Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budou elektromobily prakticky použitelné? John Goodenough vynalezl novou baterii

V blízké budoucnosti pravděpodobně dojedou elektromobily stejně daleko jako konvenční auta. Chystá se konečně revoluce a jak dlouho bude ještě trvat, než přijde?
Zpět na článek
19. 3. 2017 19:18
19. 3. 2017 19:39
19. 3. 2017 20:37
19. 3. 2017 23:03
19. 3. 2017 19:38
19. 3. 2017 19:53
20. 3. 2017 06:27
19. 3. 2017 21:54
19. 3. 2017 22:18
20. 3. 2017 00:42
20. 3. 2017 16:38
Avatar - flyboyeda
19. 3. 2017 19:14
český občan on dospělí Ví
Ale pohádky on milovat
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2017 19:18
Re: český občan on dospělí Ví
massa bob taky milovat pohádka
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2017 19:18
John Dost Dobrý ...
Dost dobrý .... už skoro perpetuum mobile
tak jen tak dál
až to bude si to taky bez mučení koupím
ALE MYSLÍM ŽE NEŽ VYKOUMAJ POŘÁDNÝ A LEVNÝ BATERKY, PŘIJDOU NE NĚCO JINÉHO NEBO ZVLÁDNOU LEVNOU VÝROBU VODÍKU
nějak nebylo v článku zmíněno že budou tyto baterky taky 3x levnější
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2017 20:45
Re: John Dost Dobrý ...
Spíš dostatečný.
20. 3. 2017 16:34
Re: John Dost Dobrý ...
Levná výroba vodíku, tu známe už dnes. Problém u vodíku není výroba, ale překvapivě jeho skladování a nutnost stlačování a zkapalňování, což jsou velmi náročné činnosti.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2017 19:18
Proč ne?
Jako alternativu k nějakému benzínovému šesti či osmiválci bych to nechtěl, ale za cokoli jiného by to šlo vyměnit. Když to pojede, dost ujede, rychle a všude nabije a bude to daleko jednodužší a tím pádem (teoreticky) spolehlivé, za přiměřenou cenu.....
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2017 19:20
Re: Proč ne?
když/kdyby 1
když/kdyby 2
když/kdyby 3
když/kdyby 4
když/kdyby 5
a to je problém současných elektromobilů
Avatar - _Karel_
19. 3. 2017 19:39
Re: Proč ne?
A to by mohla z nemalé části vyřešit nová baterka, ne? Problémy jsou od toho, aby se řešily.
Dosaď si klidně místo "kdyby" - "až".
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2017 20:27
Re: Proč ne?
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by zrovna tento pán něco vyřešil a že by vůbec někdo zvažoval uvedení této technologie do praxe.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2017 20:37
Re: Proč ne?
Možná jsme četli každý jiný článek. V tom, co jsem četl já a pod kterým diskutuji, píší, že vynalezl něco (už podruhé), co je docela revoluční.
Není nutné mi říkat, že do praxe je cesta dlouhá, umím číst.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2017 21:16
Re: Proč ne?
No asi ano, já četl článek o univerzitním výzkumu, který dosud není ani ve fázi přípravy k zavedení do výroby. "Revolučních" baterií se ročně vyrojí mraky, ale dokud se neukáže, že jde o ekonomicky přijatelnou technologii, která bude nějakému komerčnímu subjektu stát za investici, zůstávám v klidu.
Avatar - removed
19. 3. 2017 23:03
Re: Proč ne?
těmito otázkami / organizačními připomínkami začínal každý projekt, kterého jsem se kdy zúčastnil... záleží, jak kdo k tomu přistoupí. Zda jako pozorovatel, který krom pozorování jen toxicky frflá a nedělá nic, či zda tyto připomínky pochopí jako výzvy k řešení. Každý ať si vybere dle svého gusta.
"Já osobně si měním ponožky dřív, než vůbec mají šanci začít zapáchat... "
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2017 09:42
Re: Proč ne?
toxicky frflá .................. to je dobrý, pobavils :-)
Avatar - flyboyeda
19. 3. 2017 21:19
Re: Proč ne?
To je jak 50 výmluv slavného Bycha
Avatar - wakantanka
19. 3. 2017 19:38
A
nebol tu asi pred pol rokom clanok, ze podobne revolucne baterie vyvinuli a budu vyrabat cochvila v Cechach?
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2017 19:42
Ja jsem pro elektroauta, ale ...
Rozhodne jednodussi konstrukce, mela by byt i vyssi spolehlivost a nizsi provozni naklady ... mozna i jsou ekologictejsi (to ale zatim nikdo jednoznacne nedokazal) a penize za ropu vyznamne klesnou pro fanaticke sariisty nebo imperialni Rusy, coz taky neni spatne.

