Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2010: Pořadí značek

V roce 2010 se u nás prodalo 180 tisíc nových aut, tedy přibližně tolik co v krizovém roce 2009. Kdo jsou vítězové a kdo poražení?
Zpět na článek
12. 1. 2011 10:58
12. 1. 2011 11:00
12. 1. 2011 11:07
12. 1. 2011 11:12
12. 1. 2011 12:35
13. 1. 2011 12:20
12. 1. 2011 12:09
12. 1. 2011 11:12
12. 1. 2011 12:10
12. 1. 2011 15:57
12. 1. 2011 18:44
12. 1. 2011 11:17
12. 1. 2011 12:27
12. 1. 2011 14:52
12. 1. 2011 19:55
12. 1. 2011 17:54
12. 1. 2011 18:43
12. 1. 2011 19:30
12. 1. 2011 19:53
12. 1. 2011 20:21
12. 1. 2011 20:46
12. 1. 2011 21:15
12. 1. 2011 20:54
13. 1. 2011 06:57
13. 1. 2011 12:37
12. 1. 2011 20:26
12. 1. 2011 20:55
12. 1. 2011 20:47
12. 1. 2011 22:59
12. 1. 2011 23:23
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:14
moji oblubenci
hyundai , kia a peugeot :yes:

o rok budu opat vyssie :yes:

good job
Rozbalit vlákno
2
13. 1. 2011 12:16
Re: moji oblubenci
Tys větší potrefenec než Áda. :yes:
13. 1. 2011 16:07
Re: moji oblubenci
lebo ma rad inu znacku? skor ty si potrefenec ked nevies pochopit ze niekto ma rad ine ako ty.. A to ze budu vyssie? Je to mozne.. dost mozne..
12. 1. 2011 10:21
Kde to schovávají?
19 Astonů, 15 Bentley, 12 Rolls - první dva ještě výjimečně v Praze občas potkám, ale Rollsa si teda ani nevzpomínám (teda pamatuji jednoho veterána, tak ze 70tých let)

žeby už Praha nebyla pupek světa? >:-[]
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:29
Re: Kde to schovávají?
ja bezne v kosiciach na slovensku vidim Ferrari a aj Bentley continental GT bordovy, aj SLR mercedes stal na krizovatke vedla mna ( ano ten drahy za 10melonov co taha 330 s keramickymi brzdami ), dobre auta su vsade na svete ie len v prahe. Pred Hiltonom stoji kazdy den Aston Martin tmavozeleny, prid na vyhod kasli na Prahu, aj tu mame skvele auta.
12. 1. 2011 10:45
Re: Kde to schovávají?
šak v Kešicoch Rezešovský manažment vybudoval silnú vrstvu úspešných eurodrzkov, tak sa ani nedivím. Veru veru, naposledy som bol v KE niekedy v 2003, mám tam aj vela známých, aj po okolí (Prešov, Sabinov), ale to vieš, nie je čas :-(

ja som to myslel samozrejme ironicky. Dobré autá jazdia všade možne, ale predsa len v tých velkých mestách máš vačšiu pravdepodobnosť ich stretnúť.

Ale je to také zvláštne - niekedy stretnem napr. Panameru 3-4x do týždňa, niekedy aj mesiac žiadnu.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:54
Re: Kde to schovávají?
dobre auta ma v KE nie len rezes a mojsejovci ale aj - hokejisti, mafiani , podnikatelia, sudcovia, zbohatlici ;) , do PO chodim casto tam je tiez par peknych kuskov minule som tam v Maxe v tom podzemnom parkovisku videl taku peknu novu deltu s nejakymi neskutocnymi diskami akurat ze mala levocsku znacku tusim.
12. 1. 2011 11:07
Re: Kde to schovávají?
ja som origo z Rimavskej Soboty a miestny "najvačší" podnikatel tam už polovici 90tých rokov jazdil na BMW 850i a Dodge Durango V8.

Ale tiež keď párkrát do roka prídem domov a skočím do mesta len zírám, a potom hovorím otcovi, že tam majú modernejší a zaujímavejší autopark než v Prahe >:-[]
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 11:16
Re: Kde to schovávají?
vacsinou tie najlepsie kusy aut a najzaujimavejsie najdes tam kde to necakas, to znamena nie pred hotelom v las vegas ale niekde zasite v dedine v hornej dolnej u hlupeho jana
:yes:
Avatar - iudex
12. 1. 2011 12:33
Re: Kde to schovávají?
Myslíš tohoto: [odkaz] >:-[]
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 17:39
Re: Kde to schovávají?
Já nikde nic neschovávám, jen teda moc často nevyjíždím a do toho vašeho práglu už vůbec >:-[]
Avatar - iudex
12. 1. 2011 10:39
Re: Kde to schovávají?
Tak u nás na dedine v Trnave ;-) vídavam Bentley Continental GT, Aston Martin DB9 i Porsche Panamera. A pamätám si, ako na našej ulici spôsobil rozruch Mr. Kollár so svojím Ferrari 430 Spyder, keď ho trochu vytočil (vtedy ešte nemal Veyrona). Ale Rollsa som skutočne na SK nevidel.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:43
Re: Kde to schovávají?
ja som videl ale tusim to bol ten stary corniche este z cias fantomasa ;) ale poviem ti to auto je nepriehladnutelne, ziadne ferari, zaden aston, stary rolls a mas baby ake chces >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:45
Re: Kde to schovávají?
panamery uz ani nepocitam to uz je masovka >:D to uz ked tak skor VW Fox a budes in :yes: taky nema nik
Avatar - iudex
12. 1. 2011 10:47
Re: Kde to schovávají?
A tá exkluzivita je zvýšená individuálnym dovozom, pretože náš chudobný trh nie je schopný Foxa zaplatiť. >:-[]
12. 1. 2011 11:02
Re: Kde to schovávají?
niekto si nechá voziť Jeepa Grand Cherokee z USA, niekto Líšku z Brazílie >:D
12. 1. 2011 12:13
Re: Kde to schovávají?
Jeden používa Kempinski v BA ako hotelovú limuzínu, ale neviem, či nie je na rakúskych značkách.
13. 1. 2011 16:10
Re: Kde to schovávají?
nie, ten kempinksy je na Ilavskych znackach. tusim IL-ROYCE sa mi zda ,....
12. 1. 2011 15:45
Re: Kde to schovávají?
pre boha chlapi, ved rolls chodi pravidelne aj v bratislave na zeleznicnu po rytmusa >:D

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 17:11
Re: Kde to schovávají?
tak tak

na slovensku stretnut rollsa nie je rarita, bentley takisto, kto sa posnazi podari sa mu aj SLR mclaren mercedesael to chce hladat hladat hladat ;-)

lambo gallardo alebo panamera je snad uz okukanejsie ako fox
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:26
prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
este doplnim poradie u nas , viac na stranke

[odkaz]

1.Skoda - 13 631ks
2.Renault - 4 988ks
3.VW - 4 926ks
4.Peugeot - 4 742ks
5.KIA - 4 373ks
....

KIA, Peugeot :yes:
Rozbalit vlákno
13
12. 1. 2011 10:30
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
nemáš spočítané náhodou aj Citroena? Posledné roky sa mu celkom darilo. Tí importéri sú ale dosť vyrovnaní :yes:

Inak sú zaujímavé niektoré rozdiely medzi ČR/SR - najmarkantnejšie je to asi u Fordu, ktorému sa na SR trhu zdaleka tak nedarí ako v ČR
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:34
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
6.Citroen - 4329 Ks ( 2010 )

v roku 2009 ( 6221Ks )

cize pekne klesol.
Avatar - iudex
12. 1. 2011 10:39
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
A tak som sa snažil... >:D
12. 1. 2011 10:54
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
jedna lastovička ešte leto nerobí ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 10:39
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
presne tak je to brutalne vyrovnane, trh vsak klesol z 90 000 na 70 000 a tak niektore znacky aj ked stratili na cislach percentualne si poziciu na rhu dokonca zlepsili. Bohuzial citroen na moje prekvapenie ( nova c3 , stale nova c5 ) klesol v podstate dost, aj Kia klesla riadne ale ta to ma nasliapnute novym picantom riom sportageom, vengou.

Uvidime ako nabehne nova C4-ka ale hit to asi nebude a napr predaj c5ky je mizerny to vieme a aj v cechach nie len u nas.
12. 1. 2011 12:14
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
Je to dané tám, že Čechy sú pre Ford trhom kategórie A a SR kategórie B:
Som zistil na vlastnej koži, ked som si objednával Mondeo
12. 1. 2011 12:20
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
čo to konkrétne znamená? zjavne nejaké obmedzenie ohladne ponuky modelov že?
12. 1. 2011 12:59
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
To ani nie, niečo chába vo výbave,
ale hlavne ohaldne dodacích termínov.
Prednosť majú A trhy.
Ja som na auto čakal skoro 6 mesiacov a nakoniec mi dali 2,2 za cenu 2,0 TDCi, len aby ma nejakoi ukojili. V tej dobe im vraj stronovalo po celom Slovensku z tohto dôvodu objednávky asi 300 zákazníkov... :-O
12. 1. 2011 14:33
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
Opravdu? CZ je z globálního hlediska "A" a SK jenom "B"? Podle celkových prodejů bych nás dohromady tipoval na "C" >:-[]
13. 1. 2011 15:21
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
Asi jsi si zase nespočítal, kolik má ČR obyvatel, jakou má koupěschopnost a že se tady loni prodalo 180 tisíc nových aut. Asi tě to překvapí, ale naše republika je maličká a nevýznamná zejména pro jedince, kteří se sami malými a nevýznmnamnými cítí a mají z toho určitý komplex. V Evropě (ona ta globálnost se týká v tomto případě skutečně Evropy - Ford Europe, ne Ford USA ani Ford China) je více jak dvakrát tolik menších zemí, než je Česká republika. Větších zemí (mluvím o populaci) je tuším jenom osm nebo devět, stejné jako my jsou ještě čtyři, ale kromě Belgie samí ekonomičtí průseráři (Maďarsko, Řecko, Portugalsko), takže on ten náš trh až zas tak nevýznamný ani maličký není. Schválně si nastuduj základní data o evropských zemích a budeš možná překvapenej - a jestli máš trochu soudnosti, možná ti to zvedne i sebevědomí. Nakonec ten rozdíl v trhu je i v tom, že třeba Slovensko je sice z hlediska obyvatel poloviční, ale aut se tady prodalo ve srovnání s Českem necelých 40% (180 tis ku 70 tis.). No a ještě jeden fakt na závěr - když se hodnotí východoevropské ekonomiky (počínaje Slovenskem, Polskem a Maďarskem a konče třeba Moldávií a Albánií), ještě se uvádí, že Česká republika a Slovinsko do téhle skupiny už nepatří.....proč asi. Inu HDP na hlavu u nás (a ve Slovinsku) ve výši opravdu lehce pod 28 tis. USD (objektivně - ve Slovonsku opravdu lehce nad) je už opravdu trochu někde jinde.
13. 1. 2011 21:47
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
Berane, Berane...podle tvé rozsáhlé reakce na můj pidipříspěveček jen sám sebe usvědčuješ v tom, že "komplex malých a nevýznamných" je tvůj věrný kámoš,né můj.

Nepoučuj mě o zeměpisu, ten mám v malíčku. Buď chlap, podívej se pravdě do očí a přiznej si, že s deseti miliony obyvatel nemůžeme nikdy být velcí hráči na trhu, i kdyby se nám ztrojnásobila kupní síla obyvatel. Tak si z toho nic nedělej, co je na tom? Švýcarům to určitě taky nevadí:-)

Já v Česku žiju rád. Tečka! Že jsme malá země mi absolutně nevadí. Co nesnáším, je přehnaný zveličování své vlastní podstaty. Prostě takhle, když máš 170cm, smiř se s tím, sundej z bot zvýšený podrážky a přestaň okolí přesvědčovat, že jsi dvoumetrovej obr...to je myšleno obrazně jako příklad, nevím jak si vysoký.
14. 1. 2011 21:21
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
No, podle tvé rozsáhlé reakce je to trochu jinak - nejsi první ani poslední, tvoje "globální" pojetí světa a ublíženecké kňourání o céčkovém trhu je toho více jak pádným důkazema a každý soudný člověk ho tak i pochopí. pokud jsem ti šlápl na kuří oko, omlouvám se. Nakonec, je mi sympatické, že tady žiješ rád....jinak 190 cm. Mám takový pocit, že to je výška na horní hranici průměru, mám několik i vyššich kamarádů.

Jen tak mezi námi, jsme na podobné poznámky dost vysazenej, protože řada lidí (silných na internetu v nadávání třeba Němcům) jim v osobním styku neskutečně leze do zadku a dělá ostudu těm ostatním a normálním, kteří jsou zvyklí s nimi jednat jako rovný s rovným. Takže příště piš radši k věci a podívej se, jak to s tím trhem je a proč to je.
12. 1. 2011 12:25
Re: prva 5ka na slovensku ( 1-12 ) 2010
Presne.
12. 1. 2011 10:52
DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
Pro tyto značky byl minulý rok mimořádně úspěšný. Lidé si stále více uvědomují, že si nemusejí draze připlácet, aby dostali kvalitní a přitom praktická auta. Hyundai, Dacie - jako levnější Renault, SEAT jako levnější VW :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 11:32
Re: DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
Dacii fandim a v roku 2011 mzoe ist oapt vyssie kedze sa rozbieha Duster ktory uz za november predal tusim u Vas 100ks za mesiac. Mozno bude v roku 2011 v top 5 malych SUV.
12. 1. 2011 15:55
Re: DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
Lidi neblaznete, nekupujte Dacie >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 16:53
Re: DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
ako pracovne auto je duster perfektne, hadam nekupim yeti do terenu, ten je vhodny tak pred kaufland trosku sa popredvadzat pred ludmi a to je vsetko.
12. 1. 2011 17:31
Re: DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
Do terenu je Land Cruiser ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:38
Re: DACIA, SEAT a Hyundai = skokani roku 2010 !
ja viem ;) alebo patrol gr pripadne m. pajero ( citaj pachero ) :yes:
Avatar - JGucci
12. 1. 2011 10:58
Toyota
Prekvapil me pouze mirny pokles prodeju Toyoty. Muj osobni nazor na Toyotu se po tech vsech skandalech radikalne zhorsil. V USA tomu rozumim - Toyota se koupi tchýni a po nehode inkasujou pozustali 10 mil. dolaru za tu "ztratu" >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
10
12. 1. 2011 11:00
Re: Toyota
Osobně neznám nikoho, kdo by měl s Toyotou problém, americkou bublinu vnímám spíš jako "vraždu na objednávku".
12. 1. 2011 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 1. 2011 11:12
Re: Toyota
a je to tady, židovské spiknutí na ovládnutí světa >:D
Avatar - Frasier
12. 1. 2011 12:35
Re: Toyota
Bohužiaľ u nás kvoli tomuto "spiknutí" má jedna nemenovaná politická strana cez 40%....
13. 1. 2011 12:20
Re: Toyota
Taky jeden co neví, že svět ovládá tlustý žid co se povaluje s doutníkem na polstrovaném kanape na Wall Streetu obklopen prostitutkama a tahá přitom za drátky.
12. 1. 2011 12:09
Re: Toyota
Nejsem antisemita a s touto odpovědí se neztotožňuji!
12. 1. 2011 11:12
Re: Toyota
tak tak. nejsem sice příznivec konspiračních teorií, ale celý průběh té "bubliny", její závěry, její načasování v době nejhorších časů domácích automobilek a pod. vyvolávají hodně nepříjemných otázek...
12. 1. 2011 12:10
Re: Toyota
Tak nějak mi to připadá :-)
12. 1. 2011 15:57
Re: Toyota
A proc ? Mas osobni spatne zkusenosti ? Ze byl spatny pedal...ajaj vis co vsechno je ututlano u Skodovek ? No na Toyotu se to proflaklo no....aspon ted budou spolehlivejsi...ja to beru jako plus! ;-)
12. 1. 2011 18:44
Re: Toyota
Co se ututlalo u škodovek?
Avatar - pocitac
12. 1. 2011 11:17
koncerny v ČR
1. místo VW cca 74 tisíc aut :yes:
2. místo Renault cca 19 tisíc aut
3. místo Hyundai cca 18 tisíc aut
4. místo Ford cca 16 tisíc aut
5. místo PSA cca 15 tisíc aut
pak daleko na 6. místě Fiat cca 6 tisíc aut a ostatní ...
Rozbalit vlákno
2
12. 1. 2011 14:54
Re: koncerny v ČR
No to 6. místo není žádný zázrak, ale není to tak zlé (tedy není to tragédie). Vzhledem k tomu, že sme vlastně součástí germánie mi to přijde jako rozumný výsledek. Jen ten odstup na ostatní by se měl změnit. Počítal si to Fiatu i Jeep, Chrysler a Dodge? Tyhle značky, stejně jako Lancie i AR mají celkem potenciál. Do budoucna. U AR je vidět, že i příchod byť jediného modelu, dokáže přeci jen ty čísla krapet zvednout. Lancie u nás prodává v podstatě jen jeden model, tam se těm současným číslům moc nedivím. to bych zatím nechal bez komentáře.

