Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2012: Nejprodávanější malé vozy

Fabii stále neohroženě kraluje malým vozům, ale pod tisícovku kusů se dostane málokdy. Trh přitom zůstal prakticky na stejné úrovni jako letos. Importům vládl Hyundai i20.
Zpět na článek
18. 2. 2012 08:09
18. 2. 2012 12:27
18. 2. 2012 16:27
18. 2. 2012 18:01
18. 2. 2012 19:58
18. 2. 2012 23:42
18. 2. 2012 13:34
18. 2. 2012 13:54
18. 2. 2012 16:31
18. 2. 2012 17:36
18. 2. 2012 22:00
18. 2. 2012 17:46
18. 2. 2012 18:08
18. 2. 2012 19:57
18. 2. 2012 18:35
18. 2. 2012 18:42
18. 2. 2012 21:28
19. 2. 2012 09:27
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 08:09
i20 a rio
pekne vysledky :yes:

poradie na slovensku v malej triede za januar:

fabia - 554
polo - 96
clio - 76
rio - 73
thalia - 54
207 - 48
yaris - 47
fiesta - 44
....
....
....
....
....
i20 - 28

vyzera to tak ze rio sa uz dostava do tempa, uz bolo nacase

:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - escorpion
18. 2. 2012 10:17
Re: i20 a rio
Chýba mi obligátna formulka, že sa máme na čo tešiť. Rio nie zlé, ale i20 nič moc.
18. 2. 2012 08:45
Překvapuje mě...
...jak si u nás Thalia i přes 15 let starou konstrukci udržuje prodeje (i když se neustále snižují, jsou pořát obdivuhodné). Je vidět, že jméno a POCIT velkého auta za málo peněz je stále velké lákadlo pro mnoho čechů...

i20 je kvalitní auto a jeho vzestup mě nepřekvapuje. I když za podobné peníze se dá určitě pořídit pořát ještě o něco vyspělejší Fábia s mnohem vyšší zůstatkovou hodnotou... Ta podle mě doplácí na bohužel nespravedlivě špatnou image motorů HTP. Magic 1,4 16V lidé ani moc neví,že je na trhu...

Rio se určitě ještě zvedne, v poslední generaci také podařený vůz!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 08:59
Re: Překvapuje mě...
myslim ze ludia si thaliu kupuju hlavne kvoli cene nie kvoli pocitu velkeho auta ktory ja znacne klamlivy kedze ho tvori len dlhy zadny previs, bez neho je to malicke auto a vnutri je miesta rovnako ako v inom malom aute, tie hektolitre vzduchu v kufri, ktore clovek nosi so sebou mne osobne pocit vacsieho auta nedavaju, pocit vacsieho auta mi da auto s vacsim razvorom a vnutornou sirkou interieru nie male auto s dlhym zadnym previsom, vid prva oktavka - male auto s kufrom jak lietadlo a kazdy si myslel ze riadi velku limuzinu ;-) - velmi klamlivy pocit ale ludia na to letia.
18. 2. 2012 12:22
Re: Překvapuje mě...
Vyššízůstatková hodnota Fabie vůči i20 je (v prostředí ČR) bez debaty. Ale v čem je Fabia vyspělejší ? Jezdí na staré platformě s krátkým rozvorem a úzkým rozchodem kol - Polo či Ibiza mají novější. Motory 1.2 HTP a 1.4 16V těžko mohou konkurovat 1.2 16V a 1.4 16V CVVT od Hyundaie. Velký problém Fabie II je prostornost - vepředu se člověk cítí jako sardinka.
18. 2. 2012 13:57
Re: Překvapuje mě...
A měl jsi možnost s oběma těma autama najet aspoň pár set km? Já mám najeto ve Fábii I asi 40.000 km a ve Fabii II nějakejch 10.000km... V i20 jsem jel jen asi 100km. Fábia II mi přijde určitě prostornější než i20,na zadních sedadlech dokonce diametrálně prostornější. Jízdní vlastnosti Fábie II mi přijdou také o třídu lepší než i20 a to bych řekl,že Fabia I díky nižšímu těžišti a jinému naladění pružin měla ještě lepší jízdní vlatnosti,než Fabia II,která je měkčí a víc se naklání. Ano Fábia II má podvozek prakticky beze změn (až na zmiňované pružiny a tlumiče) převzatý z Fábie I, ale podvozek v novém Polu a Ibize je naprosto ten sám,akorát u něj Volkswagen trošku zvětšil rozchod. Je to jen lehká modernizace podvozku z Fabie I a z marketingového hlediska prezentovaná jako nový podvozek. Lidi kteří se o techniku moc nezajímají na to samozřejmě skáčou a žerou i s navijákem! :-) Je to asi stejné, jako je Passat B7 nová generace od předchozího Passatu B6 :-) Uděláš facelift,označíš za novou generaci a lidé jsou ovce,stačí jim dát žrádlo a oni už se pasou ;-)

Prostě pro mě osobně nezní otázka jestli i20,nebo Fabii,tam mám naprosto jasno... Ale za cenu Fábie 1,2 TSI se dá pořídit i nějaký základ i30 (předchozí generace) a tady už bych asi sáhl po i30... Toť můj názor! Nikomu nevnucuji :-)

Souhlasím s tím,že motor 1,2 od Hyundaie je určitě o něčem jiném,než HTP od Škody, stejně tak, že 1,4 16V od Hyundaie je lepší než VW 1,4 16V/63kW... O tom se nedá diskutovat,kdo v tom jel,tak ví... K 1,4 16V od Škody jsem spíš myslel jako alternativu k 1,2 od Hyundaie (cenově vyjdou při současných akcích Škody nastejno) a k 1,4 od Hyundaie bych dal 1,2 TSI/63 kw od Škody. Proti 1,2 TSI se 1,4 od Hyundaie absolutně nechytá ani ve spotřebě,ani v hlučnosti,ani v pružnosti...
18. 2. 2012 15:00
Re: Překvapuje mě...
S i20 jsem nikdy nejel. Pokud jde o prostornost, tak mě Fabia II překvapila svou úzkostí vepředu, zejména na místě spolujezdce. Nohy nejdou roztáhnout ani tak, aby si člověk mohl dát "pod nohy" 20 cm širokou tašku. Ve Felicii a Fabii I to nebyl problém.
Co se týče podovzku, tak první verze Fabie II jej mají převzatý z Fabie I, pozdější verze dostaly modifikovanou z Pola, ale užší rozchod i kratší rozvor samozřejmě zůstal. Ty technické detaily ale stejně většina zákazníků neřeší, protože je buď nezná nebo jim nerozumí. A rozhodují se podle úplně jiných kritérií - design, cena atd.
A co se týče Passatu B7, tak snad ani ti největší koncernomilové jej neoznačují za novou generaci. Nová maska, nová světla a uvnitř nové hodiny - to není nová generace :-)
18. 2. 2012 15:18
Re: Překvapuje mě...
Problém je, že většina lidí neví, co to je platforma. Většinou jde o evoluce a zákazníkovi také většinou může být putna, jestli tam má tu nejaktuálnější nebo nějakou starší. Na platformě hlavně záleží automobilce, ta jim život buď usnadňuje, nebo stěžuje. Zákazníkovi záleží (nebo by mělo) na podvozkových komponentech. Rozvor a rozchod sice ovlivňují jízdní vlastnosti, ale mnohem víc záleží na zbytku podvozku.
Avatar - Perun
18. 2. 2012 10:38
Poloreex vs. Velorex
Zajímavá čísla v segmentu B2, ale třeba zrovna takové Polo je nekorunovaným králem reexportů v této třídě.. Nebo snad máte pocit, že je Polo na každém druhém rohu? Tedy, ono vlastně je, ale ne u nás ;-)

A Vošický si u i20 zřejmě také nebere servítky.. Takže k čemu taková tabulka vlastně je?

Za minulý rok bylo sjednáno celkem řádově 131 000 povinných ručení. Vzhledem k tomu, že dle ofic. statistiky bylo u nás registrováno 181 000 vozů, je to rozdíl celkem 50 000 aut.

Chytrému napověz....