Ale je zde stale hodne ALE.

Realny dojezd, rychost dobijeni, el. rozvodna soustava a zdroje el. energie, ekologie vyroby a likvidace akumulatoru a hlavne - CENA. To je stale jeste velky kus cesty, ktery uz trva vice nez 100 let.

No - doufejme, ze se to nekam pohne. A samozdrejme - to vse bez dotaci !
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2017 19:43
nechte me hadat...
... prostredni jmeno toho pana je "Not". ;-) ... tak by se jeho vynalezy (byt vskutku sqele), daly pojmenovat ve vztahu k praktickemu elektromobilu.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2017 19:53
No,
tak i autor článku nepřímo přiznává, že současné elektromobily jsou prakticky nepoužitelné >:D . Těch článků o úžasných technologiích akumulátorů "zítřka" tu už bylo ale kde nic, tu nic. Na druhou stranu, tento pán již v minulosti něco průlomového vytvořil, takže šanci mu dávám. :yes:
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2017 06:27
Re: No,
Aby to nebol len ďalší Start-Prd!
Avatar - Ja Prvni 123
19. 3. 2017 20:18
Až se bude psát rok 2006
až se všichni přestěhujeme do velikých měst
až budeme mít továrny i na stromy...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2017 21:10
Re: Až se bude psát rok 2006
a co děti mají si kde hrát
19. 3. 2017 21:54
Chudák
stará. On asi neví, že tady máme takové príma zařízení. Vydává zvláštní zvuk, někdy jakoby chrochtá, trochu se taky třepe. Taky z něj vychází různobarevné čmoudíky a jak hezky voní a co hlavně, moc krásně topí. Je to prostě důmyslný strojek asi mu to nikdo neřek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
19. 3. 2017 22:18
Stále cena???
Za ty prachy na českém trhu nebudou nikdy "prakticky použitelné". :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Googelit
20. 3. 2017 00:42
časem budou
Elektro bude, ale až se vydojí penéze za ropu. Výrobce taky neuvolnil dřív MP3 dokud cédéčka nesla. Dokud baterie nebudou natolik efektivní jak chceme, šlo by to dělat výměným způsobem. Stanice u krajnice, šup paleťákem prázdnou ven a plnou dovnitř. Za 2 min odjíždíte.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Anonym
20. 3. 2017 07:03
Re: časem budou
Hezká představa, ale co kdyby (až ty auta budou běžná) tam vyměnilo baterky denně 500 vozů. To aby vedle takový "benzínky" stál malý Temelínek na průběžné dobíjení těch 500 vybitých. Vynásob to počtem stávajících ČS v ČR a náhle jsme ve sféře pohádky.
Chce to prostě hodně nabíjecích míst a rychle dobíjecí baterie.
20. 3. 2017 08:06
Re: časem budou
Zatím máme Temelínek kvůli fabrikám co dělají spalovací motory... já už dobíjecí místo mám, doma v garáži. Kouká ze zdi, říkají tomu zásuvka 400V/16A
Avatar - Anonym
20. 3. 2017 09:01
Re: časem budou
Blahopřeji, jsi pokrokový. I já v garáži mám zásuvku a i na 230V. >:D

Ale co zbývající 2/3 národa, co parkujou na sídlištích a v ulicích???? Ty leda napojit na veřejné osvětlení ;-)
20. 3. 2017 10:42
Re: časem budou
Právě proto jsem schválně napsal ,, já" pro lepší pochopení. Nestačilo. Myslíte, že nevím, kde lidi bydlí a parkují auta?
20. 3. 2017 14:44
Re: časem budou
Tak si spocitej, kolik casu budes u takove zasuvky potrebovat na nabiti dnesni Tesly ...
20. 3. 2017 16:38
Re: časem budou
V nejhorším případě asi 9 hodin. Tedy přes noc a pak ujede 500 km. Vy jezdíte každý den 500 km?
20. 3. 2017 16:48
Re: časem budou
3fáz by to měl zvládnout za 8 hodin. Z práce se vracím okolo 17h ráno vyrážím v7. Takže mám k dispozici 14h. Navíc málo kdy bude auto na nule.
20. 3. 2017 09:00
Re: časem budou
to je typickej prihlouplej vykrik do tmy.
az bude v provozu nejaky vetsi počet elektrovozu, napr 30%, tak utece ještě hodne vody a energetika bude trochu jinde nez dnes.
navíc cely automobilovy provoz v CR by s prehledem utah dostaveny temelin.
a to snad bude stat za to.
zadnej smrad, zadna zavislost na rusku, arabech a podobných diktátorských rezimech
20. 3. 2017 06:29
Žeby ďalší E.L.O. Musk? ...
... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Cuba66
20. 3. 2017 09:54
1200 nabití a pak?
Pak co? Ztratí to kapacitu jak rychle? Nebo to bude na vyhození?

