Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v první třetině roku 2014: Fiat a Seat reexportují přes polovinu, Škoda jen 5 %

Statistiky registrací nových osobních automobilů ovlivňují reexporty. Ty výsledná čísla mění u některých značek poměrně výrazně. Například u Fiatu a Seatu.
Zpět na článek
9. 5. 2014 16:17
9. 5. 2014 17:57
9. 5. 2014 18:15
9. 5. 2014 18:42
9. 5. 2014 20:11
9. 5. 2014 22:09
9. 5. 2014 22:34
9. 5. 2014 22:39
9. 5. 2014 18:53
11. 5. 2014 17:13
9. 5. 2014 19:17
9. 5. 2014 19:23
10. 5. 2014 10:28
12. 5. 2014 10:01
9. 5. 2014 19:30
10. 5. 2014 20:14
11. 5. 2014 14:06
11. 5. 2014 19:14
9. 5. 2014 15:25
Dobrá práce...
...zajímavá tabulka :-) Díky! ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 15:39
Re: Dobrá práce...
Super by byla tabulka očištěná od reexportů .........
9. 5. 2014 15:51
Re: Dobrá práce...
Ta tabulka by ti byla stejně k ničemu, protože stejně tak jak se od nás již registrovaná vyváží, tak se k nám i dováží. Abys měl vypovídající tabulku, tak bys musel sledovat i dovozy. Toto se děje nejen u nás. Takže bohatě stačí sledovat prodeje v Evropě, kde ti reexporty statistiku nijak nezkreslí. Pominu-li fakt, že v některých zemích lze auto registrované již v jedné zemi znovu zaregistrovat jako nové v jiné zemi :-)
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 15:58
Re: Dobrá práce...
K nám se dováží minimum nových nebo velmi zánovních aut. Mnohem více se jich vyváží. Takže taková tabulka má rozhodně smysl, právě proto že se těmito - silně zkreslenými (SEAT, FIAT, VW) čísly některé značky rády prsí.
NEBO SI OPRAVDU MYSLÍŠ že SEAT vyveze 1000 nových aut a zároveň doveze 1000 aut stejně zánovních. pravda je taková, že podobně zánovních aut se k nám dováží kusy, desítky, maximálně stovky kusů.
10. 5. 2014 10:44
Re: Dobrá práce...
Rozhodně se jich dováží víc než si myslíš ;-) Řešit reexporty je nesmysl, máme v Evropě volnej trh, takže si člověk může koupit auto kdekoliv, kde je to pro něj výhodnější. A firmy řeší hlavně kolik toho prodají než kde prodají. Rozčilovat se nad reexporty může leda tak Vošický, protože lowendový Hyundai je levnej všude v Evropě a do ČR ho jezdit kupovat nikdo nebude narozdíl od většiny mainstreamových a prémiových značek, u kterých se ceny můžou více i méně lišit v ruzných zemích.

A když už řešíš a odečítaš reexporty, tak bys nesměl odečítat auta, která si Češi koupí u nás a vyvezou je do zahraničí, kde žijí, popř. pracují. Prostě se k přesným číslům nedostaneš ani kdyby ses ..... ;-)
9. 5. 2014 16:27
Re: Dobrá práce...
Definice je to zajímavá. Pro mne je reexport vše, co dovezeš a poté vyvezeš. Tedy i auta, která tu nikdy registrovaná nebyla a tedy se nikdy nedostala do statistiky registrací. A z druhé strany i kousky, které na značkách stojí třeba rok, protože o ně není zájem, a nakonec je prodají do zahraničí (když počítají ty pod půl roku, proč ne tyhle; samozřejmě vím, přes půl roku je brané jako ojeté). Na druhou stranu, podle definice, bude za reexport brán jakýkoli prodej vozu mladšího půl roku. Tedy i když si koupím auto, zjistím, že jsem měl smůlu na problémový kus, a rychle se ho zbavím třeba na Slovensku. ;-)

Jak píšeš, stačí sledovat EU+EFTA, kde je tenhle problém menší.
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 15:55
Očištěno od reexportů ..........
......... s využitím dat redakce Auto.cz:

01 - Škoda 17785
02 - Hyundai 5535
03 - VW 4417
04 - Dacia 2486
05 - Peugeot 2390
06 - Ford 2124
07 - Citroën 1868
08 - Kia 1800
09 - Opel 1751
10 - Renault 1559
11 - BMW 1517
12 - Toyota 1322
13 - Mercedes 1023
14 - Seat 868
15 - Audi 863
Atd.
Rozbalit vlákno
7
9. 5. 2014 16:01
Re: Očištěno od reexportů ..........
konečně reálnější data, která ukazují, že český mikrotrh je pro automobilky (teda vyjma Škodovky) ještě méně atraktivnějším než by se mohlo zdát >:D
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 17:00
Re: Očištěno od reexportů ..........
Pravda je že jsou i mikrovější mikrotrhy, a to i takové, které byly kdysi daleko před námi, např. Řecko .....
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 17:05
Re: Očištěno od reexportů ..........
Nicméně, není to zase až tak malý trh a kdyby ostatní značky postavily více dealerů, tak aby měli ke kupujícím stejně blízko jako dealeři Škody, možná bychom se všichni divili ........
Takže ostatní značky si za to mohou samy. A prodeje přesně odpovídající počtu prodejních míst, tedy plus minus mírně jinak pro ostatní značky.
Obrovská sranda pak je že si dealeři Škoda, mající zároveň zastoupení VW, pěkně zlepšují ekonomické výsledky reexporty vozidel s VW logem.
Avatar - rohYpnol
9. 5. 2014 17:23
Re: Očištěno od reexportů ..........
Blbost. Problém českého trhu je jediný - zoufalá kupní síla a naprosto nedostatečná obnova vozového parku díky velmi špatné životní úrovni (ve srovnání se západem).

Jiné značky neprodávají málo proto, že si Čech raději koupí Škodu (i když i tací se jistě najdou). Jiné značky se neprodávají, protože Čech loví ojetiny a ne proto, že nemají autosalony. A pokud chci mít autosalon, tak musím vědět, že prodám a že nebudu v červených číslech. Proto, pokud tu chce někdo něco prodat vyjma koncernu, musí s cenou řádně dolů, čímž se stává atraktivní pro reexporty. Proto se značky kumulují a prodejci začali nabízet více značek, aby alespoň z něčeho vyžili.

Že "race to the bottom" nikam nevede a stejně je slepou uličkou, dokazuje Renault. Mégane by tu mohl prodávat třeba za cenu Citiga a stejně by mu to bylo houby platné... Dokud tu bude průměrná mzda tolik, kolik je, dokud tu bude nezaměstnanost (reálná, nikoliv jen ta statistická) taková, jaká je, pak bude Škoda stále čím dál víc dominovat.
12. 5. 2014 09:47
Re: Očištěno od reexportů ..........
Renault cestu vymyslel. Ale u nás funguje jenom pro Dacii...
9. 5. 2014 21:22
Re: Očištěno od reexportů ..........
Tady je krásně vidět, že Dacia hodně sílí. Přeskočit tolik zvučnějších značek, klobouk dolů. Vytvoření této lowcostové Dacie byl od Renaultu skvělý tah. A jakmile si lidé na Dacii jako rovnocennou ostatním zvyknou, její prodeje asi ještě vzrostou. Ani se tomu nedivím - Dacia má defakto širší nabídku modelů než Škodovka. Dokonce nabízí 7mi místné MPV na které Škodovka marně čeká - a za cenu Fabie :-)
11. 5. 2014 20:07
Re: Očištěno od reexportů ..........
Ještě by mě zajímalo, jak je to třeba ze Škodovkou vyrobenou u nás. Pokud ji někdo vyveze, tak se asi v reexportech neobjeví. Nebo se pletu?
9. 5. 2014 15:57
Křišťálový Hyundai
Výkon Hjůndéé na našem trhu je obdivuhodný. Reexporty se nekonají, protože o "nejkvalitnější" české vozy za férové ceny zájem v západní evropě není. Nicméně registrace jsou u tohoto výrobce velmi sledované a pokud to zrovna nevychází, tak tu a tam prý přihlásí na centrálu pár set či tisíc vozů, které se poté prodávají u dealerů výrazně pod cenou. Držené musí být minimálně půl roku ...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 15:59
Re: Křišťálový Hyundai
Na zatímco Volkswagen si připíše reexport 1500 ks aut a je to křišťálově čisté a naprosto v pořádku ...........
9. 5. 2014 17:10
Re: Křišťálový Hyundai
No zase si zastrč do kapes ty svoje vítězoslavně vztyčený pěstičky. Hjůndéé prodalo v Evropě za 1. čtvrtletí 109 320 a nej Škodovka 144 024. Takže jí, ten podle tebe hnůj do kterého by tady v Čechách a Evropě nikdo ani nekopl, dost silně šlape na paty. Což je pro asijskou značku v Evropě daleko větší úspěch, než pro Škodovku to vedení o cca 35 000 aut.

[odkaz]

Případně celý rok 2013. 508 000 vs. 422 000. Pro značku které se ještě před pár lety každej smál, skvělej úspěch. A když se k tomu připočte ještě 337 000 vozů KIA, který jsou většinou v podstatě to samý, jen v jiným kabátě .... :yes:

[odkaz]
9. 5. 2014 18:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 18:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 19:00
Re: Křišťálový Hyundai
Tebe typuji tak na patnáct až šestnáct let. První příspěvek a hned taková bomba. Chlapče, chlapče pokud jsi se přihlásil jen proto aby jsi to tady natřel Hyundají pak bych parafrázoval Jerremyho : " a s touto bombou můžeš zase skončit ". Děkujeme za podňetný příspěvek.
9. 5. 2014 16:17
Co dodat
Ještě bych to rozdělil podle koncernu >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2014 16:52
Nechci do toho redakci kecat
ale věta "Taktéž domácí Škoda reexportovala do ciziny jen 4,7 % a patří jí šestnáctá příčka. Zejména v porovnání s výsledky Volkswagenu a Fordu je to ostrý a pro okřídlený šíp pochopitelně chvályhodný kontrast." je nesmysl. Automobilky nic nereexportují, takže chválit Škodu, že je lepší než Ford nebo VW je nesmysl. Reexporty dělají dealeři, resp. větší dealerské sítě, které působí ve více zemích Evropy a které využívají/zneužívají nižších cen na našem trhu pro vývoz některých modelů na trhy, kde mají také své zastoupení a kde jsou ceny nastavené výš.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - WinDiesel
9. 5. 2014 17:02
Re: Nechci do toho redakci kecat
Škoda prodala ?????????????????????? (dealeři?)
Tedy automaticky Škoda reexportovala ............ (také dealeři).
Je zbytečné toto zpochybňovat.
9. 5. 2014 17:07
Re: Nechci do toho redakci kecat
Automobilky nic nereexportují (koneckonců ani neprodávají koncovým zákazníkům), reexportují dealeři.
9. 5. 2014 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 19:30
Re: Nechci do toho redakci kecat
Když si kupuji auto od Porsche Holding, tak si kupuji auto od Porsche Holding nebo od Klokočky etc., nikoliv od VW AG nebo od Audi AG. To, že některé dealery automobilky vlastní (a zdaleka nejen VW) je pravda, ale na věci to nic nemění. Jediná skutečnost je ta, že domácí automobilka si domácí dealery více ohlídá (viz nízké reexporty Škody) tím, že o nich má přehled z první ruky a druhak když dá na domácím trhu nižší ceny než třeba v Německu, tak by byla sama proti sobě kdyby nebránila reexportům (což ale v EU oficiálně nesmí, protože je to bránění ve volné soutěži). Naopak na nějakém vzdáleném trhu na to prostě hází bobek. Myslím, že třeba Ford v Německu si nějak hlídá německé dealerství aby nedocházelo k výše popsanému, ale v malém Česku, kde prodá pár aut to má prostě na háku a záleží jen na tom, jak se chovají dealeři. Jinak řečeno, Ford jako výrobce má minimální ekonomický zájem vykazovat nějaká čísla v ČR, ekonomický zájem mají dealeři v tom smyslu, že nakoupí od automobilky levné Fiesty a za obvyklou cenu v Německu je prodají se ziskem tam. Ford z toho má jenom škodu, protože kdyby se všechny auta v Německu prodala za německé ceny tak Ford jako výrobce vydělá víc, takto jde rozdí mezi českou a německou cenou do kapsy dealerovi (samozřejmě mínus náklady na přepravu a přihlášení, takže rozdíl musí být dostatečně zajímavý) .
9. 5. 2014 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 20:10
Re: Nechci do toho redakci kecat
Když jsem kupoval auta od Porsche Praha, tak na kupní smlouvě bylo vždy napsáno Prodávající: Porsche Inter Auto CZ s.r.o, odštěpný závod Porsche Praha-Smíchov
10. 5. 2014 06:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 5. 2014 09:35
Re: Nechci do toho redakci kecat
Přímý prodej od výrobce je například Tesla v USA, která tam nemá žádná dealerství a přímo pod svým jménem Tesla Motors, Inc. prodává auta v některých státech unie. Jakmile auto prodává jiný právní subjekt, dealer, tak se jedná o nepřímý prodej a partnerem zákazníka není výrobce, ale prodejce/dealer. Je vcelku lhostejné, kdo dealera vlastní. Takže abychom se vrátili k základu naší diskuze, když reexport provede nějaký dealer, třeba Porsche Inter Auto, tak je to reexport Porsche Inter Auto a ne Volkswagen AG.
Navíc, jak nahoře správně napsal roHypnol, reexporty se zabývají především vlastníci menších dealerstvích, kteří se nedokáží uživit prodejem na malé a chudém trhu v ČR a díky nižším cenám na našem trhu si vylepšují bilanci přeprodejem do zemí s vyššími cenami.
Celkově je nesmyslné brát statistiky SDA jako statistiky nových aut v ČR. Jsou to statistiky dealerů, tedy z pohledu vozového parku v ČR zkreslené o reexporty ven z ČR, o reexporty opačným směrem do ČR, o přímý prodej cizím státním příslušníkům, o vozy zakoupené našimi občany ale vyvezené do zahraničí protože tam pracují etc. etc. Pokud někoho zajímá kolik kterých značek skončilo v rukou obyvatel ČR, tak jediný relevantní zdroj je centrální registr vozidel po kterém by mělo být požadováno aby vydával relevantní statistiky. SDA je zájmové sdružení dovozců a nemůže suplovat úlohu statistiky za ČR.
10. 5. 2014 10:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 5. 2014 11:51
Re: Nechci do toho redakci kecat
Tesla je jiný případ, proto jsem ho uvedl jako příklad toho, kdy si kupující kupuje auto od výrobce a ne od dealera.
Proč by asi Volkswagen AG dával nějaké souhlasy své dceřiNé společnosti s reexportem ať už do Německa nebo Rakouska? Vždyť by si tím jenom kazil ceny na tamním trhu, který je pro něj daleko významnější než nula nula nic v ČR. To postrádá elementární logiku.
10. 5. 2014 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 5. 2014 19:24
Re: Nechci do toho redakci kecat
Statistiky SDA, pokud vím, vychází z dat CRV. Jsou to ostatně statistiky registrací, ne prodejů.

