Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v říjnu 2017: Skok BMW, Qashqai porazil Kodiaqa

51 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
bude strielat sampano cely mesiac. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě spíš zaujal dlouhodobější růst BMW a hlavně Mercedesu kombinovanej se stejně dlouhodobym propadem Audi?

+50% Toyoty je taky těžký přehlídnout
Avatar - praděda7
praděda7
U té Toyoty by mě zajímalo, které modely to táhnou nahoru...Toyoty si v showroomu pravidelně prohlížím, když servisujeme Yarise, ale krom C-HR by mě tam ze současné nabídky nic neoslovilo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že Yaris. Celosvětově je lídr Corolla a jakžtakž se s Aurisem prodává i u nás. Celosvětově je v první desítce i RAV4, ten tady taky tu a tam vidim

A C-HR překonalo očekávanejch 100t. ks ročně a celosvětově a překvapivě i u nás se prodává dobře

GT86 se tu loni myslim prodal 1 kus 😉
Avatar - Emel
Emel
Yaris je za 1-10 na 1700, Corolla s Aurisem kolem 900-1000, C-HR taky. Růst táhne C-HR, protože to je růst z nuly.

GT-86 je neprodejné při přímém (cenovém) srovnání s BRZ.

Mazda takhle vzadu není fér... snad si budu muset jednu koupit 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Takže. Náš Yaris s CVT je 5 roků starý a nastal čas jej vyměnit, protože nejsme dost bohatí na to, aby jsme jezdili se starými auty....ale aktuální Yaris s tou šílenou tlamou to asi nebude. Tento nový hatchback je už ale jiná káva....
[odkaz]

Corolla povyrostla tak, že už nesplňuje požadavky městského vozu na popojíždění. Jako rodinný vůz ok.
RAV4 to samé.
C-HR, kdyby bylo s turbo dvoulitrem s Lexusu, tak bych bral jako rodinný vůz....no problem...
GT86 jsem v roce 2008 zvažoval, ale po svezení se s Mazdou 3MPS nebylo co řešit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
C-HR se v některejch zemích s 2litrem prodává, ale atmo = ne s turbem od Lexusu. Uvidíme co budou dávat do Lexus varianty C-HR

Pro požadavky městkého vozu na popojíždění je stejně drtivě nejlepší hybrid = atmo čtyřválec 1.8 + 60 kW elektro
Avatar - praděda7
praděda7
Jsem ze staré školy a už takový zůstanu! Atmo třináctistovka bez kurvitek na popojíždění po městě je pro mě v tuto chvíli nejlepší řešení! Až bude vhodné elektroauto za ty samé peníze, zvážím jej.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic proti starý škole = proto mluvim o R4 atmo 1.8

Hybrid zlepšuje těžiště a průjezdy zatáček = a po desítce t. kilometrů můžu říct že hodně příjemně. Neurazí ani že sníží spotřebu. Zajíždění do garáže, popojíždění v koloně potichu jen na elektřinu kterou si navíc natankoval zadarmo = taky rozhodně nevadí

Jako nejlepší volba je hybridní verze nejlíp hodnocená z víc důvodů = má i lepší zadní nápravu s dvěma A rameny jakou dřív používal Accord dneska snad jen Koenigsegg a je taky nejmíň poruchová

Měl sem na chvilku sem na chvilku půjčenej 1.2 Turbo a nejsem kámoš těhle malejch naturbovanejch motůrků = ale tenhle z nich je možná nejlepší. Možná i proto že to je narozdíl od konkurence 4válec
Avatar - praděda7
praděda7
Trvám na tom, co jsem napsal nahoře. 1.2 Turbo v Yarise by bylo prima. V C-HR je to jak kůň co má táhnout vlak. Jel jsem s ní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já jel s hybridem C-HR 😄

Záleží kam to auto je = do města a okolí jasná volba hybrid
Avatar - praděda7
praděda7
Jak pro koho. Pro mě malý benzín s CVT.......
jam2015
Tak potom prečo riešiš nové auto, keď tvoje má iba päť rokov?? Žeby problém so spoločenským statusom?
Avatar - praděda7
praděda7
Ale no tož. Kdybych měl problém se spolenčenským statusem, jezdil bych s Yarisem?
jam2015
praděda7, každý má nejaké hobby. Ty zjavne obcuješ v oblasti, že aké by som si kúpil auto, keby ... 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
A 1,2 TSI ci RenaultoNissanacky 1,2 Tce su co? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty zdvojený příspěvky = nejdřív nic a pak 2 = žeru :yes: 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Do ČR se auta dodávají výrazně levněji než do Německa. Naše malé prodeje silně ovlivňují ree😜orty - u Nissanu je to známá věc - jeden měsíc nic druhý měsíc šílené prodeje a na silnicích je vidět není.
Mercedes/BMW/Audi - prodeje jsou závislé na kolísajícím zájmu v Německu. Platí to samé co o Nissanu, silnice by musely být plné těchto značek a to tedy ani náhodou nejsou.
pogo26
Máš to blbě. Ree😜orty sice hrají významnou roli, ale u jiných značek. Tady máš pořadí v ree😜ortech. Těm tradičně kraluje Ford, VW a Seat. Nissan je až 13. Ree😜orty jsou tradičně extrémní u Fordu, cca 1/3 prodejů.