P.S.: Osobně si myslím, že elektromobil je pro úzkou skupinu lidí. Třeba já osobně si ho dovedu představit, protože denně najedu do práce a z práce cca 50km, s nějakými pojížďkami dejme tomu 80km. A v práci i doma můžu nabíjet. Jenže pořád bych potřeboval druhý auto (delší trasy, dovolená atd.) No a to je při ceně elektromobilů prostě ekonomická sebevražda. I kdybych koupil ojetýho Leafa za 400 tisíc (aktuálně na Sauto), tak za ty peníze koupím benzín na cca 200.000km při spotřebě 6,5 litru. A to při mém nájezdu cca 15-18tis ročně stačí na 13-11 let provozu.
Rozbalit vlákno
11
20. 3. 2017 10:11
Re: 1200 nabití a pak?
při dnesnim beznym dojezdu 200km a tedy 3 nasobnym prodlouzenim s novym aku o stejne hmotnosti na minimalne 500km to znamena zivotnost aku 600tis km. a pak se predpoklada pokles kapacity na 80%, tedy jako starej klumpr stále velmi pouzitelne.
600tis km naprosta většina aut nenajede za svůj život ani nahodou.
prijde doba, kdy te do centra města nepustej ani s cistym benzinem, tekze bud EV nebo verejna doprava.
nemuzes posuzovat co je dnes, ale co bude za 5-10 let a kdy se elektrovozy chytnou, tak spalovaci motor pujde rychle do kytek
Avatar - removed
20. 3. 2017 10:30
Re: 1200 nabití a pak?
"Čistý benzin" mi trochu vyvolal úsměv na rtech, ale budiž. V kontextu napsaného chápu.
Máš pravdu s s dnešním reálným celkovým nájezdem na 1200 nabití. Tohle je třeba zdůrazňovat častěji. Neznám spalovací motor, který by bez mechanické údržby tohle dokázal. U elektromotoru jsem si jistý, že to zvládne bez problémů. Jen jsi příliš optimistický... 5 - 10 let určitě ne. To by došlo k tak silné ekonomické recesi, že by se opakovala nějaká těžká diktatura a nedej bože by zase zvítězili tak zvaní proletáři. A to nikdo nechce.
20. 3. 2017 11:25
Re: 1200 nabití a pak?
Problém zastánců spalovacího motoru je ten, že si naprosto neuvědomují gigantický rozměr celého procesu nejen výroby, ale i údržby a servisu spalovacího motoru po celou dobu jeho životnosti. Těžko hledat jiné odvětví průmyslu, které potřebuje tak ohromné množství zdrojů včetně lidí jako je právě výroba a provoz spalovacího motoru a to je paradoxně jeho nejsilnější zbraň. Kdyby se v nějakém krátkém horizontu přestal vyrábět, zkolabuje celá globální ekonomika
20. 3. 2017 13:36
Re: 1200 nabití a pak?
takze navrhuješ po vzoru rozbijeni stroju za 1. prumyslove revoluce zkratovat baterky aby někdo neprisel o praci??
20. 3. 2017 14:12
Re: 1200 nabití a pak?
Co že to?? Zkracovat baterky proč?
20. 3. 2017 14:14
Re: 1200 nabití a pak?
abys je znicil prece aby nikomu nebrali praci jak naznacujes
podobne jako ty stroje co "brali" lidem praci za 1. prumyslove revoluce
20. 3. 2017 14:33
Re: 1200 nabití a pak?
Tak to jste mě vůbec nepochopil. Reaguji na názory o škodlivosti a velkém zlu, které podle některých představují elektrické auta. Názory jak je benzín čistý potřeba nových Temelínů , nebo jak jsou spalovací motory ohromně efektivní. Snažil jsem se naznačit složitost a rozsah procesů, energetickou náročnost spojenou s motorem.
20. 3. 2017 13:35
Re: 1200 nabití a pak?
mělo byt
... a když se elektrovozy chytnou ...
to pak dava ty vete uplne jinej vyznam
ale mas pravdu, mozna jsem v tomhle trochu velkej optimista

