Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2011: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

Letos se přelévá pořadí i v nižší střední třídě. Mezi pěticí nejlepších tentokrát chybí nejen Mégane, ale i Hyundai i30. Jsou v ní naopak věční rivalové: Golf, Focus a Astra.
Zpět na článek
17. 6. 2011 08:41
17. 6. 2011 08:46
17. 6. 2011 09:03
17. 6. 2011 09:51
17. 6. 2011 11:11
17. 6. 2011 18:35
17. 6. 2011 19:30
17. 6. 2011 19:44
17. 6. 2011 20:13
17. 6. 2011 20:15
17. 6. 2011 20:24
18. 6. 2011 12:11
18. 6. 2011 18:13
17. 6. 2011 10:53
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 17:29
17. 6. 2011 11:14
17. 6. 2011 13:29
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 13:49
17. 6. 2011 12:14
17. 6. 2011 13:30
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 18:36
17. 6. 2011 12:27
17. 6. 2011 13:51
17. 6. 2011 08:41
Konecne
No podme hned do astry tie oblubene veticky: velka hmotnost, vela tlacidiel, slabe motory, bla bla bla...

Konecne su focus golf a astra tam kde maju byt. Drzim vsetkym trom palce, nemecka technika je nemecka technika.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - pario
17. 6. 2011 08:46
Re: Konecne
Nebolo to tou akciou na Ople? Uvidíme čísla na ďalšie mesiace. Ináč,Oplu držím palce :yes:
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2011 09:03
Re: Konecne
nic to nemeni na tom ze astra je tazka raroha a aby to islo musis si priplatit o triedu silnejsi motor ako ma konkrencia a potom aj cena uz vyzera inak, mne sa rozhodne viac pozdava golf focus a aj faceliftovany P308 s C4 ako tazka 4,5 metrov dlha astra hrajuca sa na kompaktny hatchback ktora potrebuje 17tky kolesa aby neposobila ako daewoo matiz
Avatar - Nerez
17. 6. 2011 09:51
Re: Konecne
Pochop už konečně, že ne každý je závodník a ne každý potřebuje, aby mu auto zrychlovalo za stovku za 9 sekund. Spoustě lidi postačí i základní 1.4 nebo 1.6 a hmotnost nijak neřeší. I mně by to stačilo, i když bych samozřejmě rád silnější motor...
17. 6. 2011 11:11
Re: Konecne
Hmotnost vplyva na spotrebu a na tu dnes pozera kazdy.
Avatar - Ronault.
17. 6. 2011 18:35
Re: Konecne
NEříkám, že nepostačí, to určitě ano, ale z druhé strany, když by člověk srovnával cenu u dvou aut, které vybírá, tak by si pak řekl, že dynamicky se ta hmotnost dost zapojí a pro srovnání by nebylo špatné volit dražší motor.
17. 6. 2011 19:30
Re: Konecne
do mesta ti staci maly benzin, ta sporteba bude rovnaka. Na dlhe cesty si aj tak kupis diesel a pri dnesnych limitnych rychlostiach ti to moze byt jedno lebo pri 130 na dialnici vsetky zeru rovnako +/- 1 liter. Nechcem tu zakladat flame na 300 prispevkov ale aj 520d ma hmotnost 1700KG a zaujimave ze vsetkym to v testoch staci. A5 3.0TDi ma tusim okolo 1800Kg a nikomu to nevadi. Ta hmotnost je vnimana ako velke minus pritom pre cloveka ktory sa vozi z bodu A do bodu B je to jedno a taky clovek si proste kupi to co sa mu paci a to kde mu daju viac vybavy za menej penazi.
Avatar - Ronault.
17. 6. 2011 19:44
Re: Konecne
Jestli jsi dobře četl, tak píšu, že nekritizuju malý výkon, leckomu bude stačit i slabší motor. Ale píšu, že vyšší hmotnost není plus, že pokud budeš vybírat dva auta se stejným výkonem a jedno bude těžší, tak to poznat bude a abys to vykompenzoval, tak bys musel volit silnější motorizaci, čili dražší.
17. 6. 2011 20:13
Re: Konecne
Ano v tom mas pravdu, zle som ta precital :-) Ale akurat otec vybera auta a nejdem ho presvedcit na novy focus. Chce astru lebo mal uz tri astry a potrebuje kombi kedze je rybar. A proste chce ist do opla lebo fociusacky interier je pre neho velmi extravagantny. A ked sme boli jazdit na tej 1,4 turbo tak to bohate postacovalo pre neho. Aj ked to bol kombik a sedeli sme tam styria tak to slo slusne. Proste astra je pre vela ludi idealna volba lebo neriesia jej hmotnost a vykon. ;-)
Avatar - Ronault.
17. 6. 2011 20:15
Re: Konecne
Tak jistě, já to chápu, není nutno vždy mít co nejvyšší výkon, ne každý jej využije.
18. 6. 2011 12:11
Re: Konecne
Kdyby jsi astru vlastnil, mluvíš jinak, EXPERTE...
18. 6. 2011 18:13
Re: Konecne
já jezdím insignii, ale měl jsem zapůjčenou i 1.6 turbo s automatem benzín a přišla mi fajn na kratší vzdálenosti, škodovky mi přijdou předražené, ale kdybych si nové auto kupoval teď bylo by to mondeo s benzínovým automatem a skousl bych i tu fordí navigaci
stejně se bojím že moje další auto bude na elektriku ....
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2011 08:59
musim pochvalit levika
201 kusov je snad jeho najlepsi mesacny vysledok za posledny rok a dokonca predava lepsie ako nova C4 ktora za maj mala o 72 kusov menej ako Peugeot 308 co je dost slusny rozdiel.

