19 Astonů, 15 Bentley, 12 Rolls - první dva ještě výjimečně v Praze občas potkám, ale Rollsa si teda ani nevzpomínám (teda pamatuji jednoho veterána, tak ze 70tých let)
ja bezne v kosiciach na slovensku vidim Ferrari a aj Bentley continental GT bordovy, aj SLR mercedes stal na krizovatke vedla mna ( ano ten drahy za 10melonov co taha 330 s keramickymi brzdami ), dobre auta su vsade na svete ie len v prahe. Pred Hiltonom stoji kazdy den Aston Martin tmavozeleny, prid na vyhod kasli na Prahu, aj tu mame skvele auta.
šak v Kešicoch Rezešovský manažment vybudoval silnú vrstvu úspešných eurodrzkov, tak sa ani nedivím. Veru veru, naposledy som bol v KE niekedy v 2003, mám tam aj vela známých, aj po okolí (Prešov, Sabinov), ale to vieš, nie je čas :-(
ja som to myslel samozrejme ironicky. Dobré autá jazdia všade možne, ale predsa len v tých velkých mestách máš vačšiu pravdepodobnosť ich stretnúť.
Ale je to také zvláštne - niekedy stretnem napr. Panameru 3-4x do týždňa, niekedy aj mesiac žiadnu.
dobre auta ma v KE nie len rezes a mojsejovci ale aj - hokejisti, mafiani , podnikatelia, sudcovia, zbohatlici ;) , do PO chodim casto tam je tiez par peknych kuskov minule som tam v Maxe v tom podzemnom parkovisku videl taku peknu novu deltu s nejakymi neskutocnymi diskami akurat ze mala levocsku znacku tusim.
ja som origo z Rimavskej Soboty a miestny "najvačší" podnikatel tam už polovici 90tých rokov jazdil na BMW 850i a Dodge Durango V8.
Ale tiež keď párkrát do roka prídem domov a skočím do mesta len zírám, a potom hovorím otcovi, že tam majú modernejší a zaujímavejší autopark než v Prahe >:-[]
vacsinou tie najlepsie kusy aut a najzaujimavejsie najdes tam kde to necakas, to znamena nie pred hotelom v las vegas ale niekde zasite v dedine v hornej dolnej u hlupeho jana :yes:
Tak u nás na dedine v Trnave ;-) vídavam Bentley Continental GT, Aston Martin DB9 i Porsche Panamera. A pamätám si, ako na našej ulici spôsobil rozruch Mr. Kollár so svojím Ferrari 430 Spyder, keď ho trochu vytočil (vtedy ešte nemal Veyrona). Ale Rollsa som skutočne na SK nevidel.
ja som videl ale tusim to bol ten stary corniche este z cias fantomasa ;) ale poviem ti to auto je nepriehladnutelne, ziadne ferari, zaden aston, stary rolls a mas baby ake chces >:D
presne tak je to brutalne vyrovnane, trh vsak klesol z 90 000 na 70 000 a tak niektore znacky aj ked stratili na cislach percentualne si poziciu na rhu dokonca zlepsili. Bohuzial citroen na moje prekvapenie ( nova c3 , stale nova c5 ) klesol v podstate dost, aj Kia klesla riadne ale ta to ma nasliapnute novym picantom riom sportageom, vengou.
Uvidime ako nabehne nova C4-ka ale hit to asi nebude a napr predaj c5ky je mizerny to vieme a aj v cechach nie len u nas.
To ani nie, niečo chába vo výbave,
ale hlavne ohaldne dodacích termínov.
Prednosť majú A trhy.
Ja som na auto čakal skoro 6 mesiacov a nakoniec mi dali 2,2 za cenu 2,0 TDCi, len aby ma nejakoi ukojili. V tej dobe im vraj stronovalo po celom Slovensku z tohto dôvodu objednávky asi 300 zákazníkov... :-O
Asi jsi si zase nespočítal, kolik má ČR obyvatel, jakou má koupěschopnost a že se tady loni prodalo 180 tisíc nových aut. Asi tě to překvapí, ale naše republika je maličká a nevýznamná zejména pro jedince, kteří se sami malými a nevýznmnamnými cítí a mají z toho určitý komplex. V Evropě (ona ta globálnost se týká v tomto případě skutečně Evropy - Ford Europe, ne Ford USA ani Ford China) je více jak dvakrát tolik menších zemí, než je Česká republika. Větších zemí (mluvím o populaci) je tuším jenom osm nebo devět, stejné jako my jsou ještě čtyři, ale kromě Belgie samí ekonomičtí průseráři (Maďarsko, Řecko, Portugalsko), takže on ten náš trh až zas tak nevýznamný ani maličký není. Schválně si nastuduj základní data o evropských zemích a budeš možná překvapenej - a jestli máš trochu soudnosti, možná ti to zvedne i sebevědomí. Nakonec ten rozdíl v trhu je i v tom, že třeba Slovensko je sice z hlediska obyvatel poloviční, ale aut se tady prodalo ve srovnání s Českem necelých 40% (180 tis ku 70 tis.). No a ještě jeden fakt na závěr - když se hodnotí východoevropské ekonomiky (počínaje Slovenskem, Polskem a Maďarskem a konče třeba Moldávií a Albánií), ještě se uvádí, že Česká republika a Slovinsko do téhle skupiny už nepatří.....proč asi. Inu HDP na hlavu u nás (a ve Slovinsku) ve výši opravdu lehce pod 28 tis. USD (objektivně - ve Slovonsku opravdu lehce nad) je už opravdu trochu někde jinde.
Berane, Berane...podle tvé rozsáhlé reakce na můj pidipříspěveček jen sám sebe usvědčuješ v tom, že "komplex malých a nevýznamných" je tvůj věrný kámoš,né můj.
Nepoučuj mě o zeměpisu, ten mám v malíčku. Buď chlap, podívej se pravdě do očí a přiznej si, že s deseti miliony obyvatel nemůžeme nikdy být velcí hráči na trhu, i kdyby se nám ztrojnásobila kupní síla obyvatel. Tak si z toho nic nedělej, co je na tom? Švýcarům to určitě taky nevadí:-)
Já v Česku žiju rád. Tečka! Že jsme malá země mi absolutně nevadí. Co nesnáším, je přehnaný zveličování své vlastní podstaty. Prostě takhle, když máš 170cm, smiř se s tím, sundej z bot zvýšený podrážky a přestaň okolí přesvědčovat, že jsi dvoumetrovej obr...to je myšleno obrazně jako příklad, nevím jak si vysoký.
No, podle tvé rozsáhlé reakce je to trochu jinak - nejsi první ani poslední, tvoje "globální" pojetí světa a ublíženecké kňourání o céčkovém trhu je toho více jak pádným důkazema a každý soudný člověk ho tak i pochopí. pokud jsem ti šlápl na kuří oko, omlouvám se. Nakonec, je mi sympatické, že tady žiješ rád....jinak 190 cm. Mám takový pocit, že to je výška na horní hranici průměru, mám několik i vyššich kamarádů.
Jen tak mezi námi, jsme na podobné poznámky dost vysazenej, protože řada lidí (silných na internetu v nadávání třeba Němcům) jim v osobním styku neskutečně leze do zadku a dělá ostudu těm ostatním a normálním, kteří jsou zvyklí s nimi jednat jako rovný s rovným. Takže příště piš radši k věci a podívej se, jak to s tím trhem je a proč to je.
Pro tyto značky byl minulý rok mimořádně úspěšný. Lidé si stále více uvědomují, že si nemusejí draze připlácet, aby dostali kvalitní a přitom praktická auta. Hyundai, Dacie - jako levnější Renault, SEAT jako levnější VW :yes:
Dacii fandim a v roku 2011 mzoe ist oapt vyssie kedze sa rozbieha Duster ktory uz za november predal tusim u Vas 100ks za mesiac. Mozno bude v roku 2011 v top 5 malych SUV.
Prekvapil me pouze mirny pokles prodeju Toyoty. Muj osobni nazor na Toyotu se po tech vsech skandalech radikalne zhorsil. V USA tomu rozumim - Toyota se koupi tchýni a po nehode inkasujou pozustali 10 mil. dolaru za tu "ztratu" >:-[] >:-[]
Taky jeden co neví, že svět ovládá tlustý žid co se povaluje s doutníkem na polstrovaném kanape na Wall Streetu obklopen prostitutkama a tahá přitom za drátky.
tak tak. nejsem sice příznivec konspiračních teorií, ale celý průběh té "bubliny", její závěry, její načasování v době nejhorších časů domácích automobilek a pod. vyvolávají hodně nepříjemných otázek...
A proc ? Mas osobni spatne zkusenosti ? Ze byl spatny pedal...ajaj vis co vsechno je ututlano u Skodovek ? No na Toyotu se to proflaklo no....aspon ted budou spolehlivejsi...ja to beru jako plus! ;-)
1. místo VW cca 74 tisíc aut :yes:
2. místo Renault cca 19 tisíc aut
3. místo Hyundai cca 18 tisíc aut
4. místo Ford cca 16 tisíc aut
5. místo PSA cca 15 tisíc aut
pak daleko na 6. místě Fiat cca 6 tisíc aut a ostatní ...
No to 6. místo není žádný zázrak, ale není to tak zlé (tedy není to tragédie). Vzhledem k tomu, že sme vlastně součástí germánie mi to přijde jako rozumný výsledek. Jen ten odstup na ostatní by se měl změnit. Počítal si to Fiatu i Jeep, Chrysler a Dodge? Tyhle značky, stejně jako Lancie i AR mají celkem potenciál. Do budoucna. U AR je vidět, že i příchod byť jediného modelu, dokáže přeci jen ty čísla krapet zvednout. Lancie u nás prodává v podstatě jen jeden model, tam se těm současným číslům moc nedivím. to bych zatím nechal bez komentáře.
ještě by mě zajímaly prodejní čísla převedena na počet dealerů.
Tak to je opravdu velmi, velmi zajímavá tabulka, ždímám oči...
Francouzi jsou asi velcí vlastenci. Zajímavé je, že na prvních 3 místech jsou prckové, žádná nižší střední, jak bych předpokládal...Ještě by mě zajímaly u jednotlivých aut prodané motorizace, ale to už bych asi chtěl moc:-)
Asi největší překvapení je pro mě Sandero na 7.místě!!!!
skoda ma vo francuzsku co dohanat :-) zrejme tam sandero a duster predava viac ako cely koncern vw dohromady - francuzsko je fajn musim sa tam niekedy kuknut ako to tam vyzera ten vozozvy park nazivo ;)
No a predstav si to, v Rovnikove Guinei se Skoda neprodava vubec!!! To asi radosti prasknes, ANI JEDEN KOUSEK. Predstav si to. Zavri oci a nech se chvili unaset svym komplexem.... Rovnikova Guinea je fajn, protoze tam nejezdi Skodovky. Musis se tam nekdy podivat. Ale varuju te uz predem, nejezdi tam ani zadni korejci :-)
Zajeď si na sever, Norsko-Švédsko, tam těch koncernových vozů taky moc nepotkáš a když jo, tak mají německou značku ;-) A Škodovky jsem potkal za celý měsíc celkem 2 :-)
Jo? A jezdíš tam jak často? A kam? A kolikrát jsi tam byl? V Norsku tvoří škodovka tak 6% prodejů a na Islandu to bylo 8%. V Dánsku jsem byl překvapenej, kolik jsem tam těch našich aut viděl. Asi jsi měl škodomlhu, na druhou stranu já jsem naposled tam neviděl na silnici ani jeden fiat a přitom jsem si jistej, že prodeje jsou tam tak kolem dvou tří procent. Pokud tě postihne to úžasné štěstí, že se tam zase podíváš, tak se dívej pozorněji. Pokud sis to ovšem honem jenom celé nevymyslel, nakonec tady je to běžné.....
Ale copa copak, kdopak se nám to tady rozčiluje.. Věř, že si vymýšlet nemusím a pokud mi to nevěříš, tak mi to je srdečně ukradené stejně tak jako celý tvůj příspěvek. Pokud jsi se dostal nejdál do Dánska, pak nemůžeš soudit země položené ještě výš. Navíc zřejmě neumíš číst, když se ptáš jak dlouho jsem tam byl. A pro tvou informaci jsem sjel už celou skandinávii. ;-) Tyhle tvoje procentuální plácanice co tu meleš o ničem nevypovídají, tak zklidni hormon.
