Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2010: Návrat Cee'du na pozici nejprodávanějšího auta z dovozu v nižší střední

Každý chvilku tahá pilku, dalo by se říci o pozici nejprodávanějšího importovaného automobilu v nižší střední třídě. V lednu jím byl Golf, v únoru Mégane a v březnu Cee'd.
Zpět na článek
19. 4. 2010 07:31
19. 4. 2010 07:38
neregistrovaný "honza1212"
19. 4. 2010 18:56
neregistrovaný "honza1212"
19. 4. 2010 07:52
19. 4. 2010 08:09
19. 4. 2010 10:26
19. 4. 2010 08:14
19. 4. 2010 08:26
19. 4. 2010 11:23
19. 4. 2010 18:55
19. 4. 2010 20:43
20. 4. 2010 07:36
20. 4. 2010 07:53
20. 4. 2010 09:54
20. 4. 2010 13:15
20. 4. 2010 14:42
20. 4. 2010 15:04
21. 4. 2010 08:32
19. 4. 2010 19:54
19. 4. 2010 20:44
19. 4. 2010 08:25
19. 4. 2010 08:29
19. 4. 2010 08:41
19. 4. 2010 08:51
19. 4. 2010 08:58
19. 4. 2010 09:01
19. 4. 2010 09:47
19. 4. 2010 13:25
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 08:26
19. 4. 2010 08:28
19. 4. 2010 08:32
19. 4. 2010 08:52
19. 4. 2010 08:51
19. 4. 2010 09:06
19. 4. 2010 09:48
19. 4. 2010 11:11
19. 4. 2010 12:22
19. 4. 2010 12:28
19. 4. 2010 13:42
19. 4. 2010 13:58
19. 4. 2010 14:24
19. 4. 2010 19:21
20. 4. 2010 10:00
19. 4. 2010 12:51
19. 4. 2010 13:37
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 13:45
19. 4. 2010 13:55
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 14:20
19. 4. 2010 15:51
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 16:36
19. 4. 2010 15:04
19. 4. 2010 20:01
19. 4. 2010 19:05
19. 4. 2010 20:21
20. 4. 2010 15:50
19. 4. 2010 13:31
19. 4. 2010 19:00
19. 4. 2010 19:21
19. 4. 2010 19:42
19. 4. 2010 20:07
19. 4. 2010 22:55
19. 4. 2010 20:18
19. 4. 2010 22:59
20. 4. 2010 10:16
20. 4. 2010 17:41
20. 4. 2010 17:43
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2010 07:31
Kia Ceed
co dodat .... :yes: krasne cisla
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "honza1212"
19. 4. 2010 07:38
Firemní prodeje
je jasné, že Octavie kupují hlavně firmy, plus verzi Tour asi i normální lidé. V polovině roku se ukáže, jak prodeje klesnou, firmy minulý rok šetřily a teď zjišťují, že to není tak špatné tak dokupují.
Rozbalit vlákno
2
19. 4. 2010 18:50
Re: Firemní prodeje
A je taky jasné, že holt nemáš ani na toho Toura, tak tady furt dokola meleš o firemních prodejích a věštíš pokles. Stojí Ti to za tu námahu?
neregistrovaný "honza1212"
19. 4. 2010 18:56
Re: Firemní prodeje
co?
19. 4. 2010 07:52
Hm...
Akurát si myslím, že predaj modelov Golf a Jetta by sa mal spočítať, a nie viesť extra, podobne Auris a Corolla, Megane a Fluence.
Rozbalit vlákno
16
19. 4. 2010 08:09
Re: Hm...
pripadne vynasobit predaje golfa gti-ho konstantou (podobne ako polo) a dopracujeme sa k 893 kusom za mesiac >:D
19. 4. 2010 08:14
Re: Hm...
Golf a Jetta (to sa este vyraba?) povedzme ze hej. Ale Auris a Corolla ani nahodou, to su uplne odlisne auta. Ina platforma, ina generacia...

