Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: České autobazary se bojí certifikace kvality, ze 400 ji mají pouze dva

Tuzemské autobazary nemají zájem o certifikaci kvality služeb. S nabídkou certifikátu loni přišla společnost TÜV Nord a ze 400 oslovených firem ji absolvovaly jenom dvě.
Zpět na článek
27. 3. 2014 08:16
27. 3. 2014 09:13
27. 3. 2014 11:49
27. 3. 2014 14:29
30. 3. 2014 20:43
27. 3. 2014 09:41
27. 3. 2014 18:44
27. 3. 2014 12:53
27. 3. 2014 14:01
27. 3. 2014 16:03
27. 3. 2014 16:42
27. 3. 2014 17:39
27. 3. 2014 18:39
27. 3. 2014 20:39
27. 3. 2014 21:19
27. 3. 2014 23:04
28. 3. 2014 07:12
28. 3. 2014 08:42
28. 3. 2014 09:56
28. 3. 2014 11:02
28. 3. 2014 11:52
28. 3. 2014 08:06
28. 3. 2014 08:13
28. 3. 2014 09:11
28. 3. 2014 10:00
27. 3. 2014 18:18
27. 3. 2014 21:09
27. 3. 2014 23:10
28. 3. 2014 07:33
28. 3. 2014 08:01
28. 3. 2014 09:34
Avatar - Ozzman
27. 3. 2014 08:16
Zbytečnost...
Které autobazary mají tuto certifikaci kvality? Budu hádat.. ESA a AAA, že? >:D
A kdo rálně v těchto bazarech byl, musí vědět, že jsou tam stejné vraky jako v jakémkoliv zaplivaném bazaru kdesi v Libni...

Takže, pro zákazníka i tak zbývá jen hledat dobrý kus díky svému instinktu, znalostem, nebo znalostem kamarádů... :'-(
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Hittman
27. 3. 2014 08:33
Re: Zbytečnost...
Byl jsem se mrknou v esa v brně a je fakt, že některá auta jsou až do očí bijící, že stav km nemůže souhlasit s deklarovanými údaji...
27. 3. 2014 08:33
Re: Zbytečnost...
Souhlasím, další zbytečný "toaletní papír" za tisíce- stejně neověří vše a na spoustu věcí se bazar připraví (vím co vyprávěl přítel, když k nim přišla nějaká kontrola do autorizovaného servisu- aby měli ten certifikát ISO .... - certifikát mají, ale o kvalitě čehokoliv nevypovídá ani trošku- kulantně řečeno bych jim nesvěřila ani výměnu oleje)- takže dle mého názoru je hodnota certifikátu nulová- jenom dělá bazaru dobrou reklamu u ovcí, které ho zaplatí ve vyšší ceně kupovaného auta, aniž by to auto bylo výrazně lepší než od jiných prodejců.
A o AAA auto a auto ESA snad ani nemá smysl mluvit, že by všechny jimi prodávané vozy byly prověřené, kvalitní, nestočené, nebourané a že se zákazník nemá čeho obávat se jistě říct nedá ;-) ;-)
27. 3. 2014 08:41
Re: Zbytečnost...
Ono nejhorší je, že kdyby autobazary mohly vykupovat pouze nestočené, kvalitní a nebourané vozy, tak by měly na ploše jen pár předražených kousků do pár let stáří.
27. 3. 2014 08:57
Re: Zbytečnost...
Možná že kdyby většina Čechů nelpěla na starých zvycích (typu co má více jak 100 000km je zralé na generálku) a rozlišovali vážnost nehody, tak by se možná nestáčelo tolik a možná by se někdo k méně závažné nehodě i přiznal a možná taky ne- mě je celkem jedno, jestli je auto stočené nebo ne, je mi jedno, jestli prošlo nějakou drobnou nehodou která nemá vliv na bezpečnost auta- pokud finální cena odpovídá skutečnému technickému stavu auta a na posouzení stavu si prostě přivezu armádu odborníků- vždy jsme tak pořídili slušné auto za velmi dobrou cenu ;-) Tedy pro mě jsou certifikáty kvality čehokoliv i inzerátové bláboly bazarů něco, čemu není potřeba věnovat jakoukoliv pozornost- to co je důležité je stav auta!
Avatar - Ozzman
27. 3. 2014 09:11
Re: Zbytečnost...
S tím se nedá než souhlasit, ale i tak je to neopravňuje k tomu, že co zákazník žádá, tak mu to po zásluze přizpůsobíme i kdybychom ty auta svařili.

Ona je jedna věc sehnat tunu odborníků a přivézt po projetí celé ČR, nebo i Německa hezký odpovídající kus, ale tohle pro většinu zákazníků není reálné. Určitě by se český národ měl odnaučit, že životnost vozu nekončí po 150 tisících km a bazarníci místo toho, aby prodávali pochybné stočené vozy o pár tisíc dráže, by radši dali do nabídky nestočené vozy za odpovídající cenu. prodají jich více. Co je lepší koupě? Stočená drahá plečka na 120 tisíc km, která má nejsný původ a mnohdy dvojnásobný průběh km, nebo stejné auto s 220 na tacho, které je levnější (odpovídá cena svému stavu) a ty 4-5 let odslouží uplně stejně? Ještě ti zbyde na opravu a mužeš si jít za pár let pro další takové.