ještě by mě zajímaly prodejní čísla převedena na počet dealerů.
Avatar - kari.laz
12. 1. 2011 15:30
Re: koncerny v ČR
Nemá Fiat v zámoří zatím jen 25%
Proč by ho do toho tedy počítal.
Avatar - Frasier
12. 1. 2011 12:27
Lancia
Teda som fanúšik Lancie, ale aby Lancia predala menej áut než Ferrari tak to už je dosť smutné....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jazva
12. 1. 2011 12:55
OT: Krásny článok o ešte krajšom aute
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 13:39
Re: OT: Krásny článok o ešte krajšom aute
krasne a neskutocne auto, pre toto som mal vzdy radsej alfy ako vw alebo fordy,

dusa a charizma je to co dnesnym autam chyba
Avatar - kari.laz
12. 1. 2011 13:52
Re: OT: Krásny článok o ešte krajšom aute
Nádherný kousek. V těchto dobách ukazovala Alfa svou pravou tvář. V té době byla Afla mistr svého řemesla.
12. 1. 2011 14:52
Francie 2010
Nemel jsem to kam dat, pokud nekoho zajimaji nejprodavanejsich znacky za rok 2010 ve Francii:

France car sale report by makers in 2010

Renault 497.820
Peugeot 400.663
Citroën 328.146
VW 146.538
Ford 114.810
Dacia 104.651
Opel 94.877
Fiat 72.717
Toyota 65.390
Nissan 54.084
Rozbalit vlákno
49
Avatar - pocitac
12. 1. 2011 15:13
Re: Francie 2010
Nádherná čísla, takové pořadí by se mi líbilo i v ČR, tak třeba příští rok ;-)
12. 1. 2011 15:21
Re: Francie 2010
A tady to mas podle modelu Francie 2010:

France car sale report by top models in 2010

1.Peugeot 207 126.854
2.Renault Clio 123.370
3.Renault Twingo 92.185
4.Renault Mégane 79.511
5.Renault Scénic 75.432
6.Citroën C3 73.622
7.Dacia Sandero 68.016
8.Peugeot 308 63.395
9.Peugeot 206+ 56.098
10.Citroën C4 Picasso 51.632
12. 1. 2011 16:17
Re: Francie 2010
Tak to je opravdu velmi, velmi zajímavá tabulka, ždímám oči...

Francouzi jsou asi velcí vlastenci. Zajímavé je, že na prvních 3 místech jsou prckové, žádná nižší střední, jak bych předpokládal...Ještě by mě zajímaly u jednotlivých aut prodané motorizace, ale to už bych asi chtěl moc:-)

Asi největší překvapení je pro mě Sandero na 7.místě!!!!
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 17:01
Re: Francie 2010
skoda ma vo francuzsku co dohanat :-) zrejme tam sandero a duster predava viac ako cely koncern vw dohromady - francuzsko je fajn musim sa tam niekedy kuknut ako to tam vyzera ten vozozvy park nazivo ;)

taliansko podobne
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 17:42
Re: Francie 2010
Tak jak ta tabulka, jen teda ty auta jsou dost otlučené >:D
Avatar - petrumr
12. 1. 2011 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Krispos
12. 1. 2011 17:58
Re: Francie 2010
No a predstav si to, v Rovnikove Guinei se Skoda neprodava vubec!!! To asi radosti prasknes, ANI JEDEN KOUSEK. Predstav si to. Zavri oci a nech se chvili unaset svym komplexem.... Rovnikova Guinea je fajn, protoze tam nejezdi Skodovky. Musis se tam nekdy podivat. Ale varuju te uz predem, nejezdi tam ani zadni korejci :-)
12. 1. 2011 18:32
Re: Francie 2010
Zajeď si na sever, Norsko-Švédsko, tam těch koncernových vozů taky moc nepotkáš a když jo, tak mají německou značku ;-) A Škodovky jsem potkal za celý měsíc celkem 2 :-)
13. 1. 2011 15:40
Re: Francie 2010
Jo? A jezdíš tam jak často? A kam? A kolikrát jsi tam byl? V Norsku tvoří škodovka tak 6% prodejů a na Islandu to bylo 8%. V Dánsku jsem byl překvapenej, kolik jsem tam těch našich aut viděl. Asi jsi měl škodomlhu, na druhou stranu já jsem naposled tam neviděl na silnici ani jeden fiat a přitom jsem si jistej, že prodeje jsou tam tak kolem dvou tří procent. Pokud tě postihne to úžasné štěstí, že se tam zase podíváš, tak se dívej pozorněji. Pokud sis to ovšem honem jenom celé nevymyslel, nakonec tady je to běžné.....
13. 1. 2011 16:50
Re: Francie 2010
Ale copa copak, kdopak se nám to tady rozčiluje.. Věř, že si vymýšlet nemusím a pokud mi to nevěříš, tak mi to je srdečně ukradené stejně tak jako celý tvůj příspěvek. Pokud jsi se dostal nejdál do Dánska, pak nemůžeš soudit země položené ještě výš. Navíc zřejmě neumíš číst, když se ptáš jak dlouho jsem tam byl. A pro tvou informaci jsem sjel už celou skandinávii. ;-) Tyhle tvoje procentuální plácanice co tu meleš o ničem nevypovídají, tak zklidni hormon.