Ale zas na druhej strane, to plati aj pre Octaviu a Tour - tiez uplne odlisne auta. Takze bud to spocitat vzdy, alebo nikdy. Inak je v tom chaos...
Avatar - iudex
19. 4. 2010 08:26
Re: Hm...
Presne tak, ide o dost velké odlisnosti na to, aby sa to evidovalo samostatne (ale nie do takého extrému, ako Zdruzenie autom. priemyslu SR, ktoré oddelene eviduje napr. Octaviu a Octaviu kombi).
19. 4. 2010 11:23
Re: Hm...
Ale nepleť, aký je rozdiel medzi Golfom Variant a Jettou? A medzi Meganom Grandtour a Fluence? Veľkostne plne porovnateľné. ;-) Malo by sa to brať, koľko vozidiel predala značka v danej triede, nie podľa názvov. Koľkokrát má kombík aj predĺžený rázvor, a nepočíta sa extra.
19. 4. 2010 18:55
Re: Hm...
Máš pravdu, Megan je základ a Fluence je jenom derivát, taky se do toho snad započítává ten třídvéřový sport od meganu. Fluence je jenom marketingový trik, ale celé je to Megane, stejně jako Golf je hatch, Jetta je sedan a Variant je kombík. Auris a Corolla - pokud máš na mysli minivan, tak máš taky částečně recht, Corolla Verso je na podvozku Aurise. Potom by mně ale zajímalo, jestli v tomhle případě nepočítat k Meganu Scenic, ale to už asna asi ne. Nakonec, Focus ve všech karosářských variantách a Astra se také počítají do jednoho balíku....
19. 4. 2010 20:43
Re: Hm...
Tak trochu chaosu v tom bude vždy, viď Auris a Corolla, preto by bolo možno fajn počítať predaje značky v danej triede, možno by to šlo...
20. 4. 2010 07:36
Re: Hm...
Fluence je úplně jiné auto než Megane. Máš v tom trochu hokej. Možná mají společné 2 motory. Jestli to to stačí k zařazení pod jeden model, proč ne.
20. 4. 2010 07:53
Re: Hm...
Ony okrem motorov nemajú spoločné už nič, že? Spadol si z višne?
20. 4. 2010 09:54
Re: Hm...
Megane by som s Fluence asi nespojoval. Sice z neho čiastočne vychádza, ale podvozok bol tuším pre Fluence z vačšej časti prevzatý ešte z Megane 2. Ale to je fuk, keď sa spojí Oktávka 2 a Oktávka Tour, tak prečo nie aj Megoš a Fluence.
20. 4. 2010 13:15
Re: Hm...
A k tomu si prišiel kde? Až na časti zadnej nápravy je to Megane III, podlaha je z veľkej časti z Megane Grandtour III a takisto drvivá väčšina ostatných dielov s výnimkou vrchných plechov. Ešte nakoniec napíš, že je to len prebúchaný Megane II... 8-s :-!
20. 4. 2010 14:42
Re: Hm...
Jo máš pravdu - jiné plechy, jiný podvozek, jiný interiér a materiály v něm, jiná sedadla. Už i Megane II sedan byl trochu jiné auto / např. měkčí podvozek a použití dílů z Turecka /.
20. 4. 2010 15:04
Re: Hm...
nechcem sa hádať, ale čo som zatial o tom čítal, tak podvozkovo by mal byť Fluence bližšie k Meganu 2 ako k 3ke.

