otazka je, jestli je tam zapocteno i jen castecne pojisteni (obcas oznacovane jako minikasko), ja mam kuprikladu auto od minuleho roku pojisteno kompet krome vlastnho zavineni nehody, predtim jsem to mel pojistene uplne kompletne, a jen prave ono havarijni pojisteni, tedy jen jedna cast komletniho pojisteni delalo 65% z ceny, takze misto 21k rocne ted platim jen lehce nad 7k
takze pokud nebouram vlastni vinou tak jsem v klidu
zvolil jsem presne tvoji strategii v pojisteni. Myslel jsem si jak jsem to genialne vymyslel, protoze mi ukradli auto, byla uplatnena skoda vandalismus pri kradezi. O nekolik mesicu jsem potkal srnu na ceste a neslo odvratit stret. Bohuzel oprava vysla na 90 tisic. Takze auto je zpet pojistene na vse
stret se zveri mam pojistenej taky, jak jsem psal, jediny co neni pojistene je nehoda zavinena mnou, respektive ridicem meho auta, a srnecku jsem potkal taky :-O , ale furt lepsi nez divocak nebo vetsi zver, ty auto zdemolujou krapet vic
[odkaz]
Pokud máš sjednaný ten právní nesmysl, že ze "zákonné" pojistky se uhradí případně škoda i na tvém autě, podívej se, zda je odpočítávána amortizace, abys nebyl nakonec překvapen, že ti z faktury za opravu pojišťovna uhradí jen zlomek.
Jiná věc je, pokud máš klasickou havarijní pojistku (platí se ti komplet náklady na opravu) a nebouráš, takže získáváš postupně bonusy a pojistné se ti může snížit i na polovinu.
Na ty "směsné" pojistky bych byl velmi opatrný, neb vždy je něco za něco...
jiz jsem tu pojistku vyuzil a platil jsem jen spoluucast, zadny pravni nsmysli k zakonne pojistce sepsane nemam, proste normalni pojisteni na vsechno krome vlatniho zavineni
Máš samozřejmně naprostou pravdu - tak se jdi pojistit třeba do Německa, tam to JISTĚ pojistíš mnohem a mnohem levněji. Češi jsou hladoví a pro korunu si nechají vrtat koleno, to je přesně těch 80% lidí. Pak skuhrají, když se něco stane a divěj se, jak je oprava drahá a že na to nemají. Zřejmě patříš k těm, pro které platí zásda - co není zadarmo, je drahé. Sorry, ale je to tak. že je u nás drahej benzín a nafta je pravda, i když na Němce nemáme, ale pojištění je zrovna v Česku jedno z nejlacinějších - nicméně plnění tomu odpovídá.
Výše plnění je podle mého názoru jeden z důležitých faktorů pro hodně lidí proč nepojistit. Ono havarovat s 5 - 10 let starým vozem. Plnění po totální havárii není nic moc. Navíc po odečtu zbytků a spoluúčasti majitel vozu většinou moc peněz nevidí. Řekněme 50 - 60% jeho hodnoty a zbyde mu nepojízdný vrak. Nebo jim ho nechat do aukce, to je trochu lepší. V případě opravitelného vozu a započtení amortizace na díly je to ještě horší. 5% ročně z ceny dílu je dost znát při ceně opravy. samozřejmně se to trochu liší dle pojišťovny.
Dalším bych viděl stáří vozového parku. To souvisí s odstavcem výše. A ještě srovnávat ceny v D a u nás není úplně dobré. Jsme levnější, ale také máme citelně nižší mzdy.
tomu nerozumim.... jaka snizeni. Uplatnil jsem vandalismus na 7let starem autu ve vysi asi 300 tisic a vse proplaceno v plne vysi. pokud nepocitam spoluucast
Bud mas dodatocne poistenie proti strate hodnoty auta, alebo mas auto, co za nova stalo 2mega a teraz po 7mich rokoch ti vyplatili iba 300tisic. Je myslim logicke, ze ti za 7rocne auto nikto neda povodnu cenu.
Kdy to bylo? Během posledních dvou až tří let se v tomhle dost změnilo. Pokud to chápu správně. Měl jsi poškozený auto vandalismem a bylo uznáno jako totální škoda. Likvidátor vše zapsal. Posoudil hodnotu vozu před poškozením a plnění krátil o spoluúčast a vrak vozu si odvezl. Je to tak? Nebo máš dodatečné připojištění. V případě totální škody se amortizace nezapočítává. Představuje jí totiž aktuální cena vozu. Amortitzace se uplaťňuje pouze na cenu nových dílů vozidla při jeho opravě. Tzn. snížením vyplaceného plnění na tyto díly o tu amortizaci.