1. Ford
2. VW
3. SEAT
4. BMW
5. Fiat
6. MINI
7. Peugeot
8. Audi
Anonym
Tyhle údaje nelze ověřit. Nikdy.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, akorát... to je pořadí dle počtu ree😜ortovaných kusů a tam těžko může být Nissan na úrovni Fordu. Zajímavější by bylo procento.

Konkrétně Qashqai je v top 10 ree😜ortovaných modelů s 383ks 1-10, prodeje za stejné období jsou 3129, to jsme by voko někde kolem 12%. Žádný rekord, ale je to relativně dost.
pogo26
Procenta ree😜ortů jsou taky zajímavá. I tato čísla jasně ukazují, že byl WinDiesel ve svém komentáři trošku mimo realitu.
U Nissanu je to 10%. Někde tam ještě bude MINI s procentem nad 30%.
1. Ford (33😖
2. FIAT (32😖
3. SEAT (26😖
4. JEEP (26😖
5. BMW (18😖
6. AUDI (12😖
7. VW (12😖
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Toyota je to samé, ree😜orty. Ohromné zdánlivé prodeje a na silnicích Toyotu pomalu nevidím. Poptávka přichází z Německa a dalších zemí.
Svého času jsem zjistil že Duster s 1,5 dCi 66 kW stojí ve Francii o 150 000 víc než 1,5 dCi 80 kW v Česku. Líp vybavené auto se silnějším motorem u nás stálo výrazně méně.
TAK WO TOM TO JE.
T0mej
si idú svoje a to je dobré. Síce už tie japonské autá nie sú to čo bývali no furt je to najlepšie 😄
Avatar - holden2
holden2
ten boleslavskej hnuj je hrozna sr*acka a to musi bejt jasny kazdymu kdo se v tom svezl. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
jk 81
Hnůj se dává bobytku??? Zajímavé čtení ale už to raději dále nikde nepište.....nebo aspoň napište své jméno ať víme si toto myslí, možná budete tímto tvrzením za pár let slavný.
Avatar - holden2
holden2
bobytek nevim co je ale dobytek = ridic skodovky a hnuj = produkty z boleslavwerke
Futurista
Kodijágue druhej? No to teda, kdyby první, ale druhej... To je jak scéna z Jáchyma s Gregorem. >😁

Dotaz pro redakci: Kdy se dá očekávat pětihvězdičkovej test toho nadauta? Je třeba ukázat těm neznalcům a antikristům, jak chybují, když kupují jinde!!!
Avatar - holden2
holden2
v souvislosti s boleslavskym hnojem byla vymyslena specielni kategorie 6 hvezd urcena pouze pro schade
Avatar - Emel
Emel
No... Kodiaq a Qashqai nejsou konkurenti, QQ je Karoq a XTrail je Kodiaq.
Futurista
To je mi jasný. Rozdělení prodejů na kategorie SUV a MPV, tam je to fakt různorodý. Jen jsem si hned při pohledu na titulek vzpomněl na toho Gregora. >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Máš ty tohleto zapotřebí?

Můj tip je, že Kodiaqu zrovna nesvědčí dlouhé dodací lhůty. I u obyčejné verze je nyní aktuální tak únor. Nedej bože když budeš vybíravej s lakem, chtít panoramatický okno nebo dokonce chtít Sportline. Může z toho být až rok.
Futurista
Tohle ale není problém zákazníků. QQ taky není ihned k odběru. Ale jak jsem psal výše Emelovy, mne spíš pobavil ten titulek. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jak to myslíš, že to není problém zákazníků? To musí dost zákazníků odradit. 😉
Ad odpověď Emelovi - jak to myslíš s MPV/SUV? Všechna 3 auta (QQ,Kodi, XTrail) jsou přece SUV, jenom jinak velká.
Futurista
Čoveče, já si nemyslím, že to dost lidí odradí. Já taky na auto čekal dost dlouho. A chtěl jsem ho, takže jsem s tím byl smířenej.

A to rozdělení jsem myslel tak, že velikostně nejsou ta dvě auta konkurenti, ale škatulka SUV je prostě vedle sebe řadí. Stejně jako rozdělení MPV, kde v jedný prodejní škatuli najdeš Multivan proti třeba Scenicu (teď mě nic menšího nenapadá). Takže napsat do titulku, že QQ porazil v prodejích Kodyjáka, bylo pro mne dost úsměvný. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ok, špatně jsem to pochopil. 😄
Avatar - Emel
Emel
Z jistého úhlu pohledu je jedno, jestli to teď někoho odradí... tohle je statistika registrací a ne prodejů, takže pokud je kapacita naplněná, tak jsou registrace na nejbližší měsíce +- dané.