Já ti příště udělám radost a budu tu nalhávat, že sem tam viděl celé stovky škodovek jo?
Tak fakta - jsou v jiné diskuzi (k ruskému trhu) - odkaz na švédský trh - škodovek se ve Švédsku loni prodalo přes 12 tisíc, KIÍ přes třináct a Hyundaiů tak devět. Celkem něco kolem 290 tis aut - těch 12 tis je kolemJinak do Norska jezdím každý rok, ve Švédsku jsme byl pouze dvakrát (před čtyřmi roky) a Dánsko znám nejmíň, používám mostotunel, takže znám jenom Sjaelland.....Sjel jsi celou Skandinávii, blahopřeji, já tam jezdím "jenom" služebně a do Norska nejradši letím letadlem, autem jsem tam byl vlastně jenom jednou a bylo to úmorné. Ale to ty jistě víš a znáš, měl jsi možnost se kochat. Tak až zase budeš celý měsíc projíždět celou Skandinávii, tak si dělej čárky - uděláš mi nesmírnou radost. Děkuji předem.
To je částečně taky SarKozyho (sarkafarka) práce, ten obraz naší republiky (a stím věci spojené) ve "spolehlivé" Francii, taky jim to hezky "vracíme", na oplátku jim zase nekupujeme ty jejich produkty, a to ani za české dampingové ceny... >:D
Pravda je taková, že Francouzi jsou ve skutečnosti šovinisti největší, kam se na ně dneska třeba Němci nebo Angličani hrabou. Přezíravost a arogance an bloc vůči středo- a východoevropským zemím je speciálně pro Francouze typická. Kupodivu naši politici i umějí občas dupnout (zakomplexovanci u nás s toho mají traumata a zahlcují média svým lezdo***ezectvím), Poláci taky, Francouze neposloucháme e z toho to pramení.
Nicméně nevracíme jim to jenom my - Angličani na někoukají spatra víc než na nás a třeba na Poláky. Musím říct, že při jednání s Brity jsme měl dokonce dojem, že na nás spatra nekoukaj vůbec, s Frantíky jsme s e pracovnqě nepotkal.....
No a k těm taxíkům, co píše nad tebou Ricardo - taxikáři si kupují kvalitní držáky, to je dobrá reklama. Fakt je, že kolega byl překvapenej, co Superbů jezdí jako taxi v Berlíně, mně zase na Kanárech už před nekolika lety překvapilo, že pro místní taxislužbu tam to byla jediná značka.
Nakonec, ne všichni Francouzi jsou tak bohatí, aby si mohli dovolit koupit škodovku >:D
Jj, šovinisti (asi ne náhodou je to slovo zrovna podle jména postavy francouzského napoleonského granátníka Chauvina) až na půdu, z toho také plynou jejich jazykové "znalosti", "99%" umí jen francouzsky a zbylé 1% to u nich alespoň předstírá (čest "vyjímkám")... Po této stránce jsem se tam rozhodně necítil jako ve vyspělé Evropě a příště bych dal přednost návštěvě jiného evropského státu, místy šokující je taky občasný "optický bordel" na jejich venkově. který si rozhodně nezadá ani s některými východoevropskými státy, kterými sami tak opovrhují...
Co mě třeba zarazilo na autech v Paříži je fakt, že i když byly obvykle čistší, než průměr ve zbytku Francie, téměř všechny měly usazenou/zažranou špínu na kolech (hlavně těch předních) od brzdových destiček, a to od běžných modelů až po ty luxusnější... Že by symbol jistého druhu povrchnosti...? ;-)
Tohle prostě neřeší, ale ono je tohle příznačné i pro Italy. Najít nepobouchané auto ve Florencii je umění, nějaké mytí zvládne déšť. Na pár výjimek typu Ferrari se to týká všeho, třeba i nového Allroada takové jsem viděl.
Ad šovinismus... ono z jedné strany ano, z druhé strany má Francie spoustu národnostních menšin a jsou to taky hrdí lidé, kteří se svého jazyku těžce vzdávají. Totéž zkus v Anglii na někoho vybalit němčinu nebo francouzštinu - nepochodíš.