Uznání patří na dresu Thalie a 207. To nejsou žádné reexportní hvězdy a Thaila navíc nemá stářím daleko k Velorexům. Takže :yes:
Rozbalit vlákno
8
18. 2. 2012 12:18
Re: Poloreex vs. Velorex
A co ojetiny, přepisy apod?
Avatar - Perun
18. 2. 2012 16:03
Re: Poloreex vs. Velorex
Mělo by to být očištěné. A že by se nové auto nemělo dát registrovat bez pojištění? Jistě, ale kdo to bude kontrolovat?.. Kapři si svůj zlatej rybník přece vypouštět nebudou.
Avatar - das_autos
18. 2. 2012 12:36
Re: Poloreex vs. Velorex
Nevím,kde bydlíš asi někde v zapadákově,ale tady u nás jezdí rozhodně víc pol jak thalií.
18. 2. 2012 13:26
Re: Poloreex vs. Velorex
Přiznám se, že taky vidívám častěji Thalii než Polo. A co se týče samotného VW, "nejpotkávanějším" autem je určitě Passat. Takže ty Pola opravdu můžou být reexporty. Není se čemu divitž, když je u nás Polo levnější než v Německu. Spořivý Němec z příhraničí prostě neodolá :-)
Avatar - Andromeda
18. 2. 2012 14:09
Re: Poloreex vs. Velorex
U vás je kde prosím, jde snad o autostadt??? Tady v zapadákovském Perníkově a HK je Thalie vidět taktéž vícero než nové Polo, jichž popravdě docela přibývá...Pokud teda nebydlíš vedle dealera vlkohradu...Aby nebylo v tomto případě přání otcem "myšlenky"...
Avatar - Andromeda
18. 2. 2012 14:19
Re: Poloreex vs. Velorex
Zdravím hromobijče ;-) . Okolo reexportů se našlapuje potichu - někde jsem zahlédl tabulku reexportů ( myslím, že šlo o tištěné periodikum ), kde byly sloupcovými grafy vyjádřeny prodeje včetně reexportů u jednotlivých značek a myslím, že se docela "angažoval" i Ford...Jsem líný a nechce se mi hledat v kupě časopisů >:-[] ...
A strašit nápovědou chlape ;-) ...
Avatar - Perun
18. 2. 2012 16:00
Re: Poloreex vs. Velorex
Reexporty jsou v zásadě tabu.. Nikdo nestojí o to, aby se o nich mluvilo ve větším, než malém množství ;-)
Ford se v absolutních číslech přetahuje s vw o první příčku v počtu vyvezených aut, jenže Ford to dělá obvykle velmi transparentně, až téměř "hloupě"... téměř všechna auta jsou registrována na dobu kratší, než 1 měsíc a tudíž spadají do evidence SDA. VW na to jde mnohem chytřeji a kamiony s Golfy a Polo odjíždějí až po dvaatřicátém dni registrace a následném odregistrování. Prosté, efektivní, dokonalé. A protože neexistuje žádná evropská centrální registrace, jsou následně tato auta výrobcem počítána jako "prodaná" hned dvakrát >:-[] :yes:
V poměru k počtu prodaných aut a reexportů jsou nicméně tyhle dvě značky proti německé D3 doslova břídilové ;-)
Oficiální statistiky jsou hrubým způsobem zkreslené - nehledě na to, které periodikum o nich referuje..
Avatar - Andromeda
18. 2. 2012 17:11
Re: Poloreex vs. Velorex
Tabu je výraz ušitý na míru jmenované skutečnosti, stejně jako popis "trpěné" četnosti veřejné diskuze :-) . O různých "receptech" používaných automobilkami jsem nepátral a tak samozřejmě díky za osvětu -> obzvláště vlčí metoda "dvojitě prodané" produkce ( dobře, její jisté části, jistého množství ), je příznačně sofistikovaná...
Komentář si odpustím, nicméně je tato skutečnost malinko rozdílná od informací na toto téma, kterým se oháněli cca před rokem hned dva prodávající při návštěvě blízkého prodejce vw, nebo-li dle jejich verze je reexport centrálou v Praze sledován, prodejcům přičítán k tíži a někteří, prý kvůli tomuto, měli s českým ústředím veliké problémy...
Praxi D3 popravdě neznám vůbec a styl Mirka Dušína je koukám to poslední, co by člověk mohl čekat ;-) .
Churchillova glosa na téma pravdivosti, reálnosti statistik, nabývá s jejich nejen mediálním významem doslova kolosálních rozměrů...
V mnou jmenovaném případě mne spíše překvapilo, že vůbec někdo v této kotlině na tuto skutečnost veřejně zareagoval a srozumitelně sdělil alespoň počty takto ošetřených prodejních případů ;-) - o "kvalitě" především místních periodik nemám nejmenších, ale opravdu nejmenších pochyb >:-[]
18. 2. 2012 12:27
Hyundai i20
Udivuje mne, že si ta i20 udržuje i po tolika mnoha měsících v nabídce stále udržuje tak skvělé prodeje! Lidé vědí, co je dobré; i20 patří opravdu mezi velmi dobrou volbu v tomto segmentu...
Jasně poráží Fabii v mnoha ohledech:

i20 poráží Fabii 64% ku 36%! - [odkaz]

i20 poráží Fabii - [odkaz]

Fabia dostává za uši od i20! [odkaz]

:yes:
Rozbalit vlákno
42
Avatar - das_autos
18. 2. 2012 12:42
Re: Hyundai i20
A jéje.Si tu vyhrabeš co se ti hodí.Obě auta jsou malý,levný,hnusný,laciný,ouzký atd.Jenže si zapoměl na motor a ty tvoje testy jsou s HTP,ale jakmile se dá do fabie TSI tak nemá téměř konkurenci a i s ní celej koncern.
18. 2. 2012 13:14
Re: Hyundai i20
Ty jsi ovšem zase pro změnu asi zapomněl, že jen samotný motor celé auto zdaleka nedělá! ;-)
18. 2. 2012 14:20
Re: Hyundai i20
Jo, auto udělá hlavě pětiletá záruka, že? 8-s
18. 2. 2012 16:27
Re: Hyundai i20
Jossalito, myslím, že u občana, co koupí auto domů, je pětiletá či dvoletá záruka dost významným parametrem k rozhodování! A jelikož i u nás doma se řeší výměna Fabie I za něco .... délka záruky mne zajímá. Ono totiž při nájezdu 20 tis.ročně, což manželka najede, se ti nepotento žádné nové auto za dva roky, ale za pět let už je to stovka a tady je pravděpodobnost pos.rání nějaké součástky pravděpodobnější. Jinak, momochodem, už i SEAT nabízí 4 letou záruku, jsem si všim....
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:07
Re: Hyundai i20
A co je lepší - auto s 3 letou zárukou, kde ji nevyužiješ nebo s 5letou, kde budeš každýho půl roku řešit nekvalitní lak, reznoucí dveře atp. Hmm?

Obecně pokud chceš záruku i jinde než u Korejců, tak ji máš. Renault 5 let, u VW si můžeš doplatit - a to klidně i den před skončením 2 či 3 leté záruky v původní ceně. Tedy pokud máš pocit, že se auto má problém, tak zkrátka přikoupíš záruku a je.

