Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucí Volkswageny se inspirují vzhledem příštího Phaetonu

Druhá generace velkého sedanu se má začít prodávat v roce 2015.
Zpět na článek
2. 12. 2012 09:29
2. 12. 2012 12:59
2. 12. 2012 14:50
2. 12. 2012 11:57
2. 12. 2012 13:51
2. 12. 2012 17:38
2. 12. 2012 18:02
2. 12. 2012 20:18
2. 12. 2012 20:42
2. 12. 2012 21:18
2. 12. 2012 21:37
2. 12. 2012 22:55
2. 12. 2012 17:12
2. 12. 2012 19:58
2. 12. 2012 17:23
2. 12. 2012 19:25
2. 12. 2012 20:09
2. 12. 2012 20:49
2. 12. 2012 23:19
2. 12. 2012 08:44
VW by se měl rovnou inspirovat u RollsRoyce
Jeho zákazníci by to jistě ocenili.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
2. 12. 2012 09:26
Re: VW by se měl rovnou inspirovat u RollsRoyce
>:D :yes:
Avatar - 3_diamanty
2. 12. 2012 09:29
vw a dizajn
to nikdy neslo dohromady - novy golf a passat mozu smelo kandidovat na najnudnejsie a najsuchsie auta galaxie.... a to som si myslel skutocne ze nudnejsi dizajn ako bol golf6 a predosly passat uz vw nemoze mat.... nuz mylil som sa ;-) vw ma stale niecim prekvapi ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Aladeen
2. 12. 2012 10:44
Re: vw a dizajn
VW ide po stopách Lady , snažia sa inšpirovať modelom 2107 ktorí sa 30 rokov takmer nezmenil ;-) Nerozumiem ako sa niekomu môže VW (česť výnimkám )páčiť väčšina z nich vyzerá ako tučná hranatá veľryba , Veď Golf sa od I po VII nezmenil , len sa zväčšuje , zaobľuje a umelo sa zvyšuje jeho hodnota (oproti konkurencii) :no:
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2012 12:04
Re: vw a dizajn
Nesmyslné srovnání.
2. 12. 2012 12:59
Re: vw a dizajn
Mne sa napriklad ich dizajn paci, novy golf, ale aj 6. generacia su vydarene auta. Ich dizajn je konzervativny, menej sa vsak opozera. Korejsky dizajn nie je podla mna dobry uz na zaciatku, nehovoriac o tom, ze po par mesiacoch posobi este horsie.
Novy Passat sa mi velmi nepacil, po case mi prisiel hranaty dizajn dobry a auto vyzera ako solidny sedan, takze presne opacny vyvoj ako napr. i40, ta na mna posobi ako kus topiacej sa plasteliny, nie je na nej nic reprezentativneho.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 14:26
Re: vw a dizajn
Kórejský dizajm - myslíš nemecký? Kii a Hjandeju šéfujú Nemci(dizajn).
2. 12. 2012 14:50
Re: vw a dizajn
Nie myslim korejsky...je jedno, kto tomu sefuje, aj japonci maju dizajnerske centra v europe, ale ich dizajn nie je napr. britsky, ale japonsky, nie?
Je jedno z ktorej krajiny je dizajner, automobilka je ostatne korejska, cize aj dizajn bude obsahovat prvky, ktore su viac typicke pre azijsky dizajn. Netvrdim, ze je v kazdom pripade zly, len tie vlnky, zvlastne predne masky a ledky mi nic nehovoria.
2. 12. 2012 10:58
Re: vw a dizajn
prosím tě, my víme, že KIA je best of test in any case a VW je na tom opačném konci, tak nám to tu přestaň furt psát, osvětu už si udělal a už jsme všichni uvědomělí
2. 12. 2012 10:31
inspiracia ala VW
Aha,takze zase budu rovnake ako dnes! Ale rečí o inovácii dizajnu a technologii tu budu tony...
Rozbalit vlákno
0
2. 12. 2012 10:32
Design podle příštího Phaetonu?
No tak jestli design bude kopírovat vývoj Passatu, tedy za staré generace uděláme faceliftem novou generaci, tak to bude ještě větší nuda než jsme doufali ;-) Phateon je nudná velká konzerva. FL mu trochu pomohl aby se začal alespoň v Číně prodávat. Evropa o něj moc nestojí, tj proč někdo ve VW přemýšlí kopírovat neúspěch? To je mi záhadou...

Nicméně VW umí i pěkná auta, např CC, Touareg, Polo a mě se líbí nový Golf ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2012 12:09
Re: Design podle příštího Phaetonu?
A to mně se právě Phaeton líbí. Ačkoli 10 let je 10 let.
Avatar - abacus
2. 12. 2012 11:01
"Dizajnová nuda"
Často tu máme možnosť čítať tieto primitívne príspevky, nebojím sa nazvať od hlupákov, ktorí slovo dizajn poznajú len z hodín 7.ročníka základnej školy, keď sa preberajú cudzie slová. Ešte horšie je to čítať v testoch redaktorov, ktorí akosi paušálne opisujú dizajnový smer minimalizmu slovom „nuda“.
Píše sa rok 2012 a ak si niekto nevšimol, už dlhé obdobie určuje dizajnový smer - funkcionalizmus - minimalizmus.
Začalo to Bauhausom a nesie sa už priam jedno celé storočie. Jednoduchosť a čistota s dôrazom na detail, technické riešenie, použitie kvalitných materiálov sú hlavnými atribútmi. Alebo snáď chce niekto tvrdiť, že takéto dizajnové kreácie aké vytvára G. Armani, Max Mara, A. Miró, C.Klein, Zoran, Y. Yamamoto sú nudné? P. Starck, J. Morrison? A. Rossi, T.Ando, A. Alto, E. Beluš a iní …. SÚ NUDNÉ? Nie. Sú esteticky a výtvarne vysoko hodnotné. Len výtvarný a estetický analfabet nedokáže vidieť skutočné hodnoty.

Ľudia v snahe „predbehnúť“ iných sa mylne domnievajú, že zdobenosť, expresívne tvary dodávajú produktu (auto, oblečenie, stavba....) vyššiu hodnotu, častokrát hlavne finančnú. Stačí sa pozrieť okolo seba a máme možnosť vidieť tú bezmocnosť podpriemerných ako sa zúfalo snažia „vylepšiť - zveľadiť“ si to svoje.
V automobilovom priemysle máme možnosť vidieť množstvo dizajnových kreácií, ktorých hlavným cieľom je prvoplánové ohúrenie zákaznika, skryť neschopnosť vytvoriť čistý detail, či jednoduchú presne určenú líniu. Neustále meniace sa dizajnové smery prinášajú chaos do produktového portfólia a mnohokrát i odliv zákazníkov. Tí najúspešnejší ale dokážu pretaviť kus plechu do čistého, no hodnotného diela, esteticky príznačného pre daný región, či kontinent so zachovaním automobilovej identity značky.
Rozbalit vlákno
59
2. 12. 2012 11:34
Re: "Dizajnová nuda"
Zrovna pod Phaetonem, který se během let přeměnil z nádherného auta v čínskej povoz oblepenej chromem, to vážně bodne.

Víš, co je horší než hlupák a designovej analfabet? Člověk, kterej byl všude třikrát a svůj názor a vkus staví do pozice univerzální pravdy. Je hezký, že Starck navrhne esteticky hodnotnou věc, ale k čemu to je, když není v životě upotřebitelná (Microsoft Mouse by Starck). K čemu je krásnej lis na citrony od Alessiho, když bíložlutá mistička s víčkem vyrobená v hloubi socíku udělá službu líp?
Až dokáže Max Mara svoje nápady implementovat v použitelné podobě do aut, budu tleskat. Zatím to ale přenechám Giugiarovi a Pininfarinovi. :-)

A mimochodem, funkcionalismus a Bauhaus není jediným směrem, který se za posledních sto let vyvinul. Ale stejně je mi nejbližší. :-)
Avatar - abacus
2. 12. 2012 21:53
Re: "Dizajnová nuda"
Nemám potrebu vzdelávať, iba poukázať, že je tu dizajnový smer, ktorý v súčasnosti udáva tón. Za obdobie svojej praxe som akékoľvek pokusy o „vzdelávanie“ vzdal.
Hľadáš v tvorbe umelca iba maximalistickú funkčnosť? Nie je práve ten vzdor voči funkčnosti v jednom z diel – produktov vlastne jeho dokonalou podporou? Chceš hľadať v minimalistickej tvorbe jedného autora chybu, aby si podporil tvorbu iného? Alebo máš pocit, že tvorba Pininfarinu, či Giugiara vo svete dopravy je iná ako tvorba Max Mara vo svete odevného priemyslu? Ktože to „spojil sily“ vo svete dizajnu s automobilovým priemyslom? Poltrona Frau a Fiat 500.
Giugiaro architect? Giugiaro a lodný priemysel...
Na záver sa spýtam len jedno, Čože si vytvoril TY, že dokážeš z mojich riadkov odsúdiť moju skutočne vypovedanú pravdu reálneho života? Že svet je plný neschopných a esteticky a výtvarne negramotných ľudí.
2. 12. 2012 22:23
Re: "Dizajnová nuda"
Neodsuzuju podstatu Tvého příspěvku. Jen se podivuju nad tím, proč máš potřebu vymezit se proti lidem, kteří mají odlišný (holt objektivně špatný) vkus.

Nechci slovíčkařit, takže takhle: Pokud se zaměřím na produkty, zastávám názor, že absolutní funkčnost je také uměním. A jakékoli "umění" za cenu zásadního snížení užitné hodnoty je u "normálních, každodenních produktů" špatné. A nezáleží na tom, zda tu danou věc navrhl Pininfarina, Giugiaro nebo třeba Jeanneret (promiň, mluvit dokážu jen o autech a architektuře...)...
Funkce je důležitější formy. :-)
Jestli někdo chce koukat na svět z DS5, jeho boj. Ale nikdy, nikdy bych jej za to nekritizoval.
Avatar - abacus
3. 12. 2012 07:27
Re: "Dizajnová nuda"
Nekritizujem vo všeobecnej rovine, kritizujem konkrétne tých, ktorí majú potrebu sa tu akosi "zviditeľniť", i keď s mizerným povedomím o dizajne, či umení.
Nekritizovať ľudí, že majú mizerný vkus? To mám celý život chodiť zo zavretými očami, aby som nevidel tu biedu okolo seba? Už som vzdal pokusy o akési vzdelávanie mnohých zákazníkov, no neber mi možnosť vyjadriť názor - skôr krutú pravdu. Možno sa nájde niekto, kto bude mať viac sily a prinesie v tomto smere väčšiu osvetu.
V mojich myšlienkach nejde o INÝ vkus, ale o to, že množstvo ľudí ŽIADEN vkus nemá.
2. 12. 2012 12:17
Re: "Dizajnová nuda"
:yes: Bravo. Tvůj pojem - "bezmocnost podprůměrných" aspiruje na trefu roku s ambicí na frekventovaný diskusní slogan. . A závěrečná věta, cituji: "Tí najúspešnejší ale dokážu pretaviť kus plechu do čistého, no hodnotného diela, esteticky príznačného pre daný región, či kontinent so zachovaním automobilovej identity značky." je dokonalou, výstižnou a myšlénkově bohatou formulací :yes: Díky.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 14:01
Re: "Dizajnová nuda"
JJ, díky za dobrý vtip. :yes:
Avatar - Aladeen
2. 12. 2012 17:58
Re: "Dizajnová nuda"
Zdá sa že GTI našiel svojho nástupcu >:D

