Tak tak. Já tu nikde netačním nad jejím hrobem, neprovolávám sláva. Já tu konstatuji, že to co sem tu tvrdil v letech 2011-2013 se stalo realitou. Stačilo si počkat.
Wolfíčkové, murphyové a další italiano amici tady hýkali, jaké to plácám nesmysly a on nakonec velemoudrý Serjoža realizoval přesně ty nesmysly, které sem tu navrhoval už v roce 2011.
Ano, tohle mi skutečně dělá radost. Ne konec lancie, ale fakt, že tihle hoši maj dneska asi hooodně zkažený ráno >:D
Víš připopmíná mi to někoho, kdo říkal, že bude válka. Zemře prvních x lidí a dotyčnej se raduje. Nechápu to…
Jak někdo, kdo se tu prezentuje svojí vášní k automobilům může mít takovou radost.
1) to, co sem predikoval a navrhoval se stalo realitou
2) zmizí přelepené obludy, konečně
Značka Lancia byl pouze regionální hráč, mimo itálii neměly ty vozy šanci. Prodeje držel Ypsilon a na pár trzích, jako je ten náš, kde prodeje stouply o pár kusů to bylo právě těmi přelepncemi, kde dřívější zákaznícíi Chrysleru, hlavně voyageru halt přešli k Lancii.
Povědomí o současném výrobním protfoliu značky v evropy bylo velmi mizivé, v řadě zemí velmi řídká prodejní sít. Prostě Lancia byla legenda, ale to už 30 let neplatí.
Zbývá poslední krok - místo Lancie vrátit na EU trhy Chrysler doplněný o několik modelů Dodge. A garantuju, že se těchto vozů prodá mnohem více, jak přelepenců. Pokud budou se zárukou a za rozumnou cenu. Ovšem - chtělo by to investovat do reklamy.
Naprostý souhlas.... kdyby se jednalo o nějakou čínskou slátaninu, tak popel.... ale řeč je o Lancii, která má ve svém poli takové bojovníky jako Lancia Delta Integrale.....
barik :no:
Každá značka co zkončila, až na prá vyjimek měla nějakou svojí legendu, slavný model....ale z historie nejde žít pořád. Jinak já proti Lancii nic nemam.
Teď se musím Barika zastat: On se neraduje z kixu Lancie, ale z faktu, že mu čas dal za pravdu.
Osobně jsem zánik Lancie předpovídal taky (a co jsem si pak na to mohl přečíst od slušňáka wolffa), ostatně každý, kdo umí počítat víc než do jedné na to mohl přijít taky, jen si to mnoho lidí nechtělo připustit...
Marchionemu možná sedí čísla, ale doslova zabíjí italská auta taková, jak jsme je měli všichni (OK, skoro všichni) rádi.
A díl druhý?
Alfa Romeo - jak už psali mnozí, včetně GTi, tak jedinou záchranou je pro ni VW, pokud ji serchijo neprodá, je do tří let po ní úplně stejně jako po Lancii.
Nepotřebuji slavit konec Lancie. Mě ke spokojenosti stačí vnitřní pocit, že to že moje predikce jinými označovavané za pitomost + pošklebky byl jejich fault a lhaní do vlastní kapsy.
ja to tvrdim davno ze lancia a alfa su mrtve znacky a ze je len otazka casy kedy skrachuju, takze ja som sa ti urcite neposmieval, som zvedavy co bude s alfou ale jej tiez dlhy zivot nedavam, bohuzial to talosi s tym vedenim a riadenim vobec nevedia , co by za taketo auta dali japonci korejci ale co spravis, manazment italie bol vzdy kdesi na urovni etiopie a preto to tam uz poslednych 20 rokov vsetko smeruje do pecka... luto mi to ale nie je, sami si za to mozu
Jsi zkrátka vizionář a pravý automobilový guru, ostatně mluvit o sobě ve 3. osobě, to je vskutku výsadou těch nejlepších z nás. Ačkoliv i já jsem ohromen tvým prognostickým talentem a vůbec velikostí tvého génia, která se zrcadlí v každém tvém příspěvku, musím nesměle utrousit poznámku o tom, že Lancia spěje ke svýmu zániku 20 let a regionální italskou automobilkou je už něco přes 10 let. Během posledních 5 let spojených s odbytovou krizí v celé Evropě a totálním úpadkem trhu v Itálii se stal odchod Lancie do automobilového nebe už naprosto nevyhnutelný a předsmrtná křeč v podobě poslední Delty či posmrtné záškuby v podobě nového Ypsilonu s tím nemohly udělat zhola nic. Chlubit se za této situace tím, že jsi "už v roce 2011" očekával stažení Lancie do samotné Itálie případně její zánik, to by někteří bezvěrci nemuseli považovat zrovna za důkaz bystrého odhadu...
No nic, ve stínu analytika-velikána Barika si i já dovolím připojit svou poznámku, že odchod Lancie je sice pro každýho evropskýho autofandu mimořádně smutná záležitost, ale je potřeba si uvědomit, že pohřbíváme sice slavnou "osobnost", která už však byla posledních mnoho let jenom uměle udržovaná v kómatu. Než dál lepit logo Lancie na americké vehikly, je lepší nechat ji odejít. Pokud už se do Evropy mají vozit Chryslery, ať zůstanou Chryslery. Ypsilon nechť dožije v zoufalé snaze na sebe upozornit různými "limitovanými" edicemi na domácím trhu a po něm ať se nad Lancií definitivně zavře voda. ;-\
To že Lancia spěje k zániku 20, spíš 30 let sem tu psal v roce 2011 taky. A proč sem to nepsal dřív? Nu protože sem o Lancii začal psát něco až kolem roku 2010, po oznámení že se pod touto značkou budou prodávat v EU Chryslery, do této doby sem nějak neměl potřebu psát pod články o italských autech, stejně jako zdejší italian fans neměli potřebu psát pod články o amerikách.
To víš no, je potřeba se na to podívat v širších souvislostech.
Nevím na co reaguješ, protože já skutečně neměl do roku 2010 jediný důvod psát pod článek o Lancii.
