V blízké budoucnosti pravděpodobně dojedou elektromobily stejně daleko jako konvenční auta. Chystá se konečně revoluce a jak dlouho bude ještě trvat, než přijde?
Dost dobrý .... už skoro perpetuum mobile
tak jen tak dál
až to bude si to taky bez mučení koupím
ALE MYSLÍM ŽE NEŽ VYKOUMAJ POŘÁDNÝ A LEVNÝ BATERKY, PŘIJDOU NE NĚCO JINÉHO NEBO ZVLÁDNOU LEVNOU VÝROBU VODÍKU
nějak nebylo v článku zmíněno že budou tyto baterky taky 3x levnější
Levná výroba vodíku, tu známe už dnes. Problém u vodíku není výroba, ale překvapivě jeho skladování a nutnost stlačování a zkapalňování, což jsou velmi náročné činnosti.
Jako alternativu k nějakému benzínovému šesti či osmiválci bych to nechtěl, ale za cokoli jiného by to šlo vyměnit. Když to pojede, dost ujede, rychle a všude nabije a bude to daleko jednodužší a tím pádem (teoreticky) spolehlivé, za přiměřenou cenu.....
Možná jsme četli každý jiný článek. V tom, co jsem četl já a pod kterým diskutuji, píší, že vynalezl něco (už podruhé), co je docela revoluční.
Není nutné mi říkat, že do praxe je cesta dlouhá, umím číst.
No asi ano, já četl článek o univerzitním výzkumu, který dosud není ani ve fázi přípravy k zavedení do výroby. "Revolučních" baterií se ročně vyrojí mraky, ale dokud se neukáže, že jde o ekonomicky přijatelnou technologii, která bude nějakému komerčnímu subjektu stát za investici, zůstávám v klidu.
těmito otázkami / organizačními připomínkami začínal každý projekt, kterého jsem se kdy zúčastnil... záleží, jak kdo k tomu přistoupí. Zda jako pozorovatel, který krom pozorování jen toxicky frflá a nedělá nic, či zda tyto připomínky pochopí jako výzvy k řešení. Každý ať si vybere dle svého gusta.
"Já osobně si měním ponožky dřív, než vůbec mají šanci začít zapáchat... "
Rozhodne jednodussi konstrukce, mela by byt i vyssi spolehlivost a nizsi provozni naklady ... mozna i jsou ekologictejsi (to ale zatim nikdo jednoznacne nedokazal) a penize za ropu vyznamne klesnou pro fanaticke sariisty nebo imperialni Rusy, coz taky neni spatne.
Ale je zde stale hodne ALE.
Realny dojezd, rychost dobijeni, el. rozvodna soustava a zdroje el. energie, ekologie vyroby a likvidace akumulatoru a hlavne - CENA. To je stale jeste velky kus cesty, ktery uz trva vice nez 100 let.
No - doufejme, ze se to nekam pohne. A samozdrejme - to vse bez dotaci !
tak i autor článku nepřímo přiznává, že současné elektromobily jsou prakticky nepoužitelné >:D . Těch článků o úžasných technologiích akumulátorů "zítřka" tu už bylo ale kde nic, tu nic. Na druhou stranu, tento pán již v minulosti něco průlomového vytvořil, takže šanci mu dávám. :yes:
stará. On asi neví, že tady máme takové príma zařízení. Vydává zvláštní zvuk, někdy jakoby chrochtá, trochu se taky třepe. Taky z něj vychází různobarevné čmoudíky a jak hezky voní a co hlavně, moc krásně topí. Je to prostě důmyslný strojek asi mu to nikdo neřek.
Elektro bude, ale až se vydojí penéze za ropu. Výrobce taky neuvolnil dřív MP3 dokud cédéčka nesla. Dokud baterie nebudou natolik efektivní jak chceme, šlo by to dělat výměným způsobem. Stanice u krajnice, šup paleťákem prázdnou ven a plnou dovnitř. Za 2 min odjíždíte.
Hezká představa, ale co kdyby (až ty auta budou běžná) tam vyměnilo baterky denně 500 vozů. To aby vedle takový "benzínky" stál malý Temelínek na průběžné dobíjení těch 500 vybitých. Vynásob to počtem stávajících ČS v ČR a náhle jsme ve sféře pohádky.
Chce to prostě hodně nabíjecích míst a rychle dobíjecí baterie.
to je typickej prihlouplej vykrik do tmy.
az bude v provozu nejaky vetsi počet elektrovozu, napr 30%, tak utece ještě hodne vody a energetika bude trochu jinde nez dnes.
navíc cely automobilovy provoz v CR by s prehledem utah dostaveny temelin.
a to snad bude stat za to.
zadnej smrad, zadna zavislost na rusku, arabech a podobných diktátorských rezimech
Pak co? Ztratí to kapacitu jak rychle? Nebo to bude na vyhození?
P.S.: Osobně si myslím, že elektromobil je pro úzkou skupinu lidí. Třeba já osobně si ho dovedu představit, protože denně najedu do práce a z práce cca 50km, s nějakými pojížďkami dejme tomu 80km. A v práci i doma můžu nabíjet. Jenže pořád bych potřeboval druhý auto (delší trasy, dovolená atd.) No a to je při ceně elektromobilů prostě ekonomická sebevražda. I kdybych koupil ojetýho Leafa za 400 tisíc (aktuálně na Sauto), tak za ty peníze koupím benzín na cca 200.000km při spotřebě 6,5 litru. A to při mém nájezdu cca 15-18tis ročně stačí na 13-11 let provozu.
při dnesnim beznym dojezdu 200km a tedy 3 nasobnym prodlouzenim s novym aku o stejne hmotnosti na minimalne 500km to znamena zivotnost aku 600tis km. a pak se predpoklada pokles kapacity na 80%, tedy jako starej klumpr stále velmi pouzitelne.