Já ti příště udělám radost a budu tu nalhávat, že sem tam viděl celé stovky škodovek jo?
14. 1. 2011 21:35
Re: Francie 2010
Tak fakta - jsou v jiné diskuzi (k ruskému trhu) - odkaz na švédský trh - škodovek se ve Švédsku loni prodalo přes 12 tisíc, KIÍ přes třináct a Hyundaiů tak devět. Celkem něco kolem 290 tis aut - těch 12 tis je kolemJinak do Norska jezdím každý rok, ve Švédsku jsme byl pouze dvakrát (před čtyřmi roky) a Dánsko znám nejmíň, používám mostotunel, takže znám jenom Sjaelland.....Sjel jsi celou Skandinávii, blahopřeji, já tam jezdím "jenom" služebně a do Norska nejradši letím letadlem, autem jsem tam byl vlastně jenom jednou a bylo to úmorné. Ale to ty jistě víš a znáš, měl jsi možnost se kochat. Tak až zase budeš celý měsíc projíždět celou Skandinávii, tak si dělej čárky - uděláš mi nesmírnou radost. Děkuji předem.
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 19:31
Re: Francie 2010
Já bych to komplexem nenazíval, ařt je topper fanda čehokoliv, zatím to není ani Áda nebo Bob.
Avatar - Ricardo
12. 1. 2011 21:39
Re: Francie 2010
Škodovky jezdí ve Francii jen jako taxíky, nikdo jiný to tam nekupuj
Avatar - white label
12. 1. 2011 23:19
Re: Francie 2010
To je částečně taky SarKozyho (sarkafarka) práce, ten obraz naší republiky (a stím věci spojené) ve "spolehlivé" Francii, taky jim to hezky "vracíme", na oplátku jim zase nekupujeme ty jejich produkty, a to ani za české dampingové ceny... >:D
13. 1. 2011 15:52
Re: Francie 2010
Pravda je taková, že Francouzi jsou ve skutečnosti šovinisti největší, kam se na ně dneska třeba Němci nebo Angličani hrabou. Přezíravost a arogance an bloc vůči středo- a východoevropským zemím je speciálně pro Francouze typická. Kupodivu naši politici i umějí občas dupnout (zakomplexovanci u nás s toho mají traumata a zahlcují média svým lezdo***ezectvím), Poláci taky, Francouze neposloucháme e z toho to pramení.

Nicméně nevracíme jim to jenom my - Angličani na někoukají spatra víc než na nás a třeba na Poláky. Musím říct, že při jednání s Brity jsme měl dokonce dojem, že na nás spatra nekoukaj vůbec, s Frantíky jsme s e pracovnqě nepotkal.....

No a k těm taxíkům, co píše nad tebou Ricardo - taxikáři si kupují kvalitní držáky, to je dobrá reklama. Fakt je, že kolega byl překvapenej, co Superbů jezdí jako taxi v Berlíně, mně zase na Kanárech už před nekolika lety překvapilo, že pro místní taxislužbu tam to byla jediná značka.

Nakonec, ne všichni Francouzi jsou tak bohatí, aby si mohli dovolit koupit škodovku >:D
Avatar - white label
13. 1. 2011 16:45
Re: Francie 2010
Jj, šovinisti (asi ne náhodou je to slovo zrovna podle jména postavy francouzského napoleonského granátníka Chauvina) až na půdu, z toho také plynou jejich jazykové "znalosti", "99%" umí jen francouzsky a zbylé 1% to u nich alespoň předstírá (čest "vyjímkám")... Po této stránce jsem se tam rozhodně necítil jako ve vyspělé Evropě a příště bych dal přednost návštěvě jiného evropského státu, místy šokující je taky občasný "optický bordel" na jejich venkově. který si rozhodně nezadá ani s některými východoevropskými státy, kterými sami tak opovrhují...
Co mě třeba zarazilo na autech v Paříži je fakt, že i když byly obvykle čistší, než průměr ve zbytku Francie, téměř všechny měly usazenou/zažranou špínu na kolech (hlavně těch předních) od brzdových destiček, a to od běžných modelů až po ty luxusnější... Že by symbol jistého druhu povrchnosti...? ;-)
Avatar - Ronault.
13. 1. 2011 22:00
Re: Francie 2010
Tohle prostě neřeší, ale ono je tohle příznačné i pro Italy. Najít nepobouchané auto ve Florencii je umění, nějaké mytí zvládne déšť. Na pár výjimek typu Ferrari se to týká všeho, třeba i nového Allroada takové jsem viděl.

