Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

751 nových autobusů na českých silnicích

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 26. 1. 2011 • 04:04
26
16
Zobrazit náhledy (26)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
V roce 2010 klesly registrace nových autobusů oproti roku 2009 o 24 vozů, což představuje pokles o 3,1 %.

První příčku mezi nejvíce registrovanými novými autobusy získala značka SOR se svými 275 vozy, které představují 36,6 % podíl na českém trhu. S 223 prodanými autobusy a tedy 29,7 % se na druhém místě usadil Irisbus. Třetí místo získal o téměř polovinu méně úspěšný Mercedes-Benz se 115 zaregistrovanými novými autobusy a 15,3 % podílu na českém trhu. Následuje velký propad v počtu a čtvrtá pozice náleží Tedomu s 20 autobusy (2,7 %), těsně následovaném Ivecem s 18 zaregistrovanými autobusy (2,4 %).

Druhou polovinu první desítky zahajuje Solaris (15 autobusů, 2,0 %), následován značkami Setra (14 autobusů a tedy 1,9 %), MAN (11 autobusů, 1,5 %) a Scania Irizar (10 autobusů, 1,3 %). Jako poslední se do tabulky probojoval Ford s 9 zaregistrovanými autobusy a 1,2 % podílu na českém trhu s autobusy.

Oproti roku 2009 se na prvních třech příčkách nic nezměnilo, na dalších místech se však udály výrazné změny. Pohoršila si značka Solaris, která v roce 2009 obsadila s 31 zaregistrovanými autobusy čtvrté místo.

Naopak polepšil si Tedom, který prodal stejně autobusů jako v roce 2009 a přitom postoupil z pátého místa na čtvrté. Stejně tak si o jednu příčku polepšilo Iveco a Setra (v roce 2009 16 a 13 autobusů).

Na svém devátém místě zůstala Scania Irizar, přestože v roce 2010 prodala o jeden autobus méně.

Oproti roku 2009 se do tabulky dostali MAN a Ford, zatímco roku 2009 šesté Volvo a desátý Volkswagen, se do tabulky nedostali.

Registrace autobusů na českém trhu za rok 2010
-KategorieBUSBUSzměnazměnaTržní podíl
-Období20102009[ks][%]2010
1.SOR275253228,7036,6%
2.Irisbus223240-17-7,0829,7%
3.Mercedes-Benz115123-8-6,5015,3%
4.Tedom202000,002,7%
5.Iveco1816212,502,4%
6.Solaris1531-16-51,612,0%
7.Setra141317,691,9%
8.MAN1147175,001,5%
9.Scania Irizar1011-1-9,091,3%
10.Ford97228,571,2%
-Ostatní značky4157-16-28,075,4%
-CELKEM751775-24130,098100,0%

Z hlediska provedení karosérie bezkonkurenčně vede linkový autobus (53 %, 398 autobusů), následován autobusem městským (26,5 %, 199 autobusů) a dálkovým (10,5 %, 79 autobusů). Nepatrná 2,5 % náleží provedení šasi. Pokud Vám do sta nějaké to procento chybí, pak vězte, že je to dáno tím, že u některých zaregistrovaných autobusů nebylo provedení karosérie zjištěno.

Témata
28. 1. 2011 18:38
Re: IVECO Irisbus
Nejak tak. Čo viem, ta na Slovensku majú medzimestské SORy docela úspech. Aj mne sa ako pasažierovi zdali príjemnejšie a pohodlnejšie ako terajšie vysokomýtske výrobky. Bratislava nedávno nakúpila rovnú stovku kĺbových autobusov SOR do mesta. Tankodróm menom Bratislava im určite dáva zabrať, vraj im praskali rámy, ale prišli českí technici a vystužili to a asi je to O.K., vídam ich stále viac.
Avatar - Special-line
28. 1. 2011 17:13
Re: IVECO Irisbus
Třebíč, Znojmo, Praha, Ústí nad Labem, Trutnov, Mladá Boleslav, Liberec, Semily, Prešov, Lučenec, Košice, Bulharsko, Bratislava(Sofia, Burgas,Varna), Polsko (Mielec). Snad to dobře dopadne a bude to i Francie, zápůjčka byla pravděpodobně i do Německa.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
28. 1. 2011 17:03
Re: IVECO Irisbus
Tak co vím od řidičů, tak nejoblíbenější byly karosy 9xx a na Irisbusy dost nadávají, SORy mají - co jsem slyšel - problémy hlavně v městským provozu...

27. 1. 2011 10:36
Re: IVECO Irisbus
Tak o tom vůbec nepochybuj. SORy jsou jednoznačně nejporuchovější autobusy, který u nás jezděj (samozřejmě myslím nové). Kupodivu velmi dobře udělané a málo poruchové jsou autobusy TEDOM. SOR se kvalitou nelepí ani na Irisbus,M-B,Solaris. To je realita. Co se týká prostornosti, tak podstatný vliv na vnitřní uspořádání má zákazník. Vnitřky a jejich rozvržení se dělá dle přání zákazníka. Že si váš regionální dopravce objednal rozvržení, které ti nevyhovuje, za to výrobce nemůže.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
27. 1. 2011 09:52
Re: IVECO Irisbus
Pochybuju, že jsou SORy poruchovější než Iveca. Ale to mě tolik netrápí, horší to je s řešením vnitřního prostoru Irisbusů - nejodpornější autobusy za posledních 30 let!!! Kéž bychom u nás měli místo nich SORy 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku