Trochu hovadina, že ta statistika počítá Iveco Irsibus jako 2 značky...Ale faktem zůstává, že i tak prodal SOR hlavně díky pražské lobby více autobusů...Co asi nabídne prodejce Iveco, Mercedesu a Solarisu pražským radním... Pro ně je SOR v pozadí s J&T a PPF zajímavější... Že se SORy v Praze nadměrně kazí jim až tak nevadí. Ale on se SOR poučí a časem i ty autobusy budou mít kvalitu aspoň na úrovni konkurence...
No tak v Praze se nadměrně kazí všechno. I ty Irisbusy už jsou pěkně rozhrkané. Stačí se jednou projet autobusem např. po Svatovítské ulici a pochopíte... Ale to by museli pořídit obrněný transportéry, aby to vydrželo dýl.
Pochybuju, že jsou SORy poruchovější než Iveca. Ale to mě tolik netrápí, horší to je s řešením vnitřního prostoru Irisbusů - nejodpornější autobusy za posledních 30 let!!! Kéž bychom u nás měli místo nich SORy 8-s
Tak o tom vůbec nepochybuj. SORy jsou jednoznačně nejporuchovější autobusy, který u nás jezděj (samozřejmě myslím nové). Kupodivu velmi dobře udělané a málo poruchové jsou autobusy TEDOM. SOR se kvalitou nelepí ani na Irisbus,M-B,Solaris. To je realita. Co se týká prostornosti, tak podstatný vliv na vnitřní uspořádání má zákazník. Vnitřky a jejich rozvržení se dělá dle přání zákazníka. Že si váš regionální dopravce objednal rozvržení, které ti nevyhovuje, za to výrobce nemůže.
Třebíč, Znojmo, Praha, Ústí nad Labem, Trutnov, Mladá Boleslav, Liberec, Semily, Prešov, Lučenec, Košice, Bulharsko, Bratislava(Sofia, Burgas,Varna), Polsko (Mielec). Snad to dobře dopadne a bude to i Francie, zápůjčka byla pravděpodobně i do Německa.
Tak co vím od řidičů, tak nejoblíbenější byly karosy 9xx a na Irisbusy dost nadávají, SORy mají - co jsem slyšel - problémy hlavně v městským provozu...
Nejak tak. Čo viem, ta na Slovensku majú medzimestské SORy docela úspech. Aj mne sa ako pasažierovi zdali príjemnejšie a pohodlnejšie ako terajšie vysokomýtske výrobky. Bratislava nedávno nakúpila rovnú stovku kĺbových autobusov SOR do mesta. Tankodróm menom Bratislava im určite dáva zabrať, vraj im praskali rámy, ale prišli českí technici a vystužili to a asi je to O.K., vídam ich stále viac.
Zajímá mě pár věcí, které nevím.
Jaké autobusy vyrábí Ford a Volkswagen?
Jaký je rozdíl mezi linkovým a městským autobusem?
A co znamená "provedení šasi"?
Zhruba:
Linkový autobus má zväčša 2 dvere, disponuje viac a pohodlnejšími sedadlami a priestorom na príručnú batožinu, aj batožinovým priestorom pod podlahou.
Mestský bus disponuje väčším počtom a širších dverí pre rýchlu výmenu cestujúcich. Preto aj má menej miest na sedenie a viac na státie, nemá oddelené priestory pre batožinu. Pre jazdu po meste je prispôsobený aj pohon vozidla, hlavne sprevodovanie - nedosahuje vysokú maximálku, ale je prispôsobený pomalšej jazde a častým rozjazdom a brzdeniam.
Šasi je podozok s pohonom a podlahovým rámom - naň je možné stavať rôzne nadstavby, aj kusovky podľa priania zákazníka. Napríklad taký Hymer kupuje šasi užitkáčov a stavia na nich svoje obytné automobily.