V letech 1965-1968 se jednalo o ČSSR (nikoli o ČSR) a tehdejší socialistickou republiku lze přímo srovnávat zase jen ze socialistickou, tedy např. Severní Koreou (nikoli Jižní). Severní Korea je obdoba bývalé NDR/DDR, ta Jižní naopak bývalé NSR/BDR.
Ale od tebe takovéto srovnání zas tolik nepřekvapí... ;-)
To je porovnanie trochu nepresne. "DDR" bola umelo udrziavana "vykladna skrina" socializmu, ktora sa z dovodu blizkosti k NSR (a porovnavania NDR/NSR) drzala na vyssej urovni, ako zvysne krajiny so socialistickym blahobytom (stale ovsem neporovnatelne nizsie ako NDR). Uz za cias bolsevika to videl kazdy, kto sa dostal aspon do Drazdan.
Naproti tomu, KLDR (severna Korea) je od cias korejskej vojny ta najchudobnejsia krajina z "vychodneho bloku", ak sa to da povedat. Kedze sa poriadne posekali so svojimi byvalymi spojencami, Cina aj Rusko im otocili chrbat, a musia sa starat o seba sami. Prezivaju prakticky len vdaka akej-takej potravinovej pomoci, aj od Juznej Korei...
No až taková výkladní skříň socialismu to rozhodně nebyla, alespoň určitě ne po všech stránkách. Jezdil jsem občas na pár dní (za totáče!) za jedním známým právě do Drážďan a třeba samotná koupelna v bytě, tam byl mnohem větší "luxus", než u nás. Zrovna on měl docela slušný byt, ale v něm jen záchod a umyvadlo, což tam tehdy nebylo nic extra mimořádného. Stejně tak s vozovým parkem na tom byli občané NDR ještě hůř, než my. Tady se na Trabanty říkaly hlavně vtipy, ale pro ně to byl mnohdy nedostižný sen, na který čekali i desítky let... ;-)
Lenze to vybudovali prevazne spolocnosti a firmy, ktore pochadzali zo spojeneckych statov...
Vojna = biznis
Btw___nemyslis vazne, ze obhajujes narod, ktory vrazdil nasich predkov???
Včera jsem si zase po dlouhý době dal D1. Jel jsem téměř výhradně levým pruhem rychlostmi od 130 do 160 prostě tak jak bylo potřeba abych nebrzdil provoz. Pravým se už fakt nedá jezdit.
tu vasu dialnicu vam naozaj nezavidim. Ked som siel z prahy tak po prichode na slovensko som mal pocit akoby som z ukrajiny presiel do rakuska. Naozaj nechapem toho psychopata co vymyslel tie betonove bloky.
Oni to právě nejsou betonové bloky. Je to cementobetonový kryt, který se pokládá v souvislé vrstvě a je pak rozřezán dilatačními spárami. Bohužel původní technologie před mnoha lety není opatřena kotvami ve spárách, takže se jednotlivé desky rozjíždějí. K tomu ještě připočtěme socialistickou kvalitu. Nově jsou budovány úseky s kotvami ve spárách takže celek je stabilnější. Cementobetonový povrch je pro vyskoé zatížení výhodnější a trvanlivější než asfaltový. Nicméně viz. článek zde:
[odkaz]
...Podkarpatska Rus na vychode republiky 2.5.1939 a v 1942??
Nuz, velmi sa mi nezda, ze nemecka okupacna sprava zastavila stavbu podla prvotnych planov, veducu na vychod republiky - na Podkarpatsku Rus. Ta bola totiz v roku 1942, ale uz aj 2.5.1939, ked sa dialnica vraj stavat zacala, v inej republike... Chcelo by to trochu lepsie formulovat, alebo doucit sa dejepis...
Místo toho, aby byla dálnice stále lepší, vybavenější, kvalitnější a s vyšší kapacitou (jako je to vidět třeba v Německu), tak je horší, než když jí otvírali.
Dálnice a silnice je vizitka státu.Po D1 jsem nejel ani nepamatuji ,ale taky po tom netoužím.K té dálnici z dob DDR. Bautzen-.Dráždany jsem nervově nevydržel a sjel na souběžnou jedničku. Kdo neviděl -neuvěří. Kousek asfalt,kousek beton ,kousek kostky. Sodoma-Gomora!Celkem si užívám dálnice v Itálií a tiše závidím. :-!