Češi si koupili na samém začátku aktuálního roku 15,7 tisíce nových osobních aut, o 15 % více než loni. Škodovka zůstává lídrem, dvouciferný podíl mají ale rovněž VW a Hyundai.
kde je ziguli, ten skvost sovetske techniky a sen vetsiny ceskych ridicu?
kde je maluch, trabant, wartburg, zaporozec, zastava, moskvitch a další vozy ze zemi RVHP?
a co fiat uno, jak jsme tomu tenkrat rikali? - ze je jako pohlavni nemoc, protoze ho ma každý c?
snad jenom ještě dacia se stále drzi, snad ji uz nedelaj z blata, kdy auto po par letech hnilo a poloosy ani ložiska nevydrzely vic jak 30tis km. to soused mel dacii jeste z puvodnich dilu renault a i když to uz mel několikrát vyvarovany, poloosy i ložiska mu narozdil od me vydrzely 200tis km
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
jj
ZDÁ SE,
JINAK samozřejmě PODPORUJEME AMERICKÝ ELEKTROMOBIL = Nejlepší z Nejlepších [odkaz] jaký má třeba BOREC pan primátor Hausenblas [odkaz] [odkaz] :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A NEMÁME RÁDI NĚMECKOU SPALOVACÍ POPELNICI [odkaz] ŠÁDE
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
ale gilgite, nemuzes prece porovnávat tehdejsi svebytne automobilky bývalých zemi RVHP s dnesnimy montovnami imperialistických znacek v tech samých zemich.
v tomhle ohledu si skodovka uchovala alespoň část sve svebytnosti, narozdil od všech ostatních (snad krome dacie), které bud zkrachovaly, nebo se potaceji v potizich.
a sam vidíš, kam to dotah tehdejsi klenot automobilového prumyslu celého východního bloku - lada - zigul nebo ja nevim jaky je dnesni oficielni nazev. a to mel přitom tu obrovskou vyhodu, ze alespoň zezačátku nemel na ruskem trhu vpodstate zadnou konkurenci. i když dnes je videt, ze to zadna vyhoda vlastne není, protože jakmile konkurence prisla, zigul používající pul stoleti starou techniku nemá dnes moc sanci na preziti....
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
firma skoda si zachovala vyvoj, o dacii o tom trochu pochybuju, ostatni automobilky vyrabejici v byvalem rvhp jsou jen montovny bez vývoje. mozna výjimkou je ještě byvale ndr, ale porovnej třeba polsko, slovensko, madarsko.
je otázka, proc z celého východního bloku zustal vyvoj jen v boleslavi, mozna dobra privatizace, mozna rozumnej majitel, ale nejspis sikovni technici a vyvojari, kterým ani doba temna za komousu uplne nevyplachla palice
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
ja jsem nastoupil do vývojového oddeleni jedny firmy tesne po listopadu, slo o vyvoj prumyslove elektroniky. vpodstatre panoval zoufalej nedostatek soucastek a to o takových, které se vyrabely u nas nebo v byvalem rvhp. součástky ze zapadu se k nam dostavaly jen přes nejaky vyzkumaky. pro vyvoj se ještě něco schrastit dalo, ale vyber proti tomu co bylo na zapade byl zoufalej, když se nam do ruky dostal nejakej regulator nebo merak ze zapadu, videli jsme ze nemame sanci dosáhnout takovy urovne, to samy bylo s vývojovými prostředky, všechno silene ale silene drahy a i když by to firma dala, tak to bylo na pridel.
nejde uplne porovnávat dnesni a tehdejsi dobu, ale když nic jiného, na cokoliv dnes ukazu, to do tydne muzu mit, nejsem vpodstate omezenej materiálovou nebo součástkovou zakladnou. když mam peníze, muzu si koupit jakykoliv vyvojovy prostředek..
vyvoj tehdy probihal velmi pomalu oproti dnesku, taze zas tak moc se toho nevyvinulo, protože nikdy nebylo moc kam spechat, všechno co se vyrobilo (aspoň u nas), tak se na to staly pul roku fronty. kolem 1995 se situace zlomila.
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
A co když se neprodávaly? Na cestách byli, i když pravda ne ve velkém množství. Prodávaly se třeba v NDR nebo Maďarsku, přes jednu hranici to zas nebylo tak daleko. A těsně po revoluci byli u nás k dostání vozy ZAZ Tavrija.
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
byl jsem student, v ty době bylo uno nedosazitelnym snem pro většinu lidi v tehdejsim bolsevickym raji, natoz pro studenta.
dnes o podobny auto většina lidi ani nezavadi pohledem.
...až 3 značky, ktoré tam nemajú čo hľadať, alebo zákazníci sú masochisti a obľubujú hovnaje, bučegi, hrdzavé krámy z kľdr? asi ste tu poriadní úchyláci v tých čechách >:D
No my možná v Čechách uchylaci jsme to nemíním rozporovat, nicméně poznáme rozdíl mezi kapitalistickou jižní Koreou (do které má Slovensko hospodářský i ekonomicky hodně daleko) a KLDR. A taky nemáme potřebu chodit na slovenské veby a machrovat na Slováky že jsou uchylaci.
Vzhledem k tomu, že Škoda MB patří stále (z "nějakého" důvodu) mezi výbavu autoparku většiny firem v Česku, se není čemu divit...
Je to ale logické...proč by třeba francouzký firemní autopark měly tvořit Škodovky.. :-!
s kým som sa stretol, tí čo mali hold iba sodofku vo svojom vozovom parku, tak nadávali šoféri. Nepoznám, okrem vedúceho školskej jedálne, ktorý jazdí najnovším 530d, aby niekto vlastnil napríklad flotilu bmv. Flotila ***daj vypovedá o nízkej úrovni technickéh o zmýšľania, estetického cítenia a celkovo o bláznoch, ktorí sa stále nepoučili, že koreja šmejd je šmejd a nechápem, že si radšej neprivlastnia domácu sodofku.
Předpokládám že fandíš tomu šílenému slovákovi. Proto startuješ do Gilgita? Je pravda že jak se říká v jednoduchosti je krása a proto chlap zvládne i krásnou jednoduchou ženu (alespoň na chvíli v posteli). Ovšem ty musíš být jeden z největších krasavců v Čechách.
nebylo by mozne publikovat statistiku osekanou od firemnich prodeju?to je neco co asi zajima vetsinu z nas (alespon si myslim), pac ukazuje o co maji lidi realne na trhu zajem...
No ale k čemu by byla taková nicneříkající statisktika? Každý druhý v ČR je živnostník, nebo firma-tzn. firemní zákazník. Statisktika prodejů jen na R.Č. by tak byla absolutně nevypovídající...
byla by naopak víc než vypovídající o vkusu u nás. Na firmu si velmi pravděpodobně vybereš auto, které je ekonomicky výhodné vzhedem k očekávanému porvozu.
ZA SVÉ si ale koupíš velmi pravděpodobně právě to, co se ti nejvíc LÍBÍ a co si můžeš dovolit.
Živnostník rozhodně každý druhý není. Už jen proto, že státní zaměstnanec nemůže bez povolení podnikat, a někteří dokonce ze zákona nesmí podnikat.
Napsal, že je každý druhý firemní zákazník, tedy živnostník nebo firma.
V tomhle nelze zobecňovat. Živnostníci i zaměstnanci využívají služební auta i soukromě. Živnostník si klidně může udělat radost, pokud na to má rozpočet. A i zaměstnanci mají někdy jistou svobodu výběru.
Ty jsi psal jen o živnostnících, ale on o živnostnících a firmách dohromady. Vidíš ten rozdíl? Nemám ponětí, jestli má pravdu, ale psal jsi o něčem jiném než on, usoudil jsem z toho tedy, že jsi ho špatně pochopil. Nebo ho špatně chápu já, to je samozřejmě také možnost.
Však jsem napsal, že jak živnostníci, tak někteří zaměstnanci si mohou vybrat takové auto, které chtějí soukromě. A děje se to. Ano, někdy má člověk smůlu a auto, které by chtěl, jako služební mít nemůže. Ale kolikrát to jde a bez ústupků, nebo jen s minimem (jako třeba povinně vznětový motor). A někdy ta auta nemají vůbec žádný služební účel, slouží čistě soukromě. Jsou lidé se "služebními" 911, nebo 458. :-) Že je auto na firmu, vůbec nic neznamená. Vem si, že bylo minulý rok v ČR registrováno 30 Ferrari a z toho jen 2 soukromě. Chceš snad tvrdit, že těch 28 kusů si pořídily firmy, protože "Ferrari byla vzhledem k očekávanému provozu ekonomicky výhodná?" >:-[]
Z času na čas se tady statistiky soukromých prodejů objeví, ale abych pravdu řekl, moc se o ně nezajímám, přijdou mi neúplné. A nerozporuju nic, co jsi napsal.
Jak je fakticky pokles pokazde popisovan jako vyrazny narust. I kdyby Skoda narostla v absolutnich cislech na dvojnasobek, jakmile roste trh rychleji, je to spatne. To jsou ekonomicke zaklady. Ale dulezite je to spravne okecat, ze? 8-s:no:
protože také prudce rostou reexporty. V lednu sice Ford registroval 842 aut ale 512 obratem vyvezl, Seat registroval 514 aut o z toho 271 vyvezl, Fiat registroval 168 aut a z toho 98 vyvezl. Takže prakticky 60% aut se u těchto značek v registru ani neohřeje a už putují jako ojetiny za kopečky aby se tam mohly prodat se slevou. Z tohoto pohledu trh spíš stagnuje nebo dokonce klesá a ČR řada značek používá jako překladiště a "transformátorovnu" nových aut na zánovní ojetiny se slevou.
Re: Jako chápu, že Škodovky jsou dobrý, ale takhle??
vo svedsku je vpredu zase volvo..... v spanielsku vladne seat leon.... vo francuzsku clio...... a nikto sa tomu necuduje.... len tu stale niekto nechape preco je skoda vpredu....autum rozumis asi tak ako ja kvantovej mechanike
no já spíš pořád nechápu že je tu tolik lidí co si kupují ty hjundé. to jsou vážně tak hloupí? když si spočítám provoz třeba za 7 let (pojištění, spotřebu, nahradní díly, garančky, ...) tak je i30 nejdraší ve své třídě. proc si to teda proboha někdo kupuje? dacii ani nekomentuju, to fakt nemá cenu. neříkám že má mít každý bmw nebo volvo, ale trošku uvažovat by ti lidi mohly ne?
a ted mě klidně ukamenujte,
Ale no tak, pánové. Třeba jen nemá k dispozici dostatek relevantních dat.
Pravda, 7 let jsem auto nikdy neměl a troufám si tvrdit, že ani mít nebudu. Nejdýl to bylo zhruba 3 a půl roku. Ale když jsi zmínil tu i30, tady je odkaz na recenzi té mojí [odkaz] , z toho možná pochopíš proč si ta auta kupujeme (navzdory debilním reklamám!!!) a abys to nemusel hledat, tak tady je link na detailní přehled VŠECH nákladů (včetně desetikaček za vysavač) [odkaz] - nemám pocit, že by to bylo moc drahé na provoz >:D .