Spíš jsem čekal, kdy napíšeš, že těžko reexportuješ auto, které jsi v ČR vyrobil. ;-)
11. 5. 2014 20:04
Re: Nechci do toho redakci kecat
Ano, data CRV používají, otázkou je která data a jak. Určitě jak psal stormrider by stálo za vyjasnění jak autor došel k výsledkům. Stejně tak by byla zajímavá statistika reexportů směrem k nám.
Slovíčko reexport u Škodovky/Hyundai je sice nesmyslné, ale principiálně jde o to samé jako u ostatních výrobců, prostě něco se prodá a vzápětí vyveze.
12. 5. 2014 12:16
Re: Nechci do toho redakci kecat
Ne prodá, ale registruje (pokud se bavíme o téhle statistice). Nějaké detailnější informace o zpracování dat (a zdroji) by byly dobré, aby člověk vlastně věděl, na co se to kouká. Protože to má svá úskalí a člověk jim může věřit, že jsou chytří, ale nemusí.

Pokud má české značky, bude v registru. Ať už jako nové, nebo ojeté. Mohl by ses maximálně snažit zjistit, kolik nových aut mělo předtím registraci v zahraničí. To je důležité pro počítání průměrných spotřeb v EU, jinak by jedno auto započítali vícekrát. Ale nevím, jestli tuhle informaci uchovávají.
Avatar - CommonUser
9. 5. 2014 20:40
Re: Nechci do toho redakci kecat
Myslienka hodna skupiny, ktoru prezentujes - predpokladam maskota typu Sponge Bob alebo nieco podobne. Alebo si za to plateny ?
10. 5. 2014 06:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 5. 2014 20:12
Re: Nechci do toho redakci kecat
No tak hlavně dealeři Škodovky mohli těžko něco reexportovat, když se skoro všechny Škodovky dělají u nás. Reexportovat mohli leda tak Citigo. :-)
Avatar - dolfi
9. 5. 2014 17:52
"Věřím jen statistice, kterou si sám zfalšuji"
Winston Churchil ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2014 17:57
Zdroj dat?
Shodou okolností právě pracuji na bakalářské práci, která se zabývá modelováním poptávky po autech v ČR, a ačkoliv si uvědomuji důležitost reexportů, nemohl jsem je do modelu zahrnout. SDA mi odmítl poskytnout data o reexportech s tím, že žádná oficiální statistika neexistuje a jediné, co mají, je orientační přehled, který je k nahlédnutí pro členy svazu. Proto by mě vcelku zajímalo, kde se tyto na kus přesné údaje berou...
Rozbalit vlákno
10
9. 5. 2014 18:15
Re: Zdroj dat?
Z registru vozidel.
9. 5. 2014 18:37
Re: Zdroj dat?
:-) pouhá domněnka nebo mě můžeš odkázat někam, kde najdu statistiku reexportů?
9. 5. 2014 18:42
Re: Zdroj dat?
Stejné statistiky vychází čas od času ve Světě motorů a tam je jako zdroj vždy uvedeno Ministerstvo dopravy - Centrální registr vozidel. Asi mají nějaké statistiky pro žurnalisty.
[odkaz]
9. 5. 2014 19:36
Re: Zdroj dat?
Ze stránek CRV: "Měsíční statistiky z našich dat zpracovává Svaz dovozců automobilů (SDA), resp. [odkaz] a jinak tyto informace dosud získat nelze. My zveřejňujeme pouze souhrny, a to vždy až za loňský rok."

SDA existence oficiálních resp. veřejných dat popírá. Z toho mi vychází, že žurnalisté publikují data, která jsou buď vymyšlená, či neoficiální odněkud vynesená.

