Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Brodící videoseriál (1. díl): Ural a Zil si poradí všude

Není brod jako brod, ale jak ukazují některá videa pro těžké nákladní automobily ruských značek Zil a Ural není problém si udělat brod prakticky kdekoliv.
Zpět na článek
23. 11. 2011 11:24
23. 11. 2011 12:22
23. 11. 2011 11:54
23. 11. 2011 11:57
23. 11. 2011 12:16
23. 11. 2011 12:45
23. 11. 2011 13:25
23. 11. 2011 13:35
23. 11. 2011 13:40
23. 11. 2011 14:10
23. 11. 2011 20:50
23. 11. 2011 14:14
23. 11. 2011 14:22
23. 11. 2011 15:46
23. 11. 2011 16:11
23. 11. 2011 17:06
anonym
23. 11. 2011 17:48
23. 11. 2011 18:14
23. 11. 2011 20:07
23. 11. 2011 20:25
23. 11. 2011 22:21
24. 11. 2011 08:11
24. 11. 2011 10:31
24. 11. 2011 11:13
24. 11. 2011 12:04
24. 11. 2011 12:29
24. 11. 2011 12:51
24. 11. 2011 12:55
24. 11. 2011 10:46
24. 11. 2011 11:07
24. 11. 2011 11:55
23. 11. 2011 21:00
23. 11. 2011 21:18
23. 11. 2011 21:53
24. 11. 2011 11:01
25. 11. 2011 09:45
23. 11. 2011 21:48
24. 11. 2011 08:12
23. 11. 2011 20:42
23. 11. 2011 18:48
24. 11. 2011 21:01
24. 11. 2011 21:10
23. 11. 2011 11:24
neuvěřitelný
By mě zajímalo, který normální evropský auto by tohle projelo s tolika klackama na zádech. Možná tak ještě Tatra 8X8.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - jazva
23. 11. 2011 11:53
Re: neuvěřitelný
Definuj "normální"... Ani ten ZIL nie je normálny. ;-) V ZILe som odjazdil pár km ako spolujazdec. Spotreba 1l/1km ma uchvacuje dodnes... >:D
Avatar - kari.laz
23. 11. 2011 11:55
Re: neuvěřitelný
S takovou spotřebou nám jezdila i Kachna (Tatra 805) Když se to pak poštelovalo a jelo se po silnici, tak se dalo jet i za 60l/100km. Ale projela neskutečný věci.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 12:01
Re: neuvěřitelný
60??? Vždyť to není ani velkej náklaďák...
Avatar - kari.laz
23. 11. 2011 12:15
Re: neuvěřitelný
Není, ale žral pekelně. Měli jsme jí jako hasičské auto.
Avatar - T613
23. 11. 2011 12:22
Re: neuvěřitelný
byl to benzín, relativně slabý motor (osmiválec z T603), takže to žralo relativně dost. Ale jestli 60?
Avatar - kari.laz
23. 11. 2011 14:32
Re: neuvěřitelný
Fakt, nevím, jak jiné 805, ale ta naše si brala 60 a když měla náladu, tak i 80. Možná jsme měli nějaký rozežraný kus.
23. 11. 2011 21:01
Re: neuvěřitelný
nam na vojne zrala tatrovka(ta starsia s cumakom vpredu) cca 50l. Preto sme chodili vsade v3skami, tie zrali cca 25l
24. 11. 2011 07:36
Re: neuvěřitelný
Jo jo vejda to je auto. Kdyby byla teoreticky atomová válka nebo někdo odpálil nějaký EMP byla by vejda jedno z mála aut, který by vesele běželo dál, protože jediný elektrický zařízení na ní je startér :-) Mám dojem, že v americe žádný takový starý střepy bez elektroniky nemají čili by jim asi přeživší vojáci chodili do jednoho pěšky >:D
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 12:04
Re: neuvěřitelný
Tak teď je mi zcela jasný, co způsobilo pád komunismu v SSSR. Právě armáda, co ho měla bránit. >:-[] Při takovéhle spotřebě padla třetina HDP jen na paliva. >:D >:D
Avatar - Barrichello
23. 11. 2011 13:22
Re: neuvěřitelný
V terénu žere s s benzínovým motrem vše 100 na 100.
Ovšem na silnici když se to uškrtilo není problém jet za 40 na sto, mluvil sem v lešanech osobně s jedním majitelem Krazu.

Navíc někdy od zač. 80. let už i v rusku přešly na naftové motory, většinou JAMZ (jaroslavl). Tam je spotřeba v terénu cca 45-65 a na silnici cca 25-40 dle typu a hmotnosti a výkonu.
Takže nic mimořádného ve srovnání se soudobou konkurencí.
23. 11. 2011 13:49
Re: neuvěřitelný
Jen potvrzuji, ze ZIL bral opravdu 100 na 100, ale jak pisete, byl to benzinak s nizkym kompresnim pomerem, uzpusobeny na nizkooktanovy rusky benzin. Nelze to proto srovavat s modernim turbodieselem, ktery ma cca dvojnasobnou ucinnost. 100 na 100 zvladne v tezkem terenu i lecjaka Tatra
23. 11. 2011 13:50
Re: neuvěřitelný
Normalni sem mel v tomhle pripade na mysli ktery jezdi bezne po silnicich a neni 50 let stary >:D
Avatar - gld
23. 11. 2011 11:54
Re: neuvěřitelný
normálne auto nie..tatra by to zrejme tiež zvládla

Inak sa mi nepáči, keď niekto pôvodnú zvukovú stopu prekryje nejakou otrasnou pesničkou. Chcem počuť zvuk motora v podobných videách.
23. 11. 2011 21:36
Re: neuvěřitelný
Tatre bych veril :-)

[odkaz]
24. 11. 2011 07:42
Re: neuvěřitelný
Máš pravdu. Co projede Zil projede Tatra taky. Nechápu ale jak může bejt automobilka, která vyrábí takovýhle auta, takhle v prd-eli
24. 11. 2011 17:45
Re: neuvěřitelný
No bude to nejspis kombinace faktu neschopny management, jednostrane orientovany produkt a neglobalni znacka. S poslednim faktem je spojen i prodej a servis. No a co plati napric odvetvimi, totiz ze castokrat vyspelost/kvalita reseni neni tim nejdulezitejsim v uspesnem obchodu :-/
Tajne doufam, ze DAF Tatre pomuze treba jak VW pomohl Skodovce.
Avatar - Special-line
24. 11. 2011 17:52
Re: neuvěřitelný
Nezbývá než souhlasit.
25. 11. 2011 08:33
Re: neuvěřitelný
To doufám taky, už jí pomáhají různý party odborníků přes 20 let a zatím teda nic moc výsledky.
Avatar - saldy
23. 11. 2011 12:58
Re: neuvěřitelný
Je to nádhera sledovat jak ten stroj pracuje na hranici svých možností, znáte ledové jezdce? Tady jsou všechny epizody [odkaz]
Avatar - Barrichello
23. 11. 2011 14:26
Re: neuvěřitelný
JJ, ale tam jezdí zas trochu jiný trucky a rozhodně ne na hranici možností co se týče výkonu či brodivosti, tam je to spíš o ridičském umu a schopnosti těch trucků odolat zimě, což je o kvalitě materiálů, kvalitě práce a údržbě.
Avatar - saldy
23. 11. 2011 15:27
Re: neuvěřitelný
Dobrý byly ty díly z Indie jak se nákladáky sápaly po úzké ztezce vysoko do hor, bez svodidel či jiné ochrany, když potkali protijedoucí náklaďák či bus tak se vzájemně dřeli o lak a rikovali že se utrhne břeh, každodenně se tam někdo zřítil dolů, hrozil i linč od místních vychrtlíků, pokud by šofér někoho přejel. To bylo pár dílů.
Avatar - Special-line
23. 11. 2011 16:45
Re: neuvěřitelný
S takovejma pneumatikama, nájezdovejma úhlama a konfigurací pohonu by to projelo každý auto. Vždyť ZIL má naprosto klasickou koncepci jako většina náklaďáků, ohromnej výkon taky extra nemá, takže myslím že ani ostatní by neměli problém. Tady je to hlavně o pohonu náprav a o kolech.
23. 11. 2011 20:37
Re: neuvěřitelný
Pneumatiky a nájezdový úhly dejme tomu, ovšem si si jistý, že současný auta kypící elektronikou umí bezporuchově brodit 2 metry hlubokou řeku? Vždyť jim tekla voda snad už okýnkem do kabiny.
Avatar - Special-line
23. 11. 2011 20:57
Re: neuvěřitelný
No, tak už záleží na stupni vodotěsnosti >:D Teď vážně. Záleží samozřejmě na brodivosti. Jasně že to umí, ale neříkám že bez úprav. On i ten ZIL má nějakou elektriku a podle mě pokud zaplavím baterky tak za chvilku jsou vybitý. Takže podle mě i ten ZIL na to musí bejt připravenej.
24. 11. 2011 07:30
Re: neuvěřitelný
No když jelo to auto s kapotou pod vodou tak jsem taky přemýšlel jak to mají udělaný, asi všechno dobře zaizolovaný a baterku mají možná v kabině nebo v nějaký vodotěsný přihrádce, i když o její vodotěsnosti bych po 50 letech měl vážný pochybnosti :-)
Avatar - Special-line
24. 11. 2011 18:02
Re: neuvěřitelný
Asi to nějak musí být. Tatry (nevím jestli všechny) měly vodotěsný alternátor a spouštěč. Standartní brodivost je tam 80 cm a u hasičů a vojáků třeba 1,2 nebo 1,5 m. Takže baterky by měly být určitě vodotěsné protože jsou dole na rámu.
24. 11. 2011 10:23
Re: neuvěřitelný
Tak ono je to tak, ze Rusove maji auta co projedou bazinou ci rekou, zatimco Evropa ma silnice a pres reky mosty. >:D
23. 11. 2011 11:57
BOZP
Robiť tam bezpečáka asi by som bol v blázninci, alebo v base.

To čo predvádzajú pri brodení (hlavne ten spolujazdec) s bezpečnosťou veľa spoločného nemá.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 12:08
Re: BOZP
Jak stále tvrdím, na východě nic dobrého, mimo slunce, nevychází.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2011 12:16
Re: BOZP
Z východu stojí všechno za hov... i vítr.
Avatar - jazva
23. 11. 2011 12:45
Re: BOZP
Práve pre to, to čím si napísal príspevok vyrábajú v Nemecku... >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 11. 2011 13:25
Re: BOZP
>:D >:D
Jojo, nejlepší je všechno německý, pravda. Škoda že na botách Puma je Made in vietnam, na tiričku Adidas Indonesie, na Siemensu Hong Kong atd.

Navíc kluci šimkmooký sou už tak šikovný, že se stává, že kvalita jejich noname výrobků dosahuje cca 70% kvality německého luxusu vyrobeného tamtéž, problém je, že ten německý luxus stojí o cca 40-65% víc.
Takže platíš za hezký logo akorát, jinak máš skoro ten samý asijský brak >:D
Avatar - jazva
23. 11. 2011 13:35
Re: BOZP
Tak mne všeobecne príde divné ako tu je v móde kopať do Korei a pritom má priemysel na oveľa vyššej úrovni ako máme my v SR a vy v ČR... A Japonsko už radšej ani nebudem komentovať...
Avatar - Barrichello
23. 11. 2011 13:40
Re: BOZP
Tady se kope do všeho co není německý, jestli si na to ještě nepřišel.

Je fuk zda je to Francie, Korea, itálie, Japonsko či USA.
Co je německé je dobré, co není neměcké je špatné.

Prostě jednoduchá rovnice jako měl rotmistr Nusle v povídce šimka a grosmana. Co je zelené je dobré, co není zelené je šmejd.
Jak málo stačí některým jedincům ke štěstí, že :-) >:D
Avatar - jazva
23. 11. 2011 14:10
Re: BOZP
Napísal som to všeobecne, myslel som to všeobecne... :-)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 14:12
Re: BOZP
Hele mě vaděj rusové a ukrajinci, říkám to narovinu, jinak Japonsko, to je samozřejmě naprosto mimo diskuzi.
23. 11. 2011 20:50
Re: BOZP
Co mas proti Rusum a Ukrajincum? Vysr*li se ti do piva?
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 22:32
Re: BOZP
Nic. Jen když jdu do města (Praha), nechci se cítit, jako že jsem jel na výlet do Moskvy.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 13:55
Re: BOZP
No v Německu asi ne, ale určitě ne někde na mysli stepi mezi Košicemi a Naukanem. ;-)
Avatar - jazva
23. 11. 2011 14:14
Re: BOZP
Ja mám len silný pocit hraničiaci s istotou, že aj z toho Ruska sem prišlo dosť pozitívnych vecí. ;-)
Avatar - Barrichello
23. 11. 2011 14:22
Re: BOZP
Ono se stačí podívat, kolik v roce 1988 evidovala státní podnik Mototechna v pořáadníku objednávek na vozy Lada. Na to že rusko každej nenáviděl zajímavý číslíčko, že....

Nebo se podívat na vojenskou techniku, dejme tomu takový ekranoplán LUN.
Co měl proti němu západ?
Povím vám to naprosto přesně - kulový, když to amíci poprvý zmerčili, měli z toho šok a nazvali to kaspická příšera.

A dalo by se chvíli pokračovat.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 15:44
Re: BOZP
No jo, ale čím to bylo vykoupeno... Vždyť na ty senzační technické zázraky padnul skoro celý HDP, možná i celý a víc. Jinak ano, jejich "mozky" byli určitě obdivuhodní lidé, paradoxem je, že inteligentní (vzdělaní) lidé na to často dopláceli jak před, tak po pádu režimu.
23. 11. 2011 15:46
Re: BOZP
Že byl ten LUN zaveden do služby, že. Na druhé straně XB-70, co měli rusové - kulový. Sotku dostali do vzduchu cca. 10x a lehce přes mach. SR-71, taky nic. V tvém případě opět slepota.
23. 11. 2011 16:11
Re: BOZP
Proti SR71 měli satelity a Mig-25. A co si budeme povídat, Blackbird nebylo nikdy nijak spolehlivé letadlo, navíc proti satelitům už je prostě pomalé.
LUN nebyl zaveden do služby kvůli změně politickoekonomické orientace...
Pravda, proti Valkýře neměli nic, naopak v osmdesátých letech si to bohatě vynahradili Blackjackem. ;-)