Ad šovinismus... ono z jedné strany ano, z druhé strany má Francie spoustu národnostních menšin a jsou to taky hrdí lidé, kteří se svého jazyku těžce vzdávají. Totéž zkus v Anglii na někoho vybalit němčinu nebo francouzštinu - nepochodíš.

Jo a u nás taky moc neuspěješ, teda až na vyjímky typu Noem Arch >:-[] ;-)
Avatar - white label
14. 1. 2011 01:11
Re: Francie 2010
Tak nějak jsem tušil, že se ozveš... :-)
Uznávám, že šovinismus je v tomto případě trochu silné slovo, tady jde spíš o jeho nenásilnou podobu.
Italové mají dost odlišnou mentalitu, jsou mnohem srdečnější a jako turista se tam (po této stránce) většinou cítíš mnohem líp a domluvíš se spíš, než ve Francii. Kdybych se měl rozhodovat jen podle toho, vede u mě Itálie 10:0.
Samozřejmě to taky neplatí zcela obecně a je to můj pohled, především podle mých zkušeností, ale spousta známých mi tuhle zkušenost potvrdila taky...
Angláni si to mohou dovolit mnohem spíš, anglicky mluvících turistů/evropanů (ale logicky i "amíků" nebo "asiatů") je mnojem víc, než lidí francouzsky hovořících a s dlouhodobým rozvojem počítačů a internetu je dnes angličtina úplně jinde, než francouština, i když se frantíci snaží tvářit, že o tom nevědí...
14. 1. 2011 21:43
Re: Francie 2010
No, ale s tím šovinismem bych souhlasil. Ale je servírován typickým francouzským šarmem :-) Nakonec je asi jasné, že nemusím italská auta, ale Taliáni jako lidi jsou v tomto směru skutečně lepší - byl jsem tedy pouze na severu (ani ne ve Florencii), ale je legrace, jak když je oslovíš anglicky, začnou mlít italsky a očekávají, že jim budeš rozumnět, ale snaží se. Rukama, nohama.....legrace, alepsoň těch pár situací, co jsme zažil. Jinak jayzková vybavenost angličtinou je u nás mnohem lepší, než v románských zemích obecně. Skandinávie nebo Německo to sice není, ale lidé mladší 50 let se většinou anglicky domluví dobře. Angličtina je esperanto naší doby, s tím nic asi nenaděláme a musím konstatovat, že anglicky jsem se chtěl učit sám, francouzština mně nikdy ani nenapadla a němčinu a ještě ruštinu mi nutili ve škole.
12. 1. 2011 18:29
Re: Francie 2010
A proč myslíš že se u nás prodává škodovka tak dobře? Ze stejného důvodu jako u nich jejich značky ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 15:30
Re: Francie 2010
ak ta mozem poprosit mas nejaky link kde su tie tabulky francuzskeho trhu priapadne nemecky taliansky britsky? Googlim googlim a nejako moc to nejde, nie som v tom macher.

slovensky a cesky mam ;)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 15:31
Re: Francie 2010
ty brdo 10tka najpredavanejcich aut a ziaden vw, ford, opel a ina nuda , ziaden nemec

francuzsko to je nebe a dudy :yes:
Avatar - abacus
12. 1. 2011 16:34
Re: Francie 2010
BELLA ITALIA
charizmatický trh s dušou:
N. MARCA MODELLO GENNAIO/DICEMBRE 2010

1 FIAT PUNTO 154 061
2 FIAT PANDA 137 772
3 FORD FIESTA 97 693
4 FIAT 500 68 463
5 CITROEN C3 59 265
6 VOLKSWAGEN GOLF 51 778
7 OPEL CORSA 51 370
8 VOLKSWAGEN POLO 48 296
9 LANCIA YPSILON 46 532
10 RENAULT CLIO 40 751
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 16:39
Re: Francie 2010
aspon uz viem ze kde sa predava 99 percent vyrobenych ypsyloniek ;) je to doma v taliansku zrejme - 9 miesto :yes:

dik za tabulku, chce to este nejake linky na podobne tabulky aby si ich clovek vedel kedykolvek pozriet.

ale aj tak dikes

:yes:
Avatar - abacus
12. 1. 2011 17:08
Re: Francie 2010
ANFIA - národná asociácia automobilového priemyslu

[odkaz]
12. 1. 2011 20:36
Re: Francie 2010
Pokud umis hledat a mas trpelivost tak jednou kazdych 14 dni je nejaka tabulka z tohoto zdroje: www.autoten.com