Jednodochá matematika. Koupím třeba oblíbenou Oktávku s 200 tisíc km za 150 tisíc. Najedu na ní 50 tisíc km za 3 roky (což je tak prumer) a pak ji střelim za 75. Přidám 75 a koupim další... Nebo koupim Oktávku s neprůkaznými 120 tisíci za 300 tisíc. Odjedu 3 roky, má 170tisic km a prodám ji třeba už jen za 100, (protože u starého auta už takový rozdíl, jestli má skoro 200, nebo přes 200 tisic km není a cena díky nižším km není o tolik vyšší, záleží na r.v. ) , dám do oprav stejně jako do tý nestočený a ještě více prodělám. Na další Oktávku za 300 už třeba nemám..
27. 3. 2014 09:20
Re: Zbytečnost...
Problém přeci není v tom, co lidé chtějí. Maximálně zjistí, že je to pro ně příliš drahé a že se budou muset spokojit s něčím jiným. To není žádná omluva pro podvádění.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2014 09:26
Re: Zbytečnost...
Vždyť to jsem psal na začátku předešlého příspěvku, omluva to není.
Ale problém je taky fakt, že si dost lidí myslí, že životnost auta končí ve 150 tisíc km... proto ty s větším nájezdem nikdo nechce a kupují to jen lidé, co opravdu nemají na výběr.. Nehledě na to, že i to, co má dnes na tacho 250 tisíc km má ve skutečnosti možná 2x tolik také >:D
27. 3. 2014 09:30
Re: Zbytečnost...
Padělatelé sice primárně touží po zisku, ale jen tím naplňují poptávku po zboží na kterém je našitá nějaká značka, nebo má nějaké jiné "důležité" znaky- za nereálnou cenu- většina kupujících si je vědoma, že jde o padělek (už z ceny nebo místa koupě)- kdyby nebyla poptávka po takovém zboží, tak není ani nabídka takového zboží.... V některých článcích o ojetinách jsou různé bizarní důvody, proč lidé kupují auto se stočeným tachometrem, nebo si je nechávají sami stáčet (abych udělal dojem na někoho, kvůli "dotaci" od rodičů, nechce se mi koukat na tak vysoké číslo)
27. 3. 2014 09:49
Re: Zbytečnost...
Když je auto s nájezdem 300k v dobrém stavu (asi tedy řádně servisované), tak přmo vybízí ke stočení : je přeci nesmysl dávat za auto v jakémkoli stavu které má na hrbu 300k stejně jako za auto se 100k...
27. 3. 2014 12:27
Re: Zbytečnost...
To je to... lidé by auto měli kupovat podle celkového stavu a ne podle km... Jak říkáš... mám vedle sebe dvě např. BMW, jedno má 300 000km, druhé 100 000km... to ze 100 000 je o rok starší a strávilo většinu života ve městě, zatímco to ze 300 000 jezdilo po dálnicích... které auto si koupíš? Tipickej čech to ze 100 000, protože to z 300 se přece za chvíli rozpadne... Jsou to extrémy, ale vpodstatě to vystihuje chování čechů... Mimochodem zrovna teď sme to řešili s kamrádem, kterej chtěl auto s max 150 000km a nechtěl za něj dát víc jak 80 tyček... ano pár takových sme našli, ale všechno to byli vraky. Naproti tomu sem viděl pár pěkných kousků z 200 000+, ale to on už nechtěl že to má moc najeto... :no:
27. 3. 2014 13:02
Re: Zbytečnost...
Raději dám stejné peníze za pravidelně pečlivě servisované auto se 300 000 na hrbu o které se někdo staral než za stejné s 50 000 po dobytkovi- hloupý majitel který navíc řídí technicky nesprávně dokáže za pár tisíc km zlikvidovat auto, že je v horším stavu než správně servisované a využívané auto s násobně více kilometry. (Vím o dobytkovi, který za 80 000 dokázal totálně zrasovat auto- po studeném startu hned kotel, když je napitý, tak jede s autem po poli- na tom autě je v háji totálně všechno- turbo, spojka, tlumiče, čepy ramen, odrasovaný interiér)
27. 3. 2014 15:01
Re: Zbytečnost...
jistě, ale pokud budeš mít vedle sebe dvě stejná auta a jedno bude mít skutečných 80tkm a druhé skutečných 300tkm, budeš chtít zaplatit stejnou cenu? Navíc nejde jen o cenu, ale i o to znát skutečný nájezd za kvůli servisu - protože nevím jak poznáš, že v kolika km se musí udělat rozvody, když neznáš skutečný stav? a navíc kupuju si auto většinou tak na 2 - 3 roky a pak ho prodám. kontroluju to přes cebii proto abych se vyhnul situaci, že za ty 2 roky až ho budu prodávat, mi případný zájemce oznámí, že ho nechce protože má stočený tacháč...
30. 3. 2014 12:14
Re: Zbytečnost...
A jak si přišel na to, že nebudu znát skutečný stav km? Ten se dá zjistit přeci i jinak než u cebie, u které ten výsledek není 100%, navíc rozumný člověk vymění rozvody a olej ihned po koupi auta- preventivně u spolehlivého prověřeného mechanika, protože je známo nemálo příběhů, kdy výměna v servisu proběhla pouze papírově, byla naúčtována, ale nic nebylo vyměněno- to je pak člověku k ničemu znát přesnou papírovou servisní historii, když neodpovídá skutečnosti. Mám doma jedno stočené auto- věděla jsem to už před koupí, ale výsledná cena po slevě ze strany prodávajícího odpovídala technickému stavu auta i skutečnému stavu km, takže nebyl důvod nekoupit a kdyby náhodou se někdy nějakým omylem stalo to že bych svého plechového mazlíčka prodávala, jako že se to nikdy nestane, tak bych prostě v inzerátu uvedla skutečný stav km- nějaký problém?
30. 3. 2014 20:23
Re: Zbytečnost...
Jasně. Souhlas.
jen malinké poplácání po rameni a otázečka, pokud byste ho Petulinko prodávala a dala tam skutečný stav km, myslíte že to ještě někdo koupí? I když kolega ze servisu tvrdí : Každé auto má svého kupce:-) - ale i svou cenu:-)
30. 3. 2014 20:29
Re: Zbytečnost...
TO: asysy
každý v servisu ti řekne že součástky se opotřebovávájí s nájezdem KM a né tím kde a jak jezdili ( nepopírám i to má vliv, někdy záleží i KDO s tím ty km najezdil), prostě to je životnost. A tak u auta co má 300tis jsou to třeba turbo, kotouče, destičky atd atd. A to u auta se 100 třeba zatím nemusíš řešit, ale u auta s 300 už asi ano.

Nebo ne?
31. 3. 2014 07:44
Re: Zbytečnost...
Jenomže u toho auta s více km (nad 200 000) je pravděpodobné, že spoustu součástek už někdo musel vyměnit (a zrovna brzdové destičky a kotouče, které jsou dvojnásob spotřebním materiálem a v závislosti na intenzitě a četnosti brzdění se mění po pár desítkách tisíc km, bych do toho vůbec netahala- desky budou u obou aut několikrát měněny a pokud jsou u auta se 100 000km původní kotouče, tak budou pravděpodobně brzy potřebovat vyměnit)- což schopný mechanik dokáže posoudit a říci co bude potřeba v blízké době vyměnit a co je čerstvě vyměněno ... a na životnost turba má zrovna docela značný vliv to jak s tím kdo jezdil a jak se o auto staral, stejně tak třeba spojka- schopnému řidiči vydrží násobně déle než jelitu. Navíc u různých aut různých značek je životnost jednotlivých komponentů různá v závislosti na kvalitě komponentů a vhodného nadimenzování vzhledem k autu- u auta střední třídy prémiové značky (u kterého výrobce předpokládá vysoké nájezdy km) budou komponenty nadimenzované na větší životnost než u low-cost nákupní tašky (u které výrobce předpokládá, že bude poskakovat po městě a roční nájezd bude mnohem nižší). VŠE JE POTŘEBA POSUZOVAT INDIVIDUÁLNĚ.
31. 3. 2014 10:46
Re: Zbytečnost...
zrovna na "je pravděpodobné, že to někdo měnil" bych se rozhodně při nákupu ojetiny nespoléhal. Pokud chceš kupovat auto s 300 000 ok, ale co se týče českých bazarů, problém je jednoznačně ve stáčení a v tom, že se prodávají za stejnou cenu jako auta s menším nájezdem.... A promiň, ale opotřebení součástek po 300 000 bude u každého auta, i když se o něj budeš starat sebelíp.
1. 4. 2014 16:13
Re: Zbytečnost...
Kdo nechce pochopit co říkám, ten to nepochopí (prosím přečti si znovu můj příspěvek, o spoléhání se na nějakou pravděpodobnost jsem neřekla ani slovo- od toho si s sebou rozumný člověk vezme odborníka, aby posoudil v jakém stádiu životnosti se nacházejí různé komponenty, řekla jsem jenom že u aut s vyšším nájezdem se spousta věcí s životností řádově mezi 100-200 tisíci km už musela měnit, pokud majitel nebyl dobytek a tím pádem toto novému majiteli odpadá a mnohdy může být výhodnější koupit auto s 200 -250 000km, které má spoustu věcí vyměněných, než auto se 150 000, které to teprve čeká), samozřejmě většina auta je tvořena komponenty s omezenou životností- ale tu životnost ovlivňuje obrovské množství faktorů- kvalita komponentu, vhodné nadimenzování vzhledem k vozu, provozní podmínky atd, atd. U low-cost auta, kde se šetří při výrobě se může dost dobře stát (nebudu rozepisovat příklady, ale znám jich až až), že v 50 000km se budou hlásit o výměnu záležitosti, které se u jiného auta budou hlásit až třeba ve 200 000km.

A přesně tohle, co jsi psal, bude asi ten důvod proč je stáčení tachometrů tak výhodný business- dogma, že každé auto s tolika a tolika tisíci je už příliš opotřebené ;-)
27. 3. 2014 17:07
Re: Zbytečnost...
A nebo si může jít koupit nový vůz na který mu stačí peníze a nemusí hrát hogofogo v olítané, kdysiprémiové jebce.

Na poctivou Dáčku by mohl dosáhnout i průměrný čech.
27. 3. 2014 19:30
Re: Zbytečnost...
Proti Dacii nic nemám, nicméně pořád vyjde dráž Dacia než 4 roky staré mondeo s dvoulitrem. Ano... nemám záruku, ale když uvážím, že Dacia přestože je nová musí taky jezdit pravidelně do servisu, tak na servisiních nákladech ušetřím minimum. Pouze člověk musí počítat s tím, že u toho Mondea se může něco *... pořád je to ale mondeo, tzn. o několik tříd větší a pohodlnější auto a rozhodně ho za další tři roky prodám snáz než Dacii...
30. 3. 2014 20:13
Re: Zbytečnost...
Přesně tak je to Esa:-) Certifikát je zlo. Dělám v lesnictví a tam jich je jak máku. Mělo se tím zamezit kácení v pralesích a nezákoným těžbám a nezákonému prodeji dříví. Jediné co se tím změnilo je to, že to má nyní každá druhá firma, nedá se v tom vyznat, protože každá má jiný a krade se dál a pralesy už jsou skoro vytěžené......

certifikát je zlo dnešní společnosti ;-)
27. 3. 2014 09:13
Bazary
Já osobně jedinej slušnej "bazar" nebo spíš místo kde hledat ojetý auta je Das Welt Auto. Taky se všiměte, že tam jsou ceny vejš, než u normálních bazarů jako aaa a podobnejch zlodějů.
Auto sem vybíral asi 1-2 roky, objel spousty míst od malejch po velký, a všude to šmelej. Až tam sem našel vyhovující auto přímo z autosalonu jarov.
Třeba to bylo jenom štěstí, ale v budoucnu, až někdy budu vybírat auto, už do nrmálních bazarů ani nepáchnu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Iv8
27. 3. 2014 11:49
Re: Bazary
nemám sice zkušenosti s Das Welt Auto, ale ke konci loňského roku jsem absolvoval okružní jízdu po vlastech českých při pokusu koupit slušné ojeté auto pro rodinného příslušníka. Jelikož fandím Volvu, volba byla jasná a na netu jsem si vytipoval asi 4 vozy. Najel jsem stovky kilometrů, zaplatil si a vzal sebou mechanika s diagnostikou, utratil tisíce za benzín. Výsledek byl žalostný. Všechna nabízená auta byl podvod. Buď manipulace s kilometry, bouračky s nefunkčními předpínači pásů, zničený interiér (nafocený tak, aby to nebylo vidět) apod. Závěr - nekoupil jsem, ale byla to dobrá/drahá zkušenost.
Avatar - xjara
27. 3. 2014 14:29
Re: Bazary
Bohuzel, s kolegou jsme se byli podivat na auto, ktere melo prave Das Welt Auto. Mysleli jsme, ze tam nebude zadny problem, ale uz hned na prvni pohled byl jiny naraznik nez by mel byt. Servisni knizka chybela, auto utikalo do strany, merak laku na nekterych mistech ani nebyl schopny merit. Takze ne vzdy to znamena, ze je auto zcela v poradku.
30. 3. 2014 20:43
Re: Bazary
Welt auto není bazar, ale portál oficiálních prodejců koncernu Volkswagen - tedy audi, škoda, seat a vw. Kamarád co tam dělá tvrdí, že pokud se u jednoho z prodejců najde nebo prokáže, že auta stáčí nebo cokoli ochc a vá, tak ho z tohoto programu vyřadí, ale to je tak vše co mohou udělat. Auta jsou tam super, novější, referentské, ale také o dost dražší než v autobazarech, a také natrefíš na bouračku o které ti řeknou až když tam přijedeš (moje zkušenost z Olomouce).
27. 3. 2014 09:33
Teleshopingový bazar :D
A k této sadě nožů získáte certifikát kvality swiss quality control s kterým se můžete třeba vyfotit, vystavit v obývacím pokoji nebo si s ním utřít zadek. >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2014 09:41
Jednoduše...
"Tuzemské autobazary nemají zájem o certifikaci kvality služeb." Ne kvůli penězům, které by za to dali, ale protože to jsou všechno podvodníci! 90% aut, prodávaných v autobazarech, má stočené km, byla bouraná nebo má "krásný" vzhled nebo jiné technické problémy, které se samozřejmě projeví po půl roce >:D Stačí se jít podívat třeba do AAA nebo v Brně do jistého bazaru, který vozí auta z IT, to je takové krásné autovrakoviště >:D V cizině tato auta "zachrání" z vrakáčů, my si je tu máme kupovat a pak se v nich třeba zabít, protože je auto svařené ze dvou kusů >:-[]
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2014 13:26
Re: Jednoduše...
přesně, jde tady o to, že většina lidí má auto pro celou rodinu. o to hůř si koupit nějaký svařenec, který se může při nehodě zmačká jako papír. proto si myslím, že se vyplatí fakt investovat a to auto si zkontrolovat před nákupem...auto po 200 tkm není šrot a osobně nemám problém si takový koupit, pokud bude bezpečný...
27. 3. 2014 10:10
Autobazar a lidé ...
Mě vždycky fascinovalo jak je to všude v ČR stejné. U nás prostě autobazary provozují, šmelináři, pologengstří - kteří k tomu jedou do heren, drog a kdoví co všeho. Člověk si řekne, ale ne to tady jenom jsou takoví podvodníčci. Jenom tady u nás je garáž v malé dědině, kde se vyrábí zázraky. V 10 000 na severu Moravy je tak bazar, kde majitel platí 60 000 měsíčně nájem a přesto zaměstnává dalších 5 šmelinářů, kteří mu tahají auta. Jak to dělají, že ?
No, ale k věci. Tenhle vzorec se opakuje. Úplně všude v každém městě, tohle dělají stejní lidé. Stejný vzorec se opakuje i u pojišťováků, taxikářů apod. Normální lidi prostě na tohle nemají žaludek. Můj kamarád dělal v auto ESA a po roce skončil, protože se s tím psychicky nevyrovnal a to není zrovna mirek dušín. Takže certifikát - stejně jako kterýkoliv papír od cebie a servisní knížka slouží akorát jako drahý toaletní papír.
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2014 13:54
Re: Autobazar a lidé ...
nikdo ti nezaručí, že auto je 100% v pořádku - pokud není úplně nové...i mechanik s x léty praxe se může zmýlit. ale s tím se musí počítat. ale myslím si, že je to lepší než nic. raději zaplatím nějakou sumu před tím, než za auto zaplatím dejme tomu 150 000 než si ho koupit jen tak a pak si rvát vlasy na hlavě...zastávám názor, že kdo má na to si v dnešní době koupit auto musí mít zaručeně peníze na to, aby zaplatitl 500 za cebii a 2000 za kontrolu v servise...v porovnání s cenou toho auta jsou to stále drobný...
Avatar - šmoula nešika
27. 3. 2014 15:02
Re: Autobazar a lidé ...
Když se to vezme kolem a kolem, dobrý stav ti nikdo nezaručí ani u auta nového. Ale aspoň to můžeš svým chováním od začátku ovlivnit a o případné reklamace se aspoň pokusit, i když i prodejci a automobilky to umějí tutlat... Ale to je to pak takhle u každého. Nakupovat je třeba rozumem, dobrou vírou i jistou dávkou nadšení. A pak si přát, že v kombinaci s dobrým přístupem to bude stačit.
27. 3. 2014 10:17
Jo tak papír
Tak určitě je to kšeft pro ty co certifikace vydávají. Desítkytisíc jsou velké peníze pro většinu. Nejvíc se tahají o korunu právě ti co jich mají docela hodně.
Kvalita je tak dobrá, jak je dobrá pro zákazníka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
27. 3. 2014 18:44
Re: Jo tak papír
Desítky tisíc jsou pro jakoukoli firmu o pěti a více lidech drobné... pokud nejsi schopen udělat deset certifikátů do měsíce, což evidentně nejsi.
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2014 10:56
Tolik se už toho namluvilo o podvodech v bazarech
a stejně se rychleji prodá v bazaru svařenec za 180t než stejné auto s poctivou servisní knížkou za 210t.
Kupující v bazarech by byli ochotni podepsat, že berou na vědomí, že budou pravděpodobně podvedeni, ale třicet je doma.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2014 11:22
najlepsi certifikat kvality
je kupovanie jazdeneho auta od osoby ktoru poznam a ktorej doverujem a ktora viem ze to auto pocas prevadzkovania nijako nenicila, ziadny iny certifikat kvality nejestvuje a neda zaruku ..... ja osobne by som do bazaru nikdy nesiel... nemam odvahu ani silu na nieco take.... to si radsej kupim sandero v zaklade ale nove a vonave a bezproblemove

pri dnesnych cenach aut nedava bazar moc zmysel.... na nove auto dnes staci 7000-8000 eur [odkaz] [odkaz] ... pritom pred 15 rokmi musel mat clovek v prepocte na dnesne eura aspon takych 12-13 000 eur... ceny novych aut sli dole za poslednych 10 rokov velmi slusne .... aj o takych 3-4 tisic eur

pamatam ze v r 1999 stal vw polo 400 tisic korun s beznou 1,4kou fakticky bez vybavy ( znami ho kupovali v bordovej farbe s el oknami za nejakych 420 000, bez posilnovaca, bez hmloviek, na plechacoch ) .... dnes za 400 tisic mame uz vacsieho golfa .... a aj napriek tomu ludia nadalej kupuju bazarovky.... nechapem tomu
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dal
27. 3. 2014 11:37
Re: najlepsi certifikat kvality
Jasně to je nejlepší případ ale když chceš konkrétní značku s konkrétním motorem nedej bože i výbavou a barvou nezbývá než v těch bazarech hledat.
Já preferuji nové a spokojím se s běžnou produkcí někdo ale chce Audi do 300 a to musí opravdu na bazar. Když by jsem chtěl ojetinu, tak si pro ni zajedu do němec a dám bacha jestli není majitel Turek, pak mám větší naději než u nás, že nebudu podveden ale 100% sichr to nebude nikde.
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2014 11:40
Re: najlepsi certifikat kvality
ano to mas pravdu... otazkou ostava ci ta vylitana audina do 300 bude lepsia a dlhsie vydrzi ako nejaka nova fabia..... asi tazko...

co som pocul tak teraz je u nas nejaka nova moda kupovat auta zo slovinska... asi rakusaci uz vysli z mody
27. 3. 2014 12:24
Re: najlepsi certifikat kvality
Kyž ojetinu, tak jedině ještě v záruce, tzn. KIA rulezzz ;-)
27. 3. 2014 13:09
Re: najlepsi certifikat kvality
Protože ruku v ruce se snižováním cen nových aut klesají ceny ojetin. Minulý týden jsem prodcházel kolem bazaru a nestačil jsem se divit, jak jsou ceny nízko, hlavně u francouzských aut s turbodiesely to bylo až neuvěřitelné - chudák první majitel takového auta.
Pak je taky hodně lidí, co má hluboko do kapsy a nemůže dát za auto víc než 100 tisíc.
Dám svůj příklad: Nakonfiguruj mi nové auto nižší až nižší střední třídy (hatchback nebo combi, ale ať to není zbytečně moc velké combi), motor minimálně šestnáctistovka u nižší třídy resp. minimálně osmnáctistovka u nižší střední, může být i spolehlivé turbo řekněme čtrnáctistovka (zrychlení na 100 km/h za cca 10 s nebo lépe), pohon LPG nebo CNG, automatická klima, tempomat, loketka, přední okna a zrcátka v elektrice, centrál na DO, metalíza nebo perleťový lak.
27. 3. 2014 14:16
Re: najlepsi certifikat kvality
Základní otázka je nové vs. ojeté. Bazar je jen jedna forma prodeje těch ojetých. Takže pokud ti stačí 7-8t. EUR na nové, tak na odpovídající ojeté ti bude stačit třeba polovička, přičemž při běžných soukromých nájezdech je velmi pravděpodobné, že ti takové auto vydrží, resp. se jej necháš podobně dlouhou dobu, jako to nové. V čem je ale zásadní rozdíl, je celková ztráta hodnoty.

Pokud koupíš nové a necháš si jej 5 let, tak jej ve finále prodáš po započtení inflace a s ohledem na trvalý reálný pokles cen aut když moc dobře, tak za 40%. U dražších nebo ne tak žádaných aut ještě mnohem méně (můj "kauf" bylo 5 let staré auto za 15% ceny). Ten, kdo koupí 5 let starou ojetinu za těch 40%, ji po 5 letech prodá ještě v přepočtu za 20% z původní ceny. Tudíž ztráta n hodnotě auta se v tomto případě liší 3x, což při menších nájezdech může taky znamenat rozdíl, který "vydělá" na spotřebu benzínu a údržbu.
Avatar - Stejsn
27. 3. 2014 11:58
Největší podvodníci jsou
ty certifikační společnosti. Za desítky tisíc vystavit papír, který nevypovídá vůbec o ničem je podle mě to samé, jako prodávat za desítky tisíc hrnce na předváděčkách. Na rozdíl od důchodců jim to ale bazary moc nežerou.
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2014 11:14
Re: Největší podvodníci jsou
No jistě a bazary jsou plné poctivých prodejců, kteří prodávají auta pouze pro své potěšení, ne? Kdyby nebyly podvodníci nemusely by existovat certifikační společnosti. Podle mě je dobrý, že existují, protože dávají aspoň nějakou možnost s těmi podvodníky z bazarů bojovat, když na to neexistují zákony. Doba bohužel nahrává podvodníkům, protože lidi mají míň peněz a dost z nich se spokojí i s autem, který má evidentně stočený tachometr nebo který má nějakou tu chybku. Pak člověk v touze mít auto nad takovým problémem mávne rukou a koupí. Bohužel je to pak často "cesta do pekel" protože se na tom autě začne sypat víc a víc peněz a ty investice jsou pak daleko větší než kdyby si za auto připlatili.... ;-\
27. 3. 2014 12:53
jen hledat
Nemyslím si,že by třeba Esa byli podvodníci. Naše rodina už tam auta nakupuje hrozně dlouho a nikdy nebyl problém. Nedávno si otec odvezl naprosto luxusní jedničkovou Octavii 1.8T po třetím majiteli (děda,otec,syn) za 100000. Jednání férový a auto slouží bez jediné opravy či vedlejší investice. Ano,našel jsem tam pár aut,co vypadaly jako když je vytáhne z vrakáče,ale také byly označeny jako levná auta. Hold když si někdo chce takovou popelnici koupit,tak ať si ji koupí,ale není třeba kvůli tomu zatracovat celý bazar...
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2014 13:10
Re: jen hledat
Kamarád tam koupil auto, které nebylo levné- vlastně bylo dražší než u konkurence, když s tím přijel k nám, tak jsme se jenom chytali za hlavu- sice nebylo stočené (alespoň jsme na to nepřišli), ale bourané a po praseti... kupoval ho jako NEBOURANÉ
27. 3. 2014 14:01
Re: jen hledat
Nevim, ja tech bazaru mam obeslych celkem dost a kvalita toho co maji AutoESA na place je spise pod prumerem trhu a to i kdyz zapoctu ruzne sterkove placky za mestem. Pri kazde navsteve tam najdu hned nekolik zcela na prvni pohled viditelne stocenych aut a kdyz rikam na prvni pohled, tak se bavime o stotisicich kilometrech dolu ci spise jeste vice. Proti AutoESA jsou AAAcka zarny priklad nedostizne kvality nabidky na trhu ojetin.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2014 14:40
Re: jen hledat
Hlavně ESA tradičně nasadí nesmysl cenu a během čtvrt roku klidně zlevní o 40 táců, takže maj stejný marže jako kdokoliv jinej, žádný výhody u nich nejsou.
Navíc maj různý debilní podmínky - jeden čas nevykupovali auta co maj najeto víc jak 120 tis km apod. vychytávky.
Avatar - Bristol
27. 3. 2014 16:03
bazar
tak předpokládám, že jestliže už někdo projevil zájem navštívit tuzemský autobazar s cílem si odvést nějaké auto za nemálo peněz, tak samozřejmostí by měl být s sebou někdo kdo se v tom konkrétním autě/modelu/značce/koncernu aspoň trochu vyzná (pokud to nejsem já sám) a který vám pomůže odhalit případné vady, nedostatky a nebo přímo do očí bijící levotu, kterou já sám třeba nevidím a nebo vidět nechci

co se týče stáčení kilomtetrů, tak s tím bych snad už přímo počítal, přece není možné aby deset let stará dieselová octavia měla najeto pod 200tkm, to je přece naprosto unreal a kdo takový údaj bere v potaz tak je naprostý magor...
Rozbalit vlákno
22
27. 3. 2014 16:26
Re: bazar
Tak by to mělo být, ale ne každý to tak dělá. Pak je tady samozřejmě ještě druhá skupina lidí, kteří sami sebe považují za odborníky a přitom autům vůbec nerozumí...Stočený kilometry jsou problém, ale za horší problém považuju spíš slepence a kradený auta, který jsou ještě větším problémem než stočený tachometr...kvůli tomu si myslím, že se vyplatí kontrolovat VINko...
27. 3. 2014 16:42
Re: bazar
Jenže lid chce být klamán ...

Z jednoho českého inzertního serveru:

Okta v dieselu

Ročník 2011, 308 aut, mediánový nájezd 114tkm (38 tkm ročně)
Ročník 2008, 252 aut, 165 tkm (27,5 tkm)
Ročník 2005, 247 aut, 180 tkm (20 tkm)
Ročník 2002, 119 aut, 193 tkm (16 tkm)
Ročník 1999, 40 aut, 218 tkm (14,5 tkm)
Ročník 1997, 7 aut, 230 tkm (13,5 tkm)

Je jasné, že diesel si přece kupuje každý proto, aby měl levnější palivo. Takže logicky, někdo dal před 10-15 lety možná 40 průměrných výplat za auto, aby s ním škrkal 15 tkm ročně. >:D Ale to se těžko vysvětluje.
27. 3. 2014 17:39
Re: bazar
Stale ty same nesmysly. Diesel se uz davno nekupuje kvuli tomu "aby mel nekdo levnejsi palivo", ale proto ze je to fakticky primarni pohon dnesnich aut. Vetsina firem ma company car policy diesel only bez ohledu na najezd, spousta znacek (napriklad Francouzi) fakticky krome nejzakladnejsich modelu nic jineho nez diesely nenabizeji. Kdyz si clovek vezme nabidku na trhu, tak diesely jsou uprednostnovany u vsech vyznamnych automobilek, tak holt lidi kupuji diesely. S najezdem to ma jen velmi malo spolecneho.
Co se tyce te zavislosti najezdu podle stari auta, tak staceni neni jedinym duvodem pro ten pokles. Stejne tak je dulezite obecne klesajici najezd se starim auta, protoze cim dotycny najede vice rocne tim spise si koupi nove ci alespon novejsi auto a zaroven ty nejvice jeta vozidla uz jsou po deseti letech ve srotu a tak nefiguruji ve statistikach.
Avatar - Emel
27. 3. 2014 18:39
Re: bazar
Například francouzi mají taky THP nebo TCe...

Jinak souhlas... lidi, co auto potřebují auto denně a ročně dávají 50, obvykle najedou něco k 150-200tkm a posílají auto do světa, načež na něm následně někdo může přidat 50.000 za 4-5 let.
27. 3. 2014 20:39
Re: bazar
Sorry, ale je trosku usmevne nekoho narknout z nesmyslne argumentace a obratem vysypat hned nekolik obdobnych tvrzeni.

1) Primarni pohon? Kde? V CR je podil nafty 43%. V Evrope sice v prumeru 55 s tim, ze do konce dekady se to s benzinem vyrovna. Ameriku asi nema smysl zminovat a v celosvetovem meritku to taky nafta zrejme nebude.

2) I company policy je casto ovlivnena jedinou (a stale se zmensujici) vyhodou nafty vuci benzinu - mensi spotrebou, coz u flotil muze udelat zajimave cislo. Ale casto se jen jedna o setrvacnost a historicky prezity blabol o spotrebe o 2-3 litry nizsi proti benzinu, ktery projevuje i ve firmach. Ja jsem ted treba do firmy kupoval 4 auta, pomer 2:2, pricemz jedna nafta byla ciste vysledekem obavy dotycneho o spotrebu ...

3) Uprednostnovani dieselu samotnymi vyrobci? Kterymi, namatkou? Vetsina z nich nabizi vcelku vyrovnanou paletu jak benzinu, tak nafty. Uprednostnovani je problemem kupujicich s tim, jak roste cena a trida auta. Naopak z malych aut casto vyrobci sami naftu stahli (napr. "Trojcata"). A dnes mne ve "spotrebni" kategorii aut nenapada zadna znacka, kde bych si nevybral z obou paliv. Naopak nekde je uz lepsi nabidka benzinu (Ford, Opel, koncern ...)

4) Ano, pokles prumerneho najezdu je logicky, ale bohuzel casto nerealny. Firemni auta casto nahrkaji 60-90tkm rocne a pak se jeste odprodaji a jezdi klidne dalsich 10-15 let a realny celkovy najezd 400-500tkm neni vyjimkou. Pred par lety si kolega chtel prolustrovat pred koupi obiigatni Oktu v dieselu, 3 roky starou. Z 50 aut mu polovina prodejcu ani nedala VIN (takze jasne stocene), a ze zbytku byly proverenim pres Skodovku stocene naprosto vsechny, to "nej" z odhadovanych 400tkm na beznych 120 ... Asi tak
27. 3. 2014 21:19
Re: bazar
3) Je jich celkem hodně. Dám nejvíce do očí bijící příklad - Fiat. Například u modelu Linea se většina aut prodávala se zážehovým motorem. Přesto dovozce zážehové motory postupně odstranil z nabídky a zůstal jen vznětový. A jelikož o to nebyl zájem a nikdo to nekupoval, model Linea nakonec zmizel z nabídky úplně.
No a stejný scénář se teď opakuje u modelu Bravo ...
Nebo třeba Peugeot. U modelu 508 ani jeden zážehový motor. U modelu 301 se za diesel připlácí 30 tisíc - turbo, vysokotlaké čerpadlo, 4 vysokotlaké vstřikovače, DPF a dvouhmotový setrvačník určitě stojí víc ...
27. 3. 2014 23:04
Re: bazar
Fiat má být tím příkladem?

Základ jeho současné produkce a prodejů tvoří 500-ka, kterou koupíš se 3 benzíny + 1x Abarth, ale jen s jednou naftou. U 500L je to 2:2. Panda 2:1. Punto 2:1. Bravo stále 2:2 (i když v Německu je v nabídce třeba už jen jediná nafta). Omezení motorvé palety je zřejmě podmíněno ekonomikou výroby tohoto dožívajícího modelu, který měl být klíčový (na staré technice!), ale zřejmě se ani v Evropě nedočká nástupce .

A obdobný případ je Linea. Pokus o turecký low-end, v našich končinách téměř neznámý, nevím jak jinde, nyní doprodávaná. Ale i ten se dlouhé roky nabízel se 2 benzíny a jen jedním nafťákem, přičemž 1.4T byl jednu dobu výrazně levnější než 1.3 MTJ. Dnes také zřejmě "optimalizují" před nástupem nového modelu.

A podobněi P301. Taky zde byly 2 benzíny vůči jedné naftě, dnes je to stále 1:1.

A 508? Jak píšu výše, zde se už dostáváme do cenové a velikostní kategorie aut, kde se 90% a více kusů prodá v naftě. I u 508 byly zpočátku na výběr i 2 benzínové motorizace.

Tudíž se vracím k tomu, že automobilky obecně a až na úplně výjimky nabízí obě varianty pohonů, ale z určitých důvodů prostě někdy kupující dávají přednost jedné z nich a pak je efektivní nabídku omezit, třeba jen místně. Tudíž není to o nabídce automobilek, ale poptávce kupujících, viz. i tvoje příklady.

PROTOŽE: Když se kouknu třeba na slovenské ceníky P301 nebo 508, tak tam ty benzínové motory, které u nás postrádáš, v aktuálních cenících stále najdeš.
28. 3. 2014 07:12
Re: bazar
A kde máš těch 2:2 u Brava? U nás, na Slovensku ani v Německu benzínové Bravo nekoupíš. A přitom argumentovat nezájmem nejde - u nás se většina Brav prodala právě s benzínem. Chápal bych, kdyby z nabídky pro malý zájem vyřadili diesel.
Prostě platí, co bylo řečeno - některé automobilky u některých modelů zvýhodňují diesely, ať už omezením nabídky benzínů (Fiat Bravo) nebo cenovým dumpingem (P 301).
28. 3. 2014 08:42
Re: bazar
Kde? Třeba:

[odkaz]
[odkaz]

Jak vidíš, pokud by přeci jen měl někdo zájem si koupit benzínové motorizace tohoto dobíhajícího modelu, má na výběr v CZ i SK přes 50 skladovek, zatímco skladovek s naftou je pár. Tudíž je logické, že výrobce nebude dál hromadit něco, čeho má dost, když je otázkou času, kdy výrobu zařízne úplně. A to, že se v Německu prodává už jen jeden nafťák, máš v mém předchozím příspěvku.

U P301 se omlouvám, všechny 3 motorizace se stále prodávajíi i u nás.

[odkaz]

Ale co myslíš zvýhodněním dieselu u tohoto auta, to fakt nechápu. Připlácíš si 30 litrů (12%, resp. 10% z ceny vozu) za to, abys měl o 20% slabší motor. To je zvýhodnění a cenový dumping?

:-O
28. 3. 2014 09:56
Re: bazar
Ono to asi bude tím, že dealeři chtějí hlavně prodávat a když jim automobilka/dovozce řekla, že benzínové Brava už dodávat nebude, asi se předzásobili, aby měli zákazníkům (kteří požadují benzín) co nabídnout.
To nijak nenvyvrací, ale spíše potvrzuej tezi, že automobilky tlačí diesely (a naproti tomu dealeři chtějí mít na skladě to, co poptávají zákaznícíi)-

Připlatek 30 tisíc za motor, který má navíc turbodmychadlo, vysokotlaké čerpadlo common rail, čtyři vysokotlaké víceotvorové vstřikovače, filtr pevných částic, dvouhmototový setrvačník a možná i další věci (např. EGR - diesel ho má určitě, benzín ho mít nemusí) ??? Ostatní automobilky za to chtějí kolem 60 tisíc.
28. 3. 2014 11:02
Re: bazar
Ano, a stále se bavíme o situaci, kdy po sedmi letech s plnou paletou motorů se u jednoho modelu (teď ne zrovna moc prodávaného, spíše zcela za zenitem) pár měsíců před ukončením výroby tato nabídka zúžila. Takže opět teze - zákazníci chtějí i v tomto případě, co automobilka možná nyní už netlačí, tudíž se dealeři předzásobili ... Ale rozhodně nejde

Můžeš vyjmenovat x desítek věcí, které to auto má, ale jejich vliv na cenu není zásadní. Zásadní je to, co je ochoten zákazník zaplatit. Pro zákazníka má auto nějakou užitnou hodnotu, ale obávám se, že tam zrovna vyjmenované věci moc často nefigurují. Nebo ty si připlácíš za motor kvůli jeho objektivní technické složitosti? Já jsem chtěl z tohoto pohledu vždy dynamiku a výkon, co je za tím mne primárně nezajímalo.

To, že je to jen 30 tisíc, prostě odráží tržní postavení a strategii automobilky, tj. low-endový model s cenou 250-300tKč. Koukni třeba příplatky u Fordu nebo Renaultu. Taky jsou obecně "rozumné". A důvod? Konkurence nových přeplňovaných benzínových jednotek, které nabízejí mnohem lepší poměr cena/výkon/spotřeba než motory předcházejících generací, tudíž nůžky "výhodnosti" dieselu skrz spotřebu se dále zavírají, takže s příplatky je nutno jít dolů.
28. 3. 2014 11:52
Re: bazar
Ano, můžu, máš pravdu. Třeba tempomat stojí nákladově pár stovek, ale zákazníci jsou ochotni platit tisíce a proto příplatek za tempomat stojí tisíce. Ale ty věci, co jsem vyjmenoval, prostě stojí automobilku Peugeot víc, než jaký žádá příplatek, takže jde fakticky o dotaci ... možná i proto je Peugeot v obrovské finanční ztrátě.
U Fordu mi přijde cenové politika odpovídající nákladům. Základní zážehový motor starší konstrukce, nad ním o 10 tisíc dražší zážehový downsizingovaný turbomotor a nad ním o dalších 50 tisíc víc turbodiesel (Focus).
28. 3. 2014 08:06
Re: bazar
Benzinove motoryu 508 byly v CR vyrazeny proto, ze cesti prodejci Peugetou byli ferovi a problematicke 1.6THP proste po prvnich zkusenostech odmitli prodavat, tak je Peugeot radeji rovnou stahnul z ceniku. Znamy co kupoval Peugeota a ptal se po 1.6THP se od dvou koncesionaru na rovinu dozvedel, ze je sice teoreticky v ceniku, ale at na nej rovnou zapomene, protoze oni mu ho neobjednaji, nebot proste pak nebudou s nim resit reklamaci zniceneho motoru.
28. 3. 2014 08:13
Re: bazar
ad 1) jenze to je dano tim, ze nejvice prodavana jsou zakladni pseudoauta, kde jedinym parametrem je kupni cena. Zakladni motory jsou povetsinou benzinove, protoze jsou proste levnejsi, ale to neznamena ze clovek co si koupi Fabii ji kupuje v HaTaPce proto, ze by tak chtel kvuli svemu najezdu, on ji kupuje proto, ze na TDIcko proste nema. U aut, kde uz se vybira podle pozadavku ne primarne podle ceny je uz situace uplne jina. Obecne cim drazsi auto, tim vetsi pravdepodobnost dieselu (krome uplne top modelu, kde je spotreba irelevantni). Zkus treba koupit ojety BMW 5 v benzinu, skoro neexistuji.

ad 2) Ve firme dava to zamereni na spotrebu celkem smysl. Ten rozdil ve spotrebe 2-3 litry je zcela realny, obzvlaste u flotil kde se s auty jezdi jak se jezdi, protoze z firemniho krev netece.

ad 3) Francouzi obecne nemaji skoro zadne benziny ve vyssich modelech, Ford ma mozna Ecoboosty, ale stejne prodava primarne diesely u lepsich modelu, koncern ma TDIcka spolehlivejsi nez jakykoliv jejich benzin, Opel neprodava ani benziny ani diesely, takze tam je to celkem jedno. :-!

ad 4) to ze prodejce nedava VIN je sice nesikovne, ale nemusi to znamenat ze je auto stocene. Treba u AAA je to proste company policy, nedaji VIN k zadnemu ani nestocenemu autu.
28. 3. 2014 09:11
Re: bazar
ad 1) Čím je to dáno, je irelevantní. Nafta není v globálním měřítku primární pohon osobních aut. Pouze na některých trzích a u některých tříd aut. Ale ne obecně. To, že pětkové BMW je už v kategorii, kde 90% prodejů je nafta, je fakt, ale stejně tak, že se benzínové motorizace nabízí a možnost volby je.

ad 2) Ať jezdíš jak jezdíš, tak rozdíl ve spotřebě je v procentech zhruba stejný. Takže pokud někdo u dnešních obdobně výkonných motorů v běžném autě dokáže jet se spotřebou u benzínu o 2-3 litry vyšší než u nafty, tak to znamená, že s oběma motory jede jak hovado (což si zase firmy, kterým o spotřebu jde, ohlídají). Běžný rozdíl je dnes 15-20%. Sám si přepočítáš, co pak znamenají ty 2-3 litry a jaký způsob jízdy to musí být ...

ad 3) Ano. Protože nemají žádný konkurenceschopný větší benzínový motor. pokud se nemýlím, tak dnes prakticky končí na úrovni 1.6THP/2.0Tce. Ale opakuji, obecně výběr je, to že si kupující více berou naftu, je volba trhu. Osobně bych třeba v Mondeu neuvažoval o ničem jiném, než 240k EB

Ad 4) Je to možné. Ale pokud mi jako kupujícímu nedá prodejce naprosto základní údaj, tak si o tom můžu myslet cokoliv.
28. 3. 2014 10:00
Re: bazar
2) U služebních Fabií, se kterýma občas jedu, je rozdíl dlouhdoobé spotřeby mezi TDI a TSI méně než 2 litry, blíží se to spíše k 1 litru. TSíčka mají většinou kolem 7, TDI 5,5-6.
Ty 3 litry rozdílu je možné dosáhnout jen u nějakého SUVéčka nebo limuzíny.
27. 3. 2014 18:18
Re: bazar
Jako jedno z možných vysvětlení u případů kdy ty kilometry jsou reálné vidím v případech kdy služební auto bylo následně odkoupeno bývalým řidičem pro někoho z rodiny (pokud má jeden člověk služební auto, které má k užívání, tak ho často odkoupí pro rodinu pokud má tu možnost- ví co se s tím autem po celou dobu dělo- je to asi nejjistější koupě ojetiny)- auto pak v prvních několika letech najíždělo x desítek tisíc km ročně a v následujících letech najezdí pár tisíc za rok- ale takových nejspíš v inzerci moc nebude ;-) Jedno takové máme v rodině- za první 4 roky jako služební najelo 110 000km a za dalších 15 let jenom 60 000 ;-)
27. 3. 2014 21:09
Re: bazar
Znám lidi, co si koupili nového diesela i na méně než 10 tkm ročně. Třeba soused.
Jenže takové auta se do bazaru dostanou málokdy - buď si ho majitel nechá nadlouho nebo ho koupí někdo z rodiny.
27. 3. 2014 23:10
Re: bazar
Ano, věřím. A v čem je ekonomická podstat takového rozhodnutí (pomíjím zloděje firemní nebo zelené nafty)?