Potom by bola pochopitelná aj cena ktorú možu ponúknúť - vezmeš staršie platformy + motory, pridáš nový interiér a karosériu a nemusíš platiť vývoj celého modelu. Skúsim niečo pohladať ako to v skutočnosti teda je
Avatar - iudex
21. 4. 2010 08:32
Re: Hm...
Nekrič, Klaudius a najprv pozornejsie cítaj. Písali to aj priamo tu na auto.cz pri predstavení Fluence. :-!
19. 4. 2010 19:54
Re: Hm...
a nestačí Ti to spočítať si v exceli? podľa mňa je lepšie, keď sa uvádzajú štatistiky s menšou granularitou. ak niekto chce, môže si spraviť prehľad aj podľa továrenskej značky. samozrejme, že potom relatívne ukazovatele (percentuálny podiel na trhu) sú trochu iné.
19. 4. 2010 20:44
Re: Hm...
Veď o to ide, v Exceli si spočítam aj hrušky s kolečkami...
19. 4. 2010 08:16
Kia bonus finance se slevou 50 000
Tomu Kia bonus finance nelze odolat.
Rozbalit vlákno
4
19. 4. 2010 08:22
Re: Kia bonus finance se slevou 50 000
Proč by nešlo?
19. 4. 2010 08:35
Re: Kia bonus finance se slevou 50 000
Asi mu došla řeč...
Avatar - strýček BOB
19. 4. 2010 10:15
Re: Kia bonus finance se slevou 50 000
Ubezpečuji tě, že to lze.
19. 4. 2010 11:25
Re: Kia bonus finance se slevou 50 000
U Škody by si neodolal zase ty.
Avatar - iudex
19. 4. 2010 08:25
CEED vs. i30
Je zaujímavé, ako Ceed prevysuje v predajoch svojho koncernového a technikou spriazneného brata i30. Zatial co na Slovensku by som to vysvetloval i urcitým "vlasteneckým syndrómom", v Cechách, kde sa i30 vyrába, je znacná prevaha dovozového Ceedu nad "domácim" Hyundaiom pozoruhodná (btw. ja sám by som po porovnaní oboch volil Ceed).
Rozbalit vlákno
21
19. 4. 2010 08:29
Re: CEED vs. i30
Ceed je hezčí, vypadá sportovněji, českému závodnímu duchu více lahodící a je nepatrně levnější. I to hraje svoji roli. Češi nejsou (s výjimkou škodovky) podobně nacionalističtí jako Slováci, tedy, pro čecha vůbec nehraje roli, jesti je to ze Slovenska a nebo Soulu.
osobně, když už ybch musel dělat ten kompromis a jít do korejce, volil bych Ceed raději taky i za cenu, že vím že je o malinko horší než ten hyundai.
Avatar - iudex
19. 4. 2010 08:41
Re: CEED vs. i30
Ze Ceed je krajsí sa zhodneme (osobitne po FL). Ze je o málo horsí, by som pochyboval (v com?)
P.S. Takze kúpa Ceedu je velký kompromis? Oproti Bravu? 8-s
19. 4. 2010 08:51
Re: CEED vs. i30
Tak jistě. Je to velký kompromis, proti všem.
Já to auto znám velmi dobře a klidně ho i někomu doporučím, pokud mu stačí motor 1,4. Proti základní verzi Ceedu pro nenáročného zákazníka není v podstatě schopen nikdo nic adekvátního postavit. Ceed i s 1,4 jede docela dobře a má slušnou výbavu (teda nebavím-li se úplně o té oholené verzi). Proti vyšším verzím všech ostatních automobilek nemá co nabídnout. Ale nechci dělat OT. Pokud někdo Ceed vnímá jako Hi-tech a stačí mu ke štěstí vědomí, že to má multilink (který ovšem funguje mnohem hůř než tuhá náprava u Civica, brava či něčeho jiného), pak O.K. Ceed je obrovský pokrok pro automobilku, ale rohodně ještě dost ztrácí... ale to je jedno. Pokud někdo přesedl z Felicie do Ceeda, pak to byl pocit, jak kdyby přesedl do RR, tam je vše v pořádku. Právě proto se Ceedu u nás tak daří. Pokud měl někdo jiné auto před tím, těžko ho Ceed tak dokonale uspokojí... Jinak o tom jaký je Ceed auto se člověk přesvědčí až pokud s ním jezdí.. a teprve pak (pokud má možnost srovnat) pochopí, že hold někde se šetřit muselo... Například vyvážit originál Al. kola na Ceedu po ujetí 40 000 km je VELKÝ problém... a to je jen část toho, jak na tom Ceed je... Ale to je jedno... Ber to tak.. jenom moje kola na Bravu stojí 1/4 toho co stojí celý nový Ceed v základu... Asi tak...
Avatar - iudex
19. 4. 2010 08:58
Re: CEED vs. i30
Je to kompromis tak mozno voci Golfu (vo vacsine ohladov), Focusu (jazdné vlastnosti), 308 (vypracovanie, interiér) ci Astre (jazdné vlastnosti, interiér); voci ostatným (áno, aj voci Bravu) je plnohodnotným súperom. Tiez mám s ním skúsenosti a okrem Tebou zmienovanej 1,4 HB v nizsích výbavách by som ja odporucil aj SW (velmi priestranné auto) s 1,6kou benzínom (jedna z najlepsích jedna-sestiek v triede) alebo 1,6 CRDI. S vacsími motormi a v drahsích výbavách uz prirodzene stráca dych.
Neviem, ci si videl (jazdil) faceliftovaný Ceed, ten interiér siel kvalitatívne nahor, rozhodne bez problémov poráza i30. Multilink vsak, ako píses, nevyuzíva svoj potenciál a je to jazdne relatívne slabé.
19. 4. 2010 09:01
Re: CEED vs. i30
Já mám problém i s tím interiérem i po faceliftu, mám taky problé s prostorem an předních sedačkách a mám probléms hlučností právě těch 1,6 (ať už benzinové a naftové)... ale to je jedno. Podle mě mírně ztrácí,a le enní to tak strašné.. není to nic z co by se měl Ceed stydět. Odpovídá to prostě cenové hladině + ty problémy které Ceed měl tomu jen odpovídají.. Ale to je jedno...
19. 4. 2010 09:21
Re: CEED vs. i30
a presne preto by som bral radsej i30..pretoze take drobnosti su u hyundaia dotiahnute, kdezto ceed na to nehraje.....to je jak vo vsetkom trebars VW-SKODA....skodovka je tiez kvalitna ale nesiaha na VW...to same HYU-KIA
Avatar - woody-alien
19. 4. 2010 09:27
Re: CEED vs. i30
Zhodnotil jsi to celkem přesně, jen 308 mě naprosto odrazuje svým vnějším vzhledem. To bude ale nejspíš jen můj problém.
Avatar - iudex
19. 4. 2010 09:47
Re: CEED vs. i30
Nie si sám (osobitne u kombíka).
19. 4. 2010 09:28
Re: CEED vs. i30
Koukám, že ty kola budou asi to jediný dobrý na tvým autě >:D
19. 4. 2010 18:57
Re: CEED vs. i30
Neřeš ho, copak nevíš, jak blábolí? Hlavně ten český závodnický duch....hahaha!
Avatar - strýček BOB
19. 4. 2010 10:10
Re: CEED vs. i30
Srovnávačka byla, master test AMS, tuším, že to vyšlo loni touto dobou. Golf VI první, Kia vozík poslední, Bravo předposlední...
19. 4. 2010 11:30
Re: CEED vs. i30
Tiež som čítal podobný test, s tým rozdielom, že Bravo bolo posledné a Kia tesne za Golfom. V tom si nevyberieš... ;-)
19. 4. 2010 18:59
Re: CEED vs. i30
Jo, ve světě motorů, ale na posledním místě byl, světe div se Auris - Pořadí Golf, Cee´d (před FL) - pak odstup a potom Megane (nový), Bravo a Auris (před FL - logicky).
19. 4. 2010 20:45
Re: CEED vs. i30
Nie, ja som to čítal zase v nejakom slovenskom časopise... ;-)
Avatar - nalimer
19. 4. 2010 10:30
Re: CEED vs. i30
Nase narody si zvykli kupovat auta s velkym kufrom vzadu. "co keby som potreboval vacsi priestor...". V pripade kombi Kia ponuka vacsi priestor ako Hyundai. Navyse, karosarsky ponuka ja 3 dv. verziu a ako sa pise, dizajnovo je o kusok lepsia.
Ak by som si vsak mal vybrat medzi klasickym hatchbackom, vitazom je i30.
Treba si pockat na novy model od Skody na buduci rok. Mam na mysli "nastupcu" Octavia Tour, cize hatchback. Moze ist o zaujimavy krok, avsak vidim v nom jeden zakladny problem - musi byt aj vo verzii kombi. Ako pisem v prvej vete - "co keby...".
19. 4. 2010 11:29
Re: CEED vs. i30
Nastupce Octavie Tour nema byt hatchback.
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 13:25
Re: CEED vs. i30
Ale má...
19. 4. 2010 16:55
Re: CEED vs. i30
Mas parametry a foto? :-!
Avatar - nalimer
19. 4. 2010 22:38
Re: nastupca Skoda Tour
Studia ma byt predstavena uz na jesen, vyroba ma zacat od roku 2011.
automobil ma byt na rovnakom podvozku co Skoda Octvia Tour (A4 PQ), pricom sa nevylucuje jeho uprava.
cenovo bude na urovni Fabii Kombi. vyber hatchbacku bol zvoleny prave preto, ze chce priamo utocit na Kia Cee'd, Hyundai i30 resp. Citroen C4 - ziskat zakaznikov "lacnych aut nizsej strednej triedy". zaroven sa tak nekanibalizuje k sucasnej Octavii.
zatial sa vravelo o pomenovani Popular (co sa vsak moze zmenit).
23. 4. 2010 16:44
Re: nastupca Skoda Tour
"Šéf Škody Reinhard Jung v březnu uvedl, firma na vývoji nového auta se stupňovitou zádí pod úrovní Octavie intenzivně pracuje." - Podle Reinharda to na hatchback nevypada :-!
19. 4. 2010 08:26
Kia Ceed
nejlepší auto ve třídě.

Měkčené plasty v interiéru, příkladná ergonomie, výborná, vstřícná cena, skvělá záruka (7 let), výbroné moderní motory, kvalitní a ochotní prodejci, moderní turbodiesely, multilink zadní nápravy a...?

MÁME TADY PREMIANTA TŘÍDY, nejlepší auto ve třídě... Porovnej si to s Golfem, s Focusem, kam se na něj tyto auta hrabou.

Stálo by to za to udělat srovnávačku..., ale to bys asi nechtěl, abys to měl černé na bílém, že Kia porazila Golf v přímém souboji... Ono už stačí, že mu dávají přednost kupci. Takže BraKia Kia... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
17
19. 4. 2010 08:28
Re: Kia Ceed
Konečně jsi prodal Fiata! :-)
19. 4. 2010 08:32
Re: Kia Ceed
Tak to ani náhodou. Nejsem mozkově nedostatečný jako jeden mostečan. Jen sem decentně parafrázoval s odkazem na prodejní čísla.. u toho golfu to tak nevyzní, že to co píše je hovadina nonplusultra. Když se to podobně napíše o Ceedu, je to jak pěst na oko a třeba to někomu dojde... i když plané naděje si nedělám (kyž tedy byl schopen pasovat Ceed vedle Brava jako Hi-tech, neznaje jakéhokoliv technického parametru těch aut)... jen mě to tak napadlo...
19. 4. 2010 08:49
Re: Kia Ceed
A já myslel že nejlepší, nejúžasnější, nekrásnější, nejrychlejší (každýmu prý bude ukazovat zadek, což je vlastně pro nás s obyčejnými auty štěstí, protože její předek je značně odpuzující) je Alfa Romeo Giulietta. A co víc, do půl roka u nás vystřídá Ceed na špici v prodejích.
19. 4. 2010 08:52
Re: Kia Ceed
když to říkáš... tak to bdue asi pravda... A nezapomeň.. ještě má přijít nové levné auto od škodovky.. to bude booooom....
19. 4. 2010 09:26
Re: Kia Ceed
Já to neříkám, jen cituju co napsali odborníci v diskuzi o ARG ;-)
Avatar - iudex
19. 4. 2010 08:51
Re: Kia Ceed
Sranda sranda, ale skutocne mnohé o Ceede platí: makcené plasty, ergonómia bez námietok, cena výborná, motory tiez, multilink...
Viem, co si chcel (vo vztahu ku Golfu) naznacit; premiant samozrejme nie je, avsak v nicom výrazne nezaostáva oproti standardu triedy.
19. 4. 2010 09:06
Re: Kia Ceed
Jasný, dobrá parafráze.

Ale design Ceedu už působí poněkud obstarožně, není nijak nadčasový, hlavně zadní partie.

Nedávno jsem byl v Lipsku a tam stánky Hyundai a Kia doslova zely prázdnotou, hned se k tobě hnalo pět, ne zrovna moc hezkých německých hostesek.
Holt dederáci jsou na ty mercedesy,no.

Zrovna Gullia tam (stejně jako celý Fiat a Alfa) chyběla, takže nebyla možnost jí naživo porovnat s konkurencí.
19. 4. 2010 09:48
Re: Kia Ceed
ano, jejich stánky byly prázdnější, ale naproti Kii byl Mercedes a naproti Hyundai zas VW, takže ty davy důchodců automaticky mířili k deutsche kvalitat >:-[]

Jinak nejvíc lidí co jsem tak vypozoroval zajímali spíš korejské SUV, normální vozy nic moc
Avatar - escorpion
19. 4. 2010 11:11
Re: Kia Ceed
Deutsche kvalitat ? Kolega, ktorý pracuje v servise mercedesu má varoval, že nech si nekupujem v žiadnom prípade mercedes. Sú stále v servise, hlavne ML a GL (elektronika).
19. 4. 2010 12:22
Re: Kia Ceed
mne to vysvetlovat nemusíš - jednak nie som nemecký dochodca a jednak na MB nemám love >:-[]

Inak keby si mal kolegov v servisoch všetkých značiek, jazdil by si asi na koni ;-)
Avatar - T613
19. 4. 2010 12:28
Re: Kia Ceed
což by ti vymluvil první známý z veteriny ;-)
Avatar - T613
19. 4. 2010 13:58
Re: Kia Ceed
ve firmě vyrábějící kola jsem dělal před několika léty.. od té doby se mi z kol zvedá pajšl :-! >:D
19. 4. 2010 14:24
Re: Kia Ceed
jako sorry, 17km do práce pěšky nemíním absolvovat každý den!

vrtulník?
Avatar - T613
19. 4. 2010 19:21
Re: Kia Ceed
nikoliv. zásadně s L.Z.129 a v uších Led Zeppelin ;-)
20. 4. 2010 10:00
Re: Kia Ceed
Můžu místo Cepelínů raději Sabaty? ;-)
Avatar - woody-alien
19. 4. 2010 13:55
Re: Kia Ceed
>:D :yes:

Zauzlení střev je svinstvo...
19. 4. 2010 12:51
CEED BRAVO
navrhoval bych oddělit firemní nákupy od fyzických osob a cedník by byl nejprodávanějším občanským autem v ČR, zkrátka lidé uvažují racionálně :-)
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 13:37
Re: CEED BRAVO
Zatímco firmy ne??? >:D Naopak, kamaráde, firmy zaměstnávají týmy lidí, kteří vyhodnocují nejvýhodnější nákup bez jakýchkoliv emocí. Takže bych se spíš inspiroval firemním nákupem (pokud porovnáme výhodnost a ekonomickou stránku věci vč. nákladů na provoz).
19. 4. 2010 13:45
Re: CEED BRAVO
tak až takhle bych si firmy neidealizoval - ono totiž jsou i jiné faktory že? Kolik znáš německých firem, které si koupí jiný než německý vůz? A zdaleka tam náklady nehrají první housle ;-)
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 13:55
Re: CEED BRAVO
Zajisté máš částečně pravdu, ale na prvním místě jsou VŽDY peníze. Pak při srovnatelných nabídkách rozhoduje zcela určitě i Tebou zmíněný faktor. Kdyby měla být splátka operativního leasingu o 1.000,-Kč vyšší za srovnatelný vůz, tak budou třeba francouzi jezdit v německých autech. Osobně mám kousek vedle Samsung a ejhle, firemní vozy Škoda Octavia. Asi je to výhodnější než Hyundai nebo KIA...
19. 4. 2010 14:20
Re: CEED BRAVO
Peníze zdaleka ne VŽDY jsou na prvním místě, to jsou moje zkušenosti. Ale to je fuk, museli bychom udělat průzkum, kde bychom si data mohli sfalšovat sami, a to by i ty firmy museli pravdivě říct, proč si vybrali to a to.

Oktávka má podle mně (kromě jiných věcí) výhodu třeba v karoserii. Lift je už skoro jak sedan, a je vždy reprezentativnější než hatch. Zejména když chceš odlišit služebáky pro nižší šarže, které třeba jezdí Fabkou, a zároveň nechceš kombíka.
neregistrovaný "TommasII"
19. 4. 2010 15:51
Re: CEED BRAVO
Souhlasím, máš pravdu a na to jsem zcela pozapomněl, že je potřeba odlišovat podle pracovního zařazení. Na pozicích obchodních zástupců se to řeší čistě ekonomicky s ohledem na výši splátky. Od nižšího managementu to obvykle bývá dáno cenovým limitem. Jinak z vlastní zkušenosti mohu říct, že ve výběrových řízeních značně převažuje poptávka po Octáviích Combi nad Liftbackem.
19. 4. 2010 16:36
Re: CEED BRAVO
větší zájem o kombi? To mně docela překvapuje. V dobách nesmyslných mříží jsem to bral jako nutnost, ale teď jsem očekával spíš posun k liftům. V každém případě je to další důkaz, že jediná správná karoserie je kombajn :-! ;-)
19. 4. 2010 15:04
Re: CEED BRAVO
Protože to je ze širšího hlediska ekonomicky přínosné...
19. 4. 2010 20:01
Re: CEED BRAVO
věř tomu, že nejlepší hospodář je člověk, který si ty prachy sám vydělal, potom jsou firmy a pak stát
19. 4. 2010 19:05
Re: CEED BRAVO
Že tě to baví, to máš nějaký problém? Blábol o převaze firmeních nákupů už zteda jeden napsal, co tím vlastně kluci chcete říct?

česká hloupost, že co je nejlevnější je nejlepší je docela fascinijící - ale ten, kdo nakupuje u Lidla by nemusel hystericky vykřikovat, že Interspar zkrachuje. To by v tom ale nesměla být česká malost a závist.
19. 4. 2010 20:21
Re: CEED BRAVO
připadáš mi trochu jako ňouma, který před dvěma lety koupil škodivku o třetinu dráž než dnes, a myslí, že je i o třetinu kvalitnější (není, opravdu je to stejný pazmekt), v ČR cena bohužel neznamená z hlediska kvality skoro nic, a jestli rád nakupuješ "draho", tak prodavači řekni, že nechceš žádnou slevu, akci ani výbavu navíc, že chceš zaplatit plnou "starou" cenu, nikdo ti bránit nebude :-)
20. 4. 2010 15:50
Re: CEED BRAVO
Škodivka? Neznám. Pazmekt? Nerozumím. Škoda, nepochopil jsem, co jsi vlastně chtěl říct, ale asi je to úplně jedno...
Avatar - Emel
19. 4. 2010 13:31
Bobe, kde jsi?
Není to tak dávno, co nám tu Strýček Bob od srdce líčil, jak hejlové už došli a prodeje Kia + Hyundai se propadli tam, kam patří. To jsem zvědavý, čím nás obšťastní dnes...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - woody-alien
19. 4. 2010 14:01
Re: Bobe, kde jsi?
...a to ještě neviděl výsledky malých MPV a "děsivej propadák" Vengy. Moje volba by to tedy nebyla, ale nemám rád tyhle BobÁdovské soudy.
19. 4. 2010 14:11
Re: Bobe, kde jsi?
Tipnul bych si vás hoši že jezdíte nějakým žabáckým křápem, určitě Renckem a ještě tady mudrujete! TDI v SUV z džapanu s 4x4 bez kelímků na vás! :-! ;-)
19. 4. 2010 14:27
Re: Bobe, kde jsi?
Ja bych im dal povinne jazdu v dizajnovom skvoste triedy "mini" zvanom Liska, najlepsie vo verzii 1.4tdi! To by im prevetralo dutiny az na take miesta, o ktorych este ani netusia... :-)
Avatar - Emel
19. 4. 2010 17:12
Re: Bobe, kde jsi?
U nás se ovšem prodávalo pouze 1,2HTP, pro exkluzivní TDI bys musel s batůžkem do Německa.
Avatar - white label
19. 4. 2010 17:22
Re: Bobe, kde jsi?
Ani benzínová 1.4 (55kW) se tu nikdy do Foxu nenabízela?
Avatar - Emel
19. 4. 2010 21:56
Re: Bobe, kde jsi?
Tedy.. musím sebekriticky přiznat, že před svatořečením Foxe tady na auto.cz jsem se o Fox nějak zvlášť nezajímal... ale posledního půl roku života už bylo v konfigurátoru jen 1,2HTP v nejslabší inkarnaci.
20. 4. 2010 10:02
Re: Bobe, kde jsi?
a je to venku! Žil si dlouho v temnotách nevědění, ale pak si prozřel, kliknul na konfigurátor a tvůj život konečně začal :-!
19. 4. 2010 20:23
Re: Bobe, kde jsi?
a nie hociakym suv f tdi. Poriadne nacipovane s hrdym napisom tdi >:-[]
Avatar - strýček BOB
19. 4. 2010 16:14
Re: Bobe, kde jsi?
Myslíš těch prodaných 124 kusů vozíku Venga? To je jistě fantastický úspěch, zastaralé Merivy se prodalo 89 kusů a to neměla žádnou velkou reklamní kampaň.
Avatar - woody-alien
19. 4. 2010 21:58
Re: Bobe, kde jsi?
Nesmíš kličkovat jak zajíc před brokama. Tipoval jsi propadák, a ten se jaksi nekoná. Já o žádným veleúspěchu nemluvil.
20. 4. 2010 10:07
Re: Bobe, kde jsi?
Bobík má asi vlastní konstanty, kterými přepočítává tabulky. Holt GTIitika, jako přidružená věda matematická, má zastánců čím dál víc >:-[]
Avatar - strýček BOB
19. 4. 2010 16:08
Re: Bobe, kde jsi?
Jsem zde, chtěl jsem si v klidu vychutnávat tu ódu na radost v podání basmati, vlček mi to pokazil ;-\