Bylo by zajímavé, kdyby pan Dragoun vysvětlil, odkud reexporty pochází.
9. 5. 2014 20:11
Re: Zdroj dat?
Tak pokud jsou to data vynesená na zapřenou, tak ti redaktor zdroj asi neprozradí. :-)
9. 5. 2014 22:09
Re: Zdroj dat?
CRV převzalo MDČR od MVČR. A MDČR vydává měsíční "statistiky" (spíš výpisy) nových i zrušených registrací. Data uvádí, co jsou exporty. Pokud vím, neuvádí však stáří vozu. Máme svobodný přístup k informacím, takže by ti MDČR mělo poskytnout informace o tom, kolik vozidel mladších půl roku bylo odhlášeno (plus další informace, jako jestli šlo o firemní, soukromé, značku, model atp.). Stačí požádat. Nemají povinnost ti zpracovat statistiku, ale na surová data máš právo.
9. 5. 2014 22:32
Re: Zdroj dat?
Nikde jsem nenašel podrobnější info o exportovaných vozech než kolik a kdy, ale zkusit požádat o podrobná data přímo MDČR je dobrý nápad, teoreticky by je poskytnout mělo. Pokud by se dala vytřídit auta do 6 měsíců stáří dovezená a vyvezená, měli bychom pak věrohodný údaj, kolik "nových" aut se tu skutečně prodá.
9. 5. 2014 22:39
Re: Zdroj dat?
Pokud jen odečteš zrušené registrace, tak by ses také mohl dostat na záporná čísla. ;-) Navíc víme, jaké má/ měl registr problémy. Můžeš požádat, měli by ti to dát a na výše uvedeném odkazu se můžeš seznámit s tím, co budeš následně zpracovávat.
9. 5. 2014 22:54
Re: Zdroj dat?
Díky - Obávám se, že možná podrobnější evidence než tahle ani nebude, ale uvidíme...

Ono obecně jsou ty statistiky registrací neštěstí >:D - chtěl jsem počítat jen s čistým přírustkem aut, ale vyřazená vozidla skáčou od nějakých 10tis až skoro po 60tis za měsíc, zrovna podle toho jak ČKP obesílala vlastníky nepojištěných vraků, takže vypovídací hodnota v tom moc není
9. 5. 2014 18:53
%
Procentuálně vede v reexportech Fiat který reexportoval 513 aut a Ford na třetím místě reexportoval 1686 aut i ten VW jich má na pátém místě 1170.
Jo statistika to je přesný součet nepřesných čísel která se dají interpretovat různě. :-)
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2014 17:13
Re: %
Vůbec, ale vůbec nerozumím tvému příspěvku.
9. 5. 2014 19:17
Dotaz
A kolik je Fleet SDA nedodává? To by pak bylo ještě zajímavější..... :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Peto02
9. 5. 2014 19:23
Japonci
Japonci na konci taulky :yes: Predaje Toyoty, Hondy, Mitsubishi a Mazdy ukazuju charakter tychto vozidiel ;-) Suzuki sa tiez este drzi, ale Nissan je na tom este horsie ako velky brat z Francuzka :no:
Rozbalit vlákno
3
10. 5. 2014 18:22
Re: Japonci
a jaky myslis ze je stav v japonsku?
12. 5. 2014 10:01
Re: Japonci
Neznám tamní situaci, ale protože jde o ostrov,budou ty reexporty u nich dost technicky náročné... A hlavně jim to vzhledem k ekonomické situaci, národní hrdosti a dalším okolnostem nejspíš ani za to nestojí, vymýšlet takovéhle opičárny.
9. 5. 2014 19:30
Re
Pro vysvetleni upozornuji na to, ze Hyundai velmi dobre u nas pracuje s trhem a ze o vozy za ferove ceske ceny neni v zahranici zajem. Pokud jsem vam narusil garazove piskoviste tak se omlouvam :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2014 20:14
Re: Re
podle počtu mínusů jsi opravdu sáhnul na bolavej zub.
>:D
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2014 20:14
To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout jed
Tyhle 3 měsíce se z tohoto pohledu "zvlášť povedly".. tak honem - šup sem s článkem. K tomu zavádějící komentář - a už je zase vyděláno!
:-(
Je to hnus... fakt tady asi končím.