Překvapuje mě uvedené procento tzv. zákonného pojištění, neboť takto musí být pojištěno 100% aut. Fakticky nepojištěnou odpovědnost z provozu může mít jen grázl. Možná ale, že v počtech jsou zahrnuté i nepojištěné vyhrazené vozy (hasiči, policie a pod, ale nyní si nejsem jistý, zda to tak je). Dobrovolné (neb jde o škody na vlastním autě) je pojištění tzv. havarijní. Malé procento svědčí o prozíravosti řidičů, neb pojistné činí u havarijní pojistky samozřejmě poměrně vysoké částky, a jeho výhodnost se vytrácí s rostoucí stáří vozidla. Někdě kolem tří až pěti let věku auta bych viděl pomalu opouštět havarijní pojištění. Samozřejmě, že auta na leasing musí být havarijně pojištěna povinně.
Nebouráš-li, pak případnou škodu ti na vozidle uhradí ze zákonné pojistky ten, kdo tě naboural, a případná pojistka proti krádeži vozu u pětiletého draka očekávaný finanční efekt asi nepřinese.
Myslím si, že část z těch nepojištěných aut jsou ta, která jsou sice registrována, ale buď dočasně odstavena nebo jsou už totální vraky a stojí někde v křoví. Něco budou různé nepřizpůsobivé komunity. Nejsem si jistý, zda zrovna vozidla státních institucí by tam patřila, protože my normálně pojištění platíme (AČR), je to hrazené centrálně ze státních prostředků.
Havarijní pojištění se vyplatí i u staršího auta, i když výše plnění bývá dost často malá. Taky je diskutabilní, nakolik je ten přístup pojišťoven správný a kolik z toho už jsou vytáčky a hledání různých kliček. A spoléhat se na to, že sám nenabourám, je spíš projev hlouposti, než vyzrálosti.
No mně to moc nepřekvapuje, dokonce jsem nedávno četl ješte o vyšším čísle nepojištených vozidel. Taká je přesne česká nátura, všechno mít zadarmo. Když si koupim auto tak musím mít i na jeho provoz a pojistku...Teď je tolik srovnávaču že pojistka se dá sjednat skutečne levně. Když jí člověk nemá a způsobí větší škodu, může splácet do konce života...to si lidi moc neuvědomují. Třeba u triglavu se dá levně pojistit: [odkaz] horší je to když přide na vyplacení nehody, dlouhu to trvá.
Pokud člověk není idiot, jezdí slušně a nebourá vlastní vinou, havarijní pojištění se většinou nevyplatí díky spoluúčasti ani u nových aut. Borec s novým Focusem mi na parkovišti nacouval do boku auta. Měl jen odřený nárazník. Oprava ho stála 15000 což byla právě hranice spoluúčasti, takže vše platil ze svého. U starších aut, jako je to moje se při reálné hodnotě auta kolem 30-50 tisíc nevyplatí havarijní pojištění vůbec.
Btw. povinné ručení - doporučuji mít auto v naprostém pořádku, jinak neuvidíte ani korunu. Známýho naboural jinej řidič, úplně zničený auto. Mělo se mu to platit z povinnýho ručení viníka. Pojišťovna mu ale nedala ani korunu - nevšiml si že má na autě o půl cm širší pneu než má od výrobce max. dovoleno pro svou motorizaci (u jiného motoru by to prý prošlo). Druhý mamarád, podobný problém na motorce - měl jednu pneu nehomologovanou pro silnici a nedostal taky nic. Další kamarád, tuner, měl nějaký doplněk bez homologace, taky nedostal nic. Povinné ručení je prý dnes pro pojišťovny ten nejlepší byznys.
To číslo je vcelku bída, když si člověk vezme to nebezpečí jaké na cestě číhá. Ale oni lidi nadávájí na povinné ručení, takže se ani nedivím, že se jen tak málo samo uzavře i havarijko. Přitom když si srovnáme třeba tady ceny [odkaz] tak to taková hrůza nemusí být.
Pojišťovnám nevěříme. Máme jen samou negativní zkušenost. Podle nás to jsou všechno zloději a tak žádné pojištění nemáme kromě toho povinného, ke kterému nás nutí zákon. A to řešíme tak, že si na této stránce necháme vyjet to aktuálně nejlevnější, naše zákonná povinnost je tím splněná a víc neřešíme. Celá debata pak s pojišťovnou probíhá tak, že jen nahlásíme pojistnou událost a o zbytek se stará poškozený. Takže nějaké průtahy a cukance s placením ze strany pojišťovny jsou jeho starost a ne naše. Až poznám nějakou solidní pojišťovnu možná na ně někdy změním názor, ale zatím to tak není a řešíme to takto. [odkaz]
Taky moc nechápu, že tolik lidí havarijní pojištění podceňuje. Sám jsem si teď pořídil nový vůz a první co jsem udělal, bylo sjednání havarijka přes https://www.top-pojisteni.cz/…arijni-pojisteni Na auto jsem šetřil opravdu dlouho, takže bych o něj nerad kvůli jedné chybě přišel.
Mám zkušenosti se srovnávačem klikpojisteni .cz, kde jsem si zařizovala již víc pojistných smluv. Najdete si tam rychle srovnání pojištění od všech pojišťoven. Potom už se dá vše zařídit online, nemusíte tak nikam chodit.