asi si si nevsimol tie poklesy skody oproti minulemu roku .... skus pozriet minulorocne vysledky skodovky a porovnat to s tohtorocnymi ... potom budes kukat jak bager na tvrdu hlinu ;-) .. pred rokom to bol iny valec ;-)
Tak sorry, ale ked Skoda vedie v kazdej kategorii v ktorej ma model, tak to sa inak nazvat neda. :-) Keby vyrabala Skoda dopravne lietadla, tak vedie v Cesku pred Boeingom a Airbusom. >:D
Tak i když Škoda patří do do koncernu VW, je u nás stále vnímána jako domácí a "naše" značka, stále je to největší producent HDP v ČR a díky Škodě má práci hodně lidí. Absolutně nechápu, proč se nad tím podivuješ, ba dokonce se tomu vysmíváš. Já nemůžu za to, že vy nemáte být na co hrdi! Běž na německý servery a vysmívej se němcům za to, že se u nich nejvíce prodávájí německá auta, pak zajdi na francouzská fóra a tam se jim taky vysměj za dominantní postavení francouzských výrobců..dále Itálie, Rumunsko, Rusko, Japonsko, Korea, Amerika... mám pokračovat? A to píšu jako uživatel, který nemá a nikdy neměl žádnou Škodovku, jen absolutně chápu, proč je u nás dominantní a je to v pořádku ...
Docela slušně jedou BMWáci. Těch 120 trojek za měsíc, to je celkem úžasné numero.
A jinak skoro vše při starém - Hyundai (spolu s KIA) by rád doběhl VW group. Sice dotahuje, ale přiznejme si, že na to nemá, protože Škodovka s VW v zádech tady prostě vládne. Ford začíná být trochu vidět, snad bude tenhle trend pokračovat. Jo a lidi si konečně všimli, že Pažout 308 tady je za pěkné penízky, na což našinec slyší velmi dobře. A kdo chce šetřit ještě víc a jezdit musí, Dacie je tady taky...
BMW se daří. Jen mě překvapuje pašík, na to jak je starý a že brzy bude nový. Dacia zas tak špatná neni, no a když chces BMW ale máž jen na Dacii tak přece můžeš udělat Dacio-BMW [odkaz] >:-[]
Mě se zdá, že B7 Passat vypadá jako o dost luxusnější auto, než doopravdy je (zejména v černé s chromovanými exteriérovými prvky), takže jako relativně levné auto v porovnání s D3 a přitom docela důstojně vypadající, je myslím zajímavá volba.
podla tohto zdroja: [odkaz] ma roomster predanych 291 aut
tu to je tiez : [odkaz]
neviem kde sa vzalo to cislo co uvadzate v tabulke 8-s
inak prijal by som vacsi nahlad --- zobrazit aspon 10 aut z kazdej triedy.... 5 aut v tabulke to je dost o nicom.... clovek nema zdaleka prehlad co sa daje dalej na dalsich poziciach... som rad ze je to vsetko v jednom clanku a ze vsetky triedy su pokope ale zobrazit len 5 aut z danej triedy ( v nizsej strednej triede je tych aut skutocne dost aj v SUV ) je fuserina ;-\ odflaknute navyse aj tych par aut co davate do tabuliek aj tam mate chyby v poctoch ... totalna fuserina 8-s
Auto.cz počítá do prodejů i LUV, při započtení pouze osobních verzí Roomster mírně ztrácí (291 ks), je to uvedeno v článku. Osobně bych do statistik prodejů počítal pouze osobní verze.
Edit: strýček BOB byl rychlejší :)
My Češi jsme asi tedy národ ovcí. Ve vyšší střední se pořád kupuje nejvíc těch tak strašnejch vrzajících pětek, co mají podvozek z kárky na ovoce, praskají jim světla a tak. (Jak jsem se dočetl v diskuzi o BMW 5 po modernizaci.) :-O
Nebo že by to tak hrozný auto nebylo ? ;-)
Jednu mám, sice starší, ale jsem mnoho let stále velmi spokojený. A ani nové bych se nebál.
Osobně bych závěr o Ovcích dělal na větším vzorku než na několika kusech prodaných ve vyšší střední :no: .
Ano, obecně lidé jsou ovce, ale když už na to někdo chce poukázat, měl by to dát způsobem, z něhož by to opravdu vyplývalo, a ne působilo dojmem, že je dnes moderní nazývat lidi Ovcemi, a sám sebe u té příležitosti na přední místa ovčína napasovat :- ) . A navíc nejen Češi jsou Ovce, ale všechny národy. I když občas trochu jiným způsobem - u Američanů se příslušnost k ovčinci projevuje tím, že se chtějí za každou cenu odlišit o ostatních, i když se pak rozhodou jinak, než by se rozhodli sami a nezávisle. Je to ověřené důmyslnými experimenty, které naopak prokázaly, že v takovém Hongongu se lidé rozhodují podle ostatních - řekl bych, že toto platí většinově i u nás, ale men známými experimenty to podložit nemohu.