K technice Rusové přistupovali jinak než Západ, vem si třeba Foxbata. Kovářsky dimenzované letadlo, avionika komplet založená na vakuových elektronkách (imunní proti elektromagnetickému pulsu), neskutečná přemotorovanost (stoupavost do 30 km za čtyři a půl minuty - nepamatuju si přesně).
Jen pro zajímavost, Foxbat měl radar Smerš-A o vyzařovacím výkonu mezi 500 a 600 kW - soustředěný paprsek na půl kilometru usmaží člověka.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 16:30
Re: BOZP
Mig25/31 je moje asi nejoblíbenější sovětský letadlo. Ačkoli, takhle to těžko definovat, Tu-22 potažmo Tu-128 taky mají něco do sebe.
anonym
23. 11. 2011 17:06
Re: BOZP
Andula, pánové, Andula!
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 22:24
Re: BOZP
>:-[] Andulu jen ohnout. Ale Ano, je to legendární stroj.
23. 11. 2011 17:48
Re: BOZP
Rozdílné přístupy, rozdílné operační postupy, které se logicky odrážely v požadavcích na techniku.
Když vezmeme efektivitu, tak obecně, proti satelitům těžko nasadit nějaké letadlo. Jde o to, že barik tady zase vykřikuje, jak kdyby jen rusové uměli postavit něco pořádného. V dnešní době velmi propracovaných satelitů se ukazuje nutnost operativnějšého použití, coz vyústilo v UAV a vlastně i reaktivaci pár U2, které jsou už zase tedy u ledu.
Foxbat je určitě velmi zajímavým kouskem, ale dle mne přeceňovaným díky velmi malému doletu. Nazval bych to osedlanou multiraketou >:D . Naopak za velmi výborného považuji Foxhounda. V arzenálu USA mě překvapuje absence A-A raket s větším dosahem. Po vyřazení Tomcatů, byť Phoenix už příliš nedokázal obstát v moderním boji (raketa na "autobusy"), tak se tím připravili o prostředek dlouhého dosahu. Výborný AMRAAM na střední vzdálenosti nepovažuji za plnohodnotnou náhradu.
Blackjacka považuji za nej konvenční bombardér dneška.
Avatar - T613
23. 11. 2011 18:14
Re: BOZP
No ono to bude tím, že takový byl účel MIG-25. Vzlétnout, vystoupat, zachytit bombardéry, odpálit rakety a letět na základnu. Není to stíhací letoun pro vybojování vzdušné převahy. Nicméně co proti němu mohlo USA nasadit do roku 1974? Odpovím si sám - absolutně nic. Takže od roku 1965 do roku 1974 měli Sověti stíhací letoun, který neměl protivníka a šel prakticky zničit jen díky léčce. A i poté jej Izraelci ničili takřka vždy díky léčkám.
Tolik k tomu "přeceňování".
23. 11. 2011 20:07
Re: BOZP
Záchytný stíhač parametrů Migu-25 američané neměli. O tom žádná. Přeceňování myslím v tom, že jeho reálný přínos je sporný. Izraelci byli schopni Mig-25 dostat jak píšeš správně díky léčce a ještě bych k tomu doplnil mnohem modernějšími F-15. Bylo to ale zapříčiněno tím, že při jakémkoliv náznaku problémů Mig zdrhal bez chuti bojovat. Nutno ale podotknout, že 25 dělal velké problémy spojencům i během operace desert storm. Auru misteriózního a všmocného stroje ztralila 25 po důkladném prozkoumání po úletu do japonska. S tím porovnáváním lze ale argumentovat z druhé strany. Jak jsem již psal, rusové neměli odpověď např. na SR-71.
Avatar - T613
23. 11. 2011 20:25
Re: BOZP
Ano, po úletu Bělenka si Amíci oddychli, že MiG-25 není stroj pro vybojování vzdušné převahy, ale "pouze" přepadový stíhač. Ale to je tak vše ..
F-15/F-14 byla odpovědí na MiG-25, protože F-4 na něj těžce nestíhala a Izraelci mohli jen skřípat zuby, když jim lítal nad hlavou. Pochopitelně, že se MiG-25 vyhýbal souboji- on totiž na něj nebyl určen.
A jaký byl vliv MiG-25 na Západ? A co takhle vývoj letounů F-14/F-15, odklony letových tras SR-71 od míst chráněných "25", praktická nepolapitelnost průzkumných/bombardovacích verzí MiG-25. Přepracování nasazení E-3 Sentry (Awacs) po vyvinutí verze MiG-25BM atd. Zkrátka vliv byl velký, ne že ne.
Kdo se podívá na Globus ze Studené války lehce pochopí, proč Sověti nevyvíjeli obdobu SR-71. Neměli ji jak nasadit a na Evropu jim bohatě stačilo to co měli.
23. 11. 2011 22:21
Re: BOZP
A jaký vliv mělo XB-70 ? Vývoj Migu-25. Obě strany si nemají co vyčítat. Jde mi o to původní barikovo vykřikování, jak kdyby rusové uměli "cokoliv" a na západě nic.
P.S. na 14 neměl 25 vliv žádný. Na 15 zásadní.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2011 23:03
Re: BOZP
Tohle už si viděl? Mám na mysli ten zpomalovací "packet". Vidím to poprvé, takové opačné RATO [odkaz]
24. 11. 2011 08:11
Re: BOZP
Na tomhle pracovali po nezdařené operaci orlí spár (záchrana rukojmí na US ambasádě v Teheránu 1980). Účelem bylo využít transportní kapacitu C-130 s minimálními nároky na prostor pro start a přistání. Nakonec to nebylo uvedeno do praxe.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2011 14:44
Re: BOZP
Účel i souvislosti jsem pochopil, to říkají v tom videu, já se ptal jestli to viděl. ;-) >:D
24. 11. 2011 10:31
Re: BOZP
Sorry, ale tohle je uplne mimo. Ani F-14 ani F-15 nebyly samozrejme odpovedi na Mig-25, protoze zadna odpoved na Mig-25 nebyla ani nemohla byt. Mig-25 a nasledne Mig-31 byly specialni prepadove stihacky urcene k utokum proti svazum utocicich bombarderu proti kterym z principu nelze nic nasadit (strategicke bombardery nedoprovazeji vlastni stihacky) a jedinou moznou protivahou by byl Convair F-106 Delta Dart, ktery byl ovsem mnohem starsi. S primym stretem americke stihacky vs. Mig-25 se nikdy nepocitalo a Mig-25 na nej nebyl ani nijak pripraven. Obzvlaste komicke je oznaceni F-14 jako odpovedi na Mig-25, protoze F-14 byl urcen na boj v oblastech kam Mig-25 ani nedokazala doletet a jeho primarnim urcenim byla ochrana svazu letadlovych lodi proti masivnimu utoku ruskych bombarderu (proto ta schopnost odpalit velke mnozstvi raket na velkou vzdalenost).
