Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v dubnu 2010: Cee'd si v nižší střední udržel druhé místo

Tentokrát se mezi nejlepšími v nižší střední třídě neudálo nic, co by stálo za zmínku. Cee'd si udržel druhou příčku, Top 5 naopak opustil Focus.
Zpět na článek
16. 5. 2010 11:22
16. 5. 2010 17:58
16. 5. 2010 19:35
16. 5. 2010 21:03
17. 5. 2010 08:51
17. 5. 2010 09:26
17. 5. 2010 10:44
17. 5. 2010 12:24
18. 5. 2010 06:18
17. 5. 2010 16:32
17. 5. 2010 20:01
17. 5. 2010 20:26
17. 5. 2010 20:38
16. 5. 2010 19:01
neregistrovaný "exctenar"
16. 5. 2010 22:25
17. 5. 2010 00:12
17. 5. 2010 08:46
17. 5. 2010 08:47
17. 5. 2010 09:32
17. 5. 2010 09:48
17. 5. 2010 11:20
17. 5. 2010 11:52
17. 5. 2010 12:54
17. 5. 2010 23:27
16. 5. 2010 17:49
17. 5. 2010 00:13
17. 5. 2010 09:17
17. 5. 2010 09:35
17. 5. 2010 12:27
17. 5. 2010 13:28
18. 5. 2010 08:19
18. 5. 2010 22:02
17. 5. 2010 10:02
17. 5. 2010 11:16
17. 5. 2010 13:09
17. 5. 2010 13:31
17. 5. 2010 14:03
17. 5. 2010 15:08
17. 5. 2010 20:51
17. 5. 2010 21:17
17. 5. 2010 22:50
17. 5. 2010 23:20
18. 5. 2010 08:27
18. 5. 2010 21:52
17. 5. 2010 21:15
18. 5. 2010 09:53
18. 5. 2010 06:09
18. 5. 2010 08:23
18. 5. 2010 08:30
18. 5. 2010 08:40
Avatar - 3_diamanty
16. 5. 2010 11:22
Ceed
ma opat ako zvycajne potesil :yes: druhe miesto bude suboj medzi Ceedom a Golfom. Samozrejme fandim Ceedu ;-)

Japonci su v tejto triede az na ten Auris akosi len do poctu skoda
;-\
Rozbalit vlákno
23
16. 5. 2010 17:58
Re: Ceed
Tak "suboj" v pravom slova zmysle to nebude, ono totiz Golf a Cee'd mieria k inym skupinam zakaznikov (Golf ma jasne navrch co sa tyka image, kvality a techniky bez ohladu na cenu, Cee'd zas vedie v pomere cena/vykon u ekonomicky nizsie postavenej skupiny zakaznikov). Tahaju k sebe skor potencialnych zakaznikov inych znaciek, ale nekonkuruju si az tak velmi navzajom.

Osobne som najviac sklamany z Focusu. Velmi slaby vysledok, a to uz od zaciatku roka. Jasne vidno, ze prestarnuty Focus uz nemoze superit s novymi alebo faceliftovanymi modelmi. Neviem kedyze to Ford planuje uviest modernizovanu verziu, ale ked tak pozeram na predajne cisla, tak uz vcera bolo neskoro...
16. 5. 2010 19:35
Re: Ceed
Nevím jak jsi přišel na to, že si Ceeda koupí člověk s níže postavené sociální skupiny než Ceed. Ta auta mohou být klidně za stejné peníze. Jen ten kupující Ceeda dostane asi lepší motor a výbavu. Třeba si pak ten kupující golfáckého základu může řešit svoje nižší ekonomické postavení. Rozhodně bych proto nedával rovnici kupující Golfa = bohatý, kupující Ceeda = chudý. Často je to naopak.
16. 5. 2010 21:03
Re: Ceed
Napsal jsi to naprosto presne... :yes: Bohuzel tohle mistni DOGMA je tak vtirave, ze jsou jim nekteri zdejsi zblbli ctenari ovlivneni natolik, ze ztraci orientaci v realite.A tak kazdy kdo se rozhodl pro korejce, prip. francouze je chudas a ten kdo jezdi v "necem" koncernovem je jistojiste bohac... a jak se jiz nekolikrat ukazalo, jako bohac si pak muze pripadat i majitel Fabie s HTP (normalni majitele rozlisujici svoji socialni tridu prominou) :-) az tak uzasny vliv mohou mit zazita dogmata >:D
17. 5. 2010 08:51
Re: Ceed
Kde som napisal ze Ceeda si kupi clovek s nizsie postavenej socialnej skupiny??? Akosi tam nic take nevidim. Napisal som len ze u ludi ktori su na tom ekonomicky predsa len slabsie bude Cee'd viest nad Golfom v pomere cena/vykon.

Samozrejme, aj tam sa moze najst clovek ktory namiesto Cee'du s 1.6cvvt/active+ radsej da svojich krvavo nasporenych 370litrov za Golf s 1.4-kou v zaklade, ovsem to je clovek ktory sa hra na image. Naozaj iba hra...
Avatar - white label
17. 5. 2010 09:26
Re: Ceed
Tohle zobecňování je mimo všemi směry, jak píše pogo, žádné "=" neplatí obecně.
Existují snad např. taky lidi, co chcou prostě Golfa a stačí jim základaní motorizace, nebo výbava..., přičemž peníze které tím ušetří, utratí za něco jiného, pro ně "smysluplnějšího"...
A to je podle tebe taky jen: "hra na image, naozaj iba hra..."
8-s ;-)
Avatar - strýček BOB
17. 5. 2010 10:44
Re: Ceed
Ty skupino, za 370 tyček pravděpodobně pořídíš Fabii kombi 1.2TSI Elegance a ještě ti možná zůstane pár kaček na DSG. Fabii, v této konfiguraci, považuji za kvalitnější vůz, než je korejský vozík ze Žiliny. Chápu, souseda Fabií neohromíš, chápu, Ceed je větší, tedy je to více auta za méně peněz... :-)
17. 5. 2010 12:24
Re: Ceed
Strycku Bobe, mne je to putna, ja bych si za 370 nekupil ani jedno. Len som chcel ukazat ze za tie iste prachy mas bud Golf v "socka-edition" (obstarozny motor 1.4, zakladna vybava) ktory ale ma lepsi image, alebo ceeda s ovela modernejsim motorom 1.6cvvt a strednym stupnom vybavy na slusnej urovni, ktory ma stale u mnohych image "korejskej sunky".
18. 5. 2010 06:18
Re: Ceed
k tej fabii len tolko,ze jej dizajn nie je kazdemu po chuti. Na ohromovanie suseda si auto kupuje iba velmi mala skupina jedincov
17. 5. 2010 16:32
Re: Ceed
Nový Golf 5.dv se dá nyní koupit za nějakých 320 000,- Kč.
17. 5. 2010 20:01
Re: Ceed
a výbava, motorizace?
17. 5. 2010 20:26
Re: Ceed
Skladova predpotopni 1.4 80k Trendline :-) Sam za sebe muzu rict, ze bych ale tu 1.4 nechtel... to je silena motorizace.Predstava, ze v tom budu chtit nekoho predjizdet... radsi prihodit a 1.2TSI, ale to uz se clovek od tech 320 vzdali... a to jako ze vyrazne.
17. 5. 2010 20:38
Re: Ceed
to je supr, tuhle motorizaci mam jednu doma. Motor opravdu vhodný pouze pro přesun z bodu A do bodu B bez nějakých zvláštních nároků na "živost" motoru.. On by ten motor stačil, on dokonce ve vyšších otáčkách tahne.. ale pak když člověk vidí spotřebu.. :no:

Popravdě.. koupit pomalu dvacet let starý motor s takovou výbavou za takovou cenu.. Ne, děkuju..
neregistrovaný "exctenar"
16. 5. 2010 19:01
Re: Ceed
Tak on prodej aut v Česku je pro slováka už sportovní utkání,když "někomu fandíš"?Nj, co už... :-! Normální člověk si prostě auto koupí a prodeje neřeší.
16. 5. 2010 22:25
Re: Ceed
Nechaj deťom ich detské radosti... Kým im k spokojnosti stačí tak málo, je to fajn... ;-)
17. 5. 2010 00:12
Re: Ceed
Zraješ, jako víno :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2010 08:46
Re: Ceed
Detske radosti no to si ma rozosmial ;)

Ty budes iny typek >:D asi bez mozgu
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2010 08:47
Re: Ceed
sportovni utkani?

Ty si dalsi z cechov ktori su menej chapavi?

Lebo tych nechapavych je tu dost a dokonca sa aj divim ze mi rozumeju ked pisem po slovensky. Ani mluvit nemusim >:-[]
17. 5. 2010 09:32
Re: Ceed
mluvit nemusíš, ale možno skús písať pomalšie aby si textom zachytil aj nejakú myšlienku ;-)

fandenie by som radšej nechal na hokej, tam to jak ČR tak SR sakra potrebujú >:-[] . Aj keby sa Ceeda predal 10x viac ako GURU, nič to nezmení na fakte že GURU je proste lepšie auto. ;-)
Avatar - white label
17. 5. 2010 09:48
Re: Ceed
Souhlasím, taky je možná dobré těm "sportovní fanouškům" (nejen Ceedu) připomenout, že Guru je na malém českém trhu (momentálně) nejen na třetím místě, ale svým způsobem i na prvním, jen v "jiném dresu", přizpůsobeném "vkusu/potřebám" místního trhu... ;-)
17. 5. 2010 11:20
Re: Ceed
zaujal mě hlavně podíl nafta/benzin u GURU a Oktávky, kde je to přesně v opačném garde. Při té nabídce TSIček se ani nedivím, už snad jen skutečně firemní vozy s velkým nájezdem se vyplatí brát v TDI.
Avatar - white label
17. 5. 2010 11:52
Re: Ceed
Jo, TSI docela "frčí", ale u českých konzervativnějších zákazníků Octávií bude trvat o něco déle, než se to významněji projeví...
17. 5. 2010 12:54
Re: Ceed
u Oktávky je to podle mě klasický jev služebního auta - v této třídě je to jednoznačně dominantní hráč na trhu co se týče korporátních prodejů, a tam prostě nadále preferují naftu. Ale docela často potkávám už i TSIčka. GURU přece jen bude mít větší podíl privátních prodejů a tam prostě málokdo najezdí takovou porci, aby se mu vyplatilo TDI, když za tu cenu máš TSI s DSG.
Avatar - woody-alien
17. 5. 2010 23:27
Re: Ceed
TSI je hodně fajn. Mám rád i diesely, ale třeba v Oktávce už bych dal rozhodně přednost 1.8 TSI před obligátním dvoulitrovým TDIčkem. Nemluvě o tom, že i menší objemy nabízej hezký svezení. Takovej motor zatím hodně, ale opravdu hodně chybí třeba Focusu.
Avatar - Well-being
16. 5. 2010 17:49
Hejlové
Kdože to tu říkal, že hejlové došli? ;-)
Rozbalit vlákno
1
17. 5. 2010 00:13
Re: Hejlové
Nevím... jsi tady?!
Avatar - jazva
17. 5. 2010 09:17
OT: SEAT
Komentár netreba... [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
17. 5. 2010 09:35
Re: OT: SEAT
good luck

pripomína mi to centrálne plánovanie EU - Lisabonská stratégia z nás mala urobiť najsuperbombašpicovejšiužiadenšit ekonomiku na svete. A terazky nie sme. Tak máme ďalšiu desaťročnicu, kde preflákame ďalšie miliardy, a potom sa uvidí...
17. 5. 2010 12:27
Re: OT: SEAT
Seat sa za poslednych 10-15 rokov len zmieta, a nedokaze sa poriadne vyprofilovat. Aj tie slabe pokusy o etablovanie Seatu ako sportovejsie ladene auta boli zabite nevhodnou modelovou strukturou. Osobne som dost skepticky ohladom toho, ci bude Seat po 5 rokoch ziskovy. Fabrika moze prezit montazou koncernovych vozov, ale znacka ako taka je zrela na predaj cinanom...
17. 5. 2010 13:28
Re: OT: SEAT
Až mi aj Seatu ľúto. Tým viac, že je tam kde je nie celkom vlastnou vinou. Chyba je skôr v plánovaní a rozdelení úloh celého koncernu, sypať popol na hlavu by si mali v prvom rade Wolfsburgskí páni.
Čím to bude, že je v niektorých veciach koncern tak skostnatelý...
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2010 08:19
Re: OT: SEAT
Myslím, že chyba je v rozlehlosti koncernu jako takového. Hodně značek, jedna druhé bere klientelu. Evropa není nafukovací a auta už není moc kam dávat. Nebude to možná za pět let, ale značky začnou padat i přes veškeré snahy je udržet při životě.
Podle mého by teď Seatu nejvíce prospělo zaměřit se na alternativní pohony a být v rámci koncernu první, kdo s tím přijde. Vyžaduje to investice (což se VW vůbec nechce dělat) a odvahu, ale mohlo by jej to zvednout ze dna.
18. 5. 2010 22:02
Re: OT: SEAT
Obávam sa, že túto cestu VW prenechá materskej značke, a ešte s príznačným meškaním, aby v správnom čase - keď už všetci odkryjú karty - prišli s "najlepším" riešením.
Súhlasím, tých značiek je priveľa. Osobne sa najviac prikláňam k názoru, že Seatu by najviac prospela úloha výrobcu lacných áut, presne namierených proti Dacii - ovšem so širším portfóliom, na čo s koncernom za chrbtom určite má. Konkurent pre Duster, Logan a Sandero, pre autá značiek Lada, Tata, s istým dosahom na lacnejšie modely Suzuki, Chevrolet a podobne.
Nie som si istý, či by nové technológie v podaní Seatu vzbudili záujem a dôveru - to isté pod značkou VW by malo celkom iný zvuk.
17. 5. 2010 10:02
cruze
Toz zadny zazrak se nekona, sedan u nas fakt neleti. Na jednu stranu skoda, lidi netusi, jak je to bezvadne auto, na druhou stranu bomba, aspon nestoji na kazdem rohu :-) Nejspis dostava na frak i od Fluence, je pravda, ze cena jasne hraje pro Fluence. Ovsem kdo je videl vedle sebe, nemuze srovnavat...
Rozbalit vlákno
17
17. 5. 2010 11:16
Re: cruze
už ti ho konečně dodali? Asi jo, když tady vypisuješ ódy >:-[]