Spíš mi nikdy nebylo jasný, jak mohl někdo koncem 90. let prodávat model s desginem začátku 80. let (Kappa - kdby ji někdo postavil vedle 1980 Audi 80, poblahopřál bych jim v Turíně, jak umí držet krok s němci) a pak sem se občas na silnici leknul, když sem jednou za pětiletku ptokal Phedru a Thesis.
Jedno připomínalo komiksové autíčko, co schce velkou tlamou schlamstnout vše kolem (Phedra), druhý připomínalo kánoi a špatně ocuclej bombon (Thesis). Tuctový Voyager(TaC) byl proti Pheedře designový skvost.
Všechno komerčně straaašně úspěšný autíčka.
Posmívaných us vehiklů jako je 300C se prodalo za dva-tři měsíce stejný počet kusů, jako Thesisu za celou dobu prodeje. To myslím stačí, k tomu není třeba co dodávat.
PS: nějak se opakuješ, ale CTRL+V umíš používat dobře, je fajn že to na mateřských školkách už dětem vštěpují od útlého věku >:-[]
Ja som vravel, ze Lancia stratila dovod na existenciu. A s tym aj pravo na existenciu.
Stratos, Beta, Delta boli dobre auta - v sutaziach. Ale inak Lancia produkovala jeden paskvil za druhym. Od polovice 80. rokov nevyrobila jedine auto hodne co i len zmienky, a rebadging bol klincom do rakvy.
Rust in Peace, Lancia.
Edit: Alfu caka do iste - jeden model. Inak neprezije.
A Alfe bude lepsie na onom svete, nez pod kridlami VAG.
Ta 80. léta jsou podle mě trochu přehnaná. Od té doby by se ještě pár kousků našlo. Jako auta nehodná existence považuji až výtvory vysloveně z posledních let, obzvláště ty přeznačkované Chryslery.
Já Vám k tomuto triumfu gratuluji! Přátelé hřejme se na výsluní vyjímečnosti pana Barichella! Zpytujme svědomí, makejme na sobě a třeba s notnou dávkou štěstí dosáhneme podobných úspěchů.
Pane Barichello čísla do sportky nemáte? :-)
Kašli na Sportku, za 46mil Kč ti Sergio Lancii stejně neprodá >:D Barik pak může mít radost, že to Lancia prostě zabalí úplně (ikdyž se nahoře kaje, že to tak nemyslel) ;-)
Než se rozpláčete, tak ruku na srdce, kdo z vás by jsi koupil novou Lancii? Odpovím za vás, nikdo >:D Stačí se podívat na Lancia klub, to je jedno velké šrotiště. Úspěchy v rallye, to běžného zákazníka nezajímá. Nehledě na to, že ony úspěchy jsou několik desítek let staré. Lancia končí po zásluze, nabídka vozů zoufalá, technicky to ničím nepřevyšuje konkurenci, je to poměrně drahé, zákazník rozhodl, zavíráme.
Lancia je mrtva. Pozornost bych soustředil k Alfě Romeo. Tady, když se nestane zázrak, se nechá očekávat podobný scénář ;-\
Tak zrovna mam jednu novou Ypsilonku v garazi, zkousel jsem 8 ruznych aut jeji velikosti a pomerem cena vykon zvitezila. Slape dobre a jezdit s ni je zabava, zatim spokojenost. Mas pravdu, technicky nabizi to same, co konkurence, ale ze by byla draha, takto ani nahodou
lancia je mrtva odkedy skoncila thesis lybra phedra a to je veru uz sakra pekne davno - kedze tie prelepene sucasne chryslery nepovazujem ani nahodou za lancie,
ked sa nad tym tak zamyslim tak ani sucasna delta sa mi nikdy nepacila , je to prerastene tluste auto a vobec to nenavazuje na staru dobru deltu ako si ju vsetci pamatame, nova Ypsilonka je mozno zvonku pekne auto ale tie ohavne budiky v strede to by som neprekusol, to je nechutne spravene nech sa na mna talosi nehnevaju ale oni vedia ovela krajsie interiery ak sa im chce.
Otazne je co bude aj s Ypsilonkou, ta vydrzi este nejake 3 roky v predaji a co dalej, zeby lancia totalne zanikla? uvidime, aspon ostane viac miesta v italii pre korejcov a japoncov
Kiashit hehh , Lancia uz davno bola mrtva to vedel kazdy normalne uvazujuci clovek, len ty a zopar dalsich sa tu hrajete na znalcov typu megamanager hehh, a pritom hned zrana kazdy den ste na auto.cz a cakate ako male deti na lizatko, to mi utvrdzuje nazor, ze ste obycajni mulovia ktori celi den sedia na nete a su bez prace a otecko vas vozi v kiahyundajxhite
....
Kiahyundai v Europe zacal padat a uz sa nezastavi, bol to len boom ale realita uz je tu, chce sa mi grcat ked vidim i30 na ulici no fuj ...a este ked ho porovnavaju s Golfom sa mi nechce verit ...., ze to vobec skusia porovnavat ..ale korejci platia velmy stedro za reklamu , co ine ostava...
Alfa aj ked sa jej nepodari prezit , buducnost ma stale istu aj ked u VW ale bude ...a kiahyundaishit pekne sa vyprata z europy .....
PS Nech ziju Europske Auta ....
Jistě, i já jsem unešen představou, že až příště pojedu do Itálie, budou její ulice plné korejských a japonských aut. Snad nic se mi do italských kulis nehodí víc, než právě tyto asijské krásky. Banzaj!
