Ono je totiz kompromisni v necem ta M5, v necem jinem zase to combo 530d + boxster. K cemu ti bude, ze mas doma v garazi pod plachtou automobilovou nirvanu kdyz te na dalnici po ceste z prace chytne nejake omezeni, ty to rubnes na okresku a najednou zjistis ze misto v M5 sedis v 530d? V takove situaci te to co mas doma pod plachtou asi moc nevytrhne. :-) Kdyz sedis v te kompromisni M5 (nebo X5M) tak mas ten kompromis k dispozici vzdy a vsude. Pak je to jen o volbe jestli mit devadesatipeti procentni reseni k dispozici po 100% casu, nebo mit 100% reseni k dispozici po 5% casu.

Nikdy jsem v x5m ani v nicem podobnem nejel, ale vsem co to popisuji docela verim, ze musi byt neco neuveritelneho (mozna az uchylne zabavneho) proletet zatackou v 2,5t aute stylem jakemu by mel problem se***vat kdejaky "pravoverny sportak". Ta mastodontnost ve spojeni s tim co ta auta umi musi mit sve vlastni kouzlo.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 12:14
Re: Posměšky
Ano, je to taková trochu perverzní radost z jízdy, ale je tam. Bavíš se jinak než v lotusu, ale bavíš. Okruh pro ta auta není domácí prostředí, ale fungují na něm líp, než nějaká běžná verze klasické karos. varianty konfekčního auta. A v kombinaci s pohodlím ekvivalentním k vyšší střední, dostatku síly v běžném provozu a praktičností danou 4x4 a velkým kufrem, umím pochopit, že někdo, kdo nechce nebo nemůže, třeba kvůli prostoru, mít tři auta sáhne po něčem takovém.
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 12:29
Re: Posměšky
Tech lidi v superdrahych "all in one" SUV a velkych kombicich, co je navic pouzivaji krome toho bezneho jezdeni i pro nejake serioznejsi jezdeni po okruhu bude tak malo, ze je oproti tem majitelum "all in one" HH a spol. muzeme nazvat vyjimkami. Snad kazdy, kdo trochu vazneji jezdi na okruhu, si bud casem vytvori ze sveho "all in one" civilne jenom tezko pouzitelny vuz, nebo si poridi dalsi auto vylozene jenom na podobnou zabavu.
Opacne, kdyz sjedu z dalnice na okresku, muzu to prasit i ve svem turbodieselovem kombi tak, ze se ev. spolujezdci dela spatne >:D A jestli jsi jel někdy treba v nejakem tom Porsche, ktere zminujes, tak zrovna snad kazde se da pouzivat jako plnohodnotny daily car, bez skoro jakehokoli ustupku v pohodli a luxusu.
Ale mas pravdu v tom, ze je to jen o uhlu pohledu, sam to pisu vys o tom nadzvukovem bagru. Kdyz nekomu udela radost, at si ho poridi, bude to mit urcite taky svoje kouzlo ho rozpohybovat. Navic si muze na rozdil od nas ostatnich i vybagrovat nejakou tu jamu pro radost.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 13:21
Re: Posměšky
V caymanu ve čtyřech na hory? >:D
Tohle vážně nikam nevede...
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 13:54
Re: Posměšky
Ne, podivej se lip. Reaguju na prispevek o dojizdeni do prace.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 14:20
Re: Posměšky
Já vím, že nepíšeš o horách a caymanu, ale já ano, píšu o horách, resp. univerzalitě ostrého suv jakožto plnohodnotného rodinného auta. V tom kontextu nedává smysl psát o caymanu jako použitelném dailycaru, jako on je použitelná i motorka, to suv umí v tomto ohledu mnohem víc.
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 14:27
Re: Posměšky
OK. Ja pochopim spis MX5 Cup, nekdo jiny bude fandou okruhoveho serialu X5 Cup. Kazdemu co jeho jest :yes:
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 14:36
Re: Posměšky
To už se kopeš do vlastního zadku, psal jsem tu už několikrát, že těžko bude někdo tahle auta brát jako něco na okruhové závodění, tím přece není ani ta cupra v kobíku, ale pokud je tam vezmeš, rozhodně se nemusejí stydět, za to co umí. To je rozdíl, a myslím, že k pochopení je to celkem snadno...