A i kdyby to pravda byla, tak to svědčí o jediném: že tady Fiat, Seat atd mají velmi dobré ceny, když se je vyplatí tady koupit a pak ppřevézt někam jinam.
Nic víc. Automobilce je úplně jedno kudy a jak se auta prodají... Znamenalo by to, že jsme ještě větší ovce, než to na první pohled vypadá - a víc lidí kupuje předražené škodovky!
Naštěstí o pravda není... a celý ten výkřik tady je plácnutí do vody.

:-!
Rozbalit vlákno
7
10. 5. 2014 21:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 5. 2014 08:24
Re: To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout
ale to v zásadě ano... až to budou ukazovat třetím rokem.. vždycky každé 3 měsíce - tak pak to dostane nějak vypovídající hodnotu.
Pro ten trh. Automobilce je to jedno - pro tu je důležité, kolik aut skutečně prodala. Po celém světě.
Budu jen rád, když se taková data budou sledovat. K tomu ale patří i rozdělení na soukromý trh a firemní flotily.
Pak by ta informace byl kompletní.
;-)
11. 5. 2014 12:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 5. 2014 19:50
Re: To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout
Automobilce to nemusí být jedno. Nelze předpokládat, že účtuje všem stejně. Plus část distribuční sítě může vlastnit, takže jí můžou peníze utíkat i tam.
12. 5. 2014 10:11
Re: To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout
A nejde jenom o peníze přímo z prodejů, i když i ty jsou samozřejmě velice důležité. Jde taky o lavinový efekt - když lidi vidí, že se určitý model víc prodává, jsou zpravidla náchylnější si ho koupit taky...
Vždyť ten psychologický efekt trochu vidíte i tady - jedna automobilka prodá řekněme 220 aut jednoho modelu za měsíc, druhá 210. Nad tou jednou se jásá, že "vyhrála", zatímco ta druhá je "poražená". A přitom třeba obě sice vydělaly podobné peníze, ale lidi vnímají jako vítěze tu první. A když to vejde v širší povědomost, začne třeba ta druhá firma ztrácet - nikdo přece nechce toho "poraženého".
12. 5. 2014 12:57
Re: To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout
Kolik procent kupců zná statistiky registrací? Předpokládám, že hlavním zdrojem informací bude okolí. Samozřejmě, že se tu informaci může někdo snažit použít. Pokud ale nevíš, proč se to auto kupuje, je relativně bezcenná. Kdo se nechá ovlivnit tímhle, toho stejně kdejaký prodejce utáhne na vařené nudli. ;-)
16. 5. 2014 09:50
Re: To je přece úplně jedno... hlavně, že je možné plivnout
Jo, to je pravda. Jenomže prodejce ovlivní jenom toho neználka, který mu do toho autosalónu přijde...
Mně osobně sice ten davový způsob uvažování (co má soused, co má většina, mít doma "toho vítěze") připadal vždycky podivný.
Ale faktem je, že u hodně lidí to funguje.
11. 5. 2014 14:06
Proč
Proč to dělaj když většina diskutujících zde tvrdí jak jsou u nás auta nevybavená a předražená? Přitom nejvíce reexportované značky jsou masovky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lexi
11. 5. 2014 19:14
odkud kam
Nejvíce reexportu Seat projde přes Ostravu. Díky tomu prodejce Seat získal opakovaně zlatou jehlu jako nejlepší prodejce a to nejen v ČR. Tak to asi zase tak nějak nevadí.....
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2014 20:00
u skodovky
to cislo znamena co? jako dovoz do republiky? protoze jedinej reexport by mohl u nas v republice bejt reexport do fabriky
Rozbalit vlákno
0