dotace 200 tis na auto za 2,5 mega (Tesla) ? To fakt fungovat nebude. V Norsku je Tesla bez DPH a nabíjení zadara, kdekoli ve spoustě dobíjecích stanic. Pak to může dávat lidem ekonomický smysl. Pokud si někdo myslel, že to bude v Česku někoho motivovat , pak se vší vážností prohlašuji, že je idiot.
Za 200 000 je pěkná dovča... případně si můžeš zaplatit odtah k nejbližší nabíječce.
Ale vážně... Tesla se svým dojezdem jakžtakž smysl má...jenže v Čechách jsou lidé rádi, že mají na nedotovanou stočenou ojetinu...
V článku se píše že dotace může být určena pro menší vozy, maximálně pro modely střední třídy a MPV. Podle mě Tesla do téhle skupiny stejně moc nepatří
Je vidět, že češi mají rozum. Ale je pravda, že kdyby tu byly dotace jako v tom slavným Norsku tak to může vypadat jinak, ale nemyslím si že nějak drasticky.
je videt ze nekteri ctenari auto.cz rozum nemaji, neb veri nadpisu ktery lze, ano lze :-)
zaprve ta dotace co se tu zminuje dotace je pro firmy, pro firmy v mimoprazskem regionu, ani sidlo nesmi mit v Praze, zadruhe nedostane ji automaticky kazda firma ktera pozada, ale jen ta ktera projde vyberovym rizenim komise kde se rozhodne zda vubec dotaci dostane na dany zamer vyuziti danych aut, navic je to tak slozite papirovani vyridit takovou zadost o danou dotaci, ze pokud dana firma nezada o dotaci na alespon 20 aut, tak se ji to nevyplati ani resit, o tom ale zdejsi redakce radsi nic nepise, ono by se to totiz nehodilo do kramu jak hanit elektroauta
ale vpodstate je chapu, potrebujou sledovanos aby meli data pro firmy co zadavaji reklamu, a diskuzni valky jim delaji alespon nejakou sledovanost :-)
O zadosti na dotace neco vim. Jednalo se o Zelenou usporam. Kdybych dopredu vedel s jakou byrokracii se budu muset potykat, tak bych do toho urcite nesel... >:-[]
taky jsem si Zelenou usporam pred tema X lety prosel kdys jsem rekonstruovali barak kde mame byt, a neuspeli jsme a dodnes me tech cca 20 tisic co to druzstvo stalo lidi vycitaj, ale to ze ja stravil asi 200 hodin praci na tom projektu a pak za vlastni jezdil vyrizovat zadost do HK pod ktere spadame a stalo me to asi 5-6 tisic na palivu jiz nikdo z nich nevidi, nejtipnejsi ale byli duvody proc nam to nakonec nedali, treba ze misto 10cm zatepleni jsme pouzili 15cm a tedy lepsi ac ve stejne cene, nebo ze architekt ktery projekt pripravoval udelal 2 varianty a my si z jakehosi duvodu vybrali jen jednu a nerealizovali obe (asi cekali ze zrealizujem jedno zatepleni a zahy to cele nechame strhnout a zacnem znova na variante druhe), proste degeni urednici, vzivote bych do podobneho blaznovstvi nesel, a pokud by to nekdo z dalsich podilniku druzstva chtel, tak bych mu to predal a nehnul na tom ani prstem
Myslím, že naopak pro firmu je přijatelnější mít ve flotile jedno nebo dvě elektroauta na deset normálních... tedy aspoň pro ty firmy, kde jsou firemní auta opravdu součástí firemní flotily se vším všudy a ne určená pro konkrétní lidi.
Už dlouho mě nic tak nena_s_ralo, jako tohle ministerské pok
To jakože Agrofert přejde na e-mobily? :-) A bude s nimi jezdit kolem Čapího hnízda? Ale vážně. Kdo jiný by tu měl masivně nasadit služební e-mobily, než ČEZ, E.ON, PRE a jim podobní? A nijak se nehrnou. Tak bude soudruzi ministerští povaleči asi něco špatně nastavené, že?
Tedy: české firmy nemají zájem. je to tak správně? A Ty si osobně opravdu myslíš že při podílu 75% nových aut do firem a 25% nových aut soukromníkům by to soukromníci vytrhli? Ti mají zatraceně hluboko do kapsy a musí vybírat hlavou ne srdcem. Elektromobil je přinejlepším, když jsi fanoušek, druhé auto do rodiny - kdo si to v ČR může dovolit? Stovky lidí? Desítky? Pár ultrafans?
K té poslední větě. Vzhledem k tomu, že statistiky hovoří, že máme v ČR 1,5 auta na rodinu, tak o stovky lidí (rodin) se jistě nejedná, co si mohou dovolit druhé auto do rodiny.
Když jiné statistiky hovoří, že tu máme přes 20 tisíc dolarových milionářů... (otázkou samozřejmě je, kolik jich je fandů do elektroaut :-) )
To řešil i pan "aluminiová lžička". Máme 1 kuře k obědu, sežeru ho sám ale statisticky na 2 osoby máme 0,5 kuřete na jednoho. :-)
Tady je to ještě lepší - na jednu rodinu čítající 3-4 lidi máme 1,5 auta. A zase to vychází cca 0,5 auta na 1 osobou. :-
Babo raď. A ještě do tohoto zmatku nějaké EV. :-)
Hrátky se statistikou znám taky. Klišé se snědeným kuřetem taky.
Ale přiznejte, že ty stovky lidí/rodin jsou nesmysl. Stačí se podívat na přeplněná sídliště, kde pravděpodobně ti dolaroví milionáři nebydlí a přesto parkoviště jsou plná k prasknutí.
Ostatně není problém, abyste si spočítal (když se tady oháníte kuřetem), že pokud by jen stovky rodin měly mít víc než jen jedno auto na rodinu (a zbytek národa jen jedno nebo žádné), tak by každá takováto rodina musela mít ve vlastnictví desítky tisíc aut. :-)
Prioritou je bezproblémová možnosť dobíjania. Môžu mi to auto dať aj zadara, ak sa budem báť, že ma to nechá visieť v najnevhodnejšej chvíli niekde v liti, nechcem to. Kým nebude hustá sieť dobíjačiek, všetky ostatné dotácie sú vyhadzovaním peňazí.
kterej je pak v clanku poprenej >:D rika se tomu bezne bulvar :-! opravdu chce auto.cz bejt bulvarnim platkem?
jsem Cech a o elektricke auto mam zajem, muzete me tedy poradit jak dosahnout na dotaci o ktere se tu pise i presto ze dane auto nechci pouzivat k podnikani a bydlim v Praze? tedy chci ho pro soukrome ucely a v oblasti Prahy,..... jo aha ona ta dotace je jen na zaklade souteze s podnikatelskym zamerem a v oblastech mimo Prahu, nojo ale o tom nadpis nepise, pise ze "Češi nemají o elektromobily zájem." tak to je pak s podivem proc ti sami Cesi poslali Tesle vice nez 800 tisic eur na "zalohach" na Teslu model 3? tedy na vice nez 800 techto aut
proc mate pani redaktori potrebu lhat a tim sve lzi nechat zalistovat ve vyhledavacich a jeste k tomu pripojit sve jmeno a svou fotku? vzdyt ty lzi jsou snadno odhalitelne pro kazdeho kdo umi alespon trosicku pouzivat internet, to vam to fakt stoji za tech par drobnych co berete ze sebe nechat kvuli tomu udelat blbce?
ale jako jsem zvedav na chvili kdy elektromobil nabidne Skodovka, to bude panecku na auto.cz obrat o 180 stupnu >:D
ano a prave ze v tech firmach sedi lide s rozumem, proto do toho temer nikdo nejde, protoze utratit statisice za pripravu projektu u ktereho nemas jistotu ze dotaci dostanes je proste nesmysl, tenhle dotacni titul byl usitej na miru nekolika firmam ktere meli dane projekty pravdepodobne davno pripravene, a mozna se jeste parfirem postupne objevi, ono ke konci se proste bude rozdavat vsem co pozadaj jen aby to bylo z krku :-!
a chapes ze ta dotace je odzacatku nalajnova pro jiste firmy? je to odzacatku proste "mala domu" pro nejakou firmu kde je nekdo znamej nekoho kdo o podoben dotaci na ministrstvu rozhodnul ;-)
No vidíš, já jako naprostý amatér v jednání se státní správou jsem si tehdy nechal udělat projekt od manika ze seznamu, poptal dle požadovaných parametrů pár firem z okolí, vybral tu nejlepší. Pak vyplnil pár jednoduchých formulářů, zrealizovat. A za pár měsíců mi na účtu přistálo 85% z investovanych peněz. A kdybych na začátku pořádně věděl jak na to, tak jsem byl na 100%. (příspěvek byl na metry čtvereční).
Abys nebyl zklamán. Škodovka se do toho nehrne protože vidí ty problémy. V pohodě vyrábí a prodává auta se spalovacími motory.
Polož si otázku - stojí to za to úsilí prodat 10 000 EV Renault? Nestojí - oni tomu věří ale nestojí to za to.
Všichni výrobci EV jsou ztrátoví nebo vydělávají velice málo.
Akcionáři Tesly to mají jako své hobby protože minimálně 5 dalších let se nebudou jejich investice navracet.
A Evropa by udělal líp kdyby si peníze které vráží do dotací EV nechala stranou na řešení migračního problému.
Je skutečně zvláštní když Francie která si musí půjčovat hromady peněz následně DÁVÁ peníze na problematické projekty.
Ale ty jsi coby správný EKOFANATIK a EV fanatik připraven souhlasit s utrácením jakýchkoli peněz ve jménu Tvého EKO boha.
Škoda do toho pôjde po Volkswagene. A ten si počká, kým konkurencia vychytá muchy a potom príde síce ako posledný veľký hráč, ale s veľkou pompou s elektromobilmi, ktoré budú samozrejme zo všetkých najlepšie...
To ano, ale musíš se podívat kde Škoda prodává. Škoda musí být v koncernu ten levnější a je tu riziko že neprodá ani VW ani Škoda a budou to vyhozené peníze.
On ten trh je objektivně velmi malý a je velice dobře obsazený Renaultem a Nissanem.
Musí do toho vlítnout a konkurovat s prodělečným vozidlem = ještě jít s cenou dolů.
Dotace jistě nějaké budou ale na TAKOVÉ dotace nemá ani Německo, ale určitě ne Česko. Škoda bude lobovat tvrdě velmi tvrdě ale tentokrát to spíše nevyjde. Byly by to z okna vyhozené peníze a politický dopad nulový, nikdo po tom politicky netouží. Babiš/Bureš z toho nic nemůže mít, naopak jde to proti němu ...... Zelení naštěstí ve vládě tentokrát nejsou.
Skodovka ma jako nejvetsi odbitiste trhy kde EV maji zaprve uspech jiz dnes (UK a Cina) a zadruhe se tam chystaji pro fosilni auta docela zmeny a to hodne velke zmeny, tak tu nepis ty svoje nesmyslna moudra ktera si jen cucas z prstu ;-)
ty jsi opravdu blbec, Skodovka se do Ev hrne, a maji dojonce funkcni prototipy a oddeleni ktere se zabejva jen elektromobilitou, co je dulezite je fakt ze Skodovka bez souhlasu VW nemuze nic, a tak vsechny novinky bude Skodovka vydavat vzdy az po tom co se dana technika objevi v modelech VW ;-)
dotace do Ev jsou stale asi na desetine toho jake dotace putuji do fosilnich aut, takze muzes bejt v klidu :-!
a opet se ukazuje ze jedinej kdo tu je ekofanatik jsy ty, ty vlastne ani nevis co to slovi znamena, ale nekde jsi ho cetl tak ho musi pouzivat vid?
Tam kde nemáš argumenty začneš sázet nadávky ekošílenče? Jsi ubožák a zaslepenec, nakonec co čekat od melouna (navrch zelenej uvnitř rudoch).
Je všeobecně známo že ekopomatenci mají velice blízko k rudým a i rudočerným. Regulace, dotace, zákazy a příkazy, to je Vaše.
Upozorňuji Tě ve VW a Škodě nejsou pomatení ani trochu, než do něčeho jdou tak si to spočítají.
je možné všechno. Slyším slovo dotace na cokoliv a jdu zvracet. Ze státních peněz, chceme-li peněz nás všech, se sponzoruje určitá menšina produktů, služeb a pod. Nehledě na to,že na dotacích se dobře vydělává. Kde se berou ty peníze? Pokud z mých daních, tak mne to s..e. Tak, jak se vybírá mýto a peníze lezou jinam než do silnic. Proč zvýhodňovat určitou skupinu??? To už tu snad bylo a špatně dopadlo. Ať si lid a trh vybere.
Když byste si přečetl podmínky, tak byste zájem přesto neměl.
Místo aby to vyřešili dotací typu "za každé elektroauto dostaneš tolik a tolik" a vyřešil by to jeden úředník na celou ČR (tak jak je to jinde, např. v Německu), tak se jedná o klasickou dotaci s využitím veškeré byrokratické mašinérie. Musíte nechat vytvořit projekt rozvoje, vypracovat plán, vyhlásit výběrové řízení, pak nakoupit, poté doufat, že vám to schválí a pak každý rok po dobu 5 let reportovat a reportovat a modlit se, aby vám nepřišli na kontrolu a dotaci chtěli nazpět, protože kvůli nějaké větě v žádosti nesplňuje váš projekt sledované cíle a nechtěli peníze nazpět.
Ano, zabili to tim, ze to vypsali, jako klasickou dotaci. Proces kolem dotacnich zadosti, jejich cerpani a povinnosti v dobe udrzitelnosti znam velmi dobre. V ramci OPPIK dotace uspesne cerpam od r. 2010 a aktualne podporovane projekty mi bezi do r. 2018, takze pro me by se zmenilo akorat, ze by holce, co mi tu byrokracii a proces kolem toho zajistuje, pribylo o trochu vic prace. Neni to tak slozite, jak to vypada.
ona to prave neni klasicka dotace, ale soutezni dotace, to ze jim podas zadost jeste neznamena ze ji dostanes, dane projekty totiz posuzuje komise ktera je nemusi schvalit, proste saskarna usita na miru nekolika formam co presne vedeli ze dotaci ziskaj a k nim se mozna prida par dalsich, podminky tehle dotace jsou dokonale absurdni aby odradila co nejvyc zajemcu :-)
Staci to prodat bez DPH (viz severske zeme) a zakonnou dat u techto aut na nulu (viz severske zeme nebo anglie).
Nikoho to nestoji ani korunu, zadnej urednik nemusi hnout ani brvou a auto je pro firmu o 20% plus x tisic rocne levnejsi.
Ale ne, u nas jedine formou dotace, jedine mimo velka mesta (coz je jediny misto, kde se da elektromobil v cr pouzivat), jedine pres tisic uredniku, papirovani atd...
Můžete mi říct, z jakého zdroje čerpáte, že Norsko odpouští DPH u elektroaut?
Zatím co jsem čerpal různé informace o Norsku, tak tam jsou úlevy především na odpuštění obrovských daních při prodeji nového auta, různých poplatků, mýta (v Norsku se platí mýto i na okresních silnicích) a výhod typu možnost vjezdu do vyhrazených pruhů.
Ale o odpuštění DPH u neplátců daně DPH jsem se nikde dosud nedočetl...
Ale nechápu, proč za těch 80mil nepostaví trochu nabíječek pro všechny lidi, ale snaží se protlačit nákup elektromobilů.
Pár nabíječek je, nabíjet se dá i doma a 200km stačí na 90% běžných DOMÁCÍCH příměstských jízd, takže to je OK. Problém je, že se dobíjení chytají i některé soukromé firmy a cena za kWh roste až na 10Kč. Při spotřebě Tesly okolo 20kwh nebo Leafu okolo 13kWh to už nedává smysl a celé to skončí.
Ale no tak, vždyť víš že stát se toho chytne taky, jen co bude EV mezi lidmi víc ......... penízky získávané z prodeje nafty a benzínu by moc chyběly ........ je to jen a pouze otázka krátkého času, s LPG a CNG už se to stane myslím k roku 2019.
Opravdu nechápu, proč by nákup Elektro vozíku měl být jakkoli dotovan. Pokud jsou tak dobré, budou se prodávat samy. Jak ale vidíme, ani nesmyslné dotace nepřesvědčí dostatek lidí, aby si od ostatnich danovych poplatníků nechali zaplatit auto.