Jedna věc jsou soukromé nákupy, druhá věc firemní. Pokud kupuješ pro sebe a dáš si s výběrem záležet, tak si pak asi nakonec počkáš. Ale třeba 18 měsíců jako u Atecy, to už je fakt extrém, objednat auto a dostat ho za rok a půl? Na to už bych se asi vykašlal.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Občas mi připadá, že některým lidem by snad zkazilo radost dostat auto třeba do týdne od objednání. Že by se jako dostatečně nenatěšili. 😄

Za sebe to mám velmi jednoduše. Rychlé dodání mě potěší, 2 až 4 měsíce beru jako normální, 4-6 měsíců horko těžko vydržím ale v podstatě mě to strašně štve, cokoliv nad 6 měsíců u běžného auta je pro mě nepřijatelné a 18 měsíců......to je výsměch a musím to nutně brát jako naprosté selhání výrobce. O takové auto už ani pohledem nezavadím, i kdyby mělo funkci čistění zubů a odnosu do postele. 😉

A není to jen o nějakém "těšení". Proces nákupu auta u mě obvykle úzce souvisí s prodejem toho původního. A prodávám v momentě, kdy se mi to zdá nejvýhodnější...takže klidně i v době, kdy ještě další auto ani nemám objednané. Nucené dlouhodobější ježdění v "záskoku" pak postě beru v potaz při výběru a řadím ho jednoznačně k mínusům.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Půl roku už vidím jako hranici, kdy možná objednaný auto ani nebudu chtít, kdy se stihnu zakoukat do jinýho.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To ako fakt 18 mesiacov ??? Na beznu konfekciu, ktorej platforma zdiela X% dielov s dalsimi Y autami ? Tolko sa snad ani na rucnu vyrobu specialov necaka.
Uz tych mojich 6 (predpokladanych a garantovanych - realne to bolo 5) mesiacov som ledva vydrzal, ale tam bol zapocitany kus cesty z Japonska.
Realne to auto bolo vyrobene cca do 2 mesiacov od poziadavky a to Subaru ide dlhodobo na 100% kapacity vyroby (len na objednavku), bez snahy o rozsirenie.
qp
Celkem zajímavé zjištění z minulého měsíce bylo, že když jsem došel na showroom Dacie, neměli ani jedno auto... ani v zázemí... tak se to už projevilo... za to vedle u Renaultu nevěděli, co kam postavit >😁
Futurista
A ty umíš z jednoho showroomu posoudit situaci na trhu? Ty jsi teda borec. 😄

Hele, a nemalovali třeba v tom showroomu tý Dacie? Protože ti nějak nevěřím. 😉
qp
Tak podle pouze prázdného showroomu nejdou dělat závěry. Ale podle prázdného parkoviště za ním, kde bežně stojí nová auta asi ano. Otevřeno bylo jinak normálně. Jinak věřit mi nemusíš, to je tvoje věc 😉

PS: podle toho jsem neusuzoval situaci na trhu, jen mi to bylo záhadou...
jam2015
a kupujú si ho aj súkromné osoby.
Kodiaq je studený ako Aljaška a pre mnoho firiem je pridrahý!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mně se třeba Kodiaq jednoduše nelíbí a basta. Nicméně by mě zajímalo, jak se pozná takový charakter Qasqaie....A to mají všechny Nissany nebo je třeba Pulsar zmetek bez charakteru ? Já to nějak nepoznám, tak díky za odpověď. 😉
jam2015
Čo tu fabuluješ. Píšem o Nissan Qashqai, nie o Qasqai. A Pulsar je fakt design suterén. Aspoň podľa európskeho estetického vnímania. P.S. A som fakt zvedavý, čo by si si v skutočnosti kúpil, keby snom ti dal 15.000 € do rúk?! A nehovor, že Pulsar. 😄
Avatar - Emel
Emel
Jasně že ne Pulsar. Stejně jako by si nikdy nekoupil Qashqai 😄 . Kde je pointa?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no.. a nemělo by už konečně české zastoupení vyvodit nějaké závěry?

Všude Fiat roste... jen u nás se propadá?

To už asi nebude jen "národní mentalitou"...

😉
jam2015
Zastúpenie Fiatu bolo na území "Česko-Slovenska" vždy impotentné!!
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac - 3 ks
Chevrolet - 3 ks
GMC - 1 ks
Mustang - 5 ks
Tesla - 9 ks
Compass - 15 ks (4x benzín)
G.Cherokee - 18 ks (2x benzín)
Cherokee - 1 ks
Renegade - 29 ks (10x benzín)
Wrangler - 10 ks (2x benzín)
Avatar - Anonym
Anonym
Lada - 20 ks
UAZ - 9 ks
GAZ - 2 ks