Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2015: Škoda si stále udržuje podíl přes 32 %

Češi si koupili na samém začátku aktuálního roku 15,7 tisíce nových osobních aut, o 15 % více než loni. Škodovka zůstává lídrem, dvouciferný podíl mají ale rovněž VW a Hyundai.
Zpět na článek
6. 2. 2015 09:06
6. 2. 2015 09:34
6. 2. 2015 09:49
6. 2. 2015 10:29
6. 2. 2015 10:46
6. 2. 2015 14:10
6. 2. 2015 14:21
6. 2. 2015 14:14
6. 2. 2015 22:40
6. 2. 2015 14:08
6. 2. 2015 12:48
6. 2. 2015 11:04
6. 2. 2015 11:21
6. 2. 2015 11:29
6. 2. 2015 11:35
6. 2. 2015 17:36
6. 2. 2015 17:42
6. 2. 2015 22:35
6. 2. 2015 08:09
probudil jsem se po ctvrt stoleti a tak se ptam
kde je ziguli, ten skvost sovetske techniky a sen vetsiny ceskych ridicu?
kde je maluch, trabant, wartburg, zaporozec, zastava, moskvitch a další vozy ze zemi RVHP?
a co fiat uno, jak jsme tomu tenkrat rikali? - ze je jako pohlavni nemoc, protoze ho ma každý c?

snad jenom ještě dacia se stále drzi, snad ji uz nedelaj z blata, kdy auto po par letech hnilo a poloosy ani ložiska nevydrzely vic jak 30tis km. to soused mel dacii jeste z puvodnich dilu renault a i když to uz mel několikrát vyvarovany, poloosy i ložiska mu narozdil od me vydrzely 200tis km
Rozbalit vlákno
17
6. 2. 2015 09:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 09:27
Re: probudil jsem se po ctvrt stoleti a tak se ptam
No a z původních značek socialistického bloku Škoda, Dacia, Lada, UAZ, dodávky GAZ , trakotry Belrarus a nákladáky Kamaz + motorky URAL

Až do svého krachu se tu prodávalo i ARO a jeden čas i nákladáky MAZ a kombjany Rostelmash
6. 2. 2015 09:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 12:32
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
jj
ZDÁ SE,
JINAK samozřejmě PODPORUJEME AMERICKÝ ELEKTROMOBIL = Nejlepší z Nejlepších [odkaz] jaký má třeba BOREC pan primátor Hausenblas [odkaz] [odkaz]
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A NEMÁME RÁDI NĚMECKOU SPALOVACÍ POPELNICI [odkaz] ŠÁDE
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
6. 2. 2015 12:35
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
ale gilgite, nemuzes prece porovnávat tehdejsi svebytne automobilky bývalých zemi RVHP s dnesnimy montovnami imperialistických znacek v tech samých zemich.
v tomhle ohledu si skodovka uchovala alespoň část sve svebytnosti, narozdil od všech ostatních (snad krome dacie), které bud zkrachovaly, nebo se potaceji v potizich.
a sam vidíš, kam to dotah tehdejsi klenot automobilového prumyslu celého východního bloku - lada - zigul nebo ja nevim jaky je dnesni oficielni nazev. a to mel přitom tu obrovskou vyhodu, ze alespoň zezačátku nemel na ruskem trhu vpodstate zadnou konkurenci. i když dnes je videt, ze to zadna vyhoda vlastne není, protože jakmile konkurence prisla, zigul používající pul stoleti starou techniku nemá dnes moc sanci na preziti....
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 12:45
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
Avto VAZ vlastní z víc jak polovinz Renalut Nissan.

Co co jen na Kalině II, Grantě a prioře 50 let starýho fakt nevím....

Krabice typu 2107 nebo Samara u už se nedělaj, pokud ti to neušlo
6. 2. 2015 12:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 12:55
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
firma skoda si zachovala vyvoj, o dacii o tom trochu pochybuju, ostatni automobilky vyrabejici v byvalem rvhp jsou jen montovny bez vývoje. mozna výjimkou je ještě byvale ndr, ale porovnej třeba polsko, slovensko, madarsko.
je otázka, proc z celého východního bloku zustal vyvoj jen v boleslavi, mozna dobra privatizace, mozna rozumnej majitel, ale nejspis sikovni technici a vyvojari, kterým ani doba temna za komousu uplne nevyplachla palice
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 13:04
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
Za komunistů se toho vyvinulo, tuny. V tom nikdy problém nebyl.

problém byl, že z těch tun se do sériové výroby dostalo 30%

Jinými slovy, co země rvhp utratili za vývoj a testování prototopyů vojenské echnika, osobáků, nákladáků a zemědělské techniky, to byly přímo miliardy
6. 2. 2015 13:17
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
ja jsem nastoupil do vývojového oddeleni jedny firmy tesne po listopadu, slo o vyvoj prumyslove elektroniky. vpodstatre panoval zoufalej nedostatek soucastek a to o takových, které se vyrabely u nas nebo v byvalem rvhp. součástky ze zapadu se k nam dostavaly jen přes nejaky vyzkumaky. pro vyvoj se ještě něco schrastit dalo, ale vyber proti tomu co bylo na zapade byl zoufalej, když se nam do ruky dostal nejakej regulator nebo merak ze zapadu, videli jsme ze nemame sanci dosáhnout takovy urovne, to samy bylo s vývojovými prostředky, všechno silene ale silene drahy a i když by to firma dala, tak to bylo na pridel.
nejde uplne porovnávat dnesni a tehdejsi dobu, ale když nic jiného, na cokoliv dnes ukazu, to do tydne muzu mit, nejsem vpodstate omezenej materiálovou nebo součástkovou zakladnou. když mam peníze, muzu si koupit jakykoliv vyvojovy prostředek..
vyvoj tehdy probihal velmi pomalu oproti dnesku, taze zas tak moc se toho nevyvinulo, protože nikdy nebylo moc kam spechat, všechno co se vyrobilo (aspoň u nas), tak se na to staly pul roku fronty. kolem 1995 se situace zlomila.
6. 2. 2015 13:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 13:55
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
Jakou část svébytnosti si uchovala Škoda, smím li se ptát?
6. 2. 2015 13:53
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
Komunistické Československo je nesmysl. U moci byla sice komunistická strana, leč Československo bylo socialistickou zemí.
6. 2. 2015 14:24
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
A co když se neprodávaly? Na cestách byli, i když pravda ne ve velkém množství. Prodávaly se třeba v NDR nebo Maďarsku, přes jednu hranici to zas nebylo tak daleko. A těsně po revoluci byli u nás k dostání vozy ZAZ Tavrija.
6. 2. 2015 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 13:49
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
Už tenkrát jste tak záviděli že Uno má každý c*p a vy ne co?
6. 2. 2015 15:39
Re: ČECHÁČKOVÉ JEŠTĚ NEPOCHOPILI ŽE ŠÁDE je NĚMECKÁ <b class
byl jsem student, v ty době bylo uno nedosazitelnym snem pro většinu lidi v tehdejsim bolsevickym raji, natoz pro studenta.
dnes o podobny auto většina lidi ani nezavadi pohledem.

pletes si zavist s touhou neco mit
Avatar - Auto CZ
6. 2. 2015 08:25
v prvej šestke vidíme až..
...až 3 značky, ktoré tam nemajú čo hľadať, alebo zákazníci sú masochisti a obľubujú hovnaje, bučegi, hrdzavé krámy z kľdr? asi ste tu poriadní úchyláci v tých čechách >:D
Rozbalit vlákno
4
6. 2. 2015 08:32
Re: v prvej šestke vidíme až..
jaky je podíl aut od korejských soudruhu u nasich bratru na slovensku??
Avatar - CarlosOstrava
6. 2. 2015 08:46
Re: v prvej šestke vidíme až..
Měl by ses v tom svém malém mozečku naučit rozlišovat KLDR a Jižní Koreu :no:
6. 2. 2015 08:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 14:02
Re: v prvej šestke vidíme až..
No my možná v Čechách uchylaci jsme to nemíním rozporovat, nicméně poznáme rozdíl mezi kapitalistickou jižní Koreou (do které má Slovensko hospodářský i ekonomicky hodně daleko) a KLDR. A taky nemáme potřebu chodit na slovenské veby a machrovat na Slováky že jsou uchylaci.
Avatar - Rodrigo
6. 2. 2015 09:06
Hmmmm...
Vzhledem k tomu, že Škoda MB patří stále (z "nějakého" důvodu) mezi výbavu autoparku většiny firem v Česku, se není čemu divit...
Je to ale logické...proč by třeba francouzký firemní autopark měly tvořit Škodovky.. :-!
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 09:29
Re: Hmmmm...
Ten firemní autopark u dost firem přebírá Hyundai.