uz od zari bude nove homologovanej benzin zavedenim filtru u primovstriku vyrazne cistsi nez dnes, a predpokladam, ze odpadnou i vzdechy milovniku nafty na PM primovstrikovych benzinu.
a prostor na další zprisneni limitu u benzinu bez problemu je, takze nechapu, proc se "cistemu benzinu" v kategorii klasických spalovacich motoru posmivas
20. 3. 2017 16:40
Re: 1200 nabití a pak?
Hm, články v mém elektromobilu jsou od samsungu a uvádějí 3000 hlubokých cyklů. Tedy v podstatě nesmrtelnou baterii. Zatím se to potvrzuje a baterie v i3 v podstatě nedegradují. Jsou auta s najetými 160000 km, která ujedou pořád stejně jako nová.
Avatar - beibej
20. 3. 2017 23:35
Re: 1200 nabití a pak?
A proč takový skvělý baterky nejsou v mobilech a noťasech? Dva, tři roky a sbohem :no:
21. 3. 2017 10:39
Re: 1200 nabití a pak?
Potom strati to procento kapacity.
20. 3. 2017 13:02
Dobijeni za par minut
Docela by me zajimalo, jak bude u techto uzasnych automobilu resene nabijeni. Nabiti za 10min zni pekne, ale pri 200kWh baterii by to znamenalo nejakych 1200kW! To budou mit elektrarny radost z takovych razu, nemluve o tom, jak zaridit bezpecny prenos takoveho mnozstvi energie do auta?

Baterie nejsou jediny problem...
Rozbalit vlákno
7
20. 3. 2017 13:29
Re: Dobijeni za par minut
v dobijeci stanici bude velkokapacitni akumulator, kterej bude dobijenej stalym příkonem a energie se do auta "prelije" z tohodle akumulatoru, takze k zadnym razum docházet nebude a naopak tohle reseni bude vyrovnávat výkyvy spotreby v siti a mozna, ze za to CEZ a podobni budou naopak platit ...
při napeti 1000V se bude jednat o něco malo přes 1000A a to zas az takovy problém není.
ja bych mel vetsi strach o (ne)bezpečnost v pripade nehody a zkratu.
co když s takovym autem zaparkujes v rybnice, podobne jako v "jachyme hod ho do stroje" ??
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2017 14:29
Re: Dobijeni za par minut
ty Woe všechny tydlenc akumulátory to bude ale hodně egologycký že? a bude to čystý jak svyňa :-) žádné továrny s názvy jako "GigaChem" 8-s
20. 3. 2017 15:04
Re: Dobijeni za par minut
Vykopem ze země palivo pro elektrárny, která vyrobí elektriku, pomocí, které vyrobíme zpět zase palivo (benzín a oleje) a stroj, který převážnou část toho vyrobeného paliva změní na teplo. Woe to je naprosto geniální a hodně ekologický. Zapalte ohňostroj a třikrát hurá
20. 3. 2017 14:35
Re: Dobijeni za par minut
Ach jo - takze podle tebe se budou muset vyrabet aku nejen pro auta samotna, ale jeste paralelne dalsi velko aku? Co je to za kravinu? Kdo to vyrobi, z ceho a za co? Kdo to bude platit?

Mozna jsi mel na mysli velkokapacitni kondenzator, ale to je v podstate to same - kdo, z ceho a za kolik?
20. 3. 2017 14:54
Re: Dobijeni za par minut
do superkapacitoru zas tolik energie neulozis.
o velkych zaloznich akumulátorových stanicich se v souvislosti s nestabilními obnovitelnými zdroji uz nejakou dobu pise, to sis ještě nevsim?
tak nektery z nich jen budou u silnic
22. 3. 2017 08:08
Re: Dobijeni za par minut
To uz bych spis videl na setrvacnik - momentalne mi to prijde jako nejzajimavejsi technologie pro stacionarni uloziste... Nicmene porad to neresi bezpecny prenos do auta
21. 3. 2017 08:01
Re: Dobijeni za par minut
1000A ti přijde jako malý proud? Viděl's kabely k starteru v běžném autě? A tam teče pouhých 200-300A po pár sekund.. A ještě nechat lidi manipulovat s kilovoltovou přípojkou, když jsou schopni se zabít 230V zásuvkou...

Spíš bych se zaměřil na zkoumání palivových článků. Množství energie potřebné k pohonu se přecijen lépe a bezpečněji přelevá v podobě chemické energie..