[odkaz]
Inak , To je to dielo dokonalosti ?
Avatar - abacus
2. 12. 2012 21:56
Re: "Dizajnová nuda"
Neďakuj, vraví sa, že za lieky a i tie duševné sa neďakuje.

Plnohodnotná myšlienka je pohladením duše.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 22:47
Re: "Dizajnová nuda"
Ty budeš zjavne skúsený profesor dizajnu so šlachtickým pôvodom.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 13:59
Re: "Dizajnová nuda"
Človeče. Ty si jeden z tých samozvaných odborníkov, ktorí niečo vyštudujú, respektíve prečítajú a potom si myslia, že sú múdrejší než iný, že?

Tak poprvé - Ľudia v snahe „predbehnúť“ iných sa mylne domnievajú, že zdobenosť, expresívne tvary dodávajú produktu (auto, oblečenie, stavba....) vyššiu hodnotu, častokrát hlavne finančnú. - toto je blbosť. Niektorí ľudia jednoducho majú radi extravaganciu, iný sa držia pri zemi.

Podruhé : "V automobilovom priemysle máme možnosť vidieť množstvo dizajnových kreácií, ktorých hlavným cieľom je prvoplánové ohúrenie zákaznika, skryť neschopnosť vytvoriť čistý detail, či jednoduchú presne určenú líniu." Dík za dobrý vtip, pošli to do Kauflandu, dajú ti 5 eur poukážku! >:D >:D
Asi to nevieš, ale nie každý chce vytvoriť čistý detail. Áno, pekný dizajn môže byť aj jednoduchý, viz. Audi A3, A6, Škoda Rapid, lenže pekný dizajn môže byť aj zložitý, viz. Citroen DS4. Tvoje myslenie je ale asi dosť obmedzené.