Auto o 60-80 tKč dražší, pojistka proti srovnatelnému benzínu o 1-2 objemové kategorie vyšší, havarijko s ohledem na hodnotu auta také dražší. Úspora na palivu možná do 0,5 Kč/km, ale zato v zimě v autě mrznu 3x déle, než v benzínu, a musím si více hlídat, co do auta tankuju.
28. 3. 2014 07:33
Re: bazar
Ekonomickou podstatu v tom nevidím. Jen říkám, že lidé kupující diesel na malý nájezd, i když s rostoucí "automobilovou gramotností" a vymizením jednoduchých dieselů z trhu toho bude ubývat.
28. 3. 2014 08:01
Re: bazar
To se takhle neda rici. Pomineme-li ten fakt, ze se dotycny mohl rozhodnout pro znacku kde zadny rozumny benzin v nabidce ani neni, tak nam jeste zbyva snaha koupit spolehlivejsi auto (diky vetsim prodejum dieselum jsou casto diesely mnohem odladenejsi nez benziny a jsou s nimi mensi problemy), auto muze stat velmi obdobne, nezridka je diesel za cenu benzinu pripadne ten rozdil neni zasadni navic stejne vykony diesel jede zhusta lepe nez benzin takze neni potreba tak silny motor, pojistka je pak stejna, uspora na palivu zalezi na tom jak dotycny jezdi muze byt v nejhorsim pripade i 3-5 litru na sto kilometru a to je zatracene znat.
28. 3. 2014 09:34
Re: bazar
Promiň, ale vše, co píšeš, zase často platí i zcela naopak.

A pokud někdy budeš mít tip na diesel, který jede stejně, jako stejně výkonný benzín (z oblasti top motorizací daného modelu) a přitom stojí stejně, dej mi hned vědět. Protože takové auto v nižší střední/střední hledám už 10 let .... Ono totiž obvykle sdiesel jede stejně, jako o něco slabší benzín (např. celá řada TSi vs. TDi v OIII) a je k tomu ještě podstatně dražší.
27. 3. 2014 16:24
1. certifikovaný stáčeč km
Nedivím se, že do toho nikdo nešel. Navíc, když to používá ke zviditelnění takovej * bazar jako jsou Auto ESA. Určitě jim to ušili na míru. Ten certifikát je k ničemu, když v ESA prodávaj vesele dál stočený auta. Je jasný, že poctivý prodejci nebudou chtít certifikát, kterej má bazar v minulosti namočeném do kriminálních kauz – například Globus Car.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2014 17:10
Ži a nechaj žiť
Tak tento citát dostáva v bazároch poriadne na frak. Je to banda podvodnikov, ktorí si naozaj nezaslúžia "žiť"!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Julča
30. 3. 2014 16:22
Re: Ži a nechaj žiť
Bez ohledu jestli se prodej uskutečni v Bazaru, nebo přímo od majitele, při každém prodeji a změně majitele povinně nová TK! Pokud by bylo poctivě prověřeno na STK, tak by ubylo různých podvodníků kteří se touto zlodějinou podvodně obohacují! Není to jen výsadou nepoctivých bazarů! A těch 800,- Kč by rozhodně nikoho nepoložilo!?
Avatar - Jenik3
27. 3. 2014 18:02
Jedine pres zname
Bazaristum se opravdu verit neda, takze osobne preferuju kontakt pres zname (radeji se vyhnout pribuznym) a/nebo ojetinu od zamestnavatele po ukoncenem leasingu.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2014 20:34
Lidé chtějí být klamáni
Dokud se náš národ nevzpamatuje a nepřestane hledat za každou cenu nejlevnější výrobky či zboží, tak se situace nezlepší. Cena lze tlačit dolů, ale jen k určité hranici. Po jejím překročení je nutné okrást složení nebo vlastnosti výrobku. Jak to platí u potravin, spotřebního zboží, tak u ojetin. Jestliže se někomu např. nebouraná Octa TDI s reálně ujetými 200 tis. km zdá drahá, nabídneme mu za stejnou cenu tu samou Octu se stočeným tachometrem na 100 tis. km, přihodíme slevu 10 tis. nebo zimní kola zdarma. Zákazník nám uhrne auto i s rukou a ještě nás bude všude velebit, jaký udělal kauf. Náprava tohoto stavu však musí vycházet od velkých obchodníků. Ti musí jít příkladem. Pokud se pro stejnou politiku rozhodne malý bazar, pouze si kope hrob, protože prodá úplné minimum vozů a stejně se v globálu nic nezmění. Zákazníci se jen přesunou do konkurenčním bazarů....
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2014 07:14
certifikace kvality
Zcela určitě by to tady chtělo zpřísnit požadavky na prodej ojetých aut. Dobrá polovina bazarů by to pak rovnou mohla zabalit. Nevím do jaké míry chrání zmiňovaný TÜV Nord zákazníky před nepoctivými prodejci, ale není to tak dlouho, kdy jsem četla, že Áčka, jako jediný bazar u nás, mají certifikaci ISO. Pod názvem TÜV Nord bych si ani neuměla nic představit, ale hodně lidí hned napadne, když vidí ISO, že se jedná o nějaké pravidla, normy, nebo certifikaci.
Rozbalit vlákno
5
28. 3. 2014 07:43
Re: certifikace kvality
Když slyším "certifikát kvality", tak mě jako první napadnou slova byrokracie, formality, nesmyslné požadavky atd. Ale kdo ví, třeba certifikát TÜV Nord opravdu nějaký smysl má.
28. 3. 2014 13:44
Re: certifikace kvality
Nevím, neznám TÜV Nord, ale selským rozumem si říkám, že to může být pěkná bouda na lidi...velký bazar zacinká penězi a má certifikaci hned...nechci teda křivdit, třeba to nějakou váhu má, ale asi bych si neřekla, že bazaru, který dostal tuhle certifikaci budu v klidu věřit a bez obav si tam koupím auto...U cebie je na konkrétní auto a je jedno jestli stojí v áčkách nebo u esa, takže by to mělo být objektivní, ale když jde o celý bazar, tak nevim...moc tomu nevěřím...
30. 3. 2014 20:20
Re: certifikace kvality
Cebia je sice na auto, ale pokud si tu bouračku nechám opravit někde v horní dolní a u nějakého Pepy nebo Franty, tak se to stejně v těch papírech neobjeví. Jediné co lze doporučit je si auto před nákupem pořádně prohlédnout a když tomu nerozumím, tak vzít někoho kdo do toho dělá.
Děti taky děláme s těma co nám rozumí:-)))
31. 3. 2014 11:22
Re: certifikace kvality
Myslím si, že je nejlepší kombinace obou metod, protože cebie je jak na najetý km tak i na to, jestli nejde třeba o kradený auto nebo není pod leasingem...každopádně i když to stojí nějaký peníze na víc, tak se to vzhledem k ceně auta ztratí.
30. 3. 2014 20:17
Re: certifikace kvality
Jak slyším Esa tak běžím co nejrychleji a co nejdále a co mi nohy stačí:-) >:D