Jinak s tebou souhlasím. Fluence sice nevypadá špatně (s továrenských sportpacketem dokonce hódně dobře), ale Cruze je lepší. Jinak nedávno jsem byl v Bratislavě, a tam jezdilo Cruzů mraky :yes:
17. 5. 2010 13:09
Re: cruze
jj, uz ho mam od zacatku unora, no bomba, co ti budu povidat:) Furt se chystam dat ho na MACZ, ale nejak to nevychazi. Nicmene ve zkratce - super, nejake vady tam jsou, ale jinak auto jak ma byt. Snad se brzo rozhoupu.
Jinak fluence mi prijde takovy nedotazeny, ac jsem na sedany zatizeny, tohle neni muj salek kavy. Taky jich v Brne vidim dost, ale vis jak to je, co te zajima, toho si vsimas
17. 5. 2010 13:31
Re: cruze
Mňa Fluence oslovil interiérom - pocitovo, aj rozmermi. Cruze nie. Tisíc ľudí, tisíc chutí. ;-)
Chevroletu chýba lepšia ponuka motorov, hlavne menší diesel by potreboval ako soľ.
17. 5. 2010 14:03
Re: cruze
uznavam, ze ve fluenci jsem uvnitr nebyl, takze nebudu soudit, navic ja jse mholt zatizeny na ty chevrolety, takze u me je to jasne. No a jinak interier v LT verzi Cruze je mooc povedeny, i tady ho v recenzi chvalili.
A co se tyce motoru, benziny dobre (1,8 vyborna), i diesel maji, zadne PD to ale neni >:-[] Ovsem muj nazor je jasny - jedine misto, kam patri nafta a plyn jsou kamna :-)
17. 5. 2010 15:08
Re: cruze
Fluence je uvnitř fajn, Cruze jsem viděl jen fotky, ale vypadá pro mě OK. Hodně čudliků, to já rád >:-[]

Cruze má tuším jen 2.0 naftu. Chtělo by to ještě maloobjemovou, i když jak tak koukám na statistiky, krom Oktávky mají všichni podíl nafty pod 20%. Takže spíš než tu naftu by to možná chtělo maloobjemové benzinové turbo. Fluence je silně zaměřen na "cenovou efektivitu", takže omezený výběr motorizací, výbavy apod. Ale Cruze chce hrát plnoformátovou roli, takže pro evropu by byl fajn i kombík třeba.

Hlavně že jseš spokojený, o to přece jde :yes:
17. 5. 2010 20:51
Re: cruze
Pre Fluence je plusom ešte jeden fakt - síce obmedzený výber výbavy, ale skôr z dôvodu, že už príliš niet čo doplniť - je pomerne úplná, na relatívne lacné auto možno až príliš.
Chevroletu by možno pomohlo, keby skúsil preladiť na podobnú nôtu ako Renault - ponúknuť kompletnú kolekciu vozidiel, pričom by neuškodilo zaradiť ani výhodný model akým je u Renaultu práve Fluence (a o triedu nižšie Thalia).
17. 5. 2010 21:17
Re: cruze
Cruze byl asi nejlepsi volba cena/vykon az do prichodu Fluence, uznavam, ze Fluence uz neni jemnocit, to je podbizeni jak svina :-)
17. 5. 2010 22:50
Re: cruze
Tak to je, za tú cenu kus auta a navyše super vybaveného, no nekúp to... Akurát naň už nevydupeš žiadnu zľavu, marže sú na tak minimálnej úrovni, že by predajcovia pošli hladom, keby mali cenu ešte stiahnuť.
Tiež som ho mal v merku, ale čakacia doba ma odradila, nemienim čakať pol roka na nové auto. Ale minulý týždeň to už bolo lepšie, stiahli termín dodania až na tri mesiace. Neskoro, kupujem niečo iné.
Avatar - woody-alien
17. 5. 2010 23:20
Re: cruze
Tak se pochlub, třeba do SZ. Sledoval jsem tvoje úvahy nad autem dost dlouho a nevědět výsledek....to je skoro utrpení. ;-)
18. 5. 2010 08:27
Re: cruze
U takto levnych aut clovek nemuze pocitat se slevou, na Cruze jsme taky dostali prd, proste ber nebo nech byt, ve vronte jsou dalsi. Cekaci dobu jsme meli od rijna do unora, ale nam to nevadilo, auto jsme potrebovali az od toho unora, takze se nam to siklo. No, uz je kveten, cekaci doba fuc a clovek si uziva vysnene auto, ne zadny kompromis :-) A co teda kupujes? Taky by me to zajimalo
17. 5. 2010 21:15
Re: cruze
Jj, cudliky kam se podivas, parada, hlavne v noci vsechno krasne sviti, no bomba:) U nas dojizdi Chevy na politiku protlacovani Opelu, v US se nabizi 1,4 turbo, to by byl ten pravy motor. My mame 1,8, jako parada, ale zere jak divy, ale vse je o stylu jizdy a ja se s nim neseru >:-[] Cruze neni mysleny jako sluzebak, tonikdo asi ani neceka, takze ta nafta tvori malo prodeju, nejvice je opravdu klasika zaklad 1,6
18. 5. 2010 09:53
Re: cruze
otázka je, jak moc si Opel a Chevy tady v Evropě lezou do zelí? Já myslím, že moc teda ne. Jednak nabízejí docela dost modelů, který ten druhý v dané třídě nemá, jednak povědomí o těch značkách je značně rozdílne. Jediný "konflikt" vlastně vidím u Antary/Captivy, kde teda Opel tahá za výrazně kratší provaz...
18. 5. 2010 06:09
Re: cruze
Jeste jste zapomneli na Lancer... ted kdyz s krizkem po funuse reagovalo na ceny i Mitsu, tak je to dalsi dostupny model sedanu na trhu... a mooooc pekny :yes: Kdybych mel volit sedana, tak to bude asi 1.Mitsu, 2.Chevy a az nakonec Reno... bohuzel tak, jako nekteri maji predsudky ke Korejcum, ja mam predsudky k Renaultu... ale kdyz uhnu od tematu, tak musim rict, ze Megane Grandtour se mi libi... a hlavne moji drahe polovicce - chvili byl ve vyberove tabulce :-)
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2010 08:23
Re: cruze
Neviděl jsem je sice vedle sebe, ale pokud mám možnost srovnání, Fluence vyhrává. Jeho tvary jsou jemnější, elegantní. Cruze je hrubý, vyvolává dojem skoro až zbytečné brutality síly.
Pro Fluence bude hrát i cena a přeci jen lepší image Renaultu oproti Chevroletu.
18. 5. 2010 08:30
Re: cruze
Covece s tou image nevim nevim, ale ja nebudu soudit, pro me chevy na prvnim miste. A vim, ze je to ohrane klise, ale taky mam znameho se scenikem, v plne palbe atd a sere se a sere se, dnes to nemuze prodat...ale uznavam, ze je to kus od kusu. Co ja vim, Cruze taky neni proverene auto, treba se do roka sesypou vsechny :-)
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2010 08:40
Re: cruze
Chevroletu pokazilo image Aveo, což byla strašná rakev. Po zkušenosti s ním nikdy více. Těžké, líné (1.4), kroutící se cosi. Zase na druhou stranu, Lacetti bylo bezproblémové, byť dost jednoduché.
Že se více kazí auta přecpaná elektronikou celkem chápu. Oproti mechanice jsou prostě náchylnější na chyby. Elektrony si někdy dovedou postavit hlavu, stačí můj počítač v práci. Mazlík, deset let starý, ale někdy dělá strašné kraviny.
V nižší střední zatím Chevrolet bude doplácet na absenci oblíbenějších karoserií hatchback a kombi, dokud nepřijde nástupce Lacetti.