Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Československé dálnice slaví 40. narozeniny

Stavba první české dálnice začala v roce 1939, první auta se na ní projela až v roce 1971.
Zpět na článek
12. 7. 2011 08:55
12. 7. 2011 09:49
12. 7. 2011 15:00
12. 7. 2011 15:25
12. 7. 2011 22:19
12. 7. 2011 09:39
12. 7. 2011 14:47
12. 7. 2011 18:05
12. 7. 2011 08:55
CSR vs JK
V Juznej Korei vybudovali (1965 - 1968) stvorprudovu dialnicu o dlzke 650 km.
;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Guttalax
12. 7. 2011 09:49
Re: CSR vs JK
;-) V južnej Korei sú fasa chalani-ty koxo >:-[]
Avatar - white label
12. 7. 2011 14:47
Re: CSR vs JK
V letech 1965-1968 se jednalo o ČSSR (nikoli o ČSR) a tehdejší socialistickou republiku lze přímo srovnávat zase jen ze socialistickou, tedy např. Severní Koreou (nikoli Jižní). Severní Korea je obdoba bývalé NDR/DDR, ta Jižní naopak bývalé NSR/BDR.
Ale od tebe takovéto srovnání zas tolik nepřekvapí... ;-)
12. 7. 2011 15:00
Re: CSR vs JK
To je porovnanie trochu nepresne. "DDR" bola umelo udrziavana "vykladna skrina" socializmu, ktora sa z dovodu blizkosti k NSR (a porovnavania NDR/NSR) drzala na vyssej urovni, ako zvysne krajiny so socialistickym blahobytom (stale ovsem neporovnatelne nizsie ako NDR). Uz za cias bolsevika to videl kazdy, kto sa dostal aspon do Drazdan.

Naproti tomu, KLDR (severna Korea) je od cias korejskej vojny ta najchudobnejsia krajina z "vychodneho bloku", ak sa to da povedat. Kedze sa poriadne posekali so svojimi byvalymi spojencami, Cina aj Rusko im otocili chrbat, a musia sa starat o seba sami. Prezivaju prakticky len vdaka akej-takej potravinovej pomoci, aj od Juznej Korei...
Avatar - white label
12. 7. 2011 16:45
Re: CSR vs JK
No až taková výkladní skříň socialismu to rozhodně nebyla, alespoň určitě ne po všech stránkách. Jezdil jsem občas na pár dní (za totáče!) za jedním známým právě do Drážďan a třeba samotná koupelna v bytě, tam byl mnohem větší "luxus", než u nás. Zrovna on měl docela slušný byt, ale v něm jen záchod a umyvadlo, což tam tehdy nebylo nic extra mimořádného. Stejně tak s vozovým parkem na tom byli občané NDR ještě hůř, než my. Tady se na Trabanty říkaly hlavně vtipy, ale pro ně to byl mnohdy nedostižný sen, na který čekali i desítky let... ;-)
12. 7. 2011 15:25
Re: CSR vs JK
myslim, ze je obdivuhodne, ked 12 rokov po vojene sa pustili do takehoto projektu.
U nas ani po 22 rokoch nie su spojene BA a KE.
Avatar - white label
12. 7. 2011 16:36
Re: CSR vs JK
Podívej se co dokázali, a za jak dlouho, po válce v západní a co naopak ve východním Německu...
12. 7. 2011 22:19
Re: CSR vs JK
Lenze to vybudovali prevazne spolocnosti a firmy, ktore pochadzali zo spojeneckych statov...
Vojna = biznis
Btw___nemyslis vazne, ze obhajujes narod, ktory vrazdil nasich predkov???
Avatar - white label
12. 7. 2011 22:35
Re: CSR vs JK
Prober se!!! Kde tady obhajuju (ultralevicová) zvěrstva, jaké napáchal fašismums, nebo komunismus. Máš vidiny, nebo ti vynechává rozum? 8-s

P.S. Jižní Korea spadala také (po II. světové válce) do "USA zóny", stejně jako západní Německo, takže zrovna tím bych příliš neargumentoval...
Avatar - Special-line
12. 7. 2011 09:39
Fotky
Škoda že k takovýmto článkům bývá minimum fotek. Ano mohu si je najít i jinde ale byly by tu fajn.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2011 10:01
už aby s tou opravou začali
Včera jsem si zase po dlouhý době dal D1. Jel jsem téměř výhradně levým pruhem rychlostmi od 130 do 160 prostě tak jak bylo potřeba abych nebrzdil provoz. Pravým se už fakt nedá jezdit.
Rozbalit vlákno
5
12. 7. 2011 10:58
Re: už aby s tou opravou začali
tu vasu dialnicu vam naozaj nezavidim. Ked som siel z prahy tak po prichode na slovensko som mal pocit akoby som z ukrajiny presiel do rakuska. Naozaj nechapem toho psychopata co vymyslel tie betonove bloky.
Avatar - Special-line
12. 7. 2011 11:11
Re: už aby s tou opravou začali
Oni to právě nejsou betonové bloky. Je to cementobetonový kryt, který se pokládá v souvislé vrstvě a je pak rozřezán dilatačními spárami. Bohužel původní technologie před mnoha lety není opatřena kotvami ve spárách, takže se jednotlivé desky rozjíždějí. K tomu ještě připočtěme socialistickou kvalitu. Nově jsou budovány úseky s kotvami ve spárách takže celek je stabilnější. Cementobetonový povrch je pro vyskoé zatížení výhodnější a trvanlivější než asfaltový. Nicméně viz. článek zde:
[odkaz]
12. 7. 2011 11:16
Re: už aby s tou opravou začali
diki za odkaz, velmi zaujimave citanie ;)
Avatar - white label
12. 7. 2011 14:38
Re: už aby s tou opravou začali
:yes:
12. 7. 2011 11:34
Re: už aby s tou opravou začali
Snad si nemyslíš, že D1 byla hrbatá už od novoty. >:D
12. 7. 2011 14:07
...Podkarpatska Rus na vychode republiky 2.5.1939 a v 1942??
Nuz, velmi sa mi nezda, ze nemecka okupacna sprava zastavila stavbu podla prvotnych planov, veducu na vychod republiky - na Podkarpatsku Rus. Ta bola totiz v roku 1942, ale uz aj 2.5.1939, ked sa dialnica vraj stavat zacala, v inej republike... Chcelo by to trochu lepsie formulovat, alebo doucit sa dejepis...
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2011 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2011 14:47
Není co slavit
Místo toho, aby byla dálnice stále lepší, vybavenější, kvalitnější a s vyšší kapacitou (jako je to vidět třeba v Německu), tak je horší, než když jí otvírali.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
12. 7. 2011 18:05
vizitka
Dálnice a silnice je vizitka státu.Po D1 jsem nejel ani nepamatuji ,ale taky po tom netoužím.K té dálnici z dob DDR. Bautzen-.Dráždany jsem nervově nevydržel a sjel na souběžnou jedničku. Kdo neviděl -neuvěří. Kousek asfalt,kousek beton ,kousek kostky. Sodoma-Gomora!Celkem si užívám dálnice v Itálií a tiše závidím. :-!
Rozbalit vlákno
0