V devadesátých letech jsem litoval kohokoliv, kdo si koupil tehdejší Rumunskou modernu SUPERnovu.
[odkaz]
Nejen že špatně vypadala a byla nekvalitně udělaná - měla větší problém - za malinko vyšší cenu se dala koupit základní Felicia svou úrovní dýchající západním vozům na záda s nesmrtelným motorem 1.3. Časy se pro Dacii naštěstí změnily. :-)
Od doby, co Dacii koupil Renault Dacia jen kvete a já jí úspěch přeju - s jednoduchou technikou, houževnatými motory, solidním zpracováním a třešničkou na dortu v podobě nízké ceny zkrátka musí dobýt svět.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Slušnej pokrok, nemyslíte?
;-)
Jinak BRAVO Škodovce, že má všechny své modely v TOP 13. Podíl na trhu ale klesá - chtělo by to fakt nějakou akci na novou Octavii. Ceny Rapidu, Citiga, Yetiho, Fabie s Roomsterem a Superba jsou myslím OK vzhledem k tomu, co ta auta nabízí, jen Octavia mi přijde předražená. Každopádně platí: Kdo se nebojí, dokáže si usmlouvat pěknou slevičku. :yes:
Tím druhým, snad ještě podstatnějším je, že lidé zde prostě tak zchudli. Životní úroveň klesá a s ní i nároky na nový vůz...
Kdo tu chce mlátit prázdnou slámu průměrným platem, tak ať si uvědomí, že více než 3/4 na něj nedosáhnou. Že platy v mnohých sférách nejen že nerostly, ale dokonce klesaly. A nejen že klesaly platy, ale inflace vše notně zdražila. A nejde jen o inflaci, ale především o tu reálnou, tedy skrytou inflaci.
Jinak řečeno - možná za cenu Fabie v holobytu z roku 2000 koupíte relativně vybavené Sandero, jenže v roce 2000 nepadlo zdaleka tak velké množství rodinných financí na energie, jídlo a bydlení :-!
Prázdnou slámu tu mlátíš soustavně ty. No a k tvému dnešnímu zvratku snad jen, že schůze přátel srpu a kladiva má zasedání v kulturním domě Aurora, a to je za rohem, nějak sis to zde popletl.
Nikdy zde nebyla auta dostupnější než v této době. Pokles cen se týká každé třídy, každého segmentu, prodejci se předhání aby ti prodali své produkty, ceny jsou oproti cenám ceníkovým navíc jinde, k tomu výhodné leasingy a úvěry.
Ano, ne každý si může dovolit nový Mercedes E-klasse, avšak takřka každý si může dnes pořídit to Sandero - klasse. Usiluješ-li o řád, kde by měl každý papírové ambice na to éčko, doporučuji Severní Koreu, ovšem ber na vědomí, že tam by za terno byl považovaný i plakát toho éčka...
Průměrná mzda je údaj pro prosťáčky tvého malorozměru, aby tu mohli mávat rudým předvolebním praporem. U dospělého člověka, který se v životě orientuje je však rozhodný jenom jeden údaj, a to, kolik právě on má v kešeni. Naštěstí je pracovní poměr dobrovolným svazkem zaměstnavatele a zaměstnance, komu se v práci nelíbí, může poměrně jednoduše pracovní poměr rozvázat a nastoupit někam, kde bude spokojený, třeba v... Londýně.
Doba samozřejmě lehká není, avšak je potřeba vzít za jisté, že lépe už globálně nikdy nebude, ani být nemůže. Někdo holt aktuální dobu považuje za osobní garážovou mizérii a někdo zase holt má objednané například to éčko, nebo to sandero. To je ovšem správné, všichni v éčku jezdit nemohou, no a v sanderu zase... nemusí. Už jen toto vědomí je předobrazem spokojenosti. Kéž bys to věděl...
Je smutné, že se lišíme názorově tak málo, a přitom zcela zásadně.
Bohužel, tvoje smýšlení je dokonale plytké, dokonale povrchní. Jsou to přesně ty argumenty, které předhazuješ. MŮŽEŠ, dnes MŮŽEŠ... To je to zaříkávadlo dnešní doby. To je ta ohraná písnička tvých dokonale neznalých názorů.
Bohužel mi to opět snažíš podsunout něco, co jsem nikde, a to ani mezi řádky, nezmínil. To jest snad nějaké slepé chvalozpěvy na rudou vlajku. To jsi těžce přestřelil, ale vzhledem k tvé plochosti názorů se není čemu divit.