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 15:51
Re: Posměšky
Jeden o voze, druhy o koze, vid. Pro me je sebesilnejsi SUV na okruhu proste absurdita, to je urcene snad tak na to tvoje x-krat zminovane jezdeni na lyze s celou rodinou na hory. Nejde ani o nejake zavodeni, pochybuju, ze bych se bavil s rychlou stodolou projizdenim alpskych prusmyku, nebo i obycejnych utazenych zakroucenych okresek za humny. At by ta stodola mela jakykoli motor a podvozek.
Urcite znas aspon z YouTube ty nemecke instalatery nebo co jsou zac, jak pravidelne brazdi Nordschleife s pracovni dodavkou a snad kompletnim vercajkem a materialem na stresni zahradce. To je (nejenom?) pro me stejne uhozene, ale stejne tak me to nevadi, kazdy jsme z jineho testa a ti chlapici se urcite kralovsky bavi. Nekoho to bavi asi zase s SUV, nemyslí si, ze proti takovym lidem cokoliv mam.
Avatar - Dinar
15. 3. 2016 07:57
Re: Posměšky
Jinými slovy, suv na okruhu není o nic absurdnější než rodinný kombík, to je co říkám, ty chceš používat věci k tomu, na co jsou určeny, ok, pak na okruhu nedává smysl ani přebouchaný hatchback, který za účelem ježdění po okruhu nikdo nestavěl. To je celé, ty pořád hledáš míru, "hatchback je ještě ok, ale suv už ne...", jenže ta míra závisí čistě na osobní prioritě, obecně prohlášení o absurditě prostě neplatí, viz. první věta.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 12:10
Re: Posměšky
Tohle už je plácání se ve vlastních preferencích, moje varianta vyjížďky na okruh je taky suv, za kterým je podvalník s caymanem, ale je to otázka osobní volby. Nevidím důvod, proč ohrnovat nos nad někým, kdo chce vše v jednom a na okruh si vezme ostrého mastodonta. Co se schopností těch aut na okruhu týká, doporučuju zkusit, mnohým po projížďce s některou z těchto nabušených krabic spadla brada.
Avatar - Bully_
14. 3. 2016 13:16
Re: Posměšky
Nedovolil bych si nekoho nejak soudit a uz vubec ne za jeho auto. Tu absurditu jsi ted vyjadril i sám svymi slovy o ostrem mastodontovi. Uhel pohledu, kdyz se to nekomu libi, at s tim jezdi klidne po okruhu nebo za roh pro decko do skolky. Ja preferuju pouzivat pro konkretni ucely adekvatni prostredky, neporizovat si ty nadzvukove bagry.
Avatar - Dinar
14. 3. 2016 13:29
Re: Posměšky
A proč ne, nadzvukový bagr je sice nesmyslný příklad, ale jinak trocha praštěnosti a nemístnosti nemůže být na škodu, nakonec v těch nabušených suv je víc přízemnosti, díky jejich praktičnosti, než v okruhovém speciálu. S těmi esůvéčky nikdo přece závody na okruhu jezdit nebude, ale při volných jízdách se jejich řidič nemusí za jejich schopnosti stydět.
Vůbec, tuhle otázku přiměřenosti či vhodnosti, resp. ptaní se po smyslu, si museli klást už hoši, kteří nacpali do malého kupé V8 a vymysleli pony/muscle car nebo konstruktéři první M5... Ostrý manažerský sedan? K čemu, co je to za blbost? No, a ono to smysl tisícům lidem dává, už několik desetiletí.
14. 3. 2016 13:14
Re: Posměšky
Ono sa to dost rokov aplikuje na tahace a vysledok je impozantny >:-[]
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 3. 2016 07:32
Ze sa na to auto zabudlo?
A co je na tom zle? Spominat na toto auto, a jemu podobne zverstva, je ako citit nostalgiu za zapalom pluc pred 16 rokmi.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - speedfred
14. 3. 2016 08:58
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
Ty máš asi auto iba ako dopravný prostriedok.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 3. 2016 10:16
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
A tvoje auto ti sluzi ako co?

Byt? Krcma? Sex toy?
Avatar - speedfred
14. 3. 2016 11:52
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
niekto to má aj pre zábavu.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 3. 2016 12:17
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
Aha, takze sex toy.... ;-)
Avatar - speedfred
14. 3. 2016 12:40
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
tak na to som už troška postarší,jedine tak v buse
14. 3. 2016 13:04
Re: Ze sa na to auto zabudlo?
Nevím co si cpeš do zadku ty, ale mně se tam moje auto nevejde ;-)