Já myslím, že se stále vyplatí koupit kvalitní vůz a ne jen kvalitní záruku na nekvalitní vůz... :-!
Avatar - Andromeda
18. 2. 2012 17:39
Re: Hyundai i20
Jemný dotaz - a kde je mi kým garantováno, že během té tříleté nebudu mít ty samé problémy ??? Korejci jsou mi fuč, ale teď obecně zastánče nevím v tomto případě čeho - vždyť dle té samé logiky by měly ti "kvalitní" výrobci vrátit zpět kdysi platnou půlroční záruku s možným rozšířením ( vlastně na co, vždyť přece kupuješ kvalitu, ne ? -> všichni v hospodě včetně reklamy to tvrdí ) na ty dva, ať nežeru...
Jde o marketingovou akci, jejíž náklady nese výrobce či prodejci ( jejich dohoda ) a ne ty, reálné parametry a plnění této akce je jednak uzpůsobeno české legislativě ( což je dost důležitá maličkost ) a na zákazníkovi, jestli nabídku kvituje, nebo ne.
Co je další - která záruka je kvalitní a která ne, který vůz je kvalitní a který ne a kdo konkrétně u které značky vozu, typu, motorizaci, výbavě, etc toto rozsekne ???
Kdo by si nemyslel totéž o koupi jakékoliv kvalitní věci - jen pojem "kvalitní záruka" je docela novotvar ...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 18:01
Re: Hyundai i20
Kde je to garantováno? Nikde ;-) Ale VW, Škoda, Opel, Renault, Peugeot, Citoen tu za posledních střelím 15 let nemají tyhle problémy, tak proč by měly nastat s příchodem nové generace? Myslíš že za tu dobu nemají zmáklou výrobu? Myslíš že musejí tak zlevňovat výrobu? Ne, protože nebyli tak levní jako i30/Ceed/i20... HMMC nejsou kouzelníci, kteří dokážou vyrobit stejně kvalitní vůz o dsetitisíce levněji ve stejném regionu ;-)
Stačí se podívat na nové ceny i30ky - jsou zcela na úrovni konkurence. Proč? Protože chtějí konečně dotáhnout i kvalitu. Jenže jestli se jim to povedlo, to je jen sázka do loterie - možná ano, možná ne.
Značky, co mají záruku 2-3 roky zkrátka nepotřebují nikoho přesvědčovat o svých "kvalitách" a pokud máš tu potřebu, prakticky vždy si můžeš tu "právní jistotu" dokoupit. Navíc na kastli mají 12 let... Což třeba Chevrolet má jen 6 let, protože nejsou pozink.... Mezi hyundaiem a zbytkem tedy prakticky není rozdíl v záruce jako takové, ale jen v tom, že u Hyunaie ji máš v ceně. Tedy jinými slovy Hyundai je levnější. Což už s novou i30/i40 vcelku přestává platit. Cenová výhoda je pryč a kvalita je opět jen sázka do loterie.
Avatar - Andromeda
18. 2. 2012 18:50
Re: Hyundai i20
Moment, rozumíme psanému textu, že, tudíž se ptám, kdo mi v dnešní době garantuje tu kvalitu -> správná odpověď je, že nikdo. Pro tvoji informaci - ceny i u tebou jmenovaných evropských značek v případě základních typů "dosahují" úrovně korejců - viz skladové vozy, končící typy, akční edice, atd.
Co se týče kvality, tak kdybych měl soudit podle zdejších diskuzí, tak snad premie, popřípadě exclusive class ( jsou tací, co na oltář značky sepisují nejen chvalozpěvy, oslavné ódy, žalmy, modlitby, ale dokonce i petice panečku ), ale stejně jako mají výrobu zmáknutou tradiční evropské značky, tak ji mají zmáknutou i japonci a korejci - o tom bych nepochyboval. Dokonce se tu objevily hlasy od důvěryhodných znalých lidiček, kteří velice pochvalovali jak technologickou, tak logistickou úroveň korejských výrobních kapacit...Tedy 1:1.
Co se týče ceny jako takové, tak neznám výrobní ceny jednotlivých značek, do jaké míry jsou na jednotlivých trzích cenově flexibilní, jaký mají zisk a na jaké minimum třeba i díky nákladům na případné záruční opravy jsou ochotni jít...Ostatně "vydělat" se dá na sdílení, trochu pozměněným obalem stávající techniky a dobrým marketingem.
Opakuji, Korejci jsou mi fuč, ale kvalita bude podobná, ne-li stejná, jako u ostatních zástupců třídy - nic jiného jim nezbývá. Další věcí je optika českého prostředí a optika prodejů,cen, situace na velkých evropských trzích. Už se tady na toto téma řeklo tolik a tolik se liší zde anoncovaný názor na jednotlivé značky koncernu HK... Hyundai tady v diskuzích dostává za uši kvůli všemu možnému a Kia je vcelku tolerována, chápána, vysmívána pouze občas, ač jde o nemlich to samé, jen malinko jinak zabalené... No jo, život je boj.
Tudíž, je věcí výrobce ( na jeho straně je výchozí nabídka ) čím hodlá přilákat a ulovit zákazníky. A pokud je to formou záruky - budiž, neb díky tomu, díky předpokládané reakci ostatních výrobců z toho alespoň trochu těží zákazník.
Jen tak mimochodem, i ono přikoupení není nic jiného než reakce na někým uplatněné vyšší záruční lhůty. Třeba ten, co ji neposkytuje vydělává dvakrát - jednou na letité, nově zabalené technice, podruhé příplatkem za delší záruku...
Kvalita je tu menší, tu větší sázkou do loterie i u té premie - nikdo a nic není dokonalé...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 20:49
Re: Hyundai i20
Ale kvalitu ti (ne v právním slova smyslu) negarantuje nikdo, tedy pokud v rámci záruky budou dodrženy běžné standardy...
Jenže vedle nějakých právních garancí tu máme know-how značky, očekávání a kvalitativní standardy dané značky.
Třeba takový M-B měl v předchozí generaci E-class přešlap s korozí, stane se. Ale okamžitě na to reaguje a současná generace má garanci 30 let.
To, že zavedená evropská produkce se u skladovek a výprodejů dostává na cenu korejců současné modelové generace je pravda, ale je přeci rozdíl, když se za tuto cenu prodává "výprodej", tedy za cenu dejme tomu výrobních nákladů. Nsproti tomu u korejců je za danou cenu klasický model, na kterém by měla mít automobilka marži a který by měl přinášet ty zisky...
Sázka do loterie je koupě i nového vozu vždy, ale je to o míře rizika. A podle mě si zkrátka Hyundai zatím nedokáže udržet kvalitu a člověk neví, co od toho čekat. Např. i nesourodá modelová nabídka, kde Elantra je zcela mimo, přitom se tváří jako zcela současná generace i30...
Zkrátka SNAD nyní přichází i30ka, která bude kvalitativně konkurenceschopná. SNAD.
A jen doplním, že slovo kvalita vnímám v širřím slova smyslu. Tzn. jak auto dokáže odolávat běžnému užívání, vč. krupobití, posypu a soli v změ atp.
Mimochodem viděl jsem, jak Ceed najel bočními dveřmi do jiného auta (málo si najel) a ty dveře byly jak z papíru, promáčkly se jak nic. pravda je, že díky tomu nakonec neměl žádné viditelné poškození, protože paměťový efekt zafungoval :-) Ale ty dveře jsou opravdu jak z papíru...
Avatar - Andromeda
19. 2. 2012 15:04
Re: Hyundai i20
Zmínku o legislativě jsem napsal schválně, neb když dva dělají totéž, není to totéž a ve světle místní reality to co výrobce bez mrknutí splní jinde ( teď nevnáším proměnnou ve formě kvality servisu ), je problematické zde -> to je odvrácená strana. Jinak útočím na tvé formulace o téměř běžném využití záručních oprav u HK již v prvním půlroce, zatím co ostatní jsou ok, což je prostě výrok mimo - sice se někteří zatetelí, zasmějí, ale je mimo. Zrovna tak se to samé může stát vozu jakékoliv značky.
Nevím o tom, že by záruka u HK nesplňovala běžné standarty a přirovnání k MB je sice pro publikum poutavé, ale opět mimo -> který z výrobců mainstreamu by za tyto náklady k něčemu podobnému přistoupil, notabene v době, kdy se vozy staly těžce spotřebním zbožím a cenou i "výdrží" výrobci zákazníka motivují k nákupu vozu nového ? MB je jiná kapitola, to sem netahej a reznutí u jednotlivých kusů se objeví i u "neomylného" vw ( toho máš coby vzor evidentně na mysli ) .
Příliš mnoho lidí, jenž vlastní vozy HK neznám, ovšem ti, co je měli, byli spokojeni, včetně užitkových vozů, ovšem to je pouze zprostředkovaný názor, zkušenost, kterou mi může kdokoliv omlátit o hlavu a popravdě, jsem se ptal, protože jsem sám měl vůči jejich produkci nedůvěru, včetně vizáže...
Ceny u HK jsem přiznám se nikdy nesledoval a nemohu tedy objektivně komentovat jejich cenovou politiku v delší časové ose - šly mimo mne a do debat o jejich výši či výhodnosti se nepouštěl. Nicméně ona ta evropa šla v místních končinách dolů s cenou taktéž díky přispění právě HK .
Polemizoval bych i s tím, jestli si HK dokáže "udržet" kvalitu - tady bych se osobně klonil k tomu, že jsou na tom dnes stejně jako zbytek.
Oprávněnou otázkou je, kdo a jak určí, kdy už to není "loterie" nejen u HK, ale kdo to určil i u konkurence, když i ona se nevyvaruje nejen vadných kusů, serií, v minulosti i typů...
Modelovou politiku nechávám na nich a nepodezřívám je z idiocie, zrovna tak jako ostatní automobilky. Ono tady se to kecá...
Vnímání významu slova kvalita máme stejný a podobný incident jsem neměl tu čest pozorovat... ;-)
18. 2. 2012 19:44
Re: Hyundai i20
Nesmysl, reznou vesele auta i z dílny VW; a řádně:
např.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 20:36
Re: Hyundai i20
Já nevím, když nečteš co píšu tak k tomu pak nemám co dodat :no:
18. 2. 2012 18:01
Re: Hyundai i20
A proč bych si měl připlácet za něco, co je jinde v ceně auta? A kde jsi přišel na to, že u korejců se co půl roku řeši nekvalitní lak či co? Nemáš nějaké předsudky? A má vlastní zkušenost - už jsem to tady několikrát psal- můj nový kvalitní Passat B6 stál v servise s přestávkama půl roku během prvních 10 měsíců! Je fakt, že po celou tu dobu jsem jezdil náhradním vozidlem prodejce, ale nezmiňuješ tady i ty VW jako kvalitní vůz, Tady vidíš, k čemu je i u kvalitních aut záruka, stejně jako u těch, dle tebe, nekvalitních. Já už jsem z těch předsudků za svůj automobilový život vyléčil, zkus to taky!
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 18:10
Re: Hyundai i20
Jestli je to ten bílý CC, tak to nelze komentovat jinak než smůla. Problém je v tom, že co se laku a antikorozní ochrany týká, tak slušně řečeno naštvaných majitelů je, zdá se, opravdu hodně.
Nejedá se o předsudky, ale o tu nejistotu. A VW podle mě není vzorem spolehlivosti, na to mám jiné kandidáty... koneckonců HTP, TDI-PD, počáteční potíže TSI, spolehlivost DSG...do ideálu daleko ;-)
18. 2. 2012 19:58
Re: Hyundai i20
Ne, byl to Variant 2.0TDi, 4 motion, Bussines. A zlatá metla.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 20:30
Re: Hyundai i20
Není všechno zlato co se třpytí ;-)
2.0 TDI (PD) se nepovedlo, to je celkem známo...
18. 2. 2012 18:31
Re: Hyundai i20
Já vás lituju jak musíte řešit záruky a podobné ptákoviny. To my, Alfisti, řešíme vše srdcem: "Když ji miluješ, není co řešit." :yes: Bravo Alfa :yes: >:D
18. 2. 2012 18:34
Re: Hyundai i20
MiTo tu chybi, ze?
18. 2. 2012 18:59
Re: Hyundai i20
Chybí, ale snad je to i dobře. Nedovedu si představit, jak by stálo před každým panelákem, nebo v hnusném satelitu (do kterého se stejně přestěhoval ten plebs z původních paneláků, a teď si hraje na nóbl). A jak píšu výše, upřímě lituju všechny, co musí řešit záruky, velikosti (aby sousedi viděli - tak velký a za tak málo), počet dveří (další pár je přeci lepší, a navíc je to v ceně/zadarmo - viz Polo a klima + dveře), atp. Alfa nikdy nebyla masovka, a jsem tomu tak rád (včetně Lancie).
18. 2. 2012 23:42
Re: Hyundai i20
Alfa by byla ráda masovka, ale schází jí kupci, nebo se domníváš, že Alfa romeo je tím raději, čím méně prodává? Ostatně nyní vyrábí snad jen dva modely. To tě také těší?
19. 2. 2012 07:42
Re: Hyundai i20
Myslel jsem u nás v Česku.
19. 2. 2012 14:47
Re: Hyundai i20
To s Polem a dvermi a klimou jsem docela napochopil - ono MiTo ti ani 5 dveri nenabidne, coz bych rozhodne nevydaval za vyhodu...
18. 2. 2012 19:45
Re: Hyundai i20
Reznou, reznou... i VW; a dost:

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
19. 2. 2012 10:02
Re: Hyundai i20
Ukazuješ prstem jako malé děcko? >:D
18. 2. 2012 13:34
Re: Hyundai i20
Tak TSI je jízdně velmi dobrý, ale byly s ním nějaké trable a já v něj důvěru nemám. Jenže ani sebelepší motor nedokáže zvrátit záasdní problém Fabie II - úzký interiér. Spolujezdec vpředu se cítí jako sardinka. Řidič je na tom o trochu lépe, ale po přesednutí z Fabie I je to zklamání.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:11
Re: Hyundai i20
Není to až tak zlé, ale je pravda, že B-sloupek těsně vedle hlavy nepůsobí příliš dobře. Vedle vzhledu a základu v podobě HTP je to ovšem jediný závažný problém. Fabia prostě vypadá snesitelně jen v Monte Carlu - a tím nemyslím, že s Easy dojedete do Monaca >:D
18. 2. 2012 13:01
Re: Hyundai i20
Stačí si přečíst např. závěr z druhého odkazu:

"Fabia získává minusové body při srovnání s korejským konkurentem za svůj tříválec, který živému čtyřválci prostě nestačí a její vnější design je pihou na designu Škody. Ve všech ostatních bodech srovnání je ovšem stále lepší než Hyundai i20, oproti němuž nabízí přeci jen výrazně komfortnější a jistější jízdní vlastnosti nebo hodnotněji působící a pohodlnější interiér."

I20 má lepší motor jak škodovácký htp, lépe vypadá, ale jinak je ve všem lepší fábia (možná krom ceny). Zajímavý test a zajímavý závěr. :-)
A jestli jako důkaz jasného vítězství i20 posíláš výsledky místní ankety, je jasné, že asi příliš rozumných argumentů jsi pro své tvrzení nenašel. ;-)
18. 2. 2012 13:23
Re: Hyundai i20
Tak nejde jen o závěr, ale i o komplexní pohled na oba vozy:
"Zatímco Hyundai mohl využít relativně dospělou platformu s půdorysem (rozchody kol, rozvorem), který patří k nadprůměrně velkým v rámci malých vozů, Škoda se musela spokojit s rozměry, které byly IN jen na konci 90. let... Hyundai i20 působí sympatickým a přitažlivým dojmem... Škoda Fabia je na tom v případě hodnocení designu karoserie o něco hůře... u Fabie má řada jedinců problém s vystupující středovou konzolou, která je tlačí do pravého kolena, zatímco řidič v Hyundaii má místa více než dost... Hyundai i20 nabízí vpředu i vzadu na šířku 1390 mm a Fabia jen 1370 mm... Konstruktérům Hyundaie se povedlo vytvořit podstatně širší zavazadelník, který má i v nejužším místě mezi podběhy úctyhodných 1100 mm (!), kdežto Fabia se musí spokojit s obvyklými 960 mm... Vítězem na celé čáře při porovnávání pohonných jednotek se jasně stává Hyundai. Jeho čtyřválec o objemu 1,2 litru (57 kW) i rok po uvedení na trh udivuje svou kultivovaností a dynamickým projevem, za který by se nemusel stydět ani motor většího objemu a vyšší cenové kategorie... Když koupíte vyšší stupeň výbavy u Hyundaie, překvapí vás standardně montovaný stabilizační systém, hlavové airbagy nebo USB vstup. Poslední položku Škoda vůbec nenabízí, ostatní pouze za příplatek..." ;-)
18. 2. 2012 16:16
Re: Hyundai i20
Rozdíl v šířce dva celé centimetry,to je na metál! S ostatním se nechá s výhradami souhlasit...
Bravo Hjundéé!
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:45
Re: Hyundai i20
Supr - Hjandéé má USB!!! i20 je o 2 cm (necelý palec...) v interiéru širší! i20 má 1.2ku, co se na TSI naprosto nechytá! Fabia rozdrcena >:D
Avatar - zdravy rozum
19. 2. 2012 07:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2012 10:34
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
1. rozdíly tohoto rázu jsou poněkud těžko posouditelné, NCAP je modelový případ. Pokud za daných konkrétních podmínek dopadne mírně lépe, za jiných může dopadnout zcela jinak...