Jo a u nás taky moc neuspěješ, teda až na vyjímky typu Noem Arch >:-[];-)
Tak nějak jsem tušil, že se ozveš... :-)
Uznávám, že šovinismus je v tomto případě trochu silné slovo, tady jde spíš o jeho nenásilnou podobu.
Italové mají dost odlišnou mentalitu, jsou mnohem srdečnější a jako turista se tam (po této stránce) většinou cítíš mnohem líp a domluvíš se spíš, než ve Francii. Kdybych se měl rozhodovat jen podle toho, vede u mě Itálie 10:0.
Samozřejmě to taky neplatí zcela obecně a je to můj pohled, především podle mých zkušeností, ale spousta známých mi tuhle zkušenost potvrdila taky...
Angláni si to mohou dovolit mnohem spíš, anglicky mluvících turistů/evropanů (ale logicky i "amíků" nebo "asiatů") je mnojem víc, než lidí francouzsky hovořících a s dlouhodobým rozvojem počítačů a internetu je dnes angličtina úplně jinde, než francouština, i když se frantíci snaží tvářit, že o tom nevědí...
No, ale s tím šovinismem bych souhlasil. Ale je servírován typickým francouzským šarmem :-) Nakonec je asi jasné, že nemusím italská auta, ale Taliáni jako lidi jsou v tomto směru skutečně lepší - byl jsem tedy pouze na severu (ani ne ve Florencii), ale je legrace, jak když je oslovíš anglicky, začnou mlít italsky a očekávají, že jim budeš rozumnět, ale snaží se. Rukama, nohama.....legrace, alepsoň těch pár situací, co jsme zažil. Jinak jayzková vybavenost angličtinou je u nás mnohem lepší, než v románských zemích obecně. Skandinávie nebo Německo to sice není, ale lidé mladší 50 let se většinou anglicky domluví dobře. Angličtina je esperanto naší doby, s tím nic asi nenaděláme a musím konstatovat, že anglicky jsem se chtěl učit sám, francouzština mně nikdy ani nenapadla a němčinu a ještě ruštinu mi nutili ve škole.
ak ta mozem poprosit mas nejaky link kde su tie tabulky francuzskeho trhu priapadne nemecky taliansky britsky? Googlim googlim a nejako moc to nejde, nie som v tom macher.
Dole v poslednim prispevku si pak muzes dat Novy Zeland, Argentina, Brazilie, Nizozemi, jen co srdce raaaciiiiiiiiii........... Nezapomen jit dnes spat ;-)
Na tom něco je a bude. Třeba spolubydlící prohlašuje, že si koupí jedině české nebo německé auto, ale jedině koncern. Příjde mi to hodně krátkozraké a přesně takovýmhle tak nějak podvědomě přeju aby jim to auto udělalo co nejvíce starostí. Ne, že bych byl tak zlý, ale přecejen omezenost by se měla trestat. ;-)
Mě asi nejvíc zaujalo Švýcarsko. Obyčejných aut se tam moc neprodá, ale luxusních sedanů nebo jen počty Ferrari... ohromné čísla na tak malou zemi. Ale co mě nejvíc zaujalo jsou prodeje Octavie. Oni ji tam sice řadí do D segmentu, ale kdyby ji dali do C, kde patří, tak je druhá hned za Golfem! A výhra by to byla ve střední třídě... To je pro mě novinka, že si zde Octavia tak dobře stojí, gratulace. Navíc Superbů víc jak Mondeií...
Ještě by mě moc zajímalo Německo- modely za celý rok, na auteten jsem to nenašel.
Byl jsem asi 2x ve Svycarsku, samy tuning kary, oni i kdyz maji pitomyho golfa, tak je na 20" kolech, docela husta zeme. Ale co pak nechapu, ze se tam jezdi 100% predpisove, ne tachometrove, ale presne pdole GPS jedou 110 po dalnici apod. To clovek ani nemusi spechat, jizda je tak nejak plynula.... Plecky jsem tam opravdu nikde nevidel...