Můžu tě ujistit, že já jsem ten poslední člověk na světě, který by si zasloužil nálepku xenofoba. Ale k dotazu - předně se mně až na výjimky nelíbí korejská a japonská auta jako taková, takže jejich představa v ulicích jakékoliv evropské země, kterou navštěvuji a ke který mám navíc z různých důvodů pozitivní vztah, se mi nijak zvlášť nezamlouvá. Naproti tomu přitomnost korejských a japonských aut třeba v takovém Ulánbátaru, natož v jejich domovině, je mi zcela lhostejná. Druhým důvodem je můj vřelý vztah k italskýmu autoprůmyslu. Od počátku automobilovýho věku patřily italský auta na špičku, ať už jde o design nebo o techniku. Z Itálie pochází řada automobilových značek a ještě mnohem víc konkrétních modelů, který alespoň pro mě představují všechno to, proč mít k autům jiný, hlubší vztah, než jaký mám k mikrovlnkám nebo k televizím. Vždyť i taková zkomírající Alfa je schopná postavit auto jako je Giulietta, de facto obyčejný hatchback nižší střední s řadou objektivních nedostatků, který tě ale svym designem, pokud máš aspoň trochu evropskej vkus a cit pro design, musí oslovit. Ostatně i ta Delta, jakkoliv obchodně neúspěšná, je podle mě v rámci třídy mimořádně pěknym autem. Tyhle auta ve mně vyvolávaj docela jiný emoce, než i30ka, Auris nebo Note, který by dle toppera měly převzít vládu na italskými ulicemi. Konečně můj poslední důvod pro preferenci italských aut souvisí s tím, že jenom nerad vidím, jak Evropa a zejména takový evropský velmoci jako je (či spíš byla) Itálie ztrácej půdu pod nohama ve prospěch expandující Asie. Co je výsledkem? Akorát zavírání fabrik, roustoucí nezaměstnanost, pokles životní úrovně a s tim spojenej třeba nárůst tebou zmiňovaný xenofobie. A úpadek Evropy samozřejmě negativně ovlivňuje i ČR, vždyť my jsme její součástí, i když řada z nás se k tomu nemá a tak předstírá, že spíš ležíme v Rusku, nebo v USA, anebo jako topper na dálnym východě. Tož tak. ;-)
Ano, pár fabrik asijské značky v Evropě postavily, Honda a Nissan v Británii, Toyota ve Francii, ostatní tebou jmenované pak kvůli levné pracovní síle ve východní Evropě. Dohromady v nich včetně navázaných subdodavatelů nepochybně pracují desetitisíce lidí a speciálně Hyundai je významným zaměstnavatelem v ČR, nadto v regionu, který jinak trpí težkou nezaměstnaností. Mimochodem primární příčinou výstavby fabrik některých asijských vůrobců je fakt, že auta jsou naštěstí tak velká a těžká, že od určitého objemu produkce už se je nevyplatí vozit z Asie, ale je výhodnější výrobu maximálně přiblížit zákazníkům. Jinak by tady Asiaté nepostavili ani kůlnu.
I při vědomí popisovaných skutečností ale platí, že továrny asijských výrobců ani přibližně nekompenzují úbytek pracovních sil v evropskym autoprůmyslu, který i v důsledku globalizace započal už někdy v 70. letech minulého století. Ty si určitě dokážeš zjistit, kolik lidí pracovalo v autoprůmyslu takové Británie nebo Itálie tehdy a dnes a nevyhnutelně dojdeš k závěru, že těch pár nových montoven to věru nevytrhlo. Samozřejmě, že podstatná část úbytku pracovních sil jde na vrub zásadně zvýšený automatizaci výroby, což je nevyhnutelnej průvodní jev technickýho pokroku a odporovat mu by se rovnalo návratu k "rozbíjení strojů" z počátku 19. století, ona globalizace ale taky hraje zásadní roli. Vždyť jak může Itálie a Italové konkurovat takovým Korejcům s jejich mentalitou absolutního podřízení života práci, bezmeznou loajalitou k zaměstnavateli, potlačení vlastní individuality ve jménu oddání se cílům společnosti atd.? Nehledě na to, že asijské podniky zhusta měly a mají neférovou podporu založenou na státních subvencích, protekcionismu a pro konkurenci zcela neproniknutelném domácím trhu. Když se k tomu navíc v případě Číny přidá bezuzdný vykořisťování pracovní síly, pracující od rána do večera za pár šupů, bez zaručení důstojných podmínek pro práci a ochranu zdraví, nebo třeba faktická absence pravidel chránicích životní prostředí, dostáváme koktejl, kterýmu podle mě může Evropa z dlouhodobýho hlediska jenom těžko čelit. A na kterým ani přes momentální úspěch jedný nejmenovaný evropský automobilky v Čině nevydělá. Tím spíš nevidím důvod skákat Asii na lopatu už teď a už vůbec nechápu, proč u toho hýkat radostí.
:yes:
Souhlas.
Jenom bych dodal, že není cesta brečet doma v koutě a nadávat na Asiaty, ale naopak obout kecky a vyrazit do té Asie a snažit se tam prosadit naše značky (nejen ty automobilové). Samozřejmě to nejde dělat tak, že evropské firmy budou ještě pilnější a pracovitější a ještě více huntovat životní prostředí, ale jediná cesta je ve využití evropské vzdělanosti a udržování si náskoku ve vývoji. Evropan se musí uživit hlavou, rukama to je slepá ulička.
Jistě, byl bych nerad, kdyby ten můj příspěvek vyzněl tak, že Evropa se má totálně uzavřít světu a kupovat jenom svoje vlastní produkty, i kdyby to měly být šlapací auta a černobílý televize. Ostatně to už jsme v ČR jednou díky vynucený "soběstačnosti" RVHP měli. Já jsem pro takový přístup, kdy bude Evropa otevřená, určitě otevřenější než taková Korea, ale současně si bude tvrdě hájit svoje zájmy vně i uvnitř. Do toho patří například úplně samozřejmej požadavek reciprocity jakýchkoliv obchodních omezení - např. v Číně musí evropské firmy (stejně jako jakékoliv jiné zahraniční firmy) vyrábět auta pouze ve společném podniku s domácím výrobcem, v němž má cizinec max 50 %. Auta z dovozu jsou pak extrémně zdaněna. Ok, může být, ale s čínskými dovozovými auty a působením jejích vůrobců v Evropě ať je to pak stejně.
Jak píšeš, Evropa se samozřejmě musí snažit primárně si vytvářet náskok výzkumem a vývojem, být technologicky neustále napřed a svoje technologie exportovat nejen do Asie, ale do celýho světa. Hi-tech ale nikdy nebude schopnej uživit 500 milionů Evropanů, to je jenom taková třešnička na dortu. Evropa si současně musí udržet některý ekonomický odvětví, který se vyznačujou masovou produkcí a zaměstnaností, i kdyby to nějaký Korejec, Číňan nebo Ind dělal efektivněji. Převedeno do jazyka automobilovýho světa, Evropa nemůže nikdy vyžít jenom z Ferrari a Audi, Evropa potřebuje i Fiat nebo Volkswagen
....právě, že hýkáš... z Číny jsi totálně semletý... viz. nějaká diskuze z minulého týdne.... si ty příspěvky piš, jinak tu budeš mít hodnotu ne větší, než ty čínské fejky...
Opět jsem ke tvému palci nahoru přidal jeden. Tak to už máš 2 /slovy: dva/ ;-) ... přeji ti svět plný, tebou opěvovanými, fejky :-) ....máš šáliček od Vitna? ...nebo od Vytna? ...mno, ty už si s tím poradíš ;-)
No fór je v tom, že Alfa je stejně tak mrtvá jako Lancia, akorát že Alfa je pro Sergia (a nejen pro něj) mnohem větší fetiš. Každopádně prodejní čísla z minulých let a taky počet modelů (nepočítám přelepené ameriky) mají obě značky víceméně stejné, Lancia dokonce občas o fous lepší.
Jinak je to ovšem očekávaný krok. Fiat má v Evropě značek, že neví co s nima a všechny kromě Ferrari potřebují resuscitovat a na všechno prostě nemá Fiat sílu, tím spíš že se teď věnuje především akvizici Chrysleru.
Jo teď už má Alfa ještě 4c. Lancia má Y, Deltu a podle mě snad ještě i Musu. Giulietta je jízdně rozhodně lepší auto. Delta je zase praktičtější. Ale to je celkem jedno. Podle mě jsou na tom obě automobilky podobně mizerně, o čemž napovídají prodejní čísla. Ale pravda je, že jméno Alfa Romeo je prostě stále mnohem víc v širokém povědomí než Lancia a to rozhoduje.
Musa se podle mě přestala vyrábět někdy v roce 2012... nevím jestli někdy obnovili výrobu.
Já s tebou nesouhlasím. Podle mě má Alfa 2 velmi podařené modely (Giulietta a 4C) a jeden slušný, zatímco Lancia má dva podivné.
Co se prodejních čísel týče - ještě jsem neviděl srovnání za 2013 dle modelů, aby bylo možné z toho vyloučit přelepené Chryslery. Je fakt, že vzhledem ke kvalitám Giulietty je pro mě číslo Alfy dost velkým zklamáním.
Píšu momentálně z tabletu, takže to vezmu stručně. Tímto u mě Fiat definitivně skončil. Kdyby tahle zpráva přišla na začátku prosince, určitě bych si nevybral jako nový služebák opět Fiat. Od teď má veškerá podpora Fiatu končí a do budoucna, pokud si budu vybírat nové auto (ať už služební nebo soukromé), 100% nebude z Itálie! Italská auta samozřejmě budu milovat a vlastnit dál, ovšem pouze ta z historie... Tímto bych se chtěl i s většinou z vás rozloučit, protože již nebudu mít důvod chodit na stránky věnujícím se novým autům. Diskuze tu byly fajn i přesto, že jsem se s většinou lidí zde názorově neshodl. Ale aspoň nebyla nuda. :-) Každopádně tímto rozhodnutím pana účetního pro mě začíná existovat už pouze veteránská scéna, na níž se navíc Lancie dostává zaslouženého uznání (narozdíl od lidí, zajímající se o nová auta). Mějte se tu fajn.
PS pro redakci: Zahraniční servery tuhle zprávu přinesly už v pátek a české konkurenční stránky v sobotu. Jste pomalu jedni z posledních, kdo z nějakou novinkou přichází.
no já doufám,že alespoň ta Alfa přežije a třeba někdy až skončí účetní se vzpamatuje i ta Lancia. Škoda,že nejsem miliardář. Místo fotbalového klubu bych cpal peníze třeba do Lancie...
k tomu p.s jak jsi psal mě z této zprávy zvlhlo oko již v pátek,auto.cz to zaregistrovalo až dnes. Jó to,kdyby koncern ukončil v Brazílii výrobu Foxe máš tady přímý přenos z tiskovky... :-!
EDIT: to mělo být pro eura :) ...Proč tolik emocí? Nebyl jsi to ty kdo v jednom kuse psal, že Lancia je mrtvá, přelepování nedůstojné a měla by radši skončit
Gilgite, na internetu - byť si to myslíš - nejsi rozhodně tak anonymní, jak bys chtěl.
Dělej tak, ať mi jednoho dne nemusíš ty tvoje zvratky opakovat naživo tváří v tvář, to by se ti totiž opravdu nechtělo.
Vyhrožování fyzickou agresí se možná nosí u vás na koleji, ale mezi dospělými chlapy je jedna věc jistá - je fuk, kdo je nabouchanej a kdo chvístek, napsat na net hromadu nadávek je jedna věc a říct je někomu do očí je věc druhá, na to musíš bejt zatraceně pevnej v kramflecích a to i z pozice "nabušence", jež chce nadávat tomu "chvístkovi".
To ale těžko pochopíš, pokud na to nemáš věk, zkus se zeptat tatínka, jistě ti to vysvětlí, ale raději mu neukazuj, co tady na diskusích produkuješ, vypnul by ti internet.
Rád bych ti na to napsal proč a co píšu, ale ty bys to stejně nepochopil (už jsem to dřív udělal a stejně jsi nevybočil ze svého zamindrákovaného nadávacího stylu odpovědí), jak jsem ti už napsal - ty nestojíš za schovívavost.
Můžeš mi vysvětlit, proč ty urážíš a atakuješ jiné a mně moralizuješ o tom, že to nemám dělat tobě?
Nevím, co to mám za náladu, že v tom s tebou pokračuju, ale:
Pokud píšeš něco, co dává smysl, tak na to někdy reaguju, někdy ne, ale dost často jsi za to ode mně dostal palec (byť je mi jasné, že si nemáš jak ověřit, od koho ty palce máš).
Pod Řezníčkem jsem si do tebe nijak nekopl, jestli nechápeš, co jsem tam psal a proč, a vztahuješ to na sebe, je to jen problém na tvé straně, ale to bys ve své vztahovačnosti mohl za atak považovat jakýkoliv koment k tvému komentu, který není aspoň trochu souhlasný (což v podstatě děláš).
Znovu se tě ptám:
Můžeš mi vysvětlit, proč ty urážíš a atakuješ jiné a mně moralizuješ o tom, že to nemám dělat tobě?
(zkus to, prosím napsat tak na dva, tři řádky, odpověď je jednoduchá a oba ji známe)
Kecy, gilgite.
To, co rozvířilo tuhle naši debatu je tvoje rýpnutí do nicku euro89 výše, a mimochodem rýpnutí zcela od tématu jak článku, tak jeho názoru.
Tys rýpnul do něj, já do tebe - v čem je rozdíl, že ty můžeš a já ne?
S tím druhým odstavcem naprostý souhlas, Marchione přebral Lancii ve stavu, z nejž šlo jen těžko něco vykřesat a jeho primárním úkolem je zachránit a stabilizovat Fiat - byť za cenu killnutí Lancie a prodeje Alfy. Může se mi to jak chce nelíbit, ale já na jeho místě nejsem. Jen bych si rád ještě někdy koupil tu Alfu (černou prleť a červenou kůži a broušený hliník uvnitř).
Fiat měl Lancii držet jako mírně luxusnější odnož...jako tomu bylo v minulosti....Lybra byla fajn,ale podceňované auto.Hodit přes palubu tak pestrou historii.....je to škoda.
Ako nie som milovník talianov ako ľudí,ale ich autá mali určitý smer o adlišnosti od ostatných,a dá sa povedať že aj stále majú a to sa mi páči,a oceňujem to,preto som nikdy na žiadny výtvor,ani multuplu nepovadal ostré slová.Je to škoda že postupne padajú,ale je taká doba,prežijú len silný a nečistý a oni nespadajú ani do jednej kategórie.
Sergio má značek, že by si s nima mohl vytapetovat pokojíček a většina z nich je v mizerné kondici. Lancia je už delší dobu ve vyjádřeních pana účetního až ta poslední vzadu, takže to dopadlo podle očekávání.
Jestli mě paměť neklame tak o tom že Lancie bude jenom lokální značka se mluvilo dávno před rokem 2011, a to v dobách kdy Fiat nevěděl jak se vyyškrábat ze žumpy ve které se ocitl. Navíc tohle nebylo nijak těžké predikovat, když posledních 20 let je z Lancie pouze stín bývalé slávy.
Jistě, ovšem já sem neměl důvod před rokem 2010 psát nějaké komentáře pod články o Lancii či koncernu Fiat, viz výše.
Pokud si dobře vzpomínám, psali tu italian fans, že rozhodnutí přelepit Chryslery bylo jediný možný, jak se pokusit zachránit Lancii, jak to není jen hráč na itlaském thru, jak lancii zná mnohem víc lidí než chryslery, jak Sergio ví co dělá atd. Mam ti to dohledat v historii?
Skutečně?
Nebylo lepším rozhodnutím udělat z Lancie lokální itlaskou značku už tehdá, stejně na tento krok nakonec došlo.
A Chryslery tu nechat jako chryslery, nebo je sem radši vůbec nevozit, ono kdo chce, tak si je nechá dovéz z kanady a usa.
HMM?
Ta zpráva mě nechává chladným. Současnost Lancie je k pláči - přelepené Chryslery, podivná Delta a Ypsilon... to není nic, po čem by se mi na trhu stýskalo. Pokud chci prodávat v Evropě Chryslery, tak nic nebrání tomu je prodávat se znáčkem Chrysleru, mně osobně je to sympatičtější.
Ano, jistě... je tu slavná minulost, Delty a Themy a závodní speciály na horizontech v Monte Carlu... pokud ale Fiat pro všechny své aktivity nechce tříštit pozornost a rozhodl se jednu značku dát (na čas?) k ledu, je logické, že je to Lancia. Já jako evropan doufám, že tím víc energie napře do budoucnosti Alfy a Maserati...
No, na druhou stranu, když dokázal vytáhnout nahoru Seat, značku s nulovou historií a image. S Lancií by se mu to podařilo taky, ale nemá pro ni místo, to zabírá právě Seat.
Nevím zda je Seat ve zrovna záviděníhodné situaci. Momentálně akorát má povedený model nižší střední, Ibizu a přelepené sourozence. Přičemž posledních x let se nezvládá vyhrabat z červených čísel a VW dochází trpělivost.
Tak ten příměr se Seatem hodně kulhá, protože VW mu teď konečně naordinoval správnou modelovou politiku a prodeje od minulého roku letí prudce vzhůru ;-):yes: Žádná likvidace už mu tedy rozhodně nehrozí.
Lancie nikdo nekupuje? Ani Italové? Jak to, já měl pocit, že místní diskutující estéti mají z Lancie poluce. Myslel jsem, že rozbili prasátka a jsou v pořadnících. >:D
Ten, kdo má o automobilovém světě trochu přehled rozhodnutí o (skoro) likvidaci Lancie očekával již dávno, takže žádné překvapení. Jenom si myslím, že si Italové mohli odpustit to martirium s přeznačkovanými Chryslery, bylo to nedůstoný pokus, v jehož úspěch nemohlo věřit ani pětileté dítě. Já osobně příliš nevěřím ani budoucnosti té Ypsilonky, další generace už možná ani nebude, protože jen italský trh (jakkoliv je zde úspěšná) vývoj nástupce nemůže uživit. Takže si to shrňme: Ferrari šlape jako hodinky a kdyby chtělo, prodá ještě mnohem víc. Maserati má již dva nové modely, které se na trhu velmi dobře chytily a na cestě je třetí (SUV). Fiat se brzy změní ve výrobce jediné řady 500 ve všech možných verzích, další Punto a Bravo nebude (hlavně toho Punta je mi moc, moc líto!). Takže nyní, po převzetí Chrysleru, snad konečně příjde na řadu Alfa a hlavně její nová Giulia! Ještě předtím se ale asi objeví nový Spider, to bude zřejmě ta dubnová premiéra, o které Sergio mluvil. Přiznám se, že napětím ani nedýchám, snad už to tentokrát nebude jen plácnutí do vody. Nejdůležitější pro budoucnost Alfy je ovšem nová Giulia. Pokud to zkazí, žádná opravná zkouška už se konat nebude a Alfa poputuje do náruče VW. Takže držím palce, Fiate!