Mozno je to psosobene dopredajom predfaceliftovaneho modelu za akcne ceny ale po facelife to snad bude este lepsie :yes: aj bez akcie

alebo zeby uz faceliftovany levik takto vyceril zubky ?

kadopadne perfektny vysledok za maj pre Peugeot ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2011 09:13
vyzera to tak ze
Ceed sa zaradenim silnejsieho zakladu opat vrati pred i30tku a porazi ju aj ked o nic nejde ;-)

japonci opat slabota a jedine auris co to predava ale ani to moc nestoji za rec

octavia uz zacina mierne klesat aj ked to pri tych cislach nie je az tak vidiet ide uz z kopca
Rozbalit vlákno
6
17. 6. 2011 09:24
Re: vyzera to tak ze
No ono je to tak, že pro HKMC je i30 a cee'd jedno auto, takže jestli se prodává jedno nebo druhé lépe pro společnost nehraje zas tak velkou roli (pokud ten rozdíl není dramatický). i30 i cee'd čekají na své nové generace takže myslím že tabulka nepřináší nijak zásadní překvapení.
Avatar - pario
17. 6. 2011 09:25
Re: vyzera to tak ze
Konkretne Toyota,pozeral som u predajcov a vozidlá na sklade slabota,alebo ani kus.Nieto ešte vyberať podľa výbavy.
17. 6. 2011 12:32
Re: vyzera to tak ze
Ahoj. Už jsme se bavili několikrát, že HKAG opravdu splývají cee'dem a i30 v jedno auto, které v ČR dohromady vykazuje tržní potenciál něco nad 10% (podle zdejší metodiky, zatímco v tabulkách SDA je to dlouhodobě kolem 20%). Dalším znakem je, že vytěsnily z pozic dvojčata PSA, se kterými se dřív přetahovaly - dnes pravidelně končí s jasným předstihem před nimi (Fiat se ztrácí kdesi ve tmě a Seat si koncern zlikvidoval vlastní pílí). Na druhé straně je evidentní, že cee'd i i30 jsou ve druhé půlce generační životnosti, takže prodeje začnou postupně klesat. Jestli mi paměť slouží, přijde nová i30 v roce 2012 (tudíž i cee'd), čili to časově odpovídá. Plus ty prodeje budou klesat/stagnovat i proto, že prodávají rostoucí počet modelů v jiných segmentech: HKAG se celkem daří stabilizovat se v segmentu "terénních" (jak tomu říká SDA) a v posledním období se takhle zachytávají v "malých" (s i20, čeká se na nové Rio, které předchází příznivá pověst) a také v MPV (ani bych nečekal, že se ix20/Venga takhle ujmou). Pro ně je to příznivý vývoj, daří se jim rozkládat váhu prodejů rovnoměrněji do různých segmentů, nebýt závislí jen na prodejích jediného modelu. Je jasné, že jsou namlsaní, takže by se rádi výrazně zadrápli i ve střední třídě, která je vedle nižší střední a malých pro celkové (kusové) objemy prodejů rozhodující.
Když je řeč o Astře a Opelu, je zajímavé, že uvnitř GM dál pokračuje tendence vytlačit Opel na okraj coby problémovou regionální značku nebo ho dokonce prodat ([odkaz] ) . Zdá se, že profitovat by mohl buď VW nebo Číňani (ti jsou za každým rohem, žejo).
Avatar - saldy
17. 6. 2011 12:57
Re: vyzera to tak ze
gratulace pro VW, jen v mém okolí přibyly dva Golfy 1.2 tsi s cenou do 400t. Astra se vyhoupla jen tento měsíc, asi se vrátí zase dolů, korejci ztrácí, ale je to asi opravdu přirozený vývoj již stárnoucích modelů-fl i30 navíc nebyl nijak zásadnější, přidané kw u základního motoru ceeda, zdá se má překvapivě pozitivní odezvu. Prodeje Loganu jasně ukazují kam už kupující v ČR nehodlají zajít.
17. 6. 2011 18:16
Re: vyzera to tak ze
Nejjednodušší je i30 a cee'd za 1-5/11 sečíst a porovnat se stejným obdobím 2010. Udělal jsem to podle tabulek SDA, zdejší počítání na ACZ mi uniká. Takže podle SDA loni i30+cee'd 3171 vozů, letos 2920, rozdíl -7,9%. Hlavní podíl na zhupu má Kia, protože proti loňsku spadla o víc než 500 kusů. Celkově to ale vypadá jako celkem normální klesající tendence se stárnutím modelů. Na druhé straně, ještě není konec roku - může to dopadnout nakonec hůř i líp.
18. 6. 2011 18:18
Re: vyzera to tak ze
já jsem z hyundai i kia rozpačitý z podvozků
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 10:53
výborně
češi asi začínají pomalu chápat, že existuje i něco jiného než octavia...i když tržní podíl je opravdu obrovský ještě...
stejně si však myslím, že co do velikosti a prostoru octavia prostě nemá konkurenci, prostor liftbacku a zavazedlník 550 litrů by jste u hatchbacku focusu nebo golfu hledali hodně těžko, to by si člověk musel připlatit o třídu větší passat či mondeo(i když ono octávia s lepší výbavou a motorem už cenově mondeu zdatně konkuruje, protože 1.4MPi a 1.6MPi je předpotopní motor pro důchodce...) než octávku s první relativně slušnou výbavou ambiente a se živým motorem 1.4TSi nebo 2.0 TDi tak už raději mondeo no...