Jaka je ale verohodnost techto udaju nevim, ale zatim mne nikdo nerekl, ze je to nepravdive.
12. 1. 2011 17:38
Re: Francie 2010
Nemecko
[odkaz]
12. 1. 2011 17:59
Re: Francie 2010
Neco k Polsku:
[odkaz]
12. 1. 2011 18:01
Re: Francie 2010
Anglie...staci ? ;-)
[odkaz]
12. 1. 2011 18:11
Re: Francie 2010
Svedsko >:D
[odkaz]
12. 1. 2011 18:13
Re: Francie 2010
Dole v poslednim prispevku si pak muzes dat Novy Zeland, Argentina, Brazilie, Nizozemi, jen co srdce raaaciiiiiiiiii........... Nezapomen jit dnes spat ;-)
Avatar - Krispos
12. 1. 2011 18:17
Re: Francie 2010
Dneska se oslavuje "prekvapiva" porazka Skody ve Francii. Korejska vlajka byla vymenena za Francouzskou a lahvace potecou proudem az do rana >:-[]
Avatar - Dan0044
12. 1. 2011 18:20
Re: Francie 2010
Jééé! Do Polska se někdy musíme jet podívat, tam musí být tolik japonců, krááása >:D
13. 1. 2011 09:29
Re: Francie 2010
No kdyby dala Toyota cenu o 20% niz jak je to v Polsku, mozna bychom se divili...ale nase narodnost asi jen koncern VW za jakychkoliv podminek ;-)
Avatar - Ronault.
13. 1. 2011 22:04
Re: Francie 2010
Na tom něco je a bude. Třeba spolubydlící prohlašuje, že si koupí jedině české nebo německé auto, ale jedině koncern. Příjde mi to hodně krátkozraké a přesně takovýmhle tak nějak podvědomě přeju aby jim to auto udělalo co nejvíce starostí. Ne, že bych byl tak zlý, ale přecejen omezenost by se měla trestat. ;-)
13. 1. 2011 22:17
Re: Francie 2010
Dnes uz nic neni ceske ani ta skoda...
Avatar - das_autos
12. 1. 2011 19:30
Re: Francie 2010
Uzavřeme to tabulkou nejprodávanějších aut světa za rok 2009 za loňskej rok to ještě asi nevyšlo,kdyby to náhodou někdo vyštrachal,hoďte to sem.

1-Toyota corolla 908 661 ks
2-Ford Focus 781 139 ks
4-Ford Fiesta 724 502 ks
5-VW Golf 705 276 ks
6-Toyota Camry 679 117 ks
7-Honda Accord 586 584 ks
8-Peugeot 207 536 090 ks
9-VW Polo 467 047 ks
10-Toyota Yaris 466 267 ks
12. 1. 2011 19:55
Re: Francie 2010
Starší,ale zajímavá tabulka :yes: Celé desítce patří gratulace.
Avatar - Subaru4ever
12. 1. 2011 23:32
Re: Francie 2010
Já to napoprvé četl, že Peugeot prodal "207 536 090" vozů a hrozně se tomu divil >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:35
Re: Francie 2010
5 miesto ceeda vo svedsku :yes:

ide sa oslavovat juhu
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:33
Re: Francie 2010
pozeram ze aglicku mozeme konkurovat akurat poctom predanych Hummerov >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:29
Re: Francie 2010
tak 4ta - toyota v polsku :yes: klobuk dole
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 1. 2011 23:08
Re: Francie 2010
Mě asi nejvíc zaujalo Švýcarsko. Obyčejných aut se tam moc neprodá, ale luxusních sedanů nebo jen počty Ferrari... ohromné čísla na tak malou zemi. Ale co mě nejvíc zaujalo jsou prodeje Octavie. Oni ji tam sice řadí do D segmentu, ale kdyby ji dali do C, kde patří, tak je druhá hned za Golfem! A výhra by to byla ve střední třídě... To je pro mě novinka, že si zde Octavia tak dobře stojí, gratulace. Navíc Superbů víc jak Mondeií...
Ještě by mě moc zajímalo Německo- modely za celý rok, na auteten jsem to nenašel.
13. 1. 2011 09:25
Re: Francie 2010
Byl jsem asi 2x ve Svycarsku, samy tuning kary, oni i kdyz maji pitomyho golfa, tak je na 20" kolech, docela husta zeme. Ale co pak nechapu, ze se tam jezdi 100% predpisove, ne tachometrove, ale presne pdole GPS jedou 110 po dalnici apod. To clovek ani nemusi spechat, jizda je tak nejak plynula.... Plecky jsem tam opravdu nikde nevidel...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 1. 2011 11:35
Re: Francie 2010
Já bohužek kvůli nemoc nemohl jet se školou na autosalon do Ženevy, ale co mi říkali spolužáci tak jako ty. Plečku tam nevidíš a v centru Ženevy jen samý Aston Martin nebo Ferrari. Krásná země, jen kdyby ti poliši nebyli tak přísní...
13. 1. 2011 22:18
Re: Francie 2010
Zeme tak cista az se ti chce blejt...nic pro Cechy ;-)
Avatar - Poustnik
13. 1. 2011 23:28
Re: Francie 2010
Přesně, nic pro Čechy, mně přišlo, že luxujou i v lesích..... >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 16:49
Je to jasne ako facka
vo francuzsku vedie Peugeot 207, v taliansku Fiat Punto, v cechach a na clovensku je prva Skoda Octavia, v nemecku je kralom Golf,

kto ma nejake pikosky nech sa pochvali.

Prekvapuje ma 7 miesto dacie sandera vo francuzsku aj ked je to v podstate lowendovy renault ale aj tak kto by to povedal ze sandero preda len vo francusku skoro 70 000 aut - co je cely nas slovesky trh ze? Z toho je vidiet ze posudzovat pozicie znaciek podla lokalneho trhu je nemozne. Darmo si tu vravime ze ten predava slabo ten dobre pokial sa bavime v rovine ceskeho a slovenskeho trhu tak nase predajne cisla su nepodstatne v porovnani s cislami vo francuzsku nemecku taliansku. Sme kvapka v mori. Cize tych 5000 peugeotov co sa u nas rocne preda ;) hm to asi vo francuzsku predaju za tyzden.

V taliansku 4 miesto F500 ( takisto opat skoro 70 000 kusov )- to ani nepotrebuje komentar - uz teraz je to auticko legenda na rozdiel od terajsieho nepodareneho vw chrobaka ktory vyzera ako parodia na auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Krispos
12. 1. 2011 18:14
Re: Je to jasne ako facka
Poslouchaj Roubicek, to sme to tomu koncernu nandali, vedi? Ze je clanek o CESKEM trhu? No problemo, Roubicek, vytahnem tabulky z Francie a Italie (hlavne vynechat Nemecko, nehodi se nam do kramu) a vysvetlime vsem ze jsme jenom malicky trh, kde lidi autum nerozumi. Viva la Renault, Forza Fiat!!! Moment, nefandi oni nahodou Korejcum, Topper? Ale to máte jedno, Roubicek, korejci vyhoreli a zly koncern je treba bit, viva la France!!! Premiovi lide ti francouzi, mel bych se tam odstehovat...

aneb jak malo staci nekomui ke stesti >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:27
Re: Je to jasne ako facka
klidek bracho :yes:

plha se hlasi ;)))))

boze akoby sa vrece roztrhlo s tabulkami boze dik

:yes:
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 17:54
LIGOVÁ TABULKA
Tak a máme tady tabulku loňských prodejů... pogratulujme úspěšným, držme palce do dalšího roku těm, co mají ještě co zlepšovat.
Jen bacha, neplést si tuhle tabulku s tabulkou 1. ligy, tohle není fotbal, i když jsme fanoušci, protože i když se prodalo více Dacii než BMW, tak každý kope jinou ligu.

A kdo je vítěz? Všichni ti, co na se na těhle číslech podíleli a koupili si loni nový vůz. :yes: :yes: :yes:

PS: Pár postřehů.
Opel: Třetí rok po sobě tady píšu totéž, proč proboha ty prodeje? Modelové portfolio, německý původ, teĎ i nové modely. A nic. Že by problém importéra? Asi, protože orientovat se jen v cenníku Opelu...
Citroen: Efekt končících modelů, ale tipuji, že příští rok díky C3 a C4 bude znamenat růst :yes:
Infiniti výš než Jaguar.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2011 18:01
Re: LIGOVÁ TABULKA
Opel u Vas je ako Ford u nas tomu sa tiez ani za pana boha u nas nedari darmo je to tiez nemecke kvalitne a neviem ake. Skor zbadas stary escort ako novu fiestu, proste fordy u nas nejdu a basta.
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 19:29
Re: LIGOVÁ TABULKA
Však já samotnou chybu nehledám v Opelu, ale jeho místním importéru, jinak se to totiž nedá vysvětlit.
12. 1. 2011 18:42
Re: LIGOVÁ TABULKA
Ale zase když mrkneš na prodeje Opelu v Německu tak je na tom sakra jinak. V Čechách lidi pořád žijou z keců, který se tahnou 15let zpátky. Spousta lidí ti řekne, že je Opel reznoucí šmejd s vadnou elektronikou a většina z nich ho nikdy doma neměla ;-) Tak to bylo, je a bude....
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 19:28
Re: LIGOVÁ TABULKA
Tak je to ale třeba i s Renaultem, teda až na to, že se o něm nemluví, že rezne... a podívej kolik toho prodá. Totéž platí dost podobně o Peugeotu a Citroenu a že Peugeot nasadil solidní ceny až poslední dobou.
Avatar - petrumr
12. 1. 2011 17:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
16
12. 1. 2011 18:43
Re: motor
To máš jedno, tříválce se k normální motorizacím stejně nepočítají :-!
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 19:30
Re: motor
Jen u statistik prodeje sekaček a malotraktorů.
12. 1. 2011 19:53
Re: motor
Jen pockej az te nekde natre kompresorova Micra. >:-[]
12. 1. 2011 20:21
Re: motor
Naposledy, když jsem měl pučeného Golfa IV (1,4 16V) mi to natřel Fiat UNO 1,3 TURBO >:D Je pravdou, že mě spadla brada...
Avatar - petrumr
12. 1. 2011 20:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 1. 2011 21:15
Re: motor
To víš, chybí ti tam část motoru, máš to lehčí a to znamená rychlejší odpich ;-)
12. 1. 2011 20:54
Re: motor
1.3 Turbo dá za optimálních podmínek skoro cokoli. Oni si většinou lidi myslí, že je to obyčejná popelnica a když zjistí co a jak, je po závodě. :-)
13. 1. 2011 12:37
Re: motor
Jo, jo, Mě nedávnou proškolila asi stoletá Panda, nebo Uno, Ritmo nebo co to bylo, v zatáčkách na místní ve stoupání. Tak jsem tlačil na pilu, že mi ujel předek a já si to kšíroval do škarpy. Tak jsem to vzdal. A ten plkotáč ( asi to vážilo 600 kilo i s řidičem) si v těch zatáčkách jenom pohazoval ***kou. Na tu potupu nezapomenu.
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 20:26
Re: motor
Micra je auto pro ženy, od těch se natírat nechám rád >:-[]
12. 1. 2011 20:55
Re: motor
To já taky, ale autem ne-e. Ono to dost bolí, navíc vzorek gum z oblečení jde špatně dolu >:-[]
Avatar - petrumr
12. 1. 2011 20:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
12. 1. 2011 22:59
Re: motor
Jo, leda tak tříválcové motorky stěračů.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 1. 2011 23:14
Re: motor
JJ Triumph je krásná motorka ;-) :yes:
Avatar - white label
12. 1. 2011 23:23
Re: motor
Myslíš Triumph HTP (HighTriplePower)... ;-) >:-[]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 1. 2011 11:36
Re: motor
To bude limitovaná edice, až koncern koupí Triumph, tak bude Škoda dodávat motory i tady ;-)