Tak už to na světě chodí, že končí velké firmy s dlouhou historií (Pan Am, Kodak, ČKD), ale u automobilů mě to vždy mrzí dvojnásob. Pro mě (generace 30-40) jsou automobilky z nadpisu také mým sentimentem k mému dětství, což mladší generace začínajících motoristů asi nechápe. Těžko se vypráví dnešním náctiletým, jaké to bylo zjevení mezi žigulíkama, oltcitama a 120 vidět Saab nebo Lancii. Každý se ohlédnul a dnes nezbývá než těmto značkám zamávat a poděkovat za spestření šedých 80. let. Přestože rozumím z ekonomického i technického hlediska, proč nás tyto automobilky opustily, pořád iracionálně raději koupím Lancii než Kiu. Je to jen z důvodu, který pochopí jen opravdový automobilista. Zatím auto neberu jako prostředek pro pohyb z bodu A do bodu B. Pořád je v tom něco víc... Korejské automobily s nabouchanou technikou a cenou za hubičku pro mě stále postrádají to hlavní - duši.
skocili aj dalsi aj ked maloseriovi vyrobcovia ( ale ja si ich dobre pamatam ) , ide o znacky ako: francuzske venturi, nemecky wiesmann, v krachu je stale aj bristske TVR, boh vie co bude s lotusom a morganom, je toho viacej [odkaz]
Venturi nekrachlo, jen produkuje a vyvýjí ty jejich lektro vozítka. TVR někdo koupil, uvidíme co s ním bude. Morgan podle mě přežije, horší je to s Lotusem, tam je to dost nejisté..
Můžu, prosím, vědět, kolik máš těch Lancií?
Nebo jinak: Jezdíš nějakým autem z těchto: Lancia, Saab, Alfa Romeo, které jsi koupil jako nové?
Nebo jsi v ceně některého z nich koupil auto jiné značky?
končí. Osobně nechápu, jak vůbec mohla posledních 20 let existovat, když její auta nikdo nekupoval (a vzhledem k úzkoprofilovému designu se není čemu divit). Tak jsem zvědavý, jestli skončí i ta druhá, z Pyrenejského poloostrova. Ta má sice za sebou velkou kapitálovou sílu, ale celkově na tom není o moc líp než apeninský protějšek.
Re: Jedna ze dvou nejzbytečnějších automobilek Evropy
Nikdo nekupoval - když jsem byl v Itálii, až jsem se podivoval, kolik nových generací delt a ypsilonek tam jezdí. Ale jinak je to bída. Nejnovější modely vidím párkrát za rok, jinak nějaké plyšové Y, ale pak už jen staré DHFI.
... celý článok. To mi pripadá trochu ako varenie z vody, aj keď mnoho prognostikov tento krok predpovedalo už dávno (konkrétne Barichello) . Ale nedávno tu bol zas článok o tom, že Chrysler v Detroite predstaví novú generáciu 200-ky, ktorá by sa po menších zmenách mohla pozrieť ako Lancia do Európy. Takže čo boli kecy? To predtým, alebo to teraz? Trochu mi to celé zaváňa bulvárom. Vyberieme jednu vetu a rozpútame mediálnu búrku v pohári s vodou. Nebudem sa zamýšľať nad tým, kto si čo zaslúži a ktorá značka má kde aký cveng, ale myslím že sa zhodneme v tom, že ak určitú platformu a techniku využije viacero značiek na rôznych kontinentoch môže to mať patričný synergický efekt pri návratnosti investícií do nej vložených. A tie reči o talianskom manažmente ... ale choďte s tým niekam. Polovica z nich sa narodila a vyrástla v USA aj keď majú talianske korene. Počkajme si na nejakú oficiálnu správu.
Faktem je, že ta věta je zcela vytržena z kontextu a pokud autor článku řekne A, pak by měl říci i B.... tohle je skutečně účelově napsaný článek- senzace za každou cenu...
To, že Lancia skončí bylo přímo závislé na koupi Chrysleru. Evropští dealeři Lancia o tom byli informováni a ani jim nebyly v minulých letech upgradovány smlouvy. Původní plán byl spustit prodej Chrysler v showroomech Lancia od ledna 2014, ale kvůli tahanicím o cenu za Chrysler se to protáhlo.
Konec Lancie je smutný, ale dobrý auta nedělali snad nikdy, a zajímavý posledních 20 let taky ne (snad jedině Lybra stála za zmínku..). Tedy konec je to oprávněný. To mne víc mrzí konec Saabu, který měl velmi zajímavou 9-5 a přesto to neutáh.
Mimochodem stav alfy je dnes podobný tomu co Lancia na konci polovině let, 1-2 zajímavý auta, který se blbě prodávaj. Jestli ty jejich křeče budou trvat dalších 15 let jako u lancie nebo to zapíchnou dřív? Kdo ví....
Měl jsem možnost projet se v závodní Lancii Delta HF Integrale Evoluzione a od té doby má tato značka v mém srdci svoje místo. Stále jsem doufal v lepší zítřky a asi trochu naivně věřil, že se to otočí, ale marně. :-( V srdci ale zůstává. :yes:
Jestli se Barichello považoval za vizionáře, když "již" před 2 lety věděl, že Lancia je klinicky mrtvý pacient, tak nechápu, jak na to přišel.
V roce 1986, kdy se hrálo o Alfu Romeo, jasně říkal nejmladší Agnelli v řadách vedení Fiatu – dnes šéf stáje Ferrari (tahám z paměti, nejedná se o doslovný sitát): sloučení značek Lancia a Alfa Romeo, tedy dvou největších konkurentů, pod jednu střechu, znamená s největší pravděpodobností smrt jedné z nich.
