Japonski vyrobcovia vzdy brali europu len ako okrajovy trh. Preto sa ani nesnazili prisposobit zvykom europskeho zakaznika. Skus pozriet co si mozes u Toyoty alebo Mazdy na aute nakonfigurovat! Zistis, ze prakticky nic, len dake nepodstatne doplnky. Inak len prednastavene stupne vybavy, navyse casto podivne skombinovane s motormi/prevodovkami (priklad: chces m6 s automatom? jedine s 2.0, a TE+! Nebodaj chces GTA vybavu? Aj to sa da, ale bez automatu)...
Jen doplním, dle posledních informací, současná objednávka u Subaru, dodávka leden 2012. Důsledek zemětřesení a tsunami. V evropě doběhnou skladovky a nebude co prodávat.
Tak zrovna Subaru mi přijde jako jediný Japonec, co se polepšil místo pohoršil. Ale spíše jsem měl na mysli třeba Mazda, Honda, Toyota. Tam se prostě těžko vybírá. Sice se mi líbí třeba Honda Accord, ale cena a individualizace to úplně zazdívají. U Toyoty mi přijde součastný model Avensis děsně asijský a pořád u mě vyhrává předchozí Avensis. To samé u Mazdy 6.
Nejhorší a nejporuchovější sra..ky - renault, pažout a ještě citron - souhlasím na 100%. Mazda 6 je nejlepší v kvalitě a takovýhle sra..ky na ní nemají. :yes:
Vy taky NEmáte moc aktuální přehled o statistikách porouchovosti, že? :-)
A dokonce i ZDE (na těchto stránkách) se jich objevilo docela DOST - a i tak, zdá se, někteří raději stále žijí ve svých "představách" ;-)
PS: Ale Mazda 6 jinak NEní špatná.. :yes:
Pěkný den (s nějakým renaultem, pažoutem a ještě citro(ë - to vám vypadlo ;-) )nem z horních příček tabulek spolehlivosti :-)
První místo Suberbu je jasné a asi se nad tím nemá pocit pozastavovat. Celá tabulka je rozložená na tři podskupiny. Superb je jedna. Domácí značka navíc povedené auto zaručují Superbu prvenství na hodně dlouho. Druhou skupinou jsou Passat a Mondeo. Tihle dva rivalové se perou o druhé místo. Náskok Passatu je ale docela značný.. Za mě se ani nedivím. Mondeo mě nikdy neuchvátilo. Taková nafouklá bageta. Ale nyní mají výbornou nabídku motorů, takže uvidíme, jak to Mondeu pomůže. Na druhou stranu je Passat "novinka" jeho zaoblené tvary se zhranatily. Celkově působí o dost štíhleji a lehčeji. Nový design se mi líbí více než ten předchozí.
Poslední skupinou je zbytek tabulky. Tam už se to pere mezi sebou. Překvapením je Peugeot 508, který se probojoval až na páté místo. Před ním sice kraluje Laguna, ale její prodeje jsou hodně podpořený příznivou cenovou politikou Penaultu u nás. Takže není divu, že si jí žádá tolik lidí. U Peugeotu 508 se myslím dočkáme stabilně TOP 10 a myslím, že není nereálné ani TOP 5. Ale i přes jeho kvality a šarm si myslím, že na první trojku nedosáhne. V našich končinách mají Superb, Passat a Mondeo svá místa zarezervovaná. Docela mě pobavil údaj o Volvu a jeho nárůstu o 2400%. Číslo samo o sobě zní neuvěřitelně. Dokud si člověk nepřečte dodatek, že se jedná o zvýšení z jednoho kosu. I tak je fajn, že se Volvo začíná rozjíždět. Mě osobně ové Volvo V60 moc neimponovalo. A to hlavně přední část. Vše ostatní je hodně povedené, ale předek mi přijde jak "vykulená plotice". Jako nejatraktivnější auto téhle automobilky považuju XC70, které v mých očích můžu srovnat snad jen s A6 Allroad. Pak elegantní S80 a XC90, které i přes svůj věk má pořád co nabídnout.
Ať už někdo tíhne k Mondeu, nebo Passatu, postavení těchto dvou jako nejsilnějších ve třídě (myšleno v celoevropském měřítku) je neoddiskutovatelné. U Laguny lze jako největší příčinu úspěchu v naší kotlině označit cenu. Insignia dle mne dosáhla maxima ve vztahu k potenciálu zákazníků a podobné to bude pravděpodobně také u P508. Genesis beru jen jako nic neříkající číslo (v této tabulce), protože bez čísel 370Z, Scirocca, MX-5 atd to neřekne nic.
Insignii taky beru jako maximum, co mohla a výš už nebude. Jedině, pokud by nasadili nějakou brutální slevu. U P508 věřím, že se ještě chvíli v TOP 5 udrží a z TOP 10 dlouho nesleze.
Passat dominuje a není se co divit, když ostatní dělají koniny. Oblíbenost 4x4 stoupá a Mondeo ho nemá. Opel je zas přerostlý, Renault nehezký, Citroen má místo řízení cvičení s obručí, Peugeotí tlama má jen jiný tvar, japonský systém konfigurací je naprosto nemožný. Takže Passatu stačí pár změn a má vystaráno.
Mám maličko představu jak se cvičí s obručí a trošičku také jak se řídí Citroën C5 (díky famóznímu podvozku z C6 = sofistikované přední nápravě v podobě dvojitých lichoběžníků) - lépe příjemněji a snadněji než většina konkurentů ve třídě (ostatně masážní sedla asi má vůbec nejlepší).