Udička na hejly, skorogolfzadvěstědvacet, zabrala.
Avatar - Emel
19. 4. 2010 17:14
Re: Bobe, kde jsi?
To víš, musím si rýpnout a říct "já vám to říkal"... vynášet jakékoliv ultimativní soudy jen na základě měsíčních prodejů se zkrátka nevyplácí.
Avatar - Emel
19. 4. 2010 17:16
Re: Bobe, kde jsi?
Ehm... prodeje propadly samozřejmě... :*)
19. 4. 2010 18:55
OT - Octavia 1.2 TSI
napriek sľubovanému zavedeniu diskusie k testom v novinkách som nenašiel možnosť vyjadriť sa, tak prepáčte za toto vlákno
Rozbalit vlákno
17
19. 4. 2010 19:00
Re: Spotreba?
v článku uvádzate nameranú kombinovanú spotrebu 5.9 l/100 km, no na obrázku [odkaz] je uvedený teoretický dojazd 570 km. Ak má nádrž 55 l, tak niečo mi tu teda nesedí:

1. na plnú nádrž by mal byť podľa obrázku (ručička palivomera ukazuje "plnú") teoretický dojazd pri uvedenej spotrebe 932 km

2. pri udávanom dojazde 570 km a plnej nádrži (viď obrázok) by bola spotreba 9,65 l/100 km

3. pri výrobcom udávanej kombinovanej spotrebe 5,7 l/100 km a ukazovanom dojazde 570 km by mala nádrž 100 litrov

Kde je pes zakopaný? :-)
19. 4. 2010 19:08
Re: Spotreba?
TAk já se svou 1,6MPI najedu v klídku 720-750km a to nemusím být brzdou provozu. Ale pokud je zrovna natánkováno, chvíli trvá než počítač po zhruba 20 i více km ukáže reálnější hodnotu. U mě to je po doplnění paliva 620km z počátku, pak se mi po chvilce jízdy dojezd navýší.
19. 4. 2010 19:21
Re: Spotreba?
áno, to verím. aj ja, keď natankujem, tak chvíľu trvá, než si to palubný počítač prepočíta. ale ako sami píšete, tak reálne najazdíte 720-750 km a po natankovaní Vám ukáže 620 km - to je približne 15%.

v prípade 1.2 TSI je to však nárast na skoro 2x tak veľký dojazd. takže stále nerozumiem...

prečo redakcia neuvádza aj skutočný dojazd? alebo tým PP jednoducho nemožno veriť.
19. 4. 2010 19:36
Re: Spotreba?
Tak ti redaktoři jen na to šlapou, aby z toho těžily jen maximum co v motoru je. Realita bývá mnohdy jiná, než při jejich stylu jízdy a testech. Taky je otázkou zda je na palubním počítači jak je na fotce naměřena spotřeba celková, nebo denní. Nenech se zmást.
19. 4. 2010 19:42
Re: Spotreba?
no pokiaľ viem, tak koncernové vozidlá ukazujú iba jeden dojazd. spotreby však dve ("dennú" a celkovú)
19. 4. 2010 19:51
Re: Spotreba?
ÁÁÁ vida, máš recht...ale když já na to odpočátku šlápnu tak úbytek bude taky rychlej, při denní (třeba 50km) dám příklad 8l/100km, ale pokud jsme si nevynuloval celkovou pak klidně ukáže například 6l/100km. Ale na tuto nižší spořebu jsem jezdil třeba už 1000km. A aby těch 50km co jsem jel dnes hodně svižně, projevilo na PP tak výrazně, není moc pravděpodobné. A to už je rozdíl. Jsou to někdy švindlíři ti redaktoři, na to pozor.
Avatar - Ronault.
19. 4. 2010 20:07
Re: Spotreba?
V tom bodě 3 máš nějakou chybu. Jestli to žere 5,7 l/100 a dojezd je 570 km, tak to znamená, že má nádrž podle palubního PC 32,49 l, nechal ses unést ;-)

No a pes je zakopaný jinde, to co je na fotce nemusí znamenat nic, třeba to je foceno hned po předání. Během testu se ten palubní PC nuluje x-krát pro každou situaci. ;-)
19. 4. 2010 22:55
Re: Spotreba?
jeej, dakujem Ronaulte! zahada vyriesena ;-)
19. 4. 2010 20:18
Re: Spotreba?
ale no tak, snad nebudes vyrobcu chytat za cisla. Tie si kazdy napise hodne optimisticky. Napriklad Fabka s 1.2htp vraj ma kombinovanu 5.5/100, k takej hodnote som sa nikdy ani len nepriblizil! Ono je pravda ze tu firemnu pluhu velmi nesetrime a uz ma drsnyc 100 tisic za sebou, ale realnejsie je tak 7 - 7,5. Mozno keby isiel clovek sam a mal vahu dzokeja co ranajkuje prehanadlo, tak by sa pod 6 dostal...