A znam jednu firmu co má jen Peugeoty a Cietroeny a jednu co jen Fordy.
Avatar - Auto CZ
6. 2. 2015 09:34
Re: Hmmmm...
s kým som sa stretol, tí čo mali hold iba sodofku vo svojom vozovom parku, tak nadávali šoféri. Nepoznám, okrem vedúceho školskej jedálne, ktorý jazdí najnovším 530d, aby niekto vlastnil napríklad flotilu bmv. Flotila ***daj vypovedá o nízkej úrovni technickéh o zmýšľania, estetického cítenia a celkovo o bláznoch, ktorí sa stále nepoučili, že koreja šmejd je šmejd a nechápem, že si radšej neprivlastnia domácu sodofku.
6. 2. 2015 09:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Re: Hmmmm...
Gilgite, ty potížisto jeden, nejsi náhodou ten typ člověka, který píše CK, že moře je moc slané, vlny vysoké a v Chorvatsku moc Chorvatů. :-!
6. 2. 2015 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 10:42
Re: Hmmmm...
Bourbon užívaný v malých dávkách neškodí v jakkékoliv míře >:D
6. 2. 2015 10:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 14:10
Re: Hmmmm...
Bourbon používaný v malých dávkách opravdu neškodí v jakémkoliv množství. Nicméně je to jediný způsob jakým se dá kukuřice vůbec konzumovat. ;-)
6. 2. 2015 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 14:14
Re: Hmmmm...
Předpokládám že fandíš tomu šílenému slovákovi. Proto startuješ do Gilgita? Je pravda že jak se říká v jednoduchosti je krása a proto chlap zvládne i krásnou jednoduchou ženu (alespoň na chvíli v posteli). Ovšem ty musíš být jeden z největších krasavců v Čechách.
Re: Hmmmm...
Tos mne urazil, jsem z Moravskoslezského kraje a Gilgit tohle dělá hodně lidem, dal jsem si za cíl ho trochu vychovat.
6. 2. 2015 22:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 14:08
Re: Hmmmm...
Jak čtu tvé nenávistné příspěvky proti korejcům, mám za to že tvým velkým vzorem je Hlinka.
6. 2. 2015 12:48
Re: Hmmmm...
Já zas jednu co má Toyoty.
6. 2. 2015 11:04
Re: Hmmmm...
Víš z "jakého" důvodu, když o něm píšeš?
6. 2. 2015 10:06
k cemu ta statistika je?
nebylo by mozne publikovat statistiku osekanou od firemnich prodeju?to je neco co asi zajima vetsinu z nas (alespon si myslim), pac ukazuje o co maji lidi realne na trhu zajem...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 10:07
Re: k cemu ta statistika je?
takové údaje ale SDA neuvádí ;-\
Avatar - Emel
6. 2. 2015 10:47
Re: k cemu ta statistika je?
Občas tu je statistika soukromých prodejů... mě osobně moc nezajímá.
6. 2. 2015 11:06
Re: k cemu ta statistika je?
Proč by se měla statistika osekat o firemní prodeje? A co by to měnilo na věci, že je zde škodovka nejprodávanější značka?
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 11:13
Re: k cemu ta statistika je?
Asi že ten poměr bude významně menší, nebo spousta lidí kupuje jako soukromá auta malá prdítka Hyundai, Kia, Opel, Ford, Reanult, Peugeot a Citroen.