PS: Takže CO že to mají společného?? :-)
PPS: Já bych řekla že se rok za rokem NIC moc NEmění - prodeje (skoro čehokoliv) rozhodně NEmají souvislost s kvalitou výrobku ;-)
Pěkný den (s CITROËNem C5 V6 3.0 nebo 2.2 HDi tedy určitě ANO :yes::-)
Ona snad existuje i "nesofistikovaná" konstrukce? Nebo je to jen "moderní" slůvko, které se poslední dva-tři roky používá při každé příležitosti? Ptám se proto, že jako absolvent VUT konstr. oboru jsme tento pojem nikdy nepoužívali.Sofistikovaná rozhodně neznamená něco extra, nebo lepšího atd. Dnes někteří dělají snad i sofistikovaný hyg. papír...
Navíc tahle konkr.náprava z C5 zdaleka nedosahuje kvality (kinematika) přední nápravy z první generace M6, vč. druhé gen.(byť zde je o chlup horší), nebo kvality nápravy z BMW. Potom by uvedení měli "nejsofistikovanější" nápravy? Blbost,že? :-!
Ale jistě - a onu NEsofistikovanou/méně sofistikovanou (tedy jednodušší, obyčejnější) tuctovou levnější konstrukci (resp. uchycení) přední nápravy, které se promítá jak do trakce kol tak do přenosu vibrací do řízení používají např. ty dva modely co drží ve střední třídě v česku nadpoloviční většinu trhu (a levná auta obecně) ;-)
No ale vzhledem k vašemu proklamovanému vzdělání tohle VÍTE, tedy jaký je v chování kola rozdíl mezi obyčejnějším McPherson(em) a SOFISTIKOVANĚJŠíM (vyspělejším kvalitnějším) uchycením pomocí dvojitých lichoběžníků - takže trochu NEchápu vaši reakci. Já tohle znám z toho mála co jsem o konstrukci četla, ale vy jste to dokonce studoval = takže URČITĚ NEjste "fanoušek" McPherson(ů)
PS: Možná by to chtělo přidat také ve studiu českého jazyka - formulace "sofistikovaná" přední náprava je v tomto kontextu ZCELA na místě (v pořádku) ... rozlišuje levnější obyčejnější ne tak kvalitní řešení (Superb, Passat) a náročnější, složitější, propracovanější, promyšlenější, kvalitnější SOFISTIKOVANĚJŠí konstrukční řešení které je v "zaplatitelných" kategoriích bohužel už velmi vzácné a jaké nabízí Citroën C5 (běžné je dnes už jen ve vyšší střední a "vyšších kategoriích" - obecně u "dražších a DRAHÝCH aut" ;-)
PPS: A mimochodem - doporučuji VÍCE číst (a nejen kvůli tomu že se DOMNÍVÁTE, že slovo "sofistikovaný" se používá poslední 2-3 roky :-))pořádné a pořádně (nejen v češtině) testy automobilů. Zjistíte že toto "rozdělení" (pojmenování) jsem SAMOZŘEJMĚ NE"vymyslela" já ... byť narozdíl od vás mi přijde LOGICKÉ a správné a sama jej užívám.
Pěkný den (raději se sofistikovaným zavěšením v podobě dvojitých lichoběžníků /které najdete od vyšší střední po supersporty typu Koenigsegg), než s obyčejnými McPherson(y) - které máte třeba ve Fabii :-)
Teda dámo, o autech vím dost, ale před Váma klobouk dolů, takto krásně uhlazeně,konkrétně a precizně bych to v žádném případě nenapsal. :yes::yes::yes:
Který autosalón se Váma může chlubit? U Vás nakupovat musí být pro technicky zvídavé našince potěšení!
Děkuji (mnohokrát) :-)
V oboru již (delší dobu) NEpracuji, dělala jsem pro ... italská značka to je ... na "eF" to začíná ...
(myslím tu menší ;-) )
Pěkný den (třeba v California když pluje ve 280 km/h krajinou tedy JE :yes::-)
... mají (větší) polovinu trhu? :'-(
PS: No snad alespoň jejich majitelé věří, že je to díky kvalitě kombinované s vyspělou technikou ;-)
Pěkný den :-)
Já bych za vším nehledal "jen" kvalitu a vyspělou techniku. Prostě jen nabízejí nejlepší mix (z pohledu trhu) který trh (firmy i soukromé osoby) požadují. Nic víc, nic míň. ;-)
To je otázka. Možná jsem trochu naivní, ale toto si nemyslím. Pokud si někdo koupí auto jen proto, že ho má soused, i přes jiné vlastní preference, je to především jeho vlastní prohra sama před sebou. Stejně tak obráceně, když si někdo koupí auto, jen proto, aby se odlišoval, ale každé ráno si sám před sebou musí zdůvodňovat svou volbu.
Stádní efekt může určitým způsobem fungovat u fleetů, kde Passat (Superb) je brán jako jakýsi standard pro určité pozice a jeho volbou pro danou pozici se "nic nezkazí" (ve vztahu k obrazu a prvnímu dojmu u partnerů).
Nebo to jsou prostí obyčejní lidé a stačí jim šeď šedivá. Vymyté mozky, věřící, že mají něco extras. Nic víc, nic míň.
Jejda, ani jsem to všechno nepřečetl, ale už to tam je jinými slovy o stádním efektu. :yes: