Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW Z4 odhaluje český ceník. Se základním dvoulitrem stojí 1,2 milionu Kč

David Bureš
Diskuze (33)
Mnichovský roadster pořídíte se třemi motory. Dva benzinové čtyřválce doplňuje řadový šestiválec.

Letošní rok je u BMW ve znamení množství novinek. Automobilka postupně odhalila novou X5, kupé řady 8, nový roadster Z4, novou generaci sedanu řady 3 nebo luxusní SUV X7, které postupně prozrazují své české ceny. Naposledy došlo na novou Z4, vyvíjenou ve spolupráci s Toyotou.

České ceny nové generace tohoto roadsteru odhalil zveřejněný konfigurátor, který prozradil, že v tuto chvíli začínají na částce 1.208.428 korun. Ta se vztahuje na verzi sDrive20i, neboli benzinový dvoulitr se 145 kW.

Už ve standardu totiž nyní dostanete sportovní automatickou převodovku s osmi stupni, navigaci nebo hudební systém s 10 reproduktory o výkonu 205 W. Bez těchto prvků nyní sDrive20i pořídit nelze, až to ale půjde, přijde v základu na 1.055.600 korun.

Zájemci o širší výbavu si navíc mohou připlácet za vyhřívaný volant (+5.148,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+16.250,-), adaptivní diodové světlomety (+32.240,-) nebo head-up displej (+26.546,-).

Komu by však výchozí výkon přišel málo, je tu sDrive30i. Pořád je to dvoulitrový čtyřválec, tentokrát však vyladěný na 190 kW. Převodovka je už standardně sportovní automatická. Nyní ho pořídíte za 1.336.764 korun, nelze totiž objednat bez navigace Live Cockpit Professional, která jeho cenu zvyšuje z 1.257.100 korun.

Pro fajnšmekry je tu pak přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW. M40i stojí 1.677.364 korun. I v jejím případě totiž nelze objednat bez navigace, bez ní by tato varianta přišla na 1.597.700 korun.

Ryze sportovní verze se přitom neliší jen drsnější vizáží díky M aerodynamickému paketu, ale také svoji technikou. Standardně dostanete M sportovní brzdy s čtyřpístkovými pevnými třmeny vpředu a jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu v modrém provedení, M sportovní diferenciál umožňující plně variabilní rozdělení točivého momentu mezi zadní kola nebo M adaptivní podvozek.

Výbavu navíc v tomto případě rozšiřují 18palcová kola, hliníkové obložení interiéru, průvlak na lyže, automatická klimatizace, přední a zadní parkovací asistent nebo čalounění palubní desky umělou kůží Sensatec.

BMW Z4 – technická data nabízených variant
VerzesDrive20isDrive30iM40i
Zdvihový objem [cm3]199819982998
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]145/4500-6500190/5000-6500250/5000-6500
Točivý moment [N.m/min]320/1450-4200400/1550-4400500/1600-4500
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,65,44,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,07,1
Základní cena [Kč]1.208.4281.336.7641.677.364

David Bureš
Diskuze (33)
Avatar - speedfred
8. 11. 2018 15:51
Re: Daleko horší
nie nevidel,možno potom zmením názor keď uvidim.
doteraz ma to ale moc nechytilo aspoň tie čom som videl.
Avatar - wakantanka
8. 11. 2018 15:15
Re: Moderní design
vďaka chlapi :-)
8. 11. 2018 15:08
Re: Daleko horší
A viděl jsi to už naživo třeba v x5? Já to od prvního momentu odsuzoval, dyť je to jak ze seatu, k bmw přece patří klasika...ale naživo se mi to líbí.
I když je pravda že zrovna v roadsteru by ty budíky být mohly. :-) Nebo manuál. :-) Ale nejspíš nebudou.
Avatar - speedfred
8. 11. 2018 15:04
Re: Daleko horší
Mne zase celkom vadí digi štít namiesto klasických budíkov.
8. 11. 2018 14:37
Re: Moderní design
Čtyřválec i šestiválec budou od BMW, vyrábět se bude na stejné lince u Magny v Rakousku na které se už vyrábí Z4.