Jinak SR-71 nikdy nemel zadne problemy s ruskou PVO ani s Migy-25 (ktere ho nemohly ohrozit), ale jen a pouze s americkou kratkozrakou politickou reprezentaci. K omezeni letu doslo primarne kvuli nedostatku stroju a nahradnich dilu pro ne z duvodu nesmyslneho ukonceni vyroby.
24. 11. 2011 11:13
Re: BOZP
Ta F-15 byla 25kou ovlivněna, ale jak správně píšeš, nebyla přímou odpovědí. 31 byl částečně jako náhrada 25 v roli přepadového stíhače, ale také pro obranu vzdálených oblastí. Hlavně díky velmi výkonnému radaru a datalinku velmi pomáhá doplňovat PVO.
Avatar - T613
24. 11. 2011 12:04
Re: BOZP
hmm, a že Amíci věděli v 60letech o pravém určení MiG-25, jeho výkonech a limitech, když spouštěli program F-15, F-14 :-)
A teď si vezmeme plánování letových tras SR-71. Takže jako Američan vím o tom, že v určité oblasti jsou dislokovány stíhačky o kterých prokazatelně vím, že dokáží lítat M3,2 (věděli to díky přeletům MiG-25R nad Izraelem) a prototypy prakticky vyzobali všechny rychlostní, stoupavostní a dostupové rekordy. Dále věděli, že je vyzbrojen čtveřicí těžkých PLŘS s rychlostí nad M4,5. Přičemž dvě jsou naváděné radiolokátorem a dvě jsou naváděné teplem. Pošlu tedy do takové oblasti svůj letoun, který má cestovní rychlost do M3,2, a díky zákonům fyziky může letět po dosti předvídatelné trajektorii a na obloze vyzařuje obrovské kvantum tepla? No nepošlu ho tam, protože nechci riskovat dalšího Powerse.To že je vše trochu (místy dost) jinak se dozvěděli definitivně až po dezerci Bělenka, ale do té doby tápali ve tmě. Ano, pak zjistili, že to riziko není tak velké, ale přesto raději nijak nepřitvrdili. Asi za to také mohla Bělenkova zvěst o drbech v sovětském letectvu, že se chystá náhrada za "25"
Jinak pro zajímavost - zachycení SR-71 nacvičovali naši piloti s MiG-23, Švédové s JA-37 Viggen a pravidelně ho nacvičovali s F-14.
24. 11. 2011 12:29
Re: BOZP
Americane pritvrzovat nemohli, protoze nemeli k dispozici dostatek SR-71, coz byl dusledek politickych rozhodnuti. Je samozrejme otazkou motivace zdali slo o pouhou tupost a nebo hrisny zajem, coz v Americe, kde je mira korupce ve zbrojnich zakazkach podobna jako u nas, neni nic neobvykleho.
Co se tyce miry ohrozeni SR-71 tak to neni jenom o TTD utociciho stihace, ale hlavne o schopnosti rychle reakce PVO a navedeni stihace na attack vector, coz je v kontextu ruske PVO tehdejsi doby a rychlosti/vysky SR-71 nerealisticke. Je to hezky videt na pripadu KAL-007, kdy obycejne dopravni letadlo neletici ani rychlosti 1000km/hod dokazalo v poklidu uletet nejakych 1500km pres nejbranenejsi cast SSSR nez ho dokazal sovetsky prepadovy stihac sestrelit. SR-71 by za stejnou dobu v poklidu preletel uzemi SSSR cele a nez by Soveti nastartovali Mig-25 a dostali ho do vysky, tak by byl uz zase doma na kave. Navic jakakoliv zmena kurzu SR-71 byla pro Sovety velky problem, protoze s nevelkym doletem ho Mig-25 potreboval potkat nedaleko sve zakladny jiz ve spravne vysce a v maximalni rychlosti. Pokud by SR-71 uhnul, tak by Mig-25 puvodne vyslany uz nemel sanci ho zachytit.
Avatar - T613
24. 11. 2011 12:51
Re: BOZP
Posuzuješ nasazení z pohledu dneška, a zde nejsme v rozporu (a není proč být), ale zapomínáš, že v době o které se bavíme z toho věděli obě strany minimum a více věcí se dozvídali postupně.
"přitvrzení" jsem myslel ve smyslu létání nad více chráněnými oblastmi
24. 11. 2011 12:55
Re: BOZP
Foxbat nebyl úplně protivníkem Blackbirda, spíš byl vytvořen jako odpověď na americký projekt XB-70 Valkyrie.
Rozdíl mezi SR71 a MiG-25 je dobře vidět i na počtu vyrobených kusů...32 ks vs. 1100+...
Pravdou ovšem je, že velení NATO bylo z představy stovek M3.1 letadel podělané až za ušima.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2011 14:58
Re: BOZP
Rozdíl by postřehlo i dítě na první pohled. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2011 14:55
Re: BOZP
Pokud si vzpomínám, tak se sestřelem korejského jumba čekali, proto mohl uletět takovou vzdálenost. Kdyby něco svištělo trojmachem, tak by nikdo o účelu letu nepochyboval.
24. 11. 2011 10:46
Re: BOZP
Ono je potreba neplest pojmy a dojmy. AMRAAM je sice podle nazvu strela na stredni vzdalenosti, ale v posledni variante AIM-120D uz ma podle vseho dostrel srovnatelny s tim Phoenixem. Samozrejme s uplne jinou sanci na likvidaci i velmi obratneho cile.
24. 11. 2011 11:07
Re: BOZP
Á, pravda. Na Dčko jsem zapoměl.
Avatar - Barrichello
24. 11. 2011 11:55
Re: BOZP
LUN byl zaveden do služby, bohužel pouze v počtu 1ks.
Na víc nebyly peníze, neb SSSR už se ekonomicky rozpadala, ale to nebylo předmětem debaty. Předěmtem bylo to, co uměli v rusku vyrobit, že to žádní pitomci nebyly. Noa že kopírovali nebo vycházeli co šlohli jako válečnou reparaci od němců?