2. Podívej se na bodové ohodnocení - Fabia 12.9 b. x i20 13.1 b. - to mi chceš tvrdit, že ty 2 desetiny dávají reálný základ vyšší bezpečnosti i20? Asi ne, že... Takže pokud to vezmeme kolem a kolem, tak Fabia II, která je starší, má stejnou úroveň bezpečnosti jako novější i20 - tohle jsi mi chtěl říct?
Avatar - Starfighter
18. 2. 2012 13:45
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
Stejně jako u ostatních H. se na i20 šetřilo, kde se dá. Kvalita vyráběná v Turecku a Indii.

Nekvalitní lak [odkaz]
Po roce reznoucí auta [odkaz]
18. 2. 2012 17:15
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
Tobě ten rez na Hyundaích nedá spát >:D >:D

Mám taky Hyundai (4 roky) a když jsem si ho koupil, byl jsem doma za hlupáka. Po 4 letech mého bezproblémového provozu se táta rozhodl koupit si také nové auto a volba nakonec padla právě pro i20 1,2 CVVT (loni v září). Dříve měl felicii 1,3 mpi, byl se koukat na fabii (celý život jezdil škodovkama) ovšem, když mu za stejné peníze jako za i20 (kolem 200 000 Kč) nabídli "holobyt" s 1,2 HTP ;-\ koupil i20. Táta najezdí ročně cca 12000km, nechtěl velké a drahé auto (má terénní služební). Zatím je spokojený, najeto má cca 5000 :-) jestli se ukáže koroze a pod. problémy se uvidí, ale jelikž se i20 dělá v Turecku (stejně jako můj accent před 4 rokama) tak nemám strach, že by se něco extrémně sralo ;-\ Snad... >:D
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:42
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
To je důvěra - SNAD >:D Nevidím jediný důvod, proč pro takovéhoto klienta volit risk v podobě hyundaie... Pro člověka, který kupuje auto na já nevím 10-15 let a málo najede, bych jednoznačně volil osvědčené modely, které nebudou po pár letech vypadat jak obouchaná popelnice... Ano, chce to trošku přitlačit na pilu, ale těch 15-20 tis. se pak vrátí na spokojenosti ;-)
18. 2. 2012 19:34
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
Jak auto vypadá hodně záleží na majiteli a to jak se k němu chová. A to nezáleží na značce. Pokud se má něco podělat, tak se to většinou vysype do roka provozu/10 000 km. V kruhu příbuzných máme 2 fábie HTP (jednu combi) a shodou okolností oběma odešla hlava po cca 2,5 roce, respektive cca 40 000 km. Náhoda?? SNAD. Tím nechci říct, že je to odepsaný auto...stane se. Od té doby šlapou dobře. Takže hodně ovlivní stav auta to, jak se o něj majitel stará!! Nevidím důvod, proč by nemohl Hyundai vydržet stejně jako jiná značka...pokud má aspoň trošku péče ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 20:28
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
Protože Hyundai vyráběný u nás má mizernou kvalitu laku, proto jsem psal, že bude za pár let jak obouchaná popelnice...
Psal jsem tu, že koncern VW není zrovna ideálem spolehlivosti, HTP se jednoduše nepovedlo, takže to opravdu nebyla náhoda... ;-)
18. 2. 2012 21:40
Re: Hyundai i20 ma 5 hviezd Skoda Fabia 4 hviezdy
Řekl bych to asi takhle: díky Bohu auta vyrábějí i jiné koncerny než VW a Hyundai/Kia. ;-)
18. 2. 2012 13:12
základný motor
Problém Fabie je v tom, že nemá základnú štvorvalcovú atmosféru 1,2 v štýle ako nový Swift,i20, ktorá by mala mať podobný krútiaci moment a výkon. Keby ho mala a možno aj menšie úpravy interiéru, známy problém s pravou nohou a kolenom, tak by mala iste vyššie predaje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
18. 2. 2012 13:54
Tabulka
;-) Celkem jsem to čekal ,ale zklamalo mě RIO. Deváté místo je spíš propadák. Na to jakou mělo reklamu a co vše nabízí si myslím ,že propadlo do průměru.Byl jsem pár dnů v Itálií a viděl jak masivně útočí na taloše. Masáž byla dokonalá ,protože se jako jedná z mála Kijí dostala mezi prvních 50 prodávaných tipů.Po celou dobu jsem sledoval pohyb těchto vozíků a krom dvou starších Picant a jedné postarší Sportáže -RZ asi SlovenSko BL-------Není tuto značku skoro vidět. Hyundai je na tom o hodně líp.Zřejmě je tam tento vozík vnímán asi kdysi u nás Traboš. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
18. 2. 2012 16:31
Re: Tabulka
No, mne zase fiesta, je to sexy kus, nechápu, co ji chybí. ;-\
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:36
Re: Tabulka
Nadčasovost a interiér, který by nevypadal jak designérská rozcvička na tému - StarTrek :-! Navíc působí celkově hoodně lacině, tedy ve srovnání např. s Polem, Fabií, Corsou, Cliem... Např. přední blatníky podle mě budou hnít jak o život, plechy tenoučké, hrany ostré...
Avatar - Ham.
18. 2. 2012 22:00
Re: Tabulka
Nic jí nechybí, vždyť je to spolu s Polem nejprodávanější auto Evropy v této třídě. V lednu opět na bedně jako třetí nejprodávanější v absolutním pořadí.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 16:27
Sňatek z rozumu
První tři místa obsadili zástupci "economy class", první skutečný vůz je čtvrtý... To není zrovna lichotivý výsledek. Zcela mi uniká obliba i20ky v době, kdy je na trhu modernější bráška v podobě Ria. Český člověk ale možná jen nestihl zareagovat, protože neměl čas odložit letáky s povánočními slevami a výprodeji.
Další propadák v podobě A1 je vsázka na jistotu, zcela očekávatelná. Tento vůz prostě pro náš trh není. Zhýčkané zlatokopky chtějí Q5/Q7... Přinejhorším je tu varianta Q3.

Velkou škodou je, že elita malých vozů v podobě Pola či Corsy jsou ve svém boji převálcováni davem, co běží pro vozejky k Hyundai kvůli ceně již od... Výhodu to ale má - na silnici je hned poznat, kdo je obyčejný konzumní týpek a kdo hledá víc než jen nákupní vozejk... Každopádně vítejme na silnicích každý nový kousek s ohleduplností a s respektem. Místo něj totiž mohl v provozu přibýt další Passat f tédéí z rajchu po německém důchodci :-!
Rozbalit vlákno
12
18. 2. 2012 16:39
Re: Sňatek z rozumu
Konzumní týpek se pozná podle auta, no, nejsi náhodou sociolog? Představ si, že někdo místo aut preferuje něco jiného, třeba motorku? A na ježdění do práce a na nákupy mu to stačí? Nebo jiný investuje do baráku, koní, ženských, co já vím, ale dávat autu sociální status je právě víc než cokoliv projev konzumu! Ještě bych dodal, že IN je ve tvých očích asi frajer v 10 let staré audině, která je za stejné prachy než ti noví malí prcci! Jak úsměvné!
Avatar - Special-line
18. 2. 2012 16:53
Re: Sňatek z rozumu
Přesně tak. Já spíš říkám že to je přežitek z doby socialismu, nicméně je to totálně mimo.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 17:00
Re: Sňatek z rozumu
Preferuji něco jiného než auta? Proč ne, ale auto je pak pro mě konzumní zboží a neřeším jej. Tak co je na tom k nepochopení 8-s ?
18. 2. 2012 18:05
Re: Sňatek z rozumu
Co je k nepochopení ??? toto :
"Výhodu to ale má - na silnici je hned poznat, kdo je obyčejný konzumní týpek a kdo hledá víc než jen nákupní vozejk..."

vyjádřeno jinak- je to dost urážlivé, když se nad tím zamyslíš.... :no:
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 18:21
Re: Sňatek z rozumu
Co je na tom urážlivého? Podle nosa poznáš kosa se říkalo... Kujuji laciné vozejky - ok, každý není ve vatě. Ale je důležité si to přiznat. Nezajímají mě auta a mám jiné priority - proč ne? Ale pak jsem jen konzumní týpek, pro kterého je prostě auto něco jako vysavač nebo lednička, jen to stojí víc a slouží k jinému účelu, teda pokud to zrovna není HTP s klimou ;-)
18. 2. 2012 18:07
Re: Sňatek z rozumu
Ty se tváříš, jako by na světě byl pouze jeden druh ženských, do kterého můžeš investovat... Ty nerozlišuješ, jestli si někdo předplácí parkoviště v lese nad Teplicema a sjiždí tam na mítině ušmudlanou rajdu z bůhvídkud, od profíka, co má předplacený pokoj v hotelu Hilton a nechává se obšťastňovat kráskou v hodinové sazbě ve výši průměrné mzdy prodavačky v tescu za kvartál?

