Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

České autobazary se bojí certifikace kvality, ze 400 ji mají pouze dva

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 27. 3. 2014 • 18:15
81
Tuzemské autobazary nemají zájem o certifikaci kvality služeb. S nabídkou certifikátu loni přišla společnost TÜV Nord a ze 400 oslovených firem ji absolvovaly jenom dvě.

Podle slov jednatele společnosti Jana Weinfurta nebyla důvodem nezájmu cena, která se pohybovala v řádu desítek tisíc korun. "Několik desítek autobazarů zájem projevilo, nicméně po sdělení detailních podmínek se většina z nich rozhodla certifikaci nepodstoupit," uvedl.

Certifikace prověřuje kvalitu autobazarů. "Je to jasné sdělení pro české zákazníky. Až na pár výjimek totiž nemají v České republice jistotu, že nakupují bez rizika," dodal Weinfurt.

V Česku se loni prodalo kolem 562.000 ojetin, z toho 260.000 přes autobazary. Podle údajů společnosti Cebia mělo zhruba 40 procent prodávaných vozů stočený tachometr, pětina pozměněný rok výroby a 17 procent padělané doklady.

Podle zástupců TÜV i Cebie chybí v tuzemsku pravidla, která by trh s ojetinami regulovala. Stáčení tachometrů není trestný čin, pro založení autobazaru neplatí žádná pravidla a bazary ani nemusejí být pojištěné proti úpadku. V Česku v současnosti funguje asi 1200 autobazarů.

Ministerstvo dopravy chce letos propojit tuzemský registr vozidel s evropským systémem Euceris, který shromažďuje informace o vozidlech ze zemí Evropské unie. Podle Cebie tak majitel dovezeného vozu sice získá údaje o jeho historii v zemi původů, ale až po koupi auta, tedy pozdě. Vedle toho ministerstvo připravilo novelu zákona o provozu vozidel, která mění podmínky pro měření emisí vozidel, fungování STK a pravděpodobně i evidenčních kontrol.

Související články

Témata
1. 4. 2014 16:13
Re: Zbytečnost...
Kdo nechce pochopit co říkám, ten to nepochopí (prosím přečti si znovu můj příspěvek, o spoléhání se na nějakou pravděpodobnost jsem neřekla ani slovo- od toho si s sebou rozumný člověk vezme odborníka, aby posoudil v jakém stádiu životnosti se nacházejí různé komponenty, řekla jsem jenom že u aut s vyšším nájezdem se spousta věcí s životností řádově mezi 100-200 tisíci km už musela měnit, pokud majitel nebyl dobytek a tím pádem toto novému majiteli odpadá a mnohdy může být výhodnější koupit auto s 200 -250 000km, které má spoustu věcí vyměněných, než auto se 150 000, které to teprve čeká), samozřejmě většina auta je tvořena komponenty s omezenou životností- ale tu životnost ovlivňuje obrovské množství faktorů- kvalita komponentu, vhodné nadimenzování vzhledem k vozu, provozní podmínky atd, atd. U low-cost auta, kde se šetří při výrobě se může dost dobře stát (nebudu rozepisovat příklady, ale znám jich až až), že v 50 000km se budou hlásit o výměnu záležitosti, které se u jiného auta budou hlásit až třeba ve 200 000km.

A přesně tohle, co jsi psal, bude asi ten důvod proč je stáčení tachometrů tak výhodný business- dogma, že každé auto s tolika a tolika tisíci je už příliš opotřebené ;-)
31. 3. 2014 11:22
Re: certifikace kvality
Myslím si, že je nejlepší kombinace obou metod, protože cebie je jak na najetý km tak i na to, jestli nejde třeba o kradený auto nebo není pod leasingem...každopádně i když to stojí nějaký peníze na víc, tak se to vzhledem k ceně auta ztratí.
31. 3. 2014 11:14
Re: Největší podvodníci jsou
No jistě a bazary jsou plné poctivých prodejců, kteří prodávají auta pouze pro své potěšení, ne? Kdyby nebyly podvodníci nemusely by existovat certifikační společnosti. Podle mě je dobrý, že existují, protože dávají aspoň nějakou možnost s těmi podvodníky z bazarů bojovat, když na to neexistují zákony. Doba bohužel nahrává podvodníkům, protože lidi mají míň peněz a dost z nich se spokojí i s autem, který má evidentně stočený tachometr nebo který má nějakou tu chybku. Pak člověk v touze mít auto nad takovým problémem mávne rukou a koupí. Bohužel je to pak často "cesta do pekel" protože se na tom autě začne sypat víc a víc peněz a ty investice jsou pak daleko větší než kdyby si za auto připlatili.... ;-\
31. 3. 2014 10:46
Re: Zbytečnost...
zrovna na "je pravděpodobné, že to někdo měnil" bych se rozhodně při nákupu ojetiny nespoléhal. Pokud chceš kupovat auto s 300 000 ok, ale co se týče českých bazarů, problém je jednoznačně ve stáčení a v tom, že se prodávají za stejnou cenu jako auta s menším nájezdem.... A promiň, ale opotřebení součástek po 300 000 bude u každého auta, i když se o něj budeš starat sebelíp.
31. 3. 2014 07:44
Re: Zbytečnost...
Jenomže u toho auta s více km (nad 200 000) je pravděpodobné, že spoustu součástek už někdo musel vyměnit (a zrovna brzdové destičky a kotouče, které jsou dvojnásob spotřebním materiálem a v závislosti na intenzitě a četnosti brzdění se mění po pár desítkách tisíc km, bych do toho vůbec netahala- desky budou u obou aut několikrát měněny a pokud jsou u auta se 100 000km původní kotouče, tak budou pravděpodobně brzy potřebovat vyměnit)- což schopný mechanik dokáže posoudit a říci co bude potřeba v blízké době vyměnit a co je čerstvě vyměněno ... a na životnost turba má zrovna docela značný vliv to jak s tím kdo jezdil a jak se o auto staral, stejně tak třeba spojka- schopnému řidiči vydrží násobně déle než jelitu. Navíc u různých aut různých značek je životnost jednotlivých komponentů různá v závislosti na kvalitě komponentů a vhodného nadimenzování vzhledem k autu- u auta střední třídy prémiové značky (u kterého výrobce předpokládá vysoké nájezdy km) budou komponenty nadimenzované na větší životnost než u low-cost nákupní tašky (u které výrobce předpokládá, že bude poskakovat po městě a roční nájezd bude mnohem nižší). VŠE JE POTŘEBA POSUZOVAT INDIVIDUÁLNĚ.
Články odjinud