Neostáva mi nič, ako napísať: "Môžeš si podať ruku s Ádom!" >:D >:D >:D ;-) :-!
Avatar - Stefič
2. 12. 2012 14:17
Re: "Dizajnová nuda"
Lidé, kteří mají rádi určitou míru extravagance by se daly rozdělit minimálně do dvou skupin. Do prvé bych zařadil lidi majetné, kteří skutečně volí extravaganci, ovšem extravaganci skutečnou(třeba to malé vozítko od Aston Martin co nevím, jak se jmenuje), nikoliv levnou cirkusovou. V druhé skupině (a to je většina lidí) jsou lidé méně majetní. Zejména se rekrutují z těch, kteří na Passata nemají peníze a ohánějí se tudíž potřebou se odlišit (říkají tomu extravagance a únik od VW šedi). Tito lidé postávají před autosalony Kia a Hjóndé. Popravdě řečeno je to spíše nouze, která se orálně mění v ctnost.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 14:25
Re: "Dizajnová nuda"
No tak, ja mám rád autá ktoré sa vedia ukázať (čiže teraz nemyslím tú druhú skupinu - vedel by som žiť ako s VW tak s Kiou), ktoré sa vedia odlíšiť - ale nie všetky, samozrejme. Páčia sa mi napríklad Citroeny, Hyundai Veloster.
PS: Myslel si Aston Martin Cygnet - [odkaz]
Avatar - Stefič
2. 12. 2012 14:36
Re: "Dizajnová nuda"
jj, to jsem myslel.
Nejsem žádný fanatický stoupenec koncernu, ale ani odpůrce. Pravda je, že proměny designu jsou pomalé, ale to je právě důvod proč jsou tyto vozy tolik žádané. Mám rád svojí jistotu, mám rád auto, které mi bude připadat krásné celých 5 let co ho budu provozovat. Nechci i40. Když jsem ho viděl poprvé, připadalo mi docela povedené, podruhé méně a dneska mohu říct, že to auto se mi vyloženě nelíbí. Passat jde přesně opačně. Jak se mi poprvé nelíbil, dnes v porovnání s konkurencí je kus poctivého auta. Je vidět, že jde za propracovaným detailem. Nepotřebuje 5 různých barev v osvětlení interiéru, nepotřebuje LEDky ve tvaru prapodivných vlnek ani masku ve tvaru "keep smiling". Prostě poctivé normální auto.
2. 12. 2012 14:31
Re: "Dizajnová nuda"
1. Kam utíkají ti, kteří si místo 3er koupili 159? A co ti, kteří mají místo Passata třeba Accorda nebo M6?
2. Rozlišuj PO a FO.
Avatar - Stefič
2. 12. 2012 14:39
Re: "Dizajnová nuda"
ti co koupili 159 místo 3er toho litují každý den. Accordisti totéž...i když si to pochopitelně nikdy nepřiznají ;-)
2. 12. 2012 14:46
Re: "Dizajnová nuda"
Takže troll. ;-)
2. 12. 2012 19:04
Re: "Dizajnová nuda"
No popravdě nevím, čeho by měli litovat? 159 sice nepatří k nejspolehlivějším, ale je to alternativa k 3er, jak image tak výkonné motory a sportovní projev. Lidi co mají Accord, rozhodně litovat nemusí, slušné motory, spolehlivost je taky v pohodě, nevidím problém ;-)
Avatar - Ham.
2. 12. 2012 19:24
Re: "Dizajnová nuda"
159 alternativa k 3er? Vždyť 159 nemá motorovou paletu, která by stačila byť jenom tuctovkám z mainsteramu, 200hp v benzínu nebo 170hp v dieslu to nemají akorát korci jinak prakticky každý, a mnozí mnohem víc. Vždyť tam kde 159 končí tak tam 3er pomalu teprve začíná, nemluvě o M3. Alfa možná byla, kdysi hodně dávno před desítkami let, jistá alternativa k BMW. Dnes není alternativou ani vůči mainstreamu.
2. 12. 2012 19:29
Re: "Dizajnová nuda"
jj rozumím tomu kam míříš, myslel jsem to tak, že když 159 začínala měla 3 benziny a 3 diesely, také pohon všech kol Q4, tedy dostatečný potenciál na to být alternativou k BMW 3er. To, že AR svůj potenciál promrhala si může sama, respektive její vlastník Fiat. V současné době je uplně mimo, v tom s tebou souhlasím... ;-)
Avatar - Ham.
2. 12. 2012 21:50
Re: "Dizajnová nuda"
Ano, souhlas, byla, už není.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 22:53
Re: "Dizajnová nuda"
Od dizajnu sme sa dostali k motorom a otázke, či bola Alfa 159 priamym konkurentom BMW 3 >:D
2. 12. 2012 20:30
Re: "Dizajnová nuda"
A nakonec o tom, jaká to byla alternativa k BMW svědčí její prodjení počty a hlavně to, že se už jaksi nevyrábí a na rozdíl od toho BMW ani nebude......
2. 12. 2012 20:38
Re: "Dizajnová nuda"
Na rozdíl od většiny zdejších bychařů a plakátových teoretiků mám onu osobní zkušenost i když s jinou kombinací. V roce 1999 jsem si koupil Alfu Romeo 156 a ne cenově srovnatelné (na základě nabídky) Audi čtyřku. S Alfy jsem byl nadšenej tak dva měsíce, pak deset měsíců jakž tak a zbylé čtyři roky jsem litoval vlastní blbosti a přitom to horší jsme měl po tom roce stále ještě před sebou. Alfa byla alternativou k BMW naposled tak možná někdy v sedmdesátých letech, ale to byl automobilovej svět poněkud jinej.....

Těžko si dovedu představit, kdo by dal přednost Alfě 159 před bavorem, ale jsme si dost jist, kdo by to určitě neudělal - Ital. Ten, když bude mít na bavoráka, tak si alfu nikdy, ale skutečně nikdy nekoupí. Všichni Italové, které jsme poznal pracovně jezdili německými prémiemi, italský auto neměl ani jeden z nich a komický bylo, jak se pohrdavě vyjadřovali i o japonských autech......
2. 12. 2012 23:23
Re: "Dizajnová nuda"
Tady se hlásím, při výběru auta pro mamku jsem dal přednost 159 před ostatními vozy střední třídy.
Důvody: 1750 TBi, vzhled, 159 nedráždí sousedy, skladovka, parádní interiér a fajn jízdní vlastnosti...a v neposlední řadě cena.

Myslím, že jsem se tu jednou právě s Tebou bavil o tom, jak to tu dealeři a zastoupení AR a Fiatu vedou. Špatnou zkušenost Ti samozřejmě nezávidím, pamatuj, že to už je ale pomalu 15 let...
No co, zážitek nemusí být hezký, stačí když je intenzivní.
2. 12. 2012 19:38
Re: "Dizajnová nuda"
159 a Accord jsou extravagantní? :-O
2. 12. 2012 20:24
Re: "Dizajnová nuda"
Oproti Pasovci a trojce jsou minoritni volbou, minimalne v Evrope. A jestli Stefic povazuje i40 za extravagantni, zakonite musi stejne videt i Accorda.. Presto si myslim, ze pri volbe srovnatelnych motorizaci nemusi majitel ani chvilku litovat. Jeden takovej duvod stoji rodicum pred domem a za ten pulrok se projevujou jen vyhody takove nestandardni volby.

K tomu nahore: 159 mela az do konce vyroby vyborne dieselove motory (a jeden benzinovy), ktere si se srovnatelne drahou bavorskou konkurenci v nicem nezadaly.
Avatar - abacus
2. 12. 2012 21:57
Re: "Dizajnová nuda"
Pre teba je zrejme najväčšou extravaganciou voziť sa na zadnom sedadle 15- ročného bazárového vraku.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 23:10
Re: "Dizajnová nuda"
Ádove príspevky sú aspoň vtipné...

A vlastne, čo s vecou súvisí naše auto?
Tak poprvé: je otcove (som 10 ročný chlapec čo sa dostal prvýkrát k internetu, myslíš si určite o mne - no čo, ja si o tebe myslím že si namyslený obmedzenec, ktorý si o sebe myslí že všetko vie, prrtože študoval), ;po druhé v tejto triede je prakticko sť dôležitejšia, po tretie na nové auto teraz nemáme peniaze.

Ja si o tebe myslím, že si obmedzený namyslený študovaný ombedzenec, ktorý nerozmýšla(rozmýšlať čisto objektívne sa nedá), myslí si o sebe že všetci, ktorí majú na vec iný názor než on sú hlupáci, že má právo rozhodovať o tom čo je dobré a čo nie.
Avatar - abacus
3. 12. 2012 07:30
Re: "Dizajnová nuda"
U teba je problém, že názor nemáš. Zatiaľ si tu žiaden názor, či svoju myšlienku nevyjadril.
Avatar - Ham.
2. 12. 2012 16:21
Re: "Dizajnová nuda"
:yes: :yes: :yes:
2. 12. 2012 19:33
Re: "Dizajnová nuda"
"Mainstream" auto je obycajny spotrebny tovar (komunál v umení = nulová identita,charakteristika) a spajat to s esteticky vytvarno-hodnotnym...prepac,ale si mimo,to je ako ospevovat obrazky panenky marie v modlitebnych knizkach...tiez ich je tisice miliony rovnakych - su jednoduche a nesokuju,kazdy vie,co tam cakat...presne ako tie VW kreatury

...reci o minimalizme predstieraju len vyhovorky typu,nechceme zaujat dizajnom...lebo to nevieme,tak to radsej spravme jednoducho...na druhu stranu,aspon to budeme moct dolepit aj na Seat/Skoda varianty.
Avatar - abacus
2. 12. 2012 22:06
Re: "Dizajnová nuda"
Zbytočne sviniam perly sypať....
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 23:14
Re: "Dizajnová nuda"
Že zbytočne ti vysvetlujem, prečo nejazdím na Citroene DS5.
2. 12. 2012 23:23
Re: "Dizajnová nuda"
Ale chlape,takto rychlo rezignovat...
Avatar - Aladeen
3. 12. 2012 17:11
Re: "Dizajnová nuda"
TE BE JE BE ? >:D
2. 12. 2012 20:27
Re: "Dizajnová nuda"
Perfektně napsaný....

Bohužel, ti co tě hned začnou napadat, zesměšňovat a možná i urážet především ani neví, co to je funkcionalizmus či minimalizmus, nebo kdo to je Miró či Alto.

Když napíše Peter luk, že sis něco načetl a naštudoval a tím pádem seš chytřejší než on, tak tím dává vizitku leda tak sám sobě - typický užvaněný primitiv. S tím nic nenaděláš, ale za pěknej a rozumnej text :yes:
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 21:16
Re: "Dizajnová nuda"
Ty si myslíš, že ak automobilka auto neurobí konzervatívne, tak preto lebo ho tak nevie spraviť?

PS: zdravý rozum štúdiom nenahradíš.
2. 12. 2012 21:34
Re: "Dizajnová nuda"
Jo, tuhle formuli většinou používají ti, co to dál než k matuře nedotáhli. Ono, zamysli se nad sebou, jak jsi ty sám, se zdravým rozumem vlezl do Áček a tam jsis vybral, co sis vybral.

PS: Kdybys Abacuse znal, věděl bys, že zrovna on patří mezi ty, co opravdu vědí, o čem píšou a píšou dobře.
2. 12. 2012 22:30
Re: "Dizajnová nuda"
Stačí si přečíst tvoje texty a je vidět, že tvoje vyjadřování a písemný projev zrovna znakem zdravého selkého rozumu nejsou. A tvůj dotaz je toho ještě větším důkazem. Tak ho zapoj a zkus si odpovědět sám. Anebo ještě líp, přečti si pomalu a pozorně Abacusův text......
2. 12. 2012 21:13
Re: cisto TVOJ nazor
kedze dizajn je stale cisto subjektivna vec, cely ten tvoj text (vyplod) mozno oznacit len ako TVOJ nazor na vec, ktory nastastie nevypoveda o ludstve a jeho vnimani. Ludstvo je dostatocne tvorive a to co je v jednej dedine hitom, moze byt v druhej znamkou outsidera. To, ze niekto povazuje dizajn VW family za cisty a druhy ho povazuje za nudny, je len cisto subjektivny pohlad na vec. Lebo na cervenu gulicku sa da pozerat vzdy z dvoch stran. Bud mi bude vadit, ze nie je hranata alebo mi bude imponovat, ze je gulata. Vsetko je to cisto subjektivny dojem.

Ako dokaz toho, ze tvoj text nebude uplne v poriadku je, ze sa paci miestnemu sasovi a v poslednej dobe aj hulvatovi, ktory nadava a uraza kritikov pod vlastnym CLANKOM.
2. 12. 2012 21:35
Re: cisto TVOJ nazor
Není pravda, že by design byl subjektivní věc, nebo si snad myslíš, že se na školách vyučují ony "čistě subjektivní věci"?
2. 12. 2012 22:27
Re: cisto TVOJ nazor
ach boze, ty si tu chybal. POvedz mi len jednu vec. Studoval si dizajn, architekturu alebo nieco podobne na fakulte? Ak nie tak sa nemame o com rozpravat, lebo zase len trepes.
2. 12. 2012 22:31
Re: cisto TVOJ nazor
Jistou dobu jsem umění studoval. Ano, mám v něm vzdělání. ;-)

A co ty? Taky jsi studoval? Osobně tipuji že ani náznakem. ;-)
2. 12. 2012 22:50
Re: cisto TVOJ nazor
Tak to furt ještě není záruka toho, že umění rozumíš, no offense. Já jsem měl minulej semestr Mezinárodní management a kdyby po mě někdo chtěl nějaký definice nebo case study, měl by smolíka.
Stejně ten záběr máš nějak širokej. >:-[]
2. 12. 2012 23:00
Re: cisto TVOJ nazor
Jenže já se uměním zabýval několik let, ne jen jeden semestr. ;-)

Mám hodně zálib a koníčků, jsem renesanční člověk. ;-)
2. 12. 2012 23:17
Re: cisto TVOJ nazor
Tak to pak klobouk dolů. :-)
3. 12. 2012 07:20
Re: cisto TVOJ nazor
tak tak, ani naznakem. Ja som skor technik, vystudovane mam elektrotechnicku a v tomto obore aj podnikam. No moj brat je architekt, takze k tymto veciam mam dost blizko a pocuvam rozne historky vnimania umeleckosti a dizajnu. Pre mna je hodnotenie dizajnu vzdy vec vkusu daneho cloveka. Samozrejme su veci ktore su mimo misu vacsiny ludi. VW Phaeton s matnou ciernou foliou (ako som uz mohol vidiet na ceste) je humus najvacsieho zrna pre mna ale tomu mlademu sa to zjavne pacilo ked si to dal spravit. A o tom to je. Su veci, ktore su vysoko individualne a su veci ktore dokazeme objektivne zhodnotit. Objektivne zhodnotis jazdne vlastnosti auta, kvalitu a nastavenie podvozka, motora atd. No pri dizajne palubky pojde vzdy o subjektivny nazor. Predsalen zrychlenie, vykon, pretazenie?, dynamika, to su fyzikalne veliciny, no tvar prednej kapoty sa ako da vyjadrit objektivne?

A co si konkretne studoval ak to nie je tajne samozrejme?
Avatar - abacus
3. 12. 2012 07:44
Re: cisto TVOJ nazor
môj brat je architekt, takže k týmto veciam(?) mám dosť blízko....

To mi pripomenulo jeden vtip. Je pondelok ráno a tak sa všetci radi určite zasmejeme:
V škole sa pýtajú cigána: "Už si jedol pomaranč? "
Nie, ale brat videl.
3. 12. 2012 08:04
Re: cisto TVOJ nazor
a? Ved nepisem, ze to studujem. Len ze mam k tomu blizsie ako niekto kto sa s architektami nestretava a nebol nikdy v arch studiu. Nechapem co sa ti na tom nezda. Naopak, mohol by si ty ozrejmit odkial cerpas. Zachovajme aspon scasti kulturu. Peace.
Avatar - abacus
3. 12. 2012 08:39
Re: cisto TVOJ nazor
Ja sa stretávam s chlapcami od IT, ale nesnažím sa "odborne diskutovať" na servroch o IT technike. Za to tu je dostatočné množstvo IT-íčkarov, ktorí majú utkvelú predstavu, že sú plnohodnotnými diskutérmi vo veciach dizajnu, umeleckej tvorby, architektúre....
Ja mám zatiaľ nejakú 20-ročnú prax a môžem povedať, že som ešte len niekde na začiatku. Ale, keď si natoľko prostý, kľudne si mysli, že som si tieto myšlienky vygooglil.
3. 12. 2012 09:10
Re: cisto TVOJ nazor
To je v pohode, Potom si asi medzi vsetkymi blaznami v architekture to povestne lietadielko. Kedze su tu auta od inych vyrobcov ktorych dizajn kritizujes. Ci francuzy su uplni blazni aj s korejcami a japoncami, pripadne americanmi?

PS: Toto nie je server citujem "veciach dizajnu, umeleckej tvorby, architektúre..."
Avatar - abacus
3. 12. 2012 10:39
Re: cisto TVOJ nazor
Rozlišuješ dizajn na francúzsky, kórejsky, japonský, americký? Prostoduché delenie. >:D
Ešte raz a pomaly čítaj moju záverečnú vetu.
Avatar - abacus
2. 12. 2012 22:02
Re: cisto TVOJ nazor
Subjektívne myslia tí, ktorí myslieť nevedia.
2. 12. 2012 22:26
Re: cisto TVOJ nazor
ide to velmi filozofickej roviny. No mam pocit ze trpis prilisnym sebavedomim ohladne svojho myslenia. A rad by si sa dostal do pozy tvorcu objektivnych nazorov, no toto je internetova diskusia, nie akademicka poda :-)

PS: este k tvojej vete. Subjektivne myslime vsetci, tvoj text je ultrasubjektivny prave kvoli tomu, ze si myslis, ze si objektivny
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 22:42
Re: cisto TVOJ nazor
:yes: :yes:
2. 12. 2012 22:48
Re: cisto TVOJ nazor
Nesnaž se předstírat, že rozumíš tomu, co sem peel napsal......
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 22:55
Re: cisto TVOJ nazor
No comment.
2. 12. 2012 22:47
Re: cisto TVOJ nazor
Design není v žádném případě subjektivní věc a pokud tě to někdo někdy učil, tak ti bohapustě lhal. Když tady chceš filosofovat, tak věz, že vnímání designu je subjektivní a vnimání věci a věc samotná jsou dva dost rozdílně problémy.

I design čehokoliv (mám na mysli význam tohoto slova v češtině) má svá objektivní kritéria a měřítka. Průmyslová design obvzlášť, protože je navíc ovlivněn ergonomií nebo širšími uživatelskými vlastnostmi.

Vezmu-li si design auta, tak design můžu hodnotiti řadou zcela objektivních kritérií a to jak vizuálních, tak užitkových.

Jinak subjektivně nemyslí každý, to se pleteš. Kdyby nebyla řada lidí schopna objektivního myšlení, tak jsou z nás dodnes zvířata. Samozřejmě, objektivní myšlení je vždy limitováno znalostmi a zkušenostmi, schopností abstraktního myšlení, ale čistě subjektivní myšlení je ve své podstatě to, co abacus napsal.......
2. 12. 2012 23:08
Re: cisto TVOJ nazor
Hele, nenapsal jsi mu to moc složitě? >:-[]
2. 12. 2012 11:57
kecy
Co to je za nesmysly? Kdyz nekdo vymysli nejaky designovy smer, ktery nejdrive pouzije na golf, tak to jeste nemusi znamenat, ze je urceny pouze a jen pro nej. Nehlede na to, ze phaeton se svym designem lisi od golfa dost, nez aby mohli tvrdit, ze jim pri tvorbe nejhezci limuziny vsech dob svazal ruce designovy smer golfa, ktery toho phaetona stejne jednou doroste.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 13:51
Re: kecy
Na Golfe je použitý dizajn??? >:D >:-[] >:-[]
2. 12. 2012 17:38
Re: kecy
Samozřejmě. Kdyby golf neměl dizajn, tak by nebyl tolik oblíbený mezi pubertáky. :-) Takže nějaký pubertální dizajn tam opravdu je >:D
Avatar - Aladeen
2. 12. 2012 18:02
Re: kecy
Áno je, a navrhoval ho sám riaditeľ Pohrebného centra >:D :yes:
2. 12. 2012 20:18
Re: kecy
Panove, pojdme to zkusit vecne.
2. 12. 2012 20:42
Re: kecy
Bohužel jsi narazil na poněkud mentálně retardované jedince.....

Jinak s tím, co jsi napsal souhlas. Pánbůh ví, jak to bylo myšleno a jak to bylo řečeno......
2. 12. 2012 21:37
Re: kecy
Ten váš "vtip"?

Já vím, že ve školce se děcka zasmějou věcem, u kterých dospělý člověk může leda soucitně pozvednout obočí. Tady je to velmi často to samý.
2. 12. 2012 22:55
Re: kecy
A u přiblblejch americkejch seriálů (bože, už i u nás se to dělá...) se onen vtip doplní řehtotem, aby bylo jasné, že to byl vtip.....tady máme smajlíky.
Avatar - Emel
2. 12. 2012 12:13
Nebývalá míra sebekritiky
Takovou míru sebekritiky jsem z VW už dlouho neslyšel... že by se schylovalo k nějakému Banglovskému zemětřesení :-)?
Rozbalit vlákno
6
2. 12. 2012 13:42
Re: Nebývalá míra sebekritiky
Neškodilo by, nejlépe tak 10. stupeň Richterovy škály ;-)

Ale u VW tomu nevěřím, Ty ano?
Avatar - Emel
2. 12. 2012 14:40
Re: Nebývalá míra sebekritiky
Těžko říct.. možná raší ego některých designérů VW, kteří se nutně chtějí zapsat nesmazatelným písmem do historie... což nutně znamená pustit se dále než do cizelování existujícího.
2. 12. 2012 16:36
Re: Nebývalá míra sebekritiky
No, koneckonců teď VW vlastní Italdesign, tak by se mohli pokusit o návrat do Giugiarových časů, kdy design VW opravdu (krátce) patřil mezi to nejlepší v Evropě. Od té doby Němci v podstatě jen rozmělňují, co Ital(ové) kdysi nakreslil(i)...
2. 12. 2012 13:55
Re: Nebývalá míra sebekritiky
Žádná sebekritika, je to obdoba "návštevy" u konkurenční automobilky na autosalonu, VW začíná veřejnost připravovat na posun designu. Stačí se podívat na nedávné studie (varianty budoucích tiguanů) a dojde ti, že se máme na co těšit. Ta marketingová informační parádička, že design se bude odvádět "shora", no to je informace cenná právě marketingově, důležité je, že ten design bude (opět) jedinečný.
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 14:14
Re: Nebývalá míra sebekritiky
VW nás pripravuje na posun dizajnu teraz, AUTO BILD to urobil už skôr. A neprišiel (viz. nový Golf, AUTO BILD a AUTO MOTOR A ŠPORT tvrdili, že po facelifte 5ky, 6ke, príde kompletnme nový, pritom je to ešte decentnejší facelift. :-( )
Avatar - Emel
2. 12. 2012 14:44
Re: Nebývalá míra sebekritiky
Současný designérský trend vozů z Wolfsburgu s horizontálním členěním přídě vychází z Golfu VI. Bischoff ale přiznal, že toto řešení je chybou.

No, tohle mi jako sebekritika zní. Můžeme tomu klidně říkat posun, nic proti. I BMW zemětřesení prospělo, když se prach usadil, zbylo v následující generaci to nejlepší z obého. Zajímavé je spíš to, že dosud si VW žádné pochybnosti ohledně designu nepřipouštěl (alespoň tedy veřejně), tohle by mohla být první kukačka.
2. 12. 2012 12:52
odlišení modelů
"Bude tu specifický vzhled pro sedany, pro SUV, pro MPV a pro hatchbacky,“ tvrdí Bischoff.
Zajímavé, že VW a Audi chce své modely odlišit a škodovce zakázali specifický vzhled pro SUV, resp. kulaté mlhovky pro yetiho.
Rozbalit vlákno
2
2. 12. 2012 13:20
Re: odlišení modelů
Kdovi jak to bude...
2. 12. 2012 22:56
Re: odlišení modelů
Jenže, tohle začal vykládat teď a s tím Yeti je to starý víc jak rok.....jen ať proboha nepozvou nějakýho Bangleho. To by byl průser.
2. 12. 2012 17:12
phaeton
passaty a phaeton nikdy nebyl vrchol krásy. Ale to u tohohle auta není ani žádoucí. Ale ten nový phaeton mi hodně připomíná toho Renaulta Lattitude, nebo jak se to jmenuje
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
2. 12. 2012 19:58
Re: phaeton
Napíš to Ádovi >:-[]
2. 12. 2012 17:23
VW
Od VW a značek spadající pod VW stejná pohádka např. kterákoliv Audi nudná překulacená rakev nic víc nic míň. Škodovka a Seat laciné ale cenově předražené značky bez značky. Na co bych ale nadal dopustit a do čeho bych šel VW Passat CC nejlépe v 2.0 TDI CR. :-)
Rozbalit vlákno
4
2. 12. 2012 19:25
Re: VW
Škodovka značka bez značky? Jedna z nejstarších automobilek na světě? Má jednou tak dlouhou historii jako VW...
2. 12. 2012 20:09
Re: VW
Jo, to se ke Kneblisovi ještě nedostalo >:D
2. 12. 2012 20:49
Re: VW
No, aspoň přiznáš, že seš bychař - to se tady cení. I to, že nevíš, že škodovka je nejstarší značka v koncernu VW AG....což opakují dost často a dost rádi i sami Němci.

Napiš si někam - plakátek nad postel třeba seženeš. A budeš se moct ve VW Passat CC 2.0 TDI CR zadrandit aspoň ve snu.
2. 12. 2012 23:19
Re: VW
Jen auto od škodovky mi nesmí do garáže od té doby co mám škodovku spřidělenou jako služební automobil. Česká kvalita se pozná.... >:D
Avatar - jozephko
2. 12. 2012 23:06
Čo funguje u veľkých, nefunguje u malých
Ďalšia chyba automobiliek, a čudujem sa, že ju robí Volkswagen. Nie je možné zobrať dizajnové prvky z veľkých áut, trochu ich zmenšiť a použiť ich na malé autá. Alebo to urobiť opačne. Klasickým príkladom takýchto expertimentov bol Peugeot. Veľké autá robil asi tak, že malé modely roztiahol vo Photoshope. (607-ka, 407-ka, ale aj 307-ka)
Čo na veľkých autách vynikne, môže na malých pôsobiť ako päsť na oko. Stačí si spomenúť na Feliciu po facelifte, kde maska okopírovaná z Octavie pôsobila ako prasačí rypák. :-)
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2012 09:32
Dizajnove lahudky
Dobry den
Prosim nezminovat v souvislosti s nemeckymi auty – a VW zvlast – neco jako „dizajn“ ci „design“. Nemci jsou skveli v leccems jen ne v eleganci, harmonii a krase – tot hlavnich atributu dobreho dizajnu (pro nektere tady diskutujici je dizajn sproste slovo, protoze se podle nich spojuje s extravaganci – tak jednoduche to ale s dizajnem neni).
Volkswagen je vyborny obchodnik s auty – nakonec diki tomu je dnes tusim nejvetsim “vyrobcem” aut. Umi dobre marketing a prodej, strategicky kupuje jine automobilky. BMW umi nejlepsi motory na svete, k tomu jeste skvele odladit podvozek (ackoliv to dnes umi kde-kdo)… a tak bych mohl pokracovat ve vyctu skvelych vlastnosti dalsich nemeckych znacek – Porsche, Audi, M-B…
Kdyz se ale kdokoliv z nich (Nemcu) pokusi o neco takoveho, jako je automobilovy dizajn, vznikne z toho prave ona extravagantni obluda typu BMW X6 nebo Porsche Cayenne. Zda se, ze posledni prispevek nemeckych automobilek k dizajnu jsou “LED svetla vsude, kam se podivas”. Ostatni, kteri se pak pokouseji vytvorit neco “jako-BMW” nebo “jako-Audi”, pak zkopiruji i ty LED silenosti a dalnicich to pak vypada jako v Las Vegas.
Nekdo tu zminil Alfu 159 – tak to byl sveho casu (2005) dizajnovy pocin. 159-ka je i dneska krasne auto. Ze je nespolehlive, se zastaralou technikou atd., to je pravda a kdo chce toho hodne najezdit bez zbytecnych nakladu na servis a udrzbu, ten si koupi neco spolehliveho – Toyotu nebo Mazdu.
Rozbalit vlákno
0