Letos se přelévá pořadí i v nižší střední třídě. Mezi pěticí nejlepších tentokrát chybí nejen Mégane, ale i Hyundai i30. Jsou v ní naopak věční rivalové: Golf, Focus a Astra.
nic to nemeni na tom ze astra je tazka raroha a aby to islo musis si priplatit o triedu silnejsi motor ako ma konkrencia a potom aj cena uz vyzera inak, mne sa rozhodne viac pozdava golf focus a aj faceliftovany P308 s C4 ako tazka 4,5 metrov dlha astra hrajuca sa na kompaktny hatchback ktora potrebuje 17tky kolesa aby neposobila ako daewoo matiz
Pochop už konečně, že ne každý je závodník a ne každý potřebuje, aby mu auto zrychlovalo za stovku za 9 sekund. Spoustě lidi postačí i základní 1.4 nebo 1.6 a hmotnost nijak neřeší. I mně by to stačilo, i když bych samozřejmě rád silnější motor...
NEříkám, že nepostačí, to určitě ano, ale z druhé strany, když by člověk srovnával cenu u dvou aut, které vybírá, tak by si pak řekl, že dynamicky se ta hmotnost dost zapojí a pro srovnání by nebylo špatné volit dražší motor.
do mesta ti staci maly benzin, ta sporteba bude rovnaka. Na dlhe cesty si aj tak kupis diesel a pri dnesnych limitnych rychlostiach ti to moze byt jedno lebo pri 130 na dialnici vsetky zeru rovnako +/- 1 liter. Nechcem tu zakladat flame na 300 prispevkov ale aj 520d ma hmotnost 1700KG a zaujimave ze vsetkym to v testoch staci. A5 3.0TDi ma tusim okolo 1800Kg a nikomu to nevadi. Ta hmotnost je vnimana ako velke minus pritom pre cloveka ktory sa vozi z bodu A do bodu B je to jedno a taky clovek si proste kupi to co sa mu paci a to kde mu daju viac vybavy za menej penazi.
Jestli jsi dobře četl, tak píšu, že nekritizuju malý výkon, leckomu bude stačit i slabší motor. Ale píšu, že vyšší hmotnost není plus, že pokud budeš vybírat dva auta se stejným výkonem a jedno bude těžší, tak to poznat bude a abys to vykompenzoval, tak bys musel volit silnější motorizaci, čili dražší.
Ano v tom mas pravdu, zle som ta precital :-) Ale akurat otec vybera auta a nejdem ho presvedcit na novy focus. Chce astru lebo mal uz tri astry a potrebuje kombi kedze je rybar. A proste chce ist do opla lebo fociusacky interier je pre neho velmi extravagantny. A ked sme boli jazdit na tej 1,4 turbo tak to bohate postacovalo pre neho. Aj ked to bol kombik a sedeli sme tam styria tak to slo slusne. Proste astra je pre vela ludi idealna volba lebo neriesia jej hmotnost a vykon. ;-)
já jezdím insignii, ale měl jsem zapůjčenou i 1.6 turbo s automatem benzín a přišla mi fajn na kratší vzdálenosti, škodovky mi přijdou předražené, ale kdybych si nové auto kupoval teď bylo by to mondeo s benzínovým automatem a skousl bych i tu fordí navigaci
stejně se bojím že moje další auto bude na elektriku ....
201 kusov je snad jeho najlepsi mesacny vysledok za posledny rok a dokonca predava lepsie ako nova C4 ktora za maj mala o 72 kusov menej ako Peugeot 308 co je dost slusny rozdiel.
Mozno je to psosobene dopredajom predfaceliftovaneho modelu za akcne ceny ale po facelife to snad bude este lepsie :yes: aj bez akcie
alebo zeby uz faceliftovany levik takto vyceril zubky ?
kadopadne perfektny vysledok za maj pre Peugeot ;-)
No ono je to tak, že pro HKMC je i30 a cee'd jedno auto, takže jestli se prodává jedno nebo druhé lépe pro společnost nehraje zas tak velkou roli (pokud ten rozdíl není dramatický). i30 i cee'd čekají na své nové generace takže myslím že tabulka nepřináší nijak zásadní překvapení.
Ahoj. Už jsme se bavili několikrát, že HKAG opravdu splývají cee'dem a i30 v jedno auto, které v ČR dohromady vykazuje tržní potenciál něco nad 10% (podle zdejší metodiky, zatímco v tabulkách SDA je to dlouhodobě kolem 20%). Dalším znakem je, že vytěsnily z pozic dvojčata PSA, se kterými se dřív přetahovaly - dnes pravidelně končí s jasným předstihem před nimi (Fiat se ztrácí kdesi ve tmě a Seat si koncern zlikvidoval vlastní pílí). Na druhé straně je evidentní, že cee'd i i30 jsou ve druhé půlce generační životnosti, takže prodeje začnou postupně klesat. Jestli mi paměť slouží, přijde nová i30 v roce 2012 (tudíž i cee'd), čili to časově odpovídá. Plus ty prodeje budou klesat/stagnovat i proto, že prodávají rostoucí počet modelů v jiných segmentech: HKAG se celkem daří stabilizovat se v segmentu "terénních" (jak tomu říká SDA) a v posledním období se takhle zachytávají v "malých" (s i20, čeká se na nové Rio, které předchází příznivá pověst) a také v MPV (ani bych nečekal, že se ix20/Venga takhle ujmou). Pro ně je to příznivý vývoj, daří se jim rozkládat váhu prodejů rovnoměrněji do různých segmentů, nebýt závislí jen na prodejích jediného modelu. Je jasné, že jsou namlsaní, takže by se rádi výrazně zadrápli i ve střední třídě, která je vedle nižší střední a malých pro celkové (kusové) objemy prodejů rozhodující.
Když je řeč o Astře a Opelu, je zajímavé, že uvnitř GM dál pokračuje tendence vytlačit Opel na okraj coby problémovou regionální značku nebo ho dokonce prodat ([odkaz] ) . Zdá se, že profitovat by mohl buď VW nebo Číňani (ti jsou za každým rohem, žejo).
gratulace pro VW, jen v mém okolí přibyly dva Golfy 1.2 tsi s cenou do 400t. Astra se vyhoupla jen tento měsíc, asi se vrátí zase dolů, korejci ztrácí, ale je to asi opravdu přirozený vývoj již stárnoucích modelů-fl i30 navíc nebyl nijak zásadnější, přidané kw u základního motoru ceeda, zdá se má překvapivě pozitivní odezvu. Prodeje Loganu jasně ukazují kam už kupující v ČR nehodlají zajít.
Nejjednodušší je i30 a cee'd za 1-5/11 sečíst a porovnat se stejným obdobím 2010. Udělal jsem to podle tabulek SDA, zdejší počítání na ACZ mi uniká. Takže podle SDA loni i30+cee'd 3171 vozů, letos 2920, rozdíl -7,9%. Hlavní podíl na zhupu má Kia, protože proti loňsku spadla o víc než 500 kusů. Celkově to ale vypadá jako celkem normální klesající tendence se stárnutím modelů. Na druhé straně, ještě není konec roku - může to dopadnout nakonec hůř i líp.
češi asi začínají pomalu chápat, že existuje i něco jiného než octavia...i když tržní podíl je opravdu obrovský ještě...
stejně si však myslím, že co do velikosti a prostoru octavia prostě nemá konkurenci, prostor liftbacku a zavazedlník 550 litrů by jste u hatchbacku focusu nebo golfu hledali hodně těžko, to by si člověk musel připlatit o třídu větší passat či mondeo(i když ono octávia s lepší výbavou a motorem už cenově mondeu zdatně konkuruje, protože 1.4MPi a 1.6MPi je předpotopní motor pro důchodce...) než octávku s první relativně slušnou výbavou ambiente a se živým motorem 1.4TSi nebo 2.0 TDi tak už raději mondeo no...
i tak chápu lidi co si ji kupují, české, praktické a slušné auto, na firemní učely ideální, to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, kvalita jízdních vlastností, stylu a individuality...to už je mnohem horší a RS s L&K už cenami zasahují skoro do prémiového segmentu...
Pokud potřebuješ 500l kufr, koupíš u většiny konkurence karosářskou verzi kombi. Rozhodně nemusíš chodit do střední třídy, probůh.
Ohledně prostoru konkurenci rozhodně má. A ano, Oktávka je u nás pro nefleetové zákazníky tak drahá, že cenově atakuje střední třídu. Gratuluji, objevil jsi Ameriku ;-)
První tři místa jsou jasná. Octávie-Golf-Focus.Je vidět,že Česko je baštou VW+Škoda.Ale i mezi ostatními lze vybrat solidní vozy.Kupující se orientují na tuto produkci. :-! Jen tak dál . Tá trojice je velmi sympatická.A pro Astru jen slova chvály. :yes:
tak velikostně zjevně ano...ja v tom seděl v sedanu a auto je to relativně velké...o konkurenceschopnosti tu mluvit nemužeme...stačí se podívat do interiéru a na ceník no... :-)
Škoda resp. Volkswagen nejspíše začínají (alespoň u těch menších aut) doplácet na nehorázné příplatky za dieselové motory. Octavia mívala podíl "tédéíček" běžně přes 80% a teď ani ne 60. Je vidět, že i spousta firemních zákazníků nakonec raději zvolí některý ze skvělých malých motorů TSI.