Nějak mi nedochází, proč by dle tebe měl někdo investovat (jak píšeš) do bydlení a jezdit v obřezaném favoritovi? Proč jako? Ty nevíš, že lidé bydlí, spí jí a jezdí přesně podle toho, co si mohou dovolit? Nevytrhávej nesmyslně jednotlivosti (auta) ze svého seznamu. Nebo se snad domníváš, že vily na Ořechovce kupují zásadně majitelé ojetých stodvacítek?

Tedy pozor na větu - jsi než to, co tvůj vůz. Běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si můžeš myslet i o sobě.

P.S. Neargumentuj majitelem Ikei a jeho Octavií >:D argumentuj (vnitřně) sebou samým, tedy ty jdi do své garáže, jenom tam totiž najdeš odpověď. O sobě.
18. 2. 2012 19:37
Re: Sňatek z rozumu
No, v garáži mám práve GS 1200, Derbi 125, venku stojí Fabia , a nyni už ojetý Outback 2,5. A také do širší rodiny Grand Scenic. toť moje priority, jak s tebou, GTI?
18. 2. 2012 20:30
Re: Sňatek z rozumu
Nemusíš být až tak veřejně otevřený, zde nikoho nezajímá čím jezdíš, a to přesně tak, jako nikoho nezajímá v čem jsi jezdil, či v čem bys jezdit chtěl. Proto ti nahoře píši, aby sis argumentoval vnitřně, abys ty sám šel do své garáže. Co myslíš, že tam najdeš? No přece sám sebe. Nebo bys spíše čekal, že tam najdeš souseda? >:D ;-)
18. 2. 2012 22:56
Re: Sňatek z rozumu
Milý GTI, a jak to souvisí s to mýtinou a ženskou na začátku tvého příspěvku? Myslím, že máš potřebu, ale nevím přesně k čemu. >:D Také to nechci rozvádět. Takže, než začneš srovnávat a ...i někdy poučovat, zabrzdi a popřemýšlej. Dnes se ti, dle mého, tak nějak nevedlo.
18. 2. 2012 23:19
Re: Sňatek z rozumu
Nemusíš tu předvádět tak naplno svou sexuální orientaci, taky bys mi v hospodě říkal - milý GTI? >:D Jak to souvisí? No přece... píšeme o tom, že jsi než to co tvůj vůz, že v garáži nalezneš výhradně sebe, koho jiného (čí vkus, čí možnosti, čí zhmotnělé představy) bys tam asi tak chtěl najít? Představy souseda?

Když jsem ti to napsal, naivně tu vypisuješ čím jezdí strejda a bratranec sestry, jakoby to tu někoho zajímalo. Jistě přece víš, že jsem ti už nahoře psal, abys argumentoval vnitřně, tedy, že je to výhradně tvá věc, aby ses nekoukal na ty ostatní, abys šel do své garáže a že tam právě jen a výhradně sebe najdeš.

Nikoho nepoučuji, nikoho nesrovnávám, to ty se přece chceš porovnávat, proč jinak bys vypsal ty modely a pak položil otázku, cituji: " Jak s tebou, GTI?" Tedy snaž se pochopit, že všechno, byt, dům, auto, boty, košile, ruksak, knihy, obrazy, a další umělecké předměty atd, tedy všechno, čím se v životě obklopuješ (píši nyní pouze o hmotných věcech) dokonale odráží to, co jsi. Jak by to asi mělo být jinak, jako že ty věci o tobě nevypovídají navenek, cos vlastně zač? Divné ne?

Totiž jde o to, že lidé si nekupují věcmi svůj společenský status, lidé si věci kupují podle svého společenského statusu. Soustřeď se, možná to i pochopíš...
18. 2. 2012 20:54
Re: Sňatek z rozumu
Prostě v GTI-ho garáži na střídačku přespávají sám GTI a jeho soused, no ;-) A GTI je zřejmě (ještě ke všemu ostatnímu) schizofrenik, takže když se jeho druhé já vrátí do garáže, najde tam - alespoň v polovině případů - sebe.

Pro nás, co máme v garáži auta nebo motorky a spíme raději v ložnici to může být zvláštní, ale co by, proti gustu žádný dišputát...
18. 2. 2012 17:46
RIO BRAVO
Tabulka cloumá vášněma, falešní sobi hází tradičně tajuplnejma a smrdutejma diskusníma bobkama, idvacítka se tu zaklíná kvalitativní naléhavostí rolls-royce-tuzemáka, a tak snad jen ti co znají premianty (bez ohledu na umístění) okopávaj pérka na stole a dokonale se baví.

Jako první (při shlížení tabulky) si odpověz na otázku - co koupit, mám-li zájem jezdit subkompakty a přitom nevypadat jako nezaměstnanej ve svý vlastní garáži... Tedy absolutním vítězem tohoto výběru je - POLO, VOLKSWAGEN POLO. Abstrahuji nyní od prémiového segmentu, beru do úvahy to nejlepší pro tebe, vidím to v rovině POLO GTI.

Jako druhou odpověď se pokus vypotit auto, které zde koupí standardní člověk (něco jako ty za třicet let), který si nemůže dovolit rozhazovat peníze tak, jako ty rozhazuješ plakáty. Jistě, odpověď zní - FABIA, ŠKODA FABIA. Naštěstí majitel získává jak neprogresivnější karoserii segmentu, tak pověstnou volkwagenovskou techniku, a jestli fabia jede na předposlední platfomě... klid, stačí, když si přečteš testy této platformy z před pěti lety.

Reaál máme tedy za sebou, a můžeme na představy. Přiznávám, že jsem se držel diskusně poslední měsíce právě u této třídy trochu zpátky, neb jsem se opravdu přesvědčeně domníval, že Rio tu dokonale rozčeří vodu. A hle, hladina třídního rybní(č)ku se ani nezavlnila, jedná se pravděpodobně o šok měsíce.

Jinak je ovšem vše na svém místě, kvalitativně přepočtená tabulka vypadá takto:

Lowend:
1. i20
2. Thalia
3. RIO

Mainstream (včetně supermainstremu)
1. Fabia
2. POLO
3. 207

Prémie
1. A1
2. DS3 (ha ha ha)
3. Y (ha ha ha)

No a máme to. Číslem měsíce je číslo... 192, neb tady už snad končí všechna legrace... 8-s

BRAVO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 18:00
Re: RIO BRAVO
v com je 207 alebo fabia lepsia od ria ? v cene nie su velke rozdiely, podla coho to triedis?

rad by som vedel ten kluc podla ktoreho skatulkujes auta, dojmy? predstavy? realne skusenosti?

dikes
18. 2. 2012 18:08
Re: RIO BRAVO
Vis co?
Zkus se radeji zeptat te bandy, lidi, kteri si koupili neco jineho a NEkoupili Rio.

