U té Toyoty by mě zajímalo, které modely to táhnou nahoru...Toyoty si v showroomu pravidelně prohlížím, když servisujeme Yarise, ale krom C-HR by mě tam ze současné nabídky nic neoslovilo.
Myslim že Yaris. Celosvětově je lídr Corolla a jakžtakž se s Aurisem prodává i u nás. Celosvětově je v první desítce i RAV4, ten tady taky tu a tam vidim
A C-HR překonalo očekávanejch 100t. ks ročně a celosvětově a překvapivě i u nás se prodává dobře
Takže. Náš Yaris s CVT je 5 roků starý a nastal čas jej vyměnit, protože nejsme dost bohatí na to, aby jsme jezdili se starými auty....ale aktuální Yaris s tou šílenou tlamou to asi nebude. Tento nový hatchback je už ale jiná káva....
[odkaz]
Corolla povyrostla tak, že už nesplňuje požadavky městského vozu na popojíždění. Jako rodinný vůz ok.
RAV4 to samé.
C-HR, kdyby bylo s turbo dvoulitrem s Lexusu, tak bych bral jako rodinný vůz....no problem...
GT86 jsem v roce 2008 zvažoval, ale po svezení se s Mazdou 3MPS nebylo co řešit.
Jsem ze staré školy a už takový zůstanu! Atmo třináctistovka bez kurvitek na popojíždění po městě je pro mě v tuto chvíli nejlepší řešení! Až bude vhodné elektroauto za ty samé peníze, zvážím jej.
Nic proti starý škole = proto mluvim o R4 atmo 1.8
Hybrid zlepšuje těžiště a průjezdy zatáček = a po desítce t. kilometrů můžu říct že hodně příjemně. Neurazí ani že sníží spotřebu. Zajíždění do garáže, popojíždění v koloně potichu jen na elektřinu kterou si navíc natankoval zadarmo = taky rozhodně nevadí
Jako nejlepší volba je hybridní verze nejlíp hodnocená z víc důvodů = má i lepší zadní nápravu s dvěma A rameny jakou dřív používal Accord dneska snad jen Koenigsegg a je taky nejmíň poruchová
Měl sem na chvilku sem na chvilku půjčenej 1.2 Turbo a nejsem kámoš těhle malejch naturbovanejch motůrků = ale tenhle z nich je možná nejlepší. Možná i proto že to je narozdíl od konkurence 4válec
Do ČR se auta dodávají výrazně levněji než do Německa. Naše malé prodeje silně ovlivňují reexporty - u Nissanu je to známá věc - jeden měsíc nic druhý měsíc šílené prodeje a na silnicích je vidět není.
Mercedes/BMW/Audi - prodeje jsou závislé na kolísajícím zájmu v Německu. Platí to samé co o Nissanu, silnice by musely být plné těchto značek a to tedy ani náhodou nejsou.
Máš to blbě. Reexporty sice hrají významnou roli, ale u jiných značek. Tady máš pořadí v reexportech. Těm tradičně kraluje Ford, VW a Seat. Nissan je až 13. Reexporty jsou tradičně extrémní u Fordu, cca 1/3 prodejů.
1. Ford
2. VW
3. SEAT
4. BMW
5. Fiat
6. MINI
7. Peugeot
8. Audi
Ale jo, akorát... to je pořadí dle počtu reexportovaných kusů a tam těžko může být Nissan na úrovni Fordu. Zajímavější by bylo procento.
Konkrétně Qashqai je v top 10 reexportovaných modelů s 383ks 1-10, prodeje za stejné období jsou 3129, to jsme by voko někde kolem 12%. Žádný rekord, ale je to relativně dost.
Procenta reexportů jsou taky zajímavá. I tato čísla jasně ukazují, že byl WinDiesel ve svém komentáři trošku mimo realitu.
U Nissanu je to 10%. Někde tam ještě bude MINI s procentem nad 30%.
1. Ford (33%)
2. FIAT (32%)
3. SEAT (26%)
4. JEEP (26%)
5. BMW (18%)
6. AUDI (12%)
7. VW (12%)
Toyota je to samé, reexporty. Ohromné zdánlivé prodeje a na silnicích Toyotu pomalu nevidím. Poptávka přichází z Německa a dalších zemí.
Svého času jsem zjistil že Duster s 1,5 dCi 66 kW stojí ve Francii o 150 000 víc než 1,5 dCi 80 kW v Česku. Líp vybavené auto se silnějším motorem u nás stálo výrazně méně.
TAK WO TOM TO JE.
ten boleslavskej hnuj je hrozna sr*acka a to musi bejt jasny kazdymu kdo se v tom svezl. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Hnůj se dává bobytku??? Zajímavé čtení ale už to raději dále nikde nepište.....nebo aspoň napište své jméno ať víme si toto myslí, možná budete tímto tvrzením za pár let slavný.
Kodijágue druhej? No to teda, kdyby první, ale druhej... To je jak scéna z Jáchyma s Gregorem. >:D
Dotaz pro redakci: Kdy se dá očekávat pětihvězdičkovej test toho nadauta? Je třeba ukázat těm neznalcům a antikristům, jak chybují, když kupují jinde!!!