Takže Bariku, ty jsi to věděl v roce 2011, Luca di Montezemolo to věděl už v roce 1986 (a já o pár měsíců později, když k situaci vydal tehdejší Svět motorů celou dvoustranu). Fiat Alfu Romeo nechtěl a nafasoval ji jenom proto, aby byly zachráněny sebevražedné socialistické projekty italské vlády na industrializaci jihu země. Alfu chtělo BMW, chtělo ji moc a bylo ochotno za ni dokonce tvrdě platit (podívej se na tehdejší výrobní program a pochopíš proč). Jenomže soukromá společnost by v první řadě zavřela ty jihoitalské továrny, moderní, automatické, ale plné nevzdělaných flákačů.
Představa vedení Fiatu, že parta techniků, která stvořila nejúspěšnější soutěžní auto všech dob, se ze dne na den vžije do role iracionálního snoba, překavpivě nevyšla. Od představení modelu k (Kappa) v roce 1984 šly prodeje ke dnu jak sekera. S každým novým modelem nový propad.
Příčinou asi nebyla ta auta, nedá se říci, že by byla v čemkoli špatná, spíš naopak, ale byla... nezajímavá. Chybělo jim to, na co byli zákazníci u Lancie zvyklí: chyběla jim duše. Stejně má nyní nakročeno Alfa Romeo, když staví auta podle novinářů (tragédie jménem 159 je dokonalý příklad nealfí Alfy).
Souhlasím s tím, že malovat na Chryslery logo Lancia byla už jen potupná akce připomínající vytrhávání zlatých zubů mrtvole: pro obě strany ponižující a odporná záležitost.
Nevidím důvod k nějakému smutnění. Značka Lancia zemřela po dlouhé, těžké nemoci koncem minulého tisíciletí.
Upřímně: ta současná Lancia asi nebude chybět vůbec nikomu.
A udělat z ní Lancii takovou, jakou si ji pamatujeme z filmů s Alanem Delonem, je již prakticky nemožné hlavně naprosto ircionální.
Je to tak. Snaha udělat z nejlepších soutěžáků na světě luxusní auta byla asi tak stejná, jako když naši bolševici změnili výrobce skvělých letadel na montovnu licenčních náklaďáků.
Ehm, takhle to ale v tom 86 nebylo. Fiat v žádnym případě Alfu nenafasoval pro plnění nějakých "sebevražedných socialistických projektů", Fiat Alfu získal, protože o ní mermomocí stál. Ve chvíli, kdy už bylo de facto domluvené převzetí Alfy Fordem, proti kterému IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale - státní instituce zřízená za účelem revitalizace a podpory italskýho průmyslu, která vlastnila Alfu od roku 1932) nic nemělo, vstoupil do hry z vlastní iniciativy právě Fiat a předložil nerealistickou nabídku, který nebylo možný konkurovat. Mimochodem i Ford sliboval udržet zaměstnanost (samotná Alfa tehdy zaměstnávala přes 28 tisíc lidí, to jsou dnes konce...) a tehdejší šéf IRI Romano Prodi byl návrhům Fordu velmi vstřícný. Fiat Alfu tedy získal proto, protože ji chtěl a na žádné socialismy se vymlouvat nelze.
Nějaké dobové články:
[odkaz]
[odkaz]
Aby bylo možné lépe pochopit sebevědomí Fiatu, je třeba si uvědomit, že Fiat byl tehdy největší evropskou automobilkou (to jsou dnes konce...) a Gianni Agnelli byl považován za vzor automobilovýho manažera a vizionáře, kterýmu ležela Evropa u nohou. Mimochodem dnešní šéf Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, není v žádném příbuzenském vztahu s Agnelliovými. Rodinu Agnelliů reprezentuje v současném Fiatu John Elkann coby předseda představenstva (a prostřednictvím společnosti Exor vlastní Agnelliovy stále 30% akcií automobilky)
Co se týče tvých ostatních postřehů (viz druhý tvůj příspěvek), které vysvětlují úpadek Fiatu potažmo Evropy všemi těmi -ismy, od socialismu, přes multikulturalismus až po centralismus, samozřejmě v čele s hlavním otloukánkem EU, mám na věc úplně jiný názor, který se mi tady ale nechce rozebírat. Mohu tě každopádně ujistit, že ve srovnání s většinou Asie, zejména s Čínou a donedávna i Koreou, podléhá evropský podnikatelský prostředí nepoměrně nižšímu vlivu vlády a státu a celkově má k ideálu volného a svobodného trhu mnohem blíž. A to přesto, že má ta zpropadená Evropa nesrovnatelně víc legislativy na ochranu zaměstnanců nebo životního prostředí.
Moudrá slova, ale Evropa už nemá šanci. Současná ztráta soudnosti ohledně zelených ideologií, přerozdělování nad úrovní 50 % (tedy úředníci rozhodují o útratě větší části peněz, než všichni občané dohromady), multikulturalismus/rasismus, ekonomický centralismus... to vše zašlo příliš daleko na to, aby to byly děje vratné.
Automobilový průmysl je pouze obrazem těchto dějů. Automobilky v Evropě už bez státních subvnecí vůbec nejsou schopny existovat. A to mimochodem ani ty asijské - továrnu Hyundai jsme si všichni zaplatili ze svých daní. Mimochodem Fiat je jedna z mála značek, která jde vysloveně proti proudu; zbavuje se státních subvencí výměnou za odmítání akceptace socialistické vládní politiky (viz věčné Marchioneho konflikty s odbory a dalšími příživníky).