600tis km naprosta většina aut nenajede za svůj život ani nahodou.
prijde doba, kdy te do centra města nepustej ani s cistym benzinem, tekze bud EV nebo verejna doprava.
nemuzes posuzovat co je dnes, ale co bude za 5-10 let a kdy se elektrovozy chytnou, tak spalovaci motor pujde rychle do kytek
"Čistý benzin" mi trochu vyvolal úsměv na rtech, ale budiž. V kontextu napsaného chápu.
Máš pravdu s s dnešním reálným celkovým nájezdem na 1200 nabití. Tohle je třeba zdůrazňovat častěji. Neznám spalovací motor, který by bez mechanické údržby tohle dokázal. U elektromotoru jsem si jistý, že to zvládne bez problémů. Jen jsi příliš optimistický... 5 - 10 let určitě ne. To by došlo k tak silné ekonomické recesi, že by se opakovala nějaká těžká diktatura a nedej bože by zase zvítězili tak zvaní proletáři. A to nikdo nechce.
Problém zastánců spalovacího motoru je ten, že si naprosto neuvědomují gigantický rozměr celého procesu nejen výroby, ale i údržby a servisu spalovacího motoru po celou dobu jeho životnosti. Těžko hledat jiné odvětví průmyslu, které potřebuje tak ohromné množství zdrojů včetně lidí jako je právě výroba a provoz spalovacího motoru a to je paradoxně jeho nejsilnější zbraň. Kdyby se v nějakém krátkém horizontu přestal vyrábět, zkolabuje celá globální ekonomika
Tak to jste mě vůbec nepochopil. Reaguji na názory o škodlivosti a velkém zlu, které podle některých představují elektrické auta. Názory jak je benzín čistý potřeba nových Temelínů , nebo jak jsou spalovací motory ohromně efektivní. Snažil jsem se naznačit složitost a rozsah procesů, energetickou náročnost spojenou s motorem.
mělo byt
... a když se elektrovozy chytnou ...
to pak dava ty vete uplne jinej vyznam
ale mas pravdu, mozna jsem v tomhle trochu velkej optimista
uz od zari bude nove homologovanej benzin zavedenim filtru u primovstriku vyrazne cistsi nez dnes, a predpokladam, ze odpadnou i vzdechy milovniku nafty na PM primovstrikovych benzinu.
a prostor na další zprisneni limitu u benzinu bez problemu je, takze nechapu, proc se "cistemu benzinu" v kategorii klasických spalovacich motoru posmivas
Hm, články v mém elektromobilu jsou od samsungu a uvádějí 3000 hlubokých cyklů. Tedy v podstatě nesmrtelnou baterii. Zatím se to potvrzuje a baterie v i3 v podstatě nedegradují. Jsou auta s najetými 160000 km, která ujedou pořád stejně jako nová.
Docela by me zajimalo, jak bude u techto uzasnych automobilu resene nabijeni. Nabiti za 10min zni pekne, ale pri 200kWh baterii by to znamenalo nejakych 1200kW! To budou mit elektrarny radost z takovych razu, nemluve o tom, jak zaridit bezpecny prenos takoveho mnozstvi energie do auta?
v dobijeci stanici bude velkokapacitni akumulator, kterej bude dobijenej stalym příkonem a energie se do auta "prelije" z tohodle akumulatoru, takze k zadnym razum docházet nebude a naopak tohle reseni bude vyrovnávat výkyvy spotreby v siti a mozna, ze za to CEZ a podobni budou naopak platit ...
při napeti 1000V se bude jednat o něco malo přes 1000A a to zas az takovy problém není.
ja bych mel vetsi strach o (ne)bezpečnost v pripade nehody a zkratu.
co když s takovym autem zaparkujes v rybnice, podobne jako v "jachyme hod ho do stroje" ??
Vykopem ze země palivo pro elektrárny, která vyrobí elektriku, pomocí, které vyrobíme zpět zase palivo (benzín a oleje) a stroj, který převážnou část toho vyrobeného paliva změní na teplo. Woe to je naprosto geniální a hodně ekologický. Zapalte ohňostroj a třikrát hurá
Ach jo - takze podle tebe se budou muset vyrabet aku nejen pro auta samotna, ale jeste paralelne dalsi velko aku? Co je to za kravinu? Kdo to vyrobi, z ceho a za co? Kdo to bude platit?
Mozna jsi mel na mysli velkokapacitni kondenzator, ale to je v podstate to same - kdo, z ceho a za kolik?
do superkapacitoru zas tolik energie neulozis.
o velkych zaloznich akumulátorových stanicich se v souvislosti s nestabilními obnovitelnými zdroji uz nejakou dobu pise, to sis ještě nevsim?
tak nektery z nich jen budou u silnic
To uz bych spis videl na setrvacnik - momentalne mi to prijde jako nejzajimavejsi technologie pro stacionarni uloziste... Nicmene porad to neresi bezpecny prenos do auta
1000A ti přijde jako malý proud? Viděl's kabely k starteru v běžném autě? A tam teče pouhých 200-300A po pár sekund.. A ještě nechat lidi manipulovat s kilovoltovou přípojkou, když jsou schopni se zabít 230V zásuvkou...
Spíš bych se zaměřil na zkoumání palivových článků. Množství energie potřebné k pohonu se přecijen lépe a bezpečněji přelevá v podobě chemické energie..