Ale toto robi kazdy vyrobca, ze do prospektov pise spotrebu hooodne optimisticky. Tusim adac robil kedysi na toto test, a v skusanych autach nebolo ani jedno kde by realna spotreba nebola vyssia...
19. 4. 2010 22:59
Re: Spotreba?
Teddy, ten motor mam v kombiku a minule leto som /pravda po cipnuti/ spravil na nom presne 1000 km. prevazne sam a prevazne dialnica+mesto. obute som mal zimne gumy 165/70, ktore som dojazdieval. tuto zimu na novych Ultra Gripoch som mal bezne dojazd 750-820 km.

takze so spotrebou pod 6 l/100km sa da v pohode dostat. nie som ani jockey ani prehanadlo neuzivam :-)
20. 4. 2010 10:16
Re: Spotreba?
1000km na jednu 45-litrovu nadrz? S kombikom, na zimnych, po dialnici a meste? Clovece, na dialnici ten motor zerie za dva! Tam sa totiz dobre prejavi velky celny odpor. Pravda, ak nejdes konstantne 80km/h. Mesto ani nevravim. 4.5L/100km? No na rozpravky som uz trosku stary...

Jo a mimochodom, cip ti nikdy spotrebu neznizi...
20. 4. 2010 17:41
Re: Spotreba?
prečo myslíš, že je to rozprávka? to Ti mám ako dokázať?
1) jazdil som prevažne sám
2) šírka pneumatík 165 mm, avšak zimné :-(
3) diaľnica v meste, čiže 80-90 km/h
4) Fabia I má menší aerodynamický odpor ako II
5) keď som sa blížil k 850 km, tak už som zvyšok jazdil maximálne ekonomicky (dojazdy na červenú na voľnobeh, na križovatkách vypínanie motoru, ...)
6) v meste (cca. 35% ciest) som sa nevyšplhal nad sedem litrov na sto km
7) chiptuning Ti práveže zníži spotrebu, pretože priebeh krútiaceho momentu sa posunul smerom k nižším otáčkam - viď [odkaz]

tak už mi veríš?
20. 4. 2010 15:45
Re: Spotreba?
Najet na nádrž co má 45l 1000km, je u Fábie holý nesmysl. Možná u nafty, ale u benzínu ani náhodou!
20. 4. 2010 17:43
Re: Spotreba?
aha, takže aj [odkaz] je podľa Teba holý nezmysel, čo?

v podstate je mi jedno, čo odpíšeš, pretože nikoho presviedčať nemusím. a mimochodom keď tankujem po okraj, tak natankujem 50 litrov. a išiel som natankovať až pri zobrazenom dojazde 30 km.
20. 4. 2010 18:35
Re: Spotreba?
Asi bych já měl těžkou nohu.... ;-\ Otázkou je, zda bych nebyl příliš velkou brzdou provozu, hlavně na dálnicích při takto nízkých hodnotách. Nejsem typ řidiče co za každou cenu musí jezdit vyloženě ekonomicky. Já se spíše řadím někam mezi, nejezdím tak abych svou nesmyslně pomalou jízdou neomezoval přiliš ostatní účastníky silničního provozu. Ve městě je to jiná, ale mimo město jezdím, a to si troufám říci kolem 100km/h a na dálnicích s rozmezí 120-150km/h. Nikoho nebrzdím, prostě jedu v klídku a pokud vím že budu zpomalovat, zvolním tempo. Nejezdím stylem brzda - plyn. Takže já bych takhle i přesto, extra nízkých hodnot nikdy nedosáhl. Když mi ale PP hlásí v mojí Oktávce průměr na jednu nádrž v rozmezí 6,5 - 7l/100km, v horším případě 7,5l/100km. Pokud připočtu ještě případnou odchylku +0,5l/100km, je to z mého pohledu pořád krásný výsledek, nehledě na to že jezdím občas plně naložen či někdy i navíc s přívěsem. 1,2HTP ve Fabii by v mém případě žrala o dost více. Pokud v ní někdo jede sám a je nenaložen, možná bych věřil, že by jezdila klidně za méně.
19. 4. 2010 19:03
Re: Spotreba?
Já jsem měl možnost řídit zapůjčenou Oktávku sice 1,4TSI, musím říci že mě motor svým proběhem opravdu překvapil. Hlavně ten krouťák 200Nm v širokém pásmu otáček má nádhernej, což o mojí 1,6MPI se říci nedá. Přesto bych chvíli počkal, jak na tom bude se spolehlivostí celého systému přeplňování po 100000km, takže hodnotit jako celek motor nemohu. Určitě bych věřil tomu že 1,2TSI v Oktávii špatně určitě nepojede.
19. 4. 2010 22:21
Re: Konečne "poriadny" základný motor ...
V Octavii už dlho chýbal základný motor, ktorý by "stíhal" konkurenciu a generačná obnova bola nevyhnutná ...

Tú spotrebu by som odkázal do ríše bájok. Tabuľkovo i Golf 1,4 TSi má nižšiu spotrebu ako Kia Ceed 1,6 CVVT, ale realita je iná ... moja kia cez 7 litrov a kamoškin Golf okolo 8 litrov. Samozrejme závisí od vodiča a profilu jazdy, ale určite nie je 1,4 TSi taký úsporný ako sa snažia "nakecať" v manuály ...