Logickým důsledkem "eurošílenství" pak byly nesmyslné cíle nejen ohledně energetiky (kde Německo je doslova rozbuškou budoucích energetických konfliktů a jmenovaná Itálie je energeticky absolutně nesoběstačná), ale i ohledně vzdělání, kdy v EU má sice 40 % populace vysokoškolské vzdělání, ale 85 % z nich tvoří jen nekvalifikovanou pracovní sílu (ovšem s diplomem v kapse, čemuž odpovídají i jejich nereálná očekávání). Na trhu práce jsou tito lidé zcela bezcenní, tím pádem nezaměstnaní a nezaměstnatelní. Těžko pak hledat mezi takovou populací nějaké high-end konstruktéry. Až ti současní půjdou do důchodu, nemá je kdo nahradit.
EU si sama kope hrob a vynalézá prostředky, jak se popravit a do toho hrobu zakopat. Připravte se na to, že po Lancii přijdou další a další značky, vždyť mnohé z evropských už de facto zbankrotovaly, byť de iure je zachránilo částečné nebo úplné zestátnění, nebo rovnou kolaborovaly s vládami, které je financují z kapes daňových poplatníků. Ostatní si musí kupovat enviromentální odpustky v podobě nabíjecích elektromobilů, které jsou z technického hlediska sice naprostým nesmyslem, ale když občas nějaký ten šéf automobilky na autosalonu přebere a začne tento axiom vykládat novinářům, buď je vyhozen, nebo si musí hlavu posypat popelem a zasílat omluvné dopisy, že to tak nemyslel a že ten environesmysl je vlastně strašně príma nápad.
EU míří na dno a my s ní. Nějaká Lancia – kdo si na ní za pár let vzpomene? A korejská a čínská auta – a zdaleka nejen auta – zaplaví Evropu do 5 let.
Paneboze vsak uz niekto vypnite internet tomu Gilgitovi , ten chlapec je odrana prilepený na monitore, prosim uz vylez z Matrixu a zacni zit, kazdeho tu poucujes a vnucujes svoje nazory, a z kazdeho robis psychopata ...skus vstat a pozriet sa do zrkadla a uvidis toho nakväcsieho psychopata ....
...takže alkohol...myslel jsem si to.... a to vážně už dáš pokoj nebo tě to zase vyrve do víru něžnosti a diskuzní cizelace myšlenek? ....btw. gratuluji k sebereflexi, pracuj na sobě a možná ti to bude docházet příště i dříve než po dvou dnech tvrdé práce! Přišlo mi smutné, že mentálně nestíháš ani pidimozku, tak jsem ti s radostí přispěchal na pomoc ;-) nakonec, věrný tradici....ano, dostaneš like a piškotek ...místo piškotu dám usmívajícího se smajlíka... je žlutý, kulatý, snad nepoznáš rozdíl .... :-);-)
Sergia Marchionneho najala rodina Agnelliů aby zachránil Fiat. K zajištění budoucnosti rodiny.
Ve svých řadách nenašli nikoho schopnějšího a Marchionne se svými zkušenostmi a referencemi to může dokázat. Dali mu naprosto volnou ruku k rozhodnutím.
Ruku na srdce, takovou příležitost jakou je převzetí Chrysleru si nemohli nechat ujít, taková možnost na záchranu už nikdy nepřijde a zajistí je to budoucnosti.
Re: Hmm - Lancie je věčná škoda. Podobně, jako byla Rovera
ale to jo.
Mně se nestýský po smutečních proslovech... nebo květnatých vyjádřeních obdivu, či volání po lidové sbírce!
Ale některý diskuzní příspěvky tady jsou tady na pováženou... a to mám ty "nejdrsnější" odfiltrovaný. ;-)
Re: Hmm - Lancie je věčná škoda. Podobně, jako byla Rovera
Rozumím Ti.... dneska jeden "náš" kolega odhalil dno takovým způsobem, že níž to už asi nejde.... ale jak říkám: s úsměvem jde všecko líp, je tu naopak dost fajn kluků... nicméně celkově to chytlo: od článku po ducha diskuze divný odér linoucí se leda ze starých sklepů. Lancia, byť v historii dokázala zaujmout, tak dnes nemá čím. Rebrand není cesta, nicméně v tomto případě se zdá býti dálnicí. Za sebe říkám, ať už by padla jakákoliv automobilka, tak mi to bude líto, ne komerčně, ale proto, že auta mám rád. ....dodám - pokud to nebude nějaký fejk, slátanina.... dále to nebudu specifikovat ať tohle vlákno nezavšivím reakcemi "kolegů".... :-)
který všichni čekali už dlouho. Nezbývá než se modlit, aby úplně stejně neskončila AR. Popravdě, s Alfou to taky nevypadá dobře. Je to asi dané hlavně dobou. Dnes už Alfa nemůže pokračovat v tvorbě klínovitých, sportovně vyhlížejících aut. Mito je toho důkazem - na základu z Punta postavené auto je designová tragédie. Viděl jsem ho stát vedle podobně velké 145 a chtělo se mi brečet, ten otřesně bachratý předek byl prostě moc. V tomto světě prostě už značky se "sportovním" nádechem nemají budoucnost. Sportovně vyhlížející auta už normy nedovolují stavět. Dělat ze sportovních značek luxusní je taky celkem nesmysl. Když k tomu začne někdo "chytrý" šetřit na designu, přichází italské značky o svoji největší devizu.
Snad alespoň co nejdřív vyjede to nové SUV od FIatu: [odkaz]
Ono je to jeste zavaznejsi. To co konci totiz neni jenom Lancie, ale i Fiat jako automobilka. Neni to jenom o Lancii je to obecne o dominanci Chrysleru a jeho vyrobku v portfoliu nove sloucene firmy. Fakticky se stane to, ze Fiat bude pro Chrysler delat mala cool auticka (500vka, Panda) jako doplnek portfolia neco jako dela Mini pro BMW se kterym budou mit i podobne prodeje a jinak bude nova sloucena automobilka cisty Chrysler. Otazkou je budoucnost sportovnich znacek Alfa Romeo a Maserati, tam predpokladam ze Alfa Romeo zanikne a Maserati zustane jako maly vyrobce exkluzivnich vozidel.
A Fiat jako takovy zanikne i fakticky, protoze se cim dal tim hovori o tom, ze poslednim krokem koncernove konsolidace bude i pravni konsolidace pravdepodobne zastreseni celeho koncernu nove zalozenou americkou pravni entitou.