Škoda toho manuálu, aspoň pre štvorvlce mohol byť dostupný a osobne ma prekvapuje, že ani do úplného základu ho nedali (keď už pre nič iné, aspoň pre cenu už od...). Nenapadá mi iné auto, ktoré by si manuál pýtalo viac, ako je malý roadster určený pre zábavu. Toto nie je auto na poskakovanie po meste, ani na tisíckilometrové obchodné štreky po Európe, toto je auto pre radosť z jazdy a tam vylúčiť možnosť manuálne i radiť je chyba.
Inak čítal som prvý test Z4 M40i na EVO a trošku sa moje nadšenie (zo statickej obhliadky) schladilo, síce chvália dynamiku, výkon, agilitu a čistotu stopy, trochu vraj ale chýbajú emócie, komunikatívnejšie riadenie a celkovo väčšie zapojenie do deja, čo sú výčitky, ktoré som pri M-performance modeli s výkonným šesťvalcom a samosvorom nečakal. Uvidíme na domáce testy.
Jsem z testů trochu na rozpacích, tvrdí o citelně lepší Z4, zároveň se do ní opírají. Připadá mi, že nářky pramení z domněnek o přímé konkurenci Boxsteru, ale na to má Z4 vyšší váhu a obecně je svou koncepcí bližší daily fun caru.
Tohle bude chtít zkusit osobně. Když si vezmu jak se zlepšily G generace BMW, tak mi nepřijde, že by měla být Z4 neřidičským autem.
První, aspekt etalonu, jak říkáš, boxster, což je prostě porsche, meta, na kterou jízdně nedosáhl nikdo, a můžou mi příznivci toyobaru, mx5, předchozích Z3, Z4 říkat, co chtějí, o f-typu nemluvě. Prostě auto s motorem uprostřed s geny porsche je jízdně nejlepší. Tolik k větám novinářů, spec. těch anglických, hledajících detaily a popisujících jednu vlastnost auta v deseti odstavcích. Pro ně bude kromě boxsteru všechno ostatní vždycky moc kompromisní.
Druhý aspekt, Iudex říká, že co už by mělo být řidičské auto, když ne roadster. Souhlas, a ono bude, možná ne nejlepší, viz. předchozí odstavec, ale stopro bude. Věci typu manuál a utlumenější projev, víc než by entuziasta chtěl, je právě tím druhým aspektem, tím, že tohle auto musí uspokojit také tu většinu svých reálných kupců, kteří si jej pro jízdní vlastnosti kupovat nebudou, ti chtějí opak ostrosti, pohodlný roadster pro projíždění se po bulvárech LA apod., přímořských letoviscích, chtějí malé hezké auto s premiovým znáčkem. Ti budou kasu bmw v kolonce Z4 plnit. ;-)
To je přece taky o ceně = zatimco Z4 je cenově skoro v úrovni = toybaru a MX5 atp. = ty můžeš ocenit že v poměru prachy jízdní pocity = to dotáhli fakt daleko :yes:
Nelze napsat lépe. Nebál bych se, že to bude tak "hrozné" jako minule, ale furt z4 bude hlavně před tu kavárnu do města a rozhodně ne tak ryzí jako boxster.
Já myslím, že nakonec emko bude, za rok se o něm začne mluvit, za dva ho ukážou.
A ještě k těm jízdním vlastnostem, vzpomeň, co psali Angláni o F-typu, těžké, neobratné, nevtáhne do děje jako boxster nebo 911, ale ten zvuk atd... no, a oba víme, že to auto je krásně použitelné i na okruhu, o běžných silnicích z hlediska řidič. zážitku ani nemluvě. Prostě, ty rozbory "o pocitu v prstech v posledním centimetru zatočení volantem", redaktorů Autocaru, Evo atp., jsou na mně už moc sofistikované. ;-)
Jo, asi to bude tak ako píšeš. Tiež sa mi nechce veriť, že by pri tom všetkom zlepšení, ktoré posledné bavoráky absolvovali, bola akurát nová Z4 nejaká sterilná a nezáživná. Práve porovnávanie s Boxsterom a pod. dáva vysvetlenie, tomu asi nemôže Z4 konkurovať a ako píšeš, zrejme ani nechce, pretože je určené nielen entuziastom na vymetanie zákrut, ale aj tým promenádovým šoférom.
Myslím, že zrovna u BMW jsou český ceny jenom otrockej převod nějaký zajímavý psychologický hranice v Eurech - např. 40.000 pro 3er nebo 50.000 pro 5er. Zet čtyřka mi sice se svejma 51.650Eur to mou teorii trochu bourá, ale i tak :-)
A nakonec si myslím, že i spousta českejch kupců těhle hraček si před koupí převádí peníze z Eur (buď protože dostávájí mzdu v Eur, nebo podnikají v Eur), takže je taky korunová cena spíše nezajímá.. :-)
Když člověk poprvé uviděl Z4 mk1 [odkaz] , tak si řekl joooooo to je vono! Ale když koukám na tuto novou generaci, tak nějak kroutím hlavou, a říkám si, že naživo to snad bude lepší. A tento problém nemá jen BMW.
Daleko horší věc, že v rámci výběru čalounění necítím zrovna moc volnou ruku při výběru. Sportline i Mpaket obě s koženkovou přístrojovou deskou, což třeba já nesnášim. Sedadla to samé.
A viděl jsi to už naživo třeba v x5? Já to od prvního momentu odsuzoval, dyť je to jak ze seatu, k bmw přece patří klasika...ale naživo se mi to líbí.
I když je pravda že zrovna v roadsteru by ty budíky být mohly. :-) Nebo manuál. :-) Ale nejspíš nebudou.