Než začneš psát další rady ptáka loskutáka, tak se prosím podívej na tabulkové platy státních zaměstnanců... A protože nevidíš dál jak na své špičky bot, tak je zcela logické, že mzdy v soukromé sféře v obdobné činnosti, jakou vykonávají státní zaměstnanci, se příliš lišit nebude...
Školství, zdravotnictví, sociální péče a další, ano základní potřeby státu, to, co potřebuje celá společnost... TO stojí právě na těch, co MŮŽOU ale NEMUSÍ. Tvými řečmi jim jen pliveš do obličeje :no:
A je vidět, že opravdu neumíš dát dohromady jedna a jedna. Ano, auto dnes vzhledem k průměrnému platu je levné jako nikdy dříve. Jenže většina na ten průměrný plat nedosáhne a za druhé, stále větší část platu/mzdy jde na bydlení, jídlo a energie. Pokud tohle neumíš pochopit, běž pokecat do parku s houpacími koníky :-!
Když jsou auta nejdostupnější, proč jejich prodej klesá ? Dle zákona nabídky a poptávky se přece se snižující se cenou má zvyšovat poptávané množství. Takže je někde problém a možná rohYpnol tím kladivem udeřil hřebíček na hlavičku.
Jestli ono to není tím, že ceny jaut jsou relativně dost dole už pár let. Tím pádem kdo chtěl káru koupit, učinil tak většinou už před rokem-dvěma-třemi. A tříleté auto je u nás brané jako skoro nové, člověk s normálním platem na nové většinou dřív než tak za 5-6 let nenašetří.
A pak je tady další věc, že výplaty poslední 3-4 roky moc nestoupají (v průměru, výjimky se najdou vždycky). Zato však stoupá nezaměstnanost a i lidé dosud zaměstnaní mezi sebou mají dost takových, kteří necítí jistotu, že za dva roky budou schopni splácet leasing. Takže tím to nejspíš bude.
Strielas trochu vedla. Cena aut je voci roku 2000 uplne inde. V tej dobe stala zakladna fabia hodne cez 300k Sk. Pamatam si este dopredaj FI s htp, klimou, radiom a esp za 450k Sk (dnes 15k €). Dnes si za tie peniaze doprajes auto o triedu vyssie s vyrazne lepsiou vybavou a zaroven vzhladom k priemernej mzde (nerad toto spojenie pouzivam, kedze nepoznam moc ludi, ktori ziju len z oficialnych penazi) su auta dostupnejsie ako 10 rokov dozadu. Dacia je alternativou k bazaru, alebo pre nenarocneho klienta, ktory si nepotrpi na tom ci ma sandero, alebo ine male auto, atd...
Neřekl bych, že skrytá inflace vše zdražila. Vyšší zdanění přineslo zdražení. Resp. uveď příklad. Snad vyjma šetření u VW...
Jinak, reálná cena nových vozů šla za posledních 10 let dolů rychleji jak průměrné mzdy ve srovnání s náklady na živobytí. Pamatuji na Fabii Combi 100k bez klimatizace za 440tis. z roku 2001. A to je třeba započítat i inflaci...
Samozřejmě, ceny za energii a celkově bydlení rostly vysokým tempem, ale stále o nějaká ta procenta méně jak pokles cen nových automobilů. A když to srovnáme jen za posledních 5 let místo deseti, pak je to zcela jasné (pamatuji, jak někdo do firmy pořizoval lehce ojeté auto, které následující rok po nástupu krize stálo nové s lepší výbavou stejně)
No vidis a prodava se cim dal hur, asi uz lidem na ty auta nezbyvaji penize. A to se jich jeste hodne proda na uver, ktery se muze vymstit az casem. Dneska clovek praci ma (a mysli si, ze relativne jistou) a za rok uz to nemusi byt pravda.
Tady je potreba si uvedomit, ze nova auta u nas kupuje pomerne uzka skupina lidi - podil obmeny vozoveho parku je cca 3,5 procenta - z toho navic znacnou cast tvori firemni vozy.
Zbytek (cca 95% obyvatel) je odkazan na ojetiny nebo MHD, protoze na nove, v horsim pripade na zadne, auto nemaji. Budme radi za kazde prodane nove auto.
Predstava, ze clovek s prumernym platem si kupuje nove auto je samozrejme nesmyslna. Pokud to teda neni nemyslici klient nebankovek. ;-)
Právě spíš naopak - ony se z dlouhodobějšího hlediska prodávají lépe. Otázkou ale jest, kolik z toho nakupují firmy a kolik domácnosti.
Jinak za poslední desetiletí ten prodej průběžně stoupal nebo se držel na podobné úrovni (vyjma výrazné odchylky nahoru v roce 2008, kdy (ač to zní možná paradoxně) udeřila krize).