Zatímco prémie a šodovky sou ve většině registrovány na firmy.

Takže hrubým odhadem by registrace prémie čistě na sourkormé osoby kleskla tak o 65% a škody tka o 35-40% minimálně.

zatímco Hyundai to klesen tak o 20% a nkětecýh dalších značkám tak max o 5-10%
6. 2. 2015 11:34
Re: k cemu ta statistika je?
No ale k čemu by byla taková nicneříkající statisktika? Každý druhý v ČR je živnostník, nebo firma-tzn. firemní zákazník. Statisktika prodejů jen na R.Č. by tak byla absolutně nevypovídající...
Avatar - rohYpnol
6. 2. 2015 14:59
Re: k cemu ta statistika je?
byla by naopak víc než vypovídající o vkusu u nás. Na firmu si velmi pravděpodobně vybereš auto, které je ekonomicky výhodné vzhedem k očekávanému porvozu.

ZA SVÉ si ale koupíš velmi pravděpodobně právě to, co se ti nejvíc LÍBÍ a co si můžeš dovolit.

Živnostník rozhodně každý druhý není. Už jen proto, že státní zaměstnanec nemůže bez povolení podnikat, a někteří dokonce ze zákona nesmí podnikat.
6. 2. 2015 16:10
Re: k cemu ta statistika je?
Napsal, že je každý druhý firemní zákazník, tedy živnostník nebo firma.

V tomhle nelze zobecňovat. Živnostníci i zaměstnanci využívají služební auta i soukromě. Živnostník si klidně může udělat radost, pokud na to má rozpočet. A i zaměstnanci mají někdy jistou svobodu výběru.
Avatar - rohYpnol
6. 2. 2015 16:27
Re: k cemu ta statistika je?
ne, napsal jsem právě, že rozhodně každý druhý NENÍ.

A jinak není až tak podstatné, kdo k čemu auta využívá, ale kdo a proč je pořizuje.
7. 2. 2015 21:43
Re: k cemu ta statistika je?
Ty jsi psal jen o živnostnících, ale on o živnostnících a firmách dohromady. Vidíš ten rozdíl? Nemám ponětí, jestli má pravdu, ale psal jsi o něčem jiném než on, usoudil jsem z toho tedy, že jsi ho špatně pochopil. Nebo ho špatně chápu já, to je samozřejmě také možnost.