No amíci taky odvezli z rajchu co mohli vč mozků, jinak by v kosmu sami asi nikdy nebyli a atomovku by taky neměli bez mozků odjinud.
Rusové až tak mozky nekradli, ty kradli zas plány a hotový výrobky a dle nich to kopírovali a vylepšovali.

Ale takovej Koroljov moc z němců nevycházel, pouze v základech, jinak to byla vše konstrukce jeho a jeho lidí.
Ruská atomovka byl zas jiný případ , Kurčatov to dělal dle šlohnutých pánů z Londýna, které se tam agentům KGB podařilo získat.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 11. 2011 17:05
Re: BOZP
Tímhle slepým bráněním Ruska si akorát podlamuješ autoritu a ukazuješ svou nevědomost. Ano, poptávka po Ladách byla za bolševika asi 100x vyšší než nabídka, ale proč to už ses nezamyslel, že? Že třeba protože vedení bolševiků už od konce války stále víc a víc nechalo zastarat značky ve vlastním hnízdu a tím pádem ze své Lady (jež je pouze poruštěnou licencí Fiatu 124) udělalo výkladní skříň. Každému asi dojde, že nebylo o co stát, ale je to nasnadě, když Škoda byla nucena se držet zastaralé koncepce vše vzadu a jakákoliv modernizace byla nepřípustná. Proto vyráběla střepy, jež byly na západě k smíchu. Doporučuji ti dostudovat si koncepty Škodovek, které vznikly za bolševika, aby sis uvědomil, kdo uměl udělat auta. A napovím ti, rusáci to nebyli a nejsou. Pouze nás dirigovali a tím zanesli, během těch 40 let, akorát do sr.ček, ve kterých jsme dodnes.
23. 11. 2011 21:00
Re: BOZP
Kecy. Škodovka rozhodne nebola "...nucena se držet zastaralé koncepce vše vzadu a jakákoliv modernizace byla nepřípustná." To je síce všeobecne rozšírený mýtus, ale len mýtus. Pred nejakou dobou (ale už po prevrate) vychádzal v Světě Motorů seriál o Škodovke a bolo tam jasne písané, že Škodovke nemohla vyrábať typ 720 (alebo ktorý to bol - ten s motorom vpredu a pohonom zadných kolies), z úplne iného dôvodu - začínala stavať závod v Bratislave a nebolo peňazí na dve veľké investície. Rusi to práveže pri predvádzačkách celkom aj chceli ...
Avatar - Special-line
23. 11. 2011 21:18
Re: BOZP
To ano, ale za to mohla naše strana a vláda, protože bez jejího příkazu nebo souhlasu nemohla Škodovka prakticky nic. Favorit v podobě jak ho známe dnes se začal oficiálně vyvíjet až po tom co dala strana a vláda usnesení dříve se mohlo dělat jen do šuplíku.
Takže Rusáci za to nemohli a Škodovka taky ne. Podle mě za to mohla strana a vláda. Nechápu proč se začala stavět zbytečná fabrika v Bratislavě, kde se nikdy nic pořádně nevyrábělo a když investice potřebovala právě továrna v Boleslavi. Stejně tak když se začal vyrábět Favorit tak údajně nestačila kapacita a v Bratislavě se nevyrábělo v tu dobu nic.
Celkově to v tý době připomínalo kocourkov. Zrušení výroby os. vozidel v Kopřivnici, stěhování výroby Tatraplanu, Tatry 805 do Boleslavi, 805 pak i do Plzně. Vyhozený peníze.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 11. 2011 21:36
Re: BOZP
Ano, ten seriál v SM jsem četl. Zaprvé vozů a konceptů, které strana zamítla tam bylo víc. Zadruhé peníze nebyly ve Škodě= nebyly ve státě, protože Škoda byla státní podnik. A peníze nebyly, protože Škoda nebyla schopna prodávat v zahraničí, neb měla nekonkurenceschopné produkty. Začarovaný kruh, že? A kdo za to mohl? Komunisti a jejich vláda, který byla řízena z Moskvy.
Škoda se mohla od velice dobré Octavie a 1000MB vyvíjet mnohem lépe a taky to dělala. Bohužel koncepty šly do šuplíku a ne na linky a podle toho to tak tehdy se Škodou dopadlo.
A závod v Blavě určitě nebyl výmysl nikoho ze Škody, neb bylo asi všem jasné, jak to dopadne, ale opět nařízení z hora.
23. 11. 2011 21:53
Re: BOZP
Kolik Vám chlape je, že tu plácáte takové nesmysly? Vždyť ve vedení podniků nebyli odborníci, ale zasloužilí soudruzi, kteří o svém oboru věděli h...o, ale dokázali správně pokyvovat hlavou... Komunismus z Československa vyhnal morální elitu a zbytek lidí zdegeneroval do dnešního stavu, kdy jakákoli morálka je lidem pro smích... :no:
Avatar - Barrichello
24. 11. 2011 11:01
Re: BOZP
Lada nebylo to jediný co se šlo sehnat, ale to lidi nechtěj slyšet.