To je mi jasný. Rozdělení prodejů na kategorie SUV a MPV, tam je to fakt různorodý. Jen jsem si hned při pohledu na titulek vzpomněl na toho Gregora. >:D
Můj tip je, že Kodiaqu zrovna nesvědčí dlouhé dodací lhůty. I u obyčejné verze je nyní aktuální tak únor. Nedej bože když budeš vybíravej s lakem, chtít panoramatický okno nebo dokonce chtít Sportline. Může z toho být až rok.
Jak to myslíš, že to není problém zákazníků? To musí dost zákazníků odradit. ;-)
Ad odpověď Emelovi - jak to myslíš s MPV/SUV? Všechna 3 auta (QQ,Kodi, XTrail) jsou přece SUV, jenom jinak velká.
Čoveče, já si nemyslím, že to dost lidí odradí. Já taky na auto čekal dost dlouho. A chtěl jsem ho, takže jsem s tím byl smířenej.
A to rozdělení jsem myslel tak, že velikostně nejsou ta dvě auta konkurenti, ale škatulka SUV je prostě vedle sebe řadí. Stejně jako rozdělení MPV, kde v jedný prodejní škatuli najdeš Multivan proti třeba Scenicu (teď mě nic menšího nenapadá). Takže napsat do titulku, že QQ porazil v prodejích Kodyjáka, bylo pro mne dost úsměvný. ;-)
Z jistého úhlu pohledu je jedno, jestli to teď někoho odradí... tohle je statistika registrací a ne prodejů, takže pokud je kapacita naplněná, tak jsou registrace na nejbližší měsíce +- dané.
Jedna věc jsou soukromé nákupy, druhá věc firemní. Pokud kupuješ pro sebe a dáš si s výběrem záležet, tak si pak asi nakonec počkáš. Ale třeba 18 měsíců jako u Atecy, to už je fakt extrém, objednat auto a dostat ho za rok a půl? Na to už bych se asi vykašlal.
Občas mi připadá, že některým lidem by snad zkazilo radost dostat auto třeba do týdne od objednání. Že by se jako dostatečně nenatěšili. :-)
Za sebe to mám velmi jednoduše. Rychlé dodání mě potěší, 2 až 4 měsíce beru jako normální, 4-6 měsíců horko těžko vydržím ale v podstatě mě to strašně štve, cokoliv nad 6 měsíců u běžného auta je pro mě nepřijatelné a 18 měsíců......to je výsměch a musím to nutně brát jako naprosté selhání výrobce. O takové auto už ani pohledem nezavadím, i kdyby mělo funkci čistění zubů a odnosu do postele. ;-)
A není to jen o nějakém "těšení". Proces nákupu auta u mě obvykle úzce souvisí s prodejem toho původního. A prodávám v momentě, kdy se mi to zdá nejvýhodnější...takže klidně i v době, kdy ještě další auto ani nemám objednané. Nucené dlouhodobější ježdění v "záskoku" pak postě beru v potaz při výběru a řadím ho jednoznačně k mínusům.
To ako fakt 18 mesiacov ??? Na beznu konfekciu, ktorej platforma zdiela X% dielov s dalsimi Y autami ? Tolko sa snad ani na rucnu vyrobu specialov necaka.
Uz tych mojich 6 (predpokladanych a garantovanych - realne to bolo 5) mesiacov som ledva vydrzal, ale tam bol zapocitany kus cesty z Japonska.
Realne to auto bolo vyrobene cca do 2 mesiacov od poziadavky a to Subaru ide dlhodobo na 100% kapacity vyroby (len na objednavku), bez snahy o rozsirenie.
Celkem zajímavé zjištění z minulého měsíce bylo, že když jsem došel na showroom Dacie, neměli ani jedno auto... ani v zázemí... tak se to už projevilo... za to vedle u Renaultu nevěděli, co kam postavit >:D
Tak podle pouze prázdného showroomu nejdou dělat závěry. Ale podle prázdného parkoviště za ním, kde bežně stojí nová auta asi ano. Otevřeno bylo jinak normálně. Jinak věřit mi nemusíš, to je tvoje věc ;-)
PS: podle toho jsem neusuzoval situaci na trhu, jen mi to bylo záhadou...
Mně se třeba Kodiaq jednoduše nelíbí a basta. Nicméně by mě zajímalo, jak se pozná takový charakter Qasqaie....A to mají všechny Nissany nebo je třeba Pulsar zmetek bez charakteru ? Já to nějak nepoznám, tak díky za odpověď. ;-)
Čo tu fabuluješ. Píšem o Nissan Qashqai, nie o Qasqai. A Pulsar je fakt design suterén. Aspoň podľa európskeho estetického vnímania. P.S. A som fakt zvedavý, čo by si si v skutočnosti kúpil, keby snom ti dal 15.000 € do rúk?! A nehovor, že Pulsar. :-)