Však jsem napsal, že jak živnostníci, tak někteří zaměstnanci si mohou vybrat takové auto, které chtějí soukromě. A děje se to. Ano, někdy má člověk smůlu a auto, které by chtěl, jako služební mít nemůže. Ale kolikrát to jde a bez ústupků, nebo jen s minimem (jako třeba povinně vznětový motor). A někdy ta auta nemají vůbec žádný služební účel, slouží čistě soukromě. Jsou lidé se "služebními" 911, nebo 458. :-) Že je auto na firmu, vůbec nic neznamená. Vem si, že bylo minulý rok v ČR registrováno 30 Ferrari a z toho jen 2 soukromě. Chceš snad tvrdit, že těch 28 kusů si pořídily firmy, protože "Ferrari byla vzhledem k očekávanému provozu ekonomicky výhodná?" >:-[]
Avatar - white label
7. 2. 2015 22:31
Re: k cemu ta statistika je?
Samozřejmě souhlas...
6. 2. 2015 16:50
Re: k cemu ta statistika je?
hele kolem mě se pohybuje dost znáních co jsou živnostníci a ty si kupují auto "na firmu" ale za své.... to je jaká kategorie ? :-)
9. 2. 2015 08:03
Re: k cemu ta statistika je?
No ty budeš ale znalec. I soukromník i firma koupí v první řadě to, co si může dovolit.
6. 2. 2015 12:27
Re: k cemu ta statistika je?
Z času na čas se tady statistiky soukromých prodejů objeví, ale abych pravdu řekl, moc se o ně nezajímám, přijdou mi neúplné. A nerozporuju nic, co jsi napsal.
6. 2. 2015 16:13
Re: k cemu ta statistika je?
SDA je publikuje, ale jen po značkách, jestli se nepletu.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2015 11:21
Zajimave..
Jak je fakticky pokles pokazde popisovan jako vyrazny narust. I kdyby Skoda narostla v absolutnich cislech na dvojnasobek, jakmile roste trh rychleji, je to spatne. To jsou ekonomicke zaklady. Ale dulezite je to spravne okecat, ze? 8-s :no:
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2015 11:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 11:35
BMW
+30%. Hezké :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2015 12:12
Otázka je, jestli trh roste o 15%
protože také prudce rostou reexporty. V lednu sice Ford registroval 842 aut ale 512 obratem vyvezl, Seat registroval 514 aut o z toho 271 vyvezl, Fiat registroval 168 aut a z toho 98 vyvezl. Takže prakticky 60% aut se u těchto značek v registru ani neohřeje a už putují jako ojetiny za kopečky aby se tam mohly prodat se slevou. Z tohoto pohledu trh spíš stagnuje nebo dokonce klesá a ČR řada značek používá jako překladiště a "transformátorovnu" nových aut na zánovní ojetiny se slevou.
Rozbalit vlákno
2
6. 2. 2015 12:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 21:05
Re: Otázka je, jestli trh roste o 15%
Pravdu díš chlape! Trh v ČR neklesá, ale o 15% rozhodně neroste...
Avatar - The Spešl Uan
6. 2. 2015 12:13
Dělá se mi blbě.
Když si představím, že KAŽDÉ TŘETÍ AUTO je ŠKODA!
Ford, VW, Škoda, Mazda, Hyundai, Škoda, Fiat, Hyundai, Škoda, VW, VW, Škoda, Ford, Renault, Citröen, Škoda, Škoda, Peugeot, Peugeot, VW, Ford, Škoda, Subaru, Škoda, Volvo, Audi, Škoda, BMW, Mercedes, Škoda, Ford, VW, Hyundai, Škoda, Hyundai, Peugeot, Renault, Škoda, Mazda, Ford... No hnus!! :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2015 14:49
Re: Dělá se mi blbě.
no aby jsi se nám tady z toho nepokakal :-)
Avatar - The Spešl Uan
6. 2. 2015 12:14
Jako chápu, že Škodovky jsou dobrý, ale takhle??
Jako chápu, že Škodovky jsou dobrý, ale takhle?? Víte co. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2015 16:12
Re: Jako chápu, že Škodovky jsou dobrý, ale takhle??
vo svedsku je vpredu zase volvo..... v spanielsku vladne seat leon.... vo francuzsku clio...... a nikto sa tomu necuduje.... len tu stale niekto nechape preco je skoda vpredu....autum rozumis asi tak ako ja kvantovej mechanike
6. 2. 2015 17:36
hjundé???
no já spíš pořád nechápu že je tu tolik lidí co si kupují ty hjundé. to jsou vážně tak hloupí? když si spočítám provoz třeba za 7 let (pojištění, spotřebu, nahradní díly, garančky, ...) tak je i30 nejdraší ve své třídě. proc si to teda proboha někdo kupuje? dacii ani nekomentuju, to fakt nemá cenu. neříkám že má mít každý bmw nebo volvo, ale trošku uvažovat by ti lidi mohly ne?
a ted mě klidně ukamenujte,
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
6. 2. 2015 17:42
Re: hjundé???
Není potřeba, ukamenoval si se sám. :-)
6. 2. 2015 22:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stephen
7. 2. 2015 09:59
Re: hjundé???
Ale no tak, pánové. Třeba jen nemá k dispozici dostatek relevantních dat.

Pravda, 7 let jsem auto nikdy neměl a troufám si tvrdit, že ani mít nebudu. Nejdýl to bylo zhruba 3 a půl roku. Ale když jsi zmínil tu i30, tady je odkaz na recenzi té mojí [odkaz] , z toho možná pochopíš proč si ta auta kupujeme (navzdory debilním reklamám!!!) a abys to nemusel hledat, tak tady je link na detailní přehled VŠECH nákladů (včetně desetikaček za vysavač) [odkaz] - nemám pocit, že by to bylo moc drahé na provoz >:D .