i tak chápu lidi co si ji kupují, české, praktické a slušné auto, na firemní učely ideální, to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, kvalita jízdních vlastností, stylu a individuality...to už je mnohem horší a RS s L&K už cenami zasahují skoro do prémiového segmentu...
Rozbalit vlákno
1
17. 6. 2011 17:29
Re: výborně
Pokud potřebuješ 500l kufr, koupíš u většiny konkurence karosářskou verzi kombi. Rozhodně nemusíš chodit do střední třídy, probůh.
Ohledně prostoru konkurenci rozhodně má. A ano, Oktávka je u nás pro nefleetové zákazníky tak drahá, že cenově atakuje střední třídu. Gratuluji, objevil jsi Ameriku ;-)
Avatar - Guttalax
17. 6. 2011 11:14
Stálice
První tři místa jsou jasná. Octávie-Golf-Focus.Je vidět,že Česko je baštou VW+Škoda.Ale i mezi ostatními lze vybrat solidní vozy.Kupující se orientují na tuto produkci. :-! Jen tak dál . Tá trojice je velmi sympatická.A pro Astru jen slova chvály. :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 13:29
Re: Stálice
tak tak...je vidět že opel postavil konkurenceschopné auto nižší střední i střední třídy... :-)

přece jen astra předchozí generace a vectra byla proti konkurenci relativně bezbranná...bohužel...i když mě se design vecter i astry vždy líbil...
Avatar - Nerez
17. 6. 2011 13:49
Re: Stálice
A to jsi vzal kde, že byla proti konkurenci bezbranná? Podle mě byly minulé generace Astry a Focusu nejblíže Golfu za tu dobu co mezi sebou válčí.
17. 6. 2011 12:14
Dacia
Logan patří do nižší střední společně s A3, BMW1, Oktávií,...? 8-s
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Aventador"
17. 6. 2011 13:30
Re: Dacia
tak velikostně zjevně ano...ja v tom seděl v sedanu a auto je to relativně velké...o konkurenceschopnosti tu mluvit nemužeme...stačí se podívat do interiéru a na ceník no... :-)
Avatar - Ronault.
17. 6. 2011 18:36
Re: Dacia
A kam bys je jako zařadil? To, že je Logan lowend ještě neznamená, že není rozměrově zapasován do nižší střední.
17. 6. 2011 12:27
TDI
Škoda resp. Volkswagen nejspíše začínají (alespoň u těch menších aut) doplácet na nehorázné příplatky za dieselové motory. Octavia mívala podíl "tédéíček" běžně přes 80% a teď ani ne 60. Je vidět, že i spousta firemních zákazníků nakonec raději zvolí některý ze skvělých malých motorů TSI.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Nerez
17. 6. 2011 13:51
Re: TDI
Já bych zvolil TSI i kdybych měl peníze na TDI, ten motor jede vážně skvěle :yes:
17. 6. 2011 12:45
premiova shrnovacka
takze pekne porade:
1. audi
2. alfa
3. bmw
4. volvo
mercedes v tabulce nevidet, japonce a americany (u tech to ovsem nikoho neprekvapi) taky

zaver: alfa :yes:

PS francouzi uz se prodavaji?
Rozbalit vlákno
0