Oni holt ty tvoje jasave vykriky typu "Rio je nejlepsi, protoze proste nejlepsi" asi neberou >:D
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 19:36
Re: RIO BRAVO
kto tvrdi ze je najlepsie?

to ze patri medzi spicku v triede je jasne a lowend vyzera inak - je nim fabia htp 44kw vo vybave start alebo classic, rio ma od lowendu daleko ale podaktori ziju stale este v inom svete a rezime.
18. 2. 2012 19:57
Re: RIO BRAVO
Vysvetli, prečo si autá koncernu v bazároch lepšie držia cenu ako kórejské autá. A prečo si dobre cenu drží aj Toyota ?
18. 2. 2012 18:35
Re: RIO BRAVO
Premie:

1. A1
2. MiTo
3. ???
18. 2. 2012 18:42
Re: RIO BRAVO
Jo jo, no vidíš MiTo se vůbec neobjevil, na toho jsem úplně zapomněl.
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 19:39
Re: RIO BRAVO
teoreticky aj prakticky je tam aj MINI - razvorom motoricky imidzom aj cenou je to plnohodnotne male auto, len dlzka je na hranici mini aut a malych aut a vsetci vieme ze MINI je skor konkurent A1tky MiTa a DS3ky ako pandy sparku citiga a pod.
18. 2. 2012 21:28
Re: RIO BRAVO
Zase jisté hlouposti... prý Rio jako lowend >:D ... Prostě pro někoho je horší auto prostě lepší... to už je i na mě moc... Pokud vím, tak v mnoha testech Kia Rio porazila Fabii! Např. srovnávací test těchto vozů ve SM 42/2011: [odkaz]

RIO PORAZILO FABII ! >:-[]

Bravo Škoda! >:-[]
19. 2. 2012 13:33
Re: RIO BRAVO
:-)
Tak táto tabuľka ma absolútne rozosmiala. Peugeot 207 mainstream :), Audi A1 prémia, čo je len Polo v inom kabáte, Lancia Y, však je to len obyčajná 500ka od Fiata. Nehnevajte sa na mňa, ale rozdeľovať malé autá medzi lowend, mainstream a prémiu to je choré. Všetko sú to len približovadlá z bodu A do bodu B. Niektoré môžu byť vydarenejšie ako iné, ale v konečnom dôsledku je to len kopa kovu a plastov, ktorá sa skôr či neskôr pokazí. Je to obyčajný spotrebný materiál s bezporuchovou životnosťou 3 - 5 rokov. Avšak niektorým stačí k radosti málo, poprípade uctievanie plechových bohov v podobe Pola, Golfa a pod.

Ak už beriete auto ako koníček, tak nech je to aspoň napr. Ariel ATOM, Rimac a pod. a nie takéto bežné spotrebky
18. 2. 2012 19:20
Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Ano všechny na prvních místech prodejů jsou nejhoršímy auty, opravdu jenom hlupák si je může koupit Fabie - Design - paskvil, stará technika, Thalia- děsný hnus atd
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2012 19:49
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
to mas tak, vzdy je najlepsie auto to ktore clovek vlastni, ked si kupis pandu budes kazdemu tvrdit ze panda je najlepsie auto na svete a susedov fusion posles k certom, sused spravi to iste - pre neho bude fusion super auto a pandu ti vysmeje.

tak o com sa bavime?

jednemu sa paci to druhemu hento tretiemu zase nieco ine, o tom je automobilovy trh - je to pestre a tak to ma byt, kazdy si vyberie
18. 2. 2012 19:59
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Ľudia si nekupujú čo chcú, ale načo majú, a to bez ohľadu čo píše hocikto aj GTI. A musia urobiť kompromis medzi svojimi túžbami, skutočnými potrebami a peňaženkou. Preto sú na prvých miestach predajnosti tieto autá...
19. 2. 2012 01:28
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
na prvních místech jsou dvě skupiny, jedna stádová a jedna která jde po ceně..
18. 2. 2012 20:37
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Za tebe tu dokonale již hovoří tvé stránky, cituji tě (Fiat Marea): "ABARTH vlastní výroby.
Přední nárazník upraven z modelu Brávo, Práhy orig, kopie, zadní křídlo vlastní výroba." Myslím že nejen mě fascinuje, že člověk, který je schopen se posadit v roce 2012 do rukodělně dodělávaného "abartha" roku výroby 1997 si dovolí veřejně napsat, že Fabia, je paskvil ve staré technice... Například ty, kdyby sis pořídil zítra Thalii by sis po té Maree musel připadat jak v Panameře... A Fabia by pro tebe musela být Ferrari FF... Tak se zklidni, zatáhni vocas a čti - nahoře máš tabulku těch, co si kupují auta, nikoliv vraky.
18. 2. 2012 21:02
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Jen tak na okraj: Marea 1.8 16V má zrychlení 0-100 za ca. 10 sekund a maximálku 195 km/h, takže bys potřeboval Fabii 1.2 TSI 77 kW, tj. nejsilnější dodávaný benzínový motor do Fabie (nepočítaje RS), aby té Marei vůbec stačila... ;-)
Viz:
[odkaz]
[odkaz]

Dynamika samozřejmě není jediný parametr, podle kterého se porovnávají auta, ale myslím že na ilustraci to stačí.
Mimochodem, bylo by zajímavé vědět, kolik % prodaných Mareí a kolik Fabií má například klimatizaci...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2012 21:09
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Na druhou stranu, když v Mařeně potkáš mývala na silnici, tak z toho máš zmačkanou plechovku s mletým masem uvnitř... Naopak Fabia už dává na silnici alespoň základí šanci na přežití při střetu, že...
18. 2. 2012 21:16
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Jasně, pasivní bezpečnost se za ty roky hodně posunula a spousta dalších věcí taky. Ale zase se některé dost zhoršily, třeba řízení nebo reakci na plyn mají moderní auta obvykle horší než ta stará.
Já měl i pár příležitostí se projet ve veteránech a zdaleka ne ve všem jsou nová auta lepší...
18. 2. 2012 22:12
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Píšeš nyní ještě o fiatu marea, nebo bez věcné spojitosti jen konstatuješ obecná fakta?
18. 2. 2012 22:17
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Obecná fakta, platící mimo jiné i pro výše zmíněná auta.
18. 2. 2012 22:32
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Jako, že je z tvého pohledu výhodnější vlastnit patnáctiletou mareu než měsíční Fabii? Lepší řízení, lepší odezva plynu? :-)
18. 2. 2012 22:47
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
On tu někdo použil slovo "výhodnější"? To jsem si nevšiml a já sám jsem ho nepoužil zcela určitě. O finanční stránce věci - se kterou se tohle slovo obvykle spojuje - tu vůbec nešla řeč.

Pokud jsi nepochopil co jsem chtěl říct, tak že přestoupit z většího silnějšího pohodlnějšího a staršího auta do nového malého slabého rozhodně nemusí být žádná řidičská extáze. Popravdě řečeno si myslím, že by kolega mecha2020 byl z toho svezení ve Fabii (i20, Thalii...) dost zklamaný, zejména kdyby to byla nějaká základní motorizace. Proti Mareii 1.8 16V by mu nějaká 1.0 nebo 1.2 nejspíš opravdu přišla líná, ospale reagující, s tupým řízením a nezajímavým zvukem.

PS: Ponechme stranou Fabii RS a spol., tam by to bylo o něčem jiném, teď jde řeč o nejprodávanějších vozech.
18. 2. 2012 23:08
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Nahoře píšeš v diskusi o patnáctileté Maree x měsíční Fabii, že to není jednoznačné, a že starší vozy mají kolikrát lepší řízení a lepší odezvu plynu. Ptám se tě, zda právě tuhle větu míříš na ten duel patnáctiletá marea x měsíční fabia, či zda jen tak obecně (tradičně) plácáš bez věcných souvislostí s diskusí. Ptám se tě tedy znovu - patnáctiletá marea má lepší odezvu plynu a lepší řízení než měsíční fabia?
18. 2. 2012 23:12
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
ANO, pokud je ta Marea v dobrém stavu, tak určitě. Samozřejmě nevím, jak dbá kolega na údržbu...

Odezvě na plyn u nových aut velmi škodí přísnější emisní normy a s nimi související elektronické pedály plynu - ostatně zrovna Fabia s tím mívala potíže.
18. 2. 2012 23:26
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Patnáctiletý vrak, auto, které i v kontextu produkce fiatu, resp. tedy už jeho základ (bravo/brava) bylo nepodarkom tu vydáváš za dnešní modlu, která by smetla nový výrobek ze subkompaktní třídy od Škody. Díky, malá ukázka tvé znalostní brilance mi stačí... >:-[] :no:
18. 2. 2012 23:29
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Jako obvykle vůbec, ale vůbec netušíš, o čem píšeš. O autech sis jenom přečetl marketingové bláboly, ale realita ti naprosto uniká...
18. 2. 2012 23:35
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
>:D >:D :yes:
19. 2. 2012 14:13
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Presne tak - netunis a jen rozumujes >:D
19. 2. 2012 07:54
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Principiálně má pravdu. V dobách emisní normy Euro II byly benzíňáky na vrcholu. Normy Euro III a IV byly pro benzíny dost tvrdé a nejvíce ovlivnily právě chování v přechodových režimech (odezva na pedál plynu, padání z otáček při přeřazování atd.). A Fiat s tím měl asi největší problémy.
S řízením má taky pravdu - když jsem "přesedal" z auta bez posilovače do auta s hydraulickým posliovačem, tak v zatáčce to byl ohromný rozdíl - necítil jsem žádný odpor. A podobně je na tom asi ten, kdo je zvyklý na "starou" hydrauliku a sedne do auta s elektrickým posilovačem. Sebepřesnější řízení ztrácí smysl, když člověk nemá informaci, co se s předními koly děje.
19. 2. 2012 11:42
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
:yes:
19. 2. 2012 00:48
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Já myslím, že dynamika je v tomto srovnání relativně zanedbatelný parametr. Spíš o paradox. že někdo takový, kdo si tahle doma skládá starého Fiata, píše o fábii, že má starou techniku a jde o paskvil. Což je, uznej, svým způsobem trochu zarážející.

Na jednu stranu chápu, že se člověk přesedající z většího a silnějšího starého auto do nového, ale malého, nemusí cítit dobře. Kamarád má mondeo první generace a uznávám, že mi přišlo znatelně pohodlnější jak fabie I.
Nicméně, zajímalo by mě co myslíš tím lepším řízením. To se dá vyložit různě. Ale řekl bych, že fabie s tužší karoserií a tvrším podvozkem by mohla klidně nabídnout lepší jízdu. Dost nejspíš i výrazně lépe řadí. Jestli máš na mysli přeposilované řízení, tak ano, v tom by Marea asi vyhrála.
Každopádně, pokud se bavíme o současnosti, je třeba brát v potaz, že pokud srovnáváme s relativně novou fábií například Mareu za pár desítek tisíc, je dobré si uvědomit, že takové auto bude dost olítané a, to především, málokdo mu dopřeje opravdu kvalitní servis a péči, která by výrazně převýšila hodnotu celého auta...takže reálně dnes ten rozdíl bude znatelně větší ve prospěch nových aut.
19. 2. 2012 10:06
Re: Ukázka jaké ČR má velké hloupé stádo ovcí.
Přesně tak by to měl každý chápat.

Patnáct let staré auto bude rozvrzané a materiál unavený i se sebelepším servisem, o nějaké bezpečnosti se už vůbec nemá smysl bavit.
Avatar - zdravy rozum
19. 2. 2012 07:51
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2012 10:51
Re: i20 krajsia a bezpecnajsia, a ovela lacnejsia
viz výše...
19. 2. 2012 09:27
Rizeni a spol.
Otravna osoba: Samozrejme, ze prvni predpoklad pro jakekoliv srovnavani je dobry stav toho stareho auta. Ale zrovna na Fiaty se daji dily sehnat tak levne, ze nevidim duvod, proc by ta Marea nemela mit v poradku tlumice, cepy atd. Rizeni samo o sobe se obvykle menit nemusi, to vydrzi vic nez zbytek auta.

Tim lepsim rizenim myslim to, co se obvykle nazyva „cit v rizeni”, tj. ze ve volantu citis co se deje s prednimi koly, kolik maji jeste trakce atd. Na to je idealni rizeni bez posilovace, ale ani dobre udelane hydraulicke servo nemusi citu moc ublizit. S elektrickym posilovacem je to obvykle horsi, byt existuji vyjimky (Porsche...). Fabia ma pokud vim elektro-hydraulicke servo a jeji rizeni je na dnesni dobu tak ve slusnem prumeru. Ale pred 20 let by to v testech schxtala za tupe, necitlive rizeni, stejne jako by to schytalo 90% ostatnich dnesnich aut...

Na okraj: proc by majitel stareho auta nemohl kritizovat nova auta? To ze na neco nemam penize nebo je za to nechci vydat prece jeste neznamena, ze to musim povinne obdivovat a touzit po tom, ne? Kdyby kazdy mel psat jen o tom nac mu staci konto, tak by tu o takovem Ferrari moc lidi diskutovat nemohlo...

PS: sorry za diakritiku, pisu z telefonu.
Rozbalit vlákno
5
19. 2. 2012 10:11
Re: Rizeni a spol.
Ty vycházíš z krajně nepravděpodobného předpokladu a na tom stavíš svoji teorii. Ten mecha2020, z toho co tu vyplodil, bys možná i ty mohl poznat odkud vítr vane. Ten člověk má mizerné znalosti, píše nesmysly a nenávist z jeho příspěvku stříká na všechny strany. Korunuje to tím, co všechno píše k těm svých starým popelnicím. Zkus si to prolustrovat ať ti to otevře oči.
19. 2. 2012 11:41
Re: Rizeni a spol.
JÁ nemám ve zvyku tady někoho lustrovat a kádrovat, to je GTI-ho specialita a divím se, že se do toho pouštíš i ty.

Opakuji: nevidím důvod, proč by patnáct let staré auto nemělo být z hlediska podvozku v prakticky stejném stavu jako nové. Tlumiče, ramena a nějaké čepy + ložiska jsou výdaj ve výši několika plných nádrží. Samozřejmě dotyčného a jeho auto neznám a ty pokud vím taky ne, takže další debatu o jednom konkrétním autě vidím jako bezpředmětnou.

Já od začátku píšu OBECNĚ o tom, že přesednutí ze starého do nového (ale malého a slabého) auta ještě zdaleka nemusí přinášet žádnou řidičskou nirvánu, jak o tom nahoře bájí GTI. A tvrdím, že Marea 1.8 V DOBRÉM STAVU (!) bude v mnohém řidičsky příjemnější auto než (třeba) nová Fabia HTP nebo i20 (atd.) kvůli dynamice, odezvě motoru, řízení apod. Nic víc, nic míň.
19. 2. 2012 14:22
Re: Rizeni a spol.
MAgistre sorry, ale 15 let stary Fiat je srot.
Muzes na nem menit co chces, sam jsem takoveho "youngtimera" mel a vrazil jsem do nej dost a dost. Byl sice v lepsim stavu, nez je u techto aut bezne, ael za cenu silenych vydaju (samozrejme nejen za par cepu a ramen) a i tak byla karoserie rozhrkana temi tisicovkami najetych kilometru a se starnutim plechu a skeletu neudelas nic.
Obecne je tuhost karoserie uz po deseti letech jen odrazem puvodni tuhosti a tomu pak i odpovida vse navazujici.
19. 2. 2012 22:57
Re: Rizeni a spol.
Je velký rozdíl psát obecně a pak se pouštět do hodnocení nějaké staré (sorry italské) popelnice. Tady neobstojí nic, protože pravděpodobnost, že to auto něco ještě vydrží, je asi taková, že nasněží v Africe. Stát se to může... ale...
19. 2. 2012 16:52
Re: Rizeni a spol.
Co ti na tohle mám říct... a) jasně, i když ten věk se projeví na velké části dílů a většina z nich bude původní, mohou tam být vůle apod., může být to starší auto udržované, nemuselo se s ním skoro vůbec jezdit. A ano, majitel může nakupovat skvělé, plnohodnotné díly a měnit vše, co je potřeba...ale ruku na srdce, opravdu věříš, že (krom pár nadšenců, a kdo ví jestli) bude někdo tohle dělat u auta za pár tisíc? Tuplem když například Marea, o které tu je řeč, není žádná srdcovka? Rozhodně ne v téhle verzi... a tak je to s velkou částí podobně starých vozů.

Jestli jsi myslel cit v řízení takhle, tak si rozumíme. Nicméně, zážitek z řízení tvoří více věcí a tak bych tenhle cit v řízení (a pravděpodobně i pohodlí) viděl jako jedinou opravdovou výhodu nad Fabií, viz. jak jsem psal. Před 20ti lety by fábie pravděpodobně spíš dostala pochvalu za přítomnost posilovače. :-)

Uživatel může kritizovat. I když tohle mi nepřišlo zrovna jako konstruktivní kritika...tobě ano? Neupírám právo na kritiku, ale na druhou stranu chápu i reakci GTIho.