Co takový Hillman Mix, Ford Anglia, Renault 8, Gaz 21 atd...
Ano tyhle auta šla normálně koupit v Mototechně, třeba v omezným množstív a jen určitou dobu ale šla. Nemusel si mít žádný tuzexový konta....

A kdo to konto měl, mohl si koupit leccos, důkazem toho budiž tisíce fiatů, stovky Simek, desítky Mercedesů, BMW atd. které sem Tuzex dotáhl.
Další káry šly koupit jako ojetý z Ambasád apod. Kdo chtěl, nemusel jezdit ve škodovce.
Jenže ono už za toáče bylo pár šetřílků který než by živili 10 let starej karburátorovej Mercedes radši jezdili šáde a ještě jezdili na směs normálního a technickýho benzínu, kterej kradli ve fabrice, že.

Nebo takový absurdity typu že půlka Čakovic měla modrý vrata (ukradená barva na kabiny z Avií), to samý Minochovo hradiště atd.
Z AZNP se bagrem na zvednutý lžíci vyváželi celý převodovky a půlka lidí do tý šáde dala jen to, co nešlo někde šlohnout. To by u Mercedesu či Reanultu, fiatu moc nešlo že...

Jinak to bylo vyšperkovaný právě mlhovkama z fabrik kde se dělali autobusy a nákladáky, nebo opravovali, světýlkama, dodatečně montovaný cyklovače, ostičkovače atd - vše šlohnutý; šroubek nikdo nikdy nekoupil a kdo byl trochu zručnější, fušoval polovinu pracovní doby na svým nebo ještě dělal za prachy nebo spartičky kámošům.....
To je zas druhá strana mince těch podniků. Takže produktivita práce naprosto šílená a obří ztráty vinou zlodějny. Kradlo se vše od šroubků přes palivo po celý auta.
Stačí se podívat do svodek VB tak z let 82-89 kolik lidí blyo vyšetřováno za rozkrádání státního majetu a to byla jen hrstka těch, co skutečně kradli.

To že kocepty typu škoda 720 a další zajímavý počiny skončily v propadlišti dějin víme, samozřejmě, v Automobil revue byla o těhle konceptech, škody, tatry či avie celá řada článků. Smutné osudy, ovšem ne vše zatrhla moskva, na něco nebyly peníze a zbytek se vyíjel tak dlouho, že už to bylo zastaralý.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 11. 2011 17:38
Re: BOZP
Ty jsi vážně marný, obvinit celý národ z krádeže je fakt moc.
Tvůj komplex ze Škodovek a ze všeho českého je očividný, začni s ním něco dělat.
Opět a znova ti připomínám, že Škodovky byly tak marné, protože Škodu vlastnil stát. A stát neměl peníze, takže logicky nebyly peníze na vývoj. Ty nebyly koneckonců ani v té tvé Moskvě, popř. v Togliati na modernizaci žigulů, které se mimochodem vyrábějí dodnes.
Máš fakt podivné názory, ale brát ti je nebudu.
Avatar - Barrichello
25. 11. 2011 09:45
Re: BOZP
Ne von nikdo za komunistů nekrad. HAHAHA.
Z čeho lidi postavili ty baráky, vily?
U dědy na vsi měl jeden člověk postavený pro sebe barák a další dva pro dvě dcery. S platem asi 2600 čistýho a manželka asi 1800. Kde by na to asi tak vzali, můžeš mi to prozradit?
Kde lidi brali na to mít barák a chatu krom pár straníků a veksláků?
prostě se kradlo, kradlo závidělo sousedům co kdo má a to zůstalo v lidech dodnes.

Ovšem když byly doprava veškerýho materiálu - zdaramo, auta JZD. Cihly - 25% JZD, 25% ukradeno na okolních stavbách. Všechny železea přinesl švagr z fabriky kde dělal a kde zpracovávali ocel.

To se to stavělo, že.

Další soused práskl druhýho, že má na 120ce ukradený mlhovky z Liazu kde dělal, toho pak SNB vyšetřovalo pro to rozkrádání majetku.
No pro šroubky, barvy atd. se chodilo do skladu s bombonierou a kafem za skladnicí, nikoliv do Mototechny.
Ráno se zapnul soustruh aby se jako dělalo že se dělá a pak se šla opravovat spojka ze šáde....
Je škoda že lidi tak rychle zapomínaj jak to bylo. Jak se chovali.

Jasně řežim byl špatný už v základech ale lidi mu po ekonomický stránce rozhodně nepomohli tím jak se chovali. Prostě je to státní, je to všech, kradem přeci ze svýho.
To bylo heslo.
Pak se nediv že na nic nebyly prachy když ještě ve vedení seděli lidi co o tom neměli páru a vše bylo zkostnatělý.
Půlka věcí se dotovala.
Ty tvoje nepovedený a zastaralý škodovy se vyvážely ven jako divý, za dotavanou cenu aby měl vůbec stát nějaký valuty.
On to v rajchu či anglii občas nějakej důchodce koupil, bo to bylo skoro to nejlevnější z větších aut co šlo koupit. žigulík který sojuz tak vyvážel kam mohl vč. Kanady byl totiž dražší i na západě a v případě verzí 1500 a 1600 docela o dost.

V Moskvě nebyly prachy až v 80.letech, do tý doby se toho proinvestovalo miliardy.
Nová továrna v Togliati na zelený louce, obrovský výrobní komplex ZILu v Moskvě vč. obchodů, kin atd.
Dnes z toho zbyly trosky, smutenj případ.

A další a další Miliardy.

No žiguly už se vyrábí jen v továrně Iž, ty původní hrantý krabice. V Togliati byla výroba ukončena.
A pokud ymslíš Samaru, tak to byl právě nový produkt v 80.letech.
Nebo Moskvič 1500 Aleko.
Jasně byla to okopčená Simca 1307/1308 ale bylo to nový auto.

Takže i v 80.letech se investovalo i když už docházel dech.
navíc v těch ruskej fabrikách makaly západnís troje, Bosch, Siemens, italský zařízení.
Rusové vyáželi za valuty podstatně víc, nerostný suroviny, auta, techniku a tak si mohli dovolit nakupovat na západě i zařízení.
Taky třeba žiguly 60-70. let byly poměrně kvlaitní, naopak pozdější výroby už stála kvalitou za kulajz.
Ale ty 60-70. léta byly OK, důkazem je že ty auta dodnes jezdí.
Stejně tak Volhy 21ky, btw tak tu šla v 60. letech koupit v Mototechně za 55 tis.
Čekalo se na ní dlouho, ale stála jako škoda 1000 MB.
že to bylo o tři třídy lepší auto netřeba dodávat.
Asi proto že to vycházelo zas z amerických modelů, konkrétně sice ne z žádného tpyu, ale inspirace byla jasná. I některé kontrukční řešení.

A ruský koncepty sou taky zajímavá věc.
Ale o tom se obecně málo ví, známý sou jen specialitky pro kGB či další státní složky typu Lady s wankelovým motorem, Volhy 24ky s motorem V8 z čajky atd.
Ale existovalo mraky dalších protoypů a věcí.

Ale prostě co je z východu bylo špatný. Do puntíku.
Je zajímavý že to co je z ameriky je taky špatný.

Takže obě protistrany studený války byly vlastně pitomci co nic neuměli a nebýt revanšistického reakčního německa, když použiju tehdejší slovník tak by svět nic dokonalého neudělal nikdy.

No když si to myslíte, těžko to někomu vyvracet ale obdivovat nadutý strýčky z Minichova nikdy nebudu...
23. 11. 2011 21:48
Re: BOZP
Vy tu obhajujete sovětský režim??? Zavřít Vás na na pár týdnů do gulagu a s celou obhajobou byste šel do... Ty "zázraky" byly vykoupeny totální devastací nejen myšlení a životů milionů lidí. Nejdříve si prosím něco o tom "skvělém" systému něco přečtěte... :no:
24. 11. 2011 08:12
Re: BOZP
Kde tady kdo obhajuje režim ?
23. 11. 2011 20:42
Re: BOZP
Kupříkladu, kdyby k ISS nelítaly ruský Sojuzy, tak by se tam "technicky vyspělá" Amerika už asi dlouho nepodívala.
23. 11. 2011 18:48
ZIL 157
Kamaráti majú ZIL 157 a aj som si ho skúsil ;-)

Priechodnosť super, štartuje to super - ak nie samo, tak stačí trochu potočiť kľukou a pomôcť batériii >:-[]

Ale manévrovať s tým na malom priestore bez posilovača je dosť namáhavé .... ;-) , v lete je to zaručená sauna . ;-) Po 15 minútach som bol unavený ako kôň a pot som nestíhal utierať ...skláňam sa nad ľuďmi čo na týchto strojoch makali celý deň ...
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2011 21:01
močál
Pěkný video, už jsem ho viděl dřív. Pravda ale je že tam bylo opravdu tvrdo, být to nějaký močál nehnulo by se tam nic. Taky si myslím že by tohle projela kdejaká moderní sklopka 6x6/8x8. To že moderní nákladáky mají malou průchodnost fáma. Pokud mají všechna poháněná kole a uzávěrky tak je to šumafuk (jako u všeho záleží na obutí).
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2011 21:10
Zavoznik
Tak zrovna ten zavoznik tomu 2x nepomoh...
Rozbalit vlákno
0