Já bohužek kvůli nemoc nemohl jet se školou na autosalon do Ženevy, ale co mi říkali spolužáci tak jako ty. Plečku tam nevidíš a v centru Ženevy jen samý Aston Martin nebo Ferrari. Krásná země, jen kdyby ti poliši nebyli tak přísní...
vo francuzsku vedie Peugeot 207, v taliansku Fiat Punto, v cechach a na clovensku je prva Skoda Octavia, v nemecku je kralom Golf,
kto ma nejake pikosky nech sa pochvali.
Prekvapuje ma 7 miesto dacie sandera vo francuzsku aj ked je to v podstate lowendovy renault ale aj tak kto by to povedal ze sandero preda len vo francusku skoro 70 000 aut - co je cely nas slovesky trh ze? Z toho je vidiet ze posudzovat pozicie znaciek podla lokalneho trhu je nemozne. Darmo si tu vravime ze ten predava slabo ten dobre pokial sa bavime v rovine ceskeho a slovenskeho trhu tak nase predajne cisla su nepodstatne v porovnani s cislami vo francuzsku nemecku taliansku. Sme kvapka v mori. Cize tych 5000 peugeotov co sa u nas rocne preda ;) hm to asi vo francuzsku predaju za tyzden.
V taliansku 4 miesto F500 ( takisto opat skoro 70 000 kusov )- to ani nepotrebuje komentar - uz teraz je to auticko legenda na rozdiel od terajsieho nepodareneho vw chrobaka ktory vyzera ako parodia na auto.
Poslouchaj Roubicek, to sme to tomu koncernu nandali, vedi? Ze je clanek o CESKEM trhu? No problemo, Roubicek, vytahnem tabulky z Francie a Italie (hlavne vynechat Nemecko, nehodi se nam do kramu) a vysvetlime vsem ze jsme jenom malicky trh, kde lidi autum nerozumi. Viva la Renault, Forza Fiat!!! Moment, nefandi oni nahodou Korejcum, Topper? Ale to máte jedno, Roubicek, korejci vyhoreli a zly koncern je treba bit, viva la France!!! Premiovi lide ti francouzi, mel bych se tam odstehovat...
Tak a máme tady tabulku loňských prodejů... pogratulujme úspěšným, držme palce do dalšího roku těm, co mají ještě co zlepšovat.
Jen bacha, neplést si tuhle tabulku s tabulkou 1. ligy, tohle není fotbal, i když jsme fanoušci, protože i když se prodalo více Dacii než BMW, tak každý kope jinou ligu.
A kdo je vítěz? Všichni ti, co na se na těhle číslech podíleli a koupili si loni nový vůz. :yes::yes::yes:
PS: Pár postřehů.
Opel: Třetí rok po sobě tady píšu totéž, proč proboha ty prodeje? Modelové portfolio, německý původ, teĎ i nové modely. A nic. Že by problém importéra? Asi, protože orientovat se jen v cenníku Opelu...
Citroen: Efekt končících modelů, ale tipuji, že příští rok díky C3 a C4 bude znamenat růst :yes:
Infiniti výš než Jaguar.
Opel u Vas je ako Ford u nas tomu sa tiez ani za pana boha u nas nedari darmo je to tiez nemecke kvalitne a neviem ake. Skor zbadas stary escort ako novu fiestu, proste fordy u nas nejdu a basta.
Ale zase když mrkneš na prodeje Opelu v Německu tak je na tom sakra jinak. V Čechách lidi pořád žijou z keců, který se tahnou 15let zpátky. Spousta lidí ti řekne, že je Opel reznoucí šmejd s vadnou elektronikou a většina z nich ho nikdy doma neměla ;-) Tak to bylo, je a bude....
Tak je to ale třeba i s Renaultem, teda až na to, že se o něm nemluví, že rezne... a podívej kolik toho prodá. Totéž platí dost podobně o Peugeotu a Citroenu a že Peugeot nasadil solidní ceny až poslední dobou.
Jo, jo, Mě nedávnou proškolila asi stoletá Panda, nebo Uno, Ritmo nebo co to bylo, v zatáčkách na místní ve stoupání. Tak jsem tlačil na pilu, že mi ujel předek a já si to kšíroval do škarpy. Tak jsem to vzdal. A ten plkotáč ( asi to vážilo 600 kilo i s řidičem) si v těch zatáčkách jenom pohazoval